Thursday 10 December 2015

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS MERANGKAP NAIB KETUA KESATUAN ULAMA SEDUNIA.



KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

10 Disember 2015 / 28 Safar 1437 M


“Syariat Islam Asas Penyatuan Ummah”


1) Parti Islam SeMalaysia (PAS) adalah sebuah organisasi yang menjadikan al-Quran dan as-Sunnah, Ijma' ulama dan Qiyas sebagai rujukan dalam menentukan prinsipnya termasuklah dalam gerakerja dan tindakan untuk membina masa depan yang sejahtera.


2) Lebih enam dekad PAS berjuang membawa Islam dan syariatnya. PAS mengambil pelbagai ruang dan peluang untuk menyedarkan masyarakat termasuk pemimpin politik dan negara agar meletakkan agama sebagai teras pemerintahan dan penyatuan ummah untuk kesejahteraan rakyat seluruhnya. PAS juga terus berjuang menolak mungkar politik, amalan salah guna kuasa dan tadbir urus, dan kerosakan akhlak serta rasuah dalam praktis bernegara.


3) Pastinya apabila ada suara positif yang selari dengan kepentingan Islam, negara dan rakyat majmuk keseluruhannya, PAS selamanya berlapang dada dan bersikap terbuka terhadap hasrat perpaduan dalam bermasyarakat berteraskan syariat Allah SWT dengan mana - mana pihak, samada Islam atau kalangan bukan Islam.


4) Berdasarkan prinsip inilah, maka sebarang perkembangan baharu dalam gerak politik PAS akan dinilai, dibincang, dan diputuskan diberbagai peringkat proses dalaman parti, termasuklah perbincangan oleh Jawatankuasa PAS Pusat sehingga mencapai keputusan secara kolektif.


5) PAS juga ingin membuat seruan, betapa kini masa yang sangat sesuai untuk UMNO kembali kepada Islam dan mengamalkan cara hidup Islam dalam segenap sendi perjuangannya, samada politik, sosial mahu pun ekonomi. PAS beriman kepada Allah bahawa pintu taubat tidak pernah ditutup dan rasa keinsafan yang murni adalah kunci mendapat keampunan dari Allah SWT.


6) PAS ingin menegaskan bahawa pada waktu ini, PAS adalah rakan Tahaluf Siyasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan komited dengan kerjasama ini sebagaimana yang dicapai dalam Muktamar dan diluluskan oleh Majlis Syura Ulama PAS Pusat.


ABDUL HADI AWANG
PRESIDEN PAS

121 comments:

  1. Terbongkar sudah rupa2nya Tuan Galu LGE adalah mastermind dibelakang kumpulan G25 yg memperjuangkan Islam Liberal dgn berselindung disebalik 'maqasid syariah'...... antara ajk G25 ialah Dr Zul dpd PAN yg mahu mengugurkan undang2 khalwat serta memperjuangkan agenda lgbt ....... utk rujukan lanjut sila ke blog ibnu hasyim ! Penang sekarang terkenal sbg Phuket Malaysia atas sokongan barua2 Dap dan PAN.Perniagaan 'PANthird' begitu laris dan blogger spt mountdweller, greenboc, alhusyeen, yong dll adalah 'pemegang saham' terbesar dgn mempromosikan agenda perjuangan DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. FaceBook PASMA mengconfirmkan bahawa PAN Imayam adalah lubuk Syiah.

      Link dia

      https://www.facebook.com/563090267126491/photos/a.563098060459045.1073741827.563090267126491/692773570824826/?type=1&fref=nf

      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      Ini aku copy and paste balik posting2 dlm facebook PASMA. SIla baca

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Delete
    2. Takkan Nak masuk PAN Imayam kot, Dalamn PAN ada ramai syiah.

      DAP penyokong PAN. PAN pula menyokong Hizbullah Hassan Nasrallah.

      Jadi DAP secara tak langsung menyokong Hizbullah.

      Hmmmmm kena circulate ni Dan hebohkan

      Delete
    3. Seronok betul tuang presideng. Najib sudah hulur tangan UG. Mintak tuang presideng bagi jawapan positif secepat mungking. Jgn lupa mintak jawatan Penasihat yer...

      Delete
    4. Janggut dah kaler putih pun masih nak membaruakan orang lain.

      Delete
    5. Soalan;

      Pada pendapat anda, apakah isi perbualan antara seikh najib al-lanuni dgn sayed hady al-tongongi apabila mereka berdua terserempak di kedai mamak?

      A. Budu
      B. Pil kuda
      C. UG
      D. Keropok lekor
      (2 markah)

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Jawatan timbalan ulamak sedunia bukan tugas yg mudah. Apa tugas tinbalan ulamak dunia? Panaskan kerusi timbalan? Klu cuma nak riak, nak nama, nak jawatan....neraka la jawabnya. Banyak soalan kat alam barzakh nanti tu.....

      Mintak2 hadi dah jlnkan tabggung jawab sbg tim ulamak sedunia nengikut nas, hadis dan ijmak sbb batu paling besar ada atas kepala dia. Membarua, nenfitnah pil kuda, nenyesat, mewalikan muslim kpd kafir, membaiah bini adakah masuk dalam kategori tugas tim ulamak dunia?????

      SENDIRI MAU INGAT LA BHAIII

      Delete
    8. JUNAIDI....
      MULUT KO CAM MULUT TN HJ PREDIDENG. MULUT MUNCUNG KHINZIR. SBB TU OMAK DELETE...HEE3

      Delete
    9. Jawapan kpd anon 01:45
      Isi perbualan lebih mulia Pas berbaik dgn Umno daripada bersekutu dgn Dap. Lagi cantik kalau Pkr joint sekali. Amacam boleh bagi markah ke?

      Delete
    10. FIRST TIME DALAM SEJARAH 69 TAHUN PAU, PRESIDEN UMNO TAK KUTUK PAS:

      Najib sudah hulur salam persaudaraan kpd pas. Apa tunggu lagi. Bukankah ini saat yg ditunggu2 oleh hadi, mustafa, nik abduh, zuhdi dan harun din. Sambutlah...sebab peluang tak datang 2 kali. Peluang hanya datang bila umno lemah selemahnya.

      Lain hulu lain parang, lain padang lain belalang, lain dulu lain sekarang. Janganlah fikirkan sangat huluran tangan persaudaraan itu ikhlas atau tidak. Janganlah fikir sangat pasal umno ada udang sebalik batu. Janganlah fikir sangat pasal umno berbuat demikian kerana sedang terdesak.

      Jangan pula fikir sampai pening kepala apa yg umno dah buat pd pas dulu2. Lupakanlah dan anggaplah umno tak pernah buat buruk kepada pas. Jangan fikir sangat taik tu busuk atau wangi. Anggaplah tahi dan kentut yg pernah diberi oleh umno itu wangi umpama minyak atar dari syurga. Anggaplah kak ros itu umpama bidadari dari syurga yg wajib disantuni dengan penuh lemah gemalai.

      YG PENTING IALAH UG YG TELAH DIUSAHAKAN SEKIAN LAMA, DAPAT MENCAPAI MISI DAN VISI YG DIIMPIKAN.

      Sekian.

      Delete
    11. Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
      Keliru dengan pendekatan PAS
      Published: 11 December 2015 9:38 AM

      Saya ahli PAS sejak di universiti. Aktif dalam jemaah PAS di pelbagai universiti. Semoga saya bakal masuk syurga kerana 'dipilih Allah' untuk tidak menjadi pengkhianat dan munafik. Takkan pilihan Allah ini ke neraka kan? Opss saya bergurau pagi Jumaat.

      Ya, saya ahli PAS dan saya faham sangat objektif PAS, matlamat Pakatan Rakyat (PR) dan apakah hujah yang diguna pakai PAS untuk menghalalkan tahaluf siasi dalam Pakatan Rakyat. Yelah, orang lama. Senang faham. Juga kerana saya sudah biasa mendengar hujah pemimpin di semua peringkat tentang itu.

      Persoalan saya kepada para ulamak dalam PAS, dengan mengharapkan respons balas segera, seperti nukilan dalam silibus usrah parti - bahawa setiap permasalahan parti, isu semasa dan nasional mesti ditangani segera - adalah seperti berikut:

      1. Apa keputusan akhir tentang keabsahan tahaluf siasi dalam PR? Beberapa tahun lalu, beria benar ulama kita menghujani persoalan berbaur hasutan tahrim terhadap tahaluf itu. Sekarang semua senyap. Apa natijah ilmiahnya?
      2. Atas dasar apakah tahaluf dengan PKR dikekalkan? Islamnya kah? Atau keadilannya? Atau kuasanya? Atau jawatan serta peluang mengajar di seluruh negeri kaya raya ini? Kalau dulu, beriya benar membantah kelompok tertentu di dalam parti yang digelar 'mengetum' bersama saudara Ibnu Ibrahim. Apa sayang itu kembali setelah Ibnu Ibrahim di penjara?

      3. Persoalan kedua di atas, saya kemukakan kerana setahu saya PKR secara rasmi menolak pembentangan Hudud (KJS2) pindaan 2015 oleh kerajaan Kelantan. Ingat lagi hujah Wan Azizah yang dipangkah kemas oleh hulubalang ulama PAS?

      4. Jika boleh berbaik dengan PKR, marilah kita sama-sama berbaik dengan Umno. Logiknya begitu. Setelah presiden PAS menghulur lengan kepada Umno, disambut pula presiden Umno atas dasar silaturahim lalu merangkul lengan itu, jangan pula PAS menyiku kasar. Dengan PKR yang menolak hudud masih berselimut bersama, apalah kiranya untuk mendekati Umno. Tentu dapat kuasa lebih besar berbanding hanya exco di Selangor. Ehhh kuasa itu untuk Islam jua. Bolehlah ulama PAS nanti bersama-sama dengan Jakim untuk menyebarkan Islam.

      Delete
    12. Sambungan..

      5. Oleh itu, saya rasa presiden PAS jangan cepat menolak sambutan presiden Umno itu dengan alasan asas Islam didahulukan, sedangkan belum berjumpa, belum bermuzakarah dan belum bersemeja bulat. Jumpalah dulu. Jangan segan.

      6. Jika PAS mengisytiharkan DAP sebagai musuh utama politiknya, maka mendekati Umno adalah satu pilihan terbaik, justeru berijtihadlah para ulama PAS. Pintu ijtihad tidak pernah ditutup. Logiknya, berbaik dengan Umno lebih menguntungkan berbanding dengan PKR. Ruang pelaksanaan Islam makin melebar. Tidak percaya?

      7. Jika muncul rasa ragu terhadap Umno, jika meluat terhadap sambutan silaturahim Najib, maka rasa-rasa itu sepatutnya diambil kira sejak awal lagi, sebelum perang saudara meletus dalam PR. Ingatkan dulu kita berperang?

      8. Saya mengharapkan ulama PAS bimbinglah parti ini ke jalan benar. Jalan insaf. Sudahlah berputus jambatan dengan DAP, bertarik tali dengan PKR, maka jalan benar itu duduk semeja dengan Umno.

      9. Atau akhirnya nanti, anak muda menggelar PAS parti politik acah-acah. Semuanya kerana sekelompok anak muda agamawan ingin menguasai parti maka pemimpin mesra PR disingkir. PR diretakkan. PKR dihenyak kemudian dijadikan pasangan intim di Selangor. Bermain acah-acah dengan Umno kerana mengharapkan pelaksanaan Hudud di Kelantan. Apabila bayang Akta 355 hilang dari Parlimen, maka mulalah rasa mual dengan Umno kembali?

      Saya masih keliru. Saya rasa loya. Mahu menekan loceng untuk turun, tetapi di luar sana masih gelap gelita. Tidak pasti di hutan mana, di gunung apa, bas ini sedang berada.

      Terima kasih kepada yang sudi menjawabnya. Jawablah di dalam usrah dan whatsapp kalian. Fi amanillah. – 11 Disember, 2015.

      Saya faham dengan pernyataan di atas, yang berupa teguran dan sindiran kepada PAS daripada orang lama dalam PAS. Persoalannya sekarang, adakah ulama muda PAS yang 'bijak perpolitik' itu faham?

      Delete
    13. Akhirnya berjaya juga si Zuhdi ini,Tentulah perancangan cukup rapi yg dibuatnya,dalam BAB ni Najib tidaklah bodoh untuk menawarkan PAS didepan khalayak ramai terutamanya di PAU.Najib tentulah mendapat GREENLIGHT dari si Zuhdi terlebih dahulu,sementara itu si Zuhdi tentulah dapat GREENLIGHT dari Hadi.

      Ada 2 COMMON ISSUEs yg di mainkan oleh Najib dan puak-puak Zuhdi.

      1. Issue Islam ,macam tak percaya Najib boleh bercakap pasal nak MengSyariatkan Malaysia in menjadi PERFECT.HADI dah ready dgn STATEMENT ini, apa salahnya PAS bekerjasam dgn umno untuk kepentingan islam.Untuk tidak mahu mengecewakan akar umbi, Hadi mula menyatakan umno kena menerima dasar-dasar islam terlebih dahulu.Di pehak Najib pula cukup bijak,dia tak menjawab disuruhnya BALACI MCA/GERAKKAN menjawab,dgn tak semena-mena president MCA/GERAKKAN sekata, mereka mengalu-galukan kemasukkan PAS tetapi bersyarat TIADA HUDUD.Dan jawapan Hadi seterusnya kita sudah menjangka.........BAGAIMANA JAWAPANYA TERDAHULU SEMASA dalam PR...Hudud belum sampai masanya lagi....dan PAS akan kutip kata-kata Yusof Qhardawi.

      2.Issue DAP...KENYATAAN NAJIB MEMANG SAMA MACAM SIZUHDI dan BALACI PAS berhujah..dap nak control semua orang..HABIS ISLAM,HABISLAH MELAYU JIKA DAP BERKUASA..

      KESIMPULANNYA,MEMANG HEBAT THINK-THANK UMNO BUAT KERJA..(Teringat saya masa dalam dirty department dulu-dulu).

      Selepas ini,think-thank umno akan buat kerja, nak buat "PERSEMPADANAN SEMULA" dimana yg mana mereka ubah tahun 1999 dulu dikembalikan seperti biasa.Masa 1999 persempadanan majority 90% melayu diubah menjadi 50%,sebab masa itu majority orang melayu tak suka umno,umno menyangkakan orang2 non muslim tolak anwar/pembangkang.Umno memang tak sangka ,DAP/PKR/PAS boleh bersatu sehingga 52% pengundi beri pada pembangkang.

      Itulah strategy umno yg pertama masukkan intelligent macam zuhdi,cari kelemahan PAS,MEREKA DAPAT.KELEMAHAN PERTAMA pas TERLETAK PADA PRESIDENTNYA.Kekuatan pembangkang kerana ANWAR.THINK-THANK Najib dah jalankan kerja ini sejak ambil alih tugas dari ahmad badawi dulu.

      Sekarang mereka dah BUAT,anwar dipenjara mengunakan sodomi 2,Hadi dapat diumpan dgn negara islam/Dan beberapa jawatan kerajaan.

      Nasha dilantik mengantikan saifudin.Sekarang PAS cuma mempunyai sedikit masaalah,tentang grass-rootnya,di peringkaT Najib pula diperkenalkan undang-undang yg lebih dahsyat dari ISA.NAMPAK TAK PERMAINAN NAJIB DAN THINK-THANK UMNO.

      NAJIB NAK MEMERINTAH SAMPAI MATI,KERANA DIA TIDAK BOLEH BERI ORNG LAIN MEMERINTAH,WALAUPUN ORANG UMNO SENDIRI.SEBAB KES NYA TERLALU BANYAK,yang dia tak tahan ialah kes Altantuya,kes ini bolh bersabit hukum gantung sampai mati.

      SO di ahkir kata BETUlah cakap Timbalan presiden Amanah,Hadi memberi cukup oxygen pada Najibuntuk BERNAFAS.
      HADI TERLALU MEMERLUKAN "KEMULIAAN'selalu berlawanan dgn anwar,bila anwar dlm kerajaan 1981,Hadi nak berlawan dgn anwar dicptanya amanatnya 1981,bila anwar menetang kerajaan ,Hadi pula bersama kerajaan.dibuangnya amanat 1981.

      CUMA "KEMULIAAN" yg nak dicari HADI CUKUP HINA,Sanggup mengadaikan "PRINSIP"

      BERBEZA dgn Anwar,yg tidak mengadaikan "PRINSIP"nya samada dlm kerajaan ataupun diluar.yg consistentnya ialah anwar sentiasa memprjuangkan rakyat disamping prinsip islam yg kukuh.Dipenjara "memanjang".sentiasa dalam kesusahan,dihina difitnah,di belasah sehingga matanya lebam,sementara perjuangan Hadi dibentang dgn "PERMAIDANI MERAH" tiada penjara,tiada dibelasah,tiada dibaling batu,sentias ada "wala" yg mengikutnya,walaupun dia selalu ponteng kerja.

      HADI mencari "KEMULIAAN" dgn cara "MATALAMAT MENHALALKAN CARA"ASALKAN ISLAM tertegak.PERSETANKAN AMANAT 1981 DULU.

      Wallah'ualam.

      Delete
    14. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. blogger cari makan.. ke cari nama.. ke ape.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
    2. Umno sebenarnya dlm keadaan paling lemah. Sebhgn besar umnos dah tak nak najib. Pas perlu bantu najib yg dah parah tu. Mintak ahli2 pas bekorban sikitlah untuk pm suami isteri. Kesian kat panda 2 ekor kat zoo tu. Klu pas tak bagi kerjasama, panda tu mungkin kena hantar balik china semula.

      (Hadi boleh supply oksigen pd najib)

      Delete
    3. Mana ko nak pilih. Budu ker UG?

      Delete
    4. Mata dah rabun, tanda2 tuhan tarik penglihatan. Terpaksa kens pakai spek. Itu pun tak sedar diri lagi memfitnah org tokey pil kuda. Apa punya lebai dol neh....

      Delete
  3. Jurucakap tidal bertauliah Parti Ayatollah National atau PAN Imayam, si mangkuk hayun Tulang Besi mengwar warkan untuk mensabotage keruai parliament gombak.


    http://www.malaysiawaves.net/2015/11/azminpkr-benci-pakatan-harapan-sayang.html?m=1Silap baca


    Azmin/PKR Benci Pakatan Harapan, Sayang PAS. FAKTA

    Perwakilan2 PKR memberi tepukan gemuruh kepada wakil PAS apabila nama wakil PAS diumumkan oleh Pengerusi Majlis.

    Ini menandakan kempen Azmin seluruh Malaysia kepada akar umbi PKR telah berjaya.

    Selama ini Azmin telah turun bertemu akar2 umbi PKR memberitahu mereka bahawa kerajasama dgn PAS masih ada harapan.

    Nampak gayanya usaha Azmin berjaya sungguh.

    Walaupun dua minggu lepas, terus terang Presiden PAS tolak Azmin ke tepi demi menyokong bajet Najib Tun Razak.

    Satu demi satu PAS menunjukkan sikap tidak hormat kepada PKR terutamanya kepada Anwar Ibrahim.

    Namun, Azmin tidak kesah semua itu.

    Azmin tidak kesah PAS benci kepada Anwar Ibrahim.

    Azmin cuma pentingkan diri sendiri dan jawatan beliau sahaja.

    Sudah tiba masanya Pakatan Harapan membuang PKR dan Azmin dari Pakatan Harapan.

    Sekiranya tidak, bala akan menimpa kedua2 Amanah dan DAP.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Zuhdi berani kata Pakatan Harapan akan bungkus sebab dia tau konspirasi Azmin dlm PKR untuk menghancurkan Pakatan Harapan.

    Atas sebab itu dia dapat agak Pakatan Harapan tidak mampu bertahan lama.

    Sekarang ini Presiden PKR sendiri menjauhkan diri dari program2 Pakatan Harapan.

    Ini petanda jelas hayat Pakatan Harapan ini sudah hampir.

    Jadinya, Amanah dan DAP harus bertemu dan membuat keputusan memecat PKR dari Pakatan Harapan.

    Seterusnya DAP perlu menarik dari dari menyokong Azmin Ali sbg MB Selangor dan membuat usul undi tak percaya.

    Tulang Besi yakin usul undi undi tak percaya akan disokong UMNO dan PAS.

    Cumanya selepas itu UMNO dan PAS akan cuba menaikkan Khalid Ibrahim dan membuang Azmin Ali.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Kesimpulannya, tiada harapan PKR utk duduk dalam PAkatan Harapan.

    Tiada harapan utk Azmin menyukai Pakatan Harapan.

    Teori Tulang Besi adalah Azmin Ali melihat Pakatan Harapan sebagai halangan kepada beliau untuk naik lebih tinggi yakni Perdana Menteri Malaysia.

    Sehingga kiamat pun Azmin Ali tidak akan menyokong Pakatan Harapan

    TULANG BESI

    ps Pastikan tiga penjuru di Parlimen Gombak serta DuN Hulu Klang PRU depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng tok lebai pengkhianat sebenar berpura2 mencari pengkhianat. Mana nak jumpa daa...

      Delete
    2. Tok lebai tuang guru hj Dol perlu banyak makang pil vitaming untuk stabilkan otak supaya sel2 otak saling berhubungan.

      Delete
  4. https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/28/irc-sedang-susun-strategi-singkirkan-mat-sabu/

    IRC Sedang Susun Strategi Singkirkan Mat Sabu ?

    AIDCNews – 28/9/15 – Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

    Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

    IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

    “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

    “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

    “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

    “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.



    Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

    “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

    “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

    ReplyDelete
  5. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

    Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

    Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

    Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

    Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
    SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

    Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

    "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

    Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

    "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

    Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

    "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

    ReplyDelete
  6. Syiah Dalam PAN Imayam sedang melakukan onar kepada umat Islam di Malaysia


    Menyelongkar Pemikiran Sesat Yang Didokongi AMANAH


    Apabila saya menulis artikel "AMANAH Patut Terima Ahli Kumpulan Gangster, Perompak & Perogol" mengulas sikap parti AMANAH dalam isu lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) ada yang begitu marah kononnya parti AMANAH hanya nak berdakwah dengan kumpulan ini!

    Ada yang buat posting forum untuk menghentam saya. Malangnya mereka gagal memahami intipati apa yang saya tulis dalam artikel berkenaan.

    Aliran pemikiran Islam liberal yang didokongi pula oleh kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dikalangan orang Islam menjadikan Islam yang diamalkan kita selama ini menjadi celaru.

    Mereka berselindung di bawah suara kebebasan dan hak asasi. Geng AMANAH dokongi aliran pemikiran ini atas dasar hak asasi dan kebebasan bersuara. Itu sebenarnya yang menjadi intipati yang diluahkan oleh Zulkifly Ahmad pakar strategi AMANAH baru-baru ini.

    Saya tak hairan Zulkifly Ahmad ini semasa dalam PAS telah menolak hudud malah dimemperlekehkan perjuangan hudud dalaam PAS. Dia juga menyebut Husam Musa setuju dengan hudud di Kelantan atas desakan ahli PAS.





    Saya ada beberapa video yang Zulkifly Ahmad ini menyebut negara Islam tidak disebut dalam Al Quran dan mempersoalkan adakah negara Islam itu negara hukum?


    Zulkifly Ahmad dan Mujahid Yusof Rawa ini adalah orang sealiran dengan Dr Farouk Musa pengasas serta pengarah Islamic Ranaissance Font (IRF).

    Mungkin ada yang ingin tahu, apa benda itu IRF??

    IRF ini adalah mereka yang mewujudkan satu pemikiran Islam liberal di Malaysia. Boleh juga dikatakan kumpulan Islam domokrat. Aliran pemikiran ini yang menjadi 'tuhan' kepada geng AMANAH.

    1 Ogos 2013 IRF telah menentang usaha kerajaan untuk membendung fahaman Syiah di Malaysia dengan mendakwa kononnya Islam menerima kepelbagaian pendapat.

    8 Oktober 2014 IRF dan Global Movement of Moderates Foundation (RSIS-GMMF) membawa tokoh Jaringan Islam Liberal Indonesia, JIL, Ulil Abshar Abdalla ke Malaysia. Kedataangan tokoh Islam liberal Indonasia ini di tentang oleh NGO Islam di Malaysia.





    7 Disember 2015 kumpulan G25 mencadangkan supaya hukuman terhadapa perbuatan khalwat dimansuhkan kerana ia dianggap mereka sebagai melanggar hak kebebasan seseorang seperti termaktub di dalam Perlembagaan.

    Menurut jurucakap G25, Datuk Noor Farida Ariffin berkata, berdasarkan prinsip Perlembagaan Malaysia, mereka menentang sebarang hukuman terhadap perbuatan khalwat jika dilakukan di rumah persendirian kerana itu adalah hak dan privasi setiap individu.

    "Perbuatan khalwat di tempat peribadi adalah dosa peribadi antara pelakunya dengan Allah kecuali jika dilakukan di kawasan awam, namun Malaysia adalah satu-satunya negara yang menjatuhkan hukuman terhadap kesalahan itu."

    “Ini bertentangan dengan Islam. Apa orang buat di dalam rumah sendiri, anda tidak boleh ketuk pintu pada pukul 3 pagi dan menahan mereka, ini bertentangan dengan prinsip perundangan Islam, dosa peribadi adalah antara diri sendiri dengan Allah.

    “Anda boleh masuk neraka atau tidak, atau apa sahaja tetapi bukan urusan undang-undang menghukum anda ke dalam penjara kerana melakukannya secara privasi di rumah, bukan taman awam,” tegasnya dalam sidang akhbar selepas Forum Islam Dalam Demokrasi Berparlimen di bangunan Persatuan Alumni Universiti Malaya (PAUM).

    Pada forum ini Zulkifly Ahmad menyebut AMANAH bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

    Kenyataan G25 di sokong pula oleh Ustaz AMANAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko buat hapa kerap sangat pergi jepong? Engko skodeng celah kangkang awek jepong ker? Putih ker hitam?

      Delete
    2. Nak pastikan di jepun x de syiah masuk..

      Delete
    3. Nak bawak bill kat patlimen jepong pulak sbb kat sini dah hantar bill dulu.

      Delete
  7. Parti Ayatollah National

    Pengkhianat Amanah National.

    Nama mana lebih sesuai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti amalan seton.
      Parti ajaran songsang.
      Parti UG.

      Mana satu paling sesuai?

      Delete
    2. Parti untuk orang no otak sesuai tak?

      Delete
    3. Parti syiah x sesuai kut..

      Delete
    4. Parti syiah utk timbalan ulamak syiah sedonia. Ciri2 syiah, mengkafirkan org islam lain.

      Delete
  8. Yg penting President PAN Imayam selfie laga Dada dgn Amoy.

    Dr Dzul suruh PAN menyantuni LBGT. Best la abang Mat. Bolei selfie langgar Dada dgn Transgender plal. aw aw aw kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat jepun byk sotong lgbt. Kerap ke sana cari sotong merah kot?

      Delete
    2. Lebih baik dakwah org jepun dari dakwah org syiah..

      Delete
    3. Nak dakwah org jepong ker nak dakwah awek jepong...dakwah apa turr? He3

      Delete
  9. Wahai saudara saudari sekelian...
    Tinggalkan politik...
    Pergi mengundi sahaja...
    Sekian...

    #TolakPAN
    #syiahharusditentang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah tiba masanya kita undi umno di kelantan. Bagi peluang nik amar jadi MB.

      Delete
  10. bhai...setakat ini yang menyalak babi dlm bukit hanya hj hadi!

    ReplyDelete
  11. Tak ada pulak dlm statement tu cite pasal pembentangan rang undang2 hudud kelantan yang dah berkali2 tertangguh, nape ye...erk, tipu ka?

    ReplyDelete
  12. Ini dia muka Syaitan yang bersarban dan tunjuk alim tapi buat kerja iblis.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni ada iras2 anak razak la

      Delete
    2. Semoga jubur dan kote kau di bakar oleh iblis setan sampai hitam legam mengalahkan kehitaman jubur dan kote negro kerana menuduh org lain sebagai setan.

      Delete
    3. Bukan ker saiton tu suka membaruakan orang? Saiton suka menyesatkan dan mengkafirkan orang lain. Saiton akan dibakar hingga hitam legam.

      Delete
    4. Alhamdulillah kerana akar umbi pkr memberi tepukan gemuruh pd PAS berbanding PAN dan DAP..

      Delete
    5. Semua anak2 toyol dan iblis di ata mula meraung dan menyalak apabila Jenaral Iblis dan Syaitan Bersarban itu dihentam

      sekian,

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
  13. Patutnya hadi nasihatkan pkr supaya terima dasar islamik bawaan pas. Pkr tu rakan tahaluf pas bukanya umno .Mangkok hayon betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr x mengaku pun yg ahli dia semua islam..

      Delete
  14. Puak pan ni dah malu alah. Elok masuk dap la

    ReplyDelete
    Replies
    1. masok lubang taik lagi bagus.

      Delete
    2. Tuang guru hj dol dah malu2 alah. Sbb tu tak bagi walaon keluarkan kenyataan tentang pengakuan najibs utk berUG.

      Delete
    3. Sbbnya tghh x bg ulas ialah kerana hanya puak syiah shj yg percaya kata2 najib tuh..

      Delete
  15. mat sabu tu kepala taik hitam..kepala taik mana boleh menyalak bukit..bukit tak takut pun ngan kepala taik..kalau kepala taik di hembap dan di timbus oleh bukit baru padan muka kepala taik tu.

    ReplyDelete
  16. Hujah diatas sudah terang lg bersuluh. PAN tidak relevan, moga ahli PAN kembali ke pangkal jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon2 bolehlah berkorban jiwa dan raga ikut tok guru lebai ngong masuk geng umno. Bagi oksigen tu sorabg sikit kat hj najib. Tak rugi punya sbb nik amar untong. Jawatan mb turr

      Delete
    2. Jawatan mb lg power dari jawatan jurucakap..

      Delete
  17. Sy doakan rakan rakan2 PAN membuat penilaian berdasarkan ilmu, alquran, hadis dan ulama yg berpijak di bumi yg nyata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon tolong kaji nas, hadis, ijmak ulama tentang hukum membaruakan orang, maki hamun, fitnah pil kuda, zikir jubor2 dll. Tengok juga hukum berUG dgn perasuah, lanun dan perompak. Mudah2an dpt rahmat. Jgn asyik pergi angkat bill hudud ke parlimen syiah turki dan tinur tengah setahun 2 kali dan lingkupkan tabung tin milo.

      Delete
    2. Senang je tu.. Kalau seseorg tu perogol jgn kita gelarkan dia pensyarah.. sebaliknya gelarlah dia perogol.. Begitu juga dgn kes barua dll..

      Delete
  18. Tuang guru hj Dol pergi turki bawak bill hudud ke parlimen turki. Mudah2an parlimen turki dapat meluluskan bill huduf tuang hj Dol.

    ReplyDelete
  19. Kenyataan adi awanh leebong masih ada unsur ego lebih tebal dari iman......puiiiiii

    ReplyDelete
  20. Insaf lah pan. Jgn tuduh nt makan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon pengkhianat jgn berpura2 nak cari pengkhianat. Jika walaon pandang cermin, dia akan nampak pengkhianat itu pada cermin.

      Hidup walaon demi boss walaon.

      Delete
    2. Walaon dan balak berpisah tiada.

      Delete
    3. Camana pulak tanah tebusan di Penang.. Ehem2.. X de suara pun..? Dah jadi jurucakap tapi senyap eh..?

      Delete
    4. Dap sapu tanah penang. Lebai toncit sapu balak & duit yik.

      Delete
  21. Insaf lah PAN. kura kura dlm perahu. Nt jd kura kura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepandai2 walaon melompat akhirnya jatuh ke UG juga.

      Delete
    2. Sepandai2 melompat dapat ke Syiah juga..

      Delete
    3. Tu la...sampai dpt gelaran org paling kerap jumpa ulama syiah dunia. Memonteng parlimen pun paling kerap.

      Delete
  22. Jumpa walaon, jumpa ular, ketok walaon dulu.

    ReplyDelete
  23. Bila agaknya kes2 yg hussam dah bg maklumat dan bukti tu hari nak diselesaikan? Tak kan nak kena tunggu hussam buat gegaran lagi sekali? Malu la woiii...itu hari mintak bukti, dah dpt bukti lembik mcm sotong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak hussam balik berubat dari china ni, din ayam sunyi sepi tak berkuit.

      Delete
    2. Husam dah x berani kerana mana dia ada bukti nak repot polis..

      Delete
    3. Dah bg bukti tu ambil la tindakan. Dulu nak sgt bukti.
      Balak - sprm tgh siasat.
      Duit yik - mat yeskob kata 14j aje
      UG - najib cakap di pau

      Bukti apa lg nak?
      Nsk tunggu hussam report polis?
      Parti aslam pun nak tunggu report polis? Sejak bila parti ko percaya kat polis?

      Delete
  24. Oiii Lebai Dol!
    Nak join umno ke tak?
    Rugi woooo kalu tak join....
    Offer MB dah ada dah tu.
    Tak kan tak nak jwtan MB....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis la balak ngan duit cikgu yik kena sapu licin...

      Delete
    2. Kalau betul OK gak dpt jawatan mb.. Ini setakat jadi jurucakap aje..

      Delete
    3. Cuba tanya org kuat umno kelantan. Tak kan ko tak ikut UG...

      Delete
  25. Rasa loya tengok gambar lebai kat atas tu. Nak muntah.

    ReplyDelete
  26. Mung pilih. Mung nak budu ke nak UG?

    ReplyDelete
  27. Islam itu agama yang berdiri sendiri..ko nak Dia ke ko taknak Dia ke..Dia pedulik apa...Dia kuat berdiri sendiri....jangan salahkan agama Islam kalau penganut dia cacamarba...Islam ibarat kereta Bentley...mahal..canggih..superb..dan marvelous...eh eh eh..accident...jangan lah banggang nak salahkan kereta tu...salahkanlah driver dia.....komprende.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih2 lagi kalu driver dia tu jenis tongong.. Lagi teruk klu driver dia dah tua tapi masih jugak tongong mengalahkan mr been.

      Delete
    2. Eja bean pun x betul.. Ada hati nak tegur org.. Alhamdulillah kerana DAP x boleh kontrol tghh berbanding pemimpin gerakan islam generasi ke 2..

      Delete
    3. Mr bean pandai, ada master. Mr been aja yang ngong. Mr been pun tak boleh kontrol LGE dap dan hanya mampu kontrol walaon dan baiahon aje.

      Delete
  28. Hj hady cuma nak jadi penasihat aje....

    ReplyDelete
  29. Pas tu ok. Cuma pemimpin dia lima enam kerat aje tak ok. Tukar dia org, pas boleh ok balik.

    ReplyDelete
  30. Replies
    1. mqt Sabu Hassan Nasrallah??

      Delete
    2. Yg x OK dah keluar PAS pun.. Alhamdulillah

      Delete
    3. Yg tinggal dlm parti aslam cuma yg ngong2. Yg x KO semua dah hijrah. Yg tinggsl pun byk yg mangga harum manis.

      Delete
  31. Sudah 6 dekad PAS masih lagi gagal. Pasti ada yg tak betul kerana Allah berjanji akan tolong. Hanya 2 syarat saja yg Allah minta, ia itu, BERIMAN dan BERAMAL SOLEH. Cuba baca maksud firman ini: An Nur ayat 55 yg bermaksud, "Allah menjanjikan orang-orang yang BERIMAN dan BERAMAL SOLEH dari kalangan kamu (wahai umat Muhammad) bahawa Ia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di bumi, sebagaimana Ia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka: khalifah-khalifah yang berkuasa; dan Ia akan menguatkan dan mengembangkan ugama mereka (ugama Islam) yang telah diredhaiNya untuk mereka; dan Ia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (dari ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepadaKu dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain denganKu. Dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka". Takkan 2 syarat itu pun kaum PAS tak mampu penuhi? Kalau sudah, pasti Allah bantu, kalau Allah bantu PASTI dan WAJIB berjaya. MANA?????

    ReplyDelete
  32. Kesilapan besar PAS ialah bila menerima syiah jd ahli pas.. Walaupun kini ramai yg dah keluar tapi kita kena tetap berhati2.. Kerana kini mereka bersekongkol (baca Jadi jurucakap) pula dgn parti DAP yg terang2 menolak hudud wpun hanya utk Muslim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kerap sgt jumpa pemimpin syiah juga perlu disyaki. Ilmu mengkafirkan org islam lain ada pd syiah dan isis. Hati2 sblm jadi Parti Aslam Syiah.

      Delete
  33. Ko bagi minum clorox satu baldi kat walaon2 tu pom tak guna bhaii. Otak derang dah tepu kena baiah bini oleh lebai dol.

    ReplyDelete
  34. Kita tak usah khuatir dan ambil pusing mana-mana pihak yang memperlekehkan PAS sebab golongan yang menentang Ideologi Islamik dan sentiasa berusaha memesong aqidah dan pemikiran penganut islam telah bermula semasa Nabi Adam a.s ditempatkan di dalam Syurga sehinggalah menyebabkan Nabi Adam a.s di usir dari Syurga namun golongan ini masih belum berpuashati dan terus menerus untuk memesongkan akidah dan pemikiran penganut agama yang yang Allah redhai ini ( baca ayat Alyauma Akmal tu Lakum di nakum waatmam tu 'alaikum nikmati ..... sampai habis ) tetapi kini golongan pelopor (yang menghasud Nabi Adam a.s ) telah merekrut sekian ramai penolong (secara rasmi mahupun secara sukarela menjadi penolong golongan pelopor tersebut) dan mereka sentiasa mudah dikenali lebih-lebih dizaman mutakhir ini semakin ramai yang berbondong-bondong menjadi penolong golongan yang sentiasa menyesatkan umat islam atas platform kebebasan ideologi /kebebasan berfikir dan kebebasan bersuara.
    Rujuk Sirah Perjalanan hidup Rasulullah s.a.w dimana baginda sendiri pernah di baling batu oleh masyarakat Ta'if sehingga para malaikat meminta kebenaran Rasulullah s.a.w untuk menghempaskan gunung -gunung ke atas mereka. Jadi apa nak hairan sekiranya mereka yang memperjuangkan syariat akan sentiasa ditentang oleh golongan anti islam ( sejak dari dulu sehingga sekarang ). Tak pasti nak kategori mereka ini samada diorang ni sama buta hati macam masyarakat Ta'if dulu atau memang mereka ini jelmaan kepada pelopor yang menghasud Nabi Adam a.s dulu

    ReplyDelete
  35. Sampai Islam sedunia konon, diri sendiri pun belum tentu. Boleh hadi jelaskan hukum memporak perandakan hidup byk keluarga kerana amanat gilanya itu. ALLAH termakah ananat itu.

    ReplyDelete
  36. masih dan sentiasa ada manusia yang malas berfikir dan hanya tahu menghentam orang lain., bodoh orang lain cepat sekali mereka mencerca tapi bodoh sendiri semakin menebal macam khinzir yang dibela oleh cina kapir tu masih belum sedar-sedar lagi

    ReplyDelete
  37. PANtak Amanah imayam cangkuali tayar traktor selfie amoi mana boleh duduk diam melihat orang melayu mula bersatu menentang pakatan hamba abdi DAPig.Mendapatkan restu dan keredhaan ahli DAPig dan tokong besarnya abuya sifoo bukit penang adalah lebih utama dan penting daripada melihat orang melayu maju dan makmur. Dasar hamba abadi DAPig, hark tuuuiiiihhh!!!




    ReplyDelete
  38. Kalau yang menentang tu Kafir Laknat, makan daging babi serta semua haiwan yang diharamkan, minum arak dan tak percaya kepada mana-mana agama tak perlu dipersoalkan ... tapi apakah semua yang menentang satu spesis dengan golongan yang disebutkan tadi ..?

    ReplyDelete
  39. Sya setuju sgt dgn anon 10:45
    Biarkan komen2 hampas dlm ni...entah2 yg komen tu mat ganja yg yg suka lepak2 kat CC...
    Tgk komen2 hampas kat atas ni aku dh berbayang wajah dan pakaiannya...
    Abaikan saja komen dia org ni...
    Pergi jahanam lah dia dia org

    ReplyDelete
  40. Gaduh MELAYU Gaduh....Fitnah Melayu Fitnah.....Yang Untungnya Kami Pejuang MELAYU UMNO Sentiasa akan MemperKUDAkan dan MemPERBODOHkan Semua Melayu Malaysia .iaitu Melayu PKR, PAS, PAN..Dan .Hidup UMNO...Hidup Najib ,...Hidup Rosmah...Hidup Melayu UMNO...Tuan President Hadi Awang mailah sambut Tangan Najib...Najib dah hulur tu sambutlah...jangan malu jangan segan...marilah kita sesama meraih keuntungan Dunia...bersama UG dengan UMNO...hahhahahahahahah

    ReplyDelete
  41. Tolong jangan hina Nabi kita

    ReplyDelete
  42. Heran betul aku...najib dah ngaku amik rm 2 600 000 000 masuk akaun sendiri tp hj hadi masih tanya mana 4 saksi yg tengok duit tu msk akaun najib. haron din pulak doh kata tak lojik, tak lojik...harusani pulak bagai digam mulutnya, senyap terus...agak2 korang sapa lebih bodoh, depa 3 ekoq ni ka mat maslan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga laknat Allah kpd ulamak jahat...x kira pas, umno mahupun mufti

      Delete
    2. Aku pun heran ...... dah terbukti LGE adalah mastermind dibelakang kumpulan G25 yg mempelopori islam liberal disebalik maqasid syariah tp walaun2 dan barua2 Dap buat dek je mcm org tolol dan banggang yg tak da agama atau bukan beragama Islam seolah2 nilai agama sgt rendah berbanding nilai ekonomi dan kuasa ....... apakah walaun2 ni sebenarnya setan bisu ? Kau org mati nanti tanamkan sekali harta benda dan bintang2 kebesaran dlm kubur kau org nanti jika benar ianya teramat bernilai berbanding agama ! Mmg walaun2 bengong tak habis2 !

      Delete
    3. Dana amerika yahudi soros untuk ketum dan partinya pulak apa cerita? Halal ke makan dana yahudi NED foundation for future dan konrad adreuner foundation semata mata untuk ke putrajaya?

      Delete
  43. Celaka DAP ni...memerintah 6 dekad..habis semua harta negara dia sapu bagi makan cina..celaka kau DAP...mudah mudahan ko kalah dalam pru 14 ni.nasib baik ada UMNU.......HAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAA.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau terlebih makan taik kit sial, semoga muka jakun kau tu tak berubah jdi taik dap...hahahahaha..

      Delete
    2. Muka jakun pun Allah SWT yg jadikan. Hang komen kerja Allah SWT ka? Ish ish ish..Kot ya pun hang comey hensem putih melepak kiut metro..biarlah yang muka jakun tu hidup dengan aman. Tak usah diganggu si jakun, kang tak pasai pasai tok batin mengamuk. Kah kah kah

      Delete
  44. Baru dapat perintah pulau pinang pada 2008 Abuya sifoo bukit penang terus berkata pergi mampus sama itu DEB.Jangan mimpilah orang melayu akan percaya dengan dakyah DAPig dalam menhanjingkan UMNO dan PAS. bukan standard kami untuk diperhambakan dan diperlembukan seperti presiden dan macai PANtak amanah imayam cangkuali selfie amoi

    ReplyDelete
  45. Kahkahkah. Apah xtau mangkuk ni tangkap sotong dan ponteng parlimen je koje nye. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  46. Mat sabu sendiri pernah mengemukan saman kepada zahid kerana menuduhnya sbg syiah...apa buktinya setakat kagum denfan ayatullah khomeni dan melawat iran dah di kira syiah ker?...jangan terlau mudah menuduh ..kalau fitnah banyak pahala mat sabu dapat..mat sabu sendiri mendedahkan hj hadi juga selau berjumpa dengan pemimpin syiah..tapi aku la sampai menuduh hj hadi syiah...sel sel otak kena berfungsi

    ReplyDelete
  47. Next pru ramai2 tolak pas undi umno...cukuplah 23 tahun perintah kelantan rakyat maseh duduk dlm khemah agak2 brapa kerusi umno bagi pas sebagai tanda silaturrahim

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...