KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 21 July 2013

RAHSIA AKHIRNYA TERBONGKAR MENGAPA PENDUDUK LEMBAH KELANG RAMAI YANG TIDAK MENDAPAT KIRIMAN SURAT DARI PEJABAT POS!!!




Lambakan beribu-ribu surat yang tidak dihantar ditemui dibuang di sebuah gaung di Ukay Heights.

Tersembunyi berhampiran kawasan perumahan mewah di Ukay Heights, Ampang adalah gaung yang subur dengan rahsia kotor.

Gaung ini telah dikenal pasti menjadi tempat lambakan ribuan surat oleh posmen yang tidak bertanggungjawab memandangkan kedudukkannya yang agak terpencil .

Dulu pernah juga negara kita digemparkan dengan kejadian serupa dan pihak Pos Malaysia telah membuat ikrar memastikan kepada rakyat kejadian serupa tidak akan berulang lagi.

Janji tinggal janji.. Ikrar sekadar penyedap mulut dan halwa telinga.

Ini kisah yang dapat dikesan..apa cerita ditempat-tempat lain?

Sekadar nak tanya... Siapa yang ambil alih Pos Malaysia sekarang?.

Harga setem telah dinaikkan tapi mutu penghantaran masih ditakuk lama.

20 comments:

  1. Barang yg sy pos laju bernilai 1.7k hilang mcm tu jer admin.pos 12 hari lepas,barang dijangkakan hilang..tp g pejabat pos,dia buat slamber jer macam x bersalah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejabat poskan semua ahli umno dia apa peduli..mamposlah kata dia dalam hati. Memang selambe lah muka orang tak amanah. Tengok menteri2 umno dah buat salah pun selambe je muka. Memang umno ni muka tak tau malu.

      Delete
    2. Betul22 tu hang cakap tengok jelah nazri botak tunjukkan isyarat lucah pada pemberita di lobi parlimen saja je muka dia..aku rasa nak sekeh je kepala dia..hee geramnya aku menteri lucah ni hee hee.

      Delete
  2. boleh tak kita 'sue' ja mereka kalau jadi gini?

    ReplyDelete
  3. Makan gaji tapi tidak amanah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang umno apa ada kira amanah atu tak? Yg penting puas hati buat kerja jahat. Umno dan jahat tiada berpisah oi!

      Delete
  4. Sejak aku bisness online ni dgn pos laju ke serata dunia,tak pernah ler pulak barang hilang,lagi pun ada system tracking dgn insurance.Tak jadi masaalah.Ni ada la pekerja yg tak amanah dan mungkin suka sabotaj dan pemalas,tapi senang jer nak tangkap pesalah pos ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pekerja tu mesti ahli umno. Umno mana2 pergipun memang jahat.

      Delete
  5. brg lebih rm100 lebih baik amik insurans. kalau brg hilang lepas siasatan dpt pampasan rm100 jer

    ReplyDelete
  6. Walaupun barang yg bernilai 1 sen, tak patut di buat sebegini kerana kerja adalah amanah dan tanggungjawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu pekerja umno dia tak kira berapa sen pun asalkan puas hati inyaya orang dahlah. Klu tak caya cuba siasat siapa yg buat tu..mesti orang umno punya.

      Delete
  7. pos malaysia memang lemah segi pentabiran tapi kata2 mrk memang sedap didgr tetapi mrk tak pernah nak salahkan pos mrk sdr. dahlah mahal brg yg dihantar lambat n tak bertanggungjawap malah bagi alasan macam2 utk membela pos mrk begitu bertanggungjawap. kalau terus macam ni rakyat boleh bangkrup tak kira miskin atau kaya sebab mrk2 ini akan kikis wang rakyat sedikit demi sedikit lama2 siapa yg susah siapa yg senang! maka malaysia harus berubah keseluruhannya malah kerajaan pun kena tukar kalau rakyat nak selamat aman n makmur sebelum rakyat malaysia merana di negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pos malaysia tu kan umno..saham terbesar ialah KJ kan...kan betul tu umno punya jahat.

      Delete
  8. does anyone know what are the solid reasons behind this? was there any purposes of the person in charge doing all this?

    we need an answer!

    ReplyDelete
  9. posmen pegi hantar kertas undi pos(hantu)kut.....lg byk masyuuuukkk...hihihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat berlambak-lambak dlm semak tu kepunyaan bangla 40K orang yang jadi misteri sampai sekarang ni......ahahahahaha....

      Delete
  10. ssaya buat biz on9 saya ada pos brg ke batu caves dan melibatkan POS LAJU BATU CAVES DAH 2 BULAN HILANG TANPA DI KESAN ... saya call dah berpuluh kali cust. service diorang kata nak hubungi saya.... ayat yang sama bila saya call semula...sampai saya naik menyampah...

    ReplyDelete
  11. ada sekor beruk dok reply komen org ckp salah org umno. ni mesti kje beruk umno. ingt kita bodo sgt nk kaitlan kes ni ngn umno. puii

    ReplyDelete
  12. Bos buntuk...lembap..pkrja tua bangka bengap

    ReplyDelete
  13. Sesetengah yg x tahan..skrg ni dengar diorg kna jual mcm2..lpastu bonus depa pun amat menyedihkan..kbykn org atasan lebih..

    ReplyDelete