Monday 28 December 2015

PENDIRIAN DAP TERHADAP PALESTIN KABUR TEGAS MUFTI PERLIS.



Sekatan visa ke atas 2 atlet Isreal daripada menyertai satu acara sukan di Langkawi mendapat pujian pelbagai pihak termasuk Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Menurut Asri, sekatan itu wajar dikenakan meskipun melibatkan aktiviti sukan kerana ia juga sebahagian daripada aspek kemanusiaan.

“Saya ingin memuji pendirian (Menteri Belia dan Sukan) Khairy Jamaluddin. Sukan tidak boleh berpisah dari kemanusiaan.

"DAP hanya memikirkan hak sukan Israel namun tidak begitu nyata selama ini pendirian mereka terhadap hak kemanusiaan rakyat Palestin,” kata Asri dalam posting terbaru di akaun Facebooknya.

Sebelum ini, Khairy dilaporkan sebuah portal menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel, Yoav Omer dan Noy Drihan daripada mengambil bahagian dalam Kejohanan Luncur Angin Belia Dunia anjuran Persekutuan Luncur Angin Antarabangsa (Isaf), di Langkawi, Kedah.

Malaysia turut mengenakan beberapa sekatan termasuk terhadap penggunaan bendera Israel atau simbol serta larangan lagu kebangsaan negara itu dimainkan jika pasukan mereka memenangi pingat emas selain daripada sekatan visa.

Sejak ditubuhkan , Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel kerana tidak mengiktiraf kewujudan negara itu.

Sebelum ini, tindakan Khairy dikecam Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak Chong Zhemin kerana menggunakan sentimen politik dan peribadi dalam acara sukan antarabangsa itu.

Kenyataan Chong itu bagaimanapun dikecam pelbagai pihak yang mempersoalkan pendirian DAP dalam isu membabitkan Israel.

Bagaimanapun semalam, Chong menarik semula kenyataannya dan menyatakan sokongan terhadap perjuangan rakyat Palestin terhadap penjajahan Israel.

22 comments:

  1. Kenyataan Dr Maza melukakan hati penyokong PAN, kerana bagi pendokong2 PAN, kata2 hikmah dari makhluk di akhir zaman ini hanya dari DAP. Hidup DAP hebatlah PAN!!!!!!!!!!!!!!!!

    Yang Benar


    Tulang Bagus
    Meroyan Waves

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKHIRNYA, DAPigs BOGELKAN DIRI SENDIRI!!!

      Heh! Walaupun selama hari ini, puak - puak DAPigs tu cuba menyembunyikan diri dari sifat sebenar mereka yang menyokong Israel, kali ini mereka jelas terperangkap dalam jerat sendiri.

      Tapi, kenapa DAPigs pulak yang tiba - tiba didakwa menyokong puak Israel sedangkan selama hari ini hanya puak - puak PKR tu sahaja yang dikaitkan dengan Rejim Zionist Yahudi tu?

      Sebab DAPigs ada hubungan baik dengan Rejim PAP di Singapura. Kalau siapa yang tak tau sejarah Singapura dan bagaimana mendiang Lee Kuan Yew bukak Rejim tu, sila semak buku sejarah.

      Secara ringkasnya, Rejim pimpinan Lee Kuan Yew telah mendapatkan bantuan dari Rejim Israel untuk membina Negara Singapura selepas mereka berpisah dari Persekutuan Tanah Melayu.

      Dan sejak itu, hubungan baik dan diplomasi diantara kedua - dua buah Negara terjalin dengan erat. Maka tak heran la kenapa tiba - tiba DAPigs boleh bersuara bagi pihak Rejim Israel.

      Tindakan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAPigs Perak mengecam Kerajaan menafikan visa dua atlet dari Israel sebelum ini telah mencerminkan sikap sebenar parti itu dalam isu Palestin.

      Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat menyifatkan, kenyataan dari wakil DAPigs itu jelas memberikan gambaran terhadap sikap sebenar puak - puak DAPigs yang kini dilihat pro-Israel.
      “Perlulah diingatkan tindakan ini bukanlah bermaksud mencampur-adukkan politik ke dalam sukan namun ia hanyalah adalah pelaksanaan polisi terhadap hubungan diplomatik Malaysia-Israel yang telah diputuskan sekian lama.
      “Boikot terhadap Israel sewajibnya berjalan bukan dalam isu sebegini sahaja namun dalam semua lapangan sebagai satu tekanan terhadap mereka yang terus menerus melakukan keganasan di bumi Palestin,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
      Sehubungan itu, kenyataan itu merupakan satu isyarat jelas bagi umat Islam di negara ini untuk bangkit secara besar-besaran menolak sepenuhnya parti ini dalam Pilihan Raya akan datang.

      Biarpun sebelum ini, konco - konco DAPigs yang terdiri dari kalangan Pentaksub dan Pengampu parti itu cuba nak bersuara, tapi 'Wayang Sondol' mereka kantoi jugak akhirnya. Lain kali, kalau nak 'Sondol' pun, tengok tempat la jugak. Jangan main 'Sondol' je!!!

      Delete
    2. PAN Imayam Hamba Abdi DAP yg Terkemuka

      Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng PAN Imayam yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, Macai melayu suruhan dlm DAP pun dah lama buat dah.

      Sejak wujudnya Hawaii Five 0/ G18/GHB/ Lingkup Setandant tu sebelum ini, bukan ke puak2 hamba abdi berlagak ejen DAP dlm PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup disabotagekan.

      Jadi, lepas keluar parti - Balaci PAN Imayam yang diketuai oleh Si Mat Selfie D Amoy ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium PungQoq atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan.

      Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan Abuya Bookit Penang salurkan kepada Loser2 lingkup Setandan ni. Maka tak heran la kalau PAN Imayam tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!!

      Itu sebab dlm kes DAP Perak dan atlet Israel, Nizar hanya bolei Songehh ja. Hamba Abdi la katakan

      Delete
    3. TIAP KALI OMAK TULIS KITA KENA CEK DULU... BIASANYA FITNAH

      MESTI ADA PENJELASAN SEBENAR

      BLOG PASUG UMNU MEMANG SUKA FITNAH

      CUBA KAJI APA PERANAN BADAN KEWANGAN YAHUDI GOLDMAN SACHS DLM 1MBD YG BLH MENYEBABKN NEGARA MUFLIS

      INI ISU LBH BESAR YG PASUG UMNU BUTA HATI DOK BESARKN ISU DAP BG TUTUP ISU LBH BESAR

      KESIAN MELAYU PASUG UMNU JD LEMBU KPD MELAYU NAJIB DAN CINA JHO LOW

      Delete
    4. Hahahaha....selagi namanya manusia semua sama sj tak kira bangsa kaum agama manusia tetap manusia baik buruknya bukan lihat agamanya bangsanya kaumnya. Dulu perang dunia ke dua japun di kutuk di hina atas kekejamannya waktu perang begitu juga rusia dll skrg israel. Adakah bapak buat jahat anak dihukum?? Patutlah undang2 tak guna berat sebelah tak guna kutuk jauh2 dl Lai dlm negara kita dah byk penyamun adakah kes?? Jadi manusia itu sdr bermasalah usah kutuk cina agama lain bila bangsa sdr jahat mcm penyamun agama dipolitikkan demi kuasa harta nama adakah islam mengajarnya??? Semuanya adalah manusia itu sdr mencipta perbagai alasan bertujuan menguasai pemikiran org lain demi kepentingan, hanya yg bijak berfikir tidak akan dipengaruhi oleh ajaran sesat mengata mengutuk menghina yg kafir tetap manusia itu sdr tiada kena mengena dgn agama itu. Bila agama itu menghina kesucian agama lain mengangkat agamanya maka agama itu adalah sesat.

      Delete
    5. 16:19.. Mana ada fitnah!! Langgar sumpah bai'ah dan harta wakaf adalah benar dan tidak lain melainkan benar!!

      Delete
  2. Cina Dap kebanyakkan mereka kristian. Kristian dan yahudi memang berbeza agama, tetapi dua2 kapir,, mesti bantu membantu antara satu dgn yg lain. Pan imayam,,,, ishhhh,,Tn guru Ahmad awang tak info ke kpd pengikut pan imayam perkara ini???

    ReplyDelete
  3. pas pon sokong orang korup.sama jelah.hakkkkk tuihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak sokong Ameno

      Tapi PAN sokong DAP yg anti Islam

      Delete
    2. Anon 14.35,, kalau pas yg sokong korup ( fitnah baruah Dap ja ni) ko hiak ptuihh, yg pan sokong kapir Dap penentang hudud tu ko nak buat apa pulak? Hiak tuih2 kat atas muka ko la tak?? Hiak ptuih222

      Delete
    3. pasug sokong munafik yg sekongkol apco dan goldman sachs 1mdb

      pasug pro syiah.. umnu pro apco dn sahabat netanyahu

      ini sgt bahaya mulutnya suka islam hatinya sekongkol dgn musuh islam

      org yg berkuasa berkwn dgn zionist syiah dan cina jahat jho low lbh bahaya kpd negara dan umat islam

      mereka pula dibela oleh ulamaki pro syiah sahabat quraish syihab pro hezbosyaitan dn iran

      ini sgt bahaya

      bg menutup isu ini dibesarkn dap pro yahudi

      awas konspirasi ulamak pro syiah yg bertengek membodek melayu pro apco yg cuba mencetus isu perkauman flm negara ini

      mereka akn memberi laluan kpd zionist dan syiah utk bertapak dn menguasai negara ini.

      dap dijadikn kmbing hitam utk tutup kejahatan mereka. srlagi melayu dn cina tidak bergaduh.. penjilat syiah dn apco tidak akn puashati

      dlm pada itu kewangan negara dlm genggaman yahudi goldman sachs..

      aset negara letrik sudah dijual pada negara china. US pun akan berkuasa dgn berjalannya TPPA

      srmua ini bukan salah dap tp salah munafik yg mengaku islam yg menerintah

      Delete
    4. wahai bani melayu perkasa pekida umnu pasug

      apa kamu buat bila elektrik negara dijual pd negara china?

      apa lagi alasan lunak penuh dalih teknikal ala arul kandar utk menghalalkn prngkhianatan itu?

      amat bodoh kamu semua disuapkn dgn dap semata2

      kamu blh fitnah dan salahkn dap dn tunjuk hero kunun kamu berani bela melayu islam dan negara

      kamu dah sedia ke nk tunjuk samseng dgn negara china atau US?

      klu takat pejuang assobiyah bangsa tk payahla sombong bodoh

      Delete
    5. kita tk risau org yg tak berkuasa mcm dap

      kita risau mereka yg berkuasa yg diperalat musuh islam dalam dn luar negara. kerana ia bakal menjahanamkn negara.

      bersalam najib dgn netanyahu bukan kosong bukan kebetulan. ada makna tu.

      bergabung angkat tgn hj hadi najib dan quraish shihab totok syiah indon atas pentas multaqa serantau bkn kosong.

      klu najib bg laluan kpd kedua2 pro syiah itu..maka ia jadi arahan perdana menteri yg mesti dilaksanakn.

      kerana itu memantau dn mendedahkn perbuatan org berkuasa sgt penting kerana silap langkah dia.. rakyat dn negara yg merana tk kira penyokong pasug atau PH

      rakyat akn dialatkn utk cetus huru hara maka jenayah sebenar penguasa dpt ditutup.

      jika ekonomi negara gagal dipulihkn.. matawang gagal dipulihkn.. maka huruhara adalah cr terbaik utk mengalih kesalahan

      dap dan cina akan disalahkn kunun punca huruhara yg mrnyebab ekonomi binasa. walhal yg berkuasalah yg gagal mengurus negara

      kita bkn berdepan dgn dap yg tk berkuasa. kita sedang berdepan dgn penerintah yg korup dn lemah yg sedang menjahanamkn negara dn kehidupan rakyat

      jgn kita terperangkap dgn tipu daya perkauman ciptaan agen yahudi yg memperalatkn org berkuasa

      dlm bahasa ringkas jgn jadi bodoh dlm memahami permainan politik jahat pemerintah yg gagal

      Delete
    6. Sebab kita asyik tumpukan serangan pd UMNO lah yg menyebabkan DAP naik kepala... DAP berbuat apa shj termasuk sokong israel kerana yakin UMNO yg sedia bermasalah yg akan tetap jadi tumpuan.. Jadi jgn tgk pemerintah negara shj tumpukan jg pd pemerintah PP..

      Delete
  4. ambil nikmat kerana kedudukan rasuah katanya, pergi haji atas jemputan tuan rumah dan saranan yang berkedudukan apa cerita?

    #ceritapunggungjuga

    ReplyDelete
  5. SEPATUTNYA MYANMAR JUGA KENA BOIKOT JUGA OLEH ASEAN TERUTAMA PENGERUSI ASEAN,MALAYSIA, KERANA MELAKUKAN PEMBUNUHAN DAN PENGHAPUSAN ETNIK ISLAM ROHINGYA

    ReplyDelete
  6. "Kita tak risau orang yang tak berkuasa macam DAP".Ya betul apa yang nak ditakutkan kepada DAP yang tak berkuasa ini.Tapi kenyataan seperti ini sebenarnya adalah bertujuan untuk memberikan mereka kuasa bukan.Seandai nya mereka berkuasa tak akan timbul lagi isu bodoh seperti berjabat tangan dgn Nentanyahu ini kerana kedutaan israel sudah pun tersergam indah diKuala Lumpur.Ada dia kesah dengan orang Islam.Tentu sekali tidak kerana pasti dia tidak akan hilang kuasa politik lagi.Kalau tak percaya berikan mereka sepenggal untuk memerentah...bukan lagi isu 40,000 Bangla yang jadi pengundi tapi sedia menunggu lebah dua billion orng cina seluruh dunia yang pada bila2 masa bersedia untuk memenuhi bumi Malaysia ini.Dalam bahasa ringkas jangan kita terperangkap dengan kelicikan mereka untuk menjadikan kita soldadu dibarisan hadapan dengan menyerang tak henti-henti bagi pehaknya nanti kelak kita sendiri yang tenggelam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu takut sgt dap dn ada bukti mereka jahat... haramkn dap... haramkn demokrasi

      ada berani ke demi kepentingan islam 1mdb

      ini srmua politik murahan pasug umnu utk merompak selamanya

      Delete
    2. Jangan takut tuan.. DAP merestui Islam progresif PAN..jangan risau yee!

      Delete
  7. takkan menteri punya silap satu bani dapat...
    perjalanan kita jauh lagi...
    penyatuan melayu perlukan pengorbanan...
    sebab tu aku lebih suka UMNO menglibatkan diri dalam menaikkan agama...
    kena ada Islamic force dalam UMNO...
    kalau ada team baru JD...
    nk harapkan PAS , den tak cayo dah...
    ikut suka hati hampa LA...

    #akubencisyiah
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg nak kena berkorban kerusi ialah UMNO.. Kalau PAS nak kena berkorban, sori beb..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...