Monday 8 July 2013

ANAK PRESIDEN MESIR DR MOHAMMED MORSI AL HAFIZ, BERUCAP DIHADAPAN JUTAAN RAKYAT MESIR DI DATARAN RAB'AH!!!!



[“Bertahanlah wahai ayahku, sesungguhnya kami nazarkan dikau kepada tanah air ini, cukup lah Allah bagi kami"]
Usamah, anak kepada Presiden Dr. Muhammad Mursi berucap di hadapan jutaan penyokong di Dataran Rab’ah, menyatakan bantahan beliau terhadap rampasan kuasa: “Elakkan pertempuran atas nama Revolusi”, menujukan ucapan kepada ayah beliau Dr Muhammad Mursi dengan berkata:

"Sesungguhnya aku tujukan seruan kepada ayahku , bertahanlah wahai ayahku, teruskanlah langkahmu dan jangan sesekali tunduk dengan mereka yang zalim, dan kami sekeluarga nazarkan dikau kepada kepada tanah air ini,cukup lah Allah bagi kami, dan janganlah terbeban Wahai Ayah terhadap dasar Revolusi kami”

Beliau juga dalam ucapannya di atas pentas Dataran Rab’ah menyeru Pakatan Nasional untuk mempertahankan syar’iyyah, “Aku katakan kepadamu Wahai ayahku, jika kamu dapat mendegarku sekarang, atau Allah pasti akan menyampaikannya kepadamu"

"Seluruh keluarga Mursi berada di dataran, dan aku datang hari ini ke Dataran Rab’ah, bukan untuk berucap atas nama individu atau parti, tapi aku aku berucap atas nama kebenaran, aku mengatakan kepadamu wahai ayah atas nama keluarga Presiden : Pergilah kamu wahai ayahku untuk berperang kerana Tuhanmu maka kami akan berperang bersamamu”.

Beliau menyambung lagi,"Aku berwasiat kepada ayahku dan berkata jika kamu melihat darahku mengalir, ketahuilah bahawa aku di atas jalan kebenaran, dan jika kamu melihatku serasi bersama mereka yang batil, maka ketahuilah bahawa aku bersama kebatilan".

Beliau juga memberi ucapan kepada rakyat Mesir, "Aku mengatakan kepada kamu Wahai rakyat Mesir yang mulia, revolusi ini atas nama Mesir, maka bangkitlah dan sempurnakanlah revolusi ini, maka dengan kehendak Allah dan takdirNya jua.."

" Kita berada di pihak yang benar bermula hari ini sehinggalah Allah berkehendak melaksanakan suatu urusan yang harus dilaksanakan". (nota: iaitu kemenangan kaum muslimin dan kehancuran kaum musyrikin)

Beliau kemudian meneruskan ucapannya kepada Dr. Muhammad Mursi presiden Mesir,"Aku titipkan kepadamu salam wahai ayah, dan aku berikan penghormatan yang mulia kepada seluruh rakyat Mesir, tetaplah atas jalan kamu, dan dengan nama Allah janganlah takut kepada celaan orang yang suka mencela, dan semoga Allah membantu kita memelihara revolusi ini dengan darah-darah kita".

Sumber : IkhwanOnline

9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. 'Marilah kita guling guling atas jalan selepas kita menggulingkan kerajaan dulu,kita digulingkan pulak oleh tentera,lepas ni kita guling balik tentera dan esok akan ader pulak orang gulingkan kita.......bila nak habis inii guling daaaaa!!!!'........

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno tahap longkang8 July 2013 at 10:17

      ni macai dr afrika kut.komen mcm cerodek sangat.cerodek buah pelior.bingai tak sudah sudah.jelas tak memahami iklim politik Malaysia.standard longkang komen nya.

      Delete
    2. org nk komen kita pn nk komen...kau ni xder fungsi dlm masyarakat pun...hasil didikan umno banglasia...otak kosong...tau makan, tdo, berak je lh..

      Delete
  3. klau nk komen jgn bg komen yg menunjukkan kita ni bodoh..sapa yg suka guling2..mereka guling sebab mereka takut dgn sistem pemerintahan syariah..rakyat dh pilih dlm pilihanraya presiden,tapi org munafik saja cari helah supaya undang2 islam x dpt dilaksanakn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakikatnya si munafik tu adalah diri kau sendiri, munafik terkutuk yg bertopengkan Islam, belagak mcm org beriman dan berilmu tapi cakap tak serupa bikin, kokok berderai ekor bergelumbang taik busuk, isi otak dipenuhi oleh taik, otak taik busuk adalah otak penipu.

      Delete
  4. Replies
    1. betul tu sama mcm pas, dua2 babi, yg satu babi nazak yg satu lagi babi tua gila mcm kau...hahahaha.

      Delete
    2. Sokong sesangat~

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...