KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 23 July 2013

PENGETUA SEKOLAH RENDAH KEBANGSAAN YANG ARAHKAN MURID MAKAN DAN MINUM DALAM BILIK AIR SUDAH DIKENAL PASTI?????



Dapat info mengatakan inilah wajah Pengetua Sekolah Rendah Kebangsaan Sri Pristina, Sg Buloh, Selangor yang menjadi kontroversi akibat mengarahkan murid-murid sekolah tersebut minum dan makan waktu rehat didalam bilik air...Mohamad Nasir

Arahan tersebut kini menjadi kecoh satu dunia apabila rakaman gambar murid-murid sekolah tersebut sedang minum dan makan dalam bilik air tersebar luas dengan ligatnya di alam internet.


Difahamkan Kementerian Pendidikan telah mengeluarkan arahan kepada Jabatan Pendidikan Negeri Serangor supaya menjalankan siasatan terperinci.

Timbalan Menteri Pendidikan II YB P.Kamalanathan telah melahirkan rasa terkejut dan kecewanya apabila dimaklumkan akan tragedi ini.

Ini bukan isu perkauman.. tetapi isu kemanusian. Harap tiada siapa yang cuba meneguk diair keruh cuba nak putar jadikan ianya isu perkauman terutamanya dari kalangan blogger yang cukup ghairah dan gemar mainkan isu perkauman sempit.

Berfikiran terbuka dan berlapang dada ketika menerima kritikan.. Perbaiki jika ada kelemahan..Jangan sesekali diulangi kesalahan yang sama dimasa akan datang.

Cuba baca apa yang beliau tulis diakaun FBnya mengenai rumah PKNS di Kuala Selangor...Jelas sekali beliau cukup anti pada DAP/PR...Agak-agak yang anti DAP/PR ni penganut parti apa ek?????
Sekolah Kebangsaan Seri Pristana. Jalan SP2/1, Seri Pristana,. 47000 Sungai Buloh,. Selangor. NO. TELEFON: 03-6039159.

Boleh hubungi untuk mendapatkan kepastian..Pastikan guna bahasa yang elok dan sopan bila berbicara.


37 comments:

  1. muka mcm penyokong tegar umno je ni.....sapa knal bangsat ni....sila kngsi kt sini...

    ReplyDelete
  2. mohon tekup muka bangsat ni dlm mangkuk jamban.besau sial punya org.

    ReplyDelete
  3. kepada tuan tanah....jgn guna BILIK AIR sbb dahpun dipastikan...ini bilik persalinan tp bersebelahan dgn bilik air

    bau harum dr bilik air tu dahlah semerbak....faham2 je la budak2....sedangkan org tua pun perangai..hmmmm

    mmg kena siasat....mmg tak patut....walaupun kantin sdg dinaiktaraf takkan la dah takda bilik nak buat tempat makan budak2 non-muslim tu?...mcm dewan ke?...kelas kosong ke?

    kepada anon atas tu pulak.....jgn sempitkan pemikiran anda dgn menyalahkan UMNO semata2......tapi mmg salah UMNOpun.....PR style, SEMUA SALAH UMNO......muaaahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak aku..wakakaka...

      Delete
  4. He is more suitable to be a toilet cleaner since he likes people to spend more time in toilet. He should be sacked ASAP!

    ReplyDelete
  5. Dalam ugama pun ada mengatakan tandas adalah tempat yg kotor penuh dgn kuman. Mamat bladigol ni memang elok dilantik jadi pengerusi jamban sekolah.

    ReplyDelete
  6. Dia ini bukan pengetua,jawatannya Guru Besar,
    Siapa juga mengeluarkan arahan ini adalh Iblis bin syaitan bin jin.

    Islam tak menajar kita menzalimi orang lain untuk beramal agaknya cikgu ni jenis tak pergi kuliah.......

    Ya Allah kau buka hati malaun ni supaya mahu bertaubat dan memohon maaf dari mereka yang dianiyai.... Amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ler tandas tempat kotor tapi kenapa bang asmeen suka makan ais krim dlm tandas..macam sedap jer...ahahahaha...

      Delete
    2. Pengetua utk sekolah menengah. Guru besar utk sekolah rendah. Pengarah untuk Matrikulasi.

      Delete
    3. Nak buka hati macamana tazkirah di sela solat teraweh pon dah diHARAMKAN. Berani awak melawan arus? tak pasal diheret sebagai menderhaka dan dipecat dari ahli OMNO, Naya

      Delete
  7. Mohon pihak kerajaan blackout agar menggajar si haram jadah ini

    ReplyDelete
  8. itu bilik persalinan sebenarnya..apapun guru besar ni memang karat biru..hahaha

    ReplyDelete
  9. memang sekolah tu implement teknik tbaru mkn dlm tandas.kahkahkah.

    ReplyDelete
  10. ADMIN,
    Kes ni disebabkan kantin sekolah tengah dibaiki BUKAN kerana asingkan bukan Islam dari yang Islam di bulan puasa.
    Mungkin masa ni paling sesuai repair canteen kerana kurang pembeli. DAN bilik persalinan ini nampak bersih dan taklah seteruk dibayangkan macam tandas sekolah di Malaysia.
    DAN ada anak Islam pun yang dalam bilik ni termasuk tengah makan.
    Sapa juga yang sebarkan gambar ni memang tak pikir panjang. Sebab implikasinya adalah menimbulkan kemarahan yang tak pasal pasal.
    Sila baca blg Mazidul untuk dapat gambaran lebih jelas.
    Paling penting janganlah salahkan guru besar ni. Dia pun mungkin dah bincang dengan semua guru sebelum buat tindakan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bincang x bincang....ko snggup ke mkn sebelah dgn tandas....tandas plak kt sekolah...ko bleh bayang brapa.org sehari guna tndas tu....?bau tu....bau.....apa la....mcm la xde kelas kosong ke apa.ke....tv3 pun org boikot....ni kan plak mazidul....dh la kantoi dlm u tube pasal pembikinan majalah 3 pasal aes n superbikes kt hiway.....

      Delete
  11. ini admin macai dan pekerja bawahan ahli parlimen keling. dia cuma dikambing hitamkan dan disuruh oleh yb tu bukak isu tu. Hal pentadbiran sekolah diuruskan oleh golongan profesional. kena kaji sbb musabab pengetua dan guru kat situ buat keputusan camtu. Koalau tengok gaya penulisan blog ini pun kita tau tahap darjah akdemik blog ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis tu xpayah la masuk sini.....menyemak je

      Delete
    2. Guna perkataan 'keling',ejaan silap bersepah. Itupun masih nak bercakap tentang 'darjah akdemik blog' nie.

      Sendiri muka mau cermin la,kalau sendiri tak sekolah tinggi,jangan cakaplah pasal blog ni 'akademik' ke tidak.

      Tengok tulisan pun tau badut tegar UMNGOK.

      Delete
  12. apa komen Pengerusi PIBG sekolah tu?

    ReplyDelete
  13. Saya setujulah yang tempat ini bersih, tapi apabila pekara ini dah jadi isu, mintaklah kepala guru beserta guru kanan dan guru disiplin sekali menganjor iftor(berbuka puasa) kat situ sebagai mengambil tanggongjawab dan menghapus segala tohmah dan burok sangka kalau bener ikhlas dan lepas telan.

    Kalau dijemput saya boleh ikut sama, sekurangnya sebagai saksi

    ReplyDelete
  14. Bagi aku ok ajer... tengok bersih dan berkilat tempat tu.. apa beza dgn rumah skg... 2-3 langkah jer dah masuk tandas..
    Tak salah kalau tempat tu bersih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tgk gambar sebelum ni, ade shower, maknenye boleh mandi, kalau boleh mandi, standard perangai budak2, mesti boleh kencing sekali, kalau dah tempat tu boleh digunakan untuk kencing sekali, boleh bayangkanlah mcm mane bau tempat tu...aku tak tahulah kalau GB dan cekgu2 lain takde lobang hidung...

      Delete
  15. Hai nampak gaya nya aku kena runtuh kan toilet kat dapur aku tu ler sebab dekat dgn dapur.Nak buat bangunan berasingan kat luar rumah untuk toilet,nanti tak lalu pulak makan.Aper ler arkitek m'sia ni design rumah teres aku ni cam ni,letak tandas dlm rumah pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah bagus betul tu, lagi elok ko robohkan rumah ko tu dan bina "bilik persalinan" mcm kt sekolah di atas...takyah letak dapur, sofa, tv, bilik, dapur, letak meja makan ngan kerusi je pasal ko samakan rumah ko tu dgn tandas sekolah kan? kan?

      Delete
  16. Apa2pun tandas bukan tempatnya tolonglah. Kalau ya pun kantin dok reno, carilah temoat sesuai klu bawah ala berkhemah aku tak benggang klu anaj d sekolah. Pengetua byk perkara nak d fikir apa hal dgn guru laun atau org yg ikut arahan. Mana letak otsk tuu kat lutut. Or mungkin tak di buku nasalah dlm maktab or u. Ambik tindakan ikut Akta knk2 2001... bwh mengabai hak knk2..... eeeee geram nak cakap apa nama pun guru bertauliah.

    ReplyDelete
  17. P rahhhh...jenis omno mangkok..puak omno bnyak duduk rumah kos rendah ja..keja macai mna ada duit nak beli rumah mewah..bos depa ja melahap duk bunglow..bila duk rumah kos rendah yg makan,msak pun dpan jamban x pa pun..tu la jenis macai mana sedar...kahkahkah

    ReplyDelete
  18. Balaslah balik,buat siasatan terperinci apa tujuan dan kenapa perkara itu berlaku,ada tak unsur penganiayaan dsbnya kalau ada unsur Politik dan ketaksuban maka wajar pecat pengetua itu biorkan pulak dia masuk arena politik takyah jd cikgu sekolah.

    ReplyDelete
  19. Hehe.... komen banyak yg negatif.. tak sedar... tido pon dekat dgn tandas...cuba perati berapa banyak rumah ada tandas dalam bilik tido... ader tak yg bising kat pemaju masa beli... lagi mewah rumah lagi banyak tandas...

    ReplyDelete
  20. semuanya cuma salah faham..boleh baca metro hari ni..tiada kaitan dengan politik atau perkauman...

    ReplyDelete
  21. Pembetulan istilah :

    Pengetua digunakan utk sekolah menengah
    Guru Besar utk sekolah rendah..

    Pelajar - utk sekolah menengah
    Murid - utk sekolah rendah

    Apa pun komen saya..makan dlm tandas ke.. bilik persalinan ke..memang tak elok..persekitaran tak sesuai..kesian kt budak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN ISTILAH
      Pengetua - Khusus untuk sekolah menengah
      Guru Besar - Untuk sekolah rendah
      Pelajar - untuk pelajar pra Universiti, kolej, dan
      university.
      Murid - untuk murid sekolah dari darjah 1 hingga
      Tingkatan 5.

      Delete
  22. Orang kita .... biasa laa ... banyak melatah .. tak tengok lg dhmcm2 komen keluar. tu la penangan ICT la nie ..apapun harap pihak berkenaan dapat cari penyelesaian dlm kes nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ini. Buatlah jalan penyelesaian yang terbaik. Perkara sudah berlaku. Yang penting semua pihak berpuas hati. Orang yang tidak berkenaan itu janganlah hendak mengeruhkan suasana sebab kita rakyat Malaysia berbilang bangsa dan berbagai agama. Kita pihak guru sudah lama berusaha mengujudkan perpaduan dalam kalangan rakyat Malaysia sejak dulu lagi dalam alam persekolahan. Jangan pihak luar senang senang menabur racun untuk merosakkan keharmonian rakyat Malaysia. Apa pun pihak sekolah harus proaktif untuk mengatasi masalah yang timbul agar murid-murid tersebut selesa untuk beristirehat serta makan minum. Bilik persalinan itu biarlah ia tetap menjadi bilik persalinan murid!
      Malu kita warga guru bangunan sekolah hebat tapi untuk menjaga kebajikan murid tideak diutamakan!

      Delete
  23. Itu sebab kena faham dan fikir betul2 sebelum bertindak. kena bawak berbincang dgn org2 yg cerdik dan berakal. memang jika tempat itu bersih dan tandas yg ada didalam bilik persalinan itu tidak pernah atau tidak digunakan langsung sekalipun, bila tindakan dibuat utk menjadikan tempat makan mungkin boleh, tapi ianya boleh menimbulkan fitnah dan salah faham. sebab sekolah adalah salah satu tempat yg melibatkan ramai org yg mempunyai berbagai persepsi. Jadi Pengetua sekolah kenalah sensitif dan jangan syok sendiri bila buat keputusan. Jangan ingan awak tu paling tinggi status disekolah maka pendapat guru2 lain diketepikan dan dilekehkan. Sikap Pengetua yg begini banyak berlaku disekolah2 hingga menimbulkan rasa kurang senang dan protes secara senyap dikalangan guru2. Nak bersuara takut, nanti kena tindakan oleh Pengetua. Jadi bila negara nak maju bila ada sikap diktator yg hanya bercakap satu hala sahaja. Jadi pihak yg lebih tinggi seperti Jabatan Pelajaran dan seterusnya harus buka mata dan bangun dari tidur utk melihat perkara2 ini. Pengetua bukan semuanya cerdik. Malah jangan terkejut bila dibuat kajian akan terdapat ramai Pengetua sekolah yg tidak kompeten malah berotak sinting yg hanya bersikap seperti KADOK NAIK JUNJUNG. Yg dia tahu adalah mengarah dan mengugut guru2.

    ReplyDelete
  24. tiada sebab pihak pengurusan sekolah nak menganiya pelajar..mereka tahu risiko yang bakal mendatang...saya pasti mereka lebih tahu yang terbaik untuk murid mereka...

    ReplyDelete
  25. Subhanallah, niat guru besar yg baik menjadikan bilik persalinan sebagai tambahan kepada kantin yg sesak dgn pelajar disalah ertikan. Bilik ini bukan bilik tandas, berapa kali saya sebagai ibu kpd pelajar disekolah tersebut masuk ke bilik persalinan ini dan melihat pelajar islam dan bukan islam menggunakannya sebagai tempat rehat tidak terlintas langsung ia akan dijadikan isu yg begitu besar sehingga menjadikan ia fitnah. Ada sekolah pelajar duduk dibawah pokok dan longkang sekolah pun tidak pernah dijadikan isu besar. Cukup cukuplah, jgn hanya mendengar sebelah pihak yg hanya tahu melenting tanpa usul periksa yg detail. Saya hanyalah ibu pelajar yg selalu kesekolah tersebut dan apa yg saya lihat guru besar ni niat dia baik jgn disalah ertikan. Sepatutnya ibu bapa yg terlibat mengadakan perbincangan dgn pihak sekolah, bantu pihak sekolah mencari jln penyelesain bukan terus membuat andain dan dgn gembira mengupdate akaun facebook dgn cerita terbaru yg dirasanya boleh menjadi sensasi. Percayalah dlm sebulan berapa kali saya masuk ke kawasan sekolah tersebut dan apa yg saya lihat apa yg dilakukan pihak sekolah adalah untuk keselesaan pelajar.

    ReplyDelete
  26. Saya syorkan guru besar sekolah ini pelawa PM dato' Najib dan Yang Dpertuan Agong menjamu selera di bilik ini, barulah orang boleh terima tindakan mereka.
    Kalau pak Najib terima jemputan GB itu lain pulak jadinya.
    Cuma masalahnya mungkin jadi lebih teruk macam citer" The Emperor's New Clothes "

    ReplyDelete