Sunday 27 July 2014

KERETA CDM 25 MENJADI PERHATIAN UMUM KINI DAN SELAMANYA.



Nampaknya selepas insiden ketuk, herdik, maki, ugut dan biadap melampau keatas warga emas hanya disebabkan kesalahan terlalu kecil yang tidak disengajakan tergesel ketika berasak-asak ditempat parkir UTC, Kuantan tempoh hari, kereta Peugeot 208 CDM 25 warna putih sudah menjadi perhatian umum kemana sahaja berada.

Terlalu sukar untuk rakyat melupakan begitu sahaja peristiwa yang memalukan itu.

Dilebuh raya jika berada dibelakang kereta ketika memandu peluang cerah akan diberikan laluan memotong bukannya tanda hormat tetapi nak rakam gambar.

Jelas sekarang CDM 25 sudah menjadi amat terkenal dikedudukkan yang salah.


Wrong place at the wrong time for the wrong reason.

8 comments:

  1. PENYINGKIRAN KHALID IBRAHIM , PAS JADI HALANGAN!!!


    Khalid Ibrahim tidak pernah khianat- Hadi Awang


    Khalid Ibrahim tidak terlibat dengan skandal, pecah amanah dan salah guna duit Selangor.



    MARANG: “Insya-Allah itu sikap saya dan saya harap seluruh pimpinan PAS akan bersama dengan keputusan ini walaupun ada pandangan berbeza,” demikian luah Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Ini berikutan apabila beliau tetap mempertahankan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

    “Beliau tidak pernah khianat dalam menjalankan amanah kepada rakyat,” ujarnya ringkas.

    Menurut Hadi, majoriti di Selangor masih bersetuju Abdul Khalid dikekalkan sebagai menteri besar, namun bergantung kepada perkenan Sultan Selangor.

    “Perkhidmatan Abdul Khalid yang cemerlang dalam menerajui Selangor hingga ke tahap yang lebih baik termasuk mempertahankan Selangor pada pilihan raya umum ke-13 tidak boleh dinafikan.

    “Alasan pihak yang mahu menukar Menteri Besar Selangor adalah tidak kukuh dan beliau secara peribadi tidak setuju kerana melihat Khalid Ibrahim tidak terlibat dengan skandal, pecah amanah dan salah guna duit Selangor. Jika itu terjadi, ya, itu kita boleh tukar,” katanya.

    Tambah beliau, PAS akan terus bersama Pakatan Rakyat dan menganggap isu berbeza pendapat itu sudah biasa sejak dahulu lagi.

    “Ramai yang bertanyakan soalan kepada saya apabila PAS seolah-olah dilihat cuba menghalang Anwar ke Putrajaya, saya ingin jelaskan di sini, perjuangan pakatan pembangkang bukannya perjuangan peribadi tetapi perjuangan untuk rakyat,” katanya.

    Ketika ini PAS mempunyai 15 kerusi dalam Dewan Undangan Negeri Selangor manakala PKR (14) dan DAP (15) ~FMT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tn Hj Hadi tidak pernah belajar dari kesilapan di kedah. Pergolakan di kedah antara adun Pas tanpa diselesaikan oleh Tn Hj Hadi secara bijak telah menjatuhkan kerajaan Pas/ PR dikedah.
      Waktu Pergolakan Pas di kedah, adakah PKR & DAP masuk campur hal PAS
      Trengganu pernah di terajui oleh Tn Hj Hadi. Hanya dapat 1 penggal, selepas itu kalah. Apa masalahnya?
      Manusia tidak pernah "perfect"/ maksum. Yang perfect hanya allah taala. Ini kesilapan pemimpin agama di Pas, Mengajar ahli sentiasa WALA kepada pemimpin. ( PAS mengagap pemimpin mereka adalah maksum-NABI TIDAK PERNAH KATA MESTI WALA KEPADA PEMIMPIN, Pemipin ISS- PLEASE ADVICE ME, IF I AM WRONG)
      BUT I solute Nik Aziz
      KEMENANGAN ADALAH SECARA TEAMWORK. RAKYAT menharap kemenangan PR supaya Negara kita bersih dari rasuah, kronism, kecurian pemimpin atas asset Negara-kwsp, petronas, felda, galian , toll dan lain.

      WAHAI PEMIMPIN POLITIK TOLONG PASTIKAN form 14 di setiap pengundian diikuti & dilaksanakan (bukannya undian di di pusat undian- disini berlaku black out,penambahan undi dan lain2). Buatlah banyak salinan form 14 yang ditandatangi oleh setiap wakil spr & parti untuk mengelakan alasan HILANG FORM. Keputusan muktamad, setiap salinan diberi kepada wakil)
      SELAGI PEMIMPIN MALAYSIA adalah diperolehi dari PENIPUAN, SELAGI ITU MALAYSIA TIDAK AKAN MAJU.

      CUBA ANDA BERFIKIR SEKEJAP: apa AKAN jadi pada SINGAPURA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB dan sebalik jika PM singapura jadi PM malaysia ( singapura- x minyak,sawit,emas dan lain-lain)

      Apakah AKAN jadi pada THAILAND & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB

      Apakah AKAN jadi pada INDONESIA & DATO SRI NAJIB, jika ianya diperentah oleh DATO SRI NAJIB ( di Indonesia, hakim mahkamah di penjara seumur hidup kerana memakan rasuah)

      Delete
  2. Dah settle dah pun.... mereka pun dah saling bermaafan. Masing2 ada buat silap...

    Ini ujian buat dia... Ujian buat kita belum tahu... Nobody is perfect... Jika kita berada di tempat dia, tak tahu lg bagaimana sikap kita pula?

    Ini antara kejadian yg dirakam dan dipaparkan kepada umum. Banyak lg kejadian lebih kurang macam ni yg tak diheboh2kan.

    Tp sy respect dgn sikap beliau. Mentang2 pompuan kan...

    So, pengajaran buat kita, lps ni berhati2 ketika memandu. Bila kita hormat orang, pasti orang pun hormat kita. Peace... No war... ^__^

    ReplyDelete
  3. Pengajaran supaya jadi SAMSENG JALANAN
    betina...betina
    Melayu pulak tu...
    Bikin malu melayu

    ReplyDelete
  4. kan lebih eluk kak long tulis Maafkan Saya dan lekat kan di cermin kereta Kalau byk kereta yg hon kak long balik bermakna ramai yg dah maafkan kak long

    ReplyDelete
  5. Ni sumer poyo...haktuihhh...

    ReplyDelete
  6. Sokng 12.23 cra trakhr mohn maf pd msyrkkt hya wat stu banner kcl lektkn dcrmin blkg "sy mohn maf pd rkyt mlysia-sy mnyesal dgn prbuatn diri sya" INs...msyrkt bsimpti dn maafkn.

    ReplyDelete
  7. Ni sumer poyo...haktuihhh...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...