Tuesday 22 December 2015

JELAJAH TRELER PAKATAN RAKYAT DI JITRA BERSAMA MAT SABU MEMBUKTIKAN PAS KEDAH SUDAH LUMPUH??????


Masih segar dalam ingatan betapa orang kuat PasMa dan PAN memberitahu dalam sidang media bahawa sebaik sahaja PasMa didaftarkan menjadi parti politik maka 70 peratus ahli PAS akan meninggalkan PAS secara beramai-ramai.

Ternyata amatlah benar kenyataan beliau itu dengan mengambil kira sambutan dan suasana Jelajah Treler Pakatan Harapan malam tadi 21.12.2015 di Tapak Pasar Malam Taman Mahsuri, Jitra, Kedah bersama Presiden PAN Tuan Hj Mohamad Sabu.

Sebelumnya itu disebelah petang diadakan cabutan bertuah, belon percuma, sumbangan kembali ke sekolah dan Ais Krim percuma sebagai umpan menambat dan memujuk rakyat hadir.

Hitungan politik secara kasar dan realiti jelas menunjukkan PAN tidak ada tempat dan masih gagal untuk menarik sokongan masyarakat Melayu/Islam.

Bagi masyarakat Melayu/Islam dinegara ini hanya UMNO atau PAS sahaja wadah politik mereka dan sedikit kepada PKR.

Merasakan dirinya akan ditolak secara mutlak dan total oleh masyarakat Melayu/Islam maka mungkin disebabkan itulah keahlian PAN dibuka kepada semua kaum dan agama bukan sangat nak bersifat inklusif tetapi masyarakat Melayu/Islam mengambil sikap pasif kewujudan PAN setakat ini.

32 comments:

  1. Ada gambar phahrolradzi Pasmacha. Mestilah ada bihon sop pasmcaha kegemaran PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh! Nampak gayanya kehangatan isu berkaitan dengan kerjasama diantara UMNO dan PAS memang benar - benar menjadi bahan topik bualan yang hangat dikalangan rakyat pada ketika ini.

      Sampai tahap ada jugak Pentaksub dan Pengampu puak - puak DAPigs tu yang sanggup berpaling tadah apabila melihat Pakatan Haprak yang diwujudkan sebelum ini hanya Retorik semata - mata.

      Jika selama ini, puak - puak PASMA-Cai tu sanggup berkiblatkan DAPigs apabila bersetuju untuk menyertai parti Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu secara terang - terangan.

      Tapi dek kerana teguran demi teguran yang diberikan sebelum ini seolah - olah tidak diendahkan oleh puak - puak Pengkhianat tu mungkin membuatkan puak - puak PASMA-Cai ni naik muak.

      Nak pulak bila desakan yang dibuat terhadap pimpinan PKR Selangor yang diterajui oleh Si Menteri Besar Azmin tu agar mengiktiraf Pakatan Haprak tu sebelum ini lansung tidak dipedulikan.

      Maka, tak heran la kenapa puak - puak PASMA-Cai tu sanggup beralih arah dan berubah kiblat menyokong cadangan agar diwujudkan gabungan kerjasama Politik diantara PAS dan UMNO.

      TAPI, jangan mudah sangat terpengaruh dengan tindakan puak - puak PASMA-Cai tu. Dah nama pun diorang ni jenis Pengampu dan Pentaksub puak - puak DAPigs tu secara terbuka.

      Jadi, sudah pasti niat diorang menyokong cadangan itu hanya sekadar dibuat secara membuta tuli. Sebaliknya, ada habuan yang sedang cuba dilobi oleh puak - puak PASMA-Cai tu.

      Dalam erti kata lainnya, puak - puak PASMA-Cai tu keluarkan kenyataan pun hanya setakat nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je. Memudahkan diorang nak 'Makan Kiri Kanan'. Penyudahnya yang untung, diorang jugak!!!

      Delete
    2. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
    3. Ahli Parlimen Kota Baru Taikkudin menyalahkan portal The Malaysian Insider dan mengatakan kenyataannya diputar belit. Selain The Malaysian Insider, portal berita lain seperti Sinar Harian Online, The Malay Mail Online, Malaysiakini dan Mstar Online turut melaporkan perkara sama.

      Delete
    4. 9;19 lari topic. Hujah lawan dgn hujah. Kah kah kah. PAN Imayam

      Delete
    5. Kesian setiausaha agong Pas kena belit.

      Semalam dia keluar kenyataan Pas sedia maafkan Umno, hari ini tak mengaku pula semalam keluar kenyataan itu dan dia menyalahkan lima portal berita.

      Kenapa jadi berbelit begitu?

      Takiyudin keluar kenyataan Pas sedia maafkan Umno tentu atas kefahaman beliau hasil daripada pernyataan oleh Haji Hadi serta tindakan dan reaksi Haji Hadi kepada Umno.

      Tapi setelah sedar ahli di bawah tidak setuju keatas pendekatan itu telah menyebabkan Takiyudin terbelit lidah.

      Macam manalah haji Hadi ni...baru masuk pusingan pertama pun dah terbabas teruk...kluk klek....flip flop..

      Elok Takiyudin hempas jer jawatan setiausaha agong.

      Kalu letak ni lembut sangat. Hempas baru Haji Hadi paham kot.

      Pas bodo.

      Delete
    6. DAP dan PAN Imayam menolong G-25 yg SIBUK NAK MENG-HALAL-KAN BENDA HARAM!!!

      Hah! Inilah bahananya bila sibuk sangat nak menghalalkan benda yang haram. Penyudahnya diri sendiri pulak yang terpalit dengan ludah sendiri. Memang patu sangat pun diorang ni diharamkan.

      Kalau dibiarkan terus wujud, maka tak mustahil sekiranya fahaman Liberal sebegini mampu untuk memesongkan fahaman umat Islam serta masyarakat Malaysia secara keseluruhannya.

      Walaupun tak semua saranan yang dibuat oleh Pertubuhan Peribumi Perkasa semalam boleh diterima, tapi setidak - tidaknya desakan yang dibuat ini perlu dipertimbangkan dengan sewajarnya.

      Tapi, jangan setakat mengharamkan kumpulan G25 tu sahaja. Sebaliknya, haramkan jugak kumpulan - kumpulan Pro Liberal yang selama ini cuba berselindung disebalik label "NGO" atau parti Politik.

      Terutama sekali puak - puak dari kalangan Parti Keluarga Rosak tu yang menjadikan agenda utama mereka adalah untuk membebaskan seorang Banduan yang telah dijatuhi hukuman penjara kerana Meliwat atas nama 'Hak Asasi Manusia'. Baru la Padan Muka diorang!!!
      KUALA LUMPUR - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) meluluskan usul supaya kerajaan mengisytiharkan kumpulan G25 sebagai kumpulan sesat.

      Pengerusi Jawatankuasa Usulnya, Hassan Basri berkata, keputusan itu dibuat susulan terlalu banyak penyerapan fahaman sesat liberalisme dan pluralisme yang semakin berleluasa sehingga mengancam akidah umat Islam.

      Menurutnya, kerajaan perlu mengambil tindakan kepada mereka yang bertindak melanggar Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam sebagai Agama Persekutuan.

      “Perkasa mengecam keras kebiadaban kumpulan G25 dan mendesak supaya kerajaan bertegas, mengengkang fahaman ini dengan memfatwakan kumpulan G25 sebagai kumpulan sesat.

      “Persidangan kali ini turut mendesak kerajaan bertegas dan mengambil tindakan mahkamah untuk mempertahankan kesucian agama Islam dan tidak tunduk kepada desakan mana-mana pihak yang ada kepentingan,” katanya kepada pemberita sempena Persidangan Agung Perkasa ke-6, di sini, hari ini.


      Semalam, polis dilaporkan akan memanggil Jurucakap Bekas Penjawat Awam (G25), Datuk Noor Farida Ariffin dalam masa terdekat bagi mendapatkan kenyataan berhubung siasatan mengikut Akta Hasutan.

      Delete
    7. Hadi Hadi bawa Pas ke tahun 1972...

      Pada tahun 1972 Pas bergabung dalam BN. Yang menyebabkan Pas masuk BN ialah Tun Razak dipehak Umno dan Dato' Asri disebelah Pas.

      Tahun 1978 Pas di sepak keluar daripada BN. Maka terpecatlah Dato' Asri dan Mustapa Ali daripada BN.

      Kemudian Dato' Asri sebagai Presiden Pas dikritik hebat oleh pemimpin lain dalam Pas yang akhirnya beliau terpaksa keluar Pas.

      Dato' Asri masih teringat-ingat kemanisan semasa dalam BN. Akhirnya masuk Umno. Dia meninggal ketika masih ahli Umno.

      DAN SEKARANG...

      Anak Tun Razak...Najib sedang mengulangi langkah bapanya. Najib disebelah Umno dan Haji Hadi disebelah Pas sedang mengulangi tragedi 1972 untuk Pas masuk balik BN.

      Nik Aziz antara yang menentang kemasukan Pas dalam BN dari dahulu hingga akhir hayat. Nik Abduh pula sangat menyokong Pas bekerjasama dengan Umno/BN.

      Apakah kitaran sejarah akan berulang sekali lagi? Pas masuk BN. Tak lama kemudian BN terajang Pas keluar. Pemimpin dan ahli Pas memberontak dan Haji Hadi keluar Pas, masuk Umno dan mati sebagai ahli umno.

      Pas bodo..

      Delete
    8. Hahaha....melayu masih ramai ketinggalan pemikiran apalg melayu tak berani berubah mengubah menerima yg baru sebab tu melayu ramai masih ketinggalan dlm byk bidang apalg kehidupan. Biarkanlah melayu yg pengecut pemalu pemikiran sempit yg tidak mungkin akan menerima pan, maka pan hanya utk manusia yg berani berubah menyahut cabaran tidak gental mahukan pembaharuan bela hidup rakyat malaysia tak kira bangsa kaum agama .hidup rakyat malaysia!!

      Delete
  2. Budak2 parti kuali sekarang dah lemah semangat. Parti tak ada sambutan dan paling terul tidak dikenali dikampung2. Demi melepas kekecewaan maka mereka attack Pas siang malam. Umno dah tak nampak lagi sebagai musuh.
    Macam2 usaha dah dibuat bagi belon, bagi aiskerim buat itu buat ini tapi orang ramai tak minat jugak. Bagi puak2 liberal dalam Kuali aku cadangkan edar kondom pula. Ajak kawan2 dari Sis dan G25 join sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengikut Ajaran Sesat makin hilang haluan. Awas jgn terikut idealogi Parti Ajaran Sesat ini. Nanti boleh terpeso g akidah kita. Aku hornati Mat Sabu yg berprinsip dan sensitif kepayahan rakyat marhain.

      Delete
    2. Siapakah antara ahli PAS yang setuju PAS bersama UMNO?.
      Mejoriti penyokong PAS diseluruh negara tidak bersetuju dan menolak usaha Hj Hadi mengadakan usaha untuk berkerja sama (kahwin mutaah) dengan UMNO. Walaupun pimpinan cai PAS berbuih-buih mulut menafikannya, namun hangat bara percintaan PAS dengan UMNO dapat dihidu oleh ahli dan penyokong PAS.
      Ahli-ahli PAS mula bangun dan menunjukkan sikap tidak senang terhadap pimpinan PAS yang menunjukkan sokongan kepada cita-cita pimpinan PAS pusat untuk bermutaah dengan UMNO.
      Walaupun mereka tidak membuat kritikan secara terbuka kepada pimpinan, namun asas kekuatan PAS diperingkat akar umbi semakin layu, seperti rumput disiram racun.
      Kenyataan sombong setiausaha Agong PAS / ahli Parlimen Kota Bharu (bukan anak Kelantan) pada hari ini, bahawa PAS sedia memaafkan dosa-dosa lampau UMNO telah mengguris hati dan jantung ahli-ahli PAS. Peristiwa Mamali masih segar dlm ingatan.
      Tanpa menghiraukan perasaan ahli dan penyokong PAS peringkat pariah dan akar umbi. Pimpinan PAS melalui setiausaha Agongnya, seolah-olah telah dilamun berahi dan syahwat yang tidak terkawal untuk berkahwin dengan UMNO. Mereka seolah-olah mahu pastikan mereka dapat tidur sekatil dengan UMNO, walaupun terpaksa melalui "kahwin mutaah".
      Mulut tidak bertapis setiausaha agong PAS bemungkinan besar menyebabkan pimpinan PAS Kelantan akan dilanda krisis kepercayaan dan kritikan celupar dari ahli dan penyokong PAS. Keadaan ini sedikit sebanyak boleh meruntuhkan kehormatan pimpinan PAS Pusat dan Kelantan dikalangan ahli PAS sendiri.
      Jika pimpinan PAS tidak yakin kepada realiti ini, mereka boleh merisik pandangan ahli dan penyokong PAS dimana-mana sahaja. Mereka boleh berada ditempat perbincangan politik rakyat bergema, sama ada dikedai kopi atau disurau. 
      Mereka boleh melihat bagaimana ahli dan penyokong PAS sendiri, tanpa malu dan segan membuat serangan pribadi dan mengecam pimpinan PAS Pusat dan Kelantan.
      Modal wala' dan mempercayai keputusan pimpinan yang selama ini subur dalam sanubari hati ahli PAS telah terhakis. Pimpinan PAS kelantan sekarang tidak boleh lagi menyamakan diri mereka seperti TGNA. Penyokong dan ahli PAS telah didik oleh TGNA bahawa "ulamak yang istiqamah dengan perjuangan" sahaja yang layak menerima wala' dan sokongan redha dari mereka.
      Sebenarnya permainan yang digerakkan oleh pimpinan PAS Kelantan adalah suatu yang amat merbahaya kepada masa depan PAS di Kelantan. Bahkan kalau tersalah sepakan, mereka akan dikelaskan sebagai pengkhianat kepada perjuangan PAS.
      Adakah kemungkinan kacau bilau yang berlaku hari ini, disebabkan hukuman dan qada atas dosa pimpinan PAS Kelantan. Dimana mereka bertindak menyokong pembuangan ahli-ahli PAS secara tidak betul pada muktamar yang lepas. Kalau diamati dengan halus agenda bergabung dgn UMNO telah dirancang sekian lama. Cuma dgn adanya TGNA hasrat Hj Hadi terbantut.Ketiadaan TGNA membuka peluang kpd Hj Hadi bergabung dgn UMNO. Paling malang anak TGNA sendiri Nik Abduh mengkhianati amanat Tuan Guru Nik Aziz.

      Delete
    3. Sejarah akan berulang..

      Dulu PAS kuat dan digeruni

      Orabg yg betanggungjawab tarik Pas masuk BN ialah Tun Razak.

      yang tendang keluar Pas ialah Tun Hussein Onn

      antara yang menyebabkan Dato' Asri keluar Pas ialah Nik Abdul Aziz

      ITU CERITA DULU
      *************************

      SEKARANG & AKAN DATANG:

      yang tarik Pas masuk BN Najib...anak Tun Razak

      yang terajang keluar Pas dar BN Hishamuddin...anak Hussein On.

      yang akan buang Hadi dari Pas siapa?

      Pas memang bodo..

      Delete
  3. Haaaaaa ITU sebab Dr Dzul cakap PAN wajar menyantuni LBGT. Sebabnya PAN Imayam tak cukup ahli. Ahli aekarang lebih ramai Dari penduduk Asia Tenggara sahaja.

    Wokey gang2 Sotong Dan mat2 adooooii sakit punkoq sila isi borang PAN Imayam. Progressive Inclusive Dan Paham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belon tu mungkin melambangkan Belon dewasa yg mrmpunyai perasa strawberi. Al maklum menyantuni LBGT

      Delete
    2. Pengikut Ajaran Sesat makin hilang haluan. Awas jgn terikut idealogi Parti Ajaran Sesat ini. Nanti boleh terpeso g akidah kita. Aku hornati Mat Sabu yg berprinsip dan sensitif kepayahan rakyat marhain.

      Delete
    3. Heh! Nampak gayanya, kecewa betul puak - puak Pentaksub dan Pengampu DAPigs tu dibuatnya bila diorang dengar cerita kata PAN Imayam dibenci oleh Bani Melayu

      Itu baru dengar cerita. Belum PRU-14, bilamana Kaum Melayu dan Kaum India akan menolak DAP kerana dasar RACIST mereka

      Kalau korang baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Pentaksub dan Pengampu DAPigs seperti diatas ni, memang korang akan nampak kecewanya diorang dengan perkara tersebut.

      Selebihnya, tak payah la kita dedahkan. Cukup la setakat itu sahaja yang kita paparkan. Sebab kalau baca yang selebihnya pun, semua hanya setakat dakwaan dan tuduhan kosong semata - mata.

      Tapi, seperti yang kita katakan sebelum ini jugak la. Yang dengki dan panas punggung melihat Kaum Melayu dan India tolak DAP.

      Kalau DAP ditolak oleh 2 kaum itu. PAN Imayam akan tertonggeng seperti LBGT

      Delete
    4. Seluruh pengundi PAS masih terkejut dengan tindakan Hj Hadi.Mula-mula membuang Geng 18 sebab cerdik dan lantang bersuara. Mereka dilebelkan berbagai gelaran. Tujuanya agar pengundi PAS membenci mereka.Yang tinggal dalam PAS sekarang hanyalah terdiri daripada mereka yg bodoh dan tiada tokoh pemimpin. Contohnya Nik Abduh. Walaupun bapanya dikagumi tapi Nik Abdul boleh digolongkan sbg pengkhianat amanat bapanya. PAS sudah jadi parti caca marba, halal ka haram ka..semua depa sapu..janji, jangan dengan DAP dan AMANAH (Pemimpin Amanah mesti diburuk-burukan sbb mereka tahu banyak rahsia PAS)

      Pasal apa? Pasal, DAP dan AMANAH ada prinsip perjuangan.Mereka terdiri dpd profesional yg berotak.

      manakala PAS, prinsipnya suka kluk klek, u-uturn, flip flop. Banyak cakap shj, tarak serupa bikin.
      samalah dengan UMNO, Perkasa.itu pasal, PAS boleh join UMNO dan Perkasa.parti pelampau kaum bani Melayu.

      Delete
  4. tabik pada mat sabu. tanpa mat sabu pas xkan sampai tahap ni sekarang. sampai boleh cium umno lah. nak harap din ayam dengan nik abduh??hampaihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu bukan salah umum tapi berniat memuji2 Syiah. Syiah sudah difatwakan sesat di Malaysia


      Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini.

      Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria.

      Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Reply
      Replies


      By the way Majlis Fatwa kan kata Syiah tu sesat!!!!!


      Syiah sesat, haram untuk umat Islam dari Malaysia

      SHAH ALAM - Majlis Fatwa Kebangsaan menegaskan Syiah adalah ajaran sesat sekali gus haram diamalkan oleh orang Islam dari negara ini.

      Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, majlis fatwa tetap dengan keputusan sebelum ini yang dikeluarkan sejak tahun 1996, di mana ajaran Syiah adalah ajaran yang menyeleweng daripada Islam dan tidak boleh diamalkan oleh rakyat Malaysia.

      “Syiah ini adalah ajaran sesat sepenuhnya kerana ianya memang menyeleweng daripada akidah.

      “Bagaimanapun untuk menyatakan ia bukan Islam kita belum tetapkan, kerana kumpulan ini juga mengucap dua kalimah syahadah namun tidak mengikut ajaran sunnah.

      “Sesiapa rakyat Malaysia yang beragama Islam yang sememangnya telah berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah sejak beratus tahun lalu haram mengikut ajaran ini, dan tindakan boleh dikenakan,” katanya kepada Sinar Harian Online.

      Sebelum ini, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dipetik sebagai berkata, penganut ajaran Syiah di negara ini tidak mempunyai halangan mengamalkan mazhab itu.

      Bagaimanapun menurut beliau yang menjadi kesalahan apabila pengikut Syiah cuba untuk menyebarkan ajaran tersebut.

      "Siapa pun mereka sama ada penganut Buddha, Hindu mereka berhak untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing namun yang menjadi salah apabila mereka cuma mengembangkan ajaran tersebut kepada orang Islam," katanya.

      Mengulas lanjut, Abdul Shukor berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan mempunyai pendirian yang sama dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) iaitu membenarkan pengikut Syiah asal daripada negara Islam yang lain meneruskan mazhab tersebut di negara ini.

      Namun, beliau berkata, ajaran mazhab tersebut tidak boleh disebarkan dan dikembang secara terang atau sulit kepada penduduk Islam di Malaysia.

      “Pengikut Syiah dari Iran yang datang ke Malaysia boleh teruskan mazhab mereka, tetapi tidak boleh disebarkan kepada penduduk Islam di sini.

      Delete
    2. Ini cerita lucu mengenai Pemimpin besar PAS.Umum sudah tahu PAS sebelum ini sentiasa dilihat melakukan "u-turn". Jika Presiden yang bercakap, maka akan ada seperti satu Lajnah Penafian yang diketuai oleh setpolnya menafikan kenyataan itu dibuat oleh Hj Hadi. 

      Dan kemudian "anjing-anjing kurap" PAS (meminjam istilah yang digunakan oleh Pengarah Unit Amal Nazree Mohd Aris apabila Unit Amal dihalau keluar dari pusat pemindahan banjir di Klang) bertempik menyalak pihak lain kononnya berita itu diputarbelitkan. 
      Kini giliran SU PAS TaikKudin pula buat u turn. Setelah lima akhbar membuat akuan SU PAS terpinga2 untuk cover line..
      Akhir kata PAS dulu bodo sekarang lagi bodo..

      Delete
  5. omak kau ni xreti nak edit kepala blog kot?org duk suruh buang lambang dap dgan pkr tp duk buat bodo lg.gantila dengan lambang umno plak. slogan pun tukar.

    KEBENARAN ITU aku sorok, KEADILAN ITU aku takut, PERJUANGAN ITU selamat tinggal, RAKYAT BENCI KEZALIMAN(mampos p), PENIPUAN DAN FITNAH(kita pejam mata). PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DIpeluk2.

    ReplyDelete
  6. Salam OMK,

    Nampak.gaya hadirin tak lebih Dari jumlah tetamu Majlis doa selamat bwrkhatan. Kah kah kah

    Sudah. Digosip yg pemimpin DAP dah mula gusar. Mereka tertipu yg G-18 ada ramai pengikut. Kira silap strategic la. Dengar kata DAP Kedah tengah try Nak contact PAS. Hatap PAN cakap saja lebih

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP menjadi musuh utama pas sebab pertikai hudud. Kini pas boleh terima mca dan gerakan sebab rakan kongsi UMNO. Apa saja yg UMNO buat semua indah belaka. Dulu dlm pas ada yg cerdik. Tak semua Hadi buat diterima bulat-bulat. Hadi berusaha cari jalan supaya semua yg cerdik dihalau dr parti pas. Kini tinggal yg bodo-bodo saja dlm pas. Senanglah Hadi nak buat apa saja. Parti Amanah jd sasaran kerana banyak rahsia pas ada dlm tangan pemimpin Amanah. Tidak hairan kalau hari-hari ada saja isu memburukan Amanah.OMK tumpang semangkuk dlm agenda ini agar diterima sebagai muslimah pas.

      Delete
    2. Porah la amanah meroyan gila babi.klu dlm pas tgl yg bodoh ;semua yg dlm pan pula gila babi sefie sondol2 amoi. Pan apa yg baiknya anutan syiah seks jadi keutamaan sbb itu ketua pan sering terlibat dgn perempuan termasuk ditangkap berkhlawat dgn bini org dlm hotel. Apakah rakyat dah lupa dgn mat sabu kepala kekah bernafsu serakah?

      Delete
  7. Apa yg pan perlu lakukan skg adalah cari tempurung jantan kencing di dlm nya dan cermin muka tengok betui2. Barulah sedar diri@ sedar di untung bahawa melayu meluat benci haramjadah celaka nak muntah sawan tolak habis2an keujudan pan. Jadi kata akhir dari melayu kpd pan adalah PERGI MAMPOS LA PAN

    ReplyDelete
  8. eh omakkau, aku ada di situ mlm tadi, cepatnya hang buat posting, nmpaknya hang ada ejen sampai ke sini, hang ni ambik upah buat propaganda hentam amanah ka?
    Mlm tadi agak ramai, tempat tu luas org ramai bertaburan, kira ok laa parti baru, baru nk berjalan bertatih pun dah dpt sambutan. aku selalu baca omakkau ni dok buat isu sana sinun amanah tak dak sambutan, aku dah ready, siap tangkap gambaq suasana mlm tadi cuma aku tak boleh pos sini nk tunjuk. Kereta pun byk, dekat gerai2 pun ada pendengar.
    Nk bgtau mlm tadi ada seorang org budak muda gila terpekik dan bunyi hon motor, org ramai berkerumun keliling budak tu, hampir nak kena penampor tapi sempat disabarkan oleh org sekeliling. agaknya budak tu kot ejen omakkau. Gambar budak tu dah ramai org rakam.
    Utk makluman, kubang pasu setakat ni keahlian tertinggi di kedah, bln depan pokok sena akan potong sebab bnyk harum manis di pokok sena dah nak ranum hehe

    ReplyDelete
  9. Rakyat sarawak tidak akan memberi satu kerusi kpd pas dlm prn tahun dpn n akan memberi kerusi kpd pkr, amanah n dap krn pakatan harapan adalah pati pembangkang yg ada prinsip n berwawasan n x sperti pas yg pakai agama utk membohongi rkyt sarawak

    ReplyDelete
  10. Kpd penyokong pati amanah d semenanjung kamu jgn susah ht krn pati amanah akan mendapat kerusi d dlm dun sarawak dlm prn tahun dpn krn rkyt sarawak x mahu bersama pas n akan menghukum pas dlm prn sarawak tahun dpn krn adi bawang ulama yg suka pembohong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kagum dgn Dewa Cina. ADUN PAS kah itu?

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...