Monday 12 May 2014

KINI GILIRAN NAJIB PULA AKUI YANG UMNO DIPENUHI DENGAN AHLI YANG KURANG CERDIK?????



Dulu Tu M cakap para pemimpin UMNO bodoh-bodoh belaka dan penyokong serta ahlinya lagi bodoh ... kini Najib Razak pula akui betapa perlunya kaum intelek dipujuk dan dipikat agar menyertai UMNO dan terus diangkat menjadi pemimpin dibeberapa peringkat dalam hiraki UMNO.

Jadi Najib secara tidak langsung akui yang para pemimpin UMNO yang ada kini langsung tidak intelek .. kata tepat dan mudah ialah jenis bangang, bahalol, biol, bengap, bodoh, badigol dan bingung.

Sebagai parti yang ingin terus berkuasa, Umno perlu melihat kepada kekuatannya selain sedar dengan kelemahannya yang boleh diperbaiki, kata Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata Umno perlu melalui proses muhasabah diri sepanjang masa dan bersikap lebih terbuka dalam melakukan penambambahbaikan termasuk anggotanya.

"Umpamanya, dalam persekitaran politik hari ini, kita perlu melihat bahawa Umno tidak boleh terus bergantung semata-mata kepada kawasan luar bandar sahaja, tetapi perlu beri perhatian kepada kawasan semibandar dan apa yang dikatakan kampung-kampung bandar.

"Wujudnya kawasan perumahan di bandar tanpa (adanya cawangan) Umno adalah perkara yang harus diberi perhatian oleh kita semua," katanya ketika berucap pada majlis sambutan Hari Umno ke-68 di Pusat Dagangan Dunia Putra di Kuala Lumpur, malam tadi.

Turut hadir Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Najib berkata Umno juga perlu melihat kepada usaha menarik golongan intelek dan cendekiawan menganggotai parti bagi memastikan parti tidak ketandusan nilai intelek dalam kepimpinan di semua peringkat.

Najib yang juga Perdana Menteri berkata golongan ulama harus diberi perhatian untuk duduk sebaris dengan Umno bagi menentukan masa depan Islam dan umatnya.

Beliau turut meminta anggota Umno supaya memahami tentang kepesatan media sosial masa kini dan peranan yang boleh dimainkan mereka menerusi internet bagi meluaskan pengaruh.

"Kita mesti faham kalau dalam media sosial kita tidak boleh bersikap hentam semberono sahaja. Bukan bilangan yang dikatakan blogger yang penting tetapi pengaruh mereka itulah yang menentukan keberkesanan atau pengaruh kita yang sebenarnya," katanya.

89 comments:

  1. Khalid yang AMANAH? 3 soalan perlu dijawab oleh beliau..

    1. Penjualan tanah 474ha kpd anak syarikat Tropicana dgn masa bayaran hingga 20 tahun sewaktu DUN telah dibubarkan ? Sepertiga tanah ini pula dijual oleh Tropicana kpd Eco World dgn keuntungan tinggi. Eco World dipunyai sebahagiannya oleh seorang peguam yg mengendalikan kes penyelesaian dgn Bank Islam.
    2. Di mana dia dapat wang yg digunakan membeli bangunan ibu pejabat parti walhal beliau berhutang berjuta2 ringgit dgn BI ?

    3. Apakah hubungan Khalid dengan pemaju I City hinggakan terlalu banyak kemudahan mengunakan dana negeri/agensi membantu pemaju tersebut. Banyak jabatan/ agensi kerajaan dikerah pindah ke ICity meninggalkan ruang pejabat di bangunan negeri dan agensi negeri. Apakah PKR memberi sokongan penuh tindakan2 Khalid ini ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan dari golongan yg sapertimana dikatakan oleh madey dan najib.

      Delete
    2. klo x amanah kasi saman la...apasal x saman takot kalah ke?sembang je lebih dalam paper.....kat situ pn da nampak umno smmgnye penipu n perompak n penyamun=kak mah mansor=anonymous 12 may 2014 13:55.bukak la mata minx la terangkan hati tu woi

      Delete
  2. UMNO/BN banyak buat silap. Mana2 ahli UMNO/BN yg cerdik pandai tapi menongkah arus akan disingkir dan dipinggirkan lansung tidak mendapat tempat. UMNO/BN mengamalkan dasar clouse minded. Yg ada dalam UMNO/BN semua yes sir dan kepala mereka ingat camana nak buat duit lansung tiada edia bagaimana nak merakyatkan rakyat Malaysia. Lihat shj lah YB2 UMNO/BN atau mana2 yg ada jawatan dalam parti semuanya kaya raya dan hidup mewah. Yg herannya ahli2 UMNO/BN ini buta ke biji mata mereka,kemana perginya otak yg Allah anugerahkan untuk berfikir. UMNO akan hancur satu hari nanti kalau dasar ketidak keterbukaan terus diamalkan mrngamalkan dasar memperbodohkan rakyat,memiskin rakyat sampai bila rakyat Malaysia nak hidup mewah dan sampai bila negara Malaysia mahu maju kehadapan seprti Korea Vietnam Indonesia Thailand jgn bandingkan Malaysia dgn Singapure jauh panggang dari api.

    ReplyDelete
  3. Kes kat tropicana tu kalau betul ada penyelewengan dah lama peguam negara dan polis menyalak.

    madu najib tokey karpet deepak pinjam bank byr balik dlm masa 30 tahun tanpa feadah.Umat Macai No Otak x bising pun.

    kikiki

    ReplyDelete
  4. bukan tak ada cerdik pandai titik Ada titik
    Yg kaya dgn duit lembu siapa? titik Yg kaya smp buat kenduri dihadiri tetamu seramai 100,000 tu sape? titik Yg buat majlis hr jadi dan majlis kawin di hotel mewah tu sape ? titik Yg pergi luar Negara tenguk matahari dan shopping tu sape ? titik
    Semua taik dan kotoran ini yg kena di jawab oleh para intelek titik Ada juga intelek yg jawab tp jd bodoh lah dgn hujah hujah kangkong mereka titik

    Najib tu intelek ke ? titik Kos hidup meningkat Kangkong yg jadi pembandingan titik Siapa intelek yg kata harga Ayam cuma RM 1? titik Najib tu intelek ke sampai hutang negara semakin meningkat? titik

    ReplyDelete
  5. dalam umno ramai orang bodoh pun PR takleh kalahkan.. kalau lah ramai yang pandai agaknya PR tak wujudkut???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila lembu berkata Kata..

      Delete
    2. kahkahkah pencacai tak terkata2..

      Delete
    3. Sebenar nya umno nie cuma pandai menipu.bila pandai menipu makna nya bodoh agama ler.tak kan yg tu pun ko bodoh.ops...sori...komemang bodoh.madey dan najib yg katakan.aku cuma menyambung sampai jer.

      Delete
    4. mana satu ni cakap pandai pulak.. tadi cakap bodoh??? kahkahkahkahkah sudah terkedu ke.. dalam bodoh2 pun PR kalah jugak.. kalau pandai agaknya PR tak wujudla kut.. kahkahkahkah..

      Delete
    5. hanya pengundi yang bodoh sahaja yang memilih UMNO

      Delete
    6. 1452,
      Yg cerdik dalam umno dah lama wujud. Dan dah lama keluar umno masuk pr... susah ke nak paham?

      Delete
    7. yg cerdik dah lama keluar pun PRU baru2ni PR kalah jugak.. kahkahkahkah..

      Delete
    8. Ko xpaham ke kenape pr still kalah....sebab umno main kotor...blackout....undi hantu banyak.......aku xpaham kenape ko still sokong kt pemimpin yg kutip duit rakyat untuk tanggung hutang negara yg dorang guna untuk hal peribadi......

      Delete
  6. Undi pun minoriti dari lembu lembu je..itupun bangla tolong..kalau x lama bungkus dah umno tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah.. isu bangla pulak.. DSAI pun tak mengaku dia cakap.. kahkahkahkah.. bungkus tak bungkus kerusi paling banyak menang tu.. kau ada kahkahkah.. bila kalah cakap umno tipu.. bila menang oh kamilah paling hebat... kahkahkahkahkah..

      Delete
    2. Menang tipu beb...dosa tau

      Delete
    3. bila kalah tipu.. bila menang mendabik dada hebat.. jangan tipu penyokong.. dosa tau.. mujur penyokong yang rasa bijak tu mudah ditidak bijakkan....kahkahkahkah

      Delete
  7. Betul tu...macai umno mmg bodoh...bagi alasan pun untuk orang bodoh je...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan orang bodoh pun kalah.. kahkahkahkah..

      Delete
    2. 1518 mmg bodoh

      Delete
    3. tak salah mengaku bodoh.. hanya Allah maha mengetahui.. kita insan ni memang bodoh.. jangan takabbur..

      Delete
    4. Betul tu..umno yg bodoh..

      Delete
    5. bodoh2 pun Allah pilih umno untuk memerintah.. Alhamdulillah.. pr jangan jeles..

      Delete
    6. Org bodoh main tipu = umno.. Allah bg menang sbb nk tunjuk kedangkalan umno dan macai. Macai yg ader berjuang abis habisan untuk kekalkan umno. Kesian macai dilembukan oleh pemimpin.

      Delete
  8. Betul tu...umno kena terima hakikat bahawa negara telah dipimpin oleh orang bodoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpa bodoh2 pun jadi PM.. kahkahkahkah.. dengan orang bodoh pun kalah ke??? kahkahkahkah

      Delete
    2. ORG BODOH DPT JD PM SBB MEMPERBODOH2KAN AGENSI & JABATAN KERAJAAN DAN DISOKONG OLEH ORG2 BODOH MACAM KAU HAHAHAHAHA

      Delete
    3. yang penting rakyat mengundi.. gunalah apa agensi pun kalau rakyat tak undi tak menang jugak.. 52% dapat tu tak bersyukur lagi ke.. kalau tipu tak dapatlah 12% pun.. bodoh2 pun menang... orang bodoh menang.. hooray!!!

      Delete
    4. Hahahaha gotchaaa!! Macai mengaku umno semuanye bodoh!!haha yes yes yes

      Delete
  9. Kerana rakyat sengaja dibodohkan sejak lebih 50 tahun. Terlampau ramai yg bodoh sbb tu BN masih menang. Tengok saja lantikan pengerusi JKKK. Yg cerdik tiada, semua mangkuk kaki ampu tak kira apa kelulusan, kalau SPM kira dah cukup bagus. Tapi yg nyata ramai terdiri lepasan sekolah rendah. Apa keupayaan mereka ni utk memacu kemajuan masyarakat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. omakkau tu apa kelulusan dia??? kerja dengan MB tu??? kahkahkahkah..

      Delete
  10. Umno mmg nak ramai yg bodoh...senang kena tipu...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang yang kalah dengan orang bodoh tu apalah tahap mereka tu??? kahkahkahkah

      Delete
    2. Lepas ni lingkuplah part I org bodoh tu..hahaha

      Delete
    3. dah lama tak lingkup2 pun.. Alhamdulillah.. Allah memilih sesiapa yang dikehendakiNya..kekuasaan milik Allah..

      Delete
    4. Betul tu..kekuasaan milik Allah bukan umno...hahaha

      Delete
    5. dah tau baguslah.. Allah yang bagi kekuasaan pada UMNO.. PR jangan jeles...

      Delete
  11. Temp aku ketua pemuda umno pun bodoh gak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kisahlah janji orang bodoh tu menang..

      Delete
    2. Umno parti untuk org yg bodoh...hahaha

      Delete
    3. bodoh2 pun menang..

      Delete
  12. Bila orang bodoh..mudahlah umno nak tipu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa kali nak ulang ni.. yang penting orang yang bodoh ni lah tak dapat nak dikalahkan..

      Delete
  13. Bodoh ITU sudah sinonim dgn part I umno...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya Allah maha bijaksana..

      Delete
    2. Betul tu..yg bodoh adalah umno...

      Delete
    3. bodoh2 pun Allah telah memilih UMNo untuk memerintah..PR jangan jeles..

      Delete
  14. Bila ramai orang day cerdik...bodoh akan pupus....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. pupus ke tak yang penting umno menang...

      Delete
  15. Macai2 lagik bodoh...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya Allah maha bijaksana..

      Delete
    2. Betul tu...umno yg bodoh

      Delete
    3. bodoh2 pun Allah pilih umno untuk memerintah.. Alhamdulillah.. pr jangan jeles..

      Delete
    4. hehehe...tiba2 pulak igtkan Allah ya...nasihatkan sikit pm tu jgn sesuka hati peluk pompuan....hahaha

      Delete
    5. itu najib jadi PM...kalau orang lain jadi PM jangan peluk siap liwat kut.. sebabtu najib jadi pm.. Allah bagi yang terbaik untuk kita..

      Delete
  16. Dalam umno makin lama makin bodo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya Allah maha bijaksana

      Delete
    2. Betul tu..umno yg bodoh

      Delete
    3. bodoh2 pun Allah pilih umno untuk memerintah.. Alhamdulillah.. pr jangan jeles..


      Delete
    4. Ha yelah, harap bodo2 pun nnti boleh la jawab kat akhirat sok ye..

      Delete
  17. Bila rakyat cerdik..umno akan pupus...hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pupus tak pupus masih jugak menang.. PAS makin pupus.. makin susut kerusi parlimen..

      Delete
  18. 43% masih bodoh...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting menang paling banyak kerusi.. kalau nak kira undi popular pindah negara lain.. kahkahkahkah..

      Delete
    2. biasalah.. hanya orang bangang bertekak dengan orang bodoh.. kahkahkahkah..

      Delete
  19. Firaun yg zalim mcm umno tu pun brapa lama dok perintah mesir.
    menang bukan sbb cerdik tp dok tipu sana sini.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah dah pilih UMNO untuk bagi kekuasaan.. aku yakin Allah pasti bagi yang terbaik..sangkaan aku baik pada Allah.. mungkin jika PR perintah lagi teruk pada ni.. sebabtu Allah tak bagi PR perintah..

      Delete
  20. Allah bg firaun perintah mesir,mesir jadi baik ke..

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting Allah tak bagi kat PR perintah.. jadi jangan jeles..

      Delete
    2. memang sah bodoh macai ni...hahahah

      Delete
    3. takdah hujah ke??? hanya orang bangang gagal jawab hujah orang bodoh..

      Delete
  21. Kat mana gahnya dgn kerajaan minority.dok bgantung harap dgn melayu hutan dan makcik felda.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerajaan minoriti??? undang2 mana kau pakai tu??? kalau lebih 1/2 kerusi tu minoriti apanya bhai???belajar pengajian am lagi tau..

      Delete
    2. Peeatusan undi PRU 13 untuk PR 53% BN cuma 47% saja...umno/bn masih memerintah sebab ikut jumkah kerusi bukan jumlah pengundi

      Delete
    3. abis dimana kerajaan minoritinya???

      Delete
    4. jgn tanya dimana kjaan minoriti?
      tanya mana maruah kjaan yg menang tipu?

      Delete
  22. org umno bukan hny bodoh bodoh tp tak beriman
    menang praya dan jd kjaan kerana menipu adalah dipilih Allah
    jd bodoh pun krn di pilih Allah tu sbb umno redha dgn bodoh yg ada pd umno
    jd pemilik kilang arak krn dipilih Allah
    jd negara yg banyak berhutang pun dipilih Allah
    jd semua ketentuan Allah Harga barang naik sbb Allah yg pilih barang barang yg naik

    umno bododh bodoh and no iman ! Tu psl sokong anti hadis !

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah abis dah??? kahkahkahkah.. kalah buat cara kalah..

      Delete
    2. org yg kalah ialah org yg memerintah mengaku kuat dan di sukai oleh rakyat tp takut bertanding dlm PRK. Belum cuba dah kalah.
      org yg terus lawan adalah org yg tak reti apa itu kalah Membujur lalu Melintang patah

      Lawan tetap Lawan



      Delete
  23. Bn memang menang tapi dgn gunakan spr laknat tu dgn 25% undi aje bn da boleh memerintah umno bkn bodoh tapi kuat menipu hanya Allah aje yg akan balaskanya ustaz fadzir noor meninnggal Allah utuskan awan memayung kapalterbang TUDM hingga pilot dia masuk Islam pemimpin umno adalah Allah bagi kelebihan itu cuba lah gunakan akal fikiran yang Allah anugerahkan utk berfikir perjuangan sapa yg lebih mulia mengenai umno yg Allah bg memerintah malaysia ni hanya ketentuan dia aje bukan sebab umno tu hebat mgk ilmu kamu tu belum ckp tinggi jadi belajar la lg kenapa Allah hantar kita ke dunia ni kalau tak kerana ketentuan Allah kita masih tgl di Syurga

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok jap aku guna akal fikiran... dah dapat apa yang kau cuba sampaikan..Ustaz Fadzil Noor konsisten memperjuangkan hudud.. dan tak berkawan dengan DAP...

      Delete
    2. ketika itu belum wujud persefahaman PR
      PAS dan DAP tidak bergabung mcm skg
      Tp krn Ustaz Fadzil Noor yg mulakan langkah maka PAS DAP dan PKR bergabung

      Delete
  24. Dulu Mahathir kata yg tinggal dlm UMNO semua bodoh bodoh
    Setelah 2 tahun Najib pulak bg ayat lebih kurang sama UMNO kena tarik intelektual

    selama 2 tahun yg bodoh bodoh tetap bodoh Tak ada perubahan Tak ada transformasi yg berlaku setelah dikatakan tinggal yg bodoh bodoh Najib tentu dah putus asa dgn transformasinya gagal sbb mereka selesa dng bodoh mereka Mereka bersyukur jd bodoh

    Kalau ikut kan UMNO konon nya byk berjasa pd anak anak melayu UMNO pastikan anak anak melayu dpt pendidikan yg terbaik Tp kenapa anak anak melayu ini jd intelek tak nak pulak masuk UMNO? jawapannya parti umno parti utk yg tak boleh berfikir dng otak . Ingat 4 org pegawai tertinggi tentera bersama sama PR.

    ReplyDelete
  25. umno pelingkup melayu dan islam..
    tanah simpan melayu.... dah tinggal ciput..
    dok kaji hukum islam dah 56th tak jumpa...
    anak belia bnyak makan dadah.. apa usaha umno.. yg ada hiburan yg melalaikan
    disogok dng cerita hantu tahayol hingga mereka takut kpd hantu dari takut kpd tuhan.
    pencapaian dlm pelajaran merosot bagi ank melayu.. duduk tangga tercorot dlm asian.
    tasuah berleluasa... org biasa ditangkap didakwa.... tapi org besar terlepas atau dilepas.... mana kes duit lembu rm250juta
    mana kes altantonya.... kes mas.. perwaja..LPN Bernas.. dan bnyak lagi..
    sebb itulah yg cerdik lari... klau ada yg cerdik dlm umno pun hnya tunggu nak sapu apa yg boleh....

    ReplyDelete
  26. macai umno tetap macam lembu sampai kojol....heheh

    ReplyDelete
  27. ingat umno ingat lembu...mooooooo..

    ReplyDelete
  28. macai umngok dan lembu tidak boleh dipisahkan....hehehe

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...