Thursday 1 May 2014

INILAH PRESIDEN CUEPACS YANG GELARKAN KAKITANGAN AWAM YANG HADIR SAMA HIMPUNAN BANTAH PELAKSANAAN GST SEBAGAI PENGKHIANAT!!!!



Penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan membantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP) di Dataran Merdeka hari ini dianggap sebagai pengkhianat dan tidak layak bergelar penjawat awam.
  
Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Azih Muda berkata penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan yang menentang kerajaan itu melanggar Akujanji dan Ikrar Perkhidmatan yang telah dibuat.
  
"Sebelum ini saya sudah maklumkan bahawa penjawat awam tidak boleh terlibat dalam apa jua perhimpunan yang menentang kerajaan kerana mereka telah pun melafazkan Akujanji dan Ikrar Perkhidmatan... jadi suka atau tidak mereka perlu akur.
  
"Sekiranya mereka tidak berpuas hati dan ingin menyertai perhimpunan, mereka boleh keluar daripada menjadi penjawat awam. Kita berhasrat untuk menjadikan negara Malaysia sebagai negara maju tetapi sekiranya perkara seperti ini berlaku ia boleh membantutkan perjalanan yang telah dirancang," katanya.
  
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas sambutan Hari Pekerja Penjawat Awam Tahun 2014 di Dewan Wawasan di sini hari ini yang disempurnakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Azih berkata penjawat awam yang menyertai perhimpunan CBP hari ini boleh dikenakan tindakan sekiranya didapati bersalah.
  
"Jangan pula cakap mereka dianiaya sekiranya dikenakan tindakan tatatertib. Ini salah mereka sendiri kerana mahu menyertai perhimpunan ini sedangkan awal-awal lagi saya telah mengeluarkan kenyataan supaya penjawat awam tidak boleh turut serta.
  
"Perdana Menteri sentiasa membuka pintu kepada Cuepacs mendengar rintihan dan keluhan pekerja dalam sektor awam, yang mampu menyelesaikan sedikit sebanyak tekanan hidup dan melihat apa yang diperlukan dalam sektor awam. Jadi tidak perlu melibatkan diri dalam perhimpunan," katanya.
  
Beliau berkata Najib turut meminta penjawat awam menjalankan tugas dengan penuh dedikasi dan paling penting mengharapkan agar penjawat awam dapat membantu usaha menyuntik pendapatan negara bagi menampung kos sara hidup penjawat awam.
  
"Bagi meningkatkan pendapatan negara, produktiviti daripada semua penjawat awam diperlukan dan bagi mengekalkannya, semua pihak perlu menggembleng tenaga. Cuepacs dan kerajaan masing-masing mahukan sesuatu jadi di sini kita perlu bersama-sama berusaha untuk memenuhi kehendak satu sama lain," katanya.
  
- Bernama

36 comments:

  1. Sebab nak bayar gaji penjawat awam lah gst ni dilaksanakan. Kepala butuh punya orang kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gomenservant memang kebanyakannya pembangkang totok kao2....takkan gomen tak tau kut????????

      Delete
    2. Anon 1720,
      Dah bagi, amik semula yek? Bagi seringgit. Amik 100 ringgit... gst, minyak, tol, letrik, air, gula...

      Delete
  2. Haluuuuuuu. .......



    Bila banjingan menyalak..suaranyer seperti khinzir d hutan....hanyir...busuk dn meloyakan...undang2 mane lu pakai tenuk....pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
  3. Gaji aku bukan quepac bayar. Buat apa aku nak ikut cakap quepac.

    Gaji aku bukan azih bayar. Buat APA aku nak ikut cakap azih.

    Gaji aku kejaan Selangor bayar laaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kesahla sape bayar gaji kita. Adakah perlu sampai bergolok gadai atau sampai kering duit kita? Salah tetap salah, walau dia boss kita... kita ada hak...

      Delete
  4. Ramai org masok cuepac sbb nak dpt 'datuk'
    Korang ingat kita tak tau ker

    ReplyDelete
  5. Jawatan apa mangkok nih? Ptd? Pengarah? Ker opis boi

    ReplyDelete
  6. Dia ingat aku org gaji bapak dia ke?

    ReplyDelete
  7. Aziz ni masa sebelum jadi Presidrn Cupec cakap lantang sebelah kepada pekerja. Bila menang tanding Presiden dan jadi presiden dah ubah statigi lebih krpada kerajaan dsn penjawat awam diketepikan. Tunggu kau Aziz dipemilihan yg akan datang jangan berangan lah nak jadi presiden lagi boleh belah. Kami sebagai penjawat awam memang sokong kerajaan cuma kami tak menyokong pencukaian GST dilaksanakan sebab menyusahkan buoan sehaja kaki tabgan kerajaan sebaliknya orang awam yg tidak bekerja dgn kerajaan turut merasai kesuhan. Kerajaan kalau betol perihatin kepada kesengsaraan rakyat dsh lama rakyat malaysia ini hidup dalam kemewahan tapi dasar kerajaan yg ada sekarang tak telus,tak amanah rasuah kiri kanan depan belakang ini lah jadinya bipa kerajsan terhimpit mula lah nak nyusahkan rakyat korek duit dari saku rakyat. Rakyat yg susah lagi bertambah lah susahnya. Rakyat yg kaya raya mereka tak kesah beras sekilo RM7/- mereka mampu beli. Fikir2 lah sebab yg melayari bloge ini mejoriti rakyat yg dikira cerdek dan celik biji mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala butuh la mangkuk ni.Mcmana blh jd anjing dlm cuepec!!

      Delete
  8. Gaji pekerja tidak naik, tapi harga barang keperluan pekerja pula yang dinaikkan dan ditambah dengan cukai pulak.

    Bila pekerja bantah GST kerana tak mampu tanggong beban kewangan, Presiden Cuepacs Azih Muda berkata penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan yang menentang kerajaan itu melanggar Akujanji dan Ikrar Perkhidmatan yang telah dibuat.

    Jelas sekali, pekerja di Malaysia dilayan seperti kerbau disawah. Bekerja sepanjang hari tapi makan cari sendiri. Presiden Cuepacs yang dilantik sepatutnya faham masaalah yang berbangkit dan tugasnya jaga kebajikan pekerja tapi celaka nya dia pula jadi barua kerajaan Barisan Nasional.

    GST akan memberi pendapatan yang lumayan pada kerajaan sedangkan pendapatan pekerja akan berkurangan malah mereka akan dikelilingi dengan beban hutang. Malang nya masih ada orang melayu yang sanggup jadi jadi pencacai dengan slogan "biar papa asalkan bergaya".



    ReplyDelete
    Replies
    1. Malangla dpt presiden mcm pondan tua!Butuhlu bg babi mkn lg baik.

      Delete
  9. Ada harapan jadi Senator lepas tu jadi Menteri ni............

    ReplyDelete
  10. Kurang lebih, dengan AkuJanji, penjawat awam mesti jadi lembu @ diperanjingkan ker guaner? Kaaaaah kah kah kah

    ReplyDelete
  11. bila ada yg kurang cerdik jadi pemimpin Quepec ini la jadinya !!

    ReplyDelete
  12. kalau gaji kakitangan awam rendah takkanlah orang berebut nak masuk perkhidmatan awam???

    ReplyDelete
  13. ini ayat menteri...kalu gaji ktangan awam rendah, brenti kerja..cari kerja tmpt lain...bangang betoi sekor ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya gaji kakitangan awam tinggi sekarangni.. sebabtu ramai berebut nak masuk perkhidmatan awam!!!

      Delete
    2. Anon 20:49 n lain2,

      Yg berebut tu sebab x dpt kerja n ramai yg menganggur terutamanya lepasan kolej, universiti n melayu.

      Fahamkan maksud menganggur dulu baru sapa2 blh komen.

      Jgn sampai Tak Tercapai Akalmu.....Elyana

      Delete
    3. Anon1 May 2014 20:49
      Yang berebut tue pasal senang buat hutang.. renung2kan dan selamat beramal. =p

      Delete
  14. apa nk dhern dgn kyataan melaon ni, dia hnya nk tunjk hero ats nma presiden yg x dknaali olh Pm dn lain2 meneteri. Sblmni x pnh pn mbuat kytaan sokgn brsimpti ngn gaji pkja yg < rm3k hdup segn mti x mau trutma dkwsn bndr. Niat hti dia nk dpt pingt "Dato" tu yg membodk krjaan spi melngit cba prhatikn gelagat dia ni.

    ReplyDelete
  15. pala bana punyer psiden qpac..dah kayo bona ko?

    ReplyDelete
  16. pada PRU 14 PR menang...gaji kakitangan kakitangan Awam dinaikkan sorang 18 ribu sebulan.. masa tu pekerja swasta mengamuk mintak gaji RM15 ribu sebulan.. maka kerajaan yang prihatin itu tunaikan..kemudian majikan swasta mengamuk sebab terpaksa tanggung gaji pekerja yang sangat tinggi.. nak ambik hati majikan kerajaan mansuhkan semua cukai.. semua benda murah... harga minyak murah.. semua murah... ohhh aku bermimpi basah rupanya!!!

    ReplyDelete
  17. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  18. omar osman dah dapat 'Datuk' so, melaun ni pun apa lagi - jek ler najib tinggi2. Lepas 2/3 tahun, dapat ler 2/3 projek. Sapa tak nak kaya oi?!

    ReplyDelete
  19. Tengok muka pon dah tahu....mangkok ni memang tolol....kalu tengok lama2 bukan setakat tolol...dah macam cilaka. ..kecik2 tak mamapos dah tua bangka kaki bodek pulak...

    ReplyDelete
  20. Simple words : presiden penjilat tegar umnogok

    ReplyDelete
  21. yg penting msia capai negara maju,walupun gaji x smpai 1k

    ReplyDelete
    Replies
    1. gaji RM1k pun tak sampai??? itulah masa orang suruh belajar lu pi berdemontrasi.. dah pelajaran ke mana masih nak salahkan kerajaan!!!

      Delete
    2. Aku ingat nanti kalau semua orang pandai, anon 0829 pun X dapat keje... tak semua orang pandai dan X semua orang bodo....

      Delete
  22. Ini sumer poyo..... haktuihhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  23. orang jadi president, dia pun nak jadi president, orang cerdik tapi dia bangang....

    ReplyDelete
  24. Mcm beruk mat ye mangkok hayun ni!

    ReplyDelete
  25. Butuh pak hang... yg bayar gaji aku bukan duit pak hang....
    Tapi yg bayar gaji hang tu duit cukai yg aku bayar... bodoh...siapa pengkhianat woi mangkok....
    Bos hang la sebenarnya pengkhianat sapu duit rakyat pi enjoy luar negeri....

    ReplyDelete
  26. Baru 2 hari jdi presiden bolh mgluar kyataan PENGKIANT serta mengugt Buang Kerja kpd anggota krjaan yg mghdri GST. klu dbndgkn ngn bekas presidn dlu x celupr mcm simangkok ni. Memg btul kta2 sbhgian ahli, klu mangkok ni dpt jwtn presden, tgoklh prngainya -lebih grpu dri kuah- dpt pulk pingt eksynnya lebh pd menteri.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...