Saturday 26 July 2014

HADIAH AIDIL FITRI UNTUK RAKYAT JOHOR YANG MENYOKONG UMNO SELAMA INI ...TOL BARU KOMPLEKS KASTAM, IMIGRESEN DAN KUARANTIN (CIQ) NAIK HAMPIR 500% MULAI 1HB OGOS 2014.



Bertuah amat sangat rakyat Johor apabila sentiasa setia memberikan sokongan padu kepada UMNO/BN setiap PRU.

Berita ini sudah pasti akan disambut dengan penuh kegembiraan dan rasa bersyukur serta berterima kasih terutamanya para macai UMNO.

Tanpa UMNO Melayu hilang .. UMNO lemah Melayu lagi lemah longlai .. UMNO PEMBELA RAKYAT.... JANGAN LUPA BERIKAN SOKONGAN PADU LAGI JITU KEPADA UMNO.

Apalah sangat dengan membayar 500% meningkat harga tol .. BRIM RM650 setahun sudah lebih dari mencukupi.

HIDUP UMNO!!!! .. HIDUP NAJIB!!!! .. TAK AKAN UMNO HILANG KUASA DI MALAYSIA!!!

Kerajaan mengumumkan kadar baru tol di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Bangunan Sultan Iskandar berkuat kuasa 1 Ogos nanti.

Ketua Pengarah Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) Datuk Ir Ismail Md Salleh dalam satu kenyataan berkata, kenaikan itu melibatkan kenderaan Kelas 1 hingga Kelas 5 dari kedua-dua arah keluar dan masuk kompleks itu.

Kadar tol baru arah masuk Malaysia, kenderaan kelas-kelas tersebut ialah masing-masing RM9.70, RM14.70, RM19.70, RM4.80 dan RM7.80 manakala kadar tol arah keluar pula adalah RM6.80, RM10.20, RM13.60, RM3.40 dan RM5.50.

Kadar lama sejak Januari 2011 masing-masing adalah RM2.90, RM4.50, RM6.10, RM1.40 dan RM2.30


"Kadar tol baru di CIQ, BSI ini adalah bersesuaian dengan kemudahan dan perkhidmatan yang dinikmati oleh pengguna semasa melalui kompleks tersebut dari laluan Lebuhraya Penyuraian Timur (EDL)," katanya.

Menurut beliau, kutipan tol tersebut akan dibuat secara elektronik sepenuhnya bagi memastikan aliran trafik lancar.

Pengguna-pengguna yang tidak melalui CIQ itu tidak akan terkesan daripada kenaikan tol tersebut.

Sementara itu, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menyifatkan kadar baru itu hanya bersifat untuk mengawal jumlah kemasukan kenderaan sahaja.

"Apabila kita masuk ke Singapura pun, selain VEP kita juga kena bayar tol, masuk ke bandar pun kena lagi.

"Jadi penggunaan tol ini merupakan kaedah bagi mana-mana negara untuk mengawal penggunaan kenderaan yang semakin bertambah," katanya ketika diminta mengulas perkara itu selepas majlis penyerahan sumbangan sempena Aidilfitri di Pasir Gudang hari ini.

25 comments:

  1. UMNO takkan hilang kuasa di M'sia...buatlah apapun...kerana negara ketandusan ahli2 parlimen dan DUN pembangkang yg betul2 berkaliber, yg ada pun paling bagus adalah setanding dgn UMNO itu sendiri..selebihnya tidak mahir berhujah, tidak mampu mengawal ammarah, tidak bijak dalam membuat keputusan dan tidak pandai menjaga hati rakyat..yg ada hanyalah badut2 yg masih tidak faham kuasa eksekutif, let alone not able to talk and write in English! What a SHAME!! Selamat Hari Raya...

    ReplyDelete
  2. apa masalahnya tol naik?
    selama ini penyokong UMNO memang kaya raya dan banyak duit

    ReplyDelete
  3. Klau pimpinan PR sendiri asik bergaduh mcm mn nk perintah negara..alamatnye Umno lah yg memerintah sampai kiamat..

    ReplyDelete
  4. Biar tol.naik... tak mampu gadai telo... kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmng klu nko susah nko gadai telo ke...malangnya mak bapak dan isteri nko yg ada hubungan dgn manusia sebangsat nko...

      Delete
  5. Depa tak kisah aaaaih..omak kau yg kecoh2..org sana kan kayap2..oooo Selamat ari raye.

    ReplyDelete
  6. apa naik sikit sangat? Nape tak naik 3 ribu%? Kan untong rakyat johor yg keja spore klu tol naik banyak2.....

    ReplyDelete
  7. Tu naik sikit apa nak kecoh macai umno niaga fitnah dan penipu dah bolih kayo rayo betul tak badut ooooiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana blh lwn gang pr jual fitnah dan menipu rakyat...trbaru rakyat selangor kena kencing...kroni anwar gak yg mulia dan berhrga dlm pkr...

      Delete
    2. Apabila macai amno bodoh tuli bersuara...puihh

      Delete
  8. PENIPUAN MEDIA BERKENAAN KAPALTERBANG MAS YANG DITEMBAK DI UKRAINE.

    Sebenarnya kapalterbang yang ditembak itu ialah MH370 dan bukannya MH17 seperti yang diputarbelitkan oleh Media.

    MH17 tidak ditembak, malah masih beroperasi di KLIA.
    Para penumpang yang dikatakan telah menaiki MH17 di Schiphol Airport Amsterdam itu sebenarnya telah diculik oleh Yahudi.
    MH17 telah dibatalkan penerbangannya pada hari tersebut.

    Schiphol Airport Amsterdam merupakan pengkalan Zionist MOSSAD.
    Terdapat beberapa peristiwa yang membongkar kegiatan di Schiphol Airport yang dikaitkan dengan kegiatan rahsia MOSSAD. Antaranya peristiwa-peristiwa berikut;


    1. Kapalterbang Israel mempunyai status istimewa di lapangan terbang schipol. Pada tahun 1992, Pesawat kargo ke Tel-Aviv El Al yang membawa bahan-bahan terlarang untuk perang biologi , yang di buat di US dan untuk dihantar ke Israel, terhempas di Amsterdam melanggar bangunan apartment. Pada mulanya di rahsiakan oleh pihak Belanda atas permintaan Israel tetapi didedahkan dalam satu lapuran rasmi pada Oct 1998, akhbar NRC Handlesblad melapurkan dari dokumen rasmi penyiasatan kapalterbang yang terhempas tersebut membawa 190 litre dimethyl methyl phosphonate, kimia yang digunakan untuk hasilkan gas beracun sarin.
    2. Pengakuan bekas menteri pertahanan Belanda Henk Vredeling dalam temubual TV NOS mengaku Belanda menjadi proksi Israel dalam perang Yom Kippur. Mereka menggunakan Schiphol Airport untuk menghantar bekalan senjata secara rahsia ke Israel dalam perang Yom Kippur 1973. Pada 29 Januari 1999, Hakim Besar Belanda mengaku kakitangan sekuriti El Al di Schiphol Airport adalah cabang polis rahsia Israel MOSSAD.
    3. Pada 25 Desember 2009, terdapat cubaan untuk meletupkan pesawat Northwest Airlines Flight 253. Seorang lelaki Nigeria Umar Farouk Abdulmutallab cuba meletupkan letupan disembunyikan dalam seluar dalamnya tetapi gagal. Ia didakwa sebagai rancangan al-Qaeda untuk meletupkan kapalterbang tersebut. Terdapat lapuran lelaki tersebut diberi kebenaran memasuki pesawat walaupun tidak mempunyai passport.


    Jadi kenapa Media mengatakan MH17 yang ditembak?

    Jawapannya ialah:

    Yahudi isreal ingin memulakan peperangan darat di Gaza dan untuk itu mereka memerlukan suatu insiden atau peristiwa yang besar berlaku supaya pandangan dunia dapat dialihkan.
    Jadi mereka telah merancang untuk menggunakan kapalterbang MH370 yang mereka rampas 4 bulan yang lalu dan mereka ingin menghempaskannya di Ukraine dan menyalahkan Rusia.

    Mereka memasukkan mayat-mayat penumpang MH370 yang telah mereka awetkan itu kedalam kapalterbang MH370 dan mereka melancarkannya sebagai MH17.


    Mereka menggunakan sistem radar untuk mengawal MH370 dan selepas sampai di Ukraine, mereka melancarkan roket ke arah MH370 dan meletupkannya.
    Media-media diseluruh dunia telah diarahkan oleh Yahudi untuk menghebahkan bahawa MH17 telah ditembak. Dalam sekelip mata, Amerika menuduh Rusia yang bertanggungjawab meletupkan pesawat itu.

    Berikut adalah bukti-bukti yang penting untuk kita renungkan:

    1) Mayat-mayat yang dijumpai itu telahpun reput dan tidak ada sebarang kesan darah.
    2) Terdapat kesan-kesan penyeksaan pada badan mayat-mayat.
    3) Passport –passport yang dijumpai disitu menunjukkan tidak ada sebarang kesan terbakar dan masih baru.
    4) Bangkai kapalterbang yang dijumpai itu jelas menampakkan tanda-tanda MH370. (Bendera Malaysia yang terdapat diatas tingkap penumpang berhampiran pintu masuk adalah berlainan lokasi untuk MH370 dan MH17).
    5) Media-media mula melancarkan serangan menghentam Rusia.
    6) Tidak ada lagi berita tentang Gaza di Media.

    Apakah motif utama Yahudi Israel itu?

    MOTIFNYA IALAH SUPAYA DUNIA TIDAK LAGI MENUMPUKAN PERHATIAN KEPADA KEKEJAMAN YANG DILAKUKAN OLEH ISREAL DI GAZA.

    Sumber rujukan:

    http://jimstonefreelance.com./

    http://www.washingtontimes.com/news/2014/jul/18/pro-russia-rebel-commander-suggests-passengers-die/#ixzz37qkaKYMb

    http://nodisinfo.com/silicone-dummy-detected-wreckage-mh-17-hoax/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang tul.nyawa.mangkok tingkat ni... kah kah kah

      Delete
    2. JIBMAH 5.39
      AJEN YAHUDI LAKNATULLAH

      Delete
  9. Bergaduhlah korang...berapa puluh juta pihak kroni umno/bn kutip dari rakyat untuk 2-3 hari ni semata2 nak 'lekat' atas hiway sekali lagi trap sama dipasang bila abis cuti nanti pls macai jgn kata ikut jln lama....tol adalah bubu keuntungan terjamin

    ReplyDelete
  10. Ini semua gila pnya la... Sekarang ramai orang sudah jadi gila. Itu la saya pnya komen..! - Sami Velu -

    ReplyDelete
  11. Aku dulu umno, bila tengok menteri makin lama makin bangang dan pengikut ramai jadi gay aku "bertukar arah"....memang dalam umno sebenarnya keadaan yg sgt kucar kacir(memang tak keluar media lah)..hidup pakatan! !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus le tu...jubo ko pun bertukar arah menjadi jubo bodoh yg mudah di sondol..wakakaka

      Delete
  12. Ape lah bangang sgt bloggers ni. Berapa ramai rakyat Malaysia yg menggunakan tol tu utk ke Singapura? Tol tu bukan laluan yang lazim seperti kebanyakan lebuhraya di Kuala Lumpur. Kecuali org yg nak pergi ke Singapura shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak kerja kat spore mana tahu masalah org yg kerja di spore. Ko tu yg bangang bin bahlol. Bukan bloggers. Utk org kerja di spore CIQ tu laluan lazim, bangang.

      Delete
  13. betul tu... laluan ini utk org keluar masuk Singapore aje. Eloklah naikkan charge sbb duit Singapore skrg mahal...

    ReplyDelete
  14. brape ramai dan berapa kali org singapore masuk keluar ke Msia di bandingkan dgn rakyat johor yg hari hari masuk keluar ke sgpore krn berkerja ?

    ReplyDelete
  15. itu la dah bagi nasihat tak mau dengar.. padan muka !!

    ReplyDelete
  16. Kerajaan Johor makan duit rakyat. Pakai lah otak sikit. Kenaikan kadar tol melampau tanpa memikirkan rakyat Johor yg berulang alik kerja di Spore. Menteri besar Johor ckp sesuka hati. Kalau nak charge kereta spore gunakan lah VEP. Contohi sistem VEP di spore. Kerajaan Johor sepatutnya belajar dari Singapore.

    ReplyDelete
  17. Melayu perlu balik ke pangkal jalan ikut cara dulu kala bila masa perlu ubah ke arah ke baikan.

    Melayu harus sanggup mendayung sampan tuk ke singapura tak perlu guna jambatan dan toll toll.

    Buat habis beras saja pun...

    ReplyDelete
  18. kt joho byk umno totok

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...