KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 23 January 2016

EDISI BIAR GAMBAR-GAMBAR BERBICARA ....... CERAMAH UMUM PAN BERSAMA KETUA WANITA PAN NASIONAL DAN PENGERUSI PAN KELANTAN DI PAKA, TERENGGANU MEMBUKTIKAN PAS TERENGGANU SUDAH LUMPUH DAN TIDAK RELEVAN??????


Malam tadi 22hb Januari 2016 bertempat di Jalan Helang, Taman Murni Perdana, Paka, Dungun Terengganu telah berlangsung ceramah umum bersama-sama dengan Ketua Wanita PAN Nasional yang juga Ahli Parlimen Kota Raja YB Dr Siti Mariah Mahmud dan Pengerusi PAN Kelantan Dato' Wan Abd Rahim.

Seperti dijangkakan ... sambutan dan respon yang diberikan penduduk amat luar biasa kepada parti yang dikatakan paling pesat berkembang dalam negara kita kini.

Memang PAS sudah tidak lagi relevan ... rakyat sudah tolah PAS secara total di Terengganu semenjak penubuhan PAN.

Rasanya kalau mau sambutan ceramah umum malam ini mau dijadikan ukuran jelas pada PRU ke-14 nanti Terengganu bakal jatuh ketangan PAN senang-senang ... kalau tidak kena gaya semua calon PAS akan hilang wang pertaruhan.

Turut berucap didepan mahkluk-makhluk halus, jin dan bunian dalam tadi ialah Pengerusi MPN Terengganu yang juga ADUN Bandar YB Azan Ismail dan wakil DAP.

84 comments:

  1. Membohongla omakkau. Aku datang penuh sesak dgn org,ni ambil gambar time baru nk start program mmgla xramai sbb org baru nk dtg. Busuk punya omakkau. Puihhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penuh sesak? Ada tak sampai 50orang?...hahahaha

      Delete
    2. Rumah aku dekat dengan kawasan ceramah nak la jugak dengar apa yang mereka nak utarakan diatas pentas ceramah, aku fikir teruklah umno kena maki atau dapatlah penjelasan hal-hal berkaitan dengan masalah rakyat rupa-rupanya apa yang mereka laungkan ialah PAS nak UG dengan umno, perkara ni dah lama ditimbulkan oleh penagih ketum, pendokong LGBT dan para pengkhianat PAS, aku pun dah lama tunggu PAS dengan umno supaya bergabung, sampai nak jadi tengkorak dah aku tunggu. Rupa-rupanya PAN ni mengaku amanah tapi entah dimana dan untuk siapa amanah yang dimaksudkan. Nak beramanah dengan Allah swt memang jauh dah awal-awal dah tolak hudud, sumpah baiah dengan Allah swt pun mereka tak takut. Boleh sesipa kat blog omak kau beri pencerahan mengapa PAN tolak hudud?

      Delete
    3. PAN adalah talibarut DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    4. bagi bukti laa..sapa yg membohong ..omak ade bukti ko..cong je lebeey

      Delete
    5. Kalu penuh sesak mana gambarnya? PAN ni tahu ke yg parti DAP ni penuh dgn pemimpi Evangelist Christian?

      Delete
    6. PENUH SESAK DGN ORANG BUNIAN SAMPAI TERSEPAK!! KAHKAHKAH!!

      Delete
    7. Hahaha.....sikit byk kurang lebih tak penting bila pru nanti kalah menang itu baru alkisahnya. Apa islam2 agama2 siapa anda nak ukur mana salah mana betul kalau sdr dah tak betul kalau betul ikut ajaran jgn hina org kutuk org biar nasib mrk sdr tentukan. Omak kau tu baik ke??? Pakai tudung tu kira alim beriman ke atau hanya berlakon depan manusia shj!! Semua party kata mrk baik betul bantu rakyat tetapi berapa byk mrk bantu rakyat?? Jadi mana2 party baik pas umno pan dap pkr dll tidak satu pun 100% baik bantu rakyat apa lg beriman penuhnya pada allah!! Sebab mrk hanyalah manusia biasa bukan rasul bukan hantu bukan apa22 hanya manusia biasa.

      Delete
    8. Pru14 nanti pengundi cina akan berada dalam dilema...jika undi dap mereka akan dipandang melayu sebagai biadap dan sombong krn umum mengetahui dap kini mula mencampuri urusan agama islam melalui proxy2 mereka apt pan...g25 dan pelbagai ngo sekdr front melayu...and to certain extent pkr

      Sebagai defensive mexhanism. Melayu mungkin akan terus menyokong umno walau tenat atau beralih angin pd pas

      Kesan jangka pendek...pengundi cina akan tertewas dlm percaturan yg akan mengekang political demand ppwer pengundi2 cina

      Delete
    9. Aku tgk omakkau dah mcm talibarut umngok..ego..sombong..bangga dgn kekuatan parti yg dah nazak sebenarnya..semoga blok nkau terus wujud slpas pru14..

      Delete
    10. Mmg pas dah tak relevan kat tempat aku..

      Delete
    11. Ok sket le dari jadi keldai dapig tokong hehehe

      Delete
    12. ia ke org baru nak mari, yg duk ceramah tu, tiang ke, tak kan nak dgr ceramah permimpin balik baru nak mari.. tak ada org nak dengar pun, parti. barua ni, parti kianat. isu nya nak fitnah pas,, puiiii

      Delete
    13. ia ke org baru nak mari, yg duk ceramah tu, tiang ke, tak kan nak dgr ceramah permimpin balik baru nak mari.. tak ada org nak dengar pun, parti. barua ni, parti kianat. isu nya nak fitnah pas,, puiiii

      Delete
    14. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Suatu ketika, ada seekor kambing kecil yang tanduknya mulai tumbuh dan membuat dia berpikir bahwa saat itu dia sudah dewasa dan bisa menjaga dirinya sendiri.

    Suatu sore ketika gerombolan kambing mulai pulang ke peternakan kembali dan ibunya sudah memanggilnya, anak kambing tersebut tidak memperhatikan dan memperdulikan panggilan ibunya. Dia tetap tinggal di lapangan rumput tersebut dan mengunyah rumput-rumput yang halus disekelilingnya. Beberapa saat kemudian ketika dia mengangkat kepalanya, dia melihat gerombolan kambing termasuk ibunya sudah tidak ada lagi.


    Sekarang dia tinggal sendirian. Matahari sudah terbenam. Bayangan panjang mulai menutupi tanah. Angin dingin mulai datang bertiup dan membuat suara yang menakutkan. Anak kambing tersebut mulai gemetar karena takut dia akan bertemu dengan serigala. Kemudian dia mulai lari sekencang-kencangnya melewati lapangan rumput untuk pulang ke peternakan, sambil mengembik-embik memanggil ibunya.

    Tetapi di tengah jalan, dekat pohon perdu, apa yang ditakutkan benar-benar terjadi, seekor serigala telah berdiri di sana memandangnya dengan wajah lapar.

    Kambing kecil itu tahu bahwa kecil harapan untuk dia bisa lolos dari sergapan serigala tersebut.

    "Tolonglah, tuan Serigala," katanya dengan gemetar, "Saya tahu kamu akan memakan saya. Tetapi pertama kali, nyanyikanlah saya sebuah lagu dengan suling mu, karena saya ingin menari dan bergembira selama saya bisa."

    Serigala tersebut menyukai gagasan dari kambing kecil tadi, bermain musik sebelum makan, jadi serigala itu mengeluarkan serulingnya dan mulai memainkan lagu gembira dan kambing kecil itu meloncat-loncat menari bergembira.

    Sementara gerombolan kambing tadi bergerak pulang ke peternakan, di keheningan sore yang mulai beranjak gelap, suara seruling dari serigala sayup-sayup terdengar. Anjing-anjing gembala yang menjaga gerombolan kambing tersebut lansung menajamkan telinganya dan mengenali lagu yang dimainkan oleh serigala, dan dengan cepat anjing-anjing gembala tersebut lari ke arah serigala tersebut dan menyelamatkan kambing kecil yang sedang menari-nari.


    Serigala yang hendak memakan kambing kecil tadi akhirnya lari dikejar-kejar oleh anjing gembala, dan berpikir betapa bodohnya dia, memainkan lagu dengan seruling untuk si kambing kecil pada saat dia seharusnya sudah menerkamnya langsung.


    pesan moral: Jangan biarkan apapun membuat kamu berbalik melupakan tujuan utamamu


    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/01/eric-paulsen-biadap-terhadap-islam-dan-umatnya/

      Eric Paulsen biadap terhadap Islam dan umatnya

      BANGI, 12 Jan – Kenyataan Pengarah Eksekutif Lawyers for Liberty, Eric Paulsen yang mengaitkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan penyebaran fahaman ekstremis memperlihatkan kebiadabannya terhadap umat Islam dan pengamalannya di Malaysia.

      Ahli Jawatankuasa Pusat ISMA, Profesor Madya Dr Zainur Rashid Zainuddin berkata, menuduh JAKIM mempromosikan agenda ekstrem melalui khutbah Jumaat pada setiap minggu ternyata membuktikan beliau seorang yang biadap.

      “Dia perlu diajar selayaknya agar lebih beradab dan berbahasa.

      “Isunya bukanlah untuk menyatakan kekebalan JAKIM atau institusi agama daripada kritikan yang membina.

      “Tetapi apa yang lebih penting ialah institusi masjid dan khutbah Jumaat telah sebati dengan rakyat Malaysia sejak ratusan tahun yang lalu,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

      Beliau berkata demikian bagi mengilas tindakan Eric yang membuat tuduhan dengan mengaitkan Jakim menyebarkan fahaman ekstremis.

      Eric dalam kenyataan Twitter miliknya, menuduh Jakim menyebarkan fahaman itu pada setiap Jumaat yang dipercayai merujuk kepada khutbah solat Jumaat kepada umat Islam.

      Kata Dr. Zainur Rashid, apa yang Eric lakukan boleh dilihat sebagai serangan secara bersiri dan terancang oleh golongan yang mendokong agenda liberalisme tajaan Barat terhadap kedaulatan Islam di Malaysia.

      Justeru, kerajaan mesti bertegas dengan tindakan provokasi yang dilakukan oleh mana-mana pihak seumpama ini dan bertindak segera sebelum ia terus merebak dan menimbulkan perbalahan di kalangan rakyat Malaysia

      “Kepada semua umat Islam di Malaysia daripada apa jua latar belakang, kita haruslah menginsafi dengan agenda tajaan Barat ini.

      “Kita perlu bersatu dan mendepaninya bersama.

      “Kita mesti melihat segala permasalahan yang berlaku di Malaysia dengan jiwa yang besar dan bersedia untuk bersepakat bagi memertabatkan Islam dan masa depan umat,” ujarnya.

      Delete
  3. bersama najib songlap,

    Orang lain sibuk buat duit mereka sibuk buat alasan, mereka sakit mereka salahkan jin bukan kerana tak jaga kesihatan, mereka mundur mereka salahkan yahudi bukan kerana mereka malas kuasai ilmu, mereka miskin mereka salahkan Cina bukan kerana mereka suka makan subsidi dan harapkan kuota, sampai bila mereka mahu sedar ia salah diri sendiri tidak tahulah.

    Jika bangsa lain boleh maju tanpa subsidi dan kuota, kenapa orang bumiputra tidak boleh?

    Semua orang tidak kira bangsa dan agama adalah hamba Allah dengan kualiti tersendiri, semua boleh berjaya.

    Hanya sesetengah orang mengharapkan yang haram atau tidak adil untuk berjaya seperti kuota untuk tempat di IPT dan kabel untuk kerja dan projek, sungguh memalukan orang jenis ini cakap pong pang pong pang tapi rampas tempat org lain di IPT, jawatan kerja dan projek kerana kelayakan sendiri tidak melayakkan.

    Kita semakin kreatif menjustifikasikan yang haram, terbaru, prestasi sekolah turun kerana makanan tidak berkhasiat? (bukan sebab tukang ajar pun dari golongan tak skor periksa ke) tinggi kes rogol kerana berpakain seksi? (bukan kerana kurang kesedaran agama ke) miskin kerana ada halangan halal haram? (bukan kerana malas dan manja ke) sampai bila kita nak berdalih dari punca sebenar?

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM >5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.Heee

    ReplyDelete
  4. Kata yg tolak HUDUD DAP tp kenapa asyik hentam AMANAH plak omak? Ni nak berjuang matikan sama Islam ke nak berjuang dgn parti kafir? Ni dah kira mcm membunuh sesama muslim...agenda apa yg omak dok bawa ni? Dah hilang akal ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amanah perjuang hudud ? Kah kah kah ........ tak takut ke nanti tuan galu LGE murka ?

      Delete
    2. pas pun tk berjuang hudud dh..

      pas berjuang sokong najib demi assobiyah mrlayu

      Delete
    3. Pru14 nanti pengundi cina akan berada dalam dilema...jika undi dap mereka akan dipandang melayu sebagai biadap dan sombong krn umum mengetahui dap kini mula mencampuri urusan agama islam melalui proxy2 mereka apt pan...g25 dan pelbagai ngo sekdr front melayu...and to certain extent pkr

      Sebagai defensive mexhanism. Melayu mungkin akan terus menyokong umno walau tenat atau beralih angin pd pas

      Kesan jangka pendek...pengundi cina akan tertewas dlm percaturan yg akan mengekang political demand ppwer pengundi2 cina

      Delete
    4. Tindakan PAN menunjukkan PAN sebenarnya geng PANjilat DAP...hukum hudud yg mmg sah terdapat dlm Alquran dilemparkan ketepi demi utk menyenangkan DAP. Jd jgn salahkan org islam kalau geng PAN ni di kutuk dan di laknat

      Delete
  5. NAK TAHU APA TUAN PENASIHAT BAGI NASIHAT KAT NAJIB PASAL JPA NAK BEKUKAN BIASISWA? PENASIHAT KATA OK KE APA? MESTI PENASIHAT KATA BAGUS UTK SELAMATKAN EKONOMI MESIA HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sendiri komen carut, sendiri kutuk untuk membawa provokasi. Inilah kerja PAN Imayam


      DAPigs NI SETAKAT PANDAI "MENYALAK" JE!!!

      Pandai bercakap tapi TAKUT nak ambik tindakan yang sewajarnya. Itulah perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh puak - puak DAPigs tu selama hari ini. Diorang semua BACUL belaka.

      Tak kira la dari peringkat mana sekali pun. Bermula dari peringkat atasan sampai la yang jadi wakil rakyat. Semuanya TAKUT nak ambik tindakan walaupun sebelum ni diorang kuat Menyalak.

      Sebagai contohnya macam Si ADUN DAPigs Mentakab tu. Sebelum ni, dia sibuk menyalak kata nak ambik tindakan terhadap JAIP. Tapi bila dicabar untuk ambik tindakan tersebut, terus dia diam.

      Begitu juga la dengan pemimpin - pemimpin DAPigs yang lain. Bila didesak suruh buktikan kenyataan yang diorang sendiri buat selama hari ini, semuanya pakat Kecut Buah Kerandut belaka.

      Jika sebelum ini, Bekas Pegawai Khas kepada Si Tokong DAPigs tu mendakwa yang parti itu terima bantuan Dana Kewangan sebanyak RM 1.2 billion dari pihak Israel bagi membiayai perbelanjaan Pilihan Raya Umum.

      Pendedahan yang dibuat oleh Bekas Pegawai Khas Si Tokong DAPigs tu dibuat 4 tahun lalu. Tapi, takde jugak sebarang tindakan yang diambil oleh puak - puak DAPigs tu terhadap pendedahan tersebut.

      Perkara itu kemudiannya dibangkitkan semula oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS baru - baru ini. Ianya membuatkan puak - puak DAPigs tu mula panas punggung dan ugut nak ambik tindakan.

      Tapi, bila disuruh puak - puak DAPigs tu saman Bekas Pegawai Khas kepada Si Tokong DAPigs tu dulu, mula la diorang menggelupor tak tentu arah dan meroyan macam orang hilang akal.

      Puak - puak DAPigs tu pun mula la mengeluarkan alasan yang hanya bertaraf Longkang semata - mata untuk menutup kemaluan mereka yang sudah terdedah kepada umum secara terbuka.

      Mula la diorang keluarkan kenyataan KONONnya Bekas Pegawai Khas kepada Si Tokong DAPigs tu takde sebarang jawatan dalam parti. Bahkan mereka kata dia BUKAN pegawai khas.

      Persoalannya, jika benar Mohamed Razali tu BUKAN Pegawai Khas kepada Si Tokong DAPigs tu, kenapa sampai hari ini diorang masih lagi tak mengambil tindakan terhadap dia? Takkan nak suruh saman pun sampai tahap ketar lutut puak - puak DAPigs tu dibuatnya!!!

      Delete
  6. klau nok tengok ramai mustilah ceramoh Parti Angkot Sampah yg simbolnya macam bendera jepun & bangladesh.Klau mat tontowi RM10,000 berlebong pasal Penang, Omakkau terus syok hingga ke pukimakk/Omakkau .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau PANdustaaaaaa ! PANgodaaaaa (laga dada amoi) ! PANdustaaaaa ! PANgodaaaaa ! (alunkan spt lagu noorkumalasari)

      Delete
    2. Pru14 nanti pengundi cina akan berada dalam dilema...jika undi dap mereka akan dipandang melayu sebagai biadap dan sombong krn umum mengetahui dap kini mula mencampuri urusan agama islam melalui proxy2 mereka apt pan...g25 dan pelbagai ngo sekdr front melayu...and to certain extent pkr

      Sebagai defensive mexhanism. Melayu mungkin akan terus menyokong umno walau tenat atau beralih angin pd pas

      Kesan jangka pendek...pengundi cina akan tertewas dlm percaturan yg akan mengekang political demand ppwer pengundi2 cina

      Delete
  7. MARI KITA DOAKN TAJUK ARTIKEL INI

    SETIAP KALI TAJUKNYA BEGITU KITA AMIN KAN... INSYAALLAH TAJUK ARTIKEL MCM NI AKAN MAKBUL TK LAMA LAGI

    AMIIIIN

    TQ OMAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak makbul apa pulak, hukum Allah pun mereka tolak. Tak layak dah mereka ni minta pertolongan Allah, DAP sahaja la yang jadi penolong mereka.

      Delete
    2. anon 08:13 - ko amin la sorang-sorang kat tangah padang tu..

      Delete
    3. mana punya anon ni nk jadi tuhan pulak dh tau doa yg ditolak

      dh sesat teruk assobiyah khawarij syiah pas ni

      Delete
    4. Kalau dah sah2 menentang hukum ALLAH,menipu, menfitnah,langgar baiah, pengkhianat ugama, laga dada dgn amoi, ko ingat ALAH nak terima doa ko ker..

      Delete
  8. Sejak TSKI dipecat, omakkau berubah 100%. Kenape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPigs PARTI RASIS YANG "MELACURKAN" BUDAK MELAYU!!!

      Kesimpulannya mudah. Perkara itu memang tak dapat nak dinafikan oleh puak - puak DAPigs tu walaupun dikalangan pemimpin parti mereka sendiri. Bagi la alasan macam mana sekali pun.

      Hakikatnya, DAPigs tu sebuah parti Chauvanist yang suka mempergunakan orang lain demi memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Terutama dikalangan orang Melayu sendiri.

      Kalau kita tengok sekarang pun, apa peranan yang diberikan oleh kepimpinan DAPigs kepada wakil rakyat berbangsa Melayu dikalangan mereka sendiri? Apa yang DAPigs dah buat?

      Di Pahang, ada dua orang wakil rakyat Melayu dari kalangan puak - puak DAPigs ni. Apa yang dua orang wakil rakyat DAPigs tu dapat? Dimana kedudukan mereka dalam parti tu?

      Yang sorang jadi Ahli Parlimen. IRONIKnya, bila ada program DAPigs dikawasan Parlimen dia sendiri, batang hidung Ahli Parlimen tu pun tak pernah nampak. Nak tengok bayang pun susah.

      Betul dia Ahli Parlimen DAPigs berbangsa Melayu. Tapi apa yang dia buat untuk orang Melayu dikawasan Parlimen dia? Apa yang dia perjuangkan untuk mereka? Satu Habuk pun tarak.

      Yang sorang lagi tu dapat jadi ADUN. Tapi, perangai Haramjadahnya lebih kurang sama je. Ada jawatan dalam parti pun sebab sebelum ni dia main buah ugut untuk dapatkan jawatan.

      Mungkin separuh orang tak tau. Tapi itulah hakikatnya. Bila dia pegang jawatan sebagai Pengerusi Negeri, ramai dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri yang tak suka. Berbulu je diorang dibuatnya.

      Sampai tahap, bila nak bertanding semula, Si ADUN DAPigs tu diugut oleh kepimpinan DAPigs dikawasan DUN dia sendiri. Itu kedudukan orang Melayu dalam DAPigs sebenarnya.

      Walaupun Si ADUN Melayu DAPigs tu sebelum ini lantang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), tapi itu pun belum cukup.

      Setakat jadi Barua nak menghina agama dan bangsa sendiri, apa gunanya? Adakah itu tujuan puak - puak DAPigs tu mengangkat pemimpin - pemimpin dikalangan orang Melayu ni?

      Maka, tak payah la puak - puak DAPigs tu nak bangga sangat dengan ahli - ahli Melayu mereka. Pokok pangkalnya, ahli Melayu dalam DAPigs tu bukan sahaja mengadaikan maruah bangsa. Tapi setakat jadi Barua DAPigs!!! Itu je yang layak buat orang Melayu dalam DAPig

      Delete
    2. Dia tak berubah..cuma dia terkentoq je..

      Delete
    3. Omakkau dah meroyan

      Delete
    4. sapa bayar duit... dialah tuan pd omak... as simple as tht

      Delete
  9. Sian dengan budak2 Pan. Makin lama makin keletihan. Ceramah tak laku. Siang tadi dah sibuk buat persiapan. Malam kena berlakun jadi orang ramai. Parti dah caca merba. Perlembagaan belum siap. Nak pakai dasar apa pun entah sebab dalam parti ada core syiah, liberal, kecewa. Kesemua menjurus kepada harubiru.
    Setakat ni Pan pakai dasar Dap yaitu kena setuju tak boleh yak setuju. No hudud, no moral policing (nak kongkek ke, khalwat ke , buang anak ke, dedah sana dedah sini ke, ofis paksa buka tudung atau larangan sembahyang ke, mabuk ke semua no hal dan tidak boleh dibantah). TPPA kena setuju walaupun kedaulatan negara dan Islam tergugat.

    ReplyDelete
  10. PAS SELAK "KAIN GAUN" GUAN ENG!!!

    Hehehe!!! Nampak gayanya puak - puak PAS ni dah semakin berani menyelak kemaluan DAPigs dengan secara terang - terangan didepan khalayak ramai walaupun secara tidak lansung.

    Kali ini ianya melibatkan kes saman yang sebelum ini telah difailkan oleh Si Tokong DAPigs tu erhadap salah seorang pemimpin PAS yang secara 'Terpaksa' diselesaikan diluar mahkamah.

    Secara tidak lansung, penyelesaian luar mahkamah pada Isnin 18 Januari 2016 lalu sebenarnya mendedahkan beberapa lagi fakta yang menarik bagi tatapan rakyat Malaysia khususnya.

    Sebagai ulangan, saman Si Tokong DAPigs itu adalah terhadap artikel yang disiarkan oleh Ahli Parlimen Temerloh melalui laman Facebook yang bertajuk “Apa beza KIDEX dan Penang Tunnel?”.

    Dalam fakta kes tersebut dinyatakan bahawa projek terowong bawah laut yang dicadangkan oleh Si Tokong DAPigs tu akan menelan belanja sebanyak RM4.6 billion sepanjang 6.3 kilometer.

    Menurut kenyataan yang dibuat oleh Si Nasa Tantawi, jumlah yang dinyatakan oleh Si Tokong DAPigs itu adalah terlalu mahal dan ianya dianggap tidak logik serta tak masuk akal.

    Sedangkan akhbar The Edge sebelum itu melaporkan pada 11 Januari 2016, kos sebenar projek tersebut berjumlah RM 6.3 billion melibatkan pembinaan tiga jajaran sepanjang 7.2 kilometer

    Bahkan menurut laporan akhbar itu pada tarikh yang sama juga turut menyatakan bahawa konsortium yang dikurniakan projek tersebut adalah Consortium Zenith BUCG Sdn Bhd (CZBUCG).

    Mengikut terma yang dilaporkan, CZBUGG akan dibayar dengan tanah yang, secara logiknya, mempunyai nilai komersial semasa atau masa hadapan yang sama atau lebih tinggi daripada RM 6.3 billion.

    Namun untuk memaju tanah-tanah komersil tersebut CZBUGG menubuhkan dua usahasama dengan syarikat Ewein Berhad (EB). Usahasama ini adalah pada pegangan 40% oleh CZBUGG.

    Syarikat usahasama ini akan memajukan tanah-tanah ini dan pulangannya akan digunakan untuk membayar kontraktor utama projek iaitu China Railway Construction Corp Ltd (CRCC).

    Juga dilaporkan bagi memenuhi tuntutan aliran tunai, CZBUCG bercadang untuk mengurangkan lagi pegangan mereka dalam usahasama tersebut kepada 20% pada masa hadapan.

    Mengikut maklumat daripada laman sesawang milik syarikat EB, aktiviti utama syarikat tersebut adalah sebagai pengeluar dan pembuat fabrikasi kepingan besi, ajuan dan ajuan suntikan.

    Persoalannya, dengan tiada sebarang pengalaman langsung dalam bidang hartanah, apakah syarikat EB itu mampu untuk memajukan tanah-tanah komersil yang bernilai tinggi ini?

    Perlu diingat bahawa satu-satunya sumber dana CZBUCG untuk membayar kos pembinaan projek adalah hasil jualan komersil hartanah tersebut. Adakah EB mampu untuk memajukan hartanah tersebut ke tahap nilai sekurang-kurangnya RM6.3 billion? Sekiranya ianya gagal, bagaimanakah CZBUCG boleh melunaskan kos projek? - seterusnya...

    ReplyDelete
  11. Yang dok perintah banyak negeri sebelum ni ada lah PAS..KELANTAN,TRANGGANU,KEDAH.DAP PULAU PINANG ja..awat tak buat HUDUD.
    cakap ja berdegar2 apa pun tak da.
    Last2 nak salahkan orang pulak..poyoooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab awak buta Perlembagaan dan jahil tentang pengagihan kuasa dlm sistem pentadbiran negara, maka awak cakap ikut2 org yg sama mcm awak.

      Delete
    2. Kau paham sangat ke..cer citer..cer citer

      Delete
    3. pas memang main2kn hudud je.. percaya lah

      lg kwn umnu lg lupa hudud

      yg diperjuang adalah.... HUDUUUUIIIITTT

      Delete
    4. Bodoh blake komen mcm anon 12.02 dan 12.20...dahla tak sokong di ejek2 lagi, mashaallah..ko ni org kapir ker?

      Delete
  12. Ramai p tengok gambaq PORN ngn USTAD SERBAN BESAQ kot..hehe..tengok gambaq PORN boleh pulak..

    ReplyDelete
  13. Si maria carey tu duduk terkangkang...tk boleh dduk elok2 ke wahai maria carey?

    ReplyDelete
  14. Umno burung gagak jahat .dap burung gagak jahat.pkr burung nuri.pan kucing kurap.pas burung merpati pencinta keamanan.let kill two black bird with one stone.adalah idea org pas yg bijaksana.pan selamanya akan dihalau org krn tahu membuat kacau saja.burung nuri teruskan berkata kata yg memikat ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa kau ketinggalan 1 binatang

      hadi memburu babi dlm bukit

      masak lomak pun sodaap

      Delete
  15. Omakkau xdak modai lain ka.ni modai tahun 70an bolehla
    Kahkahkah

    ReplyDelete
  16. Presideng hadi biul kau salahkan dap pasal tppa..pening aku..umngok yg sokong tppa..kau salahkan dap..mabuk pil kuda ke..hadi bangang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mentol la org tua tu... jd alat tunggangan umnu salahkn dap

      pas pejuang assobiyah melayu bertopeng isle

      Delete
  17. BETUL KE MELAYU MARAH SGT ISLAM DIHINA?


    Itu merupakan salah satu alasan yang digunakan bagi merasionalkan tindakan Melayu baju merah. Apakah betul begitu ?

    Cuba lihat survey mudah yang dilakukan oleh Dr Fadilah Kamsah di seluruh negara. Jumlah orang Melayu yang tunaikan solat hanya 20% !!!. Yang baki lagi 80% semuanya tak jaga solat !.

    Orang yang tak jaga solat, yang merupakan tiang agama Islam itu pantang diherdik agama dan bangsa mereka ?

    Dengan tidak solat itu, sebenarnya merekalah yang sentiasa mengherdik agama mereka sendiri, bukannya Cina.

    Ternyata semua itu hanyalah alasan sahaja ! seperti pencuri yang marah pada pencuri lain mencuri barang kepunyaannya yang dicuri. 2 kali 5 saja.

    ReplyDelete
  18. Kepada tuan tanah OMAKKAU:

    kenapa setiap hari saudari sentiasa memburuk- burukan sesama Islam, sesama Melayu. Tidak adakah agenda lain yg lebih murni??? yang patut ditentang sekarang ialah UMNO/BN bukan PAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kpd prof kangkung..UMNO, DAP dan PAN mmg mesti dijatuhkan tp PAN wajib di jatuhkan dulu. juak2 PAN ni terdiri drp juak2 yg dilaknat psl dah langgar sumpah baiah. Juak2 ni lagi bahaya kpd ugama dan negara

      Delete
    2. Saya setuju dgn 13.28. Hari2 cerita PAN saja. Dulu saya minat blog ini tapi sejak akhir ini berita PAN PAN PAN. Bukan saya sokong pan tapi bosan dgn cerita sama tentang betapa ramai sambutan pan berapa ramai sambutan pas.

      Delete
  19. Kena lawan PAN sampai hancur lebur, sbb dia pengkhianat kpd Allah, rasul dan sekalian org mukmin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu khawarij ala IS

      akan dipantau pihak polis

      kamu mncetus huru hara

      Delete
  20. HIPOKRIT - CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih hehh

    kutty kata poodah

    ReplyDelete
  21. solat adalah nikmat...
    tak salah aku , Allah ada debut dalam Quran ; sekiranya kamu benar2 menyembahKu , bersyukurlah kepada Ku...
    bukankah mempertahan Islam juga cara bersyukur kpd Allah...
    Amanah memang kena boikot...
    Permusuhan DAP kepada Islam ketara...
    sila rujuk bukti2 yang dilampirkan diatas sekiranya terlupa...

    #Agama_itu_nasihat
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
    Replies
    1. bentuk tulisan bukan bukti

      sila repot polusla klu dap bahaya

      srmua politik kotor umnu dn lasug aje

      Delete
  22. kasian PANdir..hnya para pandir2 yg mudah di pandirkan je yg dtng dengar ceramah PANdir..keh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi kata dap sokong tppa..kah kah kah..orang tua ni dok dlm hutan atas bukit ka..umngok yg nak tppa lah bangang..

      Delete
  23. Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Dr Mahathir

    Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib Rosmah

    “8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup".

    ReplyDelete
  24. PERGHHH RAMAINYA AHLI PAS PERGI BUAT BANTAHAN DI KUALA LUMPUR. Kih kih kih. PAN aku tak sokong PAS pun aku tak undi tapi PAN nampak cerdik sikit. KOT KERANA PERATUS AHLINYA YANG ADA IJAZAH LEBIH SIKIT DARI PAS KOT. PAS ni majoritinya mungkin setakat SPM yg ramai.

    anti TPPA sejuta turun. kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekurang2nya PAS ada agenda utk negara dan rakyat..PAN ada apa? ceramah pun dok bantai PAS jer..bodoh

      Delete
    2. Begitu ramai yg turun demo TPPA puak PAN kata tak ramai..tak taula otak puak2 ni letak kat mana. Bagi puak PAN yg ramai tu mungkin mcm ceramah perdana PAN kat trengganu dan kelantan tu kot...hahahaha

      Delete
    3. Kalau demo yg di taja oleh PAN mau terbalik malaysia nak tampung jumlah kehadiran yg luar biasa..tak cukup dgn manusia, jin dan makhluk asing pun akan sesama dtg berdemo

      Delete
  25. Amanat Hadi yang diucapkan oleh Abdul Hadi Awang ketika beliau berceramah di Banggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981 merupakan antara punca utama yang menyemarakkan perpecahan sesama Islam apabila orang Islam yang menyokong UMNO menerima tempiasnya berikutan tuduhan UMNO adalah kafir.

    Para penyokong PAS meyakini sesiapa sahaja yang bukan dari puak mereka adalah terkeluar dari Islam dan kafir, lebih-lebih lagi bila mana UMNO dan BN berpegang teguh pada Perlembagaan Negara yang disytiharkan oleh Hadi sebagai perlembagaan jahiliah, sekular dan undang-undang kafir.

    Melalui amanat itu juga Hadi mengikrarkan bahawa penentangan PAS terhadap UMNO & BN yang mendaulatkan Perlembagaan Negara itu adalah satu jihad baik dari segi derma wang ringgit mahupun sekiranya seseorang penyokong PAS mati ketika menentang UMNO dan BN, maka kematiannya adalah jihad dan mati syahid.

    Atas keyakinan itulah mendorong para penyokong PAS melakukan pemulauan dan memboikot urusan jenazah orang UMNO serta memulaukan solat berjemaah yang diimamkan oleh tok imam yang mendapat tauliah dari Kerajaan BN sehingga akhirnya terjadilah solat dua imam dalam satu mukim.

    Baru-baru ini Abdul Hadi Awang yang kini adalah Presiden PAS telah memecahkan kebisuannya selepas berminggu-minggu berdiam diri dari menjawab kecaman masyarakat terhadap Amanat Hadi yang telah memudaratkan hubungan antara anggota masyarakat khususnya melibatkan sesama Islam.

    Barangkali Presiden PAS itu baru mendapat kekuatan setelah mendapat nasihat daripada para macainya mengenai kaedah terbaik untuk menjawab isu amanatnya.

    Dek kerana itu barulah Hadi berani tampil dengan syarat pelik untuk menjelaskan isu Amanah Hadi hanya jika siaran langsung penjelasannya dipancarkan melalui TV1 ataupun TV3.

    Kenapa syarat itu kelihatan pelik? Sebabnya, selama bertahun-tahun ini PAS dan parti pembangkang lain aktif berkempen meminta penyokongnya memboikot RTM dan TV3, alih-alih sekarang terhegeh-hegeh pula mahu muncul di kedua-dua siaran TV.

    Kini, Stesyen TV yang dipropagandakan oleh PAS kononnya pembohong, penipu dan dituduh sebagai alat kempen Kerajaan Barisan Nasional itu jugalah yang dikejar-kejar oleh pemimpin tertinggi PAS itu. Satu sikap hipokrit yang agak menonjol sekali, amat memalukan.

    ReplyDelete
  26. Pi German ada meeting....
    Malu nak habaq tak paham bahasa inggeris buat buatlah kata demam.
    Kawan pun suruhlah rehat dalam bilik hotel.
    Bila check out tengok bil kena charge tonton video blue.
    Siapakah dia itu....
    Hint: Tiada dlm gambar ini, bayar LGE RM10,000, Tak minta maaf...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan tengok saja..paling kurang pun melan##p sekali....wakakakakaka

      Delete
    2. Bagila bukti tu senang nak judge...kalu setakat berkokok, bukti tarak tak payah la dok jd kaki fitnah..ingat sikit dosa fitnah tu bhai

      Delete
  27. Anon 17.51 dan 18.23 ............... Kau PANdustaaaaaa ! PANgodaaaaa (laga dada amoi) ! PANdustaaaaa ! PANgodaaaaa ! (alunkan spt lagu noorkumalasari)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kao walaUNTA, oh2 kao lah walaUNTA (telan pil kude sekali)...
      lirik lagu punai sehat untuk tuan omNO

      Delete
  28. Betulke 99% org melayu tidak mampu melakukan kerja berat. Kenape jadi lembik mcm tu.

    ReplyDelete
  29. walaunta mmg bangang, hampeh sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  30. Tak payah mengata orang di laknat kerana melanggar baiah, Haji adi sendiri telah murkir janji dan mengfitnah calun PKR di PRU13, saya sebagai penyokong PAS amat kecewa pd ketika itu kerana beli au meletakkan calun PAS di DUN yg telah di persetujui di tandingi oleh rakam PAS dlm pakatan rakyat dgn fitnah pil kuda. Pernah sedara2 mendengar dia minta maaf dlm isu ni, mungkin Din Ayam menantu beliau cukup arif dalam isu ni.

    ReplyDelete
  31. Hadi xlayak jadi pesideng. Die layak ganti matmaslan aje

    ReplyDelete
  32. Pas awal penubuhan juga adalah asing,hanye di kampung dan kehadiran ceramah tidak ramai.ajak pas pusat skrg jgn terlalu berbangga dgn apa yg ada pada pas skrg kerana ini adalah hasil usaha org yg terdahulu.kehadiran ceramah tak mengukur kekuatan parti tp jumlah undi pru14 segalanye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeke kehadiran ceramah tak mngukur kekuatan parti????? kalu dah tak der org nak dgr ceramah parti PAN, mcmana nak ada penyokong, mcmana org nak undi parti ko PRU14 nnt..mabuk todi ke apa anon 7.49 nih

      Delete
  33. Ramai yg telah lari dari PAS kerana masalah Presideng nya yg bercelaru dan tidak tajam berpolitik, selalu masuk perangkap pati lawan jauh berbanding dgn TGNA yg pegang Kelantan 20thn lebih,beliau cuma bertahan 5 thn saja di Teganu.perpecahan PAS sehingga tertubuhnya Amanah juga atas kelemahan beliau mengemudi parti.PAS mungkin akan jadi lebeh baik jika beliau bersara dan digantikan dgn TITM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete