Thursday 18 July 2013

PANAS MENDIDIH!!!!... PEMANSUHAN AKTA 1948...NAJIB RAZAK TELAH DIMALUKAN OLEH YB NURUL IZZAH ANWAR!!!!

Pergh!!!! malu besar betul Najib Razak bila jawapan diterima mengenai pemansuhan Akta Hasutan 1948 dari YB Nurul Izzah Anwar Ahli Parlimen Lembah Pantai... Itu baru anak DSAI belum ayahnya lagi.

Membuktikan dari jawapan diterima betapa Najib Razak selaku Perdana Menteri malaysia ketika mengumumkan pemansuhan Akta hasutan tidak terlebih dahulu membuat "homework".

Antara butiran surat yang dikirimkan kepada YB Nurul Izzah Anwar ialah: pemansuhan Akta 15 ini  antara lain akan juga memansuhkan subseksyen 3(1)(f) yang mana subseksyen itu menyatakan berkenaan dengan keistimewaan, kedudukan, kemuliaan atau kebesaran Raja-Raja Melayu yang dilindungi dibawah Perkara 181 Perlembagaan Persekutuan.

Jika dengan pemansuhan Akta 15 terutamanya subseksyen 3(1)(f), akan menyebabkan tindakan mempersoalkan keistimewaan, kedudukan, kemuliaan atau  kebesaran Raja-Raja Melayu tidak lagi menjadi kesalahan hasutan.

Mengikut Perkara 38(4) Perlembagaan Persekutuan yang memperuntukkan bahawa tiada undang-undang yang secara langsung menyentuh keistimewaan, kedudukan, kemuliaan atau kebesaran Raja-Raja Melayu boleh diluluskan tanpa persetujuan Majlis Raja-Raja.

Inilah perangai dan gelagat tegar yang ada pada para pemimpin UMNO...Jenis cakap dulu baru kaji dan selidik...Bercakap tanpa berfikir implikasinya.

6 comments:

  1. otak cow dung

    ReplyDelete
  2. Mudah betul nak percaya dgn sekeping kertas macam ni..... Sian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis apa hendak pcaya..palui! !

      Delete
  3. So macai umno, dap.ke yang hapuskan.kuasa raja melayu? Jawab.mai sat. Dulu masa cek det hapuskan hangpa.masih berhingus. La.ni cik jib pulak...ambil la.iktibar sejarah.kita yang dok hapuskan ialah.melayu.sendiri yang ada.kuasa tapi mcm umno.la.ni....hu hu hu..

    ReplyDelete
  4. mampus COW UMNO..

    ReplyDelete
  5. macai ummo tolong tnye najib sendiri.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...