KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 19 January 2016

PAKATAN HARAPAN SUDAH SEMAKIN RETAK APABILA PKR DAN DAP SUDAH MULA BERBALAH HANYA KERANA PAN.


Ketika DAP bergelut untuk mengikis label 'anti-Melayu' terhadap parti itu, rakan sekutunya PKR menyarankan DAP menukar separuh daripada kerusi majoriti Cina yang diwakilinya sekarang dengan Parti Amanah Negara (PAN).

Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), Chang Lih Kang berkata, sebagai pertukarannya, DAP boleh bertanding di kerusi majoriti campuran atau majoriti Melayu yang dijangka diperuntukkan kepada parti serpihan PAS itu.

"Ini akan membantu PAN mendapatkan sebilangan kerusi yang boleh menang manakala DAP mencapai transformasinya untuk menjadi parti berbilang kaum," katanya dalam satu kepada Malaysiakini semalam.

Walaupun DAP mungkin berdepan risiko kekurangan separuh jumlah kerusi yang disandangkan sekarang seandainya PAN kalah dalam semua kerusi yang ditukar itu, namun Chang berkata, ia sesuatu yang perlu untuk mengubah DAP menjadi sebuah parti untuk semua rakyat Malaysia.

Katanya, PAN boleh menang di kerusi berkenaan sekiranya DAP memberi sokongan.

ADUN Teja itu berkata DAP berada di kemuncak politiknya selepas memenangi 37 kerusi Parlimen dan 105 kerusi negeri dalam pilihan raya umum 2013.

Ini, digabungkan dengan struktur yang teratur dan ahli-ahli parti yang berdisiplin, akan menyediakan tapak yang subur untuk transformasi DAP.

Chang juga menegaskan bahawa DAP menghadapi masalah persepsi di kalangan pengundi Melayu, walaupun ia telah bekerja keras untuk memenangi hati dan minda mereka.

Beliau berpendapat bahawa punca kepada rasa tidak percaya Melayu terhadap DAP itu dikaitkan dengan modus operandinya.

Ini disebabkan oleh DAP yang aktif dalam politik di kawasan majoriti Cina, yang seterusnya menyumbang kepada tanggapan bawah ia kurang sensitiviti terhadap orang Melayu, katanya.

Beliau berkata, jika DAP hanya meningkatkan keahliannya di kalangan orang Melayu tetapi masih bertanding di kawasan majoriti Cina, maka janji transformasi itu tidak akan membantu untuk mewujudkan DAP yang benar-benar berbilang kaum.

Chang berpendapat bahawa hanya apabila DAP bertanding di sejumlah besar kerusi campuran atau kerusi Melayu, maka baru ia akan dapat memperbaiki persepsi terhadap modus operandinya.

Dalam reaksinya, seorang pemimpin Pemuda DAP mencadangkan Chang menggunapakai strateginya itu di Selangor terlebih dahulu, dengan menyingkirkan PAS dari pentadbiran negeri itu.

Pengarah pendidikan politik Pemuda DAP, Chiong Yoke Kong mencadangkan PKR terlebih dahulu menggantung semua wakil PAS di Selangor dan memberi laluan kepada rakan sekutunya yang baru, PAN.

Memandangkan DAP, PKR dan PAN telah membentuk satu pakatan baru di bawah Pakatan Harapan, maka Chiong berkata, PKR tidak seharusnya memainkan isu mengenai kubu kuat PAS.

Sebaliknya, kata beliau, kerusi PAS perlu diambil alih oleh PAN.

Belum lagi PRU ke-14 nak bermula sudah mula berbalah sesama sendiri kerana bagaimana nak peruntukan kerusi kepada PAN.

PKR sudah pasti melihat tidak mau wujud pertembungan tiga penjuru dengan hati yang berat mau tidak mau akan cuba memujuk dengan ambil hati PAS dengan tidak mau PAN bertanding dimana PAS bertanding dalam masa yang sama juga enggan menyerahkan kerusinya kepada PAN.

Pilihan terbaik diwaktu ini yang difikirkan ianya realistik dan logik ialah dengan DAP berikan kerusi mereka kepada PAN . Kerusi-kerusi itu adalah kerusi-kerusi yang mampu menang dengan mudah. Sebut kerusi mampu menang mudah sudah pasti kerusi-kerusi majoriti pengundinya kaum Tionghua melebehi 60%.

Kerusi-kerusi ini lazimnya terletak dibandar-bandar utama dan separa bandar yang hampir dengan badar-bandar utama.

Apakah DAP sanggup korbankan kedudukkan para pemimpinnya hanya demi memberi laluan kepada PAN yang amat mereka sayang dan sanjung??

Jika diteliti secara halus ianya tidak mungkin kalau diambil kisah perebutan dan permintaan PAN mau sekurang-kurangnya 24 kerusi Ahli Majlis PBT Selangor baru-baru ini .. dimana kesemua kesepuluh kerusi tersebut dan rampas dari peruntukkan kepada PKR dengan DAP dan PAS seinci pun enggan berganjak dan mengalah.

Melihat akan senario ini sudah pasti PKR kini sudah mula terhidu langkah dan keputusan sama bakal diambil pada PRU ke-14 nanti semata-mata mau memberi laluan dan tempat kepada PAN.

Yang akan menjadi mangsa perebutan dan kedegilan nanti ialah PKR jua.

Sebelum ini terjadi maka lebih baik PKR lontarkan idea terlebih dahulu betapa perlunya DAP berkorban atas prinsip kononnya nak tawan hati pengundi-pengundi Melayu pada PRU ke-14 nanti.

Ini baru babak permulaan perbalahan antara PKR dan DAP. Kita tunggu dan lihat babak-babak seterusnya yang pasti menarik, sengit dan bingit.

54 comments:

  1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP adalah Anak PAP. Sekarang Umat Islam di Penang hidup melarat.

      Nak tau apa PAP buat kat Singapore

      MESTI BACA! STRATEGI HALUS PAP PINGGIRKAN MELAYU DI SINGAPURA

      Berdasarkan buku The Singapore Dilemma - The Political and Educational Marginality of the Malay Community karya Lily Zubaidah Rahim, penulis telah mengemukakan beberapa strategi atau program yang dilaksanakan oleh parti pemerintah iaitu PAP (abang DAP) untuk meminggirkan orang Melayu Singapura secara sistematik. Strategi tersebut ialah:

      1. Mengekalkan taraf minoriti bilangan penduduk Melayu

      Akibat kemerosotan kadar kelahiran penduduk Cina, Lee Kuan Yew telah mendedahkan semasa perhimpunan Hari Kebangsaan 1988 bahawa kerajaan akan cuba meningkatkan bilangan penduduk Cina dengan membawa masuk orang Cina dari luar negara terutamanya Hong Kong.


      2. Melemahkan Kuasa Undi Masyarakat Melayu

      Bagi melemahkan kuasa undi orang Melayu, kerajaan telah melaksanakan program penempatan semula bandar dan dasar perumahan awam. Caranya ialah dengan menempatkan orang Melayu ke merata kawasan perumahan awam baru di seluruh Singapura. Kampung-kampung Melayu juga telah dihapuskan dan digantikan dengan perumahan awam moden.

      Akibatnya, tiada lagi kawasan majoriti Melayu di Singapura. Oleh itu, parti berteraskan Melayu seperti PKMS gagal untuk memenangi sebarang kerusi pada pilihanraya.

      3. Kuota kediaman etnik

      Bagi terus menyekat kuasa politik Melayu, PAP telah memperkenalkan kuota kediaman etnik. Ini bagi memastikan jumlah orang Melayu tidak melebihi 20% daripada jumlah penduduk di mana-mana kawasan pilihanraya

      Bagi orang Cina pula, kuota mereka pula hendaklah mencapai 80% di kawasan pilihanraya dan 87% di blok perumahan awam. Kuota ini dikuatkuasakan dengan tidak membenarkan orang bukan Melayu menjual rumah pangsa mereka kepada orang Melayu.

      Pada pendapat PAP, sebuah blok perumahan yang mengandungi 26% orang Melayu dianggap perkauman, tetapi dianggap sebaliknya untuk 80% penduduk Cina di sesebuah blok perumahan.

      4. Kawasan Undi Perwakilan Kumpulan (GRC)

      Selepas pilihanraya 1988, kerajaan telah melaksanakan GRC ini di mana mengintegrasikan 39 kawasan pilihanraya kepada 13 wad pemilih. Maknanya, setiap wad terdiri daripada penyatuan 3 kawasan pilihanraya yang berjiranan.

      Sistem ini menghendaki setiap pasukan GRC wajib mempunyai seorang ahli etnik minoriti. Akibatnya, parti Melayu PKMS gagal meletakkan calon dalam mana-mana GRC. Ini kerana kawasan yang mengandungi ramai pengundi Melayu seperti Eunos, Bedok dan Kampung Kembangan telah dimasukkan dalam wad GRC.

      Sistem ini selain bertujuan untuk mengukuhkan dominasi PAP dalam politik Singapura, ia juga untuk melemahkan suara etnik minoriti khususnya Melayu.



      5. Pengubahan fakta sejarah Singapura

      Bagi menghapuskan perkaitan orang Melayu dengan asal-usul Singapura, kerajaan PAP telah mengubah fakta sejarah Singapura di dalam buku teks dengan menyatakan dibuka oleh Stamford Raffles.

      Padahal, semua orang tahu bahawa Singapura yang dulunya dikenali sebagai Temasik telah dibuka oleh Sang Nila Utama dan pernah mempunyai Sultan.

      6. Peminggiran pendidikan orang Melayu

      Bahasa Melayu tiada nilai di Singapura. Semua sekolah dan universiti menggunakan bahasa pengantar Bahasa Inggeris. Maka, pelajar Melayu yang berpendidikan Melayu sukar untuk mendapatkan peluang pekerjaan di sektor awam mahupun swasta yang lebih mementingkan Bahasa Inggeris.

      PAP juga telah mengurangkan promosi persekolahan Melayu dan memotong jumlah biasiswa yang ditawarkan kepada pelajar Melayu.


      Tak mustahil perkara-perkara di atas akan berlaku di Malaysia. Kalau kita lihat sekarang pun, petanda semua perkara di atas sedang berlaku. Contohnya di P.Pinang, di mana orang Melayu di sana bagaikan sengaja ditekan hidup mereka. Mereka kehilangan tanah dan kampung tradisi,dengan bermatlamat untuk menghalau secara perlahan-lahan orang Melayu dari PP. Selagi kafir harbi DAP dibantu oleh talibarut mereka dari PAN Imayam, tak mustahil suatu hari nanti Tanah Melayu ini akan jatuh ke tangan kaum lain.

      Delete
    2. Orang PAN Imayama dan pengkhianat2 melayu dalam DAP amat setuju jika Mufti Pahang disaman dan dihina. Ini bukti2nya.
      Mungkin touch d hanjing sudah merosakkan otak mereka ini


      https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/30/umat-islam-rela-mufti-disaman-dap/

      Umat Islam Rela Mufti Disaman DAP ?

      Keadaan dan kesatuan umat Islam sekali lagi diuji oleh parti DAP berikutan DAP dilaporkan akan memfailkan saman terhadap Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) atas tuduhan fitnah yang kononnya didakwa disebarkan melalui teks khutbah Aidiladha pada Hari Raya Aidiladha yang lalu.

      Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji dilaporkan enggan lagi menerima sebarang penjelasan dan jawapan yang diberikan oleh Mufti Pahang, Datuk Seri Abdul Rahman Osman, sebaliknya beliau dan barisan kepimpinan DAP Pusat akan tetap meneruskan saman berkenaan demi memulihkan maruah parti berkenaan di negeri Pahang.

      Dalam keadaan ini, sekali lagi DAP bertindak melampau dengan berterusan menekan JAIP berhubung isi khutbah berkenaan. Adakah dengan kandungan isi khutbah yang berbunyi “Perpecahan ini ialah kerana orang Islam lebih mengutamakan parti politik seperti Umno, PAS, PKR dan juga Gerakan Harapan Baru, lebih daripada Islam. Malahan terdapat segelintir umat Islam yang menyertai DAP, yang jelas bertentangan dengan Islam,” ini disifatkan sebagai memfitnah?

      Sepanjang penelitian, tiada salah dengan teks khutbah berkenaan kerana jelas hari ini begitu ramai anak Melayu yang bertindak menyertai DAP seperti A. Samad Said, Rara, Melati, malah Pengerusi DAP Pahang sendiri juga anak Melayu yang beragama Islam.

      Dalam syariat Islam jelas menerangkan bahawa wajib taat kepada ketua yang sama agama dengan kita selagi dia tidak melanggar syariat Allah. Adakah ini boleh dianggap memfitnah DAP?

      Apa yang menarik untuk disaksikan dalam polemik antara Jabatan Agama Islam dan DP ini adalah, sejauh mana keberanian orang Islam samada dari UMNO mahupuun PAS untuk mempertahankan intergriti JAIP dalam menghadapi serangan DAP.

      Sejauh pengetahuan, umat Islam di Pantai Timur adalah yang paling taat dalam beragama dan seharusnya dalam keadaan meruncing begini mereka tampil kehadapan mempertahankan JAIP dari terus menerus diaibkan oleh DAP Pahang.

      Andai kaum Melayu boleh dihimpunkan dalam Himpunan Rakyat Bersatu yang baru lalu tanpa mengira fahaman politik, kenapa tidak kali ini dalam usaha mempertahankan kredibiliti Jabatan Agam Islam Pahang?

      Delete
    3. Yang suci adalah DAP yang anti Islam dimata PAN Imayam. Dimata PAN Iamayam, sehina2 manusia adalah orang islam keturunan melayu

      Delete
    4. Hahaha..melayu melarat kerana dap perintah, adakah penindasan pada melayu dipulau pinang atau melayu sdr kebykkannya tidak mampu bersaing hanya harapkan bantuan semata2! Tidakkah kaum cina ditindas oleh pemerintah umno yg memberi bantuan hak istimewa pada melayu tidak pada cina dan cina berusaha ubah nasib mrk tanpa bantuan umno!! Masalah bukan pada bangsa tetapi pada kebiasaan hidup diberi bantuan acap kali tetapi tidak berusaha sdr utk ubah nasib mrk. Melayu terlalu mengharapkan bantuan tetapi kurang membantu memberi tetapi bangsa cina byk memberi bantuan dan sokongan dgn ini baru ada sekolah cina tokong2 yg berkaitan tetapi tidak melayu byk dibantu kerajaan. Usah kaitkan kaum dan agama kerana resis tidak mahu menerima kelemahan kejahatan kejahilan ketamakkan mrk yg lebih menerima dari memberi.

      Delete
    5. Anon 12:56,

      Komen kamu menunjukkan kamu tidak mengetahui sejarah negara ini. Dasar 'pecah dan perintah' penjajah British telah menyebabkan kaum pendatang bertapak kukuh dalam bidang ekonomi dan orang Melayu ketinggalan jauh dalam bidang ekonomi.

      Apabila negara ini merdeka, DEB diwujudkan untuk membantu orang Melayu dan bumiputera lain. Persoalannya ialah VIP mana yang menyalurkan projek-projek kuota bumiputera kepada kaum kapitalis yang bijak melobi orang politik dan menyebabkan orang Melayu masih hidup miskin? Akibatnya DBP gagal mencapai matlamat!

      Maka jelas kaum kapitalis telah sabotaj orang Melayu !

      Delete
  2. DAPigs PARTI RASIS YANG "MELACURKAN" BUDAK MELAYU!!!

    Kesimpulannya mudah. Perkara itu memang tak dapat nak dinafikan oleh puak - puak DAPigs tu walaupun dikalangan pemimpin parti mereka sendiri. Bagi la alasan macam mana sekali pun.

    Hakikatnya, DAPigs tu sebuah parti Chauvanist yang suka mempergunakan orang lain demi memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Terutama dikalangan orang Melayu sendiri.

    Kalau kita tengok sekarang pun, apa peranan yang diberikan oleh kepimpinan DAPigs kepada wakil rakyat berbangsa Melayu dikalangan mereka sendiri? Apa yang DAPigs dah buat?

    Di Pahang, ada dua orang wakil rakyat Melayu dari kalangan puak - puak DAPigs ni. Apa yang dua orang wakil rakyat DAPigs tu dapat? Dimana kedudukan mereka dalam parti tu?

    Yang sorang jadi Ahli Parlimen. IRONIKnya, bila ada program DAPigs dikawasan Parlimen dia sendiri, batang hidung Ahli Parlimen tu pun tak pernah nampak. Nak tengok bayang pun susah.

    Betul dia Ahli Parlimen DAPigs berbangsa Melayu. Tapi apa yang dia buat untuk orang Melayu dikawasan Parlimen dia? Apa yang dia perjuangkan untuk mereka? Satu Habuk pun tarak.

    Yang sorang lagi tu dapat jadi ADUN. Tapi, perangai Haramjadahnya lebih kurang sama je. Ada jawatan dalam parti pun sebab sebelum ni dia main buah ugut untuk dapatkan jawatan.

    Mungkin separuh orang tak tau. Tapi itulah hakikatnya. Bila dia pegang jawatan sebagai Pengerusi Negeri, ramai dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri yang tak suka. Berbulu je diorang dibuatnya.

    Sampai tahap, bila nak bertanding semula, Si ADUN DAPigs tu diugut oleh kepimpinan DAPigs dikawasan DUN dia sendiri. Itu kedudukan orang Melayu dalam DAPigs sebenarnya.

    Walaupun Si ADUN Melayu DAPigs tu sebelum ini lantang mempertikaikan Khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), tapi itu pun belum cukup.

    Setakat jadi Barua nak menghina agama dan bangsa sendiri, apa gunanya? Adakah itu tujuan puak - puak DAPigs tu mengangkat pemimpin - pemimpin dikalangan orang Melayu ni?

    Maka, tak payah la puak - puak DAPigs tu nak bangga sangat dengan ahli - ahli Melayu mereka. Pokok pangkalnya, ahli Melayu dalam DAPigs tu bukan sahaja mengadaikan maruah bangsa. Tapi setakat jadi Barua DAPigs!!! Itu je yang layak buat orang Melayu dalam DAPigs!!!

    ReplyDelete
  3. 26 Kampung Melayu Penang Hilang Dari Google DAP

    Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

    Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

    Sekarang PAN Imayam Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara. Lebih teruk PAN Imayam menganggap Abuya Sifoo Bukit Penang Lebih suci dari Sheikhul Azhar.

    Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

    Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

    Luahan rasa rakyat,
    Aku Anak Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rumah Penduduk KG Diroboh, Dihalau, Terima RM2,000 & Lim Guan Eng Lari Tidak Mahu Bantu Mereka.

      Sejak akhir2 neh aku memang menyirap dengan LGE. Makin lama makin terserlah sikap sebenar dia yang haprak nak mampos. Ya ya ya, ini sesi mengumpat Lim Guan Eng.

      Bermula dengan muka tak malu ponteng parlimen dan p parti.
      Kemudian dengan muka tak malu dok gaduh dengan Hadi isu ponteng mesyuarat partisan.
      Kini ditambah dengan isu muka tak malu tutup pintu dari berjumpa dengan penduduk2 KG yang tertindas.

      Sebelum neh. LGE dikatakan kalau takde hujan, maka takde la banjir di Penang. Ini pun aku rasa siyes fak.

      Betul ke tak betul malaon tue cakap macam tue. Sampai sekarang aku tertanya2 akan kebenarannya. Kalau betul, betul la dia cakap macam tue tolong jangan bagi aku nampak muka dia. Kaki aku neh silap2 boleh terbang melayang kat muka dia juga nanti kalau dah geram2 sangat kan.

      Apa yang berlaku?

      Isu neh tak mendapat perhatian meluas di laman sosial pro pembangang err silap, pro pembangkang disebabkan berlaku di Penang. Kalau berlaku di negeri yang pro kerajaan baru la saf2 pembangang err silap lagi pembangkang akan pickup dan sebar.

      Sama seperti jika isu2 yang berlaku di negeri2 pro kerajaan, saf2 kerajaan pun taknak pickup. Jika di negeri pro pembangkang baru depa laju2 sebar bajet prihatin. Ini la wayang partisan beb. Hancur. Macam sial otak dorang.

      Berbalik kepada isu di atas.

      - Berlaku di Butterworth, Penang.

      - Nama kampung, KAMPUNG SUNGAI NYIOR.

      - Apa yang berlaku ialah tanah di kampung tersebut telah dijual kepada pemaju.

      - Maka tanah2 di kampung tersebut telah menjadi milik syarikat swasta.

      - Bila tanah2 tue dah jadi syarikat swasta yang punya, maka logik la depa nak halau mereka2 yang duduk atas tanah milik mereka atas nama pembangunan.

      - Itu otak cara kapitalis babi berfikir. Memang depa akan fikir logika macam tue.

      - Hakikatnya. Sebagai pemilik tanah dan kau sewakan tanah kau ke atas orang lain untuk dijadikan tapak rumah, kalau ko nak jual tanah, kau patut inform tuan rumah awal2. Untuk mereka alert dengan sebarang kemungkinan.

      - Kemudian kau deal dengan pemaju untuk bagi pampasan yang sama dengan nilai rumah yang dirampas. Kalau kau rampas rumah atas tanah, maka ganti balik rumah atas tanah. Ini rumah orang kita tengah cakap. Bukan citer pasal tanah kosong. Rumah tempat orang berlindung dari hujan panas. Jangan fikir senang kau aje. Kenapa bukan sama2 senang dan sama2 rasa bahagia.

      - Then, apa yang si pemaju buat ialah pemaju beri mereka notis pengusiran.

      - Notis pengusiran dalam tempoh yang sangat singkat. Ikut notis awal, mereka akan diusir pada jumaat yang baru lepas. Tapi still tak berlaku apa2 perkara lagi ketika ini. Mungkin disebabkan penduduk kampung melawan.

      - Syarikat yang diberikan hak untuk memajukan kawasan perkampungan tersebut.

      Dan ini ialah hujah2 bayangan penjilat LGE.

      - LGE sibuk. Nak jumpa tak buat appointment dah kenapa kau?

      - LGE takde kat office. Dia tatau.

      - Ini semua fitnah dari penduduk kampung untuk burukkan DAP.

      Delete
  4. DAP laknatullah racist anti Islam disokong oleh PAN Imayam pimpinan Mat Sabu

    ReplyDelete
  5. DAP is Bodoh Sombong



    Raja Petra Kamarudin

    The Malays have a special term not found in the English language. This term is bodoh-sombong and based on a literal translation means ignorant-arrogant. Basically it refers to someone who is ignorant but it too arrogant to realise that he or she is ignorant and thinks he or she is clever.

    The reason why I say that DAP is bodoh-sombong is because they are planning to hold their new party election this year. Actually they cannot hold a new party election because their earlier party election held in 2012 is null and void. So they need to rectify that defective party election first before they can talk about a new party election.

    It is like a student wanting to sit for his/her STPM/HSC examination when he/she has failed the SPM/MCE examination. And to make matters worse, he/she failed the SPM/MCE examination because he/she was caught cheating. And when told that he/she needs to re-sit for the SPM/MCE examination, he/she refuses and insists on sitting for the STPM/HSC examination.

    On 15th and 16th December 2012, DAP held its party congress cum party election in Penang. The congress was done in a hurry (and quite secretly, too, on top of that) with no public fanfare while the notice to the meeting was sent out within less than ten days.

    The total number of delegates eligible to attend the congress was 2,576. However, around 1,300 eligible delegates did not receive their notice to attend the meeting.

    Hence only 1,823 delegates attended the congress. However, amongst those 1,823 delegates, 547 were deemed illegal because they were not eligible to attend the congress or to vote in the party election.

    So there were three things that were wrong here. First was the inadequate notice period. Next was that not all the eligible delegates received their notice. And, finally, around one-third of the delegates were illegal because they were not eligible to attend the congress or to vote.

    When the poll results were announced, Tan Seng Giaw was very furious and he stood up to protest and alleged that the votes had been manipulated. Two weeks later, on 4th January 2013, Tony Pua announced that there was an error in the counting of the votes and he blamed a computer glitch for this error.

    On 14th January 2013, a group of DAP members lodged a complaint with the Registrar of Societies (RoS) and alleged that there was fraud in the party election, manipulation of votes, illegal delegates voting in the party election, failure to issue proper notice of the meeting, many eligible delegates not receiving the notice, and so on.

    Section 14 (1) of the Societies Act 1966 says that you must file your Annual Returns with the RoS within 60 days. DAP filed its Annual Returns on 8th February 2013 but the Minutes of the Meeting were not included. Hence the Returns were incomplete and had to be rejected.

    Anyway, to cut a long story short, the issue here is very simple. DAP has to hold its December 2012 party election again. In short, it has to be a re-election and not a new election. Any decision made since December 2012 is null and void because the party election, and hence the committee elected/appointed since then, is also null and void.

    Even if DAP sends out a notice for a new party election it would be null and void because it is being done by an illegal committee or secretary. The only way to solve this would be too recall all those 2,576 eligible delegates to the December 2012 congress and hold the party election all over again.

    And, this, DAP has refused to do. And, until it does, the party is more or less in limbo. It cannot hold any new party election. It cannot sign any surat watikah for its candidates to contest the next general election under the party banner. And much more.

    In the previous general election, PAS offered DAP to contest the election under their (PAS) banner. Maybe in the next general election DAP can contest under Amanah’s banner instead considering that Amanah is a DAP proxy anyway.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam d talibarut pula adalah Bodoh takbur

      Delete
    2. TINGGI SANGAT KE PENDIDIKAN SI MAT SABU TU!!!

      Aduhai! Tak mampu pihak Kerajaan nak ikut saranan yang diberikan oleh Presiden parti "Periuk" yang dipimpin Si Mat Sabu ni. Cadangan dia terlalu bijak sangat untuk dilaksanakan.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, Si Mat Sabu tu kata pihak Kerajaan tak payah nak mengabihkan masa buat akta yang bukan - bukan bagi mengekang keganasan agama ni.

      Si Mat Sabu tu kata, kalau nak kekang perkara tersebut dari berlaku, cukup hanya setakat bagi 'Pendidikan' je. Tak perlu nak susah - susah melaksanakan akta - akta yang dilabelkan 'Mengarut'.
      "Kekang keganasan dengan pendidikan dan demokrasi dan sebagainya. Tidak perlu akta-akta baru. Akta lama pun mengarut," katanya kepada pemberita di Retreat Kepimpinan DAP di Subang Jaya hari ini.
      Bahkan kata Si Mat Sabu, pihak Kerajaan kena tiru pendirian yang dibuat oleh parti "Periuk" pimpinan dia yang secara konsisten menolak keganasan sedemikian berlaku di seluruh Negara.

      Tapi mungkin Si Mat Sabu tu lupa. Setinggi mana 'Pendidikan' yang dia sendiri miliki? Entah ceruk mana punya pondok dia belajar, tiba - tiba je nak cerita pasal bab agama dan sebagainya.

      Lepas tu ada hati pulak dia nak mengajar orang lain suruh tingkatkan pendidikan sedangkan dia sendiri pun PEMALAS. Macam tu pun Si Mat Sabu tu masih tak sedarkan diri lagi?

      Soalnya sekarang, walaupun diberikan pendidikan setinggi mana sekali pun tapi kalau takde akta tertentu, macam mana pihak Kerajaan nak ambik tindakan terhadap mereka yang terlibat?

      Sedangkan Si Mat Sabu tu sebelum ini pun pernah menjadi tanahan dibawah Akta ISA. Adakah itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri 'Kurang Berpendidikan'?

      Walhal, akta ISA tu sebelum ini dibuat khusus untuk mengekang keganasan puak - puak Komunis dan juga pengganas. Hakikatnya, yang menyertai kumpulan IS tu pun bukannya BODOH macam Si Mat Sabu tu. Ramai dari kalangan mereka ada pendidikan tinggi!!!

      Delete
  6. Omak kau pun dah lama retak akibat berbalah antara Khalid dan Azmin. Sekarang kerja Omakkau jadi batu api laga sesama kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam talibarut DAP

      Delete
    2. Omakkau balaci umno

      Delete
    3. memanglah Omak dah retak...
      malah dah terbelah dua pun sejak lahir....
      kihkihkih....

      Delete
    4. Anon 18:50 aku rasa kau lahir dari lubang bontot emak kau sebab emak kau tak ada pepek kot.

      Delete
  7. sbb itulah Kamarudin Jaafar agak bijak bacaan politiknya...kenapa dia masuk PKR dan tidak PAN, w/pun sama2 kecewa krn kalah?...sudah pastinya PAN adalah liabiliti kpd PH pd PRU nnt...amat menarik episod seterusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang kita rasa tak pelik. Sebab sebelum ini pun dah ada pendedahan mengenai sumber Dana Kewangan yang diperolehi oleh puak - puak DAPigs ni melalui bantuan Rejim Israel.

      Perkara tersebut telah dibangkitkan semula oleh Pengarah Penyelidikan PAS Pusat yang turut memetik laporan yang dibuat oleh Bekas Pembantu Khas kepada Si Tokong DAPigs tu sendiri.

      Katanya, sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu, DAPigs memperolehi Dana Kewangan yang hampir mencecah sebanyak RM 1.2 billion dari Rejim Zionist tu melalui Kedutaan mereka di Singapura.

      Berikutan pendedahan semula itu, Si Tokong DAPigs dan beberapa orang lagi pemimpin DAPigs kata mereka akan ambik tindakan undang - undang. Tapi sampai hari ni, satu habuk pun tarak!!!

      Kenapa diorang tak ambik tindakan tersebut? Kenapa sampai hari ini diorang masih tak failkan saman terhadap pihak yang membangkitkan isu tu? Terutama terhadap Bekas Pembantu Khas Si Tokong DAPigs tu sendiri.

      Rakyat masih lagi tertanya - tanya, apa yang cuba disembunyikan oleh puak - puak DAPigs tu sehingga membuatkan diorang terpaksa menangguhkan tindakan tersebut selama 5 tahun?

      Apa yang jelas, sehingga setakat ini, kemungkinan puak - puak DAPigs tu menerima Dana Kewangan sebanyak itu memang wujud. Maka, itu yang membuatkan kita rasa tak heran sekiranya diorang kata diorang 'Banyak Peluru' Nak sponsor PAN Imayam d talibarut

      Delete
  8. Hati2!!!!! Omak kau dh jd agen umngok dn be end

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fook Your Self balaci PAN Imayam. Satu hari PAN Imayam tak anti Melayu Islam tak sah.

      Mungkin bagi brader ni. DAP lebih suci Dari Mufti Pahang.

      Oooo Mufti Pahang dihina oleh DAP pasal khutbah kao senyap!!

      Dasar talibarut DAP. DAP pula anti Melayu Islam

      Delete
    2. betol tu..komen2 kat blog ni pun banyak spam je..kesian omakkau..kah3

      Delete
  9. Salam mana 2.6b ? ,

    Institut Pegajian Tinggi Awam (IPTA) Negara perlu mencari sumber dan peruntukan mereka sendiri, kata Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Idris Jusoh.

    lagi 5 tahun nak capai negara maju baru nak sedar benda ni. dikhabarkan ade ipt yang bergantung 80% kepada kerajaan (duit rakyat ) . Patut boleh kasi semua buat degree tanpa berasaskan kePANdaian. Produk pun puki ayam (PA) je.

    ipt negara lain jana pendapatan mereka sendiri melalui RnD. contohnya, The University of Cambridge has received a multi-million pound pledge to fund Israeli scientists interested in pursuing post-doctoral research at the university.

    One of the university’s benefactors, the Blavatnik Family Foundation, donated the money.

    The British Council in Israel, which promotes academic and scientific exchange between the two nations, will administer it.

    ipt Malaysia yang diterajui oleh cendiakawan taik kucing yang kerjanya memberi lecture hasil kajian orang lain seperti ikan menunggu gaji disuap setiap bulan cukup memalukan.

    mane kajian u all? yang boleh dibanggakan pun kajian Dr Othman Yatim, yang lain hanya hafal lulus periksa kemudian ajar orang lain guna penemuan orang lain. cendiakawan kah itu?!

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , spm > 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan pekerja am ) Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  10. Takutnyaa anuar abdul rahman takut omakkau jadi agen umngok yang dia tu jadi agen Dapig tak takut pulak.Pelik sungguh puak jebon ni falsafah mana yang dia pakai tak tahu lah.Memusuhi bangsa dan agama nya sendiri sudah jadi matlamat hidup mereka...kaum masai afrika pun tak sebodoh macam ni

    ReplyDelete
  11. Teringat Perak , atas usaha DAP, maka MB Nizar si boneka DAP itu, sekolah cina dapat 999 tahun pegangan tanah negeri Perak.

    Dan ia cuma untuk SEKOLAH CINA. sekolah Tamil tak dapat. deh? Cina saja?? sekolah Tamil mana? mana?

    Sampai sorang uncle berbangsa Sri Langka berkata kpd saya perkara beri pajak 999thn kpd sekolah cina itu melampau dan tak masuk akal.

    So, apakah DAP ni betul2 parti pelbagai kaum?
    Atau cuma utk Cina saja. ahli Melayu India jadi macai saja.

    ReplyDelete
  12. bukan retak tetapi dah hancur berkecai ,oamk kau kau tak tahu ke.bodoh punya bloger/certa yang retak ,tetapi tak tahu parti dan hancur.cepatlah cari maklumatnya .

    ReplyDelete
  13. DAPigs SENDIRI TAK SUKA AHLI MELAYU!!!

    Harap Muka Cantik, tapi Layak Jadi BARUA je!!!
    Heh! Siapa kata parti DAPigs tu bukan parti Chauvanist, nampak sangat la diorang ni ada masalah mental sebab tidak mengikuti perkembangan dalam dunia Politik parti Kiasu itu sendiri.

    Jika sebelum ini DAPigs mengaku kata parti mereka terdiri daripada berbilang kaum dari segi kepimpinan, tetapi itu semua hanya sekadar 'Wayang' mereka semata - mata. Semua orang pun tau.

    Hakikatnya, DAPigs tu dikuasai oleh satu bangsa yang sarat dengan agenda subversif yang sengaja tidak didedahkan kepada umum. Depan lain, belakang lain. Itu sifat sebenar DAPigs.

    Tapi ramai yang terkeliru dengan parti Ultra Chauvanist ini bila mereka menampilkan calon Melayu bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang lalu. Cuba tengok apa jadi kepada mereka sekarang?

    Dimana kedudukan Si Ahli Parlimen Raub dalam kepimpinan DAPigs? Dia hanya sekadar bertanding atas tiket DAPigs, tetapi kewujudan dia tidak pernah lansung diiktiraf oleh parti itu sendiri.

    Bahkan, Si Ahli Parlimen Raub itu juga turut dilihat seolah - olah menjadi "Kera Sumbang" apabila dia bergaul dengan kepimpinan DAPigs diperingkat Parlimen. Takde orang peduli pun ke dia.

    Bagaimana pula dengan nasib Si ADUN DAPigs di Mentakab? Adakah dia diiktiraf oleh puak - puak DAPigs tu selepas menang dalam Pilihan Raya Umum yang lalu? Jawapannya TIDAK.


    Ingat tak apa yang berlaku pada dia baru - baru ini sewaktu pemilihan parti itu berlansung diperingkat Negeri? Bukan ke Si ADUN DAPigs Mentakab tu telah diugut dengan Bangkai Ayam Mati?

    (Baca Kat Sini: Surat Ugutan Desak ADUN DAPigs Jangan Bertanding)

    Itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni memang Anti-Melayu, Anti-Islam dan Anti-Bumiputera. Diorang bukan boleh terima sekiranya ada orang Melayu yang menyertai parti itu dan diberi kedudukan tinggi.

    Perkara itu juga turut diakui oleh pemimpin DAPigs yang menyifatkan wujud sifat benci dikalangan pemimpin serta ahli parti itu sendiri terhadap keahlian dikalangan orang Melayu dan Bumiputera.
    "Ada ramai pemimpin DAP yang mahu DAP menambahkan keahlian daripada kaum Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak.
    "Tetapi dalam masa sama, ada juga ahli dan pemimpin DAP sendiri tidak begitu senang dengan cadangan DAP hendak mencapai 50 peratus ahlinya daripada orang Melayu dan Bumiputera dari Sabah dan Sarawak," katanya pada Forum bertajuk 'Mampukah Parti Pembangkang Memenangi Undi Melayu Pada PRU14' di sini, malam semalam.
    Apa yang pasti, DAPigs tidak pernah sekali pun mengiktiraf kewujudan orang Melayu. Bagi mereka, orang Melayu ni hanya setaraf Kuli je. Kalau nak jadi pemimpin, boleh blah!!! Kalau setakat jadi Barua dan Macai diorang, boleh la!!!

    ReplyDelete
  14. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal-usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  15. semakin lama semakin nampak bodoh pimpinan pas ni....

    mmg dasar dan sikap pemimpin mereka suka sibuk hal rumah org lain, patut la dlu isu cerai taklik talak 3 tu mereka la yg paling kuat bunyi walhal tu rumahtangga org lain yg dorg sibuk sgt ape hal...

    ReplyDelete
  16. bersungguh2 parti telur penyu memusuhi Amanah hingga hilang kewarasan otak

    bersungguh2 memutus silaturrahim sesama islam sedangkan mulut kata blh kerjasama sama dgn sesapa saja.. sebenarnya hanya dgn umnu dn najib.

    bagaimana kita tk kata pemimpin pas berfikrah syiah. sebb asas perjuangan pas sama dgn syiah iaitu dendam kesumat yg membara terhadap Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersungguh2 PANtat busuk memusuhi PAS..tapi tak juga berhasil malah ketaikan, kebusukan dan kehancuran PANtaik semakin terserlah sebab tu semakin tak laku..kesian PANtaik...kahkahkah kihkihkih kuhkuhkuh..

      Delete
  17. pengikut pas berfikrah khawarij. bila pemimpin kata Amanah pengkhianat mesti dihapuskan (kalau sampah dibakar, kalau manusia dibunuh la kot).. pengikut pas mengambil itu sebagai kata2 ulamak yg wajib ditaati kerana percaya taat ulamak bermakna taat Allah dan Rasul saw.

    inilah fikrah khawarij yg suka menghukum.

    klu pemimpin tk kata membela kepentingan rakyat itu jihad, maka takdelah pengikut nk susah payah membela isu2 rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengikut pan berfikiran taik bila pemimpinnya dah jadi kepala taik.

      Delete
    2. Dah nampak blogger omakkau dok kacau bilaukan pembangkang asyik dok hentam pembangkang yg nak hancurkan UMNO...citer pasal UMNO satu habuk pun tak dak? Agak2 dah dapat fulus dr Kak Mah kot banyak ke Kak Mah bagi? Ada billion billion?
      Sampai kiamat laa UMNO perintah mesia...pembangkang dok tarang satu sama lain...UMNO dok bertepuk tangan omakkau dok libas mereka yg nak jatuhkan kerajaan zalim...cuba solat istikharah wahai omakkau agak2 betul ke agenda yg omakkau dok hentam dalam blog dia ni? Jgn nanti di pdg mahsyar byk soal jawab....nauzubiLLAHiminzaalik...tepuk dada tny iman...berubahlah...KENALI MUSUH KITA SEKRG UMNO UMNO UMNO KITA NAK JATUHKAN UMNO FAHAM BAHASA KE TAK?

      Delete
  18. pengikut sudah merasa sgt beriman dan atas landasan betul dgn slogan wala kpd ulamak.. ulamak pas mesti benar sentiasa.

    pas nk perkudakan pkr. sebb dah lama termakan hasutan zuhdi dan senik bahawa pas diperkuda dap dan pkr.

    ReplyDelete
  19. rasanya dendam pas bukan hanya pada Amanah tapi lebih jauh iaitu dendam peribadi hadi kpd anwar.. yg kini sudah dijadikan agenda perjuangan parti telur penyu.

    org mcm rafizi yg banyak perjuangan kelaur masuk lokap dgn saman lagi utk membela isu rakyat dgn professionalismanya hendak dipinggir pas.

    jgn tak percaya puak haji serban kontot ni benci rafizi sebab dia berjuang isu rakyat yg professional yg tkde tokoh pas boleh buat.

    begitu juga pas menjadi hantu raya kpd umnu dn najib. kerana rafizi ini suatu ancaman yg byk mendedah penyelewengan najib dn umnu. sudah tentu dibenci umnu.. maka ia perlu dibenci pas juga.

    ReplyDelete
  20. INI YANG PAS TENGAH CARI:

    REDHA Allah..Tapi kamu berkawan dgn PENZALIM.

    HUDUD.......Tapi semasa pembentangan Prliment president Pas berada di jepun.

    SETIAKAWAN..PAS dah putuskan dgn DAP..Sekarang ugut PKR pula.

    PENERAPAN NILAI ISLAM..Tapi chief penerangan sudah kantoi memfitnah orang .

    AMANAH.....Tapi naib presedent ulama dunia tak amanah dgn kerja2nya dengan terlalu kerap ponteng.

    BERAKHLAK MULIA..tak nampak walaupun 1% ahklak para2 ambia.yg nampak ahklak abu jahal, abu lahap ada la.

    MENOLONG RAKYAT..Tapi yg nampak,kamu sapu duit rakyat ada la.

    MENGAMBIL TAHU kesengsaraan rakyat...Tak nampakpun..yg nampak kereta velfire tontowi..bmw din ayam adala, RANGE ROVER NIK AMAR, Mercedes Benz anak Senik...nik abuduh pakai kereta apa ya?

    BERPERINSIP......Ini MEMANG TAK ADA LANGSUNG..hari ini kata lain, esok kata lain.

    NAK JADI PENASIHAT....MUNTAH MENDENGARNYA.....HUWWEEEEEKKK!!!!

    ReplyDelete
  21. Lebih dari dua tiga kali baca ..apa pulak ambil tindakan menyerahkan kepada Lembaga Displin ? Ya Tuhan, berikanlah mereka petunjuk supaya kembali ke pengkalan jalan MU.

    Semasa pilihanraya kecil di Permatang Pauh, beberapa ahli PAS telah berdemo dengan mengangkat plakad yang mengutuk parti PKR kerana tidak bersetuju dengan hudud Hj Hadi. Demo ini berlaku beberapa kali termasuk lah membaikot kempen. PKR tidak menulis surat malah tidak membalas dengan mengambil tindakan ke atas mereka.

    Banyak lagi kacau-bilau yang telah di lakukan semasa pilihanraya kecil tersebut. Semua nya lebih teruk dari sekadar menghadiri majlis ceramah AMANAH.

    Sebelum ini bila Polis melarang ceramah Pakatan Rakyat, PAS mengutuk ketidak-adilan Polis. Alih-alih, PAS pulak yang menghalang orang beri ceramah.

    Ini lah nama nya kerjasama walaupun tidak ada kepentingan seperti apa yang dikatakan oleh Datuk Ahmad Yakub. Sama lah jugak PAS dengan UMNO yang tidak ada kepentingan tetapi semata-mata kerana kerjasama.

    Ini mesti dapat petunjuk selepas solat sunat supaya menulis surat amaran kepada pemimpin PKR Kelantan...

    ReplyDelete
  22. One word. Depa dengki! Come on lah..mat yaakob ka..nik amar ka..kamu tu usia aje tua..tapi, pemikiran bodoh.

    Kamu dapat merasa pangkat dan kemewahan gaji besar pun, selepas PAS memerintah kelantan dibawa TGNA.

    Sebelum tu..di manakah kamu...mat yaakob dan nik amar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAKYAT KELATE DOK TUNGGU PRU14 BERASO NAK PANGKOH UMNO PLOK LAMBAT WEIH PILIHANRAYA BUAT CEPAT LAA NAJIB OIII KITO NAK PAKOH BN NI BUI KO BN PLOK PERITOH KELATE.....PASTU BLEH TGK PEMIMPIN PAS BALIK KEJE JADI USTAZ PLOK NGAJA PONDOK

      Delete
  23. Bila PKR "dipecat" oleh Pas kita nak tengok bagaimana pula rentak tari Pas dalam kerajaan Selangor. Adakah dia keluar dari kerajaan Selangor atau masih dakwa sebahagian daripada kerajaan negeri Selangor.

    Tetapi berdasarkan tindakan Pas yang terdahulu dalam mengendalikan krisis dengan DAP, kita lihat Pas mengamalkan dasar "muka tebal". Haram bekerjasama dengan DAP di Pulau Pinang tetapi halal bersama DAP di Selangor.

    Apakah Pas sekali lagi akan merealisasikan konsep "letak muka di tapak kaki" sekali lagi di mana akan haram bersama PKR di Kelantan tetapi sunat muakkad bersama PKR di Selangor.

    Sesungguhnya benarlah dalam Pas ada banyak kepala ular yang bertindak bersendirian tanpa memikir dengan mendalam implikasi kepada kepala yang lain.

    ReplyDelete
  24. woi ulamak....ambillah tindakan disiplin ke atas Tantawi kerana melakukan kerja fitnah.dalam Pas mana ada bolih fitnah orang.

    ini orang pergi ke majlis yang baik nak amik tindakan disiplin.....gila ke

    ReplyDelete
  25. Presiden parti MyPPP Tan Sri M.Kayveas menyokong Pas bekerjasama dengan Umno demi perpaduan kaum dan kestabilan politik di negara ini.

    Beliau berkata penyatuan kedua-dua parti politik itu dapat mengukuhkan perpaduan terutama dalam masyarakat Melayu bagi memacu negara ke tahap yang lebih maju pada masa akan datang.

    Kalau orang Melayu sendiri tidak bersatu-padu, mereka akan kehilangan kuasa politik di masa hadapan," kata Kayveas yang menyatakan MyPPP akan terus bersama-sama Barisan Nasional (BN).

    Katanya politik negara juga bakal berdepan situasi kucar-kacir sekiranya tiada perpaduan dalam setiap kaum.

    # ha....tok sami dah sokong tu...cepat isi borang Pas weih....menda baik tak elok ditangguh-tangguh....

    ReplyDelete
  26. Datuk Johari Abdul berkata, kedua-dua parti PKR dan PAS hanya mempunyai hubungan tidak rasmi.

    Ketua whip PKR itu berkata, tidak terdapat sebarang ikatan "hitam putih" antara PKR dan PAS berhubung perkara tersebut.

    Jadi Aku nak pegi majlis Amanah, ikut akulah..Pas peduli apa?

    Kamu (Pas) pegi bercium dengan Umno ada PKR kesah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ni kita layan je mcm kita layan org separuh siuman...walau pun byk yg gila dlm parti tu...

      Delete
  27. Ada juga org yg dengki dgn PAN

    He3 kesian

    Slmt Maju jaya PAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul..terus maju menuju ke dlm tong taik...jngn lgi memandang kebelakang.

      Delete
  28. Yang terbaru....Nasrudin pakar siku dam lutut kantoi fitnah Ketua Menteri Lim Guan Eng. Ini ulamak jenis memalukan umat Islam. Fitnah memfitnah budaya PAS. Bapa borek anak rintik. Yang memalukam mengaitkan nama tuhan selepas solat sunat dapat petunjuk tidak perlu minta maaf sedangkan maaf memaafkan tuntutan Islam. Hebat sungguh ulamak PAS serban besar bakul ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kafir pun sering mengkritik juge bro. Ko x baca bible ke.

      Delete
  29. Dah nampak blogger omakkau dok kacau bilaukan pembangkang asyik dok hentam pembangkang yg nak hancurkan UMNO...citer pasal UMNO satu habuk pun tak dak? Agak2 dah dapat fulus dr Kak Mah kot banyak ke Kak Mah bagi? Ada billion billion?
    Sampai kiamat laa UMNO perintah mesia...pembangkang dok tarang satu sama lain...UMNO dok bertepuk tangan omakkau dok libas mereka yg nak jatuhkan kerajaan zalim...cuba solat istikharah wahai omakkau agak2 betul ke agenda yg omakkau dok hentam dalam blog dia ni? Jgn nanti di pdg mahsyar byk soal jawab....nauzubiLLAHiminzaalik...tepuk dada tny iman...berubahlah...KENALI MUSUH KITA SEKRG UMNO UMNO UMNO KITA NAK JATUHKAN UMNO FAHAM BAHASA KE TAK?

    ReplyDelete
  30. Penduduk di setiap kampung di sarawak x mahu memberi atau membenarkan pemimpin2 pas dr semenanjung untuk menggunakan kampung, markas atau rumah untuk dijadikan tempat buat ceramah pada masa ini kerana mereka sudah kena banyak kali tertipu dengan pemimpin pas atau calon pas kerana duit untuk sewa rumah n juga belanja makan minum tempat rumah itu digunakan untuk buat ceramah sampai sekarang x dijelaskan lagi oleh pemimpin pas yg kaki putar belit n sebab itulah pas tak di terima oleh rakyat sarawak dlm pilihanraya negeri sarawak pada bulan mac ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. cepat kaya dan kepengen menang angka togel 2d 3d 4d 5d 6d.

      ,,.,KISAH NYATA ,
      Aslamu alaikum wr wb..
      Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
      dan berbagi kepada teman2 melalui room ini,
      sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
      dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
      namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
      hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
      akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
      saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma,
      SUAMI saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan utang yg menumpuk,
      demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
      ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
      dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
      dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan NYI SEWIKA hidupnya kembali sukses,
      awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
      dan melihat langsung hasilnya, `
      saya akhirnya bergabung dan menghubungi NYI SEWIKA di No 0853-7778-3434
      Semua petunjuk NYI SEWIKA saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim,
      Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya,
      akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
      semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
      kini saya kembali sukses terimaksih NYI SEWIKA saya tidak akan melupakan jasa AKI.
      JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH,
      SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB NYI SEWIKA DI 0853-7778-3434


      ((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))


      Pesugihan Instant 5 MILYAR
      Mulai bulan ini (January 2016) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal,
      serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar,
      Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

      Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
      Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
      dll

      Syarat :

      Usia Minimal 21 Tahun
      Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
      Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
      Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
      Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

      Proses :

      Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
      Harus siap mental lahir dan batin
      Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
      Pada malam hari tidak boleh tidur

      Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :

      Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
      Ayam cemani : 2jt
      Minyak Songolangit : 2jt
      bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

      Prosedur Daftar Ritual ini :

      Kirim Foto anda
      Kirim Data sesuai KTP

      Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 5 MILYAR

      Kirim ke nomor ini NYI SEWIKA: 0853-7778-3434
      SMS Anda akan Kami balas secepatnya

      Maaf Program ini TERBATAS hanya untuk beberapa Orang saja..?

      Delete