Wednesday 16 December 2015

MAHKAMAH TINGGI KEKALKAN HUKUMAN PENJARA ENAM TAHUN DAN DENDA RM300,000 TERHADAP BEKAS KETUA PENGARAH IMIGRESEN.



Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari  kekalkan hukuman penjara 6 tahun dan denda RM300,000 terhadap bekas Ketua Pengarah Imigresen, Wahid Md Don kerana rasuah.

Mahkamah Sesyen pada perbicaraan lalu telah mendapati bekas Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Wahid Md. Don bersalah kerana menerima rasuah RM60,000 dan dijatuhkan hukuman penjara enam tahun dan denda RM300,000.

Hakim Datuk Amelia Tee mengesahkan keputusan itu selepas menolak rayuan Datuk Wahid terhadap sabitan dan hukuman.

Bagaimanapun, mahkamah membenarkan permohonan Datuk Wahid untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman sementara menunggu rayuan di Mahkamah Rayuan.

11 comments:

  1. Masalahnya orang politik buat gila, tak kena apa pun. Tak kisah yg Ameno ka atau DAP. Ni dia brader, Projek gila Penang. Tapi Mat Sabu Sengih saja laaaa. PAN Imayam kan hamba abdi DAP.






    Inikah Kerajaan DAP ‘Competency, Accountability & Transparency ‘ Laluan Basikal Bernilai RM30 Juta ?
    DECEMBER 15, 2015
    AIDCNEWS
    LEAVE A COMMENT
    AIDCNews – 15/12/15 – Inikah Kerajaan DAP Pulau Pinang yang kononnya mengamalkan konsep ‘Competency, Accountability and Transparency (CAT)’ projek laluan basikal sahaja menelan kos RM30 juta ?

    “Inilah kerajaan DAPIG paling bodoh di Malaysia.

    “Lorong basikal dicat untuk laluan pejalan kaki di hadapan Hotel Jen Komtar.

    “Siapa pelancong yang anda jangkakan. Warga emas, OKU dan rakyat untuk berjalan di sepanjang laluan berjalan kaki ini yang dikhaskan untuk berjalan kaki apabila ia juga adalah satu lorong basikal ?, kata Tan Khai Beng yang melampirkan foto-foto di bawah.









    Sebelum ini, Sim Kiang Chiok turut mengkritik projek laluan basikal sepanjang 12.5 kilometer yang menelan kos RM30 juta.

    “Kepada mereka yang bertanya saya mengapa begitu banyak kosnya, sila bertanya ‘Tokong’ lor.

    “Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah melancarkan satu projek laluan basikal yang menelan kos RM30 juta untuk 12.5 kilometer di sepanjang pantai.

    “RM30 juta dibahagikan dengan 12.5 dapat berapa ?,”soalnya.







    “Adakah ini rupanya Projek Laluan Basikal yang bernilai jutaan ringgit di Pulau Pinang ?

    “Hanya menggunakan cat lane basikal sahaja, tetapi ianya berharga RM30 juta bagi 12.5km. Fuhh.. Macam ni rupanya berharga puluhan juta.

    “Ini bermakna RM2.4 juta bagi setiap kilometer. Buat jalan raya pun tak mahal macam ni.

    “Aku nak tanya Lim Guan Eng agak-agak dia pakai cat apa? Ada emas ke? Sampaikan berjuta harganya.

    “Biasalah kalau projek membabitkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang semuanya telus dan bersih, kalau projek kerajaan negeri BN semuanya seleweng dan rasuah. Padahal mereka punya Projek adalah bapak segala kroni dan rasuah..!,” ulas ASSU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEMALUAN MAT SABU BAKAL DIDEDAHKAN!!!

      Kali ni kita tengok macam mana Si Mat Sabu tu nak lepaskan diri dari dakwaan yang dia buat sendiri. Kita tengok sejauh mana Si Mat Sabu tu mampu untuk cari alasan dan selamatkan diri dia sendiri.

      PAS Pulau Pinang mahu menyaman Mohamad Sabu kerana enggan menarik balik dakwaan kononnya parti Islam itu diresapi fahaman militan negara Islam Iraq dan Syria (ISIS).

      Setiausaha PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata tindakan terhadap Mohamad atau Mat Sabu akan dilakukan sejurus perbincangan mengenainya dimuktamadkan di peringkat pusat.

      Katanya, perbincangan mengenainya di peringkat pusat membabitkan beberapa pihak dalam parti, termasuk Jawatankuasa Undang-undang PAS dan peguam yang dilantik parti.
      “Kita sedang menunggu maklum balas mengenai perkara ini daripada PAS Pusat. Keputusan mengenainya tidak dapat dimuktamadkan secara terus di peringkat negeri kerana ada batas tertentu,” katanya, lapor Berita Harian.
      Pada 1 Disember yang lalu, Si Mat Sabu tu dilaporkan berkata, antara punca dia menubuhkan parti baru adalah kerana PAS sudah mula diresapi pemikiran kumpulan militan ISIS.

      Dia turut mendesak pihak berkuasa menyiasat perkara itu. Tuduhan Mat Sabu itu menimbulkan kemarahan pemimpin PAS dan mendesak Mat Sabu menarik balik kenyataan itu serta meminta maaf.

      Walaupun Timbalan Presiden parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kata dakwaan yang dibuat tidak hanya ditujukan kepada PAS, namun Si Mat Sabu tu tetap enggan berganjak dari dakwaannya.

      Jadi, tak heran la kalau Si Mat Sabu tu tak perlu takut disaman oleh PAS sebab 'Abang Besar' payung kembang. Apa sangat la kalau setakat nak bayar saman tu nanti ye tak. 'Abang Besar' banyak duit. Boleh bayar saman Si Mat Sabu tu nanti. Janji, Si Mat Sabu tu buat je apa yang diorang suruh!!!

      Delete
    2. Hahaha....sememangnya begitu yg harus di halang dari terlepas hukuman malah lg berat lg bagus sebab mrk2 nilah rasuah berluasa dan jenayah semakin meningkat dgn tangkap lepas hanya akan memeranikan mrk terus berani melakukan jenayah. Pengawai yg tidak bertanggungjawap salah guna kuasa akan memusnah keamanan negara ini.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. TIDAK mengapa jika PAS menolak kerjasama dengan UMNO. Tidak menjadi kudis pun kerana tanpa PAS pun UMNO boleh servive.

    UMNO tetap relevan dan pilihan rakyat terutamnya orang Melayu.

    Tapi, yang peliknya, PAS dilihat seperti hilang punca, hilang pondoman, hilang akal dah jadi semakin bodoh dan banggang. Kenyataan yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin atasan PAS menunjukkan mereka benar-benar sudah 'tenat' setelah di tendang keluar dari Pakatan Haram oleh rakan kongsinya, DAPigs. Kesian tangok PAS sekarang ini. Dah tiba masanya PAS membuat rombakan besar-besar supaya mengganti atau memberi laluan kepada pemimpin-pemimpin muda mereka bagi menggantikan pemimpin-pemimpin mereka (PAS) yang kini dilihat sudah hilang punca, idea.

    Mereka (pemimpin2 veteran PAS) kelihatan sudah 'nyanyuk'.

    Lihat ucapan bodoh dari Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Datuk Mustafa Ali. Beliau menegaskan parti itu tetap tidak akan menjalin kerjasama politik dengan UMNO, juga Pakatan Harapan. Sebaliknya, beliau berkata, PAS hanya akan kekal bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sahaja.

    Huhuhu...kan pelik tu. PKR tu dari gabungan mana? Tidakkah PKR itu dari gabungan 'Pakatan Harapan' yang mana DAPigs berada sama didalam Pakatan Harapan dan adalah rakan kongsi PKR.

    Ini bermakna PAS terpaksa berhadapan dengan DAPigs sekali lagi walaupun cakap-cakap bodoh dari Sertiausaha PAS bahawa PAS tidak akan menjalin kerjasama politik dengan DAPigs.

    Nak jaling apa jadahnya kerana DAPigs tolak PAS.

    PAS juga tidak serik-serik dan belajar dari kesilapan lampau bahawa PKRlah dalangnya yang membuat PAS ditendang keluar dari Pakatan. Sekali lagi ditegaskan disini, tidak mengapa PAS menolak kerjasama degan UMNO, tidak ada ruginya.

    Biarkan lah PAS dengan omong-omong kosongnya yang mana mereka hanya layak di gelar 'pembangkang' dulu, kini dan selamanya. Maka, kesimpulannya, PAS sengaja ingin mencari nahas dan sekali mereka ingin lihat 'punggung' mereka akan di tendang oleh DAPigs dan PKR.

    PKR hanya memerlukan kerjasama dengan PAS semata-mata untuk PRU ke-14 yang akan datang ini. Mereka (PKR) memerlukan sokongan dari ahli-ahli PAS bagi mengundi calon mereka di PRU nanti.

    Itu jelas dan realistik.

    PAS tetap akan di perkuda-kudakan oleh PKR. Jadi, d kesimpulannya bahawa mentaliti pemimpin-pemimpin atas PAS yang menolak kerajasama dengan UMNO adalah satu langkah yang salah dan akan merugikan diri mereka sendiri.

    kona kot mana pun bodoh memanjang pemimpin Pas ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg tengah tenat..nk cari tempat berpaut..

      Delete
    2. Dah kebulor,tahi pun dia makan

      Delete
    3. pimpinan muda pas lg lah keras dgn umnu..mereka akan berontak klu pas gabung dgn ameno dlm pru14 nanti..ameno akan tenggelam sekira nya najib terus jd pm..negara dah tenat krn ameno

      Delete
  3. jaga maruah anugerah dato tu, negeri yang memberinya luctkanhaknya keatas dato itu.

    ReplyDelete
  4. RM 60,000.00 Kena penjara.
    RM 2,600,000,000.00 Langsung tiada tindakan.
    Fikirkanlah...............

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu saudara.apalah nasib kita kat Malaysia ni.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...