Tuesday 22 July 2014

SATU DUNIA KINI SEDANG MENUNGGU AHMAD DHANI MENGOTAKAN SUMPAH JANJINYA????



Masihkah kita ingat akan sumpah ikrar janji bersungguh penyayi rock, pengubah lagu terkenal Indonesia, Ahmad Dhani akan potong kemaluannya jika Jeneral (B) Probowo Subianto kalah dalam Pemilu 2014 ditangan Jokowi????

Kalau kita lupa sebab ada dikalangan kita yang mempunyai an memiliki daya ingatan yang singkat dan lemah maka elok sangatlah kita perturunkan kisah itu.

Merdeka.com - Ketika euforia Pilpres 2014 sedikit menurun dikarenakan Piala Dunia 2014 dan juga serangan militer Israel ke daerah Jalur Gaza, sebuah tweet kontroversial dari seorang musisi besar Indonesia menjadi buah bibir di Twitter.

Ahmad Dhani yang selama ini dikenal sebagai pendukung pasangan Prabowo Subianto dan Hatta Rajasa membuat satu tweet nazar atau janji apabila Joko Widodo menang atau terpilih sebagai Presiden Indonesia menggantikan Susilo Bambang Yudhoyono.

Dalam tweetnya yang secara langsung melesat dan diretweet banyak orang, Dhani menuliskan di account Twitternya, @AHMADDHANIPRAST, "Saya akan potong kemaluan saya kalau Jokowi bisa menang dari prabowo Subianto!! Itu sumpah saya!!"


Nah!!!! .. sekarang rakyat mau melihat Ahmad Dhani melakukan sumpah ikrar janji bersungguhnya itu sebab Jokowi sudah di istihar menang Pemilu 2014 dengan 53% undi secara keseluruhannya.

Tidak percaya!!!! .. Diperturunkan beritanya itu...


Jakarta - KPUD DKI Jakarta telah menyelesaikan rekapitulasi perhitungan suara untuk provinsi tersebut. Meski diwarnai aksi walk out dari saksi Prabowo-Hatta, pasangan Jokowi-JK dinyatakan unggul 53,1 % suara.

Rekapitulasi diselenggarakan di Hotel Borobudur, Jl. Lapangan Banteng, Jakarta Pusat, mulai pukul 22.00 WIB, Sabtu (19/7/2014) hingga pukul 01.30 WIB, Minggu (20/7/2014) dini hari. Sebelum dimulai, rekapitulasi diwarnai hujan keberatan dari kubu Prabowo-Hatta. Permintaan penundaan rekapitulasi ditolak KPU, saksi pasangan nomor urut 1 tersebut akhirnya walk out dari rapat pleno.

Jokowi-JK menang atas pasangan Prabowo-Hatta yang mendapatkan 46,9% suara dari total suara pemilih di DKI Jakarta yang dinyatakan sah yakni sebanyak 5.387.958. Total warga DKI Jakarta yang menyalurkan hak suaranya pada Pilpres kali ini adalah 5.441.705 orang. Rekapitulasi ini sudah meliputi hasil pemilihan suara ulang di sejumlah TPS yang digelar atas rekomendasi Bawaslu DKI Jakarta.


Rakyat secara ikhlas dan jujurnya tidak mau Ahmad Dhani melakukan perkara yang amat bodoh ini tetapi rakyat berang sebab cara Ahmad Dhani bersumpah itu dilihat beliau seorang yang begitu angkuh, bongkak lagi sombong.

Jangan terlalu besar bercakap sampai tiada bumi dipijak semasa berjalan .. cukuplah sekadar berkata .. saya amat yakin Probowo akan menang Insy' Allah .. habis cerita.

Sekarang apa cerita nak diputarkan????  Ketika melakukan sumpah ikrar itu dalam keadaan separuh sedar????.

TERLAJAK PERAHU BOLEH BERUNDUR .. TERLAJAK KATA ALAMATNYA JADI KHUNSA!!!!!

8 comments:

  1. Jangan ikut macam Urang Giler (UG) Malaysia Waves dan tuan punyanya. Tulang Besi@Deramang. Dalam banyak isu2 getir ni, dia maki Presiden PAS dengan mengatakan TGHA bersengkongkol dengan gomen. Mangkuk hayun 3 suku betullah, Dgn isu Ukraine, Gaza, Peugeot Kaler putih dan berbagai2 isu lain, Isu tak benar tahap Bigfoot masih pilihan hati Malaysia Waves ........ BODOOOOOOOOOOOOOOO

    Mehhh kita gelak dan kutuk Malaysia Waves, artilce dia aku letak kat bawah.

    Komen2 sayer mengenai article TB
    a. Sia2 perjuangan TB dalam PAS selama 9 tahun. Pirah, setakat pakai baju hijau lengan putih cap Change, Nepal boleh buat. At least Nepal tak mengungkit

    b. Dia maki TGHA sebab tak menyokong geng2 anti Khalid MB. Bodo punya TB, Khalid MB dsupport oleh rakyat Selangor. Tak percaya tengok index Merdeka Review. Omak Kau ada letakk.

    c. Ujung Ramadhan dah ni TB Woooooiiiii, hang dia kat Gaza, letak cerita Gaza macam Omak Kau pun Inshaallah dapat Pahala.

    d. Kami tau la kamu frust tertonngeng sebab agenda2 bahlul kau tak terjadi. Jangan nangis aaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ARTICLE TAHAP TIGA SUKU TAHAP GABAN DARI MALAYSIA WAVES ADA DIBAWAH. (MEMANG MAMAT MALAYSIA WAVES NI UG -URANG GILER)

    Sia2 Berjuang Bila Presiden Sendiri Pertahan UMNO Dari Mati


    Tulang Besi rasa sia2 perjuangan Tulang Besi dalam PAS sejak umur 9 tahun apabila Presiden sendiri berjuang untuk kelangsungan nyawa UMNO.

    Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Besi selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Besi yang bertungkus lumus membantu membina PAS Negeri Sembilan setelah PAS ditendang keluar dari BN dulu.

    Penat jerih nak bunuh UMNO tiba2 Presiden sendiri pegi buat kerja tolong UMNO.

    Presiden PAS sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat UMNO lebih panjan

    ReplyDelete
  2. Ahmad Dani tak payah la mengikut budaya keturunan Yahudi emak dia tu yang apabila berjanji ia mungkir apabila diberi amanah ia khianat! Kah kah kah kah..

    ReplyDelete
  3. Lazimnya jika ada darah Yahudi terutama sebelah emak secara automatik akan mendapat kerakyatan Israel ke guaner? Kih kih kih kih..

    ReplyDelete
  4. Omakkau cam dh sangap je..nko peduli apa dgn sumpah ahmad dhani..nko peduli dgn ahmad dhani atau 'anu' mat indon ni ptuihhh buat malu persatuan ibu tnggal dibwh naungan nurul ijah..

    ReplyDelete
  5. dia ada kontol ke yang nak di potong ?

    ReplyDelete
  6. Wawasan 2020 apa citer... senyap je nih...

    ReplyDelete

  7. Ini bukan cerita wawasan 2020. Bangang. ini cerita omak kau tulis mad dani nak potong kontol. Kau berani ? Takda hotak.

    ReplyDelete
  8. Anwar patut bersumpah macam ahmad dhani nak potong koneknya lepas pru 13. Ini bagi mengelakkan jangkitan kuman dan nanah yang makin membusung. maklumlah..kkote kaki dubur.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...