Monday 14 December 2015

PUNCA PERGADUHAN ANTARA ISMAIL SABRI DENGAN HAMID ALBAR DIDEDAHKAN OLEH EXCO PEMUDA UMNO.



Exco Pemuda UMNO mendedahkan punca perselisihan faham antara Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar.

Menerusi satu rakaman video yang dimuatnaik di Facebooknya, Nazir Hussin Akhtar Hussin menjelaskan, Ismail Sabri bertanyakan isu kenaikan tambang pengangkutan awam kepada Syed Hamid.


Katanya, Ismail Sabri juga bertanyakan kepada Syed Hamid jika SPAD boleh mengkaji semula kenaikan tambang itu.


“Tan Sri perlu bersifat terbuka. Tidaklah hanya bertanya soalan itu menjadi menteri bongkak, kurang ajar. Tan Sri wajar jawab (soalan Ismail Sabri).


“Tidak wajar hanya bertanya isu rakyat beliau (Ismail Sabri) dikecam begitu rupa. Jadi Tan Sri, betulkan keadaan ini,” katanya.


Kontroversi antara Syed Hamid dan Ismail Sabri tercetus ketika kedua-duanya bertemu di Perhimpunan Agung UMNO di PWTC.


Syed Hamid telah memuatnaik status di Facebook mendakwa seorang menteri sombong dan angkuh.

Tanpa menyebut nama, Syed Hamid berkata sikap menteri berkenaan memalukan kerajaan.

Nazir Hussin sebelum ini menerusi status di Facebook mempertahankan Ismail Sabri dan mendakwa Syed Hamid yang sebenarnya sombong dan bongkak.



https://www.facebook.com/video.php?v=1100336596651932

12 comments:

  1. Punca pergaduhan 95% Bani Melayu dgn parti PAN Imayam kerana parti ITU lubuk syiah


    Yg tentunya Syiah dalam PAN Imayam adalah bener. Posting berjabu Dlm blog PASMA yg friendly PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Mujahid Yusuf Rawa, Khalid Samad, Saari Sungib wajar bersatu untuk menyatakan PAN tidak menerima Syiah dalam parti mereka dan memecat semua yg berfahaman syiah. Gesaan ini wajib untuk menyatakan PAN menolak syiah berdasarkan Majlis Fatwa Kebangsaan

    Adakah Parti Amanah mahu Power Bank (Syiah) merosakkan Umat Melayu Islam di negara ini. Kami menanti penolakan kamu semua terhadap Syiah

    ReplyDelete
  3. DEPAN DAPigs, BERANI LA DIA BERKOKOK!!!

    Adat seorang Barua. Bila depan tuan dia, dia berani la berkokok dan bersuara mengehentam orang lain demi memenuhi kehendak dan kemahuan tuan dia. Tu semua kerja membodek namanya.

    Selain itu, apa yang dia buat hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Maka sebab tu dia berani berlagak sombong dan menonjolkan keangkuhan dia secara terbuka.

    Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh Si Mat Sabu ni memang sebijik macam apa yang diperkatakan oleh anak Si Nik Aziz tu sebelum ini. Dia hanya sekadar nak meraih sokongan Simpati Murahan.

    Realitinya, Si Mat Sabu tu dah ketandusan idea untuk menyerang PAS dan mendapatkan sokongan dari kalangan ahli - ahli PAS untuk menyokong parti baru yang telah ditubuhkan sebelum ini.

    Jadi, untuk mengembalikan nama parti yang dipimpin agar menjadi bahan bualan hangat dikalangan rakyat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu menggunakan taktik Politik Longkang sedemikian rupa.

    Dan dalam masa yang sama, taktik yang digunakan itu mampu untuk menaikkan kembali nama dia agar terus kekal relevan didalam arus pentas Politik semasa di Malaysia pada ketika ini.

    Walhal Si Mat Sabu tu sendiri sedia maklum bahawa dia juga sama spesis je dengan Si Ketua Penipu yang sedang meringkuk dalam penjara atas tuduhan Meliwat bekas pembantu peribadi dia.

    Mereka berdua sekarang boleh diklasifikasikan sebagai Generasi Dinosaur yang sudah kian pupus dalam arus Politik Perdana. Sudah tiba masanya tempat mereka digantikan dengan orang lain.

    Dengar nama pun orang dah makin muak dan menyampah. Cari la cara apa sekali pun, tapi mereka tetap tidak mampu menggunakan taktik Longkang demi untuk meraih sokongan Simpati Murahan.

    Jadi, jangan heran sangat la kenapa Si Mat Sabu tu tetap enggan menarik balik dakwaan yang dibuat terhadap PAS sebelum ini berhubung diresapi fahamam ISIS. Sebab hanya itu je taktik dia dapat mencari 'Publisiti Murahan' demi untuk menaikkan nama dia sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIN PUDU DAKWA TMI SALAH LAPOR? KENAPA TAK SAMAN!!!

      Hah! Pelikkan? Cuba kalau media yang didakwa Pro UMNO yang buat laporan tu. Dah tentu - tentu puak - puak Haramjadah ni akan ambik tindakan tegas dan memfailkan saman terhadap mereka.

      Tapi kalau media yang Pro kepada mereka, kenapa pulak ianya hanya disapu ke bawah karpet? Kenapa diorang tak ambik tindakan agar pihak yang tersalah buat laporan tu mintak maaf?

      Satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, Timbalan Presiden PAN, Si Din Pudu tu mendakwa KONONnya dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu mengenai ISIS tidak hanya ditujukan kepada PAS.
      "Minta semua pihak berwaspada. Apa yang dimaksudkan (Mat Sabu) merujuk semua pihak," kata Salahuddin dalam sidang media di ibu pejabat AMANAH di ibu negara sebentar tadi.
      Dalam erti kata lainnya, Si Din Pudu tu nak buat dakwaan KONONnya pemimpin PAS yang panas punggung dengan kritikan Si Mat Sabu tu semuanya mudah sangat melatah dan Songeh.

      Kiranya, kenyataan yang dibuat oleh Si Din Pudu tu boleh dianggap sebagai satu langkah untuk menutup kemaluan Si Mat Sabu tu semata - mata dan hanya sekadar nak memalukan PAS.

      Tapi hakikatnya sebelum ini, memang ramai dikalangan pemimpin PAS yang tampil mempertahankan parti dari tuduhan liar yang dilemparkan oleh Si Mat Sabu tu secara terbuka.


      Ada yang kata Si Mat Sabu tu ketandusan idea. Ada jugak yang mendakwa Si Mat Sabu tu sekarang ni berada dalam keadaan terdesak. Tak kurang juga mereka yang kata Si Mat Sabu tu cuba cari Publisiti Murahan.

      Namun apa yang jelas, tindakan Si Din Pudu tu cuba nak menafikan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu terhadap PAS tu hanya sekadar cubaan untuk tegakkan benang basah Si Mat Sabu tu je.

      Bagaimana mungkin kenyataan Si Mat Sabu tu ditujukan kepada semua pihak sedangkan dalam artkel yang disiarkan melalui The Malaysian Insider tu terang - terangan tulis nama PAS?

      Jika kenyataan itu ditujukan kepada semua gerakan Islam, takkan la pengarang tu BODOH sangat nak tulis PAS. Kot ye pun Si Din Pudu tu nak 'Cover' kemaluan Si Mat Sabu tu, jangan la sampai tahap dia nak mem-BODOH-kan diri dia sendiri!!!

      Delete
  4. Sial betul komen copy paste keluar tajuk ni...


    Dah la pendek gemok bulat botak sombong pulak tu dia ingat muka bangla dia tu hensem sangat thuuuiih!

    ReplyDelete
  5. aku dah tahu cerita pasal omak kau ni.Dulu omak kau ni penyokong mb khalid.tapi pkr nak turunkan mb khalid ni. so hadi awang ni pun nak tolong la.tapi gagal. sebab tu omak kau benci dengan pkr dan dap sekarang dan termakan budi dengan lebai2 pas. sebab tulah sekarang ni dia duk ikut rentak hadi awang dan tak pernah nak siarkan lagi kebejatan najib n rosmah akibat termakan budi. Wahai Omak kau, betul x cakap2 orang ni? aku tanya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS GEMBIRA PAN JADI "BADUT" SARKAS!!

      PAS gembira Parti Amanah Negara (PAN) dan DAP tidak mendapat sokongan padu ahli dan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) seperti yang ditonjolkan dalam Kongres PKR 2015.

      Pengarah Jabatan Penerangan PAS Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, senario itu turut diakui oleh Timbalan PKR merangkap Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      “Suasana di Kongres PKR kelmarin ketika nama parti PAS disebut, delegasi yang mewakili akar umbi PKR memberikan tepukan gemuruh berbanding bila disebut DAP dan PAN yang hanya diberikan tepukan ala kadar.

      “Timbalan Presiden PKR bila ditanya wartawan berhubung senario itu langsung tidak berselindung bila berkata itulah gambaran sentimen akar umbi PKR,” ujarnya dalam satu kenyataan media hari ini.

      Ahmad dalam pada itu mendakwa, pada waktu ini sedang berlaku tentangan terbuka oleh masyakat cina terhadap kepimpinan DAP yang diketuai anak-beranak Lim iaitu Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

      Beliau memberi contoh tindakan sekumpulan kaum Cina yang di Pulau Pinang menaikkan sepanduk meminta Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang supaya pulang saja ke Melaka.

      “Ini mungkin babak awal tantangan masyarakat cina tempatan kepada kepimpinan Lim itu,” katanya.

      Malah, katanya, beliau dimaklumkan satu program utama PAN peringkat nasional di Selangor baru-baru ini berada dalam suasana sugul, hambar, tidak ceria dan dipenuhi aura negatif.

      Delete
  6. Alahai peragai pembodek umno ni memang begitu kalau dah tak ada jawatan mereka akan dihina dimaki hamun tengok je Tun TSMY DSSApdal macam mana mereka dihina dlm perhipunan itulah adab melayu umno nanti pru14 kita ajar dia habis habisan

    ReplyDelete
  7. Kesian omakkau dan macai2.. meroyan x abes2 ngan mat sabu dan syiah.. sama mcm PAS jugak..merapu meraban sepanjang bulan.. dari haji hadi... hinggalah ke ex mb khalid.. entah apa untung pun kita x dapek nak tolong..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Aduuuduuu syiah pulak..biar btul..myesal dah niiiii..duit dah byk habishhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...