Sunday 7 July 2013

TIADA LAGI ANGGOTA POLIS BERPERUT BOROI DALAM PASUKAN MENURUT MENTERI DALAM NEGERI!!!!!



Pemandangan
polis gendut dan berperut boroi akan menjadi satu perkara yang telah lalu tidak lama lagi, dengan Kementerian Dalam Negeri yang dijangka akan menyiapkan penguatkuasa undang-undang tidak layak kepada mana-mana pegawai dan anggota polis yang tidak mencapai sasaran Indeks Jisim Badan (BMI) yang  ideal .

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilaporkan berkata bahawa pihak polis, bersama-sama dengan agensi-agensi di bawah Kementerian beruniform, akan melaksanakan skim kecergasan ketat untuk barisan hadapan itu.

"Agensi penguatkuasa ini adalah penting kerana mereka mempunyai tanggung jawab utama untuk menangkap penjenayah. Pemeriksaan secara rawak juga akan dijalankan untuk memastikan bahawa polis mempunyai BMI yang baik," katanya, menurut The Star. Beliau mengulas mengenai Kementerian Belia dan Sukan "Gim Makes Me Fit & Sihat 2013" program untuk memastikan kakitangan untuk menghilangkan berat badan dan meningkatkan tahap kecergasan keseluruhan.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar juga memuji "Gim Makes Me Fit" program, berkata ia adalah penting bagi anggota polis kerana ia menggalakkan kesihatan dan kecergasan yang baik .

SEMOGA HASRAT DAN NIAT MURNI PDRM INI AKAN MENJADI KENYATAAN.

10 comments:

  1. Masa mula2 keje x boroi lg,dah 5-6 tahun keje baru boroi.

    ReplyDelete
  2. Entah apa yg dimentahkedarah tak tahulah. Mintak2 jangan drp hasil rasuah dahlah. Tapi klu nama polis semua dah maklum. Apa lagi pemimpin2 umno memang semua rakyat dah tahu dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sengal kau ni..kau ingat kerja mak bapak kau tu halal ke

      Delete
  3. mrk tu kerja kuat sebab tu boncit sampai terboroi perut tu!
    bukan macam kita malas sebab tu perut kurang boncit.
    rakyat malaysia hidup dgn senang malah pihak kerajaan hidup susah sebab byk kerja nak jaga rakyat malaysia.
    maka bersyukurlah kita sebagai rakyat malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersyukurlah harga barang dah naik eeeak. Dlm sinar kata, tak lama ni harga beras naik pulak. Bil eliktrik dah naik. Rakyak msia kena tipu padan muka. Undilah bn untuk kepentingan rakyat dan pemimpin rasuah songlap duit rakyat. Syanas anon 21.38.

      Delete
    2. haha.....barang naik sebab nilai ringgit dah tak de nilai dah bro!
      rakyat malaysia kan kaya n senang maka tak apa le..barang naik kalau tak kenapa bn masih memerintah lagi kan!
      inilah sebalik bahasa yg bro tak akan faham nak seribu daya tak nak seribu dalih!

      Delete
  4. org da kahwin majoriti boroi...

    ReplyDelete
  5. Kita mulakan dengan ATM dulu. sekarang ni dalam ATM terutama pegawai kanan ramai yang tak boleh berlari. Setakat atas padang golf sajalah.
    Sepatutnya panglima ATM mesti boleh lari sama macam rekrut untuk buktikan dia fit dan bukan suruh orang bawah saja yang lari dan jaga badan.

    ReplyDelete
  6. Penyakit utama dalam Polis dan tentera BUKAn perut boroi TETAPI ketagih nikotin. Masalah ini masalah negara kerana akibatnya, anak bini dan orang sekeliling pun dapat penyakit tanpa diminta.
    Henti merokok di SEMUA balai polis dan pusat latihan.
    dan pastikan ianya dibuat serentak dengan ATM.
    Bila penyakit ketagihan nikotin ini selesai tak timbul lagi soal banyak lemak dan kolesterol sebab dah senang suruh lari 5 km.
    Admin gunalah gambar lain. kesian anak koperal yang dipaparkan, satu dunia kenal muka bapak mereka....

    ReplyDelete
  7. Thailand n Filipina dah lama dah kuatkuasa BMI elak boroi ni kena buang kerja....prkra ni slalu TV kita laporkan mslah di ngara mraka tpi d negara sndiri xlaporkn..kuman seberang laut nmpak gajah2 boroi depn mata xnmpk...ni lah Mlysia...yg herannya kementot2nya polis..jika kecik2 sgat..yg besar2 gemuk giler..ygcukup inci,akademik bgus xambil..ni lah bila rasuah kroni bereluasa..pernah terjadi aku terpksa naik flat untuk tangkap penjenayah tigkt 5 krna polis xlarat nak naik kerana gmuk..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...