Sunday 11 May 2014

KENYATAAN RASMI DATO' SERI PRESIDEN PAS CADANGAN MEMBAWA RANG UNDANG-UNDANG PERSENDIRIAN DI DEWAN RAKYAT PADA BULAN JUN 2014 INI DI BATALKAN.


Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata PAS tidak akan mengemukakan rang undang-undang persendirian di Parlimen bagi memberi ruang kepada jawatankuasa teknikal bersama untuk membuat saranan berhubung pelaksanaan hudud di Kelantan.

Mohamad yang membacakan kenyataan presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, berkata ia juga bagi membolehkan jawatankuasa tersebut mengambil tindakan lanjut.

Tambanya, PAS bersetuju dengan cadangan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk membentuk jawatankuasa teknikal di antara kerajaan Kelantan dan persekutuan.

69 comments:

  1. Ha..ha..ha.. ho..ho..ho.. he..he..he..
    dah mula dah... main bola sekor gol sendiri....
    Hang tendang kat aku... aku tendang kat hang... gelecek sikit2 ... lpas tu buat2 rebah.. main punya main .. habis masa 90 minit...
    Hasil... habok..
    Aku dok kata dah..m akn jadi begini....
    nak bincang dng pak Din yasin tu buat apanya.... kan najib dok ada... klau pak din letak jwatan... nnti najib kata ..ini bukan rancangan saya... ha.. bang mat sabu nak kata apa pulak..
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid yang AMANAH? 3 soalan perlu dijawab oleh beliau..

      1. Penjualan tanah 474ha kpd anak syarikat Tropicana dgn masa bayaran hingga 20 tahun sewaktu DUN telah dibubarkan ? Sepertiga tanah ini pula dijual oleh Tropicana kpd Eco World dgn keuntungan tinggi. Eco World dipunyai sebahagiannya oleh seorang peguam yg mengendalikan kes penyelesaian dgn Bank Islam.
      2. Di mana dia dapat wang yg digunakan membeli bangunan ibu pejabat parti walhal beliau berhutang berjuta2 ringgit dgn BI ?

      3. Apakah hubungan Khalid dengan pemaju I City hinggakan terlalu banyak kemudahan mengunakan dana negeri/agensi membantu pemaju tersebut. Banyak jabatan/ agensi kerajaan dikerah pindah ke ICity meninggalkan ruang pejabat di bangunan negeri dan agensi negeri. Apakah PKR memberi sokongan penuh tindakan2 Khalid ini ??

      Delete
    2. U dah call sprm pulisi imigresen bomba dan rela? Belum? Kes ada ka tara? Cepat report...

      Delete
    3. SIAPA MANUSIA BERNAMA AZMIN ALI

      (ugutan dia sakiranya pemilihan di selangor ditangguhkan...)
      dia berani kerana vincent tan dan danny tan sponsor atas arahan/monitor dari madey melalui daim gapurna yg dah bagi upfront atas satu projek diselangor...
      dia kata akan dedahkan siapa Anwar sabenarnya dan juga dedahkan Anwar terlibat dalam kutipan wang yg dituduh dia buat diselangor.. malah dia akan buktikan Anwar lah yg minta dia buat kerja tu...dia dah sediakan bukti yg lengkap dengan syarikat yang berkenaan...itu ugutan dia sakiranya pemilihan di selangor ditangguhkan...dia berani kerana vincent tan dan danny tan sponsor atas arahan/monitor dari madey melalui daim
      Apabila diambil kira kecurangan Mahathir terhadap orang Melayu barulah kita sedar kenapa dia meletakkan Azmin Ali menjadi Setiausaha Sulit Anwar. Hinggalah Anwar dipecat kerana enggan mengeluarkan cek untuk menyelamatkan bisnes Mirzan Mahathir.

      Sesungguhnya segala tindakan Anwar Ibrahim untuk menyanggah Mahathir Mohamed satu ketika dahulu dapat dihidu oleh Mahathir melalui Azmin Ali. Apa sahaja yang Anwar buat Mahathir sudah tahu terlebih dahulu.

      Mahathir dapat bukti yang kukuh lengkap dengan rakaman kamera jarak jauh setiap pergerakan dan tindakan Anwar Ibrahim satu ketika dahulu, walaupun dia kerap berada di luar negara untuk melalak sebagai jaguh dunia ketiga.

      Drama kejatuhan Anwar Ibrahim di mana Azmin Ali memainkan peranan besar adalah satu drama yang amat baik dijadikan epik filem Hindustan. Terlalu banyak sub-plotnya seperti peranan Umi Hafilda Ali yang terbang ke luar negara menghadiri ceramah Mahathir mengenai Anwar Ibrahim kepada rakyat Malaysia di luar Negara. Kemudian ada pula kisah Anwar yang terkena racun arsenik ketika dalam tahanan di penjara.

      Begitu juga dengan penubuhan Keadilan yang banyak melibatkan peranan golongan muda seperti Ezam Mohd Nor, Roslan Kassim dan lain lagi. Tetapi ketika itu tidak pun tersebut peranan Azmin Ali. Malahan ketika Mahathir sudah jatuh dan muncul Abdullah Ahmad Badawi, segala urusan tolak-ansur untuk membebaskan Anwar Ibrahim telah dilaksanakan oleh Ezam Mohd Nor dengan Khairi Jamaluddin. Tidak pula disebut nama Azmin Ali ketika itu.

      Sebagai kesimpulannya, peranan Azmin Ali untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim daripada tampuk kuasa dalam UMNO dalam kabinet Malaysia adalah amat besar. Ini disedari sendiri oleh Wan Azizah. Yang amat penting lagi, segala gelagat Azmin Ali sejak dahulu sehingga sekarang amat disedari oleh Nurul Izzah.

      Kerana itu kita tahu, Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak merestui tindak-tanduk Azmin Ali terhadap Anwar Ibrahim. Adalah tidak menghairankan kenapa Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak memberikan sokongan terbuka kepada Azmin Ali menjadi Timbalan Presiden PKR.

      Delete
    4. lagi you buat fitnah... i saman.. you tunggu... nanti you punya banglo and kereta baru you kena lelong untuk bayar saman... ada faham..

      Delete
  2. hang ni pun,xkan nk bincg ngan najib..budak tadika tny najis mughallazhoh pun najib tkebil2..ni nk kupas isu janayaat

    ReplyDelete
  3. Gua rasa mudin akan kencingkan Pas Kelantan. Berapa lama lagi agaknya jawatankuasa teknikal itu akan dilaksanakan agaknya.....

    Setakat ini perjuangan kafirun menentang hudud nampaknya semakin berjaya dgn
    bantuan mudin.

    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS sekali lagi bermain wayang.. cuma nak sedapkan hati pencacai seperti biasa salahkan umno..

      Delete
    2. Umno ni klu pasal hudud, byk betol pantang larang dan jawatan2 kuasanya

      Delete
    3. Dr sg strategi politik, Pas dah menang. Pas dpt membuktikan bhwa kawan rapat umno iaitu MCA dan gerakan serta mic lagi teruk drp karpal, dap dan pkr dlm usaha menentang hudud.

      Delete
    4. strategi politik aja.. bukan ikhlas nak buat hudud pun.. pas ni banyak sangat main wayangnya..

      Delete
    5. Patutnye bukan pas yg thegeh hegeh. Patutnye umno melayu islam ni jerkah kelantan ganu, johor, n9 perlis... tanya diorang bila nak buat hudud!!!
      Wayang2 pun jalan jugak! Drpd terus terang ckp xmau hudud! Kurang2 kat akhirat esok aku boleh berlepas tgn kerana dh pilih prti yg nak buat!

      Delete
    6. siapa yang gunakan hudud untuk mengkafirkan lawan??? jadi sekarangni mana perjuangan tu??? sejak kawan dengan kapiaq ilang terus hudud.. kemudian bila kerusi semakin susut baru teringat hudud...

      Delete
  4. Maksudnya pas tak penah bincangkan cara laksana hudud. Cuma cakap je.La ni dah teperangkap dgn umno baru gelabah nak tubuh jawatankuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg nak j/k tu umno. Kan mudin gi klate jupa nik amar hr tu

      Delete
    2. Kalu nak sokongan umno seluruh mesia, pas kenalah setuju tubuh jk teknikal kejaan pusat dgn Kelantan. Klu ikut kpla pas sdri, mintak mahaflah klu umno nak sukong

      Delete
    3. kalu umno dah sokong pas dah kena bubar.. masuk umno..

      Delete
  5. PAS mencadangkan semua ni dia ingat UMNO menentang..bolehlah guna modal ni konon umno menentang hudud.. tiba2 UMNO sokong pulak.. alamak.. umpan dah makan tuan la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nmpk cam baik tp hakikatnya memng kotor sekotornya..itulah umno bn yg dikenali..

      Delete
    2. PAS yang tarik balik umno jugak yang salah.. kesian pencacai.. taksub..

      Delete
    3. 1901..... Bukan tarik balik. Jln tetap jln sbb bukan senang dpt pluang umno sokong hudud. Pas setuju jk dibentuk supaya penerangan kpd org2 umno & mca yg x faham hudud dpt dilaksanakan dulu. Dah faham baru tak tolak hudud

      Delete
    4. macamlah melayu PKR dan DAP tu faham dan terima hudud..

      Delete
    5. Bagus la tak menentang, kau ni cam tak suka je umno menyokong.

      Sepatut bukan umno yg sokong pas! Patut pas yg sokong umno parti melyu islm sejak zaman berzmn...

      Aiceh baru nak sokong, since 1957 kau buat apa? Tunggu pas bg cdangan?

      Delete
    6. hudud ni sapa yang jadikan modal untuk meraih undi??? tetapi sejak kawan dengan kapiaq lupa hudud.. dah susut kerusi baru nak ingat hudud.. lepas DAP dengan PKR sound takut teruih..

      Delete
  6. Hudud Pas dibatalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 18.42..... Hang ni kelakar la. Sebijik macam haris iskndar. Lucu sangat. Ni tentu tak abis belajar Quran ni.

      Delete
    2. beza hudud pas dan hudud islam.. hudud pas untuk orang islam sahaja..hudud islam untuk semua..

      Delete
  7. Umno memang bodoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS yang tarik balik keputusan la bhai.. takdak kaitan dengan umno ni.. marilah cari alasan camana kita nak cover line...

      Delete
  8. Umno bodoh kena tipu dengan pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mca dan dap yang tepuk tangan..

      Delete
  9. Pas yg bodo kena kencing dgn umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. dap dan mca yang tepuk tangan..

      Delete
  10. Pas ngan umno sama2 bodohlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR yang bijak.. awai2 lagi tak setuju..

      Delete
  11. Alhamdulillah satu keputusan yg tepat dr Pusat PAS tidak meneruskan cadangan titik

    Pemembentukan jawatankuasa teknikal di antara kerajaan Kelantan dan persekutuan bukan saja memastikan pelaksanaan hudud di Kelantan sahaja ttp termasuk semua negeri krn Kjaan persekutuan mempunyai bidang kuasa yg besar titik

    Semuga Allah memudahkan urusan jawatankuasa tersebut dgn memberikan mereka hidayah dan kekuatan.titik

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah2an menjadi titik tolak penyatuan umat Islam titik

      Delete
    2. Tak akan ke mananya. Nur jazlan misti tolak punye

      Delete
    3. DSAI ngan saifuddin tolak lagi awal

      Delete
    4. Saya selaku ahli UMNO memang bersetuju sangat dgn pelaksanaan hukum hudud ni. Hudud perintah Allah. Tak boleh tolak perintah Allah. Teringin juga jadi spt negara Brunei yg telah melaksanakan hudud. Bagi saya, hanya umat islam yg suka melanggar perintah Allah spt berzina, tak peduli dgn solat dan aurat, rasuah, fitnah, minum arak dll je yg tak mahu hudud dilaksanakan sbb bila hudud dilaksanakn, mmg golongan2 yg melanggar perintah Allah ni la yg kena dulu. Hukuman di dunia ni kurang lagi berbanding di akhirat nanti.

      Delete
  12. Hudud pas hanya lawak..

    Harith iskandar betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang pun sama mcm haris sekandar. Tak baca Quran sbb tu x tau dlm Quran ada hudud

      Delete
    2. hudud PAS hanya untuk politik demokrasi.. yang benar hudud Islam..

      Delete
    3. Ye lah hudud islam pun, mana dia? Dah 60 thn medeka ni? Peram ke? Tak abis2 dgn hudud pas, bila tanya mana yg betul? Takde? Ada?

      Delete
    4. sokong, Harith iskandar betul,pas lagi lawak dari harith.

      Delete
  13. Pi liwat la nk hudud kunun

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  15. Pas for ALL...
    HUDUD PAS .. HANYA UTK ORANG ISLAM SAHAJA....
    HUDUD ISLAM UNTUK SEMUA ..
    AMBO KATA DOH ..
    PEMIMPIN PAS TELAH DI TARBIAH OLEH ORANG ORANG ANTI ISLAM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO dah kena dah Bukan PAS yg kenakan UMNO Yg punya hudud tu yg kenakan UMNO Hahaha
      Kalau hudud dilaksanakan di Kelantan sahaja mmg lah itu hudud PAS UMNO gatal tunjuk sangat nak laksanakan hudud di Kelantan sehingga tersasul nak tubuhkan jawatankuasa teknikal utk memerangkap PAS Kelantan tp tak sibuk dgn Hudud di Tganu
      Yg cadangkan jawatankuasa teknikal bukan org lain TPM
      Bila TPM yg cadang habis lah tak kan PAS Kelantan yg jd peneraju Jawatankuasa yg di tubuhkan oleh persekutuan
      Pemimpin PAS bijak Proses dan pelaksanaan hudud mesti melibatkan pemimpin Negara
      UMNO sepatutnya biarkan PAS Kelantan laksanakan undang undang hudud tanpa campurtgn UMNO Tp kerana nak menakutkan org org cina dan lain lain UMNO bersedia tubuh jawatankuasa teknikal Selama ini macai macai dan ahli UMNO nak tenguk samada PAS buat hudud atau tidak bila UMNO tak halang PAS kelantan
      Samada UMNO tak berniat nak laksana hudud atau samada PAS hny mempolitikkan hudud spt tuduhan org UMNO kedua dua nya skg kena buat
      Kita tnguk brapa lama utk UMNO tubuh jawatankuasa teknikal Krn kalau UMNO cuma ingin melihat hudud di Kelantan sahaja jawatankuasa tersbt akan ditubuhkan lebih awal

      Delete
  16. Si mat khalwat yg jd curucakap eloklah tu lu nak kena rejam wat la hudud mat liwat ngan mat askrim ngan spenda besar awal awal x mau hudud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,
      Hukuman Allah itu dalah benar, neraka Allah itu adalah benar.
      Lebih baik berdiam diri dari mengeluarkan ayat di atas.
      Satu masa esok, ayat2 yg kamu tulis itu akan menjdi titik hitam
      Dlm hidup kamu...

      Delete
  17. Munafik kekal lah mrk dlm neraka

    ReplyDelete
  18. Saya selaku ahli UMNO memang bersetuju sangat dgn pelaksanaan hukum hudud ni. Hudud perintah Allah. Tak boleh tolak perintah Allah. Teringin juga jadi spt negara Brunei yg telah melaksanakan hudud. Bagi saya, hanya umat islam yg suka melanggar perintah Allah spt berzina, tak peduli dgn solat dan aurat, rasuah, fitnah, minum arak dll je yg tak mahu hudud dilaksanakan sbb bila hudud dilaksanakn, mmg golongan2 yg melanggar perintah Allah ni la yg kena dulu. Hukuman di dunia ni kurang lagi berbanding di akhirat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni umno yg dah rosak. Mana ada allah suruh hududkan org yg tak solat, tak tutup aurat, bejudi. Ini rekaan ahli fekah. Yg allah suruh hudud kpd pencuri dan penzina itu shj.

      Delete
    2. dia tu Pencacai.. tapi taktau pasal hudud.. nak sokong hudud tapi taktau pun hudud tu apa.. kemudian menyamar ahli umno.. biasalah puak pencacai kalau bab fitnah ni..mengata umno tapi depa pun sama naik..

      Delete
  19. Mb kelantan kempunan nak buat hudud. Demi dap hadi sanggup lukakan hati sahabat. Takbir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement BODO dengan orang yang BODO titik.



      keza

      Delete
  20. Haaaa haaa haaaaaaa

    Boddoh punya Melayu... Undang2 Tuhan Allah pon Berbalah sesama sendiri...

    Masing2 mau tunjuk hebat lah..

    Bagus lah Melayu..

    ReplyDelete
  21. Terbukti...

    Nuar Berahim melaui Mat Khalwa a.k.a. Mat Sabun berjaya MELIWAT Hadi Awang dalam keadaan terduduk.

    Tahi Hadi Awang bertaburan di tepi Jalanan... Padan Muka Kau Cilako Hadi Awang Ulamak Palsu...

    Mesti Best dapat jugak Merasa Kote Bengkok Nuar Berahim..

    PAS Parti Isle Pukimok Omak Kow jangan cakap pasal hal2 Agama lah..

    Cakap pasal LIWAT.. ITU SEDAPP..

    Aku baru liwat Nurul Ijah semalam... Dia kata Best Giler....

    (Dalam Mimpi lah...) kaah kaah kaaah Boddoh Betul Cai Cai Cai Pakatan Kemut Keliling niee.

    Hanisya.. Ummph Kemutan Kau memang Berisi... thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni mcm gila sex....
      kepala hotak penuh dng sex.. dah tak nampak quran hadis.... yg nampak kemaluan.. sex.. sex..sex...
      bila nak mmpos kau akan berzikir lucah kau... jubur..jubur..jubur.. batant..batang..batang.... lepas tu mampos perlahan2...dlm keadaan gila sex..

      Delete
    2. haa haa haa

      Maroh pulok bila kena atas dahi..

      Woooi PELIWAT gie meliwat nuung

      Liwat Liwat Liwat

      Delete
  22. Hanisya Gigi Jongang....Janda Tua Berhias Beb..

    Kemutan Jubor Mu Berbisa..

    Bang Non kalau tak cayya boleh lah try..

    ReplyDelete
  23. Ayat mcm papagomo je.mesti anak didik papagomo penyebar fitnah dajjal.

    ReplyDelete
  24. Hudud ditangguhkan,bukan dibatalkan.elok dikaji dgn teliti supaya x datang seekor keling bg cadangan supaya tukang sembelih lembu diberi tugas potong tangan..

    kikiki

    ReplyDelete
  25. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  26. Cai Cai Cai Macam Kera Lompat Terajang

    Parti Kemut Keliling dah jadi Parti Kera Giler..

    Berebut Nak Meliwat kat sana sini ...

    ReplyDelete
  27. Hadi Awang Kafir Harbi..

    Hadi Awang Kata Orang Kafir.. Hadi Awang sebenar2nyer KAFIR LAKNATULLAH.

    Ya Allah Matilah Hadi Awang Dengan Di Panah Petir kerana Hadi Awang Kafirkan orang Islam Lain, Umat Muhammad.

    ReplyDelete
  28. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete

  29. AssalamuAlaikum wr"wb Allahu Akbar-Allahu Akbar allah mahabesar.
    Kenalkan saya IBU ULAN TKI membernya yang kemarin aki brikan nmr 4D
    asal dari kota MEDAN, jadi tki di SINGAPUR, mau mengucapkan banyak2
    trimakasih kepada KI PALAH yg sdh membantu kami sekeluarga melalui
    nmr TOGEL SINGAPUR 4D Keluar hari rabu kemarin
    allahamdulillah benar-benar kluar akhirnya dapat BLT Rp.500jt,
    sesuai niat kami kemarin KI, klo sdh jackpot, kami
    mau pulan kampung buka usaha & berhenti jadi TKI, TKW,
    cepek jadi prantauan aki kerena sdh 15 tahun
    jadi tkw nga ada perkembangan, jangankan dibilang
    sukses buat kirim ke Kampung pun buat keluarga susah KI,
    malu KI ama kluarga pulang nga bawah apa2, kita disini hanya
    dpt siksaan dari majikan terkadan gaji tdk dikasih, jadi sekali
    lagi trimakasih byk buat aki sdh membantu kami, saya tdk bakal l
    upa seumur hidup saya atas batuan & budi baik KI PALAH terhadap kami.
    Buat sahabat2 tki & tkw yg dilandai masalah/ingin
    pulang kampung tdk ada ongkos, dan keadaannya sdh kepepet
    tdk ada pilihan lain lg. jangan putus asa, disini kami sdh
    temukan solusi yg tepat akurat & trpercaya banyak yg akui ke
    ahliannya di teman2 facebook dengan jaminan tdk bakal kecewa,
    jelas trasa bedahnya dengan AKI-AKI yang lain, sdh berapa org yg kami
    telpon sebelum KI PALAH semuanya nihil, hanya menambah beban, nga kaya
    KI PALAH kmi kenal lewat teman facebook sdh terbukti membantu
    ratusan tki & tkw termasuk kami yg dibrikan motipasi sangat besar,
    demi allah s.w.t ini kisah nyata kami yg tak terlupakan dalam hidup kami AKI,
    sekali lagi trimakasih byk sdh membantu kami,skrg kami sdh bisa pulang
    dengan membawa hasil.
    Jika sahabat2 merasakan hal yang sama dengan kami.
    silahkan Hubungi KI PALAH siapa cepat dia dapat,
    TERBATASI penerimaan member...wajib 9 member bisa diterimah
    dlm 3x putaran.Hubungi 0823 8831 6351 atau kunjungi situs beliau dengan cara klik
    >>>>KLIK DI SINI<<<<

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...