Tuesday 6 May 2014

SEORANG PEMAIN BOLA SEPAK PASUKAN JDT DIPECAT KERANA MENCURI RM500 KEPUNYAAN RAKAN SEPASUKANNYA.



Johor Bahru: Akibat mencuri duit RM500 milik rakan sepasukan, seorang pemain bola sepak pasukan Johor Darul Ta'zim (JDT) dipecat hari ini, selepas mengaku berbuat demikian di dalam bilik persalinan di padang bola Seri Gelam di sini pada 1 April lalu.

Dalam kejadian 8.30 pagi itu, mangsa yang berusia 26 tahun meletakkan begnya di dalam bilik persalinan sebelum mengikuti sesi latihan dan kembali semula kira-kira dua jam kemudian.

Sebaik memeriksa dompetnya, mangsa terkejut apabila mendapati wangnya berkurangan sebanyak RM500.

Sumber berkata, mangsa memaklumkan perkara itu kepada pihak pengurusan pasukan sebelum mereka meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di bilik berkenaan dan mendapati wang itu dicuri rakan sepasukan mereka.

Katanya, pihak pengurusan pasukan berjumpa dengan pemain yang disyaki mencuri terbabit dan dia mengaku mengambil wang berkenaan.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan (JBS) Asisten Komisioner Sulaiman Salleh mengesahkan laporan kejadian dibuat mangsa hari ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan.

Sementara itu, Presiden Persatuan Bola Sepak Johor (PBNJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim turut mengesahkan kejadian dan pemain terbabit digugurkan dari pasukan JDT berkuatkuasa hari ini.

32 comments:

  1. Eh....takkan kerajaan bg BRIM 400 tk cukup lagi.banyak tu boleh tampung kos sara hidup selama setahun...ish ish kesian golongan muda bangsa melayu semakin ramai muflis...!!!! HIDUP MELAYU!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dapat bantuan RM100 warga emas baru cukup...

      Delete
    2. najib ade bg ke rm100 utk warga emas?

      Delete
    3. najib manada bagi.. kerajaan PR aja bagi RM100 kepada warga emas.. penerima BR1M mestilah bukan warga emas.. kalau warga emas akan ditolak permohonan mereka.. RM100 tu... banyaknya.. nak harap najib bagi RM650 pada warga emas jangan haraplah..

      p/s: warga emas tak terima RM650 BR1M ke???

      Delete
  2. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  3. Apa lah penerima brim pun mencuri.

    Tengok kami dari PKR, kami mewah tanpa bantuan brim. Malah sesiapa ahli pkr yg ambik brim kami ludah muka mereka.Inilah nikmat berada dibawah payung pemerintahn parti PKR yang top ten sebagai Pembangkang di Parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anjing pkr ni tolak brim. tapi korang la paling awal isi borang brim siap isikan mak bapak kat kampung

      Delete
  4. Diorang gaji besar mana layak terima br1m... Boddo

    ReplyDelete
  5. Puak umno xkira gaji besar kecik semua layak trima brim....kebulur nk mampussssd...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  6. PATUTLAH PKR KOYAKKAN DUIT BRIM..

    Mungkin juga soalan perlu diajukan kepada Radin Shamsukamar, Setiausaha Pengelola PKR dan juga ejen Azmin, bagaimana wang tersebut diagih-agihkan dan digunakan bagi melakukan penipuan undi seperti di Batang Sadong? Semuanya dilakukan dengan perlaksanaan yang sangat licik dan teratur. Mungkin pujian patut diberikan bagi kerja keras ini. Apa yang pasti anggaran RM60 ribu KE 80ribu bagi setiap cabang pasti dapat ‘membeli’ banyak undian bagi Azmin.


    Khalid baru bagi 30ribu setiap cabang. Khalid kena up kan lagi rasuah tu..barulah undi pun up.

    ReplyDelete
  7. kalau di penang mungkin takkan terjadi sebegini.. kerana sudah tentu mak bapak pemain penang mewah dengan bantuan warga emas sebanyak RM100 sekali sekala... anak2 mereka bermain bola sepak sekadar suka2 sebab mak bapak mereka menyara mereka hasil bantuan RM100 setahun atau selang dua tahun sekali wang pemberian kerajaan negeri.. nak harap BR1M RM650 apalah sangat.. ini RM100 tau!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuyoo. menyesal aku tak bawak mak bapak aku pindah kat p.pinang.

      Delete
    2. anda patut menyesal kerana kerajaan negeri yang prihatin yang selama ini mengkritik kerajaan terdahulu tidak membantu rakyat telah menurunkan harga rumah ke paras terendah sehingga rakyat terutamanya orang melayu telah mampu membeli rumah di negeri kedah... dan kerajaan yang prihatin terhadap kebajikan rakyat juga lagi bijaksana telag mengambil tindakan menaikkan harga air bagi mengelakkan catuan air berlaku di pulau pinang seperti mana terjadi di selangor..

      Delete
  8. Anjing UMNO ni ambik brim tp tk cukup cukup siap curi milo kat supermarket yg paling best tu pakai baju BN lg....thuuuiiih!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat pulau pinang tidak akan mencuri milo waima nescafe kerana bantuan RM100 warga emas setahun atau dua tahun sekali sudah cukup menyara hidup sekeluarga tujuh keturunan...

      Delete
  9. Kalau x mencuri..bukan Amno nama nyer......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini kerana mereka tidak melakukan aktiviti bermain gear di dalam kereta.. atau mbontot di apartment.. atau menyenpeder besar di hotel... masa terluang digunakan untuk mencuri..

      Delete
    2. lupa aktiviti yang agak bermanfaat mengaiskrim di tandas...

      Delete
  10. Masalahnya kerajaan bagi brim hasil mencukai semua rakyat dari semua parti bkn duit mak bapak najib atau duit mak bapak kamu.bodoh!!!! 650 400 apalah sangat celah gigi je ....pemimpin Umno kebas berbilion tkde hal pun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya bagilah RM100... baru cukup...

      Delete
  11. apalah guna ditaburkan dgn bantuan rm100, brim, air percuma, air dicatu, tapi cepat lupa diri dengan melakukan khalwat dan zina dalam kereta dan merasuah pegawai JAIS..

    pesanan kat OMAK KAU

    ReplyDelete
  12. Wa muskil ni. Gaji pemain JDT adalah termahal dlm kalangan pasukan bolasepak di M'sia. camana pemain2 tak cukup duit sehingga mencuri duit kawan sendiri???
    -FAM = Fulus Ada Masyuuuk-

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda haram nikmat dia lain.. kalau tak cuba tanya orang yang dah kahwin tapi duk panjat janda...

      Delete
  13. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal6 May 2014 at 22:12

    Ini mesti kerja macai PR...depa bukanya tau malu....depa nya pemilihan parti pun sanggup menipu, baling2 kerusi dan meja, maki orang.....memang hampeh tahap gaban Pakatan Rasuah ni......

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  15. Kesian pemain bola sepak tu.gaji beso tk layak dpt brim katanya...tp masih mencuri...dia mana silapnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. silapnya pada iman... tidak mencuri seseorang itu jika beriman... tidak berzina seseorang jika beriman...

      Delete
    2. dan tidak membuat fitnah seseorang itu jika beriman....

      Delete
    3. ya kecuali fitnah pada najib.. itu dikira beriman... tak gitu???

      Delete
  16. Sibuk kes orang, kes ko kene tangkap khalwat x masuk blog ke hanisya?

    ReplyDelete
  17. ‘Perfect Men’ - This is What Women Really Like !!

    Kenikmatannya Terasa Hingga ke Subuh !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...