Wednesday 31 July 2013

GEMPAR!!!!.. PENGETUA INI BUKAN SAJA SURUH PELAJAR CINA DAN INDIA BALIK KE NEGERI CHINA DAN INDIA TETAPI MINTA PELAJAR MELAYU BALIK KE INDONESIA!!!!!!

ADAKAH INI PENGETUANYA YANG MENGELUARKAN KATA-KATA KONTROVERSI MEMINTA PARA PELAJAR CINA DAN INDIA BALIK KENEGERI CINA DAN INDIA?

Difahamkan sebentar tadi, dalam suatu pertemuan dengan pemimpin MIC,Pengetua Sek Men Keb Alam Megah, Shah Alam, telah mengaku depan para pemimpin MIC berkenaan bahawa ada mengeluarkan kata-kata sedemikian tetapi beliau juga ada berkata para penuntut Melayu supaya balik ke Indonesia.

Pelik macam mana Pengetua bertaraf Gred 52 Anugerah Cemerlang boleh menghamburkan kata-kata sedemikian rupa.

Kalau dilihat dar latar belakang beliau macam tidak percaya....

Pn.Hjh.Miss Yati Bt Dani merupakan anak jati Selangor yang dilahirkan pada 7 Februari 1954 dan  kini berusia 59 tahun merupakan anak keempat daripada sepuluh orang adik beradik yang kesemuanya adalah perempuan.


Memulakan kerjaya guru sebagai guru penolong di SMK Teluk Datok, Banting (1980-1983). Berpindah ke SMK Meru, Klang dengan jawatan yang sama (1984-1989). Seterusnya ke SMK Sekyen 16, Shah Alam (1989-1990).

Berpindah  ke SMK Seksyen 18, Shah Alam dengan jawatan yang sama (1991-1997). Beliau mula memegang jawatan GKMP Sains dan Matematik di SMK Raja Mahadi, Klang (1997-1998) dan seterusnya memegang jawatan Penolong Kanan Akademik di SMK Seksyen 16, Shah Alam (1998-2001).

Kerjaya sebagai pengetua pula bermula di SMK Tropikana, PJ (2001-2005). Beliau kemudiannya di tempatkan semula di SMK Seksyen 18, Shah Alam (2005-2007) selama dua tahun  dan akhirnya di SMK Alam Megah, Shah Alam hinggalah kini (2007-2014).

Beliau kini adalah penyandang jawatan Pengetua Cemerlang DG52. Sepanjang berkhidmat, beliau telah menerima anugerah Perkhidmatan Cemerlang sebanyak dua kali  (2000 dan 2010) dan anugerah Pengetua Cemerlang DG52 (2009).

25 comments:

  1. DIA NAK SURUH PI MELANCONG LAH TU. AIR TICKET FREE MAA...

    ReplyDelete
  2. Geg umno jga ni, ckit2 nk halau orag, ingat msia ni bpak ko punya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa nya dia yg patut balik indon,,klu lihat nama dia pun mmg asal indon..bukn nama melayu sejati..

      Delete
  3. Kaji tengok dia ni cikgu macam mana. Hebat sangat nie. Naik ke jawatan tu atas tiket ampu atau ampun kurnia. Kabel UMNGOK kot!Bila dah di atas...dia ingat semua dia boleh buat. Asyik asyik nak tunjuk kuasa. (Eh! macam dah biasa dengar kenyataan begini!)

    ReplyDelete
  4. Umur 59...

    Bila Izrail datang memanggil
    Jasad terbujur di pembaringan
    Bila Izrail datang memanggil
    Jasad terbujur di pembaringan

    Seluruh tubuh akan menggigil
    Terkujur badan dan kedinginan
    Seluruh tubuh akan menggigil
    Terkujur badan dan kedinginan

    Tiada lagi gunanya harta
    Kawan karib sanak saudara
    Tiada lagi gunanya harta
    Kawan karib sanak saudara

    Jikalau ada amal di dunia
    Itulah hanya pembela kita
    Jikalau ada amal di dunia
    Itulah hanya pembela kita

    Janganlah mahu disanjung-sanjung
    Engkau digelar manusia agung
    Janganlah mahu disanjung-sanjung
    Engkau digelar manusia agung

    Sedarlah diri tahu diuntung
    Sebelum masa keranda diusung
    Sedarlah diri tahu diuntung
    Sebelum masa keranda diusung

    Datang masanya insaflah diri
    Selimut putih pembalut badan
    Datang masanya insaflah diri
    Selimut putih pembalut badan

    Tinggal semua yang dikasihi
    Berbaktilah hidup sepanjang zaman
    Tinggal semua yang dikasihi
    Berbaktilah hidup sepanjang zaman

    Bila Izrail datang memanggil
    Jasad terbujur di pembaringan
    Bila Izrail datang memanggil
    Jasad terbujur di pembaringan

    Seluruh tubuh akan menggigil
    Terkujur badan dan kedinginan
    Seluruh tubuh akan menggigil
    Terkujur badan dan kedinginan


    Saja nak sakat di 10 Ramadan terakhir ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iskkkk..iskkkk....insaf ai. ..

      Delete
  5. Tengok tempat yang dia pernah mengajar (Shah Alam, Klang, Banting), itu semua tempat yang ramai penduduk Jawa, Indonesia. Tu yang dia nak halau balik tu, ntah-ntah datuk nenek dia sendiri dulu pun dari Indon. Muka dan nama pun dah seakan-akan Jowwo dah, kahkahkah!

    ReplyDelete
  6. ... Baru baru ni terdengar cerita guru mengambil gambar di prk Kuala Besut kena tunjuk sebab dan juru rawat terima sebuah kek sempena hari jururawat pun kena tunjuk sebab...

    ... dah nya dah ... kenapa GB ni x di ambil tindakan???

    ... Adakah Pn.Hjh.Miss Yati Bt Dani merupakan saudara kepada pemimpin tertinggi parti UMNO???

    ReplyDelete
  7. Omak kau...
    Barisan kata-kata yang dianggap kontrovesi itu sebenarnya adalah ungkapan biasa malah pemimpin UMNO Baru yang berkhidmat dalam kabinet BN pun biasa menggunakan ayat seperti itu.

    Semua orang tahu agensi kerajaan SPR tidak menunaikan bantahan NGO Bersih berkaitan 8 pekara agar pilihanraya dilihat adil, telus. Dakwat yang diwar-warkan keseluruh dunia kekal tapi tidak kekal. Ramai pengundi rasa curiga dan tertipu. Banyak bantahan dilapurkan tapi tidak ada satu tindakan diambi diatas kepincangan itu malah menteri dari UMNO Baru mencadangkan kepada sesiapa yang tidak bersetuju dengan keputusan pilihanraya tipu yang dikendalikan oleh SPR boleh keluar dari negara ini.....

    Kalau dinilai dari sudut maksud.... ianya serupa saja... Tiada tindakan lanjut.

    ReplyDelete
  8. idup umno.xsuka malaysia,p banglaysia

    ReplyDelete
  9. Memang patut pun org 2 yg menyusahkan negara Malaysia memang perlu bamik ke negara asal mereka.

    ReplyDelete
  10. Org bodo jer yg anggap kenytaan pengetua tu racist. Lu dah kurang ajar dengan lagu kebangsaan pas tu nak salahkan org lain pehal? mmg patut la org tua tu marah. tp statement mmg x racist walaupn agak emosional. pas ni pengetua tolong pasang lagu kebangsaan Negara India tengok. klu diorg senyap tanda mmg patut balik India la.

    ReplyDelete
  11. Org india suruh balik india, org cina suruh balik china, org melayu suruh balik indonesia. Dah tu siapa yg tinggal kat M'sia ni? Bangla jer la kot..

    ReplyDelete
  12. Muka dia macam orang Indonesia saja. Najib pun berasal dari Bugis Indonesia, berani tak dia halau Najib balik Indonesia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir balik India, Mukriz kena ikut bapak dia... Kerusi MB Kedah kosong... sapa nak isi?

      Delete
  13. tinggal mamak dan sikh dan orang asal dan myanmar dan bangla dan pakistan dan vietnam dan miss yati.bole ler pilih salah satu kaum tu buat suami dan layak di panggil mrs yati.

    ReplyDelete
  14. Aku rasa dia nih keturunan Batak kot.. Patutnya dia nih yang balik Indon tu....

    ReplyDelete
  15. Biarlah Admin citer sampai habis....
    Budak2 ni langsung tak der hormat Lagu negaraku.
    Buat bising sepanjang masa nyanyikan lagi kebangsaan.
    Sebelum hantar budak ni dulu, baik hantar mak bapak depa dulu
    Tak tau ajar anak hormat lagu kebangsaan.
    Kalau mak bapak dia tau hormat lagu kebangsaan anak2 dia tak macam ni.
    Memang patut halau balik Indon sebab dah terlalu banyak anak Jawa Indon di SK dan SMK. Tak sedar diri mak bapak dia merempat di Tanah Jawa. Negara palign kuar rasuah dan menindas bangsa sendiri. Patut bersyukur datang Malaysia. Dapat kerja.
    Ini tidak. Bila Indon main kat Malaysia bukan main lagi sokong Indon, memang patut halau balik Indon mak bapak budak2 ni.
    Aku berani cakap sebab dah tengok macam mana suasana sekolah dan perangai setengah budak2 ni. memang setengah tu kurang ajar. Bukan kerana di sekolah tetapi memang mak bapak mereka ni pun kurang ajar. Sebab u anak2 jadi macam tu.

    ReplyDelete
  16. orang melayu berasal dr tanah melayu,apesa plak kena suruh balik indon.

    ReplyDelete
  17. Cikgu tu bergurau dengan anak2 Murid tu....lagipun boleh ker perkara itu jadi nyata...Kalau India nak balik India,Cina nak balik China,Melayu boleh balik Indon...Sudah tak relevan lagi di zaman sekarang...Negara India,Negara China dan Indon pun tak nak terima dah..mereka hanya boleh terima nenek moyang dulu2 je...kalau anak cucu dah tak di terima lagi...tak ada rekod dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau British boleh hantar tok nenek orang India dan Cina ni balik negara asal mereka dah lama dah mereka buat... masalah tak boleh, susah sebab mereka ada harta dan kehidupan di sini. Jadi nak buat macam mana, terimalah dan didiklah anak-anak bangsa tu baik-baik.

      Masalah sekarang pemimpin yang jaga negara macam penyamun merompak harta negara... ini patriotikkah? Jadi mana mungkin nak mendidik anak bangsa menjadi seorang patriot sedang pemimpin sendiri adalah penderhaka kepada negara. Agama pemimpin adalah agama rakyatnya - jika pemimpin cuai dalam agamanya, bagaimana nak harap majoriti rakyat menjaga agamanya? Apa yang berlaku sekarang adalah sebab pemimpinnya.

      Delete
  18. Sbg seorg pomimpin tidak boleh mengeluarkan kata-kata yg tidak menyenangkan hati.EQ kena tinggi.Kawallah emosi.Semua murid sek dilahirkan slps 1995.Semua murid adalah warga Malaysia dan merupakan anak Malaysia. Sebagai seorg pengetua, mestilsh lebih faham apa itu SATU MALAYSIA.Terutama sekali telah menjadi pengetua cemerlang, kenalah tunjukkan perwatakan yg boleh dicontohi.Sbg seorg pendidik, betulkan apa yg tidak betul dan bukan menimbulkan isu.Boleh minta murid berhenti sekolah tetapi bukan halau murid balik ke negara yg bukan tempat lahir mereka.Hidup di Malaysia , kena pandai menyesuaikan diri .PR dan kemahiran berkomuniksi kena ada.Bumi ini utk semua bangsa.Bukan hak mutlak siapa-siapa.Terimalah hakikat Malaysia ini berbilang bangsa.

    ReplyDelete
  19. Anonymous 2August 2013 22.24...Lu ckp byk sbb lu bukan cikgu...kalo lu jd cikgu lu tau la...kdg2 apa2 teori pun da x jln kalau brhadapan dgn dak2 biadap dan degil tegar ni....jgn hanye pandai ckp sdg kan realiti nya kita x pasti....sy da masak sgt2 dgn dak tegar ni....30 tahun brgelumbang dgn kerenah budak2 sek men dan kerenah guru2....

    ReplyDelete
  20. habis tu..sapa pulak nak tinggal di Malaysia kalau semua sudah chauuuuu..aku sayang tanah pusaka aku ooiii...

    ReplyDelete
  21. Mana dapat sumber ni admin?
    Kalau sumber tak sahih, janganlah menabur fitnah. Dari segi penulisan pun admin tak letak sumber, pakai main taip je. Bagi orang bodoh, mudah lah percaya.
    Sebab orang bodoh suka bertindak melulu.
    Semoga apa yang ditulis membawa kebaikan, bukan memecah-belahkan umat.
    Amin.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...