Friday 9 May 2014

BETUL KE SAIFUDDIN TARIK DIRI BERTANDING TIMBALAN PRESIDEN KEADILAN?????


Angin cukup kencang kuat bertiup kini bahawa salah seorang calon Timbalan Presiden KeADILan, Saifuddin Nasution dikatakan akan menarik diri dari terus bertanding Timbalan Presiden KeADILan memandangkan jumlah undi yang beliau perolehi amat mengecewakan sekali .. diluar jangkaan dan ramalan  .. sedangkan regunya YB Nurul Izzah, YB Tian Chua dan YB Rafizi Ramli mengungguli dalam kategori jawatan Naib-naib Presiden KeADILan.

Jika diukur dari jumlah undi setakat ini yang diperolehi ketiga-tiga calon amat nyata anggota akar umbi menolak Azmin Ali cukup kuat sekali ..

Azmin mendapat 9,876 undi manakala Menteri Besar Selangor, YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menerima 6,217 undi manakala Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail peroleh 5,717 undi.

Jika dicampurkan undi Tan Sri Khalid dengan Saifuddin Nasution jelas melebehi jumlah undi yang diperolehi Azmin Ali .. 11,934 undi lawan 9876 undi .. kelebihan 2,058 undi .. suatu jurang undi yang agak besar.


Persaingan merebut jawatan naib presiden parti pula menyaksikan Nurul Izzah Anwar selesa berada di depan dengan 13,013 undi manakala Chua Tian Chang dengan 11,845 undi dan Rafizi sebanyak 10,561 undi.

Ketiga-tiga mereka ini berada dalam regu Saifuddin atau kartel yang disebut Azmin Ali .. Jika difikirkan secara akal logik .. membuktikan penerimaan ketiga-tiga pemimpin dalam grup Saifuddin tetapi kurang memberikan sokongan kepada Saifuddin sebagai peneraju kartel.

Jelas anggota akar umbi secara majoriti yang agak besar menolak Azmin Ali jadi untuk memastikan agar hasrat dan impian akar umbi menjadi kenyataan maka desas desus cukup kuat berkumandang bahawa Saifuddin akan menarik diri dan mengistiharkan diri memberikan sokongan kepada Tan Sri Khalid Ibarhim agar undi menentang Azmin Ali menjadi padu dan bulat.

Jika ini terjadi dari perkiraan dan langkah politik dikira suatu tindakan yang bijak dan tepat untuk pemilihan pusingan ketiga ini yang dipanggil pusingan getir.

Pemilihan Negeri Sembilan dan Wilayah Persekutuan esok dan Negeri Selangor Ahad ini adalah penutup dan ibu segala pemilihan 2014.

Jika demi survival dan kemajuan parti untuk sentiasa relevan tindakan Saifuddin menarik diri dengan memberikan sokongan penuh pencalonan kepada Tan Sri Khalid adalah suatu tindakan mendahului parti dari kepentingan diri .. pemimpin berjiwa besar ..

Apa-apa pun terpulanglah kepada tuan punya diri untuk mengesahkan berita yang sedang berlegar diakar umbi ini .. tidak perlu bersikap yang dikejar tidak dapat yang digendung keciciran... perlu adanya sikap menang menang... berkorbanlah demi anggota parti amnya dan parti itu sendiri khasnya.





12 comments:

  1. sudah smp masa nya ahli menentu kan regu yg boleh memimpin PKR
    tak semesti nya regu tersbt semua nya dr regu azmin atau dr regu khalid
    pilih lah diantara indv indv dlm kedua dua regu tersbt untuk mencipta satu regu yg kuat Percampuran kedua dua regu ini lebih selamat dan lebih effektif krn indv yg bagus akan lebih menafaat dlm satu regu samada khalid atau Azmin

    memandangkan dr scenario skg memilih regu azmin lebih byk damage nya dan sukar utk di perbetulkan selepas ini Krn yg terbaik ramai dlm regu Khalid Dan jika regu Khalid yg menang tidak jd masalah utk menerima indv indv yg terbaik dr regu Azmin krn regu Khalid tidak berpolitik secara berlebih lebihan .

    apa pun terpulang lah asalkan jgn ikut cara umno padam lampu pengundi hantu beli undi dan kira undi dlm bilik hotel walaupun umno tak buat tp tetap di kira cara menipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow... orang macam kau ni nak tendang Anwar dalam lombong???? parti sendiri bersaing secara tidak sihat masih nak salahkan UMNO!!!

      Delete
    2. 1534.....dia tak salahkan umno pun. Dia coma kata umno suka padam lampu time kira undi dan tak mau pkr ikut cara umno tu. Cer baca betul2 ada ker dia salahkan umno?

      Delete
  2. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni keturunan bangang kan...horrrey!!!

      Delete
    2. Horeyyyy keturunan nabi adam sekor ni bangang..horeyyy..

      Delete
    3. Poyo KELENTIT Mak kau lah...!!!

      Delete
  3. Jika diukur undi ternyata perwakilan menolak Azmin Ali.. wow omakkau... dengan geng sendiri pun kau nak putar belit ka???

    ReplyDelete
  4. Tolong pastikan undian pusingan terakhir ini bebas dari undi hantu, bebas dari undi tolong pangkah untuk orang lain..,takkan dah 50 tahun merdeka,masih ada rakyat Malaysia yang belum pandai memangkah X ,,,bebas dari cara kiraan undi guna "kepala lutut atau siku",,,Harap semuanya proses undian adalah telus dan adil demi keadilan yang diperjuangkan....JPP, please be fair and square.

    ReplyDelete
  5. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo KELENTIT Mak kau lah...!!!

      Delete
  6. Ini sumer poyo... horeyyyyyyyy

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...