Monday 28 December 2015

PERSEPSI TERHADAP PARTI-PARTI POLITIK NEGARA YANG BERLEGAR DIMINDA RAKYAT KINI




UMNO:-

Kenaikan mendadak kos sara hidup dan kesusahan rakyat marhaen di kawasan tradisi bakal menentukan masa depan UMNO.

Tidak siapa yang boleh menafikan UMNO kini resah kerana PAS sudah muncul sebagai bahtera yang boleh diterima pengundi kawasan tradisi selepas senjata UMNO “PAS kuda DAP” hilang bisa.

Cubaan berjinak-jinakan PAS supaya tidak melawannya tidak akan menjadi kerana PAS mempunyai bilangan kerusi Parlimen yang kecil berbanding UMNO.

PAS ingin menambah kerusi Parlimennya, dan caranya ialah menumbangkan UMNO. UMNO pula ingin mengekalkan apa yang ada kalau boleh, dan ini hanya boleh dilakukan jika UMNO terus menewaskan PAS.

Kerjasama politik antara 2 parti hanya akan terjalin jika UMNO sudi melepaskan kerusi Parlimennya kepada PAS, dan ini bermaksud mempertaruhkan nyawa BN sebagai kerajaan dan Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri – dan ini yang menyebabkan perkara ini mustahil berlaku.

Pergolakan dalaman UMNO akan berterusan. Setiap gerak-geri Tan Sri Muhyiddin Yassin bakal membawa gegaran ditambah dengan suara pedas mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad.

Apa yang dibimbangi ialah Najib akan disibukkan dengan tugas menjaga kedudukannya daripada tugas mentadbir negara, yang kini bakal berdepan dengan keadaan ekonomi yang meruncing kerana harga minyak sedunia yang kekal rendah.

PAS

Hari ini, parti ini paling banyak mendapat liputan akhbar arus perdana dan juga media baru ekoran pelawaan Umno untuk bekerjasama.

Perkara ini tidak menghairankan kerana PAS, selepas berputus dengan DAP, muncul menjadi parti yang bakal menentukan pihak mana yang menang.

Pendirian PAS untuk kekal sebagai pembangkang mengecewakan BN dan juga PAN serta DAP. UMNO mengharapkan PAS tidak mencabarnya kerana menyedari PAS adalah pencabar utamanya di kerusi majoriti Melayu.

Pakatan Harapan terutamanya PAN dan PKR bimbang pertandingan 3 penjuru yang melibatkan kerusi yang pernah dimenangi pembangkang bersama PAS. DAP pula risau dengan nyawa dan hayat PAN sekiranya bertembung 3 penjuru dengan PAS.

Realitinya, PAS mempunyai cukup pengaruh menjadi penentu kemenangan orang lain. Antara kelebihan yang ada pada PAS kini ialah PAS sudah stabil selepas melepasi krisis dalamannya untuk mencatur strategi politiknya manakala parti-parti besar yang lain sedang bergolak secara dalaman.

DAP

Pulau Pinang amat dibimbangi akan menjadi medan pengundian mengikut perkauman pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kerana DAP kini bermusuh dengan UMNO dan PAS pada masa yang sama.

Perkara ini sangat tidak sihat untuk negara, tapi itulah realiti politik di Pulau Pinang hari ini hasil daripada strategi politik yang diambil DAP.

Rakyat bakal menyaksikan bagaimana strategi popular “musuh punya lawan ialah kawan” bakal makan diri pada pengamalnya dan lahirnya angin “Asal Bukan Calon DAP” (ABCD) di Pulau Mutiara itu.

Jika DAP terus leka dan tidak berwaspada dengan kesilapan-kesilapan besar dan tidak sensitif seperti tindakan DAP Perak menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa 2 peserta luncur angin dari Israel untuk menyertai Kejohanan Luncur Angin Belia Dunia anjuran Persekutuan Luncur Angin Antarabangsa (Isaf), DAP akan terus menyusahkan PAN dan PKR yang terpaksa bertanding di kawasan campuran majoriti Melayu kerana kawasan campuran majoriti Cina sudah dibolot DAP sepenuhnya.

PKR

Pemilihan PKR tahun depan bakal menentukan hala tuju parti itu yang sebenarnya. Pergeseran dalaman PKR yang ditutup rapi oleh media juga akan terburai.

Apakah nasib Dato' Menteri Besar Selangor yang juga Timbalan Presiden PKR Dato' Seri Azmin Ali? Apakah PKR akan kekal persepsinya sebagai parti yang hanya melakukan segalanya untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim, atau parti pembangkang yang ada agenda tersendiri?

Apakah fenomena tsunami yang melanda Pemuda PKR pada pemilihan parti itu yang lalu akan melanda ke keseluruhan parti kali ini?

Kena ingat ketika pemilihan parti yang lalu, Azmin masih bukan menteri besar Selangor dan pasukan beliau menang besar walaupun terpaksa bertempur sengit dengan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang masih memegang jawatan menteri besar ketika itu dan orang kanan Anwar, Saifuddin Nasution.

Parti Amanah Negara (PAN)

PAS sebagai parti yang besar, turut menerima padah digelar sebagai “kuda DAP” ketika bertahaluf dengan DAP.

Oleh itu, persoalan utama yang perlu dijawab parti ini ialah apakah mereka mempunyai strategi untuk menghilangkan persepsi yang ia bukan proksi DAP sebagaimana yang dipersepsikan, lebih-lebih lagi apabila pemimpin PAS terdahulu yang dilihat lunak dengan DAP kini menerajui PAN?

Bolehkah parti ini boleh bergerak keluar daripada posisi menyerang dan memburukkan PAS dan Presiden PAS untuk menjustifikasikan kewujudan diri sendiri????

86 comments:

  1. UMNO, PAS dan PKR masih ada penyokong yg ramai. Tapi PAN, pemimpin lagi ramai dari penyokomg disebabkan mereka adalah BALACI DAP.




    Komen saya,

    PAN Imayam Hamba Abdi DAP yg Terkemuka Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng PAN Imayam yang dipimpin oleh
    Si Mat Sabu tu.

    Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, Macai melayu suruhan dlm DAP pun dah lama buat dah. Sejak wujudnya Hawaii Five 0/ G18/GHB/ Lingkup Setandant tu sebelum ini, bukan ke puak2 hamba abdi berlagak ejen DAP dlm PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup disabotagekan.

    Jadi, lepas keluar parti - Balaci PAN Imayam yang diketuai oleh Si Mat Selfie D Amoy ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium PungQoq atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan. Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan Abuya Bookit Penang salurkan kepada Loser2 lingkup Setandan ni.

    Maka tak heran la kalau PAN Imayam tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!! Itu sebab dlm kes DAP Perak dan atlet Israel, Nizar hanya bolei Songehh ja. Hamba Abdi la katakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam Super Spin

      DULU MAKI HAMUN, SEKARANG DAH "UBAH" PULAK!!!

      Huh! Memang dasar manusia takde pendirian betul puak - puak Pengkhianat Amanah Negara (PAN) ni. Hari tu, bukan main sedap lagi diorang maki hamun PAS secara terang - terangan.

      Tak cukup hanya sekadar diatas pentas dan dilaman media sosial. Malah sampai ke lubang cacing pun diorang sanggup menghamburkan pelbagai dakwaan dan tuduhan terhadap PAS secara terbuka.

      Semuanya demi untuk memenuhi kehendak dan kemahuan nafsu diorang sendiri serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs selaku 'Abang Besar' mereka semata - mata.

      Tapi, dek kerana kehangatan rakyat menyambut baik cadangan untuk UMNO dan PAS menjalinkan kerjasama Politik, nampak gayanya puak - puak PAN tu dah mula 'Kecut Buah Kerandut'.

      Nak pulak apabila Pilihan Raya Negeri Sarawak bakal diadakan tak berapa lama lagi. Nampak sangat yang puak - puak PAN tu TAKUT nak berhadapa dengan kenyataan yang sebenar.

      Mungkin sebab itulah kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAN ni agak berlainan dari yang biasa dihamburkan kepada PAS. Katanya, mereka sentiasa 'Terbuka' untuk menerima PAS.
      SHAH ALAM – Pakatan Harapan sentiasa membuka pintu buat Pas bagi sebarang perbincangan berhubung dengan pembahagian kerusi bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak April depan.

      Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Salahuddin Ayub berkata, Pas berhak untuk bertanding di mana-mana kawasan Dun yang dikehendaki memandangkan parti itu bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan.

      “Dulu ketika dalam PR, semua keputusan yang dibuat adalah secara bersama tapi bila Pas bukan lagi sebahagian daripada Pakatan Harapan, mereka (Pas) berhak untuk bertanding di mana sahaja yang mereka kehendaki.


      “Namun begitu, kita (Pakatan Harapan) sentiasa buka pintu buat Pas bagi mengadakan sebarang perbincangan mengenai pembahagian kerusi di PRN Sarawak nanti,” katanya ketika dihubungi.
      Heh! Kan nampak sangat yang kenyataan Si Din Pudu tu hanya sekadar 'Wayang' semata - mata. Alasan yang diberikan Si Din Pudu tu jelas membuktikan bahawa mereka dah mula 'Takut Pada Bayang - Bayang' sendiri. Mungkin sebab itulah diorang terpaksa ubah pendirian!!!

      Delete
    2. Perlembagaan PAS berdasarkan Al Quran dan SUnnah
      Perlembagaan PKR berdasarkan keadilan dan hak asasi
      Perlembagaan UMNO - Kebangsaan
      Perlembagaan PAN - Tak ada sebab mereka adalah hamba abdi DAP yg racist

      Delete
    3. DAP Perak sahkan pendirian anti-Zionis, tarik kenyataan pemimpin

      Cepat tarik semula setelah menjangka masyarakat Islam terutama Melayu akan lari daripada DAP. Itulah sikap sebenar DAP menyembunyikan WARNA DIRI bagi mendapatkan sokongan, setelah ada kuasa WARNA SEBENAR akan terserlah, masa itu kita sudah terlambat - PC PWM

      DAP Perak menarik balik kenyataan seorang pemimpinnya yang membidas Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berhubung sekatan yang dikenakan ke atas dua atlet Israel daripada mengambil bahagian di Malaysia.

      Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming berkata, Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin telah menarik balik kenyataannya semalam dan bahawa kenyataan itu juga tidak mencerminkan pendirian parti di negeri itu.

      Ia susulan Chong yang juga adalah setiausaha politik Nga dibidas oleh Mufti Perlis Datuk Asri Zainul Abidin kerana gagal bersimpati dengan penderitaan rakyat Palestin yang berdepan dalam konflik dengan Israel.

      "DAP Perak berpendirian tegas menolak keganasan dan penindasan rejim Zionis terhadap rakyat Palestin," kata Nga dalam satu kenyataan hari ini

      Tambahnya, Perak DAP berdoa agar kezaliman yang berlaku ke atas rakyat Palestin akan dihentikan segera.

      Chong semalam berkata adalah sesuatu yang tidak boleh diterima bagi Khairy untuk menafikan Yoav Omer dan Noy Drihan daripada mengambil bahagian dalam Kejohanan Luncur Angin Belia Dunia anjuran Persekutuan Luncur Angin Antarabangsa (ISAF).

      Walaupun menjauhkan diri daripada kenyataan Chong, DAP Perak menyokong pandangan bahawa sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik.

      "Dengan mengekalkan semangat kesukanan yang merentasi batas politik dan agama, namun pada masa yang sama turut mengekalkan bantahan dan pendirian tegas terhadap Israel, kami yakin bahawa Kementerian (Belia dan Sukan) boleh mencari jalan tengah untuk menyelesaikan permasalahan sedia ada.

      "Kementerian harus berusaha mencari penyelesaian terbaik bagi para atlet yang merupakan johan menunggu tidak dinafikan hak bertanding hanya kerana kezaliman pemerintah politik negara mereka," kata Nga.

      Yoav dan Noy menarik diri daripada bertanding di Langkawi selepas visa mereka untuk memasuki Malaysia ditolak.

      Dilaporkan bahawa mereka akan dibenarkan masuk dengan syarat mereka tidak bersaing di bawah bendera Israel atau menggunakan simbol Israel.

      Lagu kebangsaan Israel juga tidak akan dimainkan jika mereka menang.

      50 negara mengambil bahagian dalam kejohanan ISAF, termasuk Brazil, Argentina, Mexico, Rusia, Afrika Selatan, Sepanyol, Finland, Ireland, Itali, Belanda, Jerman dan Perancis.

      Delete
    4. klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.


      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan PAN Imayam dan DAP

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Delete
    5. Apasal PAN dengan Seronok menjadi BALACI DAP

      PAN mefitnah PAS dan siapa jua mementang DAP sebagai ekstremist

      Mengikut sumber dalaman, kenyataan ini sebenarnya Kenyataan ini tidak dipersetujui oleh sebahagian besar pimpinan utama PAN. Dan Mat Sabu membuat kenyataan ini tanpa merujuk dan mendapat restu mereka.

      “Ketika ini, Mat Sabu dilihat lebih mementingkan survival politiknya sendiri berbanding PAN yang dia sendiri sudah sedar telah kehilangan ‘steam’ dan momentum setelah hanya beberapa bulan ditubuhkan.

      Mat Sabu cuba mengaitkan Pas dengan IS untuk menakutkan-nakutkan pengundi Cina.
      “Khabarnya, Mat Sabu juga sudah mendapat jaminan Lim Guan Eng untuk bertanding di satu kawasan selamat dalam PRU (Pilihan Raya Umum) ke-14 akan datang sama ada di bawah simbol PAN atau DAP.

      “Ini kerana Mat Sabu sedar bahawa kedudukannya sebagai Presiden PAN goyah kerana pengaruh kumpulan Islamis Ikram, Alami dan lain-lain mula meresap dalam PAN dan golongan ini tidak senang dengan Mat Sabu yang mempunyai latar belakang yang diketahui umum,” katanya.

      Oleh itu, katanya, walaupun tuduhan itu berniat jahat tapi provokasi itu tidak akan memberi kesan kepada Pas kerana rakyat dan masyarakat umum sudah memahami pendirian Pas.

      Sebaliknya beliau berkata, ia akan mengesahkan pandangan rakyat bahawa PAN dan Mat Sabu adalah proksi DAP sebagai satu realiti bukan lagi sekadar satu persepsi.

      Delete
    6. Talian hayat Matsabu hanya DAP. Dia bukannya ADUN atau MP mana2 kawasan pun. Cari makan terpaksalah, merangkak pun merangkaklah. Org nak kata apa pun katalah. Yg hebatnya beliau berupaya menarik beberapa tokoh yg digelar profesional melepak bersamanya di bawah ketiak DAP.

      Delete
    7. Mat Sabu sangat bahaya kpd PAS. Jika PAN dapat kekal 7 kerusi parlimen maka PAS senakin goyang. Kerusi DAP sukar digugat. Pengundi dah x percaya pd PAS sebab sikap Hadi yg tidak bertanggungjawab. Bila parlimen bersidang dia kerap ponteng. Makan gaji buta. Pendapatan RM 100 sebulan. Nasib pengundi tak dibela. Apa saja undang2 baru yg UMNO bawa PAS pasti akn sokong.

      Delete
    8. Anon 22:15 boleh jadi tim. menteri. Jawatan Ahmad Maslan dijangka kosong dan Anon 22:15 boleh ganti

      Delete
    9. Kah Kah Kah... Masih ada orang dari zaman mana pun aku tak tahu - Masih guna PAN?? Peter Pan? Ketinggalan zaman betul. Tiap kali aku baca Omak Kau, bila dia tulis PAN.. aku tergelak je. Teruknya sumber berita yang dia tahu. Tak kan ada satu Malaysia sebut PAN. Hatta, orang gila pun tak tahu PAN tu ape. Haha.. Teruknya. Memalukan!!

      Delete
  2. Cadangan saya, umno, pas dan umno serta pkr ( terutama yg melayu islam) duduk semeja berbincang kearah kerjasama politik baru demi kepentingan umat islam malaysia. Sudah cukup lama org melayu islam diperkudakan oleh cina,,kita yg rugi selama ini. Bincang dgn semangat ukhuwah islam dan menolak kepentingan peribadi. sesiapa yg terlibat dengan kes2 jenayah dikalangan pemimpin tiga parti ini, biarkan pihak berwajib uruskan. Tumpukan kepada permuafakatan dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISU ISRAEL: DAPigs BAGI ALASAN LONGKANG!!!

      Seperti mana yang sudah kita duga, puak - puak DAPigs ni pasti akan mencari alasan untuk menafikan bahawa mereka pada ketika ini bukan pihak yang Pro Israel seperti yang digambarkan.

      Isu berkaitan dengan sokongan DAPigs terhadap Israel itu timbul apabila salah seorang pemimpin parti itu tampil mempertikaikan tindakan Kerajaan menyekat kemasukan atlet dari negara tersebut.

      Sehubungan dengan itu, pelbagai pihak telah tampil mempersoalkan pertikaian yang dibangkitkan oleh pemimpin DAPigs tersebut sedangkan dia tahu polisi Kerajaan terhadap Israel.

      Diantaranya, kata mereka, tindakan yang dilakukan itu menunjukkan gambaran sikap sebenar puak - puak DAPigs yang dianggap Pro Israel itu terhadap isu yang berlaku di Palestine.

      Dek kerana hebat dikecam dan dipersoalkan oleh pelbagai pihak sehingga dilabelkan sebagai sekutu baru Rejim Zionist di Malaysia, puak - puak DAPigs tu mula menggelupor tak tentu arah.

      Kalau sebelum ini, diorang hantar puak - puak Pengampu dan Pentaksub dari kalangan Pengkhianat tu untuk mengalih isu tersebut. Tapi ternyata, usaha mereka menjilat bontot DAPigs tu tak berjaya.

      Maka terpaksa la mereka tampil dengan alasan yang RETORIK dengan menyifatkan kenyataan pemimpin DAPigs itu hanya bersifat peribadi semata - mata dan bukan pendirian parti.
      “Kenyataan dan pendirian tersebut adalah pendirian peribadi saudara Chong, dan tidak pernah diperbincangkan mahupun dipersetujui di mana-mana peringkat DAPSY, khususnya di peringkat negeri Perak,” tegas mereka.
      Dalam erti kata lainnya, DAPigs sendiri menganggap tindakan pemimpin tersebut mengeluarkan kenyataan sedemikian secara terbuka telah membelakangi pendirian yang dibuat oleh parti.

      Maka persoalannya sekarang, berani atau tidak puak - puak DAPigs tu nak ambik tindakan terhadap pemimpin tersebut? Atau, adakah mereka hanya akan mengeluarkan alasan RETORIK sedemikian rupa dan berharap rakyat akan memaafkan mereka?

      Pokok pangkalnya, kalau DAPigs setakat bagi alasan RETORIK begitu je, baik tak payah. Sebaliknya DAPigs perlu buktikan solidariti mereka terhadap isu Palestine dengan mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin berkenaan. Bukan setakat bagi alasan macam Longkang!!!

      Delete
    2. Yaa...kita bincang dan ramai2 kasi nasihat macammana nak selamatkan umno nanti...eleh, macam yg sorang tuang guru dok ratib tu ler...

      Delete
    3. Ukhwah islam? Penyatuan melayu? Kepala *****....umno mcm anjing tersepit kau lagi nak tolong. Parti melayu puaka namanya..melayu sekarang dah tak peduli apa nak jadi dengan umno. Pergi mati!!

      Delete
  3. Tak minat semua;
    UMNO -Toooooo CORUPT
    PAS -Tooooooo STUPID & DOGMATIK
    PKR -Tooooooo ANWARIT
    DAP -Tooooooo cinpek

    So, aku akan undi BEBAS........HAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlupa satu party lagi;
      PAN - Toooooooooooo Mat Sabun & cinpek Niza.
      Geli bila teringat muka mereka.

      Delete
    2. PAN??? Kah kah kah. PAN tu hamba abdi DAP

      Delete
    3. Aku akan buat fitnah hingga pengundi betul2 benci dgn DAP. Klu DAP dpt kekal 56 kerusi parlimen pasti kerajaan msia bertukar kepada DAP.

      Delete
    4. 15.53 - PAN tu hamba abdi DAP. OK,OK.
      PAN - Tooooooo tergila kuasa nak jadi menteri sampai sanggup
      jadi hamba abdi atau kuda tunggan DAP!!!!

      Delete
    5. Kah Kah Kah... Masih ada orang dari zaman mana pun aku tak tahu - Masih guna PAN?? Peter Pan? Ketinggalan zaman betul. Tiap kali aku baca Omak Kau, bila dia tulis PAN.. aku tergelak je. Teruknya sumber berita yang dia tahu. Tak kan ada satu Malaysia sebut PAN. Hatta, orang gila pun tak tahu PAN tu ape. Haha.. Teruknya. Memalukan!!

      Delete
  4. aku undi bebas jugak.kalau tempat aku xda calon bebas,aku pangkah kat belakang kertas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju dengan ko.bijak dan berwawasan.

      Delete
    2. Kah kah kah INI mesti gang Mat Sabu ni. Kuciwak sebab gang JIM Nak halau Mat Selfie, Click Smart, Maruah Kari Dan Hal Nipah Dari PAN Imayam.

      PAN Imayam milik JIM. Ingat tu

      Delete
    3. Sifat presideng yg syumul. Dapat gaji hampir 1 juta setahun. Bila dapat jd penasihat umno nanti tentu pendapatan makin banyak. Pi mampuslah pengundi yg tidur dlm khemah.

      Delete
    4. anony 2203 ko ni jawatan apa dalam dap yg mesra israel tu.kesiannn

      Delete
    5. hoi razak.kalau orang xsokong presideng sotong tu hang fitnah org tu.jangan jadik manusia la.jadi sotong.boooooooooooooooooooo

      Delete
  5. Ini laporan terkincit dpd channel imayam tv pandikutty @ barua Dap ........ banjir teruk yg melanda UK, Paraguay, Uruguay, Brazil dan Argentina dipercayai akibat pembalakan di negeri Kelantan ! Ini disahkan oleh blogger barua Dap spt mountdweller, Yong , Alhussyeen, greenboc , tulang besi , Cipap , Adding dong dsbnya serta disokong mosibat dan bat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Buruk baru update blog Meloyawaves. Mungkin kah baru dapat pitis Dari awan Penang. Kah kah kah

      Delete
    2. Jom kita burukan DAP. Selagi DAP kuat..sukar kita nak bergabung dgn UMNO. PKR memang dah lemah. Jom kita tabur fitnah setiap hari agar pengundi muda betul2 benci dgn DAP.

      Delete
  6. DAP dan PAN pun "setuju" Umno ber"satu" dengan PAS?......

    Bukan DAP dengan Amanah, malah MCA, MIC, Gerakan, PPP, PBS, SUPP, PBDS dll pun setuju sangat-sangat Umno kawin Pas.

    Mudah bagi pengundi campakkan ke longkang kedua-dua parti laknat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam.mengamuk. kah kah kah
      Go cry Umi Sifoo Stalin Bukit Penang

      Delete
    2. Parti laknat yg munafik. Dulu aku pangkah pas utk tumbangkan umno. Kini pas sibuk beromen dgn umno. Cilaka betul.

      Delete
    3. Kah Kah Kah... Masih ada orang dari zaman mana pun aku tak tahu - Masih guna PAN?? Peter Pan? Ketinggalan zaman betul. Tiap kali aku baca Omak Kau, bila dia tulis PAN.. aku tergelak je. Teruknya sumber berita yang dia tahu. Tak kan ada satu Malaysia sebut PAN. Hatta, orang gila pun tak tahu PAN tu ape. Haha.. Teruknya. Memalukan!!

      Delete
  7. Omakkau kena buat culaan disetiap peringkat umur pengundi dan lokasi..pilih 2000 responden melayu dan letakkan lambang lambang parti dab suruh responden pangkag 2 parti yg dipercayai.Lakukan culaan di bandar 400 responden 400 pinggir bandar 400 kg 400 felda 400 lagi kakitangan kerajaan.tengok hasilnya dan dedahkan dlm blogg Omakkau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao buat la sendiri. Apasal.suruh orang buat. Kao takut dgn DAP kut. Kah kah kah

      Delete
  8. Org melayu tak.kan tumbangkan umno terus tapi org melayu akan bagi kerusi balance antara Pas dan Umno dlm Pru 14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bermimpi, eh.............?????

      Delete
    2. Ceruk mana kau duduk??? Melayu tak sokong umno dah skrg.

      Delete
  9. Amboi sejak kawtim sama umno sengaja tak mau tulis pasal derma 2.6 billion, mak oi...auta betul le hang...tu persepsi no 1 pasal umno le!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi DAP anti Islam itu disukai oleh PAN Imayam kao tak mau komentatot

      Delete
    2. Bukan ka Tuang Presideng Fail Kuda dah warning jangan komen pasal Umno...

      Delete
    3. Alooooooooo Anon 20:37, dah dapat Ang Pow Abuya Bukit Stalin Penang ka????

      Delete
    4. Jom kita burukan DAP. PAS tak berani kutuk umno sebab mereka sedondon.

      Delete
  10. DAP dan PAN Imayam tak kisah Rumah mahal sebab mangsa adalah kaum Melayu Dan India


    KENAIKAN HARGA RUMAH KEDIAMAN
    1. Masalah harga rumah adalah satu isu yang kian meruncing di dalam negara ini. Golongan muda yang berpendapatan rendah dan sederhana adalah golongan utama yang menjadi mangsa akibat terbeban dengan peningkatan harga rumah yang kian mahal mutakhir ini. Mereka bukan sahaja tidak mampu memiliki rumah kediaman setelah bekerja dan berkeluarga, malah terpaksa pula menyewa di kediaman kos rendah.
    2. Isu-isu yang dimainkan oleh pemaju-pemaju di dalam industri perumahan, nyata hanya helah bagi menghalalkan tindakan mereka untuk meletakkan harga yang tinggi dalam penjualan rumah kediaman.
    3. Antara alasan yang digunakan oleh para pemaju perumahan dalam merasionalisasikan tindakan mereka menaikkan harga rumah kediaman adalah:
    a) Nilai harga hartanah setempat
    b) Demografi setempat: peningkatan permintaan rumah kediaman di kawasan tertentu kerana penghijrahan
    c) Harga kos material pengeluar (producer price index) ke atas barangan seperti zink, simen, batu bata, kaca dan lain-lain.
    d) Developer Interest Bearing Scheme (DIBS): Di mana pemaju akan menanggung kos bayaran faedah kepada pihak bank sepanjang pembinaan kediaman tersebut sehingga pembeli memasuki rumah tersebut. Pembeli hanya perlu menjelaskan deposit rumah sahaja samada 5% atau 10%. Namun, kadar bayaran balik kepada bank adalah lebih tinggi.
    e) Permainan spekulasi. Digembar-gemburkan kononnya di kawasan projek perumahan tersebut akan terdapat banyak projek-projek lain seperti kolej, universiti, kompleks membeli belah, lebuhraya dan macam-macam lagi temberang dan helah agar harga perumahan mereka dapat dinaikkan. Isu spekulasi inilah yang akan dikupas dengan terperinci di bahagian yang seterusnya.

    ReplyDelete
  11. PRU14 tuan-tuan jangan bagi muka langsung dgn umno..najib dah makin merapu, semua kaedah dibuat bagi mencedok duit rakyat. Kantung kerajaan dah makin kering akibat terlalu bergantung kpd petronas sblm ni, rakyat pulak yg jadi mangsa kebodohan kerajaan. Biarlah umno terkubur di zaman najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yang jadi penasehat Umno?

      Delete
    2. Eh Eh Buat fitnah plak Anon 20:34. kah kah kah. Sapa tak tau jadi BOY DAP kah kah kah

      Delete
    3. Jangan tanya siapa penasihat Najib. Satu Malaya dah tahu..Hadi sotong kaki ponteng dewan.

      Delete
  12. Salam: Astarfirullah halazim, mengucap banyak-banyak. orang-orang islam tidak diajar untuk mefitnah orng lain. Walaupun orang itu berlainan pandangan dgn kita.

    Pemerhatian saya sejak Hadi and the geng take over, PAS yg saya kenal dulu telah bertukar wajah 360 turn.

    Hadi cuba nak bawa islam cara PAS, Caranya sendiri:
    Sanggup bekerjasama dgn "PENZALIM" demi handak mencapai cita-citanya sebagai pemimpin umah konon dgn cara "BY HOOK or BY CROOK".

    Seperti membenarkan dia sendiri dan pengikutnya melakukan "FITNAH". Buat tuduh dulu kemudian siasat. Jika kemudiannya didapati "Tuduhan tadi tak betul,terus buat U-TURN,ataupun "mendiamkan diri" seribub ahasa.

    sedih-sedih saorang ulamak dunia, kononya nak jadi "PENYELAMAT" kepada si "PENZALIM" Akhirnya dia sendiri dan pengikut-pengikutnya tak dapat diselamatkan.

    JELAS sekali Hadi dan pengikut-pengikutnya tiada rasa "MALU" langsung, tiada rasa nak meminta maaf pada yg di fitnahkannya, seperti "Pil kuda" dan fitnah terbaru Dr. Mariah.

    Kepada pemimpin-peminpin Amanah berhati-hati bila berjumpa rakyat terutama di Sabah dan Serawak, supaya memakai glob tangan, seperti yg dipakai oleh wan azizah.

    PAS memang tak ada issue yg besar-besar untuk dipertengahkan. Cuma menanti kesilapan-kesilapan yg sebegini kecil sebagai issuenya.

    MASA KECIK-KECIK dulu, ATOK SELALU BERPESAN KALAU NAK TAHU PERANGAI SESAORANG ITU, secara rambang, "PERHATIKAN DGN SIAPA dia berkwan/bekerjasama".

    Belum berkawan pun perangai dah serupa antara Haji Hadi dengan najib.

    ReplyDelete
  13. Bila pas mahu bergabung dgn amno n pas pasti akan jd pati pas akan stupid krn pemimpin nya dh jadi lidah biawak selama lama nya n mrk akan kehilangan pengundi muda, penyokong mrk semua lari ke pkr dap n amanah n pas pasti akan kehilangan kelantan n juga calon calon mrk dlm dun n jg parlimen n pasti mrk akan d humban oleh pengundi pengundi nanti n masa akan menentukannya n ALLAH menjadi saksi nya n pengundi akan menghukumkn mrk

    ReplyDelete
  14. Keahlian PAN stakat 23 dis 300 lebih je..btul ke ni...arghhhh tak caya....ahli PAN kan lebih ramai dr pnduduk asia tenggara

    ReplyDelete
    Replies
    1. 300 ahli, ada 7 mp parlimen.

      Pas ada 1.6 juta ahli ada 13 kerusi parlimen.

      Delete
    2. Kah..kah..kah..1.6 juta ahli pas. Najib ada 2.6b. Hampir serupa.

      Delete
    3. kah2..PAN ada 7 kerusi parlimen curi!!

      Delete
  15. Gabung..gabung...!bila masa durang brgabung..menipu ja kerja korang..mklumat dr mna korang dpt..PAN tv imayam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan pura-pura tak tau.

      pas memang kaki gabung.

      gabung dengan umno

      gabung dengan s46, dap, pkr

      Delete
    2. PAN Imayam tengah mengamuk. Kah kah kah. Orang tak takut pun. Balik makan putumayam la

      Delete
    3. Bukan setakat parti gabung tp PAS juga parti KENCING.

      Delete
  16. PAN imayam mmg kaki kelentong dan fitnah ...... selalu melaporkan berita palsu dan fitnah ....... mmg lidah biawak khususnya mountdweller, greenboc , alhussyeen , tulang besi , yong puaka kuning dsbnya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom burukan PAN dan DAP. Bila semua pengundi benci DAP dan PAN mudah bg PAS bergabung dgn umno.

      Delete
    2. Kah Kah Kah... Masih ada orang dari zaman mana pun aku tak tahu - Masih guna PAN?? Peter Pan? Ketinggalan zaman betul. Tiap kali aku baca Omak Kau, bila dia tulis PAN.. aku tergelak je. Teruknya sumber berita yang dia tahu. Tak kan ada satu Malaysia sebut PAN. Hatta, orang gila pun tak tahu PAN tu ape. Haha.. Teruknya. Memalukan!!

      Delete
  17. Amanah tak pernah buat fitnah.

    Yang tersohor memfitnah ialah Tuang Presideng Pil Kuda aka BARUA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaaaaaaaaa PASMA sendiri kata PAN buat carita fitnah

      Sila Baca

      PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

      Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

      Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

      Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

      Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

      Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
      AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

      Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

      “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

      “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


      Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
      Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

      Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

      Delete
    2. Sengkek betul barua pas nih. Asyik cedok tulisan orang. Tak ada hujah dan idea sendiri. Mcm ni nak jd pemimpin msia? Memalukan.

      Delete
    3. Alahai Anon 21:41_ cedok je la. Yg pasti PASMA pun kata Mat Sabu kaki goreng. Kah kah kah. PASMA tu sokong PAN Kan

      Delete
  18. Parlimen katak..wat mende..kahkah..tggu la pru14...jual sabun la

    ReplyDelete
  19. Semua orang tahu, bahawa parti Umno itu membawa dasar sekular. Bukankah Hj Hadi benci sangat dengan mereka yang sekular hingga sanggup arahkan wala'un PAS supaya menyingkirkan anggota parti yang di label sebagai sekular. Tapi bagaimana pula kini dia mahu jadi penasihat dan penyelamat kepada Umno yang sekular?

    Ketika dia mengambil pendekatan (menasihatkan) ini, dia sebenarnya sudah mengeluarkan Pas daripada peranannya sebagai sebuah parti politik Islam yang memenuhi tuntutan ALLAH.

    Penasihat itu boleh dilakukan oleh mufti, NGO, tabligh, Abim, Ikram, JIM atau sesiapa pun. Lagi pun dia bukan ada kepakaran bidang tertentu seperti ekonomi. Kalau Syariah pun, lebih ramai tokoh besar yang mempunyai PhD, dan bukan dia (Abdul Hadi)

    ReplyDelete
  20. Al fatihah buat pak cik drebar teksi yg mati kena tikam kat tendong, zimbabwe ptg tadi...sejak mugabe ambil alih zimbabwe macam2 perkara berlaku...bah besar, duit guru yik ilang, batang balak ilang...isk2... harap2 tuang jepong pakar penasihat negara tlg tengokan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPRM Masih Siasat Dakwaan Rasuah Pembalakan Di Kelantan

      Berhubung laporan media berkaitan isu rasuah pembalakan di Kelantan bernilai lebih RM5 juta, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ingin menegaskan bahawa SPRM telah mengambil tindakan terhadap laporan yang dibuat oleh pihak terbabit.

      Sementara siasatan masih dikendalikan, SPRM berharap orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi sehingga siasatan selesai dijalankan.

      Sekiranya mana-mana pihak yang pernah membuat laporan kepada SPRM ingin mengetahui status siasatan boleh menghubungi sendiri SPRM untuk mendapatkan maklumat lanjut.

      Selaku agensi tunggal pencegahan rasuah di Malaysia, adalah menjadi tanggungjawab SPRM untuk menyiasat setiap kes rasuah mengikut undang-undang yang sedia ada dengan bebas, telus dan profesional, tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak.



      SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA

      PUTRAJAYA

      16 DISEMBER 2015

      Delete
    2. Duit guru YIK apahal? exco dah mengaku apa...geng serban nih kalau perintah malaysia sepenggal ajepun bangkrap negara nanti...

      Delete
  21. Kah kah kah ....... selagi org sudi menerima nasihat kita tak salah kita berusaha utk terus nasihat dia ..... bukan macam Dap yg jadi musuh Islam dan tetap benci Islam serta menyokong Yahudi ....... adapun PAN pula jadi pengkhianat serta munafik @ barua Dap yg menyokong perjuangan Dap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah3...nak nasihatkan apo laie, dgr cito balak hilangpun sbb kerajaan pas kelantan swastakan kpd ngor dan ngeh ketua dap perak!

      Delete
    2. umNO nak dgr nasihat korang? kirim salam la bro...majlis raja2pun depa x heran, inikan pulak nasihat tokey pil kude

      Delete
  22. Kah Kah Kah... Masih ada orang dari zaman mana pun aku tak tahu - Masih guna PAN?? Peter Pan? Ketinggalan zaman betul. Tiap kali aku baca Omak Kau, bila dia tulis PAN.. aku tergelak je. Teruknya sumber berita yang dia tahu. Tak kan ada satu Malaysia sebut PAN. Hatta, orang gila pun tak tahu PAN tu ape. Haha.. Teruknya. Memalukan!!

    ReplyDelete
  23. Kah. Kah. Kah.. Masih ada orang ketinggalan zaman panggil PAN? Ape tu? Teruk betul sumber berita Omak Kau. Tak pernah baca blog, surat khabar ke?? Memalukan betul.

    ReplyDelete
  24. Kah. Kah. Kah.. Masih ada orang ketinggalan zaman panggil PAN? Ape tu? Teruk betul sumber berita Omak Kau. Tak pernah baca blog, surat khabar ke?? Memalukan betul.

    ReplyDelete
  25. Kah. Kah. Kah.. Masih ada orang ketinggalan zaman panggil PAN? Ape tu? Teruk betul sumber berita Omak Kau. Tak pernah baca blog, surat khabar ke?? Memalukan betul.

    ReplyDelete
  26. Maaf nk tnya...PAN tu menatang apa ya?...dgn selambe muka curi 'kerusi'...takut nk lepas jwtn MP...mmg pondan...ptut la iktiraf hak LGBT...mmg gila kuasa puak2 nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat penang ahli pas takot nak lepas jawatan dlm kerajaan negeri.kalau bab duit kulit babi pon sanggup tampal kat muka.aparahhh..xtau malu

      Delete
  27. Kesiaaaaan..ahli tak sberapa..sembang kencang pandai la..kahkah..jom gelakkan imayam kuali..jom jilat dap jgn tak jilat..elok ler tu

    ReplyDelete
  28. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) diperingatkan Jangan Khianati Amanah Pengundi

    Kuala Terengganu, 16hb Mac 2012. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) tidak wajar menjadi pengkhianat kepada amanah negara dengan memindahkan tempat mengundi pengundi tanpa permohonan daripada pengundi dan tidak mengikut undang-undang yang diperuntukkan, iaitu Akta Pilihan Raya 1958 sebagaimana berlaku kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan juga sejumlah 31,294 pengundi yang didakwa dipindahkan tanpa kebenaran.

    Urusan pilihanraya merupakan amanah terpenting negara kerana ia menentukan parti yang memerintah. Sebagai sebuah badan yang diamanahkan untuk menguruskan pilihanraya sewajarnya SPR tidak melakukan pecah amanah.

    Dewan Ulama PAS Pusat memperingatkan semua petugas Suruhanjaya Pilihanraya yang terlibat dengan firman Allah dalam surah al-Nisa' ayat 58 bermaksud: "Sesungguhnya Allah memerintahkan kamu menunaikan amanah kepada yang berhak".

    Begitu juga peringatan Nabi saw kepada pengkhianat amanah. "Ketahuilah sesungguhnya setiap pengkhianat itu pasti memiliiki bendera di hari Qiamat berdasarkan kadar pengkhianatannya. Ketahuilah sebesar-besar pengkhianatan ialah pengkhianatan pemerintah kepada urusan awam." Hadis Riwayat Tirmizi dan Hakim.


    Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri

    Setiausaha Dewan Ulama PAS Pusat

    # Sekarang siapa pengkhianat kepada amanah pengundi yang mengundi Pas untuk tumbangkan Umno sedangkan Pas sekarang sudah berpaling dari amanah pengundi dengan tidak lagi mahu menumbangkan Umno sebaliknya bertindak menjadi penasehat kepada Umno supaya Umno menjadi lebih kuat dan terus memerentah Malaysia?

    ReplyDelete
  29. Terima keputusan Majlis Syura Ulamak
    16 Ogos 2008


    Wakil Dewan Ulama, Ustaz Nik Zawawi Salleh mengingatkan seluruh ahli PAS dan pimpinan agar menerima apa jua keputusan yang telah diputuskan oleh Majlis Syura Ulama.

    Tegasnya, jangan ada mesyuarat lain setelah ada keputusan dari Majlis Syura. Ini katanya, adalah suatu pengkhianatan terhadap jamaah Islam di semua peringkat, termasuk sebagai dosa besar.

    "Saya berharap hal begini tidak akan berlaku lagi," ujar beliau.

    Nik Zawawi menegaskan, Dewan Ulama menyarankan agar segala keputusan berkenaan muzakarah, hiwar atau muqabalah dengan Umno, ahli-ahli menyerahkan perkara itu kepada kebijaksanaan pimpinan tertinggi PAS memutuskan.

    Tegasnya lagi, ahli-ahli PAS disemua peringkat tidak perlu bimbang dengan 'kejahatan dan penipuan' Umno kerana para pemimpin PAS hari ini, jauh lebih bijaksana dari pemimpin Umno.

    Inilah peluang dan masa yang sesuai untuk PAS melebarkan dakwah di lapangan yang lebih luas dianugerahkan oleh Allah dalam keadaan Alah akan memuliharakannya.

    Dewan Ulama tegasnya lagi, akan berganding bahu dengan sesiapapun untuk meneruskan rundingan, muzakarah atau muqabalah dengan Umno sebagai langkah terkini berdakwah, dan ia disambut dengan laungan takbir dari para perwakilan.

    Nik Zawawi memperkatakan perkara ini ketika membahaskan Ucapan Dasar Presiden, di Muktamar Tahunan PAS Ke 54 di Stadium Indera Mulia, Ipoh. Beliau adalah pembahas terakhir yang mewakili Dewan Ulama PAS Pusat.

    # Ingatkan kisah cinta Pas kepada Umno baru semalam...ropanya sejak tahun 2008 lagi noooo....

    Tipah kena tipu lagi...


    ReplyDelete
  30. 17/08/2003

    Strategi dwistandard Pas yang digariskan oleh Abdul Hadi dalam taklimat perdananya yang diadakan di Auditorium Angkasa, Kuala Lumpur pada 18 Januari 2003 lalu berbunyi:

    Justeru itu isu negara Islam dan pelaksanaan hudud dan syariah menjadi punca perpecahan BA dahulu, maka Pas perlu membuat satu pengorbanan besar dan ijtihad besar untuk tidak memasukkan persoalan negara Islam dan pelaksanaan hudud di peringkat federal. Peruntukan mengenai Islam adalah mencukupi sekadar apa yang telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan seperti yang diamal kini di peringkat federal.

    Seandai menang dalam pilihan raya akan datang, BA atau pembangkang akan menubuhkan sebuah kerajaan demokratik dan adil di peringkat federal atau Pusat yang mendukung Perlembagaan Persekutuan yang ada.


    Taklimat Abdul Hadi disebar di kalangan orang Pas sebagai Amanat Perdana Pemangku Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Bagaimanapun, Amanat Abdul Hadi ini berbeza dengan satu lagi amanat beliau yang paling kontroversi iaitu Amanat Haji Hadi yang mengkafirkan orang UMNO itu.

    Kerana dalam amanat terbaru ini Abdul Hadi menunjukkan satu perubahan besar yang dianggap sebagai ijtihad besar yang meletakkan Pas sebaris dengan UMNO berhubung pengamalan politik dalam konteks masyarakat majmuk di negara ini.

    Padahal dulu bukan main Pas mengutuk UMNO kerana didakwa tidak mahu mendirikan negara Islam dan menolak pelaksanaan hudud. Tetapi kini ia pula mengikut jejak UMNO terutama berkaitan pelaksanaan hudud.

    # ingatkan baru tahun ni berubah, rupanya tahun 2003 lagi dah...

    ReplyDelete
  31. Hudud: Hadi dakwa tidak undi Pas `penjenayah' - 16/10/2003

    Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata mereka yang tidak mengundi PAS selepas parti itu melaksanakan Enakmen Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) di Terengganu adalah `penjenayah' yang takut dihukum.

    Menurutnya beliau yakin Pas akan mendapat lebih banyak sokongan setelah kerajaan negeri mewartakan undang-undang itu pada 27 Oktober ini.

    (Mereka) yang tidak undi kita hanyalah penjenayah, sebab takut kena hukum. Saya tidak kisah kalau Pas kalah dalam pilihan raya jika melaksanakan Hudud dan Qisas kerana yang penting kita menunaikan tanggungjawab untuk memperoleh keredaan Allah,'' katanya selepas mesyuarat mingguan exco di sini hari ini.

    Hadi, yang juga Presiden Pas, berkata kerajaan Terengganu tidak memerlukan kerjasama polis untuk melaksanakan undang-undang itu kerana ia akan ditentukan oleh kadi.

    Katanya polis hanya terlibat dalam kes-kes jenayah bersifat umum, manakala dalam undang-undang itu, ia akan diputuskan oleh kadi dengan syarat-syarat yang sangat ketat.

    Ditanya apakah kerajaan Terengganu telah memaklumkan secara rasmi kepada kerajaan pusat untuk mewartakan undang-undang itu, beliau berkata: `Tidak'.


    ReplyDelete
  32. Kerajaan Pas Terengganu bertegas bina sendiri LPT - 17/09/2000

    Kerajaan Pas Terengganu tetap bertegas untuk membina lebuh raya sendiri meskipun kabinet memutuskan supaya pembinaan Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) dimulakan serentak di Pahang dan Terengganu.

    Menteri Besar, Abdul Hadi Awang ketika mengumumkannya di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam tadi berkata, kerajaan negeri mempunyai kemampuan untuk membina lebuh raya berkenaan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...