KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 4 January 2016

SUASANA MENDAPATKAN BORANG BANTUAN ZAKAT PERSEKOLAHAN BAGI KELUARGA YANG MEMPUNYAI 3 ORANG ANAK BERSEKOLAH DI KULIM KEDAH.


Beginilah suasana dan pemandangan di Kulim Kedah semalam 3hb Januari 2016 apabila ibubapa sanggup beratur panjang semata-mata mau mendapatkan borang bantuan zakat persekolahan bagi keluarga yang mempunyai 3 orang anak bersekolah sama ada sekolah rendah atau menengah.

Ada ibubapa/penjaga yang sanggup beratur seawal jam 6 pagi bagi mendapatkan borang walaupun mereka tahu dan sedar borang mula diberikan pada jam 8.30 pagi.

Diberita ada yang pengsan dan berlaku kekecohan tolak menolak berebut-berebut kerana borang tidak cukup.

Ada yang balik kecewa dan berang kerana tidak mendapat borang walaupun terpaksa beratur lebih dari 4 jam.

Perlunya suatu kaedah berkesan dan ehsan bagaimana memudahkan rakyat tanpa menyeksa mereka untuk peroleh borang bantuan.

37 comments:

  1. Thankyou Omak Kau. Ini baru komen pembangkang yg membina. Bukan macam PAN Imayam suruh tukar nama tol Dari Tg Malim ke hulu bernam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak untung jika sertai gabungan pakatan harapan

      Parti Islam enggan lagi jadi kuda tunggangan puak rasis dan cauvinis DAP
      BANGI, Isnin – Tiada untungnya PAS bergabung dengan PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (PAN) dalam pakatan harapan (PH), kata Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad.

      Sehubungan itu, beliau mengingatkan semua pihak supaya berhenti berharap PAS akan bergabung dengan PH.

      Memetik laporan BNBBC beliau berkata, tiada keuntungan yang akan diperoleh jika bergabung dengan tiga parti dalam PH itu jika akan terus dipergunakan serta sekadar menjadi kuda tunggangan DAP seperti sebelum ini.

      Beliau berkata, tiada gunanya PAS menyertai pakatan baharu sedangkan parti itu sudah memutuskan hubungan dengan DAP dan sentiasa menjadi modal serangan.

      “Bagaimana hendak bekerjasama?, katanya mengulas harapan pelbagai pihak yang masih menginginkan penggabungan di antara PAS di dalam PH, semalam.

      Pada peringkat permulaan, PKR mengumumkan gabungan tersebut bersama DAP dan PAN bagi menggantikan PAS.

      Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng melalui akaun twitternya menyatakan yang beliau berharap gabungan baharu itu akan dapat membawa fenomena baharu dengan adanya PAN yang mampu menarik undi bangsa Melayu menggantikan PAS.

      Kenyataan itu bagaimanapun mula bercanggah apabila Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyatakan yang pihaknya masih mengharapkan PAS menyertai gabungan itu.

      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan kemudian memberi kata putus bahawa parti itu tidak akan sesekali menyertai PH.

      Takiyuddin berkata, PAS tidak mahu lagi bersekongkol dengan DAP yang sering menyerang parti Islam itu dan menjadikan PAS sebagai kuda tunggangan mereka.

      Terbaru, bekas pengasas bersama kelab penyokong PAS, Hu Pang Chaw berkata, beliau tidak menolak kemungkinan untuk PAS bergabung dengan PH jika Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak memegang jawatan Presiden parti Islam itu.

      “Hu Pang Chaw cakap seolah-olah PAS hendak sangat menyertai PH, macam hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.

      “Dan saya nak nyatakan, bukan Presiden yang tak mahu sertai tetapi hasrat pimpinan lain juga,” kata Iskandar yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor.

      Delete
    2. GUAN ENG SOROK BELAKANG BONTOT KIT SIANG!!!

      "Appa kasi tolong sama Ah Chai. Jangan kasi malu sama wa..."
      Heh! Heran jugak bila tiba - tiba je Si Tokong DAPigs yang selama hari ini lantang bercakap mengkritik itu ini yang dibuat oleh pihak Kerajaan boleh hilang suara dan hanya mendiamkan diri.

      Walhal yang buat pendedahan mengenai hubungan DAPigs dengan puak - puak Rejim Israel tu sebelum ini pun bukannya orang lain. Sebaliknya, bekas pegawai khas yang dia lantik sendiri.

      Jadi, kenapa yang hanya bercakap kata nak ambik tindakan undang - undang terhadap mana - mana pihak yang mendedahkan perkara tersebut secara terbuka ialah Si Apek Kit Siang tu pulak?

      Adakah Si Tokong DAPigs tu dah tak berani nak bersuara dan mempertahankan diri dia? ATAU, adakah dia sendiri dah kehilangan 'Buah Kerandut' untuk mengambil sebarang tindakan?

      Dalam pendedahan yang dibuat 4 tahun lepas, bekas pembantu khas Si Tokong DAPigs tu mendakwa dia biasa mengikuti rombongan DAPigs ke Singapura dan bertemu dengan Duta Israel.
      "Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.


      "Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa." - seterusnya...
      Nah! Soalnya sekarang, kenapa Si Tokong DAPigs tu hanya mendiamkan diri dari tuduhan yang dibuat 4 tahun lalu? Kenapa tidak dari dulu lagi dia mengambil tindakan yang sewajarnya? Setakat berani menyorok belakang bontot Si Apek Kit Siang tu je, baik tak payah!!!
      KOTA KINABALU - Pemimpin DAP Lim Kit Siang sepatutnya menyaman bekas penasihat khas ketua menteri Pulau Pinang, Mohamed Razali Abd Rahman berhubung dakwaan DAP ditawarkan RM1.2 juta bilion dengan syarat pangkalan tentera Israel dibina di negara ini jika memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.

      Delete
    3. DAP negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam.


      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka,

      Jelaslah tindakan biadap DAP ini seperti cuba memusuhi umat Islam. Apa pula yang akan dimusuhi DAP selepas menyaman ucapan khutbah hari raya Aidiladha ini? Adakah umat Islam Malaysia mahu parti roket DAP persoalkan setiap teks ucapan khutbah termasuk khutbah jumaat? Di mana maruah kita? Sampai tahap mana umat Islam Malaysia mahu membiarkan DAP terus masuk campur? Belum memerintah sudah begini, jangan sampai nanti isi ucapan khutbah juga ditulis oleh DAP, pasti janggal melihat khatib mimbar menyokong segala bentuk kebebasan termasuk LGBT.

      Delete
    4. Hahaha....kerana wang beratur tunggu pun sanggup walaupun rm 100 ,nak kata tamak wang salah nak kata miskin salah tak sangka rakyat begitu susah hidup mrk hanya kerana borang yg belum tentu dpt wang. Kerajaan sdr perlukan bantuan rakyat minta wang cara paksa cukai sana sini. Yg susah miskin merana pula minta bantuan kerajaan patutlah malaysia dlm kegawatan ekonomi.hutang tak terbayar wang tiada ada wang beri bantuan, bila wang cukup kikis rakyat lagi mcm ni nak jadi negara maju!! Memang muka tak malu burung nak ke bulan!!

      Delete
    5. Anon 11:14 macai PAN Imayam yg buat provokasi

      Delete
    6. Anon 1137..abis tu yg kau tgk gambar tu org atau burung yang beratur..betul la org kata BN menang Kedah senang..senang kena tipu..yg lagi rugi jd pencacai bangang, kerja aysik copy & paste jer tp tak tau apa benda cam anon 1137..

      Delete
  2. Spesis Abuya Stalin Bukit disantuni
    Asnaf Dari rumpun Dan ugama sendiri dilupakan

    Itulah perangai PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERIUK" GATAL PUNGGUNG, SERONOKKAN DAPigs!!!

      Pemimpin dari Parti Amanah Negara (Amanah) didesak agar tidak terlalu kemaruk nak meraih undi sehingga berani mencampuri urusan negara Brunei mengenai sambutan Krismas.

      Profesor Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah berkata, kenyataan yang dikeluarkan pemimpin parti Si Mat Sabu tu mengenai sambutan Krismas di Brunei itu pasti akan menyeronokkan ‘ultra kiasu’.
      “Peliknya, Kristian di Brunei tidak terasa apa-apa pun. Kenapa kita gatal punggung?” tulisnya di akhbar Sinar Harian.
      Mengulas lanjut, pendirian yang dibuat sesebuah negara haruslah dihormati atas semangat kejiranan. Hal ini kerana sesuatu keputusan yang dilakukan pasti akan ada justifikasi tersendiri.
      “Tetapi, inilah orang politik, bila nampak sesuatu isu yang memberi keuntungan politik atau undi. Semua mahu jadi jaguh kampung,” ujarnya.
      Katanya lagi, tindakan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah mengharamkan sambutan Hari Natal di Negara itu juga bukanlah sesuatu yang baru dan ianya bukan kali pertama dilakukan.

      Bahkan katanya, hal ini kerana banyak negara lain di dunia, termasuk negara bukan Islam, yang tidak menyambut sambutan Hari Natal atau mengisytiharkan Krismas sebagai cuti umum.
      “Israel yang terletak berhampiran Gereja Nativiti, Bethlehem, Palestin iaitu tempat kelahiran Nabi Isa A.S, pun tidak bercuti pada hari Krismas.
      “Negara bukan Islam yang tidak bercuti Krismas adalah Bhutan, China, Jepun, Mongolia, Korea Utara, Laos, Rusia, Taiwan, Thailand dan Vietnam,” ujar beliau lagi.
      Tambah Ridhuan lagi, Brunei ‘mengharamkan’ sambutan secara terbuka Hari Krismas kerana khuatir ia boleh menyesatkan umat Islam yang juga merupakan majoriti di Negara tersebut.
      “Umat Islam perlu menghindari perayaan bukan Islam kerana ia boleh membawa kepada tasyabbuh (penyerupaan) dan menjejaskan akidah. Mungkin ada yang berhujah, rapuh sangat iman umat Islam boleh terpengaruh dengan santa claus.
      “Ini bukan soal rapuh iman atau tidak. Ini negara mereka dan mereka ada hak. Keadilan itu memberikan hak kepada yang berhak,” katanya.
      Apa yang pasti, tindakan puak - puak dari parti pimpinan Si Mat Sabu mempertikaikan mengenai perkara itu membuktikan yang mereka sekadar mengikut telunjuk puak - puak DAPigs!!! Baca juga,

      Delete
  3. Nak amik borang pun susah, tu belum tentu lagi dapat. Mcm2 alasan. Borang tak lengkap la, dalam proses la..

    Celakalah orang2 yang menyusahkan pemberian bantuan zakat tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIT SIANG DAH PANDAI BACA QUR'AN!!!

      Wow! Ini satu pendekatan baru. Nampak gayanya Si Apek Kit Siang tu sekarang ni dah pandai baca Qur'an. Tapi sama ada dia faham atau tidak apa yang disampaikan, tak pasti la pulak.

      Dek kerana puak - puak DAPigs tu sekarang ni sedang dihimpit dengan kontroversi serta persoalan berkaitan dengan Dana Kewangan dari Israel, Si Apek Kit Siang tu pun mula meroyan.

      Dah macam orang hilang akal Si Apek Kit Siang tu dibuatnya bila ada pihak yang mendedahkan agenda subversif mereka sebelum ini. Dan itu yang membuatkan DAPigs mula menggelupor.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Si Apek Kit Siang tu memberi peringatan kepada pemimpin PAS agar mengingati apa yang disampaikan didalam Al-Qur'an mengenai Fitnah.
      “Semua pemimpin politik diberi pengajaran yang bahawa mereka tidak boleh melepaskan diri dengan dusta atau dakwaan yang tidak munasabah. Menurut Al-Quran, fitnah adalah satu jenayah yang lebih buruk daripada membunuh,” tegasnya dalam satu kenyataan media semalam.
      Wah! Dah macam Ostad pulak Si Apek Kit Siang tu bila dia cerita bab Al-Qur'an ni. Tapi, adakah kerana dia terdiri dari kalangan Kafir Harbi maka Si Apek Kit Siang tu ingat dia boleh terlepas?

      Bukan ke Si Apek Kit Siang tu pernah bersekongkol dengan Karpal Singh dan membuat tuduhan terhadap DSAI tu dengan mendakwa yang ada isu moral pada tahun 1997?

      Fitnah terhadap DSAI tu mula - mula dibangkitkan oleh Si Karpal Singh dalam satu ceramah di Hotel Federal Kuala Lumpur dan kemudian Si Apek Kit Siang tu desak agar DSAI tu digugurkan dari kabinet.

      Harap penyokong Keadilan tidal lupa hal ini!

      Delete
  4. Pi la minta nasihat tuang presideng...

    ReplyDelete
  5. Tiap hujung tahun umum lebihan wang zakat jota jota, bg org miskin sebulan rm250.
    Ibu tunggal gaji sebulan rm900 ank 3 rumah sewa tk layak terima zakat...celaka lah pegawai yg meluluskan dn membatalkan permohonan zakat itu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:58 dan anom 13:15 org yg sama.
      Kenapa mulut ko keluar benda² yg kotor je..kadang² bkn salah ko pun kami paham ini semua kerana mak bapak ko pun didik ko macam tu.. cakap kotor, sumpah seranah dah jadi makanan mereka.. kini makanan ko.. akan dtg anak cucu ko plk.. dan seterusnya...
      Ko sumpah org P.zakat.. org terima bantuan ko pun nak juga.. klu ko isi borang dgn lenkap dan tak menipu taklah ada masalah.. selalunya org yg isi borang tak lenkap "menipu" tinggal sana tinggal sini knp nak tinggal² klu isi borang.. tak menipu namanya..
      Kalau anda tak layak tak payahlah nak mohon bantuan berilah pada yang lebih memerlukan.

      Delete
  6. omak promosi amanah dlm ni

    reverse saikologi... makin amanah dikutuk makin disimpati oleh pengundi

    tqvm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi aku nmpk ko yg reverse saikologi...
      apa ilmu mat sabu**h ko tu yg nak dibanggakan...kepakaran kelentong ade le....hehehe

      Delete
  7. Dari tahun 1998 hingga 2004 sambutan terhadap ceramah Pas amat luar biasa. Dalam ceramah biasa-biasa pun Pas sangat-sangat berjaya sehingga beratus ribu yang hadhir.

    Kejayaan Pas ini sangat dibanggakan sehingga berjaya menjatuhkan kerajaan Haji Hadi di Trengganu setelah 4 tahun menjadi menteri besar.

    Daya tarikan terhadap ceramah Pas terus-menerus hebat. Setiap ceramah tidak kurang 60,000 hadir. Fenomena kegilaan hadir ceramah Pas ini terus-menerus sehingga PRU 13.

    Dalam satu ceramah di Kedah yang dinamakan Himpunan Hijau berjaya menarik lebih 60 ribu pengikut.

    Dengan begitu hebat sambutan ceramah Pas terutama di Kedah telah berjaya menumbangkan kerajaan Azizan Razak.

    Begitulah hebatnya natijah kejayaan Pas menarik orang hadir ceramahnya sehingga mampu menumbangkan 2 buah kerajaan Pas.


    Baru-baru ini Pas telah menganjurkan satu program ceramah di Kelantan yang dinamakan sebagai Mustaqim, berjaya menarik 120 ribu penonton.

    Oleh kerana program terhebat itu telah berjaya, dijangka sebuah lagi kerajaan Pas akan tumbang hasil kejayaan Pas menarik beratus ribu penonton.

    KONKLUSINYA: MAKIN RAMAI YANG HADIR CERAMAH PAS, MAKIN BANYAK KERAJAAN PAS TUMBANG. INILAH KEJAYAAN PAS MENTARBIYAH PENONTON YANG HADIR CERAMAHNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul juga...makin hebat ceramah Pas, makin banyak kerajaan Pas kalah.

      tapi pascai macam Omak kau ni bukan reti apa pun...bukan paham apa pun

      hari2 kerja perlekehkan parti Amanah.

      Delete
  8. Anon 14.32,,,saya sendiri hadir ceramah2 pas semasa sblm pru 13,, di kedah tak sama dgn negeri lain, ceramah pas kurang sambutan,,,, org melayu dah mula nampak kejahatan Dap ( minta nak guna nama Allah...) Sbbtu pas kalah di kedah. Negeri lain,,Sngor kerana pkr dan Dap kuat. Kelantan tak boleh buat apa la krn negeri kuat pas,, memang pas menang la walau bagaimana sekalipun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat benarrr...org islam protes krn pas sokong kafir harbi...skang pas dah longkangkan kafir harbi tu...tunggu pru14

      Delete
    2. Betul sgt la tu..longkangkan DAP lepas tu buat baik dgn MCA & Gerakan. Yg tu bukan kafir ke? Tunggu PRU14 nnt rakyat longkangkan BN dgn PAS sekali..

      Delete
    3. tunggu PRU 14 bila kapir tak undi lagi Pas Selangor, berapa kerat lagi tinggal adun Pas....

      Delete
    4. Standard macai dapig pan kuali...hehehe kafir harbi ngan kafir pon tak tahu beza...
      pg blajar dulu la..hehehe

      Delete
  9. Elok la tu, satu parti tudung periuk, satu parti stesen tv... dua2 mengaku islam. Lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete
  10. yang isu negara tak diutarakan asyik dok mengutuk Amanah yg baru tubuh .Pasal apa dok takut sangat dgn Amanah ?? Parti PAS sudah 50 +++ tahun di Msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Amanah tapi PAN. PAN Imayam Al Putu mayam

      Delete
    2. Nampak gaya PANdan dah Jadi PONdan kerana menghambakan diri kpd DAP tercinta

      Delete
    3. Bukan takutkan Pan bro...
      tapi klw pan tu mcm pan**t memang patut pun dikutuk..hehehe

      Delete
    4. Anon 16: 13 ko kuar dari jubo ke bukan dari pan***.mak ko.hina nya lah mak ko....

      Delete
    5. Hehehe...marah nampak...jgn labu nanti kena jual...hehehe

      Delete
    6. Anon 16:45..otak ko tak de pikio lain ke selain pan*** hehehe...otak busuk...

      Delete
    7. Bodoh betoi....kan Anon16.13 yg mula perkataan pan*** kan cara tak langsong ia menghina pan*** maknye.

      Delete
    8. Tu lah kalau komen komen je lah jangan sampai mencarut biar berhemah sikit

      Delete
  11. Elok la tu, satu parti tudung periuk, satu parti stesen tv... dua2 mengaku islam. Lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete
  12. Kasihan org melayu islam malaysia. Hidup susah di negara sendiri. Orang lain senang lenang. Apa peduli gst, kerajaan ambik 6%, kami sapu 15-20 %. Petronas tu syarikat yg bersih daripada sumber haram, kenapa tak keluarkan zakat? Jika 2.5 % zakat dikeluarkan drpd 50billion keuntungan Petronas, dah dapat zakat 1.25 billion. Tak ada org Islam malaysia ni akan merempat seperti yg berlaku di kulim tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang UBN mahu rakyat terus miskin supaya senang jadi barua, dicucuk hidung,dipulas telinga dan terus diperbodohkan sampai kiamat keh keh keh

      Delete
  13. Borang abis???
    hm... sapa lah... yang lupa beli kertas A4 dengan "toner" printer??

    ReplyDelete