Tuesday 16 July 2013

AKIBAT CUBA NAK BERLAGAK HERO.. EMPAT DARI LAPAN INDIVIDU YANG CULIK DAN BELASAH SEORANG PENJAGA KAFE SIBER KINI KENA CEKUP DENGAN POLIS!!!!!



  • Polis mencari saki baki kumpulan yang disyaki menahan dan melarikan seorang penjaga kafe siber dalam satu kejadian di Taman Sri Muda, Shah Alam pada malam tadi hari ini ditahan polis.

    Empat daripada lapan individu berkenaan telahpun ditahan di lokasi berasingan di Bukit Jalil, Kampung Medan dan Ampang pagi ini, lapor Utusan Online.

    Laporan itu menyebut, tindakan suspek yang melarikan penjaga kafe siber tersebut, dipercayai berhubung perbuatan menghina Islam di laman sosial.

    Laporan tersebut memetik kenyataan ketua polis daerah Shah Alam, ACP Zahedi Ayob yang berkata kesemua suspek yang berusia 20-an disiasat mengikut Seksyen 3 Akta Culik.

    Polis akan mengambil keterangan penjaga kafe siber tersebut serta teman wanita lelaki berkenaan esok untuk mengenalpasti motif perbuatan kumpulan suspek itu.

    Rentetan kejadian tersebut, lapor Utusan, bermula pada jam 3 pagi semalam semasa lelaki tersebut sedang makan bersama teman wanitanya di sebuah restoran di Taman Seri Muda.

    Lelaki itu kemudiannya ditahan dan dibawa dengan sebuah kenderaan bas mini jenis Toyota ke satu kawasan hutan.

    Suspek kemudiannnya meninggalkan lelaki tersebut di satu kawasan di tepi Lebuh Raya Damansara - Ulu Kelang dalam keadaan bogel dan badan lelaki itu turut diconteng, menurut Zahedi.


    "Mangsa kemudiannya dibawa ke kawasan hutan yang tidak diketahui lokasinya untuk dibogelkan dan diconteng badannya sebelum ditinggalkan di tepi jalan. Seluar, baju dan pakaian dalamnya telah dilarikan.

    "Mangsa bernasib baik apabila seorang penunggang motosikal juga seorang anggota polis melalui kawasan terbabit menemuinya pada pukul 12.30 tengah hari semalam sebelum membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju," kata Zahedi seperti dipetik Utusan.


    Sementara itu, satu laporan Bernama hari ini menyebut, lelaki berkenaan Ng Mun Tatt, 24, turut dicederakan oleh suspek.


    Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam laporan tersebut berkata Ng diperlakukan demikian akibat kenyataannya yang menyentuh sensitiviti agama berkaitan satu gambar kontroversi yang dimuatkan di Facebook oleh pasangan blogger seks Alvin Tan, 25, dan Vivian Lee, 24.

    Alvin dan Vivian yang pernah mencetuskan kontroversi video lucah mereka di Singapura sebelum ini, memuat naik gambar sedang menikmati hidangan bak kut teh di Facebook, Jumaat lalu dengan kapsyen:

    "Selamat Berbuka Puasa dengan bak kut teh (sup tulang babi)...wangi, enak dan menyelerakan."

    Mereka juga meletakkan logo halal pada gambar berkenaan.

    Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, terutamanya umat Islam di negara ini atas dakwaan memperolokkan kesucian Islam dan bulan Ramadan.

    MACAM MANA NAIK ANGIN PUN.. NEGARA KITA ADALAH NEGARA HUKUM.. ADA UNDANG-UNDANG DAN ADA PARA PENGUATKUASA UNDANG-UNDANG.

    JANGAN NAK AMBIL UNDANG-UNDANG DITANGAN SENDIRI...

    MELAKUKAN PERKARA YANG SALAH TERHADAP PESALAH TIDAK BERMAKNA TINDAKAN ITU MENJADI BENAR DAN SAHIH.

    TAHNIAH KEPADA PDRM KERANA BERSIKAP PROFESIONAL, TEGAS, ADIL DAN BERHEMAH.

    MANGSA CULIK INI JIKA ADA MELAKUKAN KESALAHAN DIBAWAH MANA-MANA UNDANG DALAM NEGARA INI WAJAR JUGA TINDAKAN TEGAS DIAMBIL KEATAS DIRINYA.

11 comments:

  1. Ya betul lartu negara ada undang undang jgn amik tindakan sendiri ikut cara PR bersahabat terhamba dgn Cina.Cina hina Islam tiada nikmat kepolitikan utk berdemo di jalanan pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap saje pandai ... wannabe

      Delete
    2. CSL yg mnjadi kebanggan pengikut amno...pun hina dan serang hukum islam.....apa nk kata....

      Delete
  2. umno x bershabat dgn mca ke atau mca tu mlyu kahkah ckp x pkai otak

    ReplyDelete
  3. Jika kita bertindak parah budak ni. Jgn sesekali main isu sentimen agama. Org islam tak pernah marah lu nak makan babi. Tapi jgn kaitkan dengan agama islam dengan babi halal. Bodo punya budak.

    ReplyDelete
  4. Lepas belasah, lari. Pengecut. Kalau rasa diri benar, sila mengaku/serah diri.

    ReplyDelete
  5. inilah hasil didikan PAS, PKR terhadap anak cina yg jaga kedai mesin judi. Syabas hero islam yg pukul cinabeng ni.
    Takkan nak harapkan PAS.kecut telur

    ReplyDelete
  6. macai umporno jiwa kacau16 July 2013 at 22:15

    tahniah sebab pukul orang?mu gila apa ke.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. ... Rakyat biasa melakukan kesalahan, polis bertindak dengan "TEGAS,PASTAS DAN CEKAP"

    KALAU VVVIP YANG LAKUKAN ... "KITA BELUM TERIMA ADUAN LAGI"

    ReplyDelete
  9. bagus gak cina kena pukul cam tu...tp yg x bagusnya..kantoi kena tangkap..len kali kena profesional skit..baru x kena tangkap. inilah semangat yg kita mau dari anak2 muda kita.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...