Thursday 17 December 2015

EDISI BIAR GAMBAR BERBICARA .... BAGAIMANA PENERIMAAN RAKYAT DI PERINGKAT AKAR UMBI TERHADAP PAN


Tarikh:- 16hb Disember 2015.

Lokasi:-  Pasar Rabu Pekan Air Hitam, Johor.

Aktiviti:-  Edar risalah mengenai pengenalan PAN kepada umum.

Sambutan:-  Sendiri tengok dengan mata kepala sendiri.

Ulasan:-  Sebelum ini cukup kuat pong pang dan sembang amat kencang oleh Setiausaha Agung PAN Sdr Hj Anuar Tahir yang penerimaan PAN amat cukup luar jangkaan hebat dan hangatnya .. PAS dikatakan sudah lumpuh di Johor.

Realitinya????? .. Edar risalah pun orang ramai enggan terima dan datang hampir untuk bertanya. Maka tidak hairan apabila dalam Kongres nasional PKR 2015 membuat ketetapan sebualt suara bahawa PAS mesti diheret bersama-sama dengan Pakatan Harapan yang masih nak menaruh harapan menggunung tawan Putrajaya.

Diperakui oleh Azmin Ali dan disahkan oleh Rafizi Ramli.

Kadang-kadang rasa pelik apabila para pemimpin PAN mengeluarkan kenyataan tentang penerimaan PAN oleh rakyat ... cakap tidak mau kalah punya tetapi habuk pun tarak.

Di Pasar Rabu atau Pasar Malam maupun Pasar Tani adalah tumpuan rakyat kebanyakkan yang berpendapatan rendah dan sederhana untuk membeli belah keperluan mereka ..... suatu kelompok yang amat besar dinegara kita.

Jika respon mereka jelas macam tidak terliur memberi isyarat dan mesej yang amat jelas dan tegas bahawa parti itu tidak diterima dan mendapat tempat dalam minda dan jiwa mereka.

Jika mendapat tempat dijiwa dan minda rakyat jangan katakan pergi jumpa dan edar mereka nampak sahaja petugas parti berkenaan mereka akan datang serbu sebagai beri sokongan dan dokongan. Ini diberikan risalah enggan terima ... berdiri lama-lama tidak ada yang datang berjumpa.

24 comments:

  1. Macai PAN tu kena Tanya dengan budak kecik, abang ni HAMBA ABDI DAP ka? Lepas trus Balik makan PAN+a-dol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang2 Kakak2, Bila PAN datang Cuba tanya mereka, apa komen pasal Mat Sabu puji brutal Nasrullah Syiah Lubnan tu

      Delete
    2. Bookmark link YouTube ni kat henfon
      PAN Imayam cakap saja trus pi YouTube tanya budak PAN.

      Delete
    3. Mat Sabu pun setuju dgn Karl Marx- Bapak Komunis. Kat bawah ni ada link. Baca Dan bookmark. Macai PAN Imayam datang tolong tunjuk kat depa


      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Delete
    4. tolong jgn letak komen copy paste.menyemak tau x.tulis ikut pendapat sendiri bleh x?atau kau ni xberapa pandai nak menaip??

      Delete
  2. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

    Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

    Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

    Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

    Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

    Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
    AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

    Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

    “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

    “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
    Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

    Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong jgn letak komen copy paste.menyemak tau x.tulis ikut pendapat sendiri bleh x?atau kau ni xberapa pandai nak menaip??

      Delete
    2. Tolong jgn letak logo copy paste...menyemak jgk tau x...buat logo sendiri boleh x? Atau kamu ni berapa pandai nk fikir sendiri...semua dap beri?

      Delete
  3. parti tidak harus wujud sekiranya mmbnarkan syiah dan maksiat...
    sekiranya bertaqwa kepada Allah , masuklah kepada Islam secara menyeluruh...

    #Demokrasiadalahmaksiat
    #Syiahharusditentang

    ReplyDelete
  4. biasalah parti baru slow sikit nak naik.tapi yg omak kau yg berjiwa pas ni duk sakit ati tu pasaipa.biaq pi kat depa la.kata parti makhluk halus.tapi punya duk ketaqq sampai duk pebusuk dalam blog.takut la tu.boooo boooo boooooooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju dengan kau.hari tu halau.hari ni duk sakit ati plak.takut lettewwww..

      Delete
  5. Takpa...takpa...

    PKR dulu pun macam Amanah juga. Bila hulur pemplet..daripada 100 orang, hanya seorang saja yang ambil. Yang lain menolak.

    Itu zaman awal PKR.

    Tapi pada PRU 13, PKR dapat 2.2 juta undi jauh lebih banyak daripada Pas yang hanya dapat 1.6 juta undi sahaja.

    Umur PKR baru berapa belas tahun berbanding dengan Pas yang telah ganyut usianya.

    Jadi kepada petugas Amanah, jangan risau. Ambil iktibar daripada gerak kerja PKR. Jangan ambil peduli Pas.

    InsyaAllah akan berjaya...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan fail sebab PAN hamba abdi DAP

      Delete
    2. Syioknya sendirinya, kotenya.

      Delete
    3. Kerja kutuk mngutuk, mmfitnah spt ini amat keji disisi Allah. Insaflah wahai admin. Jgn tambahkn lg dosa2 yg sedia ada. Org2 yg kita hina itu trnyata kini tlh brjaya sdgkn anda masih ditakok lama.

      Delete
  6. Sudah2 lh tu PAN ...kesian pulak nengoknya ...menagih mcm org mintak sedekah ...x tau lh apa yg x kena ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR dulu pun camni jgak.diserang lagi teruk oleh media.PAN setakat blog Omak Kau je duk serang baik xpayah.buat letih duk perbusuk je.PAN ganti PAS!!!!

      Delete
    2. Pkr tu berapa ramai org umno yg blok anwar sokong.... pan ni xde apa pun, Mat Sabu pru tmpt selamat Pas pun kalah

      Delete
  7. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

    Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

    Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

    Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

    Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
    SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

    Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

    "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

    Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

    Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

    "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong jgn letak komen copy paste.menyemak tau x.tulis ikut pendapat sendiri bleh x?atau kau ni xberapa pandai nak menaip??

      Delete
  8. Org ramai nampak mcm elergic dgn warna oren kalau buah oren ok.oren warna bangla dap.kuning bersih warna tahi.gabungan yg ideal.dap n pan berpisah tiada.biar la org nak copy paste ke atau kopi teh ke.itukan kemudahan teknologi bila lg nak guna.org bodoh penjilat dap sj yg tak suka guna tp lambang tv imayam copy paste juga.malu la nak marah orgpun.dasar org org yg tak berarah.

    ReplyDelete
  9. Kah kah..ada tak ada yg pnting kita ketawa.kahkah..padan muka.mcm pngemis dahhhh

    ReplyDelete
  10. mana pi mat sabu ha..
    lama tak nampak.. aku rindu la..

    ReplyDelete
  11. hehehe bodohnya PAN...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...