Tuesday 5 March 2013

BERITA YANG DISOROKKAN OLEH UTUSAN DAN TV3!!!!...SULTAN SULU NAFI SEKERAS-SEKERASNYA ADA KAITAN DENGAN PAKATAN RAKYAT MAUPUN DSAI!!!!!!


BERITA DAN MAKLUMAT YANG PASTI DIPADAMKAN DARI PENGETAHUAN UMUM OLEH MEDIA LIDAH BIAWAK RASMI UMNO, UTUSAN DAN TV3.

AKHIRNYA SULTAN SULU MELALUI ANAK PEREMPUANNYA SUDAH BERSUARA!!!!!.. MEREKA TIADA MENPUNYAI APA-APA IKATAN PUN DENGAN ANWAR IBRAHIM DAN PAKATAN RAKYAT!!!!..


Anak perempuan Sultan Sulu Jamalul Kiram III, Puteri Jacel Kiram, jurucakap rasmi Sultan Sulu mengesahkan bahawasanya pihak DSAI maupun Pakatan Rakyat tidak pernah ada berhubung maupun bercakap atau berunding dengan pihaknya.

Beliau juga menyanggah kenyataan bangang Presiden Benigno Aquino III kononnya ada konspirasi yang mendalangi dan menaja para pengikutnya untuk menceroboh Lahad Datu.

Pemergian para penyokongnya adalah ditaja dengan sumbangan dari dana penyokongnya sendiri.

LAGI SEKALI UMNO TERKANTOI SEBAB MENIPU DAN MEMFITNAH DSAI DAN PAKATAN RAKYAT!!!!

17 comments:

  1. sekali aku tak percaya...sampai bila2 aku takkan percaya kat umno...tunggu...rasenye dah banyak kali dah umno menipu....memang munafik la umno ni...tak boleh dijadikan pemerintah kerajaan...mampus lagi baik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan tak pernah menipu ke? Dap cakap benar belaka ke? Nama pun politik bro.... Kalau tak penipuan dlm politik itu bukan politik....itu dictactor! Mcm iraq... Lu kena angguk sentiasa... Bangkang...mati la jawabnye.

      Delete
  2. anon 7:12 dan 8:10

    Bro.. Orang kalau dah berak tengah jalan takkan nak mengaku, Sultan Kiram tu dan anuar dah terkantoi so mereka akan mencari berbagai alasan... Untuk makluman Pihak perisikan Filipina dan Malaysia , mempunyai maklumat yang lengkap... tunggu masa untuk didedahkan..jangan Paksa2 nanti tercirit anuar lari ke kedutaan Turki...he he

    ReplyDelete
  3. Aku takut nanti tun m najib lari turki la mcm ko ckp sbb byk agt rasuah..

    ReplyDelete
  4. Fuckatan ni nak spin je keja nya...pita video di katakan besi x boleh jadi saksi...ape la korang ni..pemikiran korang ni semua dah di liwat...

    ReplyDelete
  5. Undi lah PAS.hanya PAS dan pakatan saja mampu mentadbir negara kita dengan baik..kita aka hidup selesa.kalau bg kat umno lg nanti spender kita pun depa jual..

    ReplyDelete
  6. Betol bro..kat renasas kuala langat ni dah ramai engineer filipina..ank tempatan x dpt krja..ank gua thn lepas habis digree xada keja..tukarla ini kali

    ReplyDelete
  7. ape la, kan media filipina yang cakap ada kaitan dengan dsai, malaysia cuma cakap akan siasat betul ke dakwaan filipina itu. bukan kita tuduh.

    ReplyDelete
  8. Salam....
    Mcm2 komen ada dlm blog ni. TAPI takde SATU pun yang bernas. Isu LAHAT DATU sekarang ini adalah isu KEDAULATAN NEGARA.

    Ini bukan isu PR ATAU BN. Kalau pun BN salah tadbir, guna saluran PRU13 untuk tukar. Kalaupun PR cerdik sgt, Juga gunakan PRU13 untuk terjemahan hujah anda dalam bentuk UNDI.

    ADALAH TERLEBIH AFDHAL jika penyokong PR/ penyokong BN duduk berdoa dan munajat agar MALAYSIA terhindar dari malapetaka dan perang.PDRM/ATM yang gugur syahid tu MUNGKIN ADALAH PENYOKONG PR atau jugak PENYOKONG BN . TAK GUNA KALAU MENANG SORAK, SABAH TERGADAI ... Berhemah la dalam memberi komen...

    ReplyDelete
  9. .... AL-FATIHAH ... untuk Pejuang negara yang gugur syahid di Lahad Datu ..

    BERUNTUNG & BERBAHAGIA lah ahli keluarga dan ibubapa bagi pejuang2 PDRM (ISLAM) yang gugur ini kerana di Akhirat kelak, para syuhadah ini akan menanti keluarganya di pintu syurga ...
    Amin...

    ReplyDelete
  10. kenapa tv tiga suku dan utusex tak siar? umnongok takut sebenarnya. najib takut cerita sebenar disebalik pencerobohan itu terbarai. tu je sebabnya.

    ReplyDelete
  11. Ucapan takziah kepada wira negara yang telah terkorban...kita doakan demi untuk kesejahteraan rakyat dan negara..
    kalau mau komen..komenlah ikut maklumat yang betul2 boleh dipercayai.bagi komen yang bersifat positif supaya tidak ada yang terguris. Kamu undi/sokong siapa, itu adalah rahsia anda sendiri..kalau pun ada unsur politik dalam insiden yg berlaku ini...kita sepatutnya bersama-sama perjuangkan keselamatan dan kedaulatan negara kita dengan memberi kata-kata semangat dan bukan membuat tomahan situ, sana dan sini.kita tdk tahu , apa yg kita semua perkatakan itu adalah atas dasar kebijaksanaan atau ikut kepala otak dan perasaan benci kita.Apa yg penting adalah bersatu hati untuk menyelamatkan negara kita ini drp dijajah semula seperti apa yg berlaku sebelum merdeka dulu..jika rakyat kita dijajah, kkami penduduk sabah akan jd pelarian...dimana harus kami pergi...pray for Malaysia.

    ReplyDelete
  12. politik bukan utk rakyat tp utk kepentingan berkuasa semata2...habis bangsa dan agama di pecah belahkan.islam dlm malaysia pun terbelah 2. ada surau pas,ada surau umno...akhirat nanti mcm mn le agaknya.hapuskan politik...sultan jgn lena...tunaikan amanah mu sebelum disoal kelak...wahai saudara ku...jgn lah berpecah belah akibat politik....kuatkan imanmu...ALLAH maha mengetahui....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Sahabat ANONYMOUS 7/3/13 ...17:45 .. Sy perbetulkan sikit komen anda. UNTUK SEMUA NEGARA DALAM DUNIA NI , Kuasa memerintah diperolehi dari POLITIK .Kita rakyat perlu guna akal dan fikiran yang ALLAH beri ini untuk mencorak suasana politik negara . setiap negara perlukan PEMERINTAH YANG BIJAK Dan PEMBANGKANG YANG CERDIK .. Isu perpecahan masyarakat adalah bermula dengan semangat ketaksuban yang melampau tak kiralah dari BN atau PR .. Bersederhanalah dalam berpolitik dan menberi komen ...

      Jika ada insan lain yang membaca komen kita yang "tak cerdik " dan mempraktikannya , maka tertanggung atas bahu kita dosa mengadu-domba manusia supaya membenci sesama muslimin ..

      Jangan kecik hati atas ulasan sy ini...

      Delete
  13. pakatn rakyat sebuah parti yang melatih rakyat untuk merusuh..pada pendapat aku..anuar ibrahim akan buat perhimpunan semacam bersih jika pru 13 di menangi oleh BN.malah perhimpunan kali ini adalah dahsyat untuk memprotes kemenangan BN..ko tgok apa terjadi pada mesir..sikit2 rusuhan..sikit2 rusuhan.rakyat dia dah berani merusuh..ekonomi hancur..harga barang naik..takde pekerjaan n rakyat hidup susah sbb tiada pelaburan ke negara itu.Begitu juga dengan Malaysia nanti.sbb anuar telah melatih pengikutnya dalam perhimpunan bersih..kalau tak percaya..ko tunggu keputusan pilihan raya.aku berharap PAS akan keluar dari pakatan untuk menerajui malaysia.

    ReplyDelete
  14. Kau jangan nak jadi syaitan penghasut utk pecahkan Parti pakatan rakyat. Dulu pas pernah bersatu dgn UMNO ,tapi kena ketuk kepala. Manis memujuk. Bila kuat sepak keluar. Berkawan utk kepentingan UMNO. Tak akan kena patuk 2x dilubang ular yg sama. Itu bukan merusuh .Perhimpunan aman ada dlm perlembagaan.Yg jadi kacau ,polis diarah lakukan kekerasan. Perhimpunan 12.1. lebih 700,000 org berkumpul. Tak jadi huru-harapun. Sebab polis tak kacau.

    ReplyDelete
  15. SLM SEMUA
    LAHAD DATU
    SEMASA SULU MENDARAT DI LAHAD DATU,HISAMUDDIN MEMBUAT STATEMENT DI ASTRO AWANI,MEREKA DATANG DGN NIAT BAIK...OK.SEMUA IN CONTROL.SELEPAS DUA MINGGU BEBERAPE ANGGOTA POLIS DI BUNUH...BARULAH ATM MASUK.YG SABENAR KEDATANGAN MEREKA ADALH BERTUJUAN MENUNTUNT JANJI..MMEREKA AKAN DI JADIKAN PENGUNDI PRU13,OLIH KERANA JANI TAK DI TEPATI MEREKA MELAWAN MENUNTUT HAK.
    YANG JADI KORBAN ADALH POLIS DAN TENTERA

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...