Friday 18 December 2015

PARA PENIAGA PLAZA KOTA RAYA TUTUP KEDAI APABILA DAPAT TAHU ALI TINJU NAK DATANG PETANG TADI




Para peniaga di Plaza Kota Raya di sini bertindak menutup kedai setelah mendapat tahu sekumpulan ahli Gerakan Merah datang ke tempat mereka.

Tinjauan ke Plaza Kota Raya  mendapati, hampir semua premis di bangunan berkenaan tutup dan hanya beberapa peniaga sahaja tetap menjalankan aktiviti mereka seperti biasa.

Ketua Gerakan Merah, Mohd Ali Baharom ketika ditemui berkata, kehadirannya ke plaza berkenaan adalah sebagai respon terhadap kes seorang wanita yang dikurung oleh seorang penjual telefon bimbit di premis itu.

“Hari ini kita tahu ada seorang pembeli yang ditipu oleh peniaga. Jadi kami bangun untuk bela nasib mereka dan rakyat,” kata Mohd Ali yang juga dikenali sebagai Ali Tinju.

Bagaimanapun, Mohd Ali yang juga Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) menafikan kehadirannya ke plaza berkenaan untuk membuat huru-hura.

“Kami datang bukan untuk buat rusuhan, tidak pernah bawa api perkauman. Tiada perkauman, tiada pergaduhan. Saya datang hendak bela nasib rakyat,” katanya.

Mengulas lanjut, Ali meminta orang ramai supay memboikot plaza berkenaan selama setahun.

“Saya beri teguran dan nasihat kepada segelintir kaum Cina. Bukan semua ada yang baik. Saya menyeru semua rakyat berbilang kaum boikot Kota Raya buat seketika.

“Boikot bagi mereka faham dan ambil tindakan berubah dari masa ke semasa. Kalau kita beli di sini (Kota Raya) maka peniaga bermegah dan hebat,” tegasnya.

Mohd Ali bagaimanapun dilihat tidak memasuki ke dalam plaza berkenaan sebaliknya, hanya berkeliaran di luar bangunan itu.

51 comments:

  1. Walaupun ali tinju ni ameno, tapi dalam hal ni aku sokong jugak ali tinju.

    Kalau PAN Imayam, dia akan tengok siapa melayu islam dan siapa bukan. Mereka akan menyokong yg bukan islam dan tanp segan silu menfitnah yg melayu islam. Tengok apa jadi kat Penang!!!!!!!!! ada tak Mat Sabu dan Mujahid ambil tahu pasal kampung melayu kena rampas. Apasal mereka tak peduli. Sebab itu isu orang MELAYU ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii babi.
      Itu tugas polis & penguatkuasa.
      Apa hal samseng ganti tugas polis?

      Delete
    2. Anon 19:05 mennggunakan bahasa amat cantik. Itulah PAN Imayam, kaki maki tapi tak suka di maki.

      Back to topic.

      Aku setuju dengan Anon 19:00

      Mat Sabu. Mujahid, Khalid Samad dll mana peduli pasal orang melayu Islam. Bangsa satu lagi, korang baru angkat suara, PAN Imayam dah menggelupur.

      Ni nasib melayu Penang. Tempat asal usul SUPER HERO PAN Imayam, Mat Sabu dan Mujahid. Orang Melayu Islam kat sana makan batu pun mana dia orang peduli. Yg penting DAP Happy!!!! Dan satu kaum lagi tu pun HAPPY!!!


      Kampung Melayu yg Dinyahkan di Penang. PAN Imayam Happy, Regime Zionist Penang pun Happy

      Lagi Kampung Melayu Di Pulau Pinang Bakal Lenyap?

      GEORGE TOWN- Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      “Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      “Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      “Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      “Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      “Kami memang membantah sekeras-kerasnya kerana kampung itu adalah tempat kami malah kami juga tidak dimaklumkan mengenai nasib penduduk di sini jika pembangunan semula dibangunkan. Kami berharap ada pihak yang dapat tampil membantu penduduk di sini,” katanya.

      Delete
    3. Mmg patut org melayu bangkit membantu rakyat yg tertindas terutama dlm kes spt peniaga hp di kota raya kl yg menipu pembeli dan bertindak ganas memaksa atau peras ugut. Amat dikesalkan peniaga di kota raya tidak mengambil iktibar dari insiden pergaduhan kaum berpunca dari penipuan peniaga hp di low yatt baru2 ini. Tindakan ngo yg dipimpin ali tinju mmg wajar kita sokong utk membendung kegiatan penipuan@ jenayah di mana saja. Apakah masih ada org melayu yg berminat menyokong dap dan pan untuk mentadbir negara? Walaupun skg dap dan pan belum pun berkuasa tetapi org cina dah tunjukkan belang menginaya org melayu lebih2 lagi di bandar @ tempat yg ramai kaum cina mendominasinya. Pan sebenarnya kehilangan arah tujuan penubuhan mereka dari berjung utk mebela rakyat tetapi npk jelas mereka lebih membela org cina dari bangsa melayu spt yg berlaku di ppinang penempatan melayu dirampas tetapi tiada satu suara pembelaan pun dari pan. Pan jadi syaitan bisu bila berdepan dgn tindakan zalim kaum yg mendominasi dap. Pan jadi spt demikian kerana mereka adalah proksi dap utk jayakan kerja jahat atau tipu muslihat kerajaan dap pp merampas hak org melayu. Hanya melayu yg tak berotak saja yg menyokong atau menjadi ahli pan dan dap kerana mereka lebih zalim dari umno sebenarnya jika diberi peluang berkuasa memerintah.

      Delete
    4. Walaon Parti Ajaran Sesat ( PAS) dah tak ada idea. Hanya mampu copy & paste.

      Delete
    5. Anon 19:05 ko ni dah la katak bawah tempurung..tolol..kaki maki pulak tu. Sebab takde tindakan drpd pihak berwajib la para NGO bertindak.

      Delete
    6. Babi 20.11.
      Ko ni sapa? Barua ali tinju? Apa ko ingat ali tinju buat tu betol ker? Ko ingat apa ali tinju buat tu ikut undang2. Ko tau tak, otak ali tinju tu sama biol cam otak cina mca jual hempon tu. Bodo

      Delete
    7. Penyokong PKR dan PAN suka duit araom babi dari Lim Guan Eng.

      Delete
  2. Takut nak masuk dalam kot.
    Lepak kat luar pun ok la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang melayu ditipu, ditekan, dihina dan diludah oleh penyokong2 Abuya Sifoo Bukit Penang. Di Penang kampung melayu dirampas macam tebing barat palestine.

      Saya masih sedih kerana PAN Imayam sanggup jadi pencacai Abuya Stalin Bukit Penang

      Delete
    2. Walaon Parti Ajaran Sesat (PAS) berasa sangat bangga dpt bersenyawa dgn umno. Ngeh3

      Delete
  3. Tang boikot peniaga yang kurang ajar tu...aku setuju 100%!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani la boikot kedai spesis Abuya Sifoo Bukit Penang. Nanti PAN Imayam marah nanti. Macai mereka akan fitnah mangsa tipu sebagai racist.

      Bagi PAN Imayam, biar melayu dihina. Jangan hina spesis Abuya Sifoo Bukit Penang

      Delete
    2. Bersetubuh dan bersenyawa dgn UMNO jadi impian PAS ( Parti Ajaran Sesat )

      Delete
    3. Bersetubuh dan bersenyawa dgn DAPIG
      dna vabi amat2 digalakan dan menjadi impian PAN**T

      Delete
  4. MMA CORNER NILAI (DEKAT BULATAN)

    Hari ni ptg aku minum teh tarik + teh ais = RM4.60. Semalam minuman yg sama RM3.60.

    Rabu makan sup paru + nasi kosong di PAPA SUP= RM7.00. Khamis makanan yg sama di kedai sama RM8.00

    NAK CEPAT KAYA KOT...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biaalah PAN Imayam, kasi lari topic bila kena ke spesis Abuya Stalin Bukit Penang.

      Berapa Abuya Stalin Sifoo Bukit Penang Upah kau jadi PAN Imayam

      Delete
    2. Walaon Parti Ajaran Sesat menggunakan blog ini sepenuhnya untuk menutup malu.Malu besar bila terang2 partinya bersetubuh dengan umno.

      Delete
    3. MEMANG DAH DARI DULU KEDAI MINUMAN DAN KEDAI SUP KAT MMA FOOD CORNER DI BULATAN BANDAR BARU NILAI TU CEKIK DARAH. TEMPAT TU PATUT DIBOIKOT SETAHUN. PELANGGAN BARU SELALU KENA SEMBELIH. KEDAI MAMAK JAUH LEBIH MURAH.

      Delete
    4. Mahal sbb dah masuk gst sekali kot? Lagipun kan nilai duit dah jatuh. Tu yg rega teh tarik mahal turr...

      Delete
    5. Bersetubuh dan bersenyawa dgn DAPIG
      dna vabi amat2 digalakan dan menjadi impian PAN**T

      Delete
  5. Persatuan peniaga vape nak saman negeri yg haramkan vape. 3 negeri johor, kelantan, KL sudah haramkan vape:

    1. Vape ni bau cam air kencing kucing.
    2. Jin aje yg makan asap. Ko nak jadi jin?
    3. Rokok kejaan dapat fulusss. Vape kejaan dpt asap.
    4. Asap vape cam asap lori bawak bauksit kat kuantan. Racun.
    5. Yg jual nak untung dan nak ko mati cepat sbb hidup pun jadi cai najis aje. Eloklah cepat mati. Ambiklah vape 36 kali sehari.
    6. Ako syukur sgt kalu rokok & vape dua2 kasi haram. Dah join hadi, mintak2 haramkan sekali arak, pelacor, lgbt, gay dan judi.
    7. Asap vape buat paru2 anak, bini, kengkawan pun rosak jugak. Ibarat cam ko bunuh mereka.
    8. Jangan sampai aku saman penjual vape dan menagih vape sbb ganggu ketenteraman aku.
    9. Cilaka punya mintiri ninja turtle.

    PENIAGA VAPE RAMAI MELAYU AMNO. PENGHISAPNYA POM SAMA. BIARLAH MEREKA MAMPOOOOOSS CEPAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peniaga vape ni biol la. Maca dah tak ada benda lain nak jual. Asap pun nak jual.

      Delete
  6. Tindakan presiden Parti Ajaran Sesat berUG dgn umno benar2 menguris hati pengundi.Kini pengundi pasti meminggirkn PAS dlm pru14 nanti.

    ReplyDelete
  7. Persatuan peniaga vape nak saman negeri yg haramkan vape. 3 negeri johor, kelantan, KL sudah haramkan vape:

    1. Vape ni bau cam air kencing kucing.
    2. Jin aje yg makan asap. Ko nak jadi jin?
    3. Rokok kejaan dapat fulusss. Vape kejaan dpt asap.
    4. Asap vape cam asap lori bawak bauksit kat kuantan. Racun.
    5. Yg jual nak untung dan nak ko mati cepat sbb hidup pun jadi cai najis aje. Eloklah cepat mati. Ambiklah vape 36 kali sehari.
    6. Ako syukur sgt kalu rokok & vape dua2 kasi haram. Dah join hadi, mintak2 haramkan sekali arak, pelacor, lgbt, gay dan judi.
    7. Asap vape buat paru2 anak, bini, kengkawan pun rosak jugak. Ibarat cam ko bunuh mereka.
    8. Jangan sampai aku saman penjual vape dan menagih vape sbb ganggu ketenteraman aku.
    9. Cilaka punya mintiri ninja turtle.

    PENIAGA VAPE RAMAI MELAYU AMNO. PENGHISAPNYA POM SAMA. BIARLAH MEREKA MAMPOOOOOSS CEPAT.

    ReplyDelete
  8. Apa lg ni sbb peniaga tu spesis samseng sebangsa dgn sifu bukit pinang maka hamba abdinya pandirkutty imayam akan jd zombi gigit ali tinju n the geng n maki bangsa sendiri babi.itulah muka pan ayam yg sebenar yg tak dpt disembunyi lg.pan ayam kokok berderai ekor bergelumang tahi dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pun cam babi. Otak 0.000001 gram. Kentut najis pun ko kata wangi. Bodo

      Delete
    2. Walaon Parti Ajaran Sesat spt dah hilang akal. Siang malam takut pada PAN. Wajah berseri bila mengetahui tuang presiden bersetubuh dgn umno. Nak cover line mereka salahkan PAN dan DAP. Parti Ajaran Sesat senakin sesat. Tiada hala tuju. Pengundi tegar pas pasti cabut lari...takut ajaran yang menyesatkan...

      Delete
    3. Bersetubuh dan bersenyawa dgn DAPIG
      dna vabi amat2 digalakan dan menjadi impian PAN**T

      Delete
  9. Hj hadi ada dia punya amanat sendiri. Amanat itu dipanggil AMANAT HADI. Ada walaon kasi frame gantung kat ruang tamu. Ada yg baca lepas solat berjemaah kat markas tak?

    ReplyDelete
  10. NAK TANYA AHLI2 PAS:

    Korang dah kerjasama dgn umno kan? Kalau pru14 calon Pas lawan calon Umno, korang nak undi sape? Keh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK TANYA KAT AHLI UMNO:

      Korang dah bersatu padu dengan Pas kan? Pru14 besok kalu calon Pas lawan calon Umno, korang nak undi sape? Keh3

      Delete
    2. NAK SOAL WALAON2 PAS PULAK:

      Presiden korang dah kerjasama dgn parti Umno kan? Kalau pru14 calon Pkr lawan calon Umno, korang agak2 nak undi sape? Keh3

      Delete
    3. NAK TANYA WALAON PAS.

      Korang dah bersenyawa dgn umno kan. Katalah pru14, PH dpt 20 kerusi, BN pun dpt 20 kerusi, agak2 presiden korang nak join sapa utk perintah Selangor? Keh3

      Delete
    4. NAK INGATKAN WALAON. TAKUT WALAON LUPA:

      Dulu presiden korang ajar korang jangan pisahkan agama dgn politik. Dlm islam politik tu termasuk agama jugak. Betul tak?

      Habis tu kenapa masa majlis persenyawaan hari tu presiden korang boleh kerjasama dgn umno dalam hal agama islan? Kenapa tak nak kerjasama dalam hal politik? Politik ngan agama 2 benda berbeza ker? Politik lain, agama lain ker? Keh3

      Delete
    5. NAK TANYA AHLI2 UMNO:

      Korang ingat tak AMANAT HADI yg walaon gantung kat frame rumah disorang?

      Presiden diaorang dah tarik balik ker? Bila diorang tarik? Keh3

      Delete
    6. KPD CAIMENO & CAIPAS:

      Korang kata Amanah balaci Dap sbb dap tolak hudud. Boleh tak kita kata, umno balaci Mca sbb Mca tolak hudud?

      Abis tu korang nak sapa? Nak balaci Mca ker nak balaci Dap? Kui2

      Delete
    7. NAK TANYA KAT WALAON:

      Korang dah kejasama dgn umno kan? Katalah Pru14, jamal ker ali tinju ker wakil umno lawan Azmin, korang nak undi sape? Kalau presiden korang suruh korang undi jamal ke ali ker, korang ok ker? Keh3

      Delete
    8. DAP semua tolak..
      Sudah la agen demokrasi , agen DAP plak...
      porno btui PAN ni...
      punya nk menang sampai jd tak ketahuan...
      walaupun ada peluang me'minor'kan demokrasi...
      president bapak demokrasi...
      tak dak pendirian terhadap agama...
      Islam dh tentu rahmat...
      BG aku mmg cukup buruk...
      ish3.. aku br sedar...
      Cuba kita kelaku PAS dgn PAN nk sama...
      ckp semua berterabur...
      jahat btui...
      lebih baik hampa berenti LA...
      BG rakyat pening, huru hara...
      cukup LA dgn UMNO...
      sama ja...tak dk beza APA...
      terpanjang plak... huhu...

      #BahagiaYangDicari



      Delete
    9. Bersetubuh dan bersenyawa dgn DAPIG
      dna vabi amat2 digalakan dan menjadi impian PAN**T

      Delete
  11. Ali tinju ni yg dulu buat tarian ponggong tu kan....
    Kenape tak buat tarian ponggong kat drpan kota raya tu...

    ReplyDelete
  12. Macamana nak boikut Kedai Cini,rata rata rata Kedai HP dia orang yg control,Kedai Melayu dibangunan MARA pun tiada sambutan mumgkin kerana tak banyak pilihan dan harga pun takcompetitive.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa suruh boikot? Orang suruh bakar

      Delete
  13. Walaon Parti Ajaran Sesat ( PAS) dah tak ada idea. Hanya mampu copy & paste.

    ReplyDelete
  14. Org melayu rata2 nye bodoh dan pemalas. Hanya rajin menyalak dlm blog je.keje/belajar malas.bila miskin gagal salahkan dap.senang nye melayu.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  15. Penyokong PKR dan PAN suka duit aroma babi dari DAPigs.

    ReplyDelete
  16. Mana satu ali tinju?

    ReplyDelete
  17. cina ni perlu diajar.supaya jng tipu melayu..
    tapi sayangnya mat sabu tak berani tegur ajar cina penipu ni.. sebab takut hilamg undi utk parti baru tu..
    apa nama parti tu..?. pan..pin pun.
    berasa geli nak sokong parti cina dap anak beranak ni..

    ReplyDelete
  18. Lepas ni kita suruh Ali Tinju pi serbu semua ahlong yang bebas menjalankan perniagaan ceti haram. Bila peminjam tak dapat bayar, rumah dikunci dan disimbah cat, di ugut bunuh,dicederakan dsb tapi polis buat bodoh. Senang saja nak cari ahlong2 ini sebab mereka iklan dimerata tempat.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...