Thursday 18 July 2013

RAFIZI SAHUT CABARAN SPEAKER DEWAN RAKYAT AGAR ULANGI PENDEDAHAN BELIAU MENGENAI PEMBEKAL DAKWAT KEKAL YANG TAK KEKAL DI LUAR DEWAN!!!!

Sebagai seorang pemimpin yang berprinsip, tegas dan berani...YB Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Pandan telah menyambut cabaran Speaker Dewan rakyat agar mengulangi pembongkaran beliau mengenai siapa dia dalang pembekal dakwat kekal yang tidak kekal yang menjadi perbincangan rakyat diseluruh negara serta amat memalukan itu.
MP Pandan Rafizi Ramli hari ini mengulangi dakwaan bahawa bahawa pemimpin tertinggi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mempunyai hubungan rapat dengan pembekal dakwat kekal yang digunakan semasa pilihan raya.


Rafizi mengulangi dakwaan tersebut di lobi Dewan Rakyat hari ini setelah diminta untuk berbuat demikian oleh Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Pengarah strategi PKR itu juga berkata beliau akan memfailkan satu usul khusus berhubung dakwaan tersebut.


Terdahulu Pandikar Amin berkata MP Pandan tersebut semasa berucap pada hari Selasa lalu menyebut ahli SPR yang tidak dapat mempertahankan diri di Dewan berkenaan.

Tindakan tersebut, menurut Pandikar Amin, melanggar peruntukan Peraturan Tetap 36(8) yang antara lainnya menghalang ahli Dewan daripada menyebut ahli SPR tersebut, kecuali dengan usul khusus bagi tujuan tersebut.

Pandikar Amin meminta Rafizi diminta mengulangi dakwaan tersebut di luar Dewan bagi membolehkan pengerusi dan timbalan pengerusi SPR, yang disebut oleh Rafizi, mendapatkan keadilan.

Ucapan MP di luar Dewan Rakyat tidak dilindungi kekebalan dari tindakan undang-undang.

Pandikar Amin meminta Rafizi berbuat demikian ketika memutuskan usul yang dikemukakan Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican (BN-Kepala Batas) terdahulu yang mahu Rafizi dirujuk ke jawatankuasa hak dan kebebasan atas dakwaan tersebut.

Pandikar Amin menolak usul Reezal Merican yang mahu merujuk Rafizi ke jawatankuasa berkenaan berdasarkan Peraturan Mesyuarat 36 (12).


"Pandan yakin fakta dia betul. Sebelum itu dia suruh dedah tapi tak ada dedahan di buat. Cuma Pandan, untuk beri orang sana membela, kalau Pandan berani, dia ikhlas, dia ulang di luar," katanya.

"Jadi atas sebab itu saya terpaksa mohon maaf menolak (cadangan usul) Yang Berhomat untuk merujuk Pandan pada jawatankuasa hak dan keistimewaan," kata Pandikar.

INI BARU BETUL JANTAN...PANTANG DICABAR DISAMBUT TERUS... ERTINYA DIA BERADA DI PIHAK YANG BENAR.

BUKANNYA MACAM SEMUA PEMIMPIN UMNO.. JENIS PENAKUT BACUL MENIKUS APABILA DICABAR!!!!

11 comments:

  1. Jantan mendenya asyik pertikaikan isu dakwat.Saya dah usulkan SPR supaya pakai dakwat tersebut utk tembak Tatoo yg kekal sebulan pd jari pengundi takpun tembak taoo tu kat DAHI.Habis cerita Puak Puak pembising tak sudah pasal dakwat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatoo jer dakwat tu kat kepala macai PR ni...mesti settle isu kekal sampai mampos...

      Delete
  2. YA MEMANG RAFIZI ANAK JANTAN BUKAN MACAM PEMIMPIN UMNO SEMUANYA PONDAN ASYIK MENYOROK BELAKANG INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...rafizi jambu anak jantan!!??? tang mana la jantan dia tuuu..pasal dakwat kekal punya hal tak habis2 hurahara satu malaysia dibuatnya..ini lah standard pembangkang dlm malysia ni benda mcm ini pun kecoh..

      Delete
  3. Masa DSAI cabar dlm dewan ttg isu RM3 juta mb bn takda sorang pun yg berani bangun.
    Semua takda teloq.

    ReplyDelete
  4. Dlm dewan sebut spesifik nama pengerusi n timb. pengerusi SPR tp bila luar just sebut pimpinan SPR.. Sebut la terang2 cm dlm dewan.. Propa lebih ni..

    ReplyDelete
  5. Rafizi mmg x dak kote.kt dalam dewan beliau sebut namapegawai spr...
    Sbbnya kt dalam dewan beliau ada kekebalan dari sebarang dakwaan.

    Tp bila di cabar ulang di luar dewan.beliau ulang demi nenyahutt cabaran kerana ttakut di kata x dak kote

    Tp beliau sahut cabaran di luar dewan ttp cuna sebut pegawai tertinggi spr.kenapa x sebutt nama pegawai spr seperti yang di sebut ketika dalam dewan???

    Kenapa trak dak kote kott????

    ReplyDelete
  6. hari baik, bulan baik, sila hindarkan dari perkataan lucah. Kote tu milik siapa? Hanya orang jantan sahaja yang ada kote, orang lelaki ada kemaluan. Anonymous semua oarang jantan ke atau lelaki? jawab jangan tak jawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb puak ko banyak jantan...
      X dak lelaki
      Kalau lelaki dia tau halal haram
      Kalau jantan almaklomlah.....
      Macam2 ada kt dalam utube

      Delete
  7. Terima kasih omak kau kerana berani mendedahkan penipuan oleh Rafizi ni.Terbukti dia berani cakap dlm dewan sahaja.Kat luar dia cakap lain seperti tuduhan 40k bangla dulu yg ternyata sampai sekarang tak dibuktikan.Lagi pun si Rafizi ni dulu jambu MCGayGay,mana ada jantan pun....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...