Wednesday 3 July 2013

ISU MEMILIKI 20 AKAUN BANK BERJUMLAH RM332 JUTA DI LUAR NEGARA TERMASUK ISRAEL!!!... DSAI CABAR AHLI PARLIMEN BN RENGGAM AGAR ULANGI TUDUHAN DILUAR DEWAN!!!!!



Seorang penyokong kerajaan mendakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memiliki 20 akaun bank yang berpangkalan di luar negara termasuk Israel dengan jumlah simpanan kira-kira RM332 juta.

Liang Teck Meng (BN-Simpang Renggam) mendakwa beliau mendapat maklumat itu daripada laman web Wikileaks.

Katanya Anggota Parlimen Permatang Pauh itu dikatakan mempunyai 20 akaun bank dengan jumlah simpanan kira-kira AS$66 juta (RM209 juta) dan SGD$49 juta (RM123 juta) di bank di Amerika Syarikat, China, Singapura dan Israel.

"Perkara ini tersebar luas dalam internet, dan apabila saya membaca perkara ini, terlintas dalam kepala ialah dari mana datangnya wang sebanyak ini," katanya ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang Di-Pertuan Agong pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Liang berkata setiap akaun itu mempunyai maklumat terperinci seperti nama pemegang, jawatan, nombor pasport, tarikh akaun dibuka dan tarikh matang.

Sehubungan itu, beliau meminta kerajaan menyiasat perkara itu kerana ia amat bahaya memandangkan ada akaun berkenaan dibuka di Israel sedangkan Malaysia tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan negara itu.

Akibat dari pertuduhan liar berniat jahat dengan berselindung dibawah hak keistimewaan sebagai ahli parlimen yang tidak boleh diambil sebarang tindakan undang-undang sama ada jenayah mapun sivil maka sebentar tadi DSAI dalam parlimen telah mencabar Ahli Parlimen Renggam agar ulangi pertuduhan diluar dewan agar beliau akan ambil tindakan saman keatas dirinya.

Taubat lahom mampus keras tidak akan berani disambut cabaran DSAI punya!!!!


Beliau boleh kaitkan kononnya memperolehi maklumat berkenaan di Wikileaks.. No hal..no problemo.

13 comments:

  1. dulu kata DSAI ada 3 bilion sekarang RM209 juta pulak...dah tak da modal ke nak jual atau nak jadi terkenal cara mudah

    ReplyDelete
  2. Nk main lagi isu ni,nnti bila dsai ckap dlm parlimen,klau nk siasat saya,siasat permimpin umno sekali,baru adil,permimpin bn ada berani,suruh siasat taib mahmud dulu,hehehe...

    ReplyDelete
  3. Taniah MP renggam....cakap kampung sb dapat undi kampungan

    ReplyDelete
  4. Kahkahkah...bodo punya MP renggam. Selamba buat fitnah.

    ReplyDelete
  5. Yang dedahkan adalah wikileaks
    Saman lah wikileaks
    Apa susahnya..
    Xbrani

    ReplyDelete
    Replies
    1. So Najib pun kena la saman wikileaks jugak sbb depa kata Najib ada terlibat dgn pembunuhan Altantuya.

      Lg satu MP PR dah buat semakan dgn wikileaks la ngok.tak de sebut pun pasal account anwar.ini fitnah. Teryonggenhla kau kat dlm kubur ni sama2 subahat dgn pemfitnah.

      Delete
    2. ini lagi sorang pengkomen bodoh...ketinggalan kereta api.....rafizi dah checklah dulu kat website wikileak...tak der pun tuduhan itu....tuduhan najib ngan altantuya adalah......biasalah UMNO/BN kaki penipu dan kakifitnah dah jadi darah daging.....amalan mereka....

      Delete
  6. aik.la sejak bila pulak MP Renggam sedar kita tiada hubungan dengan Israel.bukankan Malaysia ada hubungan dengan Israel.tak caya tanya Mahathir dan Zahid.ketinggalan bas MP Beend ni.

    ReplyDelete
  7. mana ada wileak dedahkan,dh check data wileak xda pun ttg anwar....mp bn mimpi kot

    ReplyDelete
  8. Mp bn ni mmg benggong,pemimpin2 bn dh terang2berjuta2 makan duit rakyat tak pulak dia sibuk2 nk siasat,bahalol punya mp....

    ReplyDelete
  9. Tengok kat wikileak juga berbolion2 usd duit najib madey moiden nazri di akaun bank of israeli...apa cerita kenapa tak heboh?. Bengap punya umno babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Aku nak tengoklah.

      Delete
  10. Salam aje utusan dan MP RM 80 juta terduduk utusan Malaysia dan MP

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...