KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 1 January 2016

KENYATAAN RASMI KETUA POLIS SELANGOR ISU SATU MALAYSIA KENA GAME DENGAN SEORANG GADIS UMUR 14 TAHUN.



PENJELASAN SEBARAN VIRAL BERKAITAN KES REMAJA PEREMPUAN BERUMUR 14 TAHUN YANG DIKATAKAN DICULIK DI KAWASÀN KLANG UTARA DAN DILARIKAN PENJENAYAH DENGAN SEBUAH VAN PUTIH.

1. Saya merujuk kepada penjelasan saya dalam FB Polis Selangor bertarikh 30.12.15 mengenai kes ini.


2. Hasil operasi dan siasatan yang telah dijalankan, Polis Selangor dengan ini mengesahkan bahawa remaja perempuan tersebut telah ditemui dalam keadaan selamat pada 31.12.15 jam 7.45 petang di Kanchong Darat, Banting.


3. Remaja perempuan tersebut telah ditemui oleh Pasukan Penyiasat Khas Polis Kontinjen Selangor pada 31.12.2015 jam lebih kurang 7.45 petang di hadapan Stesen Minyak Petronas Kanchong Darat, Banting. Ketika ditemui, remaja perempuan tersebut berada bersama dengan seorang pemuda Cina berumur 19 tahun dalam sebuah kereta yang dipandu pemuda cina tersebut disitu.


4. Siasatan pihak polis juga mendedahkan bahawa pemuda cina yang ditemui bersama remaja perempuan itu adalah teman lelaki remaja perempuan tersebut yang dikenalinya sejak lebih kurang sebulan yang lalu. Remaja perempuan tersebut mengenali pemuda cina itu disebuah restoran di Bandar Baru Sultan Sulaiman, Klang Utara, dimana remaja tersebut bekerja.Pihak Polis juga mengesahkan bahawa TIDAK BERLAKU SEBARANG KEJADIAN CULIK keatas remaja tersebut sepanjang tempoh sejak beliau keluar dari rumahnya pada 27.12.15 sehinggalah beliau ditemui semalam, seperti yang digembargemburkan sebelum ini. Sepanjang tempoh 'kehilanganya' remaja perempuan tersebut selamat menumpang di rumah kawan kepada teman lelakinya (pemuda cina tersebut) di Banting, atas kerelaan remaja perempuan itu sendiri.


5. Pihak polis juga ingin mendedahkan bahawa rakaman perbualan telefon antara remaja perempuan tersebut dan kakak angkatnya yang telah menjadi viral dalam media sosial yang memberi gambaran remaja perempuan tersebut telah diculik oleh 2 lelaki india dan dilarikan dengan sebuah van putih, adalah TIDAK BENAR. Ianya adalah rekaan cerita remaja perempuan tersebut semata-mata kerana beliau tidak mahu pulang ke rumah keluarganya dan ingin bersama teman lelakinya, pemuda cina tersebut.


6. Memandangkan usia remaja perempuan tersebut yang masih dibawah umur, pihak polis telah menahan seorang pemuda cina berumur 19 tahun yang ditemui bersama remaja perempuan tersebut semalam. Turut ditahan ialah seorang lagi lelaki melayu berumur 45 tahun yang merupakan rakan kepada pemuda cina tersebut yang telah menumpangkan remaja perempuan itu tinggal dirumahnya sepanjang tempoh 'kehilanganya'. Lelaki melayu tersebut turut ditahan pada 31.12.15 jam 10.15 malam di rumahnya di Bandar Sungai Emas, Banting. Kedua-dua mereka ditahan dan akan direman mulai hari ini untuk siasatan dibawah seksyen 363 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan menculik atau melarikan remaja perempuan yang berumur kurang daripada 16 tahun, tanpa persetujuan atau keizinan penjaganya yang sah.


7. Manakala, remaja perempuan tersebut, yang dikategorikan sebagai kanak-kanak bawah umur telah dirujuk kepada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk tindakan yang bersesuaian selanjutnya. Namun, pihak polis juga menjalankan siasatan terhadap remaja perempuan tersebut atas kesalahan memberikan maklumat palsu mengenai kejadian yang berlaku keatasnya.


Sekian, terima kasih.


CP Dato Abdul Samah bin Hj.Mat.
KETUA POLIS SELANGOR.
1 Januari 2016

47 comments:

  1. Kecik2 dah jd bohsia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau adik ada masalah contact Pejabat PAN Imayam.

      PAN Imayam adalah parti yg inclusive proggresive Dan faham

      Delete
    2. Anon 17:13 jgn suka menuduh, kalau benar Kau berdosa dan jika tidak fitnah. Kesiankan diri sendiri, dlm Kubur kena jawab dan mahsyar juga kena jawab. Dia bukan pemimpin remaja baru 14 tahun. Kau dah sempurna ke?

      Delete
    3. Anon 19:50 semua orang Islam dan melayu yg baik sudah bangun kecuali pengkhianat melayu pan imayam gila pangkat, jawatan dan hasad dengki dgn dendam sahaja masih tidor. Takbir hidup PAS.

      Delete
    4. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
    5. Mudah2an Allah melaknati najib yang memaksa kami membayar cukai GST sedangkan kami sudah membayar zakat dan ramai rakan kami yg miskin. Laknati jugalah Hadi Awang kerana menyokong tindakan najib.

      Amin, ya rab

      Delete
    6. Hahaha....perempuan melayu beragama islam tetapi tiada didikkan agama yg betul sebaliknya tersesat, apalg bersama lelaki bukan seagama dan bangsa. Ini buktinya cinta tak kenal bangsa dan agama ,asmara jadi pedoman. Nasi dah jadi bubur tidak akan berubah jadi beras sebaliknya basi. Oleh itu melayu tetap melayu tidak akan berubah walaupun beragama islam kerana agama tetap agama tidak akan berubah mengubah melayu hanya manusia yg benar2 suci bersih ikut segala ajaran islam dan tidak sesat jln memahami kebenarannya.

      Delete
  2. Bodo jadi makbapak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak Bapak budak tu bolei Jadi ahli PAN Imayam.

      Delete
    2. Klu menipu cam ni selalunya sifat org2 amno. Skang walaon pun dah join sama dgn penipu

      Delete
    3. CIRI2 ORANG MUNAFIK:

      Antara ciri org munafik ialah bila berjanji ia mungkiri.

      Contohnya, masa bru jadi MB zimbabwe, ahmat berjanji kat parlimen yg dia akan letak jawatan mb kalu pada tahun 2020 hudud tak dijalankan di zimvabwe. Tiba2 tahun 2021, amat tak buat hudud dizimbabwe. Jadi ini dikira Amat dah jadi munafik.


      Sebenarnya ahmat yg mungkir janji tu dah kira munafik org munafik tak masuk syurga tau....

      Delete
    4. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
  3. Bila rakyat marhaen tak dapat Rumah yg selesa, masalah moral akan melanda. INI yg DAP dan PAN Imayam mahu terjadi kpd Bani Melayu. Harga Rumah mahal. Rumah 2 bilik, Anak berpeleseran


    KERAJAAN, melalui Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan Menterinya, Datuk Abdul Rahman Dahalan bertindak betul bila mahu mengambil tindakan terhadap pemaju perumahan yang cuba menafikan hak pembeli bumiputera membeli rumah dengan memanipulasi harga melalui teknik-teknik tertentu.

    Antara lain, walaupun diskaun bumiputera diberikan seperti mana dalam tawaran, tapi ada kos-kos tersembunyi lain yang terpaksa dibayar pembeli sehingga diskaun itu tidak memberi apa-apa makna, seterusnya menjawab persoalan kenapa bahagian yang diperuntukkan untuk kaum bumiputera membelinya tidak dapat dijual.

    Tapi yang peliknya, kenapa DAP, sebuah parti yang kononnya tidak rasis dan perkauman, cuba menjejaskan usaha baik yang cuba diambil kerajaan melalui Ahmad Dahalan? DAP dalam hal ini nampaknya terlalu memihak kepada pemaju (majorti cina) sedangkan parti politik itu hari-hari dakwa mereka bukan parti perkauman.

    Aneh, bila wujud 2 kepentingan seperti ini, pilihan DAP adalah yang sama bangsa dengan majoriti mereka, bukan majoriti rakyat yang terjejas ni!!

    Pemaju perumahan ini pun rakyat juga, tapi diambil dari kepentingan terbanyak, maka rakyat kebanyakkan inilah yang perlu DAP utamakan berbanding segelintir kecil pemaju perumahan yang cuba menafikan hak kaum bumiputera untuk memiliki rumah.

    DAP perlu ingat, tak berapa lama sahaja sebelum ini, rakyat melihat harga rumah di negara ini adalah sepadan dengan pendapatan majoriti rakyat. Senang kata, kalau gaji tak berapa tinggi, ada pilihan rumah yang tak berapa besar dan seterusnya.

    Hari ini, rumah yang masuk kategori mampu milik pun sudah jadi mampu tengok saja sebab harganya tidak termampu untuk majoriti rakyat, terutama kaum bumiputera untuk memilikinya.

    Sudah tentu ada punca kenapa semua ini berlaku, salah satunya tindakan pemaju yang tidak bertanggungjawab menafikan hak bummiputera untuk membeli rumah. Inilah yang kerajaan cuba mengatasinya dan kenapa DAP cuba campur tangan, seolah-olah nak menggagalkan usaha tersebut?

    Ada apa-apa yang kita semua tak tahu ke?

    Ini belum kita sebut hal-hal lain yang berkaitan seperti manipulasi harga, pembelian secara pukal oleh individu tertentu yang kemudian menjual kembali dengan harga lebih mahal dan sebagainya. Baru cerita pemaju nafikan hak bumiputera nak beli rumah.

    Penulis lihat, tindakan DAP dalam hal ini umpama ‘samseng’ yang diperalatkan pemaju perumahan untuk melindungi kepentingan mereka dan menafikan kepentingan rakyat kebanyakkan. Dah lama penulis dengar ada parti-parti politik tertentu yang berpakat dengan pemaju perumahan untuk menafikan hak bumiputera membeli rumah kerana bimbang ia akan mengukuhkan UMNO yang memperjuangkan nasib bumiputera tapi tidak ada bukti.

    Mungkinkah ini bukti yang penulis cari-cari selama ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. uek...macai ni dah giler gamoknye...ade ke patut raman dahlan belutpun dipujinya...gilo betul...

      Delete
    2. Sbb babi ni macai rahman dahlan

      Delete
    3. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
  4. Omakkau masa zaman kanak2 ntah mcm tu jugak perangai.. Pantang jumpa lelaki hidung belang terus follow.

    ReplyDelete
  5. Oooi bangun semua. Tolong respon walaon pas dan umno yg dok meroyan kutuk pan dlm tiap2 n3 OMK. Kesian walaon nih tak ada sapa yg ambil peduli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19:50 semua orang Islam dan melayu yg baik sudah bangun kecuali pengkhianat melayu pan imayam gila pangkat, jawatan dan hasad dengki dgn dendam sahaja masih tidor. Takbir hidup PAS.

      Delete
    2. Masa aku kecik, org2 pas kat kg aku suka betul gantung gambat ayatolah khomini pemimpin iran di ruang tamu rumah bersebelahan dgn amanat hadi. Sekarang ada lagi ker?

      Delete
    3. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
  6. DAPIGS CINABENG BETUL LA!!

    YG GOTE TAK SUNAT LA DIA NAK

    ReplyDelete
    Replies
    1. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
  7. Kenapa omak kau tak ambil tindakan kepada pengulas komen2 yg mabuk? Cerita lain, komen lain.. Kalau nak komen sangat buka blog sendiri.. Wat serabu pale je dgn komen2 macam jual ubat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg komen pasal nak repair aircond rumah asson rosak pun ada jugak.

      Delete
  8. Kenapa omak kau tak ambil tindakan kepada pengulas komen2 yg mabuk? Cerita lain, komen lain.. Kalau nak komen sangat buka blog sendiri.. Wat serabu pale je dgn komen2 macam jual ubat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak kau dah khayal jadi minah lendir. hari2 kena gosok dengan org ameno dan geng lutut. tu yg rasa syok je tu.

      Delete
  9. DIA SAJE BUAT NEW YEAR PRANK LA

    KAH KAH KAH

    1 MALAYSIA KENA PRANK

    KAH KAH KAH

    LU KENA BEB!!!

    ReplyDelete
  10. kecik2 dah menipu, belajar dari org ameno.

    ReplyDelete
  11. ye tak ye jugak ek. blog omak kau dah jadi blog lendir. hari2 cite lendir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betapa Kotor otak PAN Imayam la. Letak kloroks pun tak tentu bersih

      Delete
    2. tak yah taruk kloroks apa pun. biarkan je blog ni berlendir. org ameno kan suka benda2 berlendir nih. lagi kuat lendir nya lagi bnyk org ameno jilatnya.

      Delete
    3. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
  12. Haduyai!!! Kenapa la perangai Haramjadah PAN Imayam tu jugak yang dia nak ikut. Kan dah tak pasal - pasal je diri sendiri yang hilang kemaluan. Lepas ni, mana keluarga dia nak letak muka?

    Dek kerana sesak sangat nak ikut Pakwe sebijik perangai PAN Imayam.yg ikut DAPIGS, akhirnya remaja perempuan yang sebelum ini mendakwa dirinya telah diculik KANTOI secara terang - terangan apabila ditemui oleh pihak Polis. Sebijik macam PAN Imayam yg kantoi Jadi hamba abdi DAPIGS.

    Susulan dari itu, pihak Polis katanya akan mengambil tindakan terhadap pakwe remaja perempuan tersebut dan juga seorang lagi rakan lelakinya atas dakwaan kerana 'Menculik'.

    Sebijik macam PAN Imayam yg Bani Melayu mengambil tindakan memboikot mereka kerana menjadi PENGKHIANAT AMANAH NUSANTARA.

    Kepada macai2 PAN Imayam. Cukup2 la Jadi kaldai DAPIGS. Jangan la Jadi BOHSIA politik


    Jesse Labu
    Keadilan N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat yakob dah letak jawatan MB ker belom? Hudud dah jalan ke kat klantan?


      1 januari 2016

      Delete
    2. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

      Delete
  13. jangan takut malu. songkok tinggi kan dah biasa dgn tiada kemaluan nih. tapi kalau tak cukup songkok pinjam serban kepala lutut kasi lilit tutup muka tuh. tp senornya pempuan jenis sesuai utk puteri ameno je buat habuan org ameno je. hidup ameno.

    ReplyDelete
  14. hebat cito nih...btl2 1 malaya. betino melayu 14 thn. jantan cino 19 thn. tuan rumah melayu 45 thn...huh dasat...kalah skrip 1mdb

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi di jaja oleh kaki blog lendir omak kau. di usap2 pulak oleh org ameno supaya beertambah lendir. di kesat2 dgn serban lutut. cite betina melayu dilelong di malaya memang sentiasa meletup2.

      Delete
    2. Amat yakob dah letak jawatan ker?

      Delete
  15. Saya keliru dengan tulisan seksyen diatas:
    siasatan dibawah seksyen 363 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan menculik atau melarikan remaja perempuan yang berumur kurang daripada 16 tahun, tanpa persetujuan atau keizinan penjaganya yang sah.
    Kekeliruan saya ialah mana ada orang yang nak culik seseorang kena minta izin dari penjaga orang yang nak diculik tu?
    Boleh sesiapa terangkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kena tanya kat tuang haji hadi. Bab2 bagi nasihat ni dia la yg paling pakar.

      Tapi nasihat yg tak bole pakai la

      Delete
    2. Bhai..tk pandai bkn satu kesalahan asal kn tk tunjuk sngt kebodohan yg lu ada.. smpn sikit kebodohan tu utk di nilai oleh cucu2 lu...

      Delete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. kanni nabo cao cibai! kanni lao peh! ho kao kan! lan ciao!

    ReplyDelete
  18. Menteri dan kroninya tipu satu malaysia, tiada tindakan
    rakyat tipu satu malaysia, kena tangkap
    sebelum menipu tu kena fikir dulu , anda rakyat atau menteri

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete