Saturday 2 March 2013

JANGAN TIDAK PERCAYA!!!!...AHLI PERNIAGAAN YANG PERNAH MENJADI TAJUK UTAMA BERITA KERANA DITAHAN DI PENJARA SIMPANG RENGGAM DITUDUH ATAS PENGLIBATAN DALAM KEGIATAN PELACURAN, KONGSI GELAP, PERJUDIAN, KELAB MALAM DAN AH LONG, KINI BERGELAR DATO' SRI !!!!!!!



"BEKAS" KETUA KONGSI GELAP ANTARA SEORANG YANG BERGELAR " FOUR HEAVENLY KINGS" OLEH MEDIA, KINI BERGELAR DATO' SRI.
Dia sebelum ini ditahan di sebuah restoran di Bukit Bintang, Kuala Lumpur  pada 26 Mac 2004 sebelum dipenjarakan di Simpang Renggam, Kluang, Johor. dua bulan kemudiannya dibawah Ordinan Darurat 1969 selam lebih kurang 17 bulan.


Koo Tee Yam atau lebih dikenali sebagai Ah Lek atau Pai Kah Lek pernah melalui lima proses perbicaraan dan mengemukakan rayuan melalui Muhammad Shafee di Mahkamah Tinggi Muar pada 24 Mei sehingga 7 Julai lalu.


Dalam rayuan bagi permohonan habeas corpus di Mahkamah Persekutuan, Tee Yam diwakili barisan peguam diketuai Muhammad Shafee, Kaushalya Rajathurai, Frida Krishnan dan Lilian Lee.


Pihak responden diwakili oleh Timbalan Kanan Pendakwa Raya, Datuk Yusof Zainal Abiden, Timbalan-Timbalan Pendakwa Raya, Tun Abdul Majid Tun Hamzah, Kamaluddin Mohd. Said, Mohd. Najib Zakaria, Fazillah Begum Abd. Ghani dan Tengku Amri Zaki Tengku Abdul Rahman.


Muhammad Shafee dalam hujahnya antara lain mengemukakan alasan mala fide (niat jahat) dari mula Tee Yam ditahan oleh polis sehingga 60 hari tempoh penahanan yang dibenarkan, dan tidak mengikut peraturan seperti dinyatakan oleh Lembaga Penasihat.


Keputusan pembebasan Tee Yam dibuat oleh panel tiga Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Pajan Singh Gill, Datuk Richard Malanjum dan Datuk S. Augustine Paul.

Kisah ini menjadi gempar apabila sebaik saja Tee Yam cuba mau meninggalkan perkarangan Mahkamah, beliau telah ditahan semula oleh pihak polis sehingga mencetus ugutan oleh peguambela Shafee Abdullah, mau mengambil tindakan undang-undang "menghina mahkamah" terhadap Ketua Polis Negara ketika itu Tan Sri Bakri Omar.

Dua hari kemudian pihak PDRM membuat keputusan untuk membebaskan Tee Yam atas nasihat Peguam Negara serta alasan-alasan beliau tidak lagi menjadi ancaman kepada keamanan dan keselamatan awam dan negara.


Tee Yam dipercayai terlibat dalam pelbagai kegiatan haram seperti pelacuran, kongsi gelap, perjudian, kelab malam dan Ah Long. Malah beliau juga dikatakan mempunyai sebuah kelab malam ala Las Vegas.

Sultan Pahang bertindak tegas dan bijaksana apabila pada tahun tersebut telah mencabut balik darjah DIMP yang membawa gelaran "Dato" atas alasan ianya mencemarkan kemulian dan nama baik gelaran dan darjah tersebut.

Semalam disalah sebuah akhbar utama berbahasa Cina telah memaparkan ucap tahniah dari rakan-rakannya dari Barisan Nasional atas penganugerahan DARJAH KEBERSARAN SULTAN AHMAD SHAH PAHANG YANG AMAT DI MULIAKAN PERINGKAT PERTAMA (SSAP) yang membawa gelaran Dato' Sri.

TAHNIAH!!!!..

SEKADAR RENUNGAN BERSAMA.


9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Sultan Pahang bertanggungjawab mengangkat darjat penyanyi, pelakon, penjenayah dan penentang hukum Allah dalam masyarakat. Yakinlah, Allah akan tunjukkan kebesaranNya apabila tiba masanya kelak. Rakyat akan saksikan.Tanda-tandanya sudah ada.

    ReplyDelete
  3. alah..apa nak heran setakat bekas tahanan/banduan. Komunis pun bleh dpt datuk.. barang bole beli.. apa ada hal. ada duit rm200ribu dapat la sebijik..

    ReplyDelete
  4. SULTAN PALING TAK GUNA,DIA PEDULI APA,JANJI MASYUUUUUUUUUUUUK.

    ReplyDelete
  5. PRU13...BN = beEnd

    ReplyDelete
  6. AHHAAHHAHA...anggap siapa yg bayar parti kat london ari tu? Lagi pom, apa salah Komunis dapat datuk? Communism is a cause. Criminals kill & corrupt society for money and only money lah!

    ReplyDelete
  7. Daulat Tuanku!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...