Sunday 27 December 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PAN BUAT DEMO BANTAH TUKAR NAMA TOL PLAZA DAN BUKANNYA HAPUSKAN TOL.


Aduhhhh!!!! ingatkan berdemo nak hapuskan tol sebab itu adalah janji Lim Guan Eng jika Pakatan Harapan dapat tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti ... ini berdemo sekadar nama Tol Plaza ditukarkan dari Tol Plaza Tanjung Malim ke Plaza Tol Hulu Bernam.

Apalah sangat ada pada nama .... ini dinamakan memperjuangkan isu picisan dan remeh ... kalau tukar nama apa nama sekali pun rakyat tetapi dikenakan tol .. lainlah kalau berjuang nak hapuskan tol.


Penduduk dan beberapa ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang dianggarkan seramai 50 orang mengadakan demonstrasi aman di Plaza Tol Tanjung Malim pada Ahad, bagi menuntut penukaran nama plaza tol.

Mereka mendesak Plaza Tol Tanjung Malim ditukarkan nama kepada Plaza Tol Hulu Bernam memandangkan kawasan itu masih berada dalam negeri Selangor.

Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor, B Raj Kumar berkata, nama Plaza Tol Hulu Bernam mampu menarik pelabur luar datang ke kawasan sempadan Perak-Selangor itu.

“Kita buat tuntutan kerana ingin mengekalkan imej Selangor selain menjadikan kawasan sempadan ini lokasi strategik bagi pelabur luar.

“Permohonan sudah dibuat pada November lalu kepada PLUS dan pejabat Menteri Besar Selangor malah maklum balas positif diterima.

“Bagaimanapun, PLUS memaklumkan kelulusan dan persetujuan tertakluk di bawah kerajaan pusat melalui Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM),” katanya seperti dilaporkan Harian Metro.

80 comments:

  1. HOHOHOOOOO....

    TOLONG JANGAN KETAWA BESAR SANGAT YA....

    PAS DENGAN AHLI 1.6 JUTA DAPAT 21 KERUSI

    PKR DENGAN 400RIBU AHLI DAPAT 30 KERUSI

    DAP DENGAN ENTAH BERAPA KERAT AHLI DAPAT 38 KERUSI...

    HOHOHOOOO...HEBAT PAS...!!!!!

    PALING CIPUT PUN PAS...!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha kita tgk PRU 14. Berapa DAP boleh dapat kerusi. Asal bukan BN + DAP + PAN

      Delete
    2. Kah kah kah PKR ramai penyokong. APA PAN ingat Mat sabu tu berpengaruh macam DSAI ka? Silap la PAN oiiii

      Delete
    3. Itulah isu2 yg PAN ada. Isu ugama tak berani sebab takut DAP sekeh


      DAP Perak Pro Israel. Apasal Nizar tak bantah. Nampak sangat di Queen Control oleh DAP


      BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

      “Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

      Delete
    4. Hebat berbaju sedondon..tanda sokongan kpd umno.. nnt jadi punahsihat negara...

      Delete
    5. Kesian Pas, dapat kerusi paling ciput tapi ada hati nak berlagak jadi ketua PR.

      Delete
    6. Tak dapat jadi ketua PR...sekarang jadi ketua penasehat parti 2.6b pula...ada masaalah sakit saraf la Pas ni.

      Delete
    7. Jom kita burukan DAP Klu DAP nenang semua 56 kerusi Parlimen maka DAP akan tubuh kerajaan. Mesti melayu mati dibunuh oleh cina DAP mcm kes Mamali dulu.

      Delete
    8. Aku setuju. Sejak DAP memerintah harga barang mahal. Tol naik. Minyak naik. Penganguran bertambah. Duit 2.6b lesap. Tanah rezab Melayu tinggal ciput. Jahat sungguh DAP.

      Delete
    9. walaupun DAP anti Islam, tapi dimata pengikut PAN Imayam yg sikit ITU, DAP adalah lebih afdhal Dari imam syafie

      Delete
    10. APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    11. Kekejaman DAP terhadap rakyat marhaen Penang. Inilah parti kesayangan PAN Imayam

      Pentadbiran DAP Pulau Pinang dilihat lebih mesra pemaju dan tidak mempedulikan nasib nelayan yang bakal menjadi kumpulan miskin tegar di negeri itu.

      Pengerusi Persatuan Nelayan Negeri Pulau Pinang (PenMutiara), Md Zainol Ajamin berkata apabila DAP mengambil alih kerajaan negeri itu, projek pembangunan dilakukan secara berleluasa, telah mengancam kehidupan kumpulan nelayan tanpa belas kasihan .

      “Bila dia dapat kuasa, Cina-Cina yang ada di sini mungkin akan dipindahkan ke Seberang.

      “Kalau orang Cina pun dia rancang untuk pindah ke Seberang, tak usah kira lah dengan orang Melayu, pandai-pandailah bawa diri, nak pergi Kedah ke, Perak ke, Kelantan ke, “katanya.

      Delete
    12. Aku anak Penang. Kini aku menetap di Selangor. Tanahku di Penang dirampas oleh umno/gerakan. Kami diusir dgn alasan pembangunan. Seluruh keluarga yg masih tinggal disana berazam utk tumbangkn umno/gerakan. Kini usaha kami berhasil. Umbo/gerakan tumbang di Penang. DAP baru dua penggal tp gerakan sejak 1957. Jom kita sokong DAP. Dakyah kata DAP zalim tak benar. Duit negara 2.6b hilang bukan kerja DAP. Duit Yapeim hilang bukan kerja DAP. TOL naik bukan kerja DAP. Usaha memburukan DAP sedang giat dilakukan.

      Delete
    13. hahaha....

      Pas sanggup lupa dosa umno walau pun ada ahlinya terkorban, ada ahli dan pemimpinnya merengkok dalam ISA, walau pun dipermainkan dengan Hudud.

      Pas masih sanggup jilat bontot Umno. Kenapa yer?

      Delete
    14. Kerana Pas nak jadi BARUA Umno

      Delete
    15. Jadi BARUA kan senang, ikut skrip saja.

      Delete
    16. dan tidak mustahil PAN yang ahli paling sedikit akan mendapat kerusi paling banyak..Allah telah menunjukkan dalam sejarah dalam PERANG BADAR..AHLI YANG SEDIKIT BOLEH MENANG...TAPI HADI TAKBUR DAN TIDAK IKUT AYAT ALLAH...SEBAB TU ALLAH TAK BAGI PELUANG PAS MENANG WPUN AHLI 2.6BILLION...ALLAH MAHA ADIL DUHAI HADI..SIAPA ANDA UNTUK BERTAKBUR..?

      Delete
    17. Bila DAP dijentik maka PAN Imayam melompat macam beruk.


      Walaupun menjauhkan diri daripada kenyataan Chong, DAP Perak menyokong pandangan bahawa sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik..."

      Ni la pendiriang dap...mrk gagal sembunyikang pro israel mrk. Nak tapi2 gapo lagi? ...jika politik d pisahkang dpd hal2 kehidupang, supo la kita buat buta sbrg kejahatang hok berlaku.
      Contoh, perompak penyamung pemabuk pembunuh adelah jirang kita, kita dah nasihat mmolek tapi dia dokmau dgr...apakah wajar kita biarkang dia masuk rumah kita & bergaul dgn anak2 kita? ...bukang molek d pulau bahkang d hukum?

      Tapi pan-amoi pasti gumbira & menyokong tindakang dap selaku pemberi makang mrk...kalu dok sokong dap, putus pulok bekalang dedak hariang & bulanang...terutama m.selfie El amoy..kah kah kah

      Delete
    18. BILA EVANGALIST DAPigs HILANG AKAL!!!

      Inilah masalah yang kita katakan sebelum ini. Pihak yang menimbulkan ketegangan agama serta kaum di Malaysia ni bukannya orang lain, tapi dikalangan puak - puak DAPigs tu sendiri.

      Diorang yang suka membangkitkan isu - isu remeh temeh untuk menimbulkan bukan sahaja kecelaruan dikalangan rakyat, tapi turut mencetuskan kekeliruan dikalangan masyarakat.

      Contoh paling mudah ialah mengenai cuti perayaan Krismas yang tidak disambut di Negara Brunei. Hakikatnya, kalau kita pikir isu tu secara logik dengan menggunakan kepala otak pun boleh.

      Tapi dek kerana puak - puak Evangalist dikalangan puak - puak DAPigs tu suka guna kepala lutu sebab kepala otak diorang penuh dengan sampah, maka sampah jugak la pertikaian yang dibangkitkan.

      Logiknya, Negara Brunei tu ada berapa kerat je orang Kristian. Tak sampai 10 pratus pun dari populasi penduduk di Negara tersebut. Jadi, buat apa diorang nak anjurkan cuti umum?

      Kan tak masuk akal tu. Satu lagi cerita ialah mengenai isu kemasukkan atlet yang berasal dari Israel ke Negara ini. Puas jugak puak - puak DAPigs tu meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

      Walhal bukannya diorang tak tau. Malaysia memang sejak dari dulu lagi takde sebarang hubungan diplomatik dengan Negara Israel. Malah Malaysia juga tak mengiktiraf kewujudan Negara tersebut.

      Jadi, kenapa pulak puak - puak DAPigs tu nak meroyan tak tentu arah dan meracau benda yang bukan - bukan mengecam tindakan pihak Kerajaan menghalang atlet tersebut? Diorang pun dah jadi Barua Yahudi jugak ke?

      Maka kesimpulan mudahnya, terbukti bahawa puak - puak DAPigs ni la yang suka mencetuskan ketegangan kaum serta membangkitkan sentimen kebencian dikalangan masyarakat di Malaysia ni demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka!!!

      PS: Israel tak sambut Hari Raya Aidil Fitri dan Hari Raya Qurban. Takde pulak umat Islam meroyan macam Evangalist DAPigs!!!

      Delete
    19. Bila Melayu kena halau Dari Penang, PAN Imayam Jadi gembira



      DAP mahu halau masyarakat Melayu dari Pulau Pinang: PAS



      KUALA LUMPUR, Sabtu – Tindakan parti cauvinis dan rasis, DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan adalah untuk mengusir masyarakat Melayu dari Pulau Pinang.

      Mengulas perkara itu, Setiausaha PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata tindakan kerajaan DAP itu seolah-olah mahu menghalau komuniti sedia ada secara terhormat dengan membina rumah ‘mampu gigit jari’ bernilai tinggi yang bermula dari harga RM400,000 hingga melebihi RM1 juta.

      “Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki.

      “Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

      “Jika ia tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang,” katanya dalam satu kenyataan dalam web rasmi parti itu.

      Melahirkan kebimbangannya beliau mempersoalkan tindakan kerajaan negeri membangunkan perumahan mewah di negeri itu.

      “Apa matlamat membuat pembangunan rumah-rumah mewah begitu? Seolah-olah macam nak menghalau komuniti yang sedia ada secara berhormat.

      “Bila tidak mampu, pergi dari pulau ke sebelah seberang. Penghijrahan berlaku. Macam ada agenda, pembangunan ini supaya undi orang Melayu di situ pun berpecah. Ini agenda-agenda yang kita nampak,” katanya.

      Jelas beliau, perkara yang sama juga berlaku kepada para penjaja yang majoritinya Melayu Islam apabila dikenakan tindakan-tindakan roboh dari pihak penguatkuasa Majlis Perpandaran.

      “Hairannya, ia tidak berlaku kepada kawasan penjaja majoriti bukan Melayu.

      “Apabila perkara tersebut diutarakan, pihak DAP pantas menuduh hal tersebut sebagai rasis, walhal tindakan pentadbiran DAP itu sebenarnya lebih dilihat bermotif perkauman,” katanya lagi.

      Minggu lalu dilaporkan sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Delete
    20. anony 1834 gelakan mcm setan.otak mcm udang.pkr tu jentera pun tak ada guna ihsan pas.dap tu nak dekati melayu guna pas.pan nak kerusi pelari pas punya.ckp tak guna kita tunggu pru 14 nak tengok banyak mana undi ko dapat.kami petuhas pas akan membantu pas sahaja.

      Delete
    21. anony 1834 gelakan mcm setan.otak mcm udang.pkr tu jentera pun tak ada guna ihsan pas.dap tu nak dekati melayu guna pas.pan nak kerusi pelari pas punya.ckp tak guna kita tunggu pru 14 nak tengok banyak mana undi ko dapat.kami petuhas pas akan membantu pas sahaja.

      Delete
  2. Huk huk... hebat tul laaa PAN Tol

    ReplyDelete
    Replies
    1. DULU MAKI HAMUN, SEKARANG DAH "UBAH" PULAK!!!

      Huh! Memang dasar manusia takde pendirian betul puak - puak Pengkhianat Amanah Negara (PAN) ni. Hari tu, bukan main sedap lagi diorang maki hamun PAS secara terang - terangan.

      Tak cukup hanya sekadar diatas pentas dan dilaman media sosial. Malah sampai ke lubang cacing pun diorang sanggup menghamburkan pelbagai dakwaan dan tuduhan terhadap PAS secara terbuka.

      Semuanya demi untuk memenuhi kehendak dan kemahuan nafsu diorang sendiri serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs selaku 'Abang Besar' mereka semata - mata.

      Tapi, dek kerana kehangatan rakyat menyambut baik cadangan untuk UMNO dan PAS menjalinkan kerjasama Politik, nampak gayanya puak - puak PAN tu dah mula 'Kecut Buah Kerandut'.

      Nak pulak apabila Pilihan Raya Negeri Sarawak bakal diadakan tak berapa lama lagi. Nampak sangat yang puak - puak PAN tu TAKUT nak berhadapa dengan kenyataan yang sebenar.

      Mungkin sebab itulah kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAN ni agak berlainan dari yang biasa dihamburkan kepada PAS. Katanya, mereka sentiasa 'Terbuka' untuk menerima PAS.
      SHAH ALAM – Pakatan Harapan sentiasa membuka pintu buat Pas bagi sebarang perbincangan berhubung dengan pembahagian kerusi bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak April depan.

      Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Salahuddin Ayub berkata, Pas berhak untuk bertanding di mana-mana kawasan Dun yang dikehendaki memandangkan parti itu bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan.

      “Dulu ketika dalam PR, semua keputusan yang dibuat adalah secara bersama tapi bila Pas bukan lagi sebahagian daripada Pakatan Harapan, mereka (Pas) berhak untuk bertanding di mana sahaja yang mereka kehendaki.


      “Namun begitu, kita (Pakatan Harapan) sentiasa buka pintu buat Pas bagi mengadakan sebarang perbincangan mengenai pembahagian kerusi di PRN Sarawak nanti,” katanya ketika dihubungi.
      Heh! Kan nampak sangat yang kenyataan Si Din Pudu tu hanya sekadar 'Wayang' semata - mata. Alasan yang diberikan Si Din Pudu tu jelas membuktikan bahawa mereka dah mula 'Takut Pada Bayang - Bayang' sendiri. Mungkin sebab itulah diorang terpaksa ubah pendirian!!!

      Delete
    2. Dulu keluar amanat. Gantung tepi dinding. Kini dah tukar amanat baru...wang 2.6 dibahagi sama rata..

      Delete
    3. Betullah dia main wayang dan ubah pendirian.

      Dulu buat amanat Umno haram. Sekarang keluar amanat baru boleh peluk Umno.

      Kenapa berubah pendirian?

      Delete
    4. Mr Mat Sabu bukan selfie Amoy laga Dada ka?

      Delete
    5. jom boikot parti politik
      jom tak usah mengundi

      rakyat tgh sakit
      pukimak janda ni cerita benda yang remeh
      disambut oleh pukimak2 tembak sama sendiri


      tak terasa ke himpitan dari semua sudut kehidupan

      Delete
  3. Kalu bandingkan Tindakan Amanah itu dengan tindakan Haji Hadi, jauh lebih munasabah tindakan Amanah sebab faktanya ada.

    Haji Hadi nak jadi penasehat Umno atas dasar apa?

    1. Amanah - nak nasehat Umno pasal amanah? Pas sendiri songlap wang YIK 14.6 juta, lesapkan duit tabung memali, duit koperasi kohilal.

    2. nak merembat balak? - Soalan Husam Musa pasal skandal balak sampai sekarang pun tak terjawab.

    3. Bagaimana nak menangani bencana banjir denga cara "berselfie" dan post message kat facebook seolah2 itu adalah usaha yang paling terbaik dapat diberikan kepada mangsa banjir?

    4. Nak nasihat bagaimana melanggar amanah seperti yang dilakukan kepada potongan gaji guru2 YIK?

    5. Nak nasihat cara nak naikkan elaun adun serta gaji MB2 n gang tanpa rasa malu pada rakyat yang ditimpa musibah?

    6. Nak ajar PM bagaimana nak ponteng parlimen?

    Kalau nak nasihat perkara2 tu, UMNO lagi hebat dan tak perlukan nasihat dari PAS!

    BN terutama UMNO nak dengar dan akur dengan nasihat daripada PAS terutama PRESIDENnya.

    Apalah yang hebatnya Presiden PAS ni? Pernahkah dia memerintah Malaysia?

    Memerintah sepenggal di Terengganu ... apa yang telah beliau sumbang kepada negeri itu?

    Dr Mahathir yang memerintah Malaysia selama 22 tahun dan ahli UMNO pulak tu, nasihatnya dibakul sampahkan.

    Awat PAS ingat UMNO nak laksanakan HUDUDkah?

    Dah dekat 60 tahun depa dok perintah, masa bilanya yang depa tu setuju dengan HUDUD?

    Kalau banding dengan DAP, siapa lebih jahat?

    DAP tak pernah memerintah Malaysia tapi didakwa sebagai halangan dalam melaksanakan HUDUD sedangkan UMNO tidak pernah sekalipun terlintas di dalam hati depa akan perlaksanaan hukum ini.

    DAP juga yang menjadi kambing biri-biri hitam.

    ReplyDelete
  4. Lagi kesah merapu haji Hadi

    1.Merujuk kepada berita di harakahdaily.net bertajuk "Mesti Islam Ketua Kerajaan" yang memetik kenyataan Hj Hadi.

    2. Pertamanya, Hj Hadi menyatakan "dalam Malaysia , majoriti rakyat adalah orang melayu Islam, mesti terima hakikat, melayu Islam memimpin negara. sama ada cara Umno atau cara Pas ,itu bab lain."

    Soalan:

    a. Bukankah realiti di Malaysia, bila nak perintah Malaysia kena ikut Perlembagaan Persekutuan ( PP ). Maka dalam PP tidak disyaratkan yg memimpin negara mesti orang Islam.

    Yang disyaratkan adalah yang nak memimpin negara ini mestilah mendapat sokongan dan keyakinan majoriti Ahli Dewan Rakyat? Jadi mengapa hanya hadkan realiti tersebut tanpa mengira realiti lain yang juga tak kurang pentingnya?

    b. Kenapakah Hj Hadi, sebagai Presiden Parti Islam, bercakap tentang pemimpin melayu /Islam dan tidak hanya pemimpin Islam ?

    Bukankah Islam tidak pandang kepada bangsa.

    Adakah melayu Islam yang korup akan diutamakan daripada cina Islam atau India Islam atau kadazan Islam yang bertaqwa. Adakah ini asabiyyah baru iaitu assabiyyah Islam ?

    c. Hj Hadi kata "Pas mahu Malaysia diperintah oleh orang Islam". Ok, itu satu permintaan yang wajar dan munasabah. Tapi kenapa diletak syarat pula mesti melayu/Islam.

    Yang ini nampak asing dari ajaran Islam.

    ReplyDelete
  5. Pkr dapat lebih kerusi drpd Pas kerana sokongan ahli Pas ingat tu.Kalau pkr tidak bersama Pas belum tentu pkr boleh menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dapat lebih kerusi di Selanor kerana sokongan China DAP ingat tu. Kalau Pas tidak bersama DAP belum tentu Pas boleh dapat 15 kerusi di Selangor.

      Delete
    2. Sebab tu exco pas tak mau lepas jawatan. Masih peluk dap. Pi mampuslah dgn Hadi.

      Delete
    3. Cina DAP banyak menang kerusi parlimen dan DUN kerana sokongan penyokong PAS, ingat tu..kalau penyokong PAS dah tak sokong PH..agak2 hilang deposit PRU14..nak harapkan PAN...kelautlah...!!

      Delete
    4. Betul ke PAS = Parti Ajaran Songsang?

      Di pulau Pinang Pas kata haram kerja dengan Dap.

      Di Selangor Pas boleh pula bekerja dengan Dap.

      Tak songsang ker ajaran Pas ni?

      Ada bau hancing la...

      Delete
    5. Aku nak muntah tengok perangai pas. Cakap besar berdegar2 tp merayu agar PAN jgn bertanding di Kelantan. Takut PAS hilang kerajaan.

      Delete
    6. Yang peliknya penyokong Pas ni bangga dpt menang kan DAP pada pr13
      Klu aku malu dari apa yg Dap lakukan keatas ke atas mereka kini.. tak malu ke kau org dpt berkerja sama dgn kapir lepas tu kena kencing.

      Delete
    7. Pas tau malu ka?

      Dulu jadi kuda DAP.

      Kini jadi BARUA Umno.

      Delete
    8. Sayng bonar pan kat cina dap...xleh hidup xleh menang klu x krn cina dap...dh mcm tokong cina dap pada mata pan...

      Delete
  6. Hj Hadi kata "Jangan selama lamanya beri undi ke Umno, berilah juga kepada Pas menjadi kerajaan sekali, tengok kita memerintah bagaimana?

    Soalan:

    1. Benarakah rakyat tidak pernah beri peluang Pas memerintah?

    Bagaimana di Trengganu, Kelantan dan Kedah, bukankah sudah diberi peluang memerintah Kerajaan Negeri?

    Di Trengganu dan Kedah, Pas dah diberi peluang memerintah satu term sahaja, kalau pemerintahan Pas "superb" sudah tentu rakyat tak akan tolak hanya satu penggal sahaja!!

    Kelantan Pas dah perintah agak lama, mungkin ada banyak yang Kelantan dah buat, yang baik, namun adakah Pas berani kata Kerajaan Kelantan adalah model terbaik Kerajaan Islam? Mungkin Tok Guru Nik Aziz boleh dibanggakan dari banyak sudut, tapi bagaimanakah dengan kehebatan Tuan Hj Hadi memerentah Kerajaan Trengganu?.

    2. Mungkin Hj Hadi merujuk kepada Kerajaan Pusat iaitu beri peluang Pas perintah Kerajaan Pusat dulu dan rakyat akan lihat bagaimana kehebatan Hj Hadi jadi Perdana menteri memerentah malaysia?

    Kalau itu hujahnya rakyat akan cakap, beri peluang perintah di negeri Trengganu pun dah kelam kabut, bertahan satu penggal sahaja macam mana kami nak percaya dan beri peluang Hj Hadi perintah di pusat ?

    ReplyDelete
  7. PAN HAHAHAHAHA BERAPA JUTA AHLI ???? PARTI GILA KUASA

    TU PANtat namanya... BARUA DAPig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....Pas berapa juta ahli?
      Dapat berapa ratus kerusi parlimen?

      Pas BARUA Umno...dulu membaruakan orang, kini jadi barua Umno....hahahaha

      Delete
    2. PAS ada berjuta ahli....ha..ha..ha..tapi jumlah undi yg pas dapat tak sampai 500 ribu. Mana ahli yg lain. Bawah umur kot?...ngeh3

      Delete
  8. JAWABLA BRO PANtat BERAPA AHLI...DOK TERHEGEH2 KAT PASAR MALAM MINTA ORG JD AHLI - HAMPEH HAHAHA

    BUAT CERAMAH BESAR PADANG DARI ORANG YG DATANG..SEMUA ORANG TAU BARUA CINA DAP HAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah tanya berapa ahli Amanah.

      Tolong kira berapa juta ahli Pas dan berapa ratus kerusi parlimen Pas ada sekarang?

      Delete
    2. hahaha....

      Cerama Himpunan Hijau Kedah kumpul 60,000 orang....

      Lepas 6 bulan kerajaan Pas kedah TERGOLEK...!!!!

      hebat ceramah Pas...hahahaha

      Delete
    3. Tu lah...jangan kata Cina, Melayu pun tak sokong Pas

      Delete
    4. hahaha....

      Bukan Melayu Kedah jer tolak Pas.

      Melayu negeri Tuang Presideng pun dulu-dulu lagi tolak Pas.

      Delete
    5. WOI TARANTULA beli barang, beli kereta, beli PAD Haid bini dan anak pompuan kau kat kedai Cina opp lupa spender anak bini ko pun beli kedai cina kan . Lagi mau rasis

      Delete
    6. Macam mana pengundi terganu tak lari..dulu keluar amanat Hadi suruh benci umno. Sekarang keluar ananat suruh peluk umno.

      Delete
    7. Ngeh3..Hadi buat baik dgn umno dpt habuan 2.6b tp pengundi pas buat baik dgn umno dapat apa?

      Delete
  9. dapat pil kuda & barua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah Haji Hadi seorang yang jadi barua.

      #dulu Haji Hadi tuduh 2 adun dia jadi barua. Sekarang ni tuduhan itu telah berbalik ke atas muka haji hadi sendiri.

      Kini Haji Hadi BARUA Umno.

      Delete
    2. Satu alam, dan Najib sendiri akui terima 2.6b tapi Haji Hadi minta 4 saksi pulak...kunun-kunun nak back-up Najib.

      Bukan kerja BARUA ke tu?

      Delete
  10. Kenapa Pas pilih jadi penasehat Umno, bukan nak jadi pemerentah Malaysia?

    Sebab Haji Hadi insaf, dia tidak mampu dan tidak layak jadi Perdana Menteri Malaysia.

    Keinsafan haji hadi ini berdasarkan penalaman diri dia sendiri yang gagal memerentah negeri Trengganu apabila diberi amanah oleh rakyat Trengganu.

    Jadi daripada memeningkan kepala dan tidak mahu lagi menanggung malu atas kegagalan di Trengganu (dan Kedah) dia mengambil keputusan, lebih baik jadi penasehat a.k.a BARUA Umno. Kerjanya senang, ikut skrip sahaja.

    ReplyDelete
  11. Dapat Pahala ke memaki, menyumpah orang ??? Kita maki orang, orang maki kita. Seronoknya kena maki..........

    ReplyDelete
  12. Org cina pun dah meluat dgn Dap kerana doktrin Dap akhir akhir ni mengancam keharmonian Malaysia.Org cina tak suka kecoh kecoh kerana mrk hidup nak cari wang.Akan ramai org Cina akan sokong Pas secara senyap kerana Pas Parti to k Aji.Tok Aji tak de jahat.

    ReplyDelete
  13. Tengoknlah next elact dlm Pru 14 di Parlimen Seremban DAP lawan MCA lawan Pas jumlah pengundi melayu lebih 40 ribu pengundi Cina dlm 35 ribu pengundi India dlm 17 ribu.Tengok DAP dan MCA boleh menang ke.Pengundi Melayu dan separuh pengundi India akan sokong Pas termasuk pengundi Umno.

    ReplyDelete
  14. Dlm pru 14 nanti hanya dua parti shj yg akan dipilih oleh org Melayu iaitu Pas atau Umno.Kalau umno bermaslah di situ org Melayu akan lari kpd Pas.Cakao ini adalah cakap grassroor umno.Pas lebih dipercayai oleh org org Melayu berbanding Pan atau Pkr.Ini adalah realiti.Tak percaya pergi tanya org melayu grassroot di kg kg di felda pinggir bandar peniaga tepi jln pensyarah pensyarah guru guru.Pergi tanya dab buat culaan.ambil 2000 ribu responden letakkan gambar lambang semua Parti dan suruh dia pangkah 2 parti yg dia peecaya.tengok sendiri dapatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya pengundi bangang akn undi PAS. Berapa kali parlimen bersidang...Hadi gi mana? Asyik ponteng je. Nasib pengundi terabai. Ko ingat pengundi bodo mcm ko ke?

      Klu undi umno..ko lihatlah bala yg datang sekarang. Budak2 yg kerja kilang kat Senawang beratur panjang beli nasi bajet RM3. Sbb gaji ciput dan kos melambong. Itu blm isu 2.6b. Ko ingat pengundi muda x sakit ati dgn umno/bn?

      Delete
  15. tali barut punya PAN...
    pi join UMNO lg baguih...
    ramai jgk melayu ikut hampa...
    tension jg aku...
    UMNO2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tali barut pas lg keji dan menjijikan. Hadi gi jepon mkn sushi kome buat x tau je. Nasib oengundi Kelantn dlm khemah x terbela. Balak habis disapu. Duit YIK?

      Delete
  16. tarik balik sebab dh keluarkan statement...
    apa pun mmg mengarut dok ngan DAP...
    tak sedar atau buat2 tak sedar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita serang DAP. Parti paling jahat. Dok pakat curik 2.6b. Dok gadai tanah melayu kat bangsa asing di Johor, melaka, n9, perak dan pahang. Semua tu negeri diperintah DAP. Klu DAP menang semua 56 kerusi parlimen..kerajaan msia akn bertukar kpd DAP.

      Delete
  17. Kahkahkah...bodo sungguh pnya komen dlm nih...taraf budak2 hingusan...xkira lh pnyokong PAS ke PAN ke...tp saja nk tnya...PAN tu mnatang apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bodoh jangan join blog ini. Pi main jauh-jauh. Sial punya macai ni mesti walaon pas yg bodoh piang.

      Delete
  18. Sedapnya makan sushi jepung.....burrrpppp...ahh lega......korang monteng dapat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita pakat-pakat burukan DAP. Bila DAP berkuasa nanti kita tak dapat curi duit rakyat. 2.6b tak cukup. Jom kita curi lagi.

      Delete
  19. semua komen macam sampah.guna la akal wei.

    ReplyDelete
  20. omak kau,pi lah berubat.truk sangat aku tengok.duk hentam PAN ja.umno dengan pas soci morni plak.politik ni kotor.termasuklah pemainnya.dapat untung ke omak kau??cer cite.

    ReplyDelete
  21. mulai hari ni aku xmau komen apa dah.selamat tinggal omak kau.moga bahagia dengan ostad2.kikikiki

    ReplyDelete
  22. PAN tu PANtat la...
    Tau tk pantat tu apa, tmpat bapak kao menutuh la...heheheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang maki aku ka??aku xmaafkan hang sampai hang mati.aku tuntut kat akhirat.

      Delete
    2. kat akhirat pantat le yg akan jadi saksi.

      Delete
    3. pantat hitam legam mat sabu adalah ikutan macai pan...bodoh bebal punya macai..kihkihkihkihkih

      Delete
    4. aku xkan amponkan hang.gelak la puas2 atas dunia ni.moga hang akan menyesal

      Delete
  23. AKU SOKONG JADI PLAZA TOL HULU BERNAM

    Jeff Ulu Bernam
    Hidup Ulu Bernam

    ReplyDelete
  24. Sudah sudah x payah berkelahi.. Kita sabar tunggu PRU14.. Tgk sapa akan mintak tlh sapa dr segi jentera pilihanraya..

    ReplyDelete
  25. Sudah sudah x payah berkelahi.. Kita sabar tunggu PRU14.. Tgk sapa akan mintak tlh sapa dr segi jentera pilihanraya..

    ReplyDelete
  26. TGHH mampu jd PM Malaysia.Taqwa dan berilmu(dunia n akhirat) serta ada kekuatan pengikut setia.Terbukti kalis serangan cina DAP dn mampu menangkis gerakan hncurkn kerjaya politik drpd dalam drpd klgn JIM,abim.Dulu PAS perintah negeri dicengkam kjaan zalim umno bn...InsyaAllah harapan rakyat melayu islam sebagai PM menanti penyelamat melayu dn islam...Allahuakbar...PAN beemakna binasa....tgk sikit hr lg.Dr Dzul sombong dn takabbur rendahkn ulama dia tinggi lg drpd Ulama

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...