KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 9 July 2013

KETUA UMNO BAHAGIAN YANG BERAGAMA KRISTIAN, DATUK JOHN AMBROSE, MAU AHLI PARTI UMNO DIBENARKAN BERTANDING MEREBUT JAWATAN SEBAGAI TANDA PENGIKTIRAFAN PARTI KEPADA AKAR UMBI!!!!!



Pembaharuan Pemilihan UMNO Bukti Pengiktirafan Parti Kepada Akar Umbi



KUALA LUMPUR, 9  Julai – Pindaan Perlembagaan UMNO yang akan dilaksanakan dalam pemilihan UMNO tahun ini adalah satu penghargaan daripada pemimpin parti atas kesetiaan anggotanya bersama-sama UMNO, kata Ketua UMNO Bahagian Penampang, Datuk John Ambrose.

Jelas beliau, sebagai parti yang mendapat sokongan daripada masyarakat keseluruhan maka sewajarnya tanggungjawab dalam menentukan pucuk pimpinan juga dikembalikan kepada anggotanya.

“Inilah yang direalitikan oleh UMNO apabila pemimpin atasannya berani membuat perubahan dan bersedia melakukan pembaharuan sebagai satu manifestasi bagi memastikan kesinambungan UMNO,” katanya kepada UMNO-Online.

Katanya, sememangnya bukan mudah untuk sebuah parti yang besar dengan ahli lebih tiga juta akan mengadakan pemilihan dengan melibatkan ahli-ahlinya di akar umbi namun UMNO berani berdepan cabaran ini.

“Belum ada mana-mana parti politik pun di negara kita yang berani berdepan dengan risiko sedemikian malahan dengan anggota perwakilan yang terhad pun sudah ada insiden pergaduhan dalam dewan sebagaimana yang berlaku dalam PKR di Sabah.

“Dengan kematangan UMNO dan persediaan yang rapi maka tentunya setiap tindakan telahpun dinilai dan diteliti sebagaimana Presiden parti bersedia untuk berdepan dengan anggota perwakilan yang ramai dalam pemilihan terbesar UMNO.”

Persidangan tahunan cawangan UMNO akan bermula pada 15 Julai sehingga 31 Ogos ini yang kemudiannya akan disusuli oleh persidangan peringkat bahagian UMNO.

“Sebagai ahli parti tentunya saya menyokong penuh kepimpinan dan patuh kepada Perlembagaan parti yang memberi laluan kepada mana-mana anggotanya untuk bertanding dan terlibat secara langsung pemilihan ini.”

Pada 2009, pindaan Perlembagaan UMNO telah dibentang oleh Naib Presiden, Datuk Seri Hishammuddin Hussein selaku Pengerusi Jawatankuasa Pindaan Perlembagaan yang kemudiannya dipersetujui sebulat suara oleh para perwakilan dalam Persidangan Perhimpunan Agung UMNO Khas.

14 comments:

  1. Omak kau...ini betui betui kawww
    macammana orang beragama kristian boleh jadi UMNO?
    ki kiki kikk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana? Boleh jadi ketua umno? Pasal umno bongok lah. Pasal umno rasuah lah. Kikikikokoko.

      Delete
  2. nak pelik apa? bangla pun bleh mengundi dlm PRU13 ??

    ReplyDelete
  3. United MALAYS(???) National Organization.....Melayu 99.99999% adalah islam..mcm mana bangsa kadazan yg bukan melayu boleh masuk umno????

    ReplyDelete
  4. melayu x semestinya islam,islam bukan melayu..klau melayu tu islam,org bkn islam bleh complain pada Allah kenapa hundu cina ada islam ada x tapi melayu semua islam?? Pikiaq2 la sendiri wahai orang2 yg mengaku diri tu islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabab...taik palat ko lah babi umnongok.

      Delete
  5. umno tukar le name9 July 2013 at 20:43

    Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu.Kah.kah.kah.nama nya dah terbukti penipuan terjadi.ada mamak,melayu dan juga kadazan kristian.sah umno bukan parti Islam.kah.kah.kah.melayu ditipu.

    ReplyDelete
  6. Pas parti angguk sajer......

    Bukan pati islam

    Kalau parti isla semalaysia (P I S)

    KALAU NAK PAS GAK BOLEH(PARTI ANAK SETAN)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti umno gak ialah parti penipu umat melayu sebab tu u=untuk m=melayu no= no . Jadi untuk melayu no. Tengok jelah kat bandar di msia siapa yg duduk melayu no lah sebab apa sebab umno pengkhianat bangsa melayu wei!!!.

      Delete
    2. Mat Said OMNU cakap PAS = Parti Ajaran Sesat

      tak berapa lama kemedian lepas tu dengan izin Allah Mat Said pulak jadi sesat tak jumpa cari kerusi MB

      Penyudahnya lanie org lain pulak dudok kerusi MB tuh
      Mat Said senyat tupas ntah kemana sesatnya tatau

      Delete
  7. sapa pn kita, PAS ka UMNO/ BN ka mati semua akan di tanya..nabi b'sabda : setiap kamu adalah pemimpin,setiap kamu akan di soal atas apa yg kamu pimpin(lakukan). Kita kata blah sana,blah sana kata blah sini..kita jgn bimbang islam akan menang juga 1 hari nanti..Allahuakbar.

    ReplyDelete
  8. Suatu hari ada kemungkinan orang KERIStian akan jadi PM
    Apa salahnya dia ahli OMNO

    Hari ni kalau bagi 3 pilihan calon PM, antaranya
    1. dari kalangan PAS
    2. dari kalangan DAP
    3. dari kalangan OMNO KERIStian

    99.999999% undi OMNO akan memilih no.3
    cerita lanjut mengapa jadi gitu anda boleh pikiag sendiri

    ReplyDelete
  9. Memang dah
    Kristian BAGUS
    dalam Kristian mana ada kafir mengkafir
    mana ada tuduhan sesat semua

    Ya ya.. memang kita sedang merancang untuk jadi PM
    harap mendapat sokongan dan dukongan semua

    HALELUYA..........

    ReplyDelete