Friday 12 July 2013

BLOGGER UMNO TOTOK PUN SUDAH TIDAK PERCAYAKAN KEPIMPINAN NAJIB RAZAK... MAU DI GANTIKAN DENGAN MUHYIDDIN YASSIN!!!


Penolakkan kempimpinan Najib Razak dari kalangan UMNO kini sudah dilihat semakin parah dan terbuka.

Ini jelas dengan satu artikel dalam satu blog UMNO REFORM yang terang-terang melahirkan rasa betapa perlunya Najib Razak digantikan dengan Muhyiddin Yassin.

DIPERTURUNKAN APA YANG DITULIS OLEH BLOGGER TERSEBUT DEMI TATAPAN RAMAI.

Najib gagal? Itu yang dapat saya simpulkan bila berbual dengan rakan-rakan media alternatif UMNO. Benar ini adalah mereka dalam UMNO – penyokong UMNO – yang ditoreh – akan menitiskan darah UMNO – yang menyokong dan berada dalam sirkulasi UMNO. Berbual dengan mereka amat memeranjatkan saya. Saya pernah bercerita dengan beberapa mereka ini – sebarang kritikan terhadap UMNO pasti akan dibalas dengan tegas. Namun kali ini nada mereka berbeza – UMNO perlu berubah – bukan dalam nada lembut transformasi malah – UMNO perlu reformasi – nampak keras dan terpaksa dilakukan.

Apa pun sokongan mereka adalah pada UMNO, kata mereka dan ini mereka  tidak pernah berubah sehingga ke hari ini. Namun perbualan sebelum 1 Ramadhan itu amat mengejutkan saya, apabila mereka mengkritik kepimpinan Najib – benar – mereka merasakan Najib harus meninggalkan jawatan PM dan Presiden UMNO kerana kegagalan kepimpinan Najib dalam PRU 13 dan khususnya kegagalan BN dalam merampas semula Selangor. Bagi mereka – Najib bukan sahaja gagal mendapatkan keputusan yang baik dalam PRU 13 tetapi Najib sudah gagal dalam program 1 Malaysia – gagal dalam urusan calon sewaktu PRU 13 dan lantikan yang tidak menepati slogan kepimpinan bukan sahaja bersih tetapi mesti kelihatan bersih dalam apa situasi sekali pun.

Mereka terus membidas Najib dengan mengatakan bahawa kekalahan PRU 13 adalah kerana usaha Najib keterlaluan untuk meletakkan orang dia di semua tempat termasuk bertanding PRU 13. Calon jangka menang yang kalah adalah orang kanan beliau sendiri, ujar seorang lagi pengamal media sosial yang juga mempunyai jawatan dalam Bahagian UMNO.

Adakah benar bahawa reformasi dalam UMNO hanya akan berlaku setelah Najib antara membetulkan keadaan atau meninggalkan dan memberi laluan pada Muhyiddin. Ini persoalannya? Setelah itu – persoalan kedua ialah – adakah setelah itu UMNO akan pulih atau hanya meniti untuk menghabiskan sisa-sisa pemerintahan dan legasi UMNO. Apa pun desakan untuk Najib  melepaskan jawatan sudah mula berlaku dan akan terus berlaku, tidak syak lagi.

11 comments:

  1. Kita tanak Najib,Muhyiddin atau sesiapa pun,kita tanak BN dan Umno.Kita mahu bebas sebebasnya,Kita Mahu Datuk Nwar Berahim jd PM,kita nak terus duduk bawah takluk Cina selama lamanya,kita nak kebebasan pilih agama,berkahwin sesama jenis,baring demo berkhemah di mana mana saja.Kita nak bercakap pasal keadilan,anti rasuah,liberalime,kebebasan total,pendeknya kita hanya nak menyalak sampai mati tanpa bekerja keras utk pembangunan negara.Pembangunan adalah tanggungan Najib.Kita berjuang utk Malaysia baru cara barat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini jenis otak yang hanya baca utusan meloya dan tengok tv 3 suku. Kalau rajin pi masjid dan baca kitab tak jadi mcm ni, fikiran merapu dan jenis pak turut.

      Delete
    2. Kepala hotak umno lucah macam tulah bro... anon 16.01 ko belajar tu semua ngan najibultuya ke? Yg tutuh lepas tu takut dan bunuh lepas tu takut ada bukti letupkan pulak lepas tu tak ngaku...umno lucah tak boleh dipisahkan.

      Delete
  2. muhyidin ok sikit bbanding najib.sokong muhyidin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ader yg ok jika melibatkan umporno.najib dan mahyudin tu samer saja.perompak negara berlesen.

      Delete
  3. yela.tp muhyidin lg bersih xbyk scandal

    ReplyDelete
  4. Mana ada kan moiden gadai tanah jb terutama city squer kpd cina singapore ko tak tau ke? Apa bengap na orng umno ni dah bengap togong pulak. Jual negara oi banyak2. Bahlol punya umno bangkai babi lahanat gadai bangsa dan negara. Sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huduh nye perangai macai PR...patutler standard kena tipu ngan nuar brahi jer...ahahaha....

      Delete
    2. Ya bro jgn dilayan puak spesis pakatan..mindset dia org dh dprogramkn smpi xboleh menilai apa yg ada depan mata mereka..otak nereka dh rosak dtarbiyah pemimpin mereka mnjadi umat yg xada nilai2 org islam..saba jelah bro

      Delete
    3. Kesian pun ader jugak dgn mindset species ni.sepatutnyer diorang memekak benda yg lagi bahaya mcm isu Trans Pacific Partnership tu ker,ni tak satu bunyik pun tarak...balik balik nanti guling atas jalan pasal dakwat tak kekal,SPR menipu ler,pengundi hantu ler,black out ler...ahahaha...

      Delete
    4. Spesis ni hanya pcaya apa yg keluar dr media pr je bulat2..byk isu2 yg mlanda puak pr dianggap fitnah wlupn bukti yg nyata..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...