KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 4 January 2016

AKHIRNYA SETELAH KENA KANTOI HARI INI SECARA RASMI PENGERUSI PAN KELANTAN AKUI BAHAWA ANAK ALMARHUM TUAN GURU NIK AZIZ, NIK OMAR BUKAN AHLI PAN.



Ketika majlis makan malam Amanah Kelantan di Petaling Jaya 1 Januari lepas, anak kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Nik Omar Nik Abdul Aziz diperkenalkan sebagai salah seorang pemimpin parti serpihan itu.

Timbalan Presiden PAN Sdr Salahuddin Ayub ketika diajukan soalan pun memberi pengakuan bahawa Nik Omar Nik Aziz sememangnya sudah menjadi ahli PAN.

Hari ini dengan kenyataan terbuka Pengerusi PAN Kelantan memberi gambaran yang Timbalan Presiden PAN pun sanggup bersekongkol memberi kenyataan tidak benar mengenai kedudukkan Nik Omar Nik Aziz semata-mata mau mendakaptakan batuan politik (political milage).

Cukup memalukan dan hina sekali apabila seorang bertaraf Timbalan Presiden parti yang mengaku Amanah, Progresif dan Peduli Rahmatan Lil 'Alamin sanggup berkata tidak benar.

Apa untungnya apabila akhirnya didapati kenyaatn itu bohong belaka.

Ini sudah memberikan suatu imej yang cukup parah lagi remuk kepada PAN. Integritinya kini semakin pudar dan dipandang sepi sebelah mata oleh rakyat.


Parti Amanah Negara (PAN) Kelantan hari ini secara rasmi memaklumkan Nik Omar Nik Abdul Aziz masih belum menjadi ahli parti itu dan pengumuman dibuat sebelum ini merupakan salah faham.

Ketika majlis makan malam Amanah Kelantan di Petaling Jaya 1 Januari lepas, anak kepada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu diperkenalkan sebagai salah seorang pemimpin parti serpihan itu.

"Kami adakan sidang media di Kota Baru hari bagi mengesahkan bahawa Nik Omar bukan ahli Amanah dan pengumuman yang dibuat sebelum ini adalah salah faham," kata Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, Pengerusi Amanah (PAN) Kelantan .

Ketika ditanya apakah Nik Omar menyokong Amanah, Wan Rahim meminta pemberita bertanya sendiri kepada Nik Omar untuk mengetahui kedudukannya.

Pada majlis makan malam itu, Pengarah Komunikasi Amanah Kelantan Che Nordin Hussin berkata, Nik Omar adalah Pengerusi Panel Syariah Amanah Kelantan.

Ekoran itu, media melaporkan penyertaan Nik Omar ke dalam Amanah dan menjadi berita utama.

Namun Nik Omar ketika ditemui media menafikan menyertai parti itu.

"Ambo (saya) tidak terlibat, ambo bawa pandangan masing-masing, kena terima kewujudan dan menghormati satu sama lain," katanya seperti dilaporkan Sinar Harian.

Enggan mengulas lanjut, anak kedua Nik Aziz itu bagaimanapun dilaporkan tidak menolak kewujudan pelbagai parti, termasuk Amanah, dalam sistem politik tanah air.

Menurut Sinar Harian, beliau lebih memilih ke arah satu gagasan penyatuan ummah dengan masing-masing membawa pendekatan meraikan satu sama lain.

24 comments:

  1. Mungkin dia tidsk mahu heboh lagi dia masuk amanah sbb menghormati pesanan ibu, mana kita tau. Kalau dia menyokong amanah, lambat laun akan diketahui jugak. Takdak apa hal kalau belum masuk pun, ramai lagi harumanis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANipu kah kah kah

      Minggu depan sila.buat announcent Anak Rano Karno masuk PAN .

      Delete
    2. Wahaiii cai cai pan sekelian bkn nik omar tak nak heboh dia masuk amanah tetapi semmg nya nik omar tak pernah masuk pan dan tak teringin jadi mcm barua2 pengkhianat pan sekelian. Nik omar dlm kelompok ulama bkn nya ular dlm semak spt pengkhianat pan yg berfikiran tak ketahuan songsang. Masalah besar skg ialah bkn nya berkenaan nik omar tetapi penipuan demi penipuan yg dilaung2kan oleh pemimpin pan dari dulu lagi. Dimanakah kredebeliti pimpinan pan jika menyatakan sesuatu perkara yg melibatkan diri org dgn penuh pembohongan dusta yg merupakan antara ciri munafik. Jgn lah pan meniru atau mengambil alih perkara jahat yg bersarang dlm perjuangan umno selama ini. Utk dilihat hebat dan gagah tidak mkn sama sekali melalui penipuan,kerana bila rahsia pembohongan pan terbongkar maka akan menyebabkan masyarakat yg telah sedia meluat dgn gelagat khianat pan akan bertambah loya nak muntah menyampah dgn keujudan pan. Sayugia diingatkan kpd pan, utk menjadi hebat maka pan kena lah mencontohi sebagaimana perjuangan pas yg penuh sabar mengharungi susah senang menempuh badai hga lah menjadi antara parti yg berjaya dan utuh yg dihormati dan diiktiraf di seluruh tanah air dan dunia. Bertaubatlah pan dgn perbuatan tidak amanah menipu dll kejahatan yg dibenci oleh makhluk bumi dan langit.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. mana ada tipu...salah faham katanyer....tak faham aku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lusa anak Hulk hogan akan Jadi ahli PAN Imayam. Dlm banyak2 anak Hulk hogan, anak ni lah yg sebijik macam legenda gusti tu.


      Kah kah Kah PAN Putumayam

      Delete
    2. PANkhianat nak tutup bangkai gajah dgn nyiru. Mmg lah pan khayal mcm penagih sabu yg tak ada maruah tak tahu malu tak berakhlak hya pandai menyalak mcm anjing liar kelaparan.

      Delete
  3. Hahahah...PAN dah boleh tukar nama jadi PPN - parti penipu negara!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pindaan;
      Parti Auta Negara.

      Delete
  4. Anak sapa lagi Nak masuk PAN?

    Anak Michael Jackson ??? Kah kah kah

    ReplyDelete
  5. PANipu, PANdusta, Kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Kenapa omakkau x ambik gambar semasa pemimpin pas dr semenanjung dtg ke sarawak buat pgrm kembali ke sekolah di setiap kampung yg cuma di hadiri puteri santubong n puteri sijinjang yg dtg tengok pemimpin pas yg buat pgrm itu semata mata nak tengok rakyat sarawak nak sokong mereka, jgn haraplh kali ini calon pas akan menang klu cuma hantu n jin yg dtg, padan lh muka omakkau krn sllu buat fitnah dgn pan n di sarawak pas x ada org sudi dgr ceramah mereka n rakyat sarawak lebih suka dgr ceramah pemimpin ph

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambil la sindri wahai Putumayam

      Delete
    2. Hahaha..adakah prgm PAN mendapat sambutan gila babi kat sabah & sarawak?

      Delete
  7. Nak bohong pun fikir dulu logik ka tak.kan dah jd fitnah.bertaubatlah sblm terlambat.

    ReplyDelete
  8. Yang pasti pan dah dimakan sumpah laknat... Itupun tak perasan lg... Nak tunggu mati kena panah petir baru nak caye?

    ReplyDelete
  9. Amanah la sgt...puiiii...mmg dasar penipu,pngkhianat,pnciplak logo...mmuuahahahaha

    ReplyDelete
  10. Wajah pan dibaluti kulit tapak kaki

    ReplyDelete
  11. Salehudin dulu semasa dlm pas, saya cukup kagum dgn cara beliau buat statement terhadap sesuatu isu,,tetapi apabila dia mula beri isyarat bahawa beliau nampak pas seperti dikongkong pemikiran geng ustaz ( apa salahnya?), saya mula hairan dgn pendirian dia yg sebenar. Akhir sekali, beliau masuk pan,,,jelas sekarang beliau anti ulamak

    ReplyDelete
  12. Bukti PAN Imayam Hamba Abdi DAP


    DAPigs KENA SERANG, "PERIUK" DAH MENGGELUPOR!!!

    Hahaha!!! Kelakar pulak tengok gelagat pemimpin parti Si Mat Sabu tu. Beria betul diorang nak mempertahankan BONTOT puak - puak DAPigs tu sampai UMNO pulak yang dipersalahkannya.

    Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, salah seorang pemimpin parti Si Mat Sabu tu kata, dakwaan berkaitan isu Dana Kewangan DAPigs dari Israel tu adalah "cerita lama UMNO".
    “Apakah Zuhdi telah ketandusan idea dan diberi pinjam idea itu oleh UMNO? Maklumlah ini zaman era baru kerjasama ‘you help me i help you’.
    “Atau adakah Zuhdi diarahkan oleh UMNO? Dia merupakan insan yang sangat bertuah kerana walaupun bertahun-tahun menjadi Pengarah Strategi Pas, dia masih diboleh mengajar di universiti kerajaan UMNO.
    “Sangat istimewa kedudukannya. Seperti dikatakan oleh Datuk (Seri) Najib (Tun Razak) dahulu, ‘you help me, i help you',” katanya menerusi satu kenyataan pada Sabtu.
    Kenyataan itu dibuat hanya semata - mata untuk menutup kemaluan puak - puak DAPigs yang telah didedahkan sebelum ini. Dan ternyata, puak - puak DAPigs tu tak dapat nak menjawabnya.

    Jika tidak, kenapa sampai hari ini puak - puak DAPigs tu masih tidak mengambil sebarang tindakan? Takkan diorang hanya sekadar pandai bercakap kosong je sedangkan pendedahan tu dah lama dibuat.

    Itu yang buat kita heran. Yang buat pendedahan masa mula - mula dulu, bekas pegawai khas Si Tokong DAPigs tu. Kemudian isu tu dibangkitkan semula oleh salah seorang pemimpin PAS Pusat.

    Jadi, macam mana pulak dia boleh tuduh kata UMNO yang punya kerja? Dah ketandusan idea sangat ke diorang nak mempertahankan bontot puak - puak DAPigs tu dari terus diserang?

    Yang menjadi persoalannya sekarang, adakah pemimpin parti Si Mat Sabu tu sendiri ada mempunyai bukti kukuh untuk membuat tuduhan yang melibatkan UMNO dan juga pemimpin PAS tu?

    ATAU, adakah dia diarahkan oleh DAPigs untuk membuat tuduhan tersebut? Maklum la, dalam era baru Politik diorang hari ini, 'You Help Me, I Help You'. Hakikatnya, dia sendiri pun hanya setakat mengikut Bontot dan jadi Barua DAPigs!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak PAN kerana mereka adalah hamba abdi DAP yg anti Islam


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Anon 9.08 ni dag tahun 2016 masih cut & paste ceritar yang sama?

      Dah confirm ini kerja Oh mak sendiri kerana dag beratus-ratus kali cut & paste ceritar yang sama.

      Delete
  13. Masih belum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAK BERAHIM KATA PARTI "PERIUK" TERDESAK!!!

      Hehehe!!! Baru Pak Berahim sound yang puak - puak parti 'Periuk' Si Mat Sabu tu tengah terdesak nak cari sokongan dan meraih Simpati Murahan dari kalangan rakyat? Alahai! Kesiannya.

      Jika sebelum ini, kita sudah pun mendedahkan penafian yang dibuat oleh salah seorang anak Allahyarham Nik Aziz terhadap khabar angin yang KONONnya dia dah masuk parti 'Periuk' tu.

      Dalam kenyataan yang dibuat semalam, selamba je Si Pak Berahim tu mendesak agar pemimpin parti 'Periuk' tu mencari taktik lain untuk dipergunakan bagi menarik sokongan rakyat.
      "Saya harap perkara ini tidak berulang kerana ini bukan kali pertama Amanah Kelantan cuba kaitkan Nik Omar dengan parti mereka.


      "Kalau amanah mempunyai kekuatan, lebih baik mereka menumpukan usaha menyedari dan menarik ahli Umno dari terus menarik dan memujuk ahli Pas," katanya kepada Sinar Online hari ini.
      Dan pada waktu yang sama juga, Pak Berahim turut mendakwa tindakan yang telah dilakukan oleh pemimpin parti 'Periuk' Si Mat Sabu tu kini sedang berada didalam keadaan terdesak.
      "Tindakan ini dilihat sebagai satu tindakan terdesak bagi meraih simpati orang ramai," katanya.
      Apa yang jelas, memang kenyataan yang dibuat oleh pemimpin parti 'Periuk' Si Mat Sabu merupakan satu tindakan terdesak. Ianya membuktikan bahawa mereka sanggup mempergunakan nama orang lain demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      Delete