Sunday 20 December 2015

KUASA DAN KEDUDUKAN NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI MASIH KUKUH DAN KUAT.



Kuasa dan kedudukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak masih kukuh dan ini dibuktikan dengan sokongan padu yang diterima beliau pada Perhimpunan Agung UMNO 2015 baru-baru ini.

“Dengan itu kita juga mengesahkan bahawa Najib akan kekal berkuasa dan akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) iaitu pada 2018.

“Antara lain yang turut memperlihatkan bahawa Perdana Menteri itu masih mempunyai kawalan penuh adalah menerusi pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri selain tidak membenarkan Timbalan Presiden parti itu berucap pada perhimpunan berkenaan berikutan tindakan beliau mempersoalkan Najib,” lapor Utusan Malaysia.

Akhbar itu memetik laporan analisis sebuah firma penyelidikan bebas antarabangsa, Financial Times (FT) Confidential Research.

Menurut analisis berkenaan, kedudukan Najib juga dilihat masih kukuh apabila bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang sebelum ini berjaya menurunkan Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 2009 turut gagal berbuat demikian terhadap Perdana Menteri walaupun dengan pengaruh politiknya.

“Meskipun Najib masih menghadapi tentangan dalaman di Kedah, Negeri Sembilan dan Johor yang ada kumpulan pro-Muhyiddin, namun kumpulan anti-Najib itu semakin lemah dan telah kehabisan pilihan.

“UMNO akan mengadakan pemilihan parti pada pertengahan 2018 dan kita melihat tiada kemungkinan bahawa Najib akan digulingkan,” kata laporan analisis itu.

Menerusi analisis tersebut, antara faktor lain yang turut mempengaruhi kedudukan dan kuasa Najib adalah melalui penyusutan isu dan hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

“Salah satu faktor adalah menerusi resolusi krisis hutang 1MDB dan Pengarah Eksekutif Kumpulannya, Arul Kanda Kandasamy juga telah memaklumkan bahawa masalah dana itu dapat diselesaikan melalui dua transaksi.

“Pertama melalui penjualan aset tenaga 1MDB iaitu Edra Global Energy Bhd. (Edra) kepada General Nuclear Power Corporation (CGN Group) bernilai RM9.8 bilion secara tunai selain mengambil alih hutang sebanyak RM7.4 bilion.

“Kedua, pemindahan hutang sebanyak RM16 bilion kepada dana Pelaburan Antarabangsa Petroleum Abu Dhabi sekali gus mengurangkan hutan 1MDB menjadi RM19 bilion daripada RM42 bilion,” kata laporan analisis itu seperti dilaporkan akhbar UMNO itu.

61 comments:

  1. Pengaruh Parti Pengkhianat Amanah Negara(PAN Imayam) pimpinana Mat Sabu Al Selfie Amoy masih tah apa2. Pemimpin PAN Imayam lebih ramai dari ahli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi PAN menyanjung Syiah.

      Tengak Mat Sabu memuji-muji SYiah Hassan Nasrallah VIDEO Youtube Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      Pastikan anda tengok Video betapa PRO Mat Sabu kepada pimpinan Syiah. Saksikab bukti video youtube

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    2. Pemimpin PAN bersetuju dgn Bapa Komunis (Karl Marx) yg ugama itu CANDU

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    3. Anak babi N9ERS

      Delete
    4. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    5. Kerana bila isu INI dibangkitkan PAN Imayam tak boleh jawab dgn rasional Dan hanya pandai maki hamun.

      What a low class. Kah kah kah

      Delete
    6. Hahaha....yg sesat itu melayu bukan agama islam bila melayu pergunakan islam sebagai tunggak kekukuhan sedangkan pengangan melayu tidak sdr tidak kukuh apalg keimanan yg sgt rendah nafsu melebihi segalanya. Ada kuasa ada sokongan tidak membuktikan kepimpinan org itu mampu menerajui gagasan sebaliknya hanya pergunakan demi kepentingan mrk sdr bukannya sejagat sesama manusia.

      Delete
    7. Jadi PAM Imayam kata Syiah tak sesatlah. Melawan Majlis Fatwa Kebangsaan tentang Syiah

      Delete
    8. SEMASA VIRAL ENG

      Syiah sesat, haram untuk umat Islam dari Malaysia
      JAMILAH HAMZAH23 Ogos 2013
      

      Abdul Shukor Husin
      SHAH ALAM - Majlis Fatwa Kebangsaan menegaskan Syiah adalah ajaran sesat sekali gus haram diamalkan oleh orang Islam dari negara ini.

      Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, majlis fatwa tetap dengan keputusan sebelum ini yang dikeluarkan sejak tahun 1996, di mana ajaran Syiah adalah ajaran yang menyeleweng daripada Islam dan tidak boleh diamalkan oleh rakyat Malaysia.

      “Syiah ini adalah ajaran sesat sepenuhnya kerana ianya memang menyeleweng daripada akidah.

      “Bagaimanapun untuk menyatakan ia bukan Islam kita belum tetapkan, kerana kumpulan ini juga mengucap dua kalimah syahadah namun tidak mengikut ajaran sunnah.

      “Sesiapa rakyat Malaysia yang beragama Islam yang sememangnya telah berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah sejak beratus tahun lalu haram mengikut ajaran ini, dan tindakan boleh dikenakan,” katanya kepada Sinar Harian Online.

      Delete
    9. PAS bersedia memaafkan dan melupakan kesalahan Umno, kata Datuk Takiyuddin Hassan.

      "Ini bukan perkara baru, ramai pemimpin lain masuk dalam PAS, mereka ada kedudukan baik, diterima hati terbuka di kalangan ahli, sekarang ini antara parti kita akan laksanakan perkara sama," kata Takiyuddin.

      "Kita dalam proses untuk beri penjelasan menyeluruh kepada ahli kita tentang hasrat itu.

      "Boleh lihat benda baru ada suasana kefahaman masing-masing, pokoknya dalam PAS apa yang dibawa oleh presiden perlu bersikap kolektif atas nama parti, itu keputusan kolektif," katanya, merujuk kepada presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      hahahaha....matalamat menghalalkan cara...

      Delete
    10. Allloooo Abu sufian pun dumaafkan bila dia masuk Islam.

      Tak tau ugama jgn hujah.

      Delete
    11. 4/6/2015
      Hari pertams muktamat pas. Hj hadi kata "tshalus siyasi menguntungkan dakwah pas yg TIDAK PERNAH DIRASAI SEBELUM INI. Byk persamaan antara pas dgn Dap. Persamaan ialah 95% dan perbezaan cuma 5%"

      Itulah ayat SEORANG PENIPU" dan "SRORANG MUNAFIKUN" yg dikenali ramai.

      Delete
    12. Apakah najis spt sbu sufian?

      Delete
    13. DAP tegur pasal hudud. Parti Ajaran Sesat terus mengamuk. Bila umno permainkan hudud..Parti Ajaran Sesat tersipu2 malu.
      Bila Gerakan bawa isu hudud ke mahkamah..Parti Ajaran Sesat buat2 tak nampak je..Inilah realiti sebuah parti yg menggunakan agama utk mengumpul harta dan pangkat.

      Delete
  2. Sudah Masa Faiz Fadhil dan Brader Arif menyuruh Mat Sabu berundur dan berambus

    ReplyDelete
    Replies
    1. IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

      Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

      Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

      IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

      “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

      “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

      “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

      “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.



      Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

      “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

      “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

      Delete
    2. Keturunan anak babi N9ERS

      Delete
    3. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    4. Kerana bila isu INI dibangkitkan PAN Imayam tak boleh jawab dgn rasional Dan hanya pandai maki hamun.

      What a low class. Kah kah kah

      Delete
    5. tkde isu apa pun... isu skrng rakyat makin terhimpit pemimpin makin zalim dn bermewah

      sapa yg berjuang isu rakyat mereka disokong tk kira bngsa

      siapa bela pemimpin zalim dn merompak pasti ditolak

      tk payah nk ceramah agama byk2. rakyat yg susah nk mau dgr srmua tu sdangkn yg ceramah bersekongkol dgn perompak

      isu perkauman dn agama kita mau mana yg serius dn mana yg manipulasi puak perompak melayu yg dijilat puak assobiyah serban

      selagi dap belum rompak 2.6b dan selagi dap tidak mengkafir dn label pengkhianat kpd prmimpin yg membela rakyat..dap masih dihati kami

      sila tunggu dap buat jenayah lbh besar dpd perompak dn pengkafir... baru kami tinggalkn dap

      hanya amanah dap dn PH harapan rakyat.

      spore beruntung kerana tiada umnu... tidak pula melayu islam dirompak dn dikafirkn oleh pemerintah cina PAP

      tkde sapa larang org melayu islam nk solat 24jam kt masjid di spore.

      tkde org islam dilabel tolol munafik haraki jebon pengkhianat kera pilkuda dll di spore hanya kerana mereka xundi parti pemerintah

      jgn salahkn rakyat dn umat.

      Delete
    6. Jadi Dol setuju kata mat sabu yg bersetuju dgn Karl Marx ugama ITU candu ?

      Delete
    7. Jadi PAN Imayam kata Syiah tak sesatlah. Melawan Majlis Fatwa Kebangsaan tentang Syiah




      Syiah sesat, haram untuk umat Islam dari Malaysia
      JAMILAH HAMZAH23 Ogos 2013
      

      Abdul Shukor Husin
      SHAH ALAM - Majlis Fatwa Kebangsaan menegaskan Syiah adalah ajaran sesat sekali gus haram diamalkan oleh orang Islam dari negara ini.

      Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, majlis fatwa tetap dengan keputusan sebelum ini yang dikeluarkan sejak tahun 1996, di mana ajaran Syiah adalah ajaran yang menyeleweng daripada Islam dan tidak boleh diamalkan oleh rakyat Malaysia.

      “Syiah ini adalah ajaran sesat sepenuhnya kerana ianya memang menyeleweng daripada akidah.

      “Bagaimanapun untuk menyatakan ia bukan Islam kita belum tetapkan, kerana kumpulan ini juga mengucap dua kalimah syahadah namun tidak mengikut ajaran sunnah.

      “Sesiapa rakyat Malaysia yang beragama Islam yang sememangnya telah berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah sejak beratus tahun lalu haram mengikut ajaran ini, dan tindakan boleh dikenakan,” katanya kepada Sinar Harian Online.

      Delete
  3. Komen anak2 gampang selalu keluar tajuk...anak gampang la kata kan otak pun macam taik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam Pulau Pinang Akur akan Fatwa Abu Lahab Sifoo Bukit Penang. Nahi Makruf Amal Munkar



      Premis Arak Terbaharu Dengan Ikan Terbuka Diluluskan Di Pulau Pinang
      DECEMBER 19, 2015
      AIDCNEWS
      LEAVE A COMMENT

      AIDCNews – 19/12/15 –Satu premis arak yang terbaharu dengan iklan promosi secara terbuka telah diluluskan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

      “Siapa lulus lesen iklan, lulus permis arak.

      “Malangnya DUN Pantai Jerejak, ini yang ada….Siapa wakil rakyatnya ?, soal aktivis PAS Pulau Pinang, Saiful Lizan Mohd Yusof dalam Facebooknya hari ini.



      Premis arak itu terletak di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pantai Jerejak yang kini diwakili oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR, Datuk Mohd Rashid Hasnon yang juga merupakan Timbalan Ketua Menteri 1 Kerajaan Negeri Pulau Pinang.


      Saiful Lizan Md Yusoff (kiri) dan Iszuree Ibrahim (kanan)
      Mengulas itu itu, Iszuree Ibrahim, bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) berkata majoriti ahli majlis dalam kerajaan tempatan Pulau Pinang adalah bukan Islam.
      Tambahnya, ahli majlis bukan Islam itu sudah membuat tuntutan mahu membina premis arak itu sejak dari tahun lepas.

      “Masa saya dalam Majlis (Perbandaran Pulau Pinang) lagi (pada tahun) 2014, saya sudah bantah habis-habisan, minta Jawatankuasa tolak.

      “Majoriti Ahli Majlis kafirun nak juga lulus, akhir sekali saya minta rujuk YB Kawasan (DUN), (supaya) dia yang akan buat keputusan Yes or No….Akhirnya tuan-tuan lihat sendiri,”ulasnya.

      Bantah Premis Judi Punca Sebenar Iszuree Dipecat Majlis Bandaraya Pulau Pinang

      Hanya 2 Puntung Exco Melayu Boneka Dalam Kerajaan Negeri Pulau Pinang

      Delete
    2. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    3. Kerana bila isu INI dibangkitkan PAN Imayam tak boleh jawab dgn rasional Dan hanya pandai maki hamun.

      What a low class. Kah kah kah

      Delete
    4. Tahniah sbb ahli Pan tak copy paste derma cilok 2.6 bilion dan amanat hj hadi.

      Delete
    5. Join umno klu boleh jawatan tpm dpt tambah 2 bini lagi. Kan tn lebai..

      Delete
  4. Najib, sekali ko jatuh...mmg tk bangun lg, mampoos terus ko dalam tanah pn masih kena sumpah seranah 7 keturunan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam dua kali Lima ameno. Ameno wakil taukey, PAN Imayam proxy Abu Lahab - Stalin Bukit Penang

      Delete
    2. Kenapa pengikut Parti Ajaran Sesat tak jemu2 copy & paste. Tuang Hadimaru ke yang suruh? Tunjukan lah kemahiran berbahas BUKAN hari-hari copy & paste. 
      Ko ingat ada org yg nak baca ke?

      Delete
    3. Kerana bila isu INI dibangkitkan PAN Imayam tak boleh jawab dgn rasional Dan hanya pandai maki hamun.

      What a low class. Kah kah kah

      Delete
    4. KPD WALAON DAN CAIMENO:

      KO SOKONG TN MAN KER, NAJIB 2.6 KER ATAU HJ HADI?

      Delete
  5. Tahniah Presiden UMNO Najib bte Rosmah....masih berkuasa Dan just...Hulurkan Salam Silaturahim Melayu Kat President PAS HADI AWANG bte SOTONG cepat2....agar Semua MELAYU PAS & UMNO...Bersatu..Jadi..UG..HAHAhahaha Hidup UMNO...hidup Najib...hidup Rosmah.....Dan hidup Hadi Awang SOTONG ...yang bakal menjadi ULAMA BILLIONAIRE..Tersohor Di Dunia..Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam dua kali Lima ameno. Ameno wakil taukey, PAN Imayam proxy Abu Lahab - Stalin Bukit Penang

      Delete
    2. Walaon Ajaran Sesat dah mula sesak nafas. Pengundi pas dah lari lintang pukang takutkan Najib. Takut lihat persetubuhan tanpa restu akar umbi. Sial betul Hadimaru...

      Delete
    3. Parti Amanah diramal menang besar ekoran protes pengundi umno dan pas. Ahli umno x bersetuju gabungan dgn Parti Ajaran Sesat. Dengan siapa pun Parti Ajaran Sesat berkawan..akhirnya pasti dikhianati.

      Delete
    4. Yg meramalkan adalah Mat Sabu yg kalah pilihanraya 3x Dan kalah Jadi timbalan for president.


      Loooser

      Delete
    5. Mat Sabu tetap menang. Beliau telah membuktikan beliau bukan fanatik parti. Tetapi prinsip menentang UMNO yg khianat pada rakyat tetap menjadi fokus. Pas dan PKR akan menerima nasib malang pada PRU14. Blog Omakkau akan jadi blog andalusia (Anak Dara Lanjut Usia)

      Delete
    6. KPD WALAON DAN CAIMENO:

      KO SOKONG NAJIB 2.6 KER HJ HADI KER TUAN MAN?

      Delete
  6. Mengakulah PAN Imayam tu balaci DAP yg anti Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam seronok bila kaum Melayu Islam.Dan kaum India ditindas di Pulau Pinang



      Satu Persatu Kampung Melayu Dirobohkan Sebaik Sahaja Lim Berkuasa Di Pulau Pinang

      AIDCNews – 17/12/15 –Satu persatu kampung Melayu dirobohkan di Pulau Pinang sebaik sahaja Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri sebagai Ketua Menteri.

      Perkara itu didedahkan oleh Syed Imran Syed Ahmad dalam blognya, Kuda Ranggi.

      Berikut tulisan Syed Imran bertarikh pada 4 September 2009 bertajuk “Tanjong To’kong – secebis kisah”

      Satu demi satu kampung Melayu hilang atas nama pembangunan. Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan atas tapak bekas perkampungan Melayu di Pulau Pinang disempurnakan oleh kedua-dua pihak, iaitu pemaju swasta dan agensi pemerintah atau syarikat berkaitan kerajaan.

      Di kawasan bandar raya George Town, tiada lagi perkampungan Melayu dalam erti kata yang sebenar. Yang masih tegak tetapi tidak semestinya tidak akan rebah ialah beberapa buah kampung kecil seperti Kampung Makam (wakaf Sheikh Kassim) dan saki baki perkampungan Melayu di Tanjong Tokong.

      Di mukim Kelawai, umpamanya, kampung Melayu termasuk yang berada di sepanjang pantai yang kini terkenal dengan Plaza Gurney, Hotel G, Hotel Gurney dan Hotel Evergreen Laurel telah lama berkubur.

      Antara Kelawai dan Tanjong Bunga, kampung Melayu yang sebenarnya hanya wujud di Tanjong Tokong kerana beberapa buah kampung di Bagan Jermal, Bagan Atas dan Tanjong Tokong sendiri telah hilang ditelan pembangunan.

      Delete
    2. KPA WALAON DAN CAIMENO:

      KO SOKONG HJ HADI KER TUAN MAN KER NAJIB 2.6?

      Delete
  7. Tenkiu,.macai PAN Imayam kalah debat lagi walaupun diberi jawapan Copy n Paste beribu2 Lemon

    Mereka kalah kerana mereka PANdusta

    ReplyDelete
    Replies
    1. menang debat bukn blh pulihkn kesempitan rakyat dek pemimpin perompk yg dijilat assobiyah parti isle

      makin hari makin terhimpit maka makin mereka dibenci rakyat.

      kenyanglah kamu dgn hujah bodoh mensasar dap dn amanah yg tidak merompak dn tidak mengkafirkn jemaah sendiri

      Delete
    2. Hang jgn tipu. Tony Pua DAP kata PAS sesat. Kah kah kah. As usual PAN Imayam gembira bila kafir panggil orang Islam sesat


      Pua yang juga Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP mendakwa PAS kini telah sesat dalam perjuangan partinya.

      Delete
    3. Balik la Dol. Go n cry to Mama. Kah kah laj

      Delete
    4. Agak2 boleh tahan ke lebai2 PAS dgn kerenah Rosmah Mansor

      Delete
    5. Najib kukuh dan kuat hanya utk org Umno yg ada kepentingan shj campur sedikit pemimpin PAS yg masuk perangkap,reality nya PRU13 dulu popular vote hanya 47% shj, Dgn berbagai masalah dan scandal yg terpalit pd Najib skg ni, undi pd Najib,Umno Barisan National boleh naik ke?. Kalau turun 5% shj kpd 42% Najib dan Umno boleh lingkup.

      Delete
    6. Ameno lingkup dgn PAN Imayam Dan DAP racist sekali jalan. Yg win hanya PKR Dan PAS

      Delete
    7. kote dia belum tentu kukuh dan kuat mcm kote atuk aku.

      Delete
    8. Blog punya banyak komen berpuloh2 banyaknya.....tapi bila diamati2 yang mengomen ni adelah dua tiga orang je...balik2 orang2 tu je yang komen termasoklah admin sendiri.....benda yang dikomen pun sama je mcm yg dulu2.....kebanyakan copypaste....ini semua kononnya blog ni nampak hebat.....nampak hebat tapi tak de kualiti.....

      Delete
  8. Kumpulan baju Merah dan baju hijau tak nak buat rally depan pejabat MCA ke.belum apa2 MCA dah angkat banner menolak Hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baju jingga tak mau buat demo anti Syiah ka?

      Delete
  9. PANtat dah jadi PANtaik..sbb tu tak laku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lebih risau Parti Ajaran Sesat. Habis satu Malaya hancur kerana parti diangkat jadi agama. Keluar PAS boleh jatuh kafir...kan lawak tu..

      Delete
    2. PASTAIK + UMNOTAK = PASNOTAIK

      Delete
    3. Pas dah bau bangkai....

      Delete
    4. Pantaik dah bau taik...

      Delete
  10. Kesian betul caipas....

    tak reti dan tak ada idea tapi nak komen jugak...

    Last-last copy & paste benda yang sama beratus kali.

    Buat penat dan buang masa kamu jer....

    Tengok perkataan pertama jer semua terus skip jer....

    Sian...akal tak cukup pun nak menyibuk juga.

    ReplyDelete
  11. Ha....ha..... Melayu lawan sama sendiri. Misi parti kita sudah hampir berjaya. Kita angkat satu dua org melayu dlm parti kita, bikin kita punya parti org nampak bukan utk bangsa kita cina sahaja. Melayu bodo, kasi duit sikit dia terus sokong sama kita. Semua DAP punya ahli diam2 duduk, kita boleh menang lagi besar kali ini.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...