Saturday 19 December 2015

SUASANA PELANCARAN PAKATAN HARAPAN TANPA PAS PERINGKAT NEGERI PERAK .... MASIH ADA HARAPAN KAH PAKATAN HARAPAN??????


Kalau sekadar ini sahaja sambutan dan sokongan diberikan oleh rakyat Perak terhadap Pelancaran Pakatan Harapan Negeri Perak semalam 18hb Disember 2015 di Perkarangan Pejabat PAN Perak di Greentown Nova, Ipoh, Perak dengan kehadiran serta dirasmikan bersama-sama oleh Presiden PAN Hj Mohamad Sabu, Pengerusi DAP Perak dan Pengerusi MPN PKR Perak serta Ketua Sekreteriat Pakatan Harapan serta beberapa pemimpin ulung Pakatan Harapan Perak apakah ingat Pakatan Harapan ada harapan rampas Perak dari tangan UMNO/BN tanpa bantuan dan sokongan PAS?????

Berlaku jujur dengan bersandarkan kepada beberapa rakaman gambar diatas tepuk dada tanya iman dan cuitkan minda tanya akal logik ... mampukah Pakatan Harapan tanpa PAS rampas Perak dari UMNO/BN... apakah PAN sudah mampu menyerahkan sokongan dan undi warga Bani Melayu/Islam kepada Pakatan Harapan Perak walaupun Penasihat Umum PAN datang dari negeri Perak .. Mampu kah????

Sebab itu PAN kena sedar diri sikit ... cakap jangan terlampau berdegar besar sangat macam nak runtuk langit dan terbelah bumi tanpa gagal untuk menerima realiti betapa rakyat majoriti terutamanya dari kelompok penyokong dan pendokong pembangkang secara total dan mutlak tolak kewujudan PAN.

Sudahlah khemat tidak banyak dan banyak pula kerusi kosong tanpa penghuni ... kalau yang hadir melancar para pemimpin ulun Pakatan Harapan pun begini dia punya sambutan tidak boleh bayangkan jika yang datang memberikan ucapan sekadar pemimpin Pakatan Harapan taraf biasa-biasa.

Moralnya  .. no way .. Pakatan Harapan tanpa penglibatan dan dokongan serta bantuan PAS dapat rampas Putrajaya maupun Perak ... no way.

21 comments:

  1. Grassroot Keadilan memboikot Majlis ITU kerana kehadiran Mat Sabu d Khianat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah bila President PAN Otak Fius

      - Masuk Politik bukan Kerana Islam
      - Setuju Dgn Karl Marx yg Ugama itu Candu Masyarakat

      Bukitinya di Malaysiakini dan ini LINK dia


      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Yg ni Aku Copy dan Paste skit

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Delete
    2. Pemimpin dan grass root pkr bersama pas. Tak ada sapa pun teringin nak sokong pan kecuali yg berotak mcm beruk atas tunggul

      Delete
    3. Amanat Hj Hadi...

      Saudara-saudara sekelian percayalah,

      Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


      Percayalah saudara-saudara sekelian,

      Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

      Delete
    4. Kita tidak perlu masuk Syiah tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan politik suku agama suku..

      Delete
  2. Org ramai dh bosan la nk dgr ucapan depa ni...
    Baru ni aku ada servey jg pgrm depa ni kat tmpat aku, yg berucap rafizi, dn MP Kuala Langat tu, laki bini berucap tk habis2 ayat haramjadah, sial...
    Tk sedar dia tu sbnrnya yg sial haramjadah, simpan bini orang buat bini...
    Pgrm pun lebih bnyk kerusi dari orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu tak selfie Amoy Ipoh langgar Dada ka???

      Delete
  3. Suasana mcm parti tupperware jer...silap2 PAN tdk diberikan kerusi di mana2 sb dibimbangi calon PAN nti CALON TIDAK BOLEH MENANG...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN pemimpinnlagi ramai Dari penyokong. ITU pun saya Kurang yakin Anak Bini pemimpin PAN pun tak tentu penyokong mereka

      Delete
    2. Pan tak ada masalah pun rakyat tak sokong mereka sbb penyokong mereka ramai berpuluh juta tinggal di luar negara terutama di iran!

      Delete
  4. Ahli Keadilan wajar memboikot apa2 Majlis yg dihadiri pencinta Syiah Nasrullah

    ReplyDelete
  5. Semua manusia di muka bumi ini tahu PAN adalah barua DAP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan sahaja Barua DAP tapi juga menyanjung Syiah Nasrullah (Video Mat Sabu)

      Delete
  6. CERITA PASAL BAJU PUN BOLEH BUAT DIORANG "GHAIRAH"!!!

    Inilah masalahnya bila ada yang tak mampu nak kawal 'Nafsu' didalam diri masing - masing. Akhirnya, keghairahan yang ditonjolkan hanya sekadar mem-BODOH-kan diri sendiri.

    Tapi, perkara sedemikian memang tidak perlu nak dipertikaikan lagi kerana ianya sudah menjadi lumrah dikalangan mereka. Nak pulak yang berfikiran 'Jumud' dikalangan Pakatan Haprak tu.

    Kalau sebelum ini, kita dah dedahkan mengenai corak pemikiran Longkang puak - puak Pengampu dan Pentaksub bontot DAPigs tu apabila gambar Hadi Awang dan Perdana Menteri tersebar.

    Memang macam - macam persepsi yang dilemparkan oleh puak - puak Pencacai bontot DAPigs tu berikan. Terutama sekali dikalangan mereka yang menjadi 'Pengkhianat' PAS. Antaranya:
    "Kata mereka, dua orang pemimpin tu sekarang ni sedang dalam keadaan 'Terdesak' sehingga terpaksa menggunakan idea 'Basi' untuk menaikkan nama mereka dalam persada Politik tempatan.

    "Kononnya bagi mereka, tindakan yang dilakukan oleh dua orang pemimpin yang sanggup duduk diatas satu pentas demi perpaduan Umat Islam tu hanya setakat nak cari 'Publisiti Murahan'." - seterusnya...
    Tapi, ada yang anggap persepsi tu hanya sekadar ciptaan semata - mata. Habis, bagaimana pulak dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Naib Presiden PAS ni? Adakah ianya ciptaan juga?
    “Bagi mereka yang cemburu kepada kehadiran Tuan Guru Presiden di pentas Multaqa, mengharapkan Tuan Guru Presiden Pas menerima pelawaan Datuk Seri Najib untuk bersama dengan Umno.


    “Tiba-tiba berlaku sebaliknya. Oleh kerana tidak ada modal untuk belasah Tuan Guru, maka baju sedondong yang dijadikan hujah, untuk memburukkan Tuan Guru Presiden,” katanya dalam kemas kini status di Facebook, hari ini.
    Nah! Korang bayangkan la macam mana punya Jumud pemikiran puak - puak Pentaksub dan Pengampu DAPigs tu. Sampai tahap, baju pun boleh jadi bahan modal untuk diorang Politik-kan.

    Pokok pangkalnya, puak - puak Pentaksub dan Pengampu bontot DAPigs tu memang benci melihat usaha ke arah perpaduan Umat Islam ni menjadi kenyataan. Sebab diorang tau, ianya hanya akan menyusahkan 'Abang Besar' diorang untuk merampas kuasa!!!

    ReplyDelete
  7. mana PAN dapat dana yg begitu banyak sehingga mat serabut ni bleh declare PAN ada banggunan sendiri dlm 3 bulan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Munsyi abdullah menerima habuan dari penjajah ingeris manakala mat sabu merupakan munsyi abdullah modern menadah habuan dari penjarah sepet tongsan

      Delete
  8. mana PAN dapat dana yg begitu banyak sehingga mat serabut ni bleh declare PAN ada banggunan sendiri dlm 3 bulan...

    ReplyDelete
  9. Wahai admin jgn judge dengan gmbar .kehadiran beribu ribu penyokong pas dlm ceramah pas pn pas tetap kalah dlm pru..
    Itu kenyataan dr dulu smpai skrang..kalau menang.pn atas tiket pakatan rakyat..jgn sombong dn angkuh..

    ReplyDelete
  10. di msia 3 prti tkuat dap pas n umno lain2ny hnya menumpang kasih spt adil dll di kedah praya 013 adil btnding yg gerak jntera ahli pas harapkan adil jwapny tkubur adil hanya bising tp habuk tak ad

    ReplyDelete
  11. Kalau nak belajar ilmu politik, kena belajar dari mat sabu.. Sebelum buat parti baru, kena war2kan dulu bahawa PAS nak berUG dgn UMNO.. Bila dah bersedia nak buat parti baru, jangan lupa kena langgar sumpah bai'ah dulu.. Bila parti dah tertubuh, langgar jer harta wakaf pulak.. Bila nak tarik perhatian @ kasih sayang DAP, declare jer sanggup tolak hudud sekiranya DAP tolak hudud (sy yakin PKR x kan tergamak nak tolak hudud).. Bila parti dah mula x dapat sambutan, tuduh jer parti PAS diresapi oleh ISIS.. Bila parti dah nak lemas, buat jer kenyataan syok sendiri utk ambik alih Kelantan dari PAS...

    Kalau macam ni punya ilmu, maka terbaeklah ilmu politik mat sabu.. Saya bagi 3 suku bintang!!

    ReplyDelete
  12. Anon 22:24 lu pnya statemnt gua byk suka....kasi panas PANkuali.......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...