Monday 21 December 2015

AMAT NYATA CERAMAH PERDANA PAKATAN HARAPAN TANPA PAS DI BANTING MALAM TADI GAGAL MEMIKAT DAN MENARIK KEHADIRAN MASYARAKAT MELAYU.


Acara hebat melangit ini dinamakan  "JELAJAH PENERANGAN BERSAMA 'OPTIMUS PRIME' PAKATAN HARAPAN" yang diadakan semalam jam 9.00 malam 20hb Disember 2015 di Tapan Funfair Banting, Selangor bersebelahan dengan Bazar Banting.

Penceramah ulung yang datang menyampaikan ceramah antaranya ialah Penasihat DAP Lim Kit Siang, Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu, ADUN Morib dan Ahli Parlimen Kuala Langat.

Kehadiran sekadar ala-ala kadar sahaja dan mengecewakan jika diambil kira yang datang bukan calang-calang individu dalam Pakatan Harapan.

Paling mengecewakan ialah hampir 90 peratus yang hadir pula hanya terdiri dari kaum Tionghua sahaja sedangkan Bani Melayu/Islam semacam boleh dikira dengan jari.

Malahan bolehlah dikatakan ceramah malam tadi lebih merupakan ceramah DAP dari ceramah Pakatan Harapan dengan pemimpin-pemimpin PAN sebagai penceramah undangan.

PAN sehingga kini masih gagal memainkan peranannya untuk memujuk, memikat dan meraih sokongan kaum Melayu/Islam ... kekuatan PAN lebih kepada menumpang kekuatan DAP untuk bernyawa dalam politik arus perdana .. pendek kata .. PAN tidak relevan langsung dijiwa dan minda masyarakat Melayu negara ini.

56 comments:

  1. PAN hanyalah badut DAP. DAP plak anti Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    2. cukuplah sahabatku.biarkanlah pencinta ug teruskan usaha mereka.kita hanya mampu memandang disudut yang sepi.mereka memang xpandai berhujah pun.siku lutut ja pun yang ada.

      Delete
    3. Heh! Nampak gayanya, kecewa betul puak - puak Pentaksub dan Pengampu DAPigs tu dibuatnya bila diorang dengar cerita kata PAN Imayam dibenci oleh Bani Melayu

      Itu baru dengar cerita. Belum PRU-14, bilamana Kaum Melayu dan Kaum India akan menolak DAP kerana dasar RACIST mereka

      Kalau korang baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Pentaksub dan Pengampu DAPigs seperti diatas ni, memang korang akan nampak kecewanya diorang dengan perkara tersebut.

      Selebihnya, tak payah la kita dedahkan. Cukup la setakat itu sahaja yang kita paparkan. Sebab kalau baca yang selebihnya pun, semua hanya setakat dakwaan dan tuduhan kosong semata - mata.

      Tapi, seperti yang kita katakan sebelum ini jugak la. Yang dengki dan panas punggung melihat Kaum Melayu dan India tolak DAP.

      Kalau DAP ditolak oleh 2 kaum itu. PAN Imayam akan tertonggeng seperti LBGT

      Delete
    4. Parti Ajaran Sesat tengah aktif menambah ahli. Hati-hati dengan parti ini. Haram dan halal sama saja. Duit 2.6b dikebas tanpa rasa bersalah. Hutan balak ditebang sesuka hati. Duit Yik dicuri tanpa rasa bersalah.

      Delete
    5. Anon 11;58 kan Parti PAN Imayam, label melabel adalah sifat mulia PAN Imayam

      Delete
    6. Siapa yg jadi barua dalam langkah kajang... kami dari PKR tidak akan mengiktiraf PAS sebagai rakan politik untuk pru 14.. anyway selamat ber youjizz PAS/UMNO.

      Delete
    7. Sekalipun PAS telah ditipu dan dizalimi, sudah tidak lagi menjadi perkara penting untuk PAS. UMNO bukan musuh utamanya lagi. Peluru kini dihalakan kepada Pakatan Harapan, kepada DAP dan Amanah. Anehnya PAS masih duduk di barisan pembangkang. Ini sifat munafik pas yg paling agung.

      Delete
    8. Bapak Borek Anak Rintek

      Inilah padanan yang sesuai diantara Haji Hadi dengan Takiyudin.

      Haji Hadi Presiden Pas manakala Takiyudin Setiausaha Agong Pas.

      Semalam lima (5) buah media iaitu The Malaysian Insider, Sinar Harian Online, The Malay Mail Online, Malaysiakini dan Mstar Online melapurkan Takiyudin berkata Pas Sedia Maafkan Umno TETAPI HARI INI Menafikan pula.

      Apa ni Takiyudin? Awak bohong ka atau sekurang-kurangnya 5 orang pembohong?

      Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan hari ini menafikan parti Islam itu bersedia memaafkan dan melupakan kesilapan lalu Umno, seperti dilaporkan media semalam.

      Takiyuddin berkata, beliau tidak “mendengar atau atau menjawab” soalan berbunyi atau membawa maksud “adakah PAS memaafkan Umno…” pada 1 sidang media selepas menghadiri program Perkasa di Kuala Lumpur semalam.

      "Sepanjang ditemu bual, saya tidak pernah mendengar atau menjawab soalan berbunyi atau membawa maksud ‘adakah PAS memaafkan Umno…’

      "Oleh sebab itu, saya menganggap soalan seumpama itu tidak ada. Justeru, apa-apa ‘jawapan’ kepadanya juga tidak ada, atau datang daripada saya atau apa-apa yang dimaksudkan oleh saya,” katanya dalam 1 kenyataan awal pagi ini.

      Menurut Takiyuddin, sidang akhbar diadakan di sebuah dewan dalam suasana bising selepas beliau menghadiri majlis perasmian Perhimpunan Agung Tahunan Perkasa semalam.


      Kalu cakap berbelit-belit macam ni...Najib...baik lu kencel ajer la....

      Pas ni memang kaki kencing selupa Umno jugak...

      Delete
    9. Hahaha.....belum pru 14 jgn awal sgt kata bani melayu semuanya lari sokong kuat pas dan ug tunggu pru nanti. Pas ug dah mahu berkerjasama utk mertabatkan islam dan kaum melayu agar bersatu ini bukan resis tetapi hak bangsa melayu dan islam.jadi usahlah kaum cina dayak iban hindu dll di peduli kerana mrk hanyalah pendtg asing selamanya bukan rakyat malaysia yg tulin walaupun dilahirkan disini. Maka sabah sarawak tak perlu jadi bodoh menangkan mrk yg akhirnya ditindas oleh mrk. Sabah sarawak tak maju bukan kerana negeri miskin tetapi bodoh mempercayai penyamun sebagai tuan. Melayu bijak benar2 mengerti ajaran islam pasti tidak akan jadi pak turut ikut kata tuan walaupun salah demi kuasa dan pangkat.

      Delete
  2. Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..klu dulu masa umno kuat dan pemerintah diberi pada Cina Gerakan isu ini dikeluarkan sgt berbaloi. Nampak siapa yg sebenarnya khianat org Melayu. Ramai Melayu berhijrah ke Tanah Besar. Cilaka punya umno. Akhirnya pengundi benci UMNO dan beri undi pd PR.

      Delete
    2. Anon 11:40 memaki hamun melayu. Itulah PAN Imayam. Demi DAP, melayu di maki

      Delete
    3. Haaaaaaaaaaaaa PAN Imayam tak tolong perjuangkan kan kerrr nasib melayu ditindas oleh DAP. Mujahid dan Mat Sabu kan orang Penang.

      Tapi ialah, PAN Imayam kan balaci DAP

      Delete
    4. Satu Persatu Kampung Melayu Dirobohkan Sebaik Sahaja Lim Berkuasa Di Pulau Pinang

      AIDCNews – 17/12/15 –Satu persatu kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri sebagai Ketua Menteri.

      Perkara itu didedahkan oleh Syed Imran Syed Ahmad dalam blognya, Kuda Ranggi.

      Berikut tulisan Syed Imran bertarikh pada 4 September 2009 bertajuk “Tanjong To’kong – secebis kisah”

      Satu demi satu kampung Melayu hilang atas nama pembangunan. Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan atas tapak bekas perkampungan Melayu di Pulau Pinang disempurnakan oleh kedua-dua pihak, iaitu pemaju swasta dan agensi pemerintah atau syarikat berkaitan kerajaan.

      Di kawasan bandar raya George Town, tiada lagi perkampungan Melayu dalam erti kata yang sebenar. Yang masih tegak tetapi tidak semestinya tidak akan rebah ialah beberapa buah kampung kecil seperti Kampung Makam (wakaf Sheikh Kassim) dan saki baki perkampungan Melayu di Tanjong Tokong.

      Di mukim Kelawai, umpamanya, kampung Melayu termasuk yang berada di sepanjang pantai yang kini terkenal dengan Plaza Gurney, Hotel G, Hotel Gurney dan Hotel Evergreen Laurel telah lama berkubur.

      Antara Kelawai dan Tanjong Bunga, kampung Melayu yang sebenarnya hanya wujud di Tanjong Tokong kerana beberapa buah kampung di Bagan Jermal, Bagan Atas dan Tanjong Tokong sendiri telah hilang ditelan pembangunan.

      Kampung Melayu Tanjong Tokong adalah antara perkampungan Melayu yang awal wujud di Pulau Pinang. Semasa nakhoda kapal Syarikat Hindia Timur atau East India Company (EIC) bernama Francis Light mendarat di Tanjong Penaga (dekat Padang Kota Lama), kampung Melayu Tanjong Tokong sudah pun wujud. Ia bukan sebuah kampung yang dibuka selepas kedatangan Inggeris pada tahun 1786 tetapi jauh lebih awal. Ia adalah warisan bangsa.

      Malangnya, atas nama pembangunan, satu demi satu kampung Melayu antara Kelawai dan Tanjong Bunga dilenyapkan. Kini nasib perkampungan Melayu Tanjong Tokong berada dihujung tanduk.

      Delete
    5. Bertuah betul PAN hari- hari dapat promosi percuma. Teruskan promosi ini dan pru 14 nnt kita lihat hasilnya.

      Delete
    6. Kerajaan Persekutuan telah membuat keputusan untuk membangun semula Tanjong Tokong dan tugas itu diserahkan kepada UDA Holdings Bhd.

      Penduduk kampung dilabelkan sebagai setinggan sedangkan nenek moyang mereka telah menghuni perkampungan itu sejak 200 tahun lalu. Inilah nasib kampung-kampung Melayu di Pulau Pinang.

      Musibah yang menimpa Kampung Buah Pala sebenarnya telah dialami jauh lebih awal oleh beberapa buah kampung Melayu termasuk di Ayer Itam, Kampung Rawa, Kampung Rawana, Jelutong, Sungai Nibong, Gelugor dan Bayan Lepas.

      Pembangunan semula perkampungan Melayu Tanjong Tokong dikatakan akan menelan belanja 800 juta ringgit hingga satu bilion ringgit. UDA Holdings menjangkakan pembangunan semula itu akan dapat dilaksanakan antara lapan hingga 10 tahun dalam empat fasa, membabitkan pembangunan bercampur rumah kediaman dan unit-unit komersil. Keseluruhan projek pembangunan itu membabitkan kawasan seluas 30 hektar termasuk tanah pantai (laut) yang dipulih guna.

      Cadangan pembanguna semula itu membabitkan 870 keluarga yang akan dan telah dipindahkan ke penempatan sementara secara berperingkat. Menurut laporan media, 250 keluarga telahpun dipindahkan pada tahun 2007 yang membolehkan fasa pertama projek berkenaan dimulakan.

      Yang pasti, pembangunan semula perkampungan Melayu Tanjong Tokong akan sekali gus melenyapkan sebuah kampung tersusun yang menjadi lambang warisan Melayu Pulau Pinang kerana kampung-kampung lain dalam kawasan bandar raya dan pinggir bandar sudah menjadi sejarah.

      Setiap kali pulang ke Pulau Pinang, saya dan isteri pasti ke Tanjong Tokong awal pagi untuk membeli kuih-muih Melayu. Inilah salah satu keistimewaan kampung Melayu Tanjong Tokong, iaitu mengekalkan penghasilan kuih tradisional Melayu.

      Tanjong Tokong melahirkan beberapa tokoh yang berjasa kepada negara seperti pejuang kemerdekaan dan tokoh wartawan yang tidak didendang, Allahyarham Ibrahim Mahmood (Kampung Haji Mahmood sempena nama bapanya), Allahyarham Datuk Mohamad Sopiee Sheikh Ibrahim (sebatang jalan di kampung itu dinamakan sempena nama bapanya) dan anaknya Allahyarham Tan Sri Dr Nordin Sopiee, dan mantan datuk bandar KL Tan Sri Elyas Omar.

      Penduduk Tanjong Tokong bukan menentang pembangunan tetapi mereka mahu mengekalkan satu-satunya kampung Melayu yang tersusun yang masih wujud dalam kawasan bandar. Kampung Melayu Tanjong Tokong adalah warisan bangsa, warisan negeri dan warisan negara.

      Kita bimbang nasib yang menimpa satu-satunya perkampungan masyarakat India/Tamil di Pulau Pinang, iaitu Kampung Buah Pala, akan menimpa sebuah lagi kampung Melayu. Apakah tidak cukup pengorbanan perkampungan Melayu selama ini? Apakah sukar untuk mengekalkan sebuah kampung yang benar-benar kampung tradisional Melayu Pulau Pinang?

      Episod Kampung Buah Pala sudahpun di penghujung jalan dan penduduk kena akur dengan kehendak undang-undang, sama ada ianya betul atau sebaliknya, kini nasib penduduk kampung Melayu Tanjong Tokong yang cuba mempertahankan warisan datuk nenek mereka sedang diuji dan kita boleh menjangkakan apa yang menimpa penduduk Kampung Buah Pala akan berulang di Tanjong Tokong.

      Pulau Pinang bandar baharu,
      Kapten Light menjadi raja,
      jika dikenang nasib Melayu,
      tentu menitis si air mata.

      Delete
    7. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    8. Kah kah kah PAN IMayam meroyan. Go cry to Mama.


      Kami copy and paste sebab DAP Racist dan Anti Islam PAN Hamba Abdi DAP Mat Sabu sanjung Nasrullah Syiah walaupun majlis fatwa kata Syiah itu sesat

      Delete
    9. Episod orang Melayu dihalu keluar dari P. Pinang secara halus bukan baru bermula sejak PH mengambil alih Pulau pinang, tpi dah bermula sejak zaman UMNO BN melalui Parti Gerakan lagi. Tapi masa tu kenapa macai UMNO BN, PAS tak bising. Mengapa baru sekarang nak bising.

      Delete
    10. Macai pas mana ada otak. Sebab mereka bodohlah senang dibuli olh Hj Hadi. Orang kata waala dia kata waala. Babi pun tak sebodoh macai pas ini.

      Delete
  3. Hazbullah menyembah siapa tu dah jd sejarah Tapi PAS menyembah UMNO itu yg jadi bahan jenaka. Satu parti kebas wang rakyat dan satu lagi kebas balak. Semua untuk kekayaan peribadi.Rakyat derita dlm khemah x dipedulikan.

    ReplyDelete
  4. hang tau x pemimpin umno beli Tanah org kampong kat penang dengan harga murah lepas tu jual kat cina dengan harga mahal.hang tau x??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa perangai pemimpin UMNO semua mcm tu? Suka buat taik lepas tu salahkan parti lain.

      Delete
    2. Premis Arak Terbaharu Dengan Iklan Terbuka Diluluskan Di Pulau Pinang

      IDCNews – 19/12/15 –Satu premis arak yang terbaharu dengan iklan promosi secara terbuka telah diluluskan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

      “Siapa lulus lesen iklan, lulus permis arak.

      “Malangnya DUN Pantai Jerejak, ini yang ada….Siapa wakil rakyatnya ?, soal aktivis PAS Pulau Pinang, Saiful Lizan Mohd Yusof dalam Facebooknya hari ini.

      beer1

      Premis arak itu terletak di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pantai Jerejak yang kini diwakili oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR, Datuk Mohd Rashid Hasnon yang juga merupakan Timbalan Ketua Menteri 1 Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

      saiful lizan
      Saiful Lizan Md Yusoff (kiri) dan Iszuree Ibrahim (kanan)
      Mengulas itu itu, Iszuree Ibrahim, bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) berkata majoriti ahli majlis dalam kerajaan tempatan Pulau Pinang adalah bukan Islam.
      Tambahnya, ahli majlis bukan Islam itu sudah membuat tuntutan mahu membina premis arak itu sejak dari tahun lepas.

      “Masa saya dalam Majlis (Perbandaran Pulau Pinang) lagi (pada tahun) 2014, saya sudah bantah habis-habisan, minta Jawatankuasa tolak.

      “Majoriti Ahli Majlis kafirun nak juga lulus, akhir sekali saya minta rujuk YB Kawasan (DUN), (supaya) dia yang akan buat keputusan Yes or No….Akhirnya tuan-tuan lihat sendiri,”ulasnya.

      Delete
    3. Betul tu. Isu 2.6b hasil khianat pemimpin UMNO. Sekarang rakyat menderita utk bayar hutang. Pelabagai cukai rakyat perlu bayar.

      Delete
    4. YANG BOLEH PERCAYA HANYA PAS DAN PKR SAHAJA. PAN IMAYAM SEDANG MEMBANTU DAP DALAM AGENDA RACIST ROCKET

      Lagi Kampung Melayu Di Pulau Pinang Bakal Lenyap?


      GEORGE TOWN- Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      “Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      “Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      “Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      “Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      Delete
    5. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    6. Kami copy and paste sebab DAP Racist dan Anti Islam PAN Hamba Abdi DAP Mat Sabu sanjung Nasrullah Syiah walaupun majlis fatwa kata Syiah itu sesat

      Delete
    7. Haaaaaaaaaaaaa meliberalkan orang Melayu dari ajaran Islam itu kerja PAN Imayam dan G25.

      Kampung melayu dirampas di Pulau Pinang tidak diambil peduli

      SIBUK NAK MENG-HALAL-KAN BENDA HARAM!!!

      Hah! Inilah bahananya bila sibuk sangat nak menghalalkan benda yang haram. Penyudahnya diri sendiri pulak yang terpalit dengan ludah sendiri. Memang patu sangat pun diorang ni diharamkan.

      Kalau dibiarkan terus wujud, maka tak mustahil sekiranya fahaman Liberal sebegini mampu untuk memesongkan fahaman umat Islam serta masyarakat Malaysia secara keseluruhannya.

      Walaupun tak semua saranan yang dibuat oleh Pertubuhan Peribumi Perkasa semalam boleh diterima, tapi setidak - tidaknya desakan yang dibuat ini perlu dipertimbangkan dengan sewajarnya.

      Tapi, jangan setakat mengharamkan kumpulan G25 tu sahaja. Sebaliknya, haramkan jugak kumpulan - kumpulan Pro Liberal yang selama ini cuba berselindung disebalik label "NGO" atau parti Politik.

      Terutama sekali puak - puak dari kalangan Parti Keluarga Rosak tu yang menjadikan agenda utama mereka adalah untuk membebaskan seorang Banduan yang telah dijatuhi hukuman penjara kerana Meliwat atas nama 'Hak Asasi Manusia'. Baru la Padan Muka diorang!!!
      KUALA LUMPUR - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) meluluskan usul supaya kerajaan mengisytiharkan kumpulan G25 sebagai kumpulan sesat.

      Pengerusi Jawatankuasa Usulnya, Hassan Basri berkata, keputusan itu dibuat susulan terlalu banyak penyerapan fahaman sesat liberalisme dan pluralisme yang semakin berleluasa sehingga mengancam akidah umat Islam.

      Menurutnya, kerajaan perlu mengambil tindakan kepada mereka yang bertindak melanggar Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam sebagai Agama Persekutuan.

      “Perkasa mengecam keras kebiadaban kumpulan G25 dan mendesak supaya kerajaan bertegas, mengengkang fahaman ini dengan memfatwakan kumpulan G25 sebagai kumpulan sesat.

      “Persidangan kali ini turut mendesak kerajaan bertegas dan mengambil tindakan mahkamah untuk mempertahankan kesucian agama Islam dan tidak tunduk kepada desakan mana-mana pihak yang ada kepentingan,” katanya kepada pemberita sempena Persidangan Agung Perkasa ke-6, di sini, hari ini.


      Semalam, polis dilaporkan akan memanggil Jurucakap Bekas Penjawat Awam (G25), Datuk Noor Farida Ariffin dalam masa terdekat bagi mendapatkan kenyataan berhubung siasatan mengikut Akta Hasutan.

      Delete
  5. Cerita Mat Sabu dan Hizbullah itu benar dan ada dalam video. Cerita Anon 11.34 itu Palsu

    By the way Majlis Fatwa kan kata Syiah tu sesat!!!!!


    Syiah sesat, haram untuk umat Islam dari Malaysia

    SHAH ALAM - Majlis Fatwa Kebangsaan menegaskan Syiah adalah ajaran sesat sekali gus haram diamalkan oleh orang Islam dari negara ini.

    Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, majlis fatwa tetap dengan keputusan sebelum ini yang dikeluarkan sejak tahun 1996, di mana ajaran Syiah adalah ajaran yang menyeleweng daripada Islam dan tidak boleh diamalkan oleh rakyat Malaysia.

    “Syiah ini adalah ajaran sesat sepenuhnya kerana ianya memang menyeleweng daripada akidah.

    “Bagaimanapun untuk menyatakan ia bukan Islam kita belum tetapkan, kerana kumpulan ini juga mengucap dua kalimah syahadah namun tidak mengikut ajaran sunnah.

    “Sesiapa rakyat Malaysia yang beragama Islam yang sememangnya telah berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah sejak beratus tahun lalu haram mengikut ajaran ini, dan tindakan boleh dikenakan,” katanya kepada Sinar Harian Online.

    Sebelum ini, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dipetik sebagai berkata, penganut ajaran Syiah di negara ini tidak mempunyai halangan mengamalkan mazhab itu.

    Bagaimanapun menurut beliau yang menjadi kesalahan apabila pengikut Syiah cuba untuk menyebarkan ajaran tersebut.

    "Siapa pun mereka sama ada penganut Buddha, Hindu mereka berhak untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing namun yang menjadi salah apabila mereka cuma mengembangkan ajaran tersebut kepada orang Islam," katanya.

    Mengulas lanjut, Abdul Shukor berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan mempunyai pendirian yang sama dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) iaitu membenarkan pengikut Syiah asal daripada negara Islam yang lain meneruskan mazhab tersebut di negara ini.

    Namun, beliau berkata, ajaran mazhab tersebut tidak boleh disebarkan dan dikembang secara terang atau sulit kepada penduduk Islam di Malaysia.

    “Pengikut Syiah dari Iran yang datang ke Malaysia boleh teruskan mazhab mereka, tetapi tidak boleh disebarkan kepada penduduk Islam di sini.

    ReplyDelete
  6. Hahaha betul tu omak, aku dh servey ceramah dia org ni...mmg tkde sambutan...
    Yg ceramah ahli parlimen k/langat dgn bini, penuh dgn kata2 sial dan haramjadah.
    G mampuiih la korang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini tahun terakhir OMK pakai baju PR. Tahun depan boleh pakai baju PAS.

      Delete
    2. Seronak ka jadi Barua Abu Lahab Bukit Penang yg Racist dan Anti Islam tu?

      Hanya PKR dan PAS yg serious dlm hal rakyat marhaen

      Delete
    3. pas serius hal rakyat??serius kat mana weii???duk kalut isi poket ja sekarang.kah kah kah kah

      Delete
    4. PAS serius dlm hal marhain? Jom gelak ngeh3....

      Isu mangsa banjir di Kelantan pun tak selesai ...sungguh memalukan.
      Duit balak habis dikebas.
      Duit YIK habis dikebas.
      Pemimpin bergaya dgn kereta rover baru..terok betul perangai walaon pas...

      Delete
    5. Isu marhain x penting. Apa yg pentingTuan Presideng dapat mengawan dgn UMNO. SELAMAT PENGANTIN BARU.

      Delete
    6. LGE naik kereta rasmi S Class padahal kampung melayu dan India dirampas

      Delete
    7. Inikah Kerajaan DAP ‘Competency, Accountability & Transparency ‘ Laluan Basikal Bernilai RM30 Juta

      AIDCNews – 15/12/15 – Inikah Kerajaan DAP Pulau Pinang yang kononnya mengamalkan konsep ‘Competency, Accountability and Transparency (CAT)’ projek laluan basikal sahaja menelan kos RM30 juta ?

      “Inilah kerajaan DAPIG paling bodoh di Malaysia.

      “Lorong basikal dicat untuk laluan pejalan kaki di hadapan Hotel Jen Komtar.

      “Siapa pelancong yang anda jangkakan. Warga emas, OKU dan rakyat untuk berjalan di sepanjang laluan berjalan kaki ini yang dikhaskan untuk berjalan kaki apabila ia juga adalah satu lorong basikal ?, kata Tan Khai Beng yang melampirkan foto-foto di bawah.

      laluan basikal-hotel

      laluan basikal-hotel1

      laluan basikal-hotel2

      laluan basikal-hotel3

      Sebelum ini, Sim Kiang Chiok turut mengkritik projek laluan basikal sepanjang 12.5 kilometer yang menelan kos RM30 juta.

      “Kepada mereka yang bertanya saya mengapa begitu banyak kosnya, sila bertanya ‘Tokong’ lor.

      “Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah melancarkan satu projek laluan basikal yang menelan kos RM30 juta untuk 12.5 kilometer di sepanjang pantai.

      “RM30 juta dibahagikan dengan 12.5 dapat berapa ?,”soalnya.

      lorong

      lorong1

      lorong2

      “Adakah ini rupanya Projek Laluan Basikal yang bernilai jutaan ringgit di Pulau Pinang ?

      “Hanya menggunakan cat lane basikal sahaja, tetapi ianya berharga RM30 juta bagi 12.5km. Fuhh.. Macam ni rupanya berharga puluhan juta.

      “Ini bermakna RM2.4 juta bagi setiap kilometer. Buat jalan raya pun tak mahal macam ni.

      “Aku nak tanya Lim Guan Eng agak-agak dia pakai cat apa? Ada emas ke? Sampaikan berjuta harganya.

      “Biasalah kalau projek membabitkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang semuanya telus dan bersih, kalau projek kerajaan negeri BN semuanya seleweng dan rasuah. Padahal mereka punya Projek adalah bapak segala kroni dan rasuah..!,” ulas ASSU.

      Delete
    8. Sekalipun PAS telah ditipu dan dizalimi, sudah tidak lagi menjadi perkara penting untuk PAS. UMNO bukan musuh utamanya lagi. Peluru kini dihalakan kepada Pakatan Harapan, kepada DAP dan Amanah. Anehnya PAS masih duduk di barisan pembangkang Disuruh letak jawatan berbagai alasan diberi. Maruah letak tepi.

      Delete
  7. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
    Ko ingat ada org yg nak baca ke?

    ReplyDelete
  8. Kami copy and paste sebab

    DAP Racist dan Anti Islam
    PAN Hamba Abdi DAP
    Mat Sabu sanjung Nasrullah Syiah walaupun majlis fatwa kata Syiah itu sesat

    ReplyDelete
  9. pemimpin x fikir kehendak ahli.kami sokong pas sebab tolak umno. tapi sibangang pemimpin pas ni pi duk jilat haramjadah umno.kami ahli2 yg bawah ni kena paksa redha gak ka???berambos la woihh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah saja nak selesai isu ini. Pru14 nanti pastikan Hadi kalah dan pas jatuh tersungkur. Hukuman kepada pengkhianat dan munafik.

      Delete
  10. SUDAH2.JANGAN BERGADOH.PEMIMPIN POLITIK DUK BERPELUK SAKAN.SYER KHAZANAH NEGARA UNTUK FAMILI DEPA.YANG KITA DUK BERCAKARAN TU PASAIPA.LEPAS NI KITA BERSATU HENTAM SEMUA PEMIMPIN POLITIK XKIRA SAPA PON.JANGAN JADI LEMBU DICUCUK HIDUNG WOII.RUGI.JANGAN TAKSUB PADA PEMIMPIN.ITU BANGANG.DENGARLAH NASIHAT INI SAHABAT2KU.MASA KITA SUSAH SUDIKAH AHLI POLITIK BELA NASIB KITA??YANG DEPA TAU SEMBANG JA LEBIH.TOLONGLAH SAHABAT2KU.JANGAN BERGADOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khazanah negara akan dibolot olh keluarga hadi dan najib. Pengundi pas dapat apa?

      Delete
  11. Pengikut Ajaran Sesat ketandusan idea. Musuh sebenar dia tak nampak. Tercari2 musuh baru. Isu kesangsaraan rakyat dan kos sara hidup yg tinggi bukan keutamaan. Lupa pengundi beri mandat utk guling bn/umno tp pas asyik berpelukan dgn Najib.

    ReplyDelete
  12. PAS nafi laporan sedia maafkan Umno

    Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan hari ini menafikan parti Islam itu bersedia memaafkan dan melupakan kesilapan lalu Umno, seperti dilaporkan media semalam.

    Takiyuddin berkata, beliau tidak “mendengar atau atau menjawab” soalan berbunyi atau membawa maksud “adakah PAS memaafkan Umno…” pada 1 sidang media selepas menghadiri program Perkasa di Kuala Lumpur semalam.

    Ahli Parlimen Kota Baru itu menyalahkan portal The Malaysian Insider dan mengatakan kenyataannya diputar belit.

    "Sepanjang ditemu bual, saya tidak pernah mendengar atau menjawab soalan berbunyi atau membawa maksud ‘adakah PAS memaafkan Umno…’

    "Oleh sebab itu, saya menganggap soalan seumpama itu tidak ada. Justeru, apa-apa ‘jawapan’ kepadanya juga tidak ada, atau datang daripada saya atau apa-apa yang dimaksudkan oleh saya,” katanya dalam 1 kenyataan awal pagi ini.

    Menurut Takiyuddin, sidang akhbar diadakan di sebuah dewan dalam suasana bising selepas beliau menghadiri majlis perasmian Perhimpunan Agung Tahunan Perkasa semalam.

    Katanya, kenyataan sikap terbuka dan murah hati PAS terhadap orang lain apabila mereka memeluk parti dan perjuangan untuk menegakkan Islam, dan ia bukan bermakna “PAS mahu menyertai Umno”.

    "Apabila ditanya kepada saya apakah langkah yang diambil oleh PAS terhadap isu yang dibangkitkan, iaitu kononnya ‘PAS akan bekerjasama dengan Umno’, saya menyatakan bahawa PAS akan memberikan penerangan ahli PAS tentang kekeliruan, salah faham yang timbul dan juga menangkis tohmahan terhadap PAS dalam isu ini.

    "Ia bukan bermaksud PAS akan memberi penjelasan seolah-olah ‘kerjasama dengan Umno akan dilaksanakan,’”katanya.

    Selain The Malaysian Insider, portal berita lain seperti Sinar Harian Online, The Malay Mail Online, Malaysiakini dan Mstar Online turut melaporkan perkara sama.

    Berikut adalah transkrip sidang media Takiyuddin di Kuala Lumpur semalam:

    Pemberita: Salam perpaduan antara Umno dengan PAS, pemimpin PAS pun beri 1 reaksi positif?

    Takiyuddin: Sebagaimana kita semua maklum ucapan diberikan presiden, cuma yang penting kepada kita, perpaduan yang diperjuangkan PAS selama ini adalah perpaduan dan “unity” berasaskan syariat.

    Sebab itu sebagaimana kenyataan presiden PAS, sepanjang masa PAS berjuang atas dasar ini, sampai masanya ada pihak lain yang juga berjuang atau mengambil prinsip yang sama dengan PAS, maka PAS bersikap terbuka bersama-sama menjayakan agenda besar ini.

    Atas kata kunci perpaduan atau perjuangan berasaskan syariat itu kita bersama-sama mana-mana pihak, sama ada orang Islam atau bukan Islam. Itu kenyataan presiden kita. Jelas.

    Pemberita: So maknanya PAS bersedia “forgive and forget”?

    Takiyuddin: Itu antara ciri yang ada dalam perjuangan kita.

    Perkara ini bukan perkara baharu. Di dalam perjuangan PAS sendiri. Ramai pemimpin parti lain. Parti Umno sendiri.

    Yang masuk dalam PAS mereka ada kedudukan yang begitu baik. Diterima dengan hati terbuka PAS. Itu di kalangan ahli. Sekarang ini datang parti pula kita akan “apply” perkara yang sama.

    Pemberita: Apakah selepas ini PAS dan Umno akan lebih kerap bertemu dalam majlis lain?

    Takiyuddin: Itu bergantung perancangan kedua-dua pihak. Kita sekarang dalam proses untuk kita berikan penjelasan yang menyeluruh kepada ahli kita tentang hasrat dan perkara ini.

    Pemberita: Penerimaan ahli bagaimana?

    Takiyuddin: Penerimaan saudara boleh melihat sekarang ini. Perkara yang baru memang ada tahap masing-masing.

    Tapi pokoknya dalam kepimpinan PAS, apa yang dibawa presiden PAS ini adalah satu yang bersikap kolektif atas nama parti. Itu adalah “collective decision” daripada parti. – 21 Disember, 2015.

    ReplyDelete
  13. PAS Selangor dijangka mengadakan mesyuarat peringkat negeri membincangkan pendirian parti mengenai kerjasama dengan Umno, lapor Sinar Harian.

    Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi berkata, perbincangan akan diadakan pada waktu terdekat bagi mencari kata sepakat berhubung kerjasama yang ingin dibentuk antara 2 parti itu.

    "Saya dimaklumkan sehari dua ini, kita akan adakan mesyuarat PAS negeri untuk bincangkan apa yang terbaik demi kemaslahatan Islam," katanya.

    Beliau berkata, PAS menyambut baik perpaduan bukan saja daripada segi politik, tetapi pembangunan dan ekonomi.

    "Kita sangat mengalu-alukan soal perpaduan Islam seperti yang dituntut Al-Quran. Tetapi soal politiknya, kita pegang kepada dasar Islam itu sendiri," katanya.

    Ditanya adakah hubungan PAS dan PKR mungkin terjejas kerana kerjasama itu, Yunus berkata hubungan mereka akan tetap kukuh kerana dalam PKR juga ada masyarakat Islam. – 21 Disember, 2015.

    ReplyDelete
  14. MCA sedia menerima penyertaan PAS dalam Barisan Nasional (BN) dengan syarat parti itu perlu membuang cita-cita hudud dan melaksana idealogi BN yang sekular.


    Ketua Pemudanya, Chong Sin Woon antara lain menekankan, tidak ada pelaksanaan hukum hudud dalam perjuangan BN.


    "Mana-mana parti politik yang ingin memasuki BN sebagai komponen parti harus menerima ideologi BN dan dalam ideologi BN tidak ada perjuangan untuk melaksanakan hudud di negara ini. 

    ReplyDelete
  15. Kenyataan berupa jaminan dibuat Setiausaha Agung Pas Takiyuddin Hassan yang partinya sedia untuk memaaf dan melupai kesalahan Umno serta dosa yang pernah dibuat parti itu terhadap Pas selama ini dilihat sebagai terlalu apologetik.

    Walaupun kenyataan itu bersifat peribadi, tetapi ia tidak patut keluar dari seorang eksekutif parti sepertinya.

    Takyuddin dilaporkan berkata Pas sedia memaafi Umno dan melupai segala kesalahan-kesalahan yang Umno lakukan terhadap Pas selama ini yang dilihat sebagai satu langkah ke arah mempercepatkan proses kerjasama.

    Katanya sifat itulah antara ciri-ciri yang ada dalam perjuangan Pas, memaafi musuh dan ia juga bukan satu perkara baharu.

    Memang benar Islam itu memaafi dan bertolak ansur, tetapi Islam juga mengariskan batas-batas tersendiri dan melarang bertindak melebih batas apa lagi sehingga mencemar maruah. Islam memang diajar menghormati sesiapa sahaja, tetapi Islam juga diajar menjaga maruah diri. Sebab itu sifat Tuhan itu sendiri Maha Lembut dan Maha Keras.

    Apabila Pas seronok dan pelahap untuk berkerjasama dengan Umno, terpancing dengan ajakan Najib Razak, bukan bermakna Pas perlu melupai segala kepedihannya selama ini yang terpacak di tulang hitam sesetengah ahlinya. Setiap luka yang tinggalkan parut disebabkan kejahatan dan kezaliman Umno, tetap akan diingati sebagai cenderamata sebuah perjuangan. Sejarah dan pengalaman kepedihan itu bukan terlupa dengan hanya menyebut perkataan "perpaduan" atau apabila pertama kali mendengar Najib dalam telor-telor itik membaca firman Allah.

    Sepanjang lebih setengah abad lalu banyak yang Umno lakukan terhadap Pas. Bukan saja diskriminasi dan penafian hak, malahan tindakan berupa jenayah juga dilakukan. Dalam tempoh itu tidak sedikit darah merah orang Pas menyiram ke bumi. Semua kejadian itu menjadi sejarah pahit buat Pas.

    Orang-orang dahulu yang kini masih tersisa, tetap mengingati akan kejahatan Umno itu. Atau pun waris waras mereka tetap mengenangnya. Zaman Pemuda Tahan Lasak misalnya adalah zaman cukup kejam dalam sejarah politik negara. Zaman ini laksana zaman Jepun menaluki Malaya. Begitulah apa dirasai orang Pas terhadap aksi Pemuda Tahan Lasak Umno.

    ReplyDelete
  16. Mereka yang cedera, luka atau pun mengalami tekanan jiwa (trauma) di zaman ini tetap akan ingat dan tidak mudah melupai perbuatan dan kekejaman Umno itu. Apa yang Pemuda Tahan Lasak tidak lakukan, pukul orang Pas, bakar rumah, bakar jambatan, ugut dan sebagainya.

    Bukan itu sahaja kesakitan dialami oleh para penyokong Pas tidak boleh dibuang menerusi jalinan kerjasama itu. Dan mana-mana yang menjadi pergawai kerajaan pula mereka ditukar ataupun dinafikan kenaikan pangkat hingga pencen.

    Kejadian ini sangat dirasai dan melinangkan air mata para mujahid Pas di Kelantan. Sebab itulah Allahyarham Tokguru Nik Aziz Nik Mat apabila diajak atau dicadang agar berkerjasama dengan Umno berkali-kali menyatakan keseritan beliau kepada Umno.

    Bagi Takiyuddin mungkin beliau tidak merasai semua kesadisan ini. Beliau baru berada di Kelantan selepaa berakhirnya zaman gelap itu. Takiyuddin bermastautin di Kelantan baru pertengahan tahun 80an. Apa dirasai oleh orang Pas pada tahun 50an, 60an dan membawa ke tahun 70an, tidak dirasai ataupun diketahui oleh beliau. Sebab itu dia tidak ada perasaan sukar untuk memaafi dan melupai kejahatan Umno.

    Jadi apabila Takiyuddin secara simpalistik menyatakan jaminan itu, ia sesuatu yang menyesalkan. Mungkin mereka yang merasai keperitan dan teringat kesadisan Umno, sangat kecewa dengan kenyataan Takiyuddin itu. Dan Takiyuddin tidak patut membuat kenyataan jaminan itu, tanpa bertanya dan mencungkil cerita-cerita sadis sebelum ini terlebih dahulu. Beliau harus prihatin mengambil kira perasaan orang yang merasai kesakitan atas perbuatan Umno.

    Seeloknya Takiyuddin tidak mengguna konotasi itu walaupun keinginan untuk bekerjasama dengan Umno (bagi mengekalkan status quo atau pun melangsungkan apa-apa nikmat yang sedang dikecapi kini berterusan) sedang membuak-buak. Beliau harus peduli dan memahami perasaan hati orang Pas terdahulu. Kenyatannya hendaklah cermat dan bertanggungjawab.

    Adalah paling elok kalau Takiyuddin meminta Umno memohon maaf kepada apa-apa perbuatan dan kekejahatan dilakukan ke atas Pas selama ini, sebagai syarat dan ikrar kerjasama itu hendak dijalinkan. Jangan mudah menyakini Umno, berilah sedikit syarat kepadanya. Dalam Islam pun ada pepatah yang berbunyi; "jangan dipatut ular dalam lubang yang sama dua kali". Apabila Pas dengan mudah menerima ajakan Umno, apa lagi sedia melupai kejahatan Umno menampakkan Pas dalam situasi terdesak. Apakah Pas kini juga terdesak macam Najib?

    Seorang Setiausaha Agung sepatutnya bijaksana dan berhati-hati dalam membuat kenyataan, kerana kedudukan itu menjadi tumpuan dan penilaian orang dari semua sudut. Setiausaha Agung adalah lambang wibawa dan maruah parti. Beliau juga sepatutnya bukan hanya bertanggungjawab kepada politik presiden dan bekas SUA, Mustafa Ali, tetapi sebaliknya perlu menjaga dan menghayati politik dan gerak nadi ahli di bawahan dari Perlis sampai ke Sabah juga.

    ReplyDelete
  17. bagi tau presiden pan tu....cuci muka dulu biar hilang bau dn yg melekit lekit ...lps tu cermin diri....nampak tak kecacatan kamu.......

    ReplyDelete
  18. Untuk makluman ahli ahli pas d semenanjung jgn harap pas akan menang dlm prn sarawak tahun dpn krn rkyt sarawak memang benci sangat dgn adi bawang

    ReplyDelete
  19. Umno dan pas tak perlu bekerjasama secara resmi.Cukup persefahaman secara sulit supaya Pas boleh beranding di kawasan Dap Lawan MCA Lawan Pas di mana peratus pengundi melayu islam ramai spt ParlimenSeremban Dun Cennah Dun Repah dll yg sewaktu dgn nya.Apabila berlaku pertamdingan 3 penjuru ini komfom peengundi melayu termasuk Umno akan sokong Pas.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...