Sunday 13 December 2015

LAGI SEKALI PENGERUSI PAN TERENGGANU DIMALUKAN OLEH PARA PENGUNJUNG PASAR MALAM KUALA TERENGGANU APABILA CERAMAHNYA TIDAK DIPEDULIKAN.



Tarikh:- 12 hb Dis 2015 bersamaan hari Sabtu jam lebih kurang 5.30 petang,

Program ceramah di pasar malam bersama Pengerusi PAN Negeri Terengganu yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu yang menang pada PRU ke-13 lalu atas tiket PAS Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah sebelah pasaraya Giant Hiliran Kuala Terengganu.

Nama yang dilambung oleh Pakatan Harapan tanpa PAS sebagai bakal MB Terengganu selepas PRU ke-14 nanti.

Adakah sambutan diberikan rakyat terhadap ceramah ini melayakkan dirinya diangkat sebagai MB Terengganu nanti .... adakah PAN mampu menang besar lagi bergaya di Terengganu pada PRU ke-14 nanti???

Hakikat dan jelasnya ialah PAN di Terengganu telah ditolak secara total dan mutlak oleh rakyat Terengganu ... itu mesej yang keras dan tegas yang ingin disampaikan oleh rakyat Terengganu kepada PAN jika diambil kira sambutan rakyat berikan kepada setiap ceramah yang melibatkan PAN terutamnya Pengerusi PAN Terengganu sendiri.

Seterusnya kemenangan YB Dato' Raja Kamarul Bahrin Shah pada PRU ke-13 lalu di parlimen Kuala Terengganu bukan atas kekuatan dan pengaruh tubuh sendiri dan peribadi ... rakyat memberikan undi dan sokongan kepada parti diwakilinya iaitu PAS.

Dengan itu PAN mesti hentikan segera sembang kencang mendabik dada kononnya parti berkenaan mendapat sambutan hangat dan lebat dari rakyat sebab para pengunjung pasar malam di Hiliran Kuala Terengganu petang tadi langsung tidak mau ambil kisah dan peduli apa yang cuba diucapkan oleh Pengerusi PAN Terengganu.

Kejadian sebegini bukanlah kali pertama malahan sudah kerap berlaku malahan ianya serupa pada setiap ceramah secara gempur ambil kesempatan kehadiran orang ramai di setiap pasar malam yang sedang beroperasi di Kuala Terengganu.

Kalau rakyat bandar Kuala Terengganu sudah tolak PAN rakyat didesa dan luar bandar lebih lagi .. itu pasti.

37 comments:

  1. PAN, PAN, PAN. Bodohnya rasa bila baca. Cuba Omak Kau bukak sikit mata - ada tak website lain sebut PAN? Orang gila pun tak sebut PAN, apatah lagi orang waras. Ada ke orang sebut Najib Razak - NR?? Tak ada sorang pun berkata begitu. So, fikirlah sikit dan tolong berubah. Tak payah terus-menerus menonjolkan kebodohan kita selepas ini. Maaf atas teguran ini dan terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku Nak Panggil Nama PAN Imayam jugak

      Delete
    2. 3 bulan lepas kepimpinan PAN Imayam kata ahli mereka.cukup ramai sampai tak boleh kira.

      Sekarang baru aku tau apasal tak boleh kira, sebab ahlinya species tak nampak.

      Kena talipon Sam n Dean cerita supernatural dlm TV tu. Kah kah kah

      Delete
    3. Cakap sorang2 selalunya sebab

      A. Tengah pakai henfon
      B. Bercakap tu bomoh
      C. Bercakap tu Stevie Wonder
      D. Bercakap tu salesman Imayam Cable TV

      Delete
    4. Jenis manusia laknat setelah langgar baiah...maka dia sentiasa dilaknat oleh sekelian makhluk. Tiada makhluk yang sudi mendengar bebelan silaknat.

      Delete
    5. Paragoniax...bukak nata ko luas2...
      Salah ke sebut PAN....klw pan**t baru salah..hehehe
      salah ke sebut UMNO..
      salah ke sebur PAS..
      salah ke sebut DAP..
      salah ke sebut PKR..
      Suka hati le nak sebut apa pun...apa ko kesah....

      Delete
    6. Aku sebut PAN-AMOI...sbb m.sabu geli2 lentok amoi atas perut...kah kah kag

      Delete
    7. Hahaha....rakyat menolak pan tak apa yg rugi tetap rakyat sdr sebab hanya party utk memberi peluang ruang memilih agar hidup mrk lebih terjamin. Rakyat berhak memilih tetapi tidak memberi peluang membezakan pendapat adalah sgt tak berakal rugi tetap rakyat sdr. Bila party itu lemah di pandang hina bila party itu kuat merebut nak mengangkat tidakkah lebih hina manusia ini!! Islam konon....

      Delete
    8. Paragoniax. Kalau tak panggil PAN nak panggil apa. Parti Pecah Amanah ke....

      Delete
    9. Sebutlah dgn nama apa pun pan tetap dibenci org kerana perangai busuk khianat mereka!Apakah dgn memangil babi dgn panggilan khinzirmembuat ianya jadi halal????

      Delete
    10. Mmg betul org gila pun tak sanggup sebut PAN apatah lagi menjadi ahli...hanya manusia2 yg lebih gila drp org gila yg sanggup join parti PAN

      Delete
  2. Sudah sudah la..org taknak dengar..tak pduli pun..malu la...jual kepok ke buah ke kat pikap tu lagi baik..masyukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minggu depan try berucap atas Lori ikan plak. Kah kah kah

      Delete
  3. Selagi ada Mat sabu, Khalid samad, hanipa maidin, Mariah Kari, Mujahid Dan rakan2. PAN Imayam akan tak laku. Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuiiiiiiii PAN kata Islamic rupanya Secular Jahiliyyah. Dr Dzul kata PAN santuni LBGT, Facebook PASMA cakap ada Syiah dalam PAN. Sekarang secular lupa akhirat pun ada.

      PAN (Pengkhianat Amanah Nesynell) ni parti politik ka, Syarikat MLM ni. Kah kah kah

      Jesse Labu
      Keadillan N9ers

      P/S: Jeff Ulu Bernam sedih sebab Jebon dok pakai nama dia. Biasa la Jebon, logo pun ciplak logo Cable TV Uttar Pradesh. Sapa suka Jebon... PKR benci, PAS benci, orang BN benci. Hanya DAP suka PAN. Alahai PAN I luv U Muah MUah. Kah kah kah Kiok



      Kenapa PAN Membisu Apabila G25 Cadang Pemansuhan Undang-Undang Khalwat ?

      Namun sedihnya pemain terbaru dalam politik Islam di Malaysia – Parti Amanah Negara (PAN) — lembab sedikit menyatakan pendirian dalam isu dosa khalwat adalah persoalan insan dengan Allah sahaja.

      Sayugia diingat sebelum ini PAN juga tidak menetapkan pendiriannya dalam isu melesterikan alam sekitar khususnya isu penambakan laut di Pulau Pinang.

      Sedihnya, G25 yang mewakili pesara perkhidmatan kerajaan yang selama ini “menderita” dek kesumat terhadap peraturan dan pengurusan Islam di negara ini hanya membisu ketika berkhidmat.

      Adakah ini kerana mereka tidak mahu kedudukan dalam pentadbiran kerajaan akan tergugat? Kini apabila sudah “bebas” daripada peraturan dan kanun perkhidmatan awam, baru mereka bertindak?

      Adakah keberanian ini timbul kerana ketika berkhidmat mereka berasa golongan yang sefahaman mereka adalah minoriti tetapi apabila sudah “bebas”, mereka percaya kedudukan mereka “selamat” jika bersuara dalam sebuah NGO seperti G25?

      Kini apabila sudah terjamin bayaran pencen, baru mereka berani mengambil kesempatan kemelut politik negara kini untuk meluahkan apa yang terbuku di dada?

      Sayangnya, sikap membisu PAN yang mengaku berjuang atas landasan Islam agak menyedihkan. Kini peraturan Allah – amar makruf nahi mungkar – dipertikaikan; tetapi PAN membisu.

      Apakah perhitungan PAN isu ini tidak menguntungkan di segi politik? Adakah ia lebih gusar kemungkinan hilang sokongan 25 pesara penjawat awam dan golongan sekular yang sependirian mereka?

      Atau, PAN masih menunggu isyarat daripada mentor mereka – Lim Guan Eng – menentukan sama ada isu ini merugikan atau isu populis yang akan menawarkan laba politik besar bagi pembangkang?

      Apakah doktrin inklusif yang dilaungkan PAN selama ini meliputi perjuangan orang-orang pencen yang menuntut kawal selia atau kongkongan lebih ketat terhadap Islam?

      Atau, adakah meleraikan isu khalwat sebagai satu jenayah bermakna PAN terbuka menerima golongan yang agak kurang selesa dengan peraturan hidup Islam di Malaysia akan membuktikan ia sebuah parti politik yang inklusif?

      Apa pandangan dua mantan Yang Dipertua Persatuan Ulama Malaysia – Ustaz Ahmad Awang dan Ustaz Abdul Ghani Shamsudin – yang menjadi penasihat PAN?

      Delete
  4. Kahkahkahkah
    Omakkau media politik murahan ug.kutuk2 la puas dan lihatlah hasil pan next pru.kahkahkahkah. Candat sotonglah

    ReplyDelete
    Replies
    1. FaceBook PASMA mengconfirmkan bahawa PAN Imayam adalah lubuk Syiah.

      Link Facebook PASMA yg confirm, PAN ramai Syiah ada disini

      https://www.facebook.com/563090267126491/photos/a.563098060459045.1073741827.563090267126491/692773570824826/?type=1&fref=nf

      Kenyataan2 dari Facebook PASMA yg megiayakan PAN adalah LUBUK SYIAH aku copy paste kat sini

      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      Ini aku copy and paste balik posting2 dlm facebook PASMA. SIla baca

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Delete
    2. Sambungan.

      Bukan PAS, UMNO, PKR yg kata...............TAPI DARI FACEBOOK PASMA

      Memang PAN adalah Parti Ayatollah Najafi. Nama Parti Amanah Nasioanal untuk mengkaburi orang awam saja.

      Ingat. INI SEMUA AKU KUTIP DARI FACEBOOK PASMA YG PRO PAN

      Delete
    3. kepala hotak kau..pandai la kau buat andaian sendiri..kalau aku kata PAS ( Parti Ajaran Sesat) boleh tak?hihihi..dia letak nama islam utk mengaburi mata rakyat malaysia mcm kau jer..kahkahkah..

      Delete
    4. orang luarterengganu sudah brp kali mahu kena tipu dgn si hadi ni?aku anak jati terengganu dah merasa cara pemerintahan dia..penyu di kuala terengganu di robohkan..tapi sotong dikampung sendiri masih kekal patung tu sehingga hari ini..bodoh punya pemikiran ulamak mcm ni..

      Delete
    5. PRU14 nnt kita sesama humbankan parti PAN ni kelubang jamban...parti paria

      Delete
  5. Ug kata pan tp awat takut sangat dgn pan. Debat pun kecut telor.mana telor hadi.sudah kena hisap ker.kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah https:

      //www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Kerana PAN adalah kawan DAP, MAT SABU pulak adalah penyokong Nasrallah Hezbollah............. Adakah DAP redha akan ini.

      LGE Wajib berterus terang.

      Tolong viralkan isu ini

      Delete
    2. tolong juga viralakn hadi juga berkiblatkan iran dlm perjuangannya..iran bapak syiah..saudara viralkan sekali yer...apa macam?SANGGUP?

      Delete
  6. Pas = pembangkang, PAN = pembangkang. Apa tujuan omakkau hari2 condemn PAN? Pegi la hentam umno. Takut ke? Hati busuk..

    ReplyDelete
  7. Baca tajuk atas dan hampa bacalah komen disini kemudian bualah penilaian di manakah kedudukan mereka yang keluar dari pas sekarang setelah mereka langgar baiah memperjuangkan Islam berwaddahkan Pas yang bertunjangkan AL-Quran , Sunnah, Qias dan Ijma' ulama.

    ReplyDelete
  8. Terbongkar sudah rupa2nya Tuan Galu LGE adalah mastermind dibelakang kumpulan G25 yg memperjuangkan Islam Liberal dgn berselindung disebalik 'maqasid syariah'...... antara ajk G25 ialah Dr Zul dpd PAN yg mahu mengugurkan undang2 khalwat serta memperjuangkan agenda lgbt ....... utk rujukan lanjut sila ke blog ibnu hasyim ! Penang sekarang terkenal sbg Phuket Malaysia atas sokongan barua2 Dap dan PAN.Perniagaan 'PANthird' begitu laris dan blogger spt mountdweller, greenboc, alhusyeen, yong dll adalah 'pemegang saham' terbesar dgn mempromosikan agenda perjuangan DAP !

    ReplyDelete
  9. Aku pun heran ...... dah terbukti LGE adalah mastermind dibelakang kumpulan G25 yg mempelopori islam liberal disebalik maqasid syariah tp walaun2 dan barua2 Dap buat dek je mcm org tolol dan banggang yg tak da agama atau bukan beragama Islam seolah2 nilai agama sgt rendah berbanding nilai ekonomi dan kuasa ....... apakah walaun2 ni sebenarnya setan bisu ? Kau org mati nanti tanamkan sekali harta benda dan bintang2 kebesaran dlm kubur kau org nanti jika benar ianya teramat bernilai berbanding agama ! Mmg walaun2 bengong tak habis2 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana leh tegur dap...lu gila ka

      Delete
  10. Yeahaaa .... ... ada ngak ada yg penting kita ketawa ..... sekarang pokay sapa tahu besok tokay ! Sekarang barua sapa tahu besok amoi laga dada gua !

    ReplyDelete
  11. Semua macai PAN Imayam tak bolei jawab apasal isu Syiah dalam. PAN ni banyak sangat posting Dlm Facebook PASMA

    Ni link dia.


    https://www.facebook.com/563090267126491/photos/a.563098060459045.1073741827.563090267126491/692773570824826/?type=1&fref=nf



    Ada berani jom debate.

    Topic dia Antara PAN atau PASMA sapa yg benar Dlm Isu PAN lubuk syiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
  12. Pegang tganu pun sepenggal..ada hati nk perintah malaysia..itulah standard hadi..stuju dgn 2.6b..kena bwk saksi..stuju dgn gst..ponteng parlimen..makhluk mcm ni ke nok harap..hadi=pas=jahanam..trima kasih omakkau..crita pasal PAN di tganu..paling kurang dah bertunas..tggu nak jadi pokok yg boleh rakyat berteduh..omakkau macai bangsat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap mana leh tegur...gila ka...klu dia kata tokong tu wakil allah pun kami x sanggah woh

      Delete
    2. Anon 9:12 tak boleh jawab ulasan PASMA Dlm Facebook PASMA.yg kata PAN syiah. Kah kah kah

      Delete
    3. Sapa yg bantai duit rakyat 2.6b..kwsp..zakat..anak yatim..pencen..pnb..cina dap ke?..buko lah mata sikit..jange jadi melayu lembu..bodo bengong..

      Delete
  13. Setiap hari selama 365 hari 24 jam Pan Ayam memfitnah Pas di bantu oleh Dap. Pas jahat Pas ISIL pas UG. Pengulangan ini Akhirnya akan diterima sebagai kebenaran.
    Pan Ayam sedang guna pakai kaedah ketika Pas mula bertapak dahulu bezanya Pan Ayam memburukan Pas, manakala Pas awalnya mendaulatkan Islam.
    PAN Ayam bertuan dan bertuhankan LGE LKS ahli neraka jahanam maka mereka langar aku janji dengan Tuhan Alam Semesta. Apakah Pan Ayam akan berjaya di dunia sedangkan mereka dilaknati oleh seluruh Para malaikat dan mahluk hatta batu sekali pun.
    Dunia gagal akhirat nanti LGE LKS layak ke nak kasi syafaat ada ke kaum LGK Lks.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...