Friday 11 December 2015

EDISI BIAR GAMBAR BERBICARA ..... PATUTLAH PKR BERSUNGGUH-SUNGGUH NAK PAS SERTAI PAKATAN HARAPAN DAN UMNO SEBELAH MATA PUN TAK PANDANG PAN.


Beginilah suasananya dikhabar setiap minggu ceramah Pengerusi PAN dan Pengerusi DAP yang diadakan ditapak Pasar Malam Dataran Shah Bandar Tanjung Kuala Terengganu.

Rakaman gambar-gambar diatas berlaku hari ini 11hb Disember 2015 bersamaan hari Jumaat  jam lebih kurang 5.30petang.

Lazimnya Pengerusi MPN PKR Terengganu yang juga ADUN Bandar akan juga hadir tetapi petang ini langsung tidak nampak bayang dan kelibat pun.

Cuba ambil kesempatan kepada orang ramai lalu lalang untuk menyebarkan propaganda politik mereka namun langsung tidak dipeduli sedikit pun oleh orang ramai kepada parti yang mengaku Amanah, Progresif dan Peduli ini.

Jadi dengan sambutan begini memang patut pun PKR berkeras maukan PAS turut serta dalam Pakatan Harapan dan UMNO sebelah mata tidak pandang PAN.

Sebab itu Omak Kau sampai kehari ini rasa amat pelik bagaimana para pemimpinnya yang tuduh PAS sudah tidak relevan sehingga terpaksa tubuh parti Islam generasi kedua yang dibarisi para individu yang profesional, progresif, amanah, peduli lagi inklusif selain para ulama yang luar biasa dikatakan mendapat sambutan luar dugaan dan jangkaan sehingga dikatakan PAS sudah lumpuh kalau begini punya sambutan rakyat berikan kepada setiap ceramah anjuran PAN.

Sasaran diwujudkan PAN ialah rembat dan kaut sebanyak mana yang boleh para ahli, penyokong dan pendokong PAS ... sembang kencang kata sebaik sahaja PAN ditubuhkan 70% ahli PAS akan bertolak-tolak berebut-rebut nak masuk PAN .. hakikatnya????

28 comments:

  1. Pengerusi dap?...lim go end?...padan pun, x lama lg padam riwayat politik dia...going end

    ReplyDelete
    Replies
    1. FaceBook PASMA mengconfirmkan bahawa PAN Imayam adalah lubuk Syiah.

      Link Facebook PASMA yg confirm, PAN ramai Syiah ada disini

      https://www.facebook.com/563090267126491/photos/a.563098060459045.1073741827.563090267126491/692773570824826/?type=1&fref=nf

      Kenyataan2 dari Facebook PASMA yg megiayakan PAN adalah LUBUK SYIAH aku copy paste kat sini

      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      Ini aku copy and paste balik posting2 dlm facebook PASMA. SIla baca

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Delete
    2. Sambungan.

      Bukan PAS, UMNO, PKR yg kata...............TAPI DARI FACEBOOK PASMA

      Memang PAN adalah Parti Ayatollah Najafi. Nama Parti Amanah Nasioanal untuk mengkaburi orang awam saja.

      Ingat. INI SEMUA AKU KUTIP DARI FACEBOOK PASMA YG PRO PAN

      Delete
    3. Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah https:

      //www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Kerana PAN adalah kawan DAP, MAT SABU pulak adalah penyokong Nasrallah Hezbollah............. Adakah DAP redha akan ini.

      LGE Wajib berterus terang.

      Tolong viralkan isu ini

      Delete
    4. https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/28/irc-sedang-susun-strategi-singkirkan-mat-sabu/

      IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

      AIDCNews – 28/9/15 –

      Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

      Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu. IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

      “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

      “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia. “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM. “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah. Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai. “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah.

      Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha. “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Gambar tipu pun nak post ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku suka PASMA dari PAN sebab PASMA ni kurang kelentong banding dengan PAN yg kelentong taraf Gunung Kilimanjaro

      PASMA DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
  3. Ceramah pas kat sarawak dulu ramai gilers..tp time election calon pas hilang deposit..lawak betul tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAN Imayam komen tak masuk topic. Duit Syiah dah dapat belum.

      Dapat duit syiah boleh la beli cemeti, pukul belakang sendiri waktu hari Asyura. Kasi Ratib UG Halau Kempen Cai


      Kah Kah Kah

      Delete
    2. Saya cabar Mujahid, Khalid Samad, Mariah Kari dan lain2. Keluarkan statement yg PAN bersih dari Syiah dan PAN menolak Syiah. PAN juga wajar memberi ruang untuk Majlis Ugama dan Pusat Islam memeriksa kesemua AJK untuk memnentukan mereka bersih dari Syiah.

      Mengapa PAN membisu mengenai Facebook PASMA yg melabel PAN lubuk SYiah? Adakah ini Benar? Adakah Kepimpinan PAN sedang takut dan gusar?


      Jgn Kelentong PAN oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Syiah sesat, haram untuk umat Islam dari Malaysia


      SHAH ALAM - Majlis Fatwa Kebangsaan menegaskan Syiah adalah ajaran sesat sekali gus haram diamalkan oleh orang Islam dari negara ini.

      Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, majlis fatwa tetap dengan keputusan sebelum ini yang dikeluarkan sejak tahun 1996, di mana ajaran Syiah adalah ajaran yang menyeleweng daripada Islam dan tidak boleh diamalkan oleh rakyat Malaysia.

      “Syiah ini adalah ajaran sesat sepenuhnya kerana ianya memang menyeleweng daripada akidah.

      “Bagaimanapun untuk menyatakan ia bukan Islam kita belum tetapkan, kerana kumpulan ini juga mengucap dua kalimah syahadah namun tidak mengikut ajaran sunnah.

      “Sesiapa rakyat Malaysia yang beragama Islam yang sememangnya telah berpegang kepada ajaran Sunnah Wal Jamaah sejak beratus tahun lalu haram mengikut ajaran ini, dan tindakan boleh dikenakan,” katanya kepada Sinar Harian Online.

      Sebelum ini, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dipetik sebagai berkata, penganut ajaran Syiah di negara ini tidak mempunyai halangan mengamalkan mazhab itu.

      Bagaimanapun menurut beliau yang menjadi kesalahan apabila pengikut Syiah cuba untuk menyebarkan ajaran tersebut.

      "Siapa pun mereka sama ada penganut Buddha, Hindu mereka berhak untuk mengamalkan ajaran agama masing-masing namun yang menjadi salah apabila mereka cuma mengembangkan ajaran tersebut kepada orang Islam," katanya.

      Mengulas lanjut, Abdul Shukor berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan mempunyai pendirian yang sama dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) iaitu membenarkan pengikut Syiah asal daripada negara Islam yang lain meneruskan mazhab tersebut di negara ini.

      Namun, beliau berkata, ajaran mazhab tersebut tidak boleh disebarkan dan dikembang secara terang atau sulit kepada penduduk Islam di Malaysia.

      “Pengikut Syiah dari Iran yang datang ke Malaysia boleh teruskan mazhab mereka, tetapi tidak boleh disebarkan kepada penduduk Islam di sini.

      “Itu yang kita bimbangkan, lama kelamaan jika mazhab ini terus disebar dan menular akan berlaku perpecahan ummah yang selama ini kita bersatu dan hidup dengan harmoni,” tambahnya.

      Dalam pada itu, menjawab pertanyaan kenyataan Jamil Khir yang bercanggah dengan kenyataan Jakim sebelum ini, Abdul Shukor berkata beliau telah diberitahu kenyataan menteri itu merujuk kepada pengamal asal ajaran tersebut sahaja.

      “Saya ada berjumpa dengan Jamil Khir dalam satu program, dia telah membetulkan balik kekeliruan yang timbul mengenai kenyataan yang membenarkan ajaran Syiah terus diamalkan di negara ini,” jelasnya.

      Delete
  4. Kesian PANtart semakin tak laku..akan bertambah tambah kecewa lah mat sabu...HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini aku Copy Paste kelaku Kepimpinan PAN yg terhuyung hayang. Kah kah kah

      MUJAHID MULA KECUT BUAH KERANDUT!!!

      Dek kerana terlalu 'Ghairah' nak memburukkan PAS dan mengaitkan parti itu dengan fahaman ektremis telah mengakibatkan Naib Presiden PAN ni berhadapan dengan tindakan undang - undang.

      Baru - baru ini PAS Pulau Pinang telah membuat laporan polis ke atas Mujahid Yusof Rawa ekoran kenyataannya yang mendakwa PAS mempunyai hubungan dengan militan IS dan Al-Maunah.

      Setiausaha PAS Pulau Pinang Iszuree Ibrahim berkata, kenyataan Mujahid itu berniat jahat dan tidak bertanggungjawab serta dilihat cuba memburukkan PAS sebagai sebuah parti Islam.
      “Tuduhan Mujahid dan pemimpin PAN bahawa PAS mempunyai hubungan dengan militan IS dan Al-Maunah adalah tidak benar, PAS adalah sebuah parti yang mengamalkan demokrasi, harmoni dan keamanan.
      “Kami di dalam PAS tidak membawa sebarang fahaman militan atau keganasan seperti yang didakwa mereka. Tuduhan itu memang berniat jahat,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut di sini Isnin.
      Selain PAS, turut juga membuat laporan polis berhubung kenyataan Mujahid itu ialah Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pulau Pinang yang diwakili Setiausahanya P. Asokan.

      Sebuah portal berita baru-baru ini telah melaporkan kenyataan yang dibuat secara terang - terangan oleh Mujahid sebagai berkata PAS mempunyai kaitan dengan militan IS dan Al-Maunah.

      Dalam masa yang sama, Peguam PAS juga katanya sedang membuat kajian dan tidak menolak sebarang kemungkinan untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Mujahid.

      Terdahulu, dakwaan mengenai kaitan PAS dengan puak - puak Ekstremis itu telah ditimbulkan oleh Si Mat Sabu yang katanya telah menjadi lidah dan suara kepada puak - puak DAPigs.

      Tapi apa yang herannya, kenapa puak - puak yang dah mengkhianati PAS tu masih lagi berahi nak memburukkan bekas parti mereka tu? Kenapa yang diorang marah sangat sampai sanggup menabur fitnah sedemikian rupa? Takkan diorang tak boleh lupakan 'Janda Lama'!!!

      Delete
  5. Gambar Omak Kau tu gambar salesman Cable TV Uttar Pradesh. Tengok logo macam Imayam TV.

    Eiiiii Yinadeeeeiiiiii Apucit Yeiiiiimaak. Poraaaaahhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKKAN KAIN SENDIRI DIA NAK BIAR TERLONDEH!!!

      Memang itu yang sebaiknya dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sebelum dia sibuk nak mempertikaikan pasal orang lain. Baik dia selesaikan dulu perbezaan ideologi dalam parti yang baru diterajui tu.

      Hakikatnya, Si Mat Sabu tidak perlu nak mencari alasan untuk menjustifikasi tindakan mereka meninggalkan PAS dengan mengaitkan parti itu dengan pemikiran ekstremis militan ISIS.

      Kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP), tindakan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa mereka sudah ketandusan isu dan bankrap modal Politik untuk memburukkan PAS.
      "Kepimpinan Amanah dinasihatkan menyelesaikan dahulu kecelaruan mereka dan mencari titik persamaan supaya kumpulan pro-Syiah, pro-Tanzim Alami dan pro-Anwariyyun dapat disetarakan pemikirannya," katanya menerusi kenyataan.
      Selain itu, Mohd Zuhdi juga turut membidas kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu sebelum ini yang menuduh PAS diresapi pemikiran kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

      Katanya, alasan terbaharu Mohamad apabila mengaitkan PAS dengan gerakan militan adalah bertentangan dengan dakwaannya sendiri sebelum ini terhadap parti Islam berkenaan.
      "Pimpinan Parti Amanah Negara mula menyerang PAS dengan mengaitkan PAS dengan Isis atau terrorisme. Terkini presidennya sendiri berkata antara sebab Amanah ditubuhkan disebabkan PAS kini dipengaruhi oleh Isis.
      "Sebelum ini, PAS dituduh mahu bersekongkol dengan parti pemerintah, iaitu Umno atau BN atas nama kerajaan perpaduan yang juga dimomokkan sebagai punca mengapa Amanah ditubuhkan.
      "Berdasarkan paradox kedua-dua tuduhan itu, PPP melihat kepimpinan Amanah sebenarnya semakin keliru dan celaru. Mereka tidak tahu, peluru mana yang mahu diguna untuk menyerang PAS," katanya.
      Jelas Mohd Zuhdi, tuduhan bahawa PAS mahu bekerjasama dengan UMNO yang dibuat sebelum ini dengan tuduhan diresapi pemikiran militan merupakan dua perkara yang bertentangan.

      Pokok pangkalnya, Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia sekarang ni memang dah ketandusan idea nak meraihkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat. Maka sebab itulah dia sanggup memper-BODOH-kan diri dia sendiri!!!

      Delete
  6. AMANAH Patut Terima Ahli Kumpulan Gangster, Perompak & Perogol

    Pada Forum Islam Dalam Perlembagaan Demokrasi Dr Zulkifly Ahmad telah membuat satu kenyataan yang sangat celaru. Katanya parti Amanah Negara (PAN) bersedia menerima kewujudan dan mendekati golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

    Menurut Pengarah Strategi PAN Dr Dzulkifli Ahmad, parti itu bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan berkenaan.

    “Mereka sebenarnya wujud. Adakah perlu kita mencampak mereka ke dalam laut, buang ke gunung atau sumbat mereka ke penjara ataupun bunuh mereka?”

    Mendekati golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) memang perlu dilakukan sebagaimana PAS sedang mendekati golongan geladangan dan mereka yang tersasar di sekitar Kuala Lumpur termasuk Jalan Haji Taib.

    Mereka perlu diberikan perhatian serta petunjuk. Bukan menerima mereka untuk bersama parti.

    Sama juga dengan golongan gangster, perompak dan perogol. Mereka memang wujud dan kita takkan nak buang mereka ke laut. Tapi Islam mengajar kita apa yang patut kita buat kepaada golongan ini.

    Mengiktiraf golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) adalah suatu yang silap.


    Nordin Bin Ali
    nordinbinali@gmail.com
    http://nordinali.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab PAN mahu menyantuni LBGT, rasa nak jugak tengok Mat Sabu selfie langgar dada dengan transgender

      Delete
  7. PAN Imayam BerTAHYUL Say-Yes-Sir dgn DAP walaupun DAP adalah pertubuhan Anti Islam

    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam bersengkongkol Dengan DAP untuk menghancurkan ISLAM


      DAP Pulau Pinang Bela Jurucakap G25 – Noor Farida Ariffin

      AIDCNews – 11/12/15 – DAP Pulau Pinang membela jurucakap G25, Datuk Noor Farida Ariffin daripada ‘ancaman rogol’ ekoran kenyataan beliau memansuhkan penguatkuasaan undang-undang khalwat.

      Sokongan itu disuarakan oleh Wanita DAP Pulau Pinang yang mengecam ‘ancaman’ seorang pengguna maya, Sharul Nizam (pencinta haiwan) di akaun Facebook kelmarin yang dikatakan telah memberi gambaran untuk memasuki bilik tidur Farida dan ‘merogol’nya.

      “Aku on the way ke rumah Nur Farida G25. Aku akan masuk ikut bilik. Once aku atas katil, mohon sapa sapa roger Pegawai Penyiasat Agama (PPA). Kalau kesian aku, roger esok malam la. At least, aku boleh try dia dulu malam ni,” kenyataan Sharul Nizam dipetik.

      dap penang
      Bela jurucakap G25, Noor Farida Ariffin : Bertanda bulat : Yap Soo Huey , Timbalan Ketua Wanita DAP Pulau Pinang dan Lim Siew Khim, Ketua Wanita DAP Pulau Pinang
      Ekoran kenyataan Sharul Nizam itu, Yap Soo Huey , Timbalan Ketua Wanita DAP Pulau Pinang dan Penolong Setiausaha Publisiti Wanita DAP negeri, Syerleena Abdul Rashid telah membuat laporan di Balai Polis Jalan Patani, Pulau Pinang.

      dap penang3
      Syerleena (kiri) dan Yap Soo Huey(kanan) buat laporan polis
      Yap menuntut pihak polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bertindak terhadap ancaman kepada Noor Farida itu.

      Berkemungkinan besar, taktik menulis ‘ancaman’ di Facebook dan laporan polis itu bertujuan untuk mengalih perhatian umat Islam yang marah dengan kenyataan jurucakap G25 yang mencadangkan pemansuhan undang-undang khalwat di Malaysia.

      Delete
    2. https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/10/lim-guan-eng-dalang-kumpulan-g25-gagasan-maqasid-syariah-ii/

      Lim Guan Eng Dalang Kumpulan G25 & Gagasan ‘Maqasid Syariah’ II ?
      DECEMBER 10, 2015 AIDCNEWS2 COMMENTS
      g251

      “Forum G25 : Maqasid Syariah Dalam Demokrasi Perlembagaan,” anjuran bersama G25 dengan badan pemikir Penang Institute, 31 Oktober di Olive Tree Hotel, Pulau Pinang. Dari kiri Datuk Latifah Merican Cheong (G25), Tan Sri Mohd. Sheriff Mohd. Kassim (Penasihat G25), Datuk Saifuddin Abdullah (PKR/ketua setiausaha sekretariat Pakatan Harapan), Lim Guan Eng (DAP/Ketua Menteri), Zairil Khir Johari, (DAP/Pengarah Eksekutif Penang Institute), Dato’ Abdul Malik Kassim (PKR/Exco Agama Islam kerajaan negeri), Dr. Afif Bahardin (PKR/Exco Pertanian kerajaan negeri), Dato’ Noor Farida Mohd Ariffin (jurucakap G25), dan Dato’ Dr Anwar Fazal (G25/ Perancang Interfaith Council-IFC)
      AIDCNews – 10/12/15 –Kenapa kumpulan yang kononnya mendakwa mewakili 25 tokoh Melayu profesional atau G25 memilih Kerajaan DAP Pulau Pinang untuk menganjurkan program pertama mereka bertajuk “Forum G25 : Maqasid Syariah Dalam Demokrasi Perlembagaan” ?

      Forum itu dianjurkan bersama oleh G25 dengan kerjasama badan pemikir kerajaan negeri, Penang Institute, diadakan di Olive Tree Hotel, Bayan Lepas, Pulau Pinang, pada 31 Oktober.

      Ia dirasmikan oleh Ketua Menteri yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

      lge

      Forum G25 itu yang menggunakan elemen Islam -Maqasid Syariah-untuk melindungi gagasan agenda liberal dianggap janggal apabila majoriti pembentang bukan ahli G25, tetapi di kalangan pemikir-pemikir liberal dari Majlis Peguam Malaysia dan pensyarah dari Universiti Singapura.

      Delete
  8. Ketamakan melampau PAN (Parti Ayatollah Nasional) menyebabkan PKR ditikam bertubi2 oleh PAN yg khianat. Dengar kata PAN akan sabotage semua kerusi PKR

    https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/10/perbincangan-belakang-tabir-pan-sedia-bertanding-kerusi-milik-pas/

    Perbincangan Belakang Tabir : PAN Sedia Bertanding Kerusi Milik PAS

    AIDCNews – 10/12/15 –Suatu perbincangan di belakang tabir mendakwa Parti Amanah Negara (PAN) telah bersedia untuk bertanding di kerusi milik PAS pada Pilihan Raya Umum ke- 14 (PRU 14).

    Perkara itu didedahkan oleh aktivis PAN Kelantan, Mohd Sabri Salleh hasil perbincangan di belakang tabir dengan pimpinan PAN pusat.

    “Melalui perbincangan belakang tabir dengan pimpinan Amanah, Amanah akan bertanding di seluruh kawasan yang ditandingi oleh PAS pada PRU lepas,” dakwanya dalam Facebook semalam.

    Kenyataan Mohd Sabri disalin kepada Timbalan Ketua Wanita PAN, Aiman Athirah Al Jundi @ Raj Muni Sabu dan tujuh individu lain termasuk Pengerusi PAN Kelantan, Datuk Wan Rahim Wan Abdullah.

    Mohd Sabri juga turut mendakwa PAN juga berkemungkinan akan mensasarkan kerusi-kerusi PKR di Selangor yang dilihat enggan mengiktiraf Kerajaan Pakatan Harapan di negeri itu.

    “PKR mesti jelas pendiriannya di Selangor. Atau menghadapi kemungkinan Amanah dan DAP bertanding kerusi DUN PKR di Selangor.

    “Rakyat mahukan politik berperinsip. Mahu bersama PAS yang nak jadi penasihat UMNO atau bersama kami yang komited melawan kezaliman BN,”katanya lagi.

    Pada Ahad lalu, Pengarah komunikasi PAN pusat, Khalid Abdul Samad menolak idea dua gabungan pembangkang bagi menghadapi PRU 14.

    Katanya, idea itu yang pernah digunakan pada tahun 90-an dahulu tidak perlu lagi digunakan pada masa kini.

    “Buat apa lagi kita hendak ada 2 gabungan pembangkang kalau kita sudah ada Pakatan Harapan?

    “Ia ibarat kita sudah ada ijazah universiti tetapi kita kembali ke sekolah untuk belajar lagi,” kata Khalid dilapor The Malaysian insider.

    Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Ahli Parlimen Batu, Chua Tian Chang, yang dilaporkan The Malay Mail Online mencadangkan 2 gabungan pembangkang seperti Angkatan Perpaduan Ummah (APU) dan Gagasan Rakyat (GR) pada tahun 1990.

    “Satu-satunya cara adalah dengan PAS berada bersama kami (Pakatan Harapan) atau kita adakan perjanjian pilihan raya dengan PAS,” tegas Khalid.

    ReplyDelete
  9. maafkanlah pan dan dap sbb silap pilih negeri. geng ikang kerongang hanya wala kpd tuang sotong shj. x lame lg nok bersatu dgn geng lanung pulok...hebat sungguh set ikang kerongang nih...

    ReplyDelete
  10. Apa benda LA PAN nie...
    DAP racism tak ckp apa....
    DAP provoked Islam tak kata apa..
    demokrasi oh demokrasi...
    Pikir LA skit...
    Kalau maksiat dh so obvious , kta harus banteras...
    Pling lemah benci..
    Rasanya ketaatan kpd Allah mendahului DLM meletakkan rahmat...

    #TolakPAN
    #syiahharusdihabisi

    ReplyDelete
  11. Jangan kutuk Syiah. Mereka sejuta kali baik banding Islam UMNO dan PAS.

    Tegakkan ajaran Syiah di negara ini, ayuh kita bersama2 mulakan perjuangan Syiah di Malaysia dan hapuskan bana2 yang sessat jalan...

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Sebenar

    ReplyDelete
  12. Sebenarnya Seluruh Rakyat Malaysia Dah Muak Dan Bosan dengan Semua Parti Politik Malaysia baik UMNO, PAS, PKR ,PAN dan DAP...Jangan fikir bila hanya ade penyokong sendiri sudah merasa cukup kuat dan hebat wahai semua parti politik ....Jangan jadi takbur dan bongkak....kalau nak diharapkan undi ahli parti sendiri aje kalian fikir boleh menang di PRU14....?????...Rakyat Malaysia danjugak Pengundi Hantu (Indon, Bangla , Myanmar dan lain2 lagi ) yang ramai yang akan menentukan Parti mana akan memerintah negara Malaysia....hahahahahhahahaha....padan muka kau Melayu oh Melayu

    ReplyDelete
  13. Kepada Parti PAN dan DAP ....lupakan aje PRU14...tak lama lagi UG UMNO & PAS akan bersatu.....PAS sudah MAAFKAN UMNO yang dulu katanya KAFIR sekarang dan TAUBAT....Hidup UMNO...Hidup Melayu...ahahahaha

    ReplyDelete
  14. ramai yg dah sedar siapa pemimpin pemimpin pan tu. orang tau perangai dia orang. tak tringin nak sokong pun...

    ReplyDelete
  15. Dan ramai jugak yg dah sedar siapa sebenar pemimpin2 PR iaitu PKR PAS Dan DAP yang berperangai macam ULAR SAWA Pembelit Putar Alam No 1 ....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...