Thursday 17 December 2015

PEGAWAI KHAS TUN MAHATHIR JUMPA JUSTO DEDAH BLOG.


Pegawai Khas Tun Dr. Mahathir Mohamad antara 10 rakyat Malaysia yang didakwa telah mengadakan perjumpaan dengan Xavier Andre Justo.

Blog UMNO, MYKMU melaporkan, spekulasi bertiup kencang selepas sepasukan Polis Di Raja Malaysia yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (Penyiasatan-Undang-undang) Bukit Aman Datuk Amar Singh Ishar Singh menemubual warga Switzerland itu selama 90 minit di Penjara Reman Bangkok di Bangkok, dua hari lalu.

“Antara nama lain yang dikatakan disebut ialah Datuk Seri Khairudin Abu Hassan, Mathias Chang, Tony Pua dan pemilik The Edge Media Group, Datuk Tong Kooi Ong.

“Bagaimanapun setakat ini tiada pengesahan dibuat memandangkan Justo hanya memberi nama ringkas dan gambaran sahaja bukan identiti penuh mereka,” dakwa blog itu.

Tony Pua sebelum ini menafikan dia pernah berjumpa dengan Justo seperti yang didakwa.

Justo sedang menjalani hukuman penjara kerana kesalahan cuba memeras ugut bekas majikannya, PetroSaudi International dengan menggunakan maklumat daripada data 90 gigabit yang dicurinya daripada syarikat itu.

Dia ditangkap pada 22 Jun di pulau Koh Samui dan dihukum tiga tahun penjara pada 17 Ogos selepas mengaku mencuri data itu, termasuk dokumen dan e-mel.

9 comments:

  1. dia tak jumpa altantuya ka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wau ada nama Tony Pua dalam listing. Tony Pua adalah MP DAP. AKu dah lama agak, DAP cuba menagguk air oren dlm crisis ini.

      Kebathilan lawannya kebenaran. Dlm isu Gusto ini Tony Pua yg Anti India (RACIST) cuba membawa kebenaran dlm isu 1 MDB. Jawpannya jadi lawak. Bathil mau betul Bathil

      Tony Pua ini terkenal sebagi seorang RACIST apabila memaki hamun peniaga India di PJ tidak lama dulu.

      Ini dia punya FLASHBACK

      TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
    2. Flashback Level I2)

      TONY PUAKA TERKEDU DIMAKI AHLI PKR!!!

      tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya baru - baru ini.

      Malah Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu juga turut terkejut dengan kelakuan samseng yang dipamerkan oleh peniaga dikawasan berkenaan ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.

      Tambah memalukan ialah apabila menurut Tony Pua, peniaga - peniaga India yang berkelakuan samseng disekitar kawasan tersebut telah dikenal pasti dan merupakan ahli PKR.

      Oleh itu, beliau akan membuat aduan kepada PKR untuk mengambil tindakan tegas kepada peniaga India yang merupakan ahli PKR ini dan beliau yakin PKR akan mengambil tindakan terhadap aduannya itu.

      Pua berkata, tindakan peniaga di situ sememang kurang ajar dan beliau berharap aduan beliau kepada PKR itu akan diambil serius memandangkan peniaga disitu rata-ratanya ahli PKR.
      "Sesetengah daripada mereka adalah ahli PKR... Saya akan menulis surat aduan kepada menteri besar," kata Pua.
      Pua dalam masa sama menjelaskan keputusan untuk memindah tapak bazar lama ke tapak baharu dibuat berdasarkan kepada aduan mengenai kesesakan lalu lintas dikawasan tersebut.

      Selepas digertak oleh peniaga - peniaga bazar disitu, Pua tetap menegaskan bahawa keputusan untuk memindahkan bazar tersebut kekal dan ia perlu dipindahkan dengan segera.

      Sememangnya, jika selama hari ini, pemimpin DAP sering kali menuding jari dan menyalahkan parti lain apabila sesuatu isu yang dibangkitkan itu tidak dapat diselesaikan oleh mereka.

      Kali ini, DAP menuding jari kepada PKR dengan mengatakan peniaga bazar di Sungai Way yang bertindak gangster itu merupakan ahli PKR dan beliau mahu PKR menyelesaikan perkara tersebut.

      Sungguh mudah menjadi pemimpin DAP kan... dahulu Pas sering menjadi mangsa DAP apabila DAP tidak dapat menyelesaikan satu masalah. Kini DAP mula menjadi PKR sebagai mangsa baharu mereka dalam insiden peniaga India diarahkan untuk berpindah. - (Sumber Asal: UtaraNews)

      PS: Yang ajar puak - puak tu jadi BIADAP pun bukan orang lain. Sebaliknya diorang sendiri jugak!!! Jadi, memang patut la dia kena maki macam tu!!!

      Delete
    3. Flashback Level 3

      TONY PUAKA DILAPOR POLIS, GELAR PENIAGA INDIA 'SAMSENG'!!!
      Heh! Dek kerana keceluparan mulut Si Tony Puaka dan pembongkaran niat sebenar Si Ahli Parlimen DAPigs tu terhadap peniaga kaum India baru - baru ini, maka satu laporan Polis telah dibuat.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu telah membuat tuduhan terhadap peniaga - peniaga kaum India yang didakwa Ahli PKR bersikap biadap dan berlagak samseng ketika ditemui secara terbuka.

      (Artikel Berkaitan: Tuduh Peniaga India 'Samseng', Penipuan Puaka Terbongkar!!!)

      Ekoran tuduhan yang dibuat, Ahli PKR yang terlibat telah membuat laporan Polis dengan menegaskan bahawa tindakan tu telah menjatuhkan reputasi dirinya selaku 'Ahli Politik Terkenal'.
      Murali Subramaniam, setiausaha PKR Kelana Jaya, dalam laporannya berkata, beliau hadir dalam acara itu atas permintaan penjaja gerai Deepavali yang tidak puas hati dengan perpindahan tempat mereka mencari makan.
      “Dalam Facebook beliau membuat banyak tuduhan-tuduhan palsu dan fitnah terhadap saya. Saya seorang ahli politik yang terkenal di kalangan rakyat Malaysia, khususnya di kalangan kaum India Malaysia.
      “Tuduhan-tuduhan palsu yang ditulis oleh Tony Pua dalam Facebook beliau telah menjatuhkan reputasi saya,” katanya.
      Selain itu, Ahli PKR tu juga turut menjelaskan bahawa dia akan mengambil tindakan dan memfailkan saman terhadap Tony Puaka tu berdasarkan nasihat yang telah diberikan oleh peguamnya.

      Persoalan yang sama seperti yang dibangkitkan oleh Dr. MiM, boleh percaya ke Si Ahli PKR tu nak ambik tindakan dan failkan saman terhadap Si Tony Puaka tu? Atau dia setakat main acah - acah je?

      Lagi pun, tak mungkin pulak 'Peguam' Si Ahli PKR tu yang memberikan nasihat supaya dia failkan saman terhadap Ahli Parlimen DAPigs tu. Takkan Si Tipah Koyak tu dah hilang akal sampai tahap nak suruh Ahli PKR tu ambik tindakan sedemikian!!!

      Delete
    4. CINA KOTA RAYA JUAL TIPON TIPU PAK CIK 3 RIBU:

      Cina dap mca ni tipu melayu ribu2.
      Melayu tipu parti melayu cecah 2 bilion lebih.

      Delete
  2. Diatas ini saya lampirkan 3 level flashback yg menunjukkan Tony Pua BENCI akan kaum India yg berniaga di PJ

    Mahathir cakap, Wan Azizah, Mathias dan Khairuddin comment aku dengar. TAPI Tony Pua d RACIST, aku buang dlm Tong sampah saja. Hang ingat orang racist boleh percaya ka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pandangan RACIST macam DAP aku tak boleh terima. Badut mereka (PAN Imayam) lagi la aku tak boleh terima


      KEBODOHAN SI MAT SABU, ORANG LAIN KENA TANGGUNG!!!

      Orang tua - tua dah pesan, "Cakap Siang Pandang - Pandang, Cakap Malam Dengar - Dengar". Maksudnya, kalau nak bercakap tu, jangan main ikut sedap mulut je. Takut nanti menyusahkan diri sendiri.

      Dek kerana kecabulan mulut Longkang Si Mat Sabu tu membuat tuduhan terhadap PAS sebelum ini, maka terpaksa la puak - puak Pengkhianat yang menyertai parti dia tampil mempertahankan kemaluan dia pulak.

      Dengar katanya, parti pimpinan Si Mat Sabu tu bersedia untuk mempertahankan Presiden parti itu sekiranya PAS mengambil tindakan Undang-Undang terhadap kenyataan yang dikeluarkan baru-baru ini.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, pihaknya menghormati hak pelbagai pihak termasuk PAS untuk mengemukakan tindakan saman malu terhadap parti itu atau pemimpinnya.
      "Saya ingin menegaskan bahawa terdapat banyak juga tuduhan liar, tidak berasas dan fitnah telah ditujukan terhadap pemimpin Amanah termasuk oleh beberapa pemimpin PAS.
      "Amanah berhak memfailkan tuntutan balas sekiranya PAS masih mahu menjadikan mahkamah sebagai medan pertempuran," katanya.
      Selain itu, parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pada masa sama juga turut mengingatkan PAS bahawa parti itu tidak pernah menjadi musuh Politik kepada pihak mereka.

      Sebelum ini, laman media melaporkan bahawa PAS Pulau Pinang bersedia untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mat Sabu berikutan tuduhan 'PAS diresapi ideologi IS'.

      Walaupun kepimpinan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu cuba menafikan bahawa dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu ditujukan kepada PAS, namun ianya tidak menjustifikasikan tindakannya.

      (Artikel Berkaitan: Kemaluan Mat Sabu Bakal Didedahkan!!!)

      Malah, Si Mat Sabu tu sendiri enggan untuk meminta maaf dan sebaliknya turut mengulangi dakwaan yang sama terhadap bekas parti yang dipimpinnya dalam satu ceramah yang dianjurkan sebelum ini.

      Pokok pangkalnya, dakwaan yang dibuat tu telah dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sendiri. Dia sendiri yang pandai cari penyakit. Jadi, memang patut sangat la kalau dia kena pertahankan dakwaan yang dibuat tu didalam mahkamah. Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!!

      Delete
    2. PAS DAN UMNO PARTI ISLAM TERBAIK:

      BILA DAP BISING PASAL HUDUD, DIA PUNYA MARAH FULAMAKKK, SATU DONIA.

      BILA MCA BISING PASAL HUDUD, DIA SENYAP TERUS CAM PUKIMAKKK.

      SIAL BETUL.

      Delete
    3. setuju.pas parti yg x tetap pendirian.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...