Friday 2 May 2014

10 GAMBAR SEBAGAI BUKTI BICARA MENOLAK FITNAH MACAI-MACAI UMNO KONONNYA KAUM TIONGHUA TIDAK TURUT SERTA DALAM HIMPUNAN AMAN BANTAH GST SEMALAM.



Semalam heboh macai-macai UMNO buat cerita propaganda adu domba kononnya kaum Tionghua tidak turut serta Himpunan Aman Bantah GST atas alasan GST menguntungkan perniagaan mereka.

Gambar-gambar diatas adalah bukti betapa kaum Tionghua bukan sedikit angkanya turut serta bersama-sama dengan rakyat membantah pelaksanaan GST oleh kerajaan sombong, bobrok, zalim UMNO mulai bulan April 2015 sebanyak 6%.

Pengikut UMNO memang sah jenis spesis ganjil .. semua rakyat dalam dunia maukan harga barang-barang keperluan dibeli dengan harga murah tetapi mereka adalah sebaliknya .. lagi mahal lagi suka dan bangga.


51 comments:

  1. gst??? nuar waktu dalam kabinet pun cakap gst ni bagus!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg bagus...kalu keadaan rakyat pun bagus......pendapatan sara hidup...perkhidmatan...semuanyer bagus.......tapi ader ker nuar buat......lembu bangang.......

      Delete
    2. apapun dia cakap bagus!!! akhirnya kerajaan berjaya juga laksanakan gst setelah perancangan sejak zaman nuar masih dalam kabinet... kiranya dia ni perintisla!!!banyak jasa dia pada negara!!!

      Delete
    3. Kaluler ader spesies ameno kat sini,
      Cubaler buat perhimpunan menyokong GST.
      Ada berani?...

      Kalu idak jgn ler buat komen bodoh amat. Bodoh sikit2, cukupler.

      GST bagus dlm teori ekonomi n percukaian konvensional.
      Islamic ada kaedah sendiri.

      Delete
  2. Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pendiriannya ketika menjadi menteri sekitar tahun 1990an bahawa cukai barangan dan perkhidmatan GST adalah sistem pencukaian yang lebih efisien tetap tidak berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmglah effisien...mcm singapura buat....apabila rakyat punyer pendapatan/gaji banyak.....tapi ader ker nuar buat......bodoh betul lembu bangang nie.....ambik separuh2 kenyataan org...kemudian putar belit.......

      Delete
    2. la gst ni efisien ke rupanya??? tapi ada yang cakap sebab gst semua rakyat akan mengemis!!! tolak gst..gst itu ini.. kemudian rupanya dia pernah cakap gst ni efisien... terus cakap saya bukan tentang gst tetapi sebab itu ini... kantoi!!!

      Delete
    3. kenapa la macai ni bangang sgt,x sekolah ke ape?

      Delete
    4. Mmg keturunan bangang tu!gst tu mmg bagus mcm singapore gst4% tp dimsia masalahnya hutang negara sejaj najib jd PM berbillion dah rakyat yg miskin pula dipaksa byr htg melalui gst6%.susah org bangang mcm mangkok umno.

      Delete
    5. Dlu ckp lain skrg ckp lain..tula mnusia brnama anwar..mna taknya mlut letak kt jubo...mmpusla puak2 PgayR

      Delete
  3. ayuh.. selepas penat memekik kita singgah mcd!!!makan mcd tiada cukai dikenakan..

    ReplyDelete
  4. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  5. Stupid Annonymous, why want to use fake name to hide yourself? Jangan suka sangat fitnah, nanti pergi neraka, dibakar api selama-lamanya.

    ReplyDelete
  6. nama sebenar mat lampir bin mat kasim2 May 2014 at 08:48

    omakkau dengarlah nasihat...Jangan suka sangat fitnah, nanti pergi neraka, dibakar api selama-lamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku oeduli apa. Dah kerja aku dibayar utk menulis jadi blogger.
      Neraka pun aku bantah tau tak

      -OMAK KAU-

      Delete
    2. Anon 10.40 seronok ke jadi kapior. Ceh citer skit

      Delete
  7. Lepas ni umno pulak nak buat demo sokong gst... syaratnya peserta mesti pandai tonggeng punggung dan semelih ayam... sesampai di dataran boleh tgk show artis jemputan psy dan lelaki mulut merah menari... bas disediakan dan makanan kankung akan dihidang... habis demo duit rm50 akan diberi... tema demo …"gst memperkasa ketuanan melayu"... perarakan akan diselang seli dengan laungan hidup melayu sekuat hati... sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemudian PKR akan buat perhimpunan mendesak kerajaan laksanakan hudud kerana PKR adalah parti yang memperjuangkan Islam!!!

      Delete
    2. tak kisahlah...PKR buat perhimpuanan laksanakan hudud ker.....nak join ker...tak nak join..duduk diam2 ler....lembu bangang......

      Delete
  8. Tetapi yang anehnya watak Lim Guan Eng, Lim Kit Siang mahupun anak-anak Karpal Singh tidak pula kelihatan. Agak-agaknya kesedihan atas kematian Karpal Singh mengatasi ' nasib Anwar' yang bakal ke penjara. Hanya wajah Mat Sabu, Mahfus Bean serta mantan MB Perak yang kelihatan mewakili PAS. Apa pasal? Atau PAS sudah merasakan hilang credible ke untuk bersama PKR atau Anwar ni? Sebab akhir-akhir ni suara DAP dan PKR amat lantang didalam 'menentang Hudud' kemahuan PAS .

    -blog puteramariam-

    ReplyDelete
    Replies
    1. oleh itu...apasal meroyan takut......lembu bangang...takut bayang2 sendiri....

      Delete
    2. Gelak org bukan islam dengar org islam sendiri tentang hukum hudud....hukum agama......

      Delete
    3. mana pemimpin DAP??? hanya PKR aja yang memperjuangkan nasib rakyat??? takpa selepasni PKR akan buat perhimpunan menyokong PAS melaksanakan hudud pulak!!!

      Delete
  9. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  10. sy tenguk ada beberapa org peserta yg cipta slogan dan beberapa ayat yg cukup menarik di atas playcard banner dan ada yg membentuk kan nya dgn cara yg kreatif JIka ada perhimpunan selepas ini lg kita cipta lah sebanyak rekaan Ini krn perhimpunan tidak di benarkan menguna pembesar suara dan rekaan rekaan yg unik ini dpt menarik dan memeriahkan suasana

    ReplyDelete
  11. menang lah DAP di dua prk .

    ReplyDelete
  12. GST bukan menguntungkan peniaga peniaga
    tp GST menguntung kan kroni dan UMNO .
    kemana pergi nya hasil GST .. kpd rakyat ? kalau GST pergi kpd rakyat mana pergi nya hasil perbendaharaan yg lain ? Hasil GST pergi pd rakyat tp hasil perbendaharaan yg lain sepatutnya utk rakyat di ambil oleh kroni dan UMNO .
    Sama lah erti nya GST diambil oleh kroni dan UMNO Ini belum ckp psl potong subsidi .. Kekayaan pemimpin dan kroni akan bertambah lg lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Duit kat perbendaharaan tu semua adalah duit rakyattt!. Perbendaharaan sepatutnya buak ATM mesin untuk rakyat boleh keluarkan duit rakyattt itu.

      semua itu hak rakyatttt

      Delete
    2. tp perbendaharaan buat ATM utk pemimpin dan krooni
      GST dr 4% tambah 6% yg 2% masuk ATM Bank Afrika

      Delete
  13. Bantahan jalanan dibuat setelah saluran parlimen meluluskan jugak GST menuju negara berpendapatan tinggi (menaikan cukai) pendapatan rakyat tetap ditakuk lama malah semakin mengecil....angkuh dan sombong kerajaan hari ini tidak mengendahkan keluh kesah rakyat!!!!

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  15. Apa punya bangang tajuk la.

    Setiap perhimpunan mestilah bangsa cina dari dap ni ada. Semalam 100 ribu orang yg turun dataran adalah dari bangsa cina. Tanpa orang cina dah tentu la perhimpunan tu tak menjadi. Gila ke apa kalau nak berhimpun bangsa cina takde.


    ReplyDelete
    Replies
    1. fuh..patutlah ramai betul dalam gambar tu

      Delete
  16. PENGUMUMAN!

    SELEPAS SOLAT JUMAAT HARI INI, DATO SERI ANUWAR AKAN MENGADAP YANG DIPERTUAN AGUNG UNTUK DITABALKAN MENJADI PM ATAS KEJAYAANNYA MEMBUAT PERHIMPUNAN GST DAN CERAMAHNYA MENGENAI SIMPATI LIWAT.

    HARAP SEMUA PENYOKONG HADIR KE PUTRA JAYA PUKUL 4 PETANG UNTUK UPACARA GILANG GEMILANG INI. PAKAIAN : BEBAS.

    PROGRAM :

    PERADUAN MEREKACIPTA BENDERA MALAYSIA YANG BARU

    ACARA LARI DALAM GUNI

    DAN LAIN LAIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit betul hati macai tenguk sambutan rakyat anti gst.

      semua acara tu sambutan ulangtahun rosmah ada lah

      acara sambut anwar jd PM ialah kejar dan tangkap ketua ketua dlm umno

      Delete
  17. BANGSA INDIA DALAM PKR LANGSUNG TAK NAMPAK BATANG HIDUNG HITAMNYA. Kami ahli PKR kecewa dgn Ahli kami yang berbagsa India langsung tak turun perhimpunan semalam.

    sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana nak nampak hang pi pun tak... bodoh la cai umngok ni

      Delete
  18. Saiya juga ada mari semalam....itu abang ada cakap pakai ini baju merah dalam ada kasi duit ringgit 50, abang cakap juga boleh kenal sama perempuan sini mari...saiya ada kawan tunggu dhaka 40,000 banyak ramai juga tunggu sana mau datang sini, tapi abang ada cakap tara bajet. Saiya mau abang Anwar tolong sama saya punya kawan 40,000 juga ada tunggu sana Dhaka, kasi buat satu lagi kumpul jalan-jalan ramai pegang tangan, kasi baju merah sama ringgit 50...tolong la saiya Abang Anwar.....(Khaleed Ali, Dhaka mari)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh skrip drama umno ke ape ni?

      Delete
    2. jgn lah tunjuk keciwa sgt.

      dulu umno tolak hudud. skg tp skg umno nak kan hudud.
      kalau semakin lemah dr tolak hudud terima umno boleh terima hudud tak mustahil dr terima gst umno kan tolak gst.

      Delete
    3. Dey bangla mau duit minta sama umno la... itu parti manyak sayang sama kamu... kamu sana bangla suka buat anak rakyat ramai keja tarak ini parti kutip kamu cium2 kasi sayang2 sama kamu bagi keja dekat sini tempat... umno manyak sayang sama bangla la kita punya muka pun lebey kurang jugak tengok itu madey kutty, dato musa, rezal merican, azeez dan manyak lagi

      Delete
  19. pelik. dlm akhbar depan BH gambar pengacau nak tumbuk jurugambar.
    sebelum ini kalau ada insiden buruk dan gaduh peserta yg terlibat di tunjukkan wajah mereka dng jelas Tp kali ini BH tutup muka pengacau. Kalau tak keje UMNO tak kan BH tutup muka.

    ReplyDelete
  20. samalh ngn tv3 x tunjk pun muka dekt yg wat provokasi semlm. klu puak ini dri PR dh psti tv3 jdikn brita sansasi siap tunjk dkt muka-muka yg tlibt utk daibkn pd umum. punyalh busuknya hti mereka.

    ReplyDelete
  21. sbnrnya macai2 umno trkejut dn trkedu krna x sngka smbutn rkyt melimph ruah yg brdemo scra sukrela. Biasanya klu umno mgajak rkyt brdemo brsma mereka msti dsulam dgn wang,kndraan,mkn,baju. bru ad smbutn siap dgn gegern laungn "hidup melayu" 3x. Tv3 pn wat siarn lngsung srta interviw org rmi dgn kta-kta propagnda. kami dh masak dgn tektik umnoni.

    ReplyDelete
  22. kahkahkahkah... tahniah... gst telah dibatalkan.. DSAI telah dilantik sebagai PM... perhimpunan berjaya mencapai matlamatnya!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simpanlah sikit bangang bongok bebal ko itu..

      Delete
  23. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  24. macai ni klau tak silap mcm pencacai angkat najis ka ??

    ReplyDelete
  25. Harga macai....
    - nasi lemak lauk teloq 1/4 biji
    - teh tarik tarak gula n susi satu gelas.
    - tuala sapu peluh Good Morning satu helai..
    - duit kertas dlm sampul rm5 utk beli rokok.

    Sudah cukup untuk menjerit satu hari....

    ReplyDelete
  26. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhh

    ReplyDelete
  27. apa nak dihairankan..spesis ganjil ini kebanyakannya makan tanggung, berak cangkung dengan duit ehsan BRIM..kalau tak cukup mohon zakat dan anggap bantuan zakat sebagai pendapatan bulanan sampai mampus..kerja tak nak...orang Indon, Bangla, Nepal, Kampuchea dan Myanmar rajin cari kerja..macai Umngok habuk pun tak ada

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...