Sunday 20 December 2015

KINI GILIRAN PAS MELAKA PULA SUDAH MENJADI LUMPUH DAN MUSNAH GARA-GARA PENUBUHAN PAN.



Kalau nak tahu beginilah suasana di Markas PAS Pernu Melaka ini program kuliah dan  ceramah perdana bersama Naib Presiden PAS yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan YB Dato Nik Amar,Ustaz Azhar Idrus dan Pimpinan PAS Melaka.

Kesian sungguhlah nasib yang menimpa PAS kini setelah PAN ditubuhkan dengan para pemimpin PAS Melaka hampir kesemuanya masuk PAN untuk membawa parti keramat Islam generasi kedua itu untuk tawan Putrajaya.

Memang sah seperti kata Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu @ Mat Sabu betapa PAS kini sudah tidak relevan dan ditolak rakyat.

Rasanya inilah kali pertama dalam sejarah politik didunia betapa parti yang tidak sampai beberapa bulan dipimpin barisan pemimpin yang tewas teruk dalam pemilihan sudah mampu lumpuh dan hancurkan induknya dengan jaya dan penuh bergaya.

Patutlah DAP cakap dengan PAN Pakatan Harapan mempunyai harapan amat tinggi rampas Putrajaya dari tangan UMNO/BN.

5 comments:

  1. Agak kalau ustaz azhar idrus tak hadir boleh dtg galak mcm ni ke..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalan yang baik...Aku sokong PAS dan aku rasa ramai dtg nak tgk kuliyah Ustaz Axhar Idrus aje...dan itu realitinya...

      Delete
  2. Umno dan Pas perlu berkerjasama di luar BN supaya Pas boleh bertanding di kawasan DAP/MCA/Gerakan/PPP/Mic terutama dikawasan di mana 35-45 % terdapat pengundi Melayu spt Parlimen Seremban/Gelang Patah/Dun Mentakab/Dun Cennah Dun Repah (ns) dll seumpamanya.Kerana apabila berlaku pertandingan 3 penjuru antara Mca/Gerakan/PPP X Dap X Pas sudah pasti pengundi melayu islam akan pagkah Pas seperti di Parlimen Seremban di mana lebih 40 % atau lebih 35 ribu adalah pengundi islam berbanding 35 % atau kurang 35 ribu oengundi Cina.Dun Rahang dln Parlimen Seremban boleh ditandingi Oleh DHP Pas dari kaum India kerana ramai penyokong Pas berbangsa India di seremban.

    ReplyDelete
  3. Nik amar gong dok gelewat melako wat ggapo nyor? tengok2 gak ramai lagi hok dok dalam khemah di k. krai dan gua musang. juga cari jalan ganti balik pitis guru2 YIK yg puok demo 'terguna' dulu tu...hok 2 kkaro ni lebih aula...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...