Friday 8 January 2016

KEJAYAAN PAN PEROLEH LAPAN KERUSI AHLI MAJLIS PBT SELANGOR MEMBUKTIKAN PAN CUBA NAK BULI PAS DAN UJI PKR.



Kejayaan Parti Amanah Negara (PAN) mendapat kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di Selangor bukti kejayaan mereka cuba nak membuli PAS dan uji PKR dikira menjadi.

Hakikatnya PAN tidak berhak mendapat kuota kerusi tersebut kerana mereka tidak mempunyai sebarang jasa pun kepada rakyat Selangor.

Kemenangan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAN Selangor iaitu Shaari Sungib (Hulu Klang) dan Hasnul Baharuddin (Morib) atas tiket PAS.

Rakyat waras lihat memang PAN cuba nak buli PAS dan nak uji PKR. Apa kayu ukur PAN mendapat lapan kerusi PBT sedangkan parti ini baru berapa bulan ditubuhkan dan belum ada apa-apa jasa di Selangor?

Nak katakan ada pengaruh buat ceramah tiada yang hadir .. buat demo tiada yang sokong turun.

Mereka hanya ada dua kerusi itupun bukan yang mereka menang atas tiket parti PAN tetapi atas tiket PAS , tiba-tiba nak buli PAS dan uji PKR  minta macam-macam.

Omak Kau tidak menolak kemungkinan PAN selepas ini akan membuat tuntutan kepada Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali untuk memberi sekurang-kurang satu kerusi EXCO kepada parti itu alasanya atas semangat Pakatan Harapan.

Sebab itu selepas ini jangan terkeut beruk jika PAN akan tuntut kerusi EXCO pula kerana mereka ada hak untuk dapat jawatan tersebut.

Rakyat sudah pasti menyeru kepada Kerajaan Selangor supaya tidak terlalu bermain politik sehingga mengabaikan isu rakyat.

Tindakan DAP tidak menyerahkan kuotanya kepada PAN bukti parti itu tamak dan gilakan kuasa untuk mentadbir Kerajaan Selangor.

DAP tidak seharusnya besar kepala dalam hal pemberian kerusi PBT ini pada PAN, ini jelas menunjukkan DAP ini hendak menjadi parti yang dominan serta ingin menjadi diktator dalam pentadbiran Kerajaan Selangor.

Tindakan DAP untuk tidak menyerahkan sebahagian kerusinya kepada PAN dilihat sebagai sutau cara memberikan tekanan supaya PAS keluar daripada pentadbiran kerajaan negeri.

Tiada sebab untuk PAS bagi kerusi kepada PAN kerana mereka diiktiraf oleh Azmin bahawa parti itu satu komponen dalam pentadbiran kerajaan negeri. Apa rasionalnya PAS nak beri kerusi mereka kepada PAN yang dianggap mereka sebagai pengkhianat????

Tindakan DAP tidak memberi kerusi dan laluan kepada PAN juga satu tekanan yang dibuat kepada PAS untuk keluar daripada gabungan Pakatan dengan membuat desakan-desakan sedemikian, bagi Omak Kau PAS tidak harus tunduk dengan desakan DAP itu.

Tindakan PKR mengorbankan kerusinya PBT yang dimilikinya menunjukkan parti itu sudah hilang kredibiliti dan sengat.

PKR tiada pilihan, kalau PKR korbankan kerusinya untuk PAN bermakna parti itu sudah hilang kredibiliti dan sengat kerana gagal mempertahankan kedudukannya dalam PBT.

30 comments:

  1. GILA JAWATAN, LUDAH SENDIRI PUN JILAT!!!

    Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak - puak parti Periuk pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup menarik balik kenyataan yang telah dibuat sebelum ini demi untuk meraih jawatan yang ditawarkan.

    Setakat nak 'Jilat Ludah' sendiri ni, bukannya benda baru bagi mereka. Kalau kita tengok kenyataan yang diorang buat sebelum ni pun, lebih kurang sama je dengan apa yang diorang buat.

    Kot kalau sebelum ini pun, diorang pernah jugak tampil dengan kenyataan memburukkan PAS dan mendakwa parti itu membawa 'Ajaran Sesat' sedangkan diorang sendiri berasal dari parti tu.

    Dan sebab itulah diorang ambik tindakan untuk meninggalkan parti tersebut. Maknanya, selama diorang menjadi ahli PAS, diorang pun sama jugak la jadi pengikut 'Ajaran Sesat' ye tak.

    Tapi hakikatnya, diorang keluar dari PAS sebab nak jadi 'Barua DAPigs'. Baru la diorang bebas nak mengampu dan menjaga bontot parti Kafir Harbi yang Ultra Chauvanist tu secara terbuka.

    Jadi, tak payah la kita nak pelik sangat bila puak - puak PAN ni ambik keputusan untuk tidak meneruskan ugutan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) seperti yang dilakukan sebelum ini. Orang nak bagi jawatan beb, takkan diorang nak tolak macam tu je!!!
    AIDCNews – 07/1/16 – Walaupun sebelum ini parti Amanah Negara (PAN) Selangor pernah mengugut akan memboikot pihak berkuasa tempatan (PBT) sekiranya tuntutan untuk mengisi 24 hingga 34 kouta PBT tidak dipenuhi, namun parti itu dilihat mula menarik balik ugutan tersebut selepas PAN diumumkan hanya mendapat 8 kerusi sahaja.

    Malah, Pengerusi PAN Selangor, Ir Izham Hashim menyambut baik dan berterima kasih dengan kesediaan Kerajaan Negeri Selangor memberi ruang kepada partinya berperanan dalam PBT negeri.

    Menurut beliau, apa yang penting bukanlah bilangan kerusi PBT yang diperolehi PAN tetapi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor.

    “Amanah Selangor akan meneruskan rundingan dengan pimpinan Kerajaan Pakatan Harapan bagi memastikan keputusan yang dibuat adalah tepat dan bersesuaian bagi memastikan Pakatan Harapan terus kukuh di Selangor. Sokongan dan komitmen kami terhadap Pakatan Harapan adalah tetap utuh dan kukuh,” ujarnya.


    Nada Ir Izham itu dilihat berbeza dengan ugutannya tiga hari lepas di mana beliau berkata akan memboikot PBT Selangor jika kerajaan negeri tidak menunaikan tuntutan partinya yang meminta sekurang-kurangnya 24 kerusi ahli majlis PBT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah heboh yg PAN Imayam berdendam dengan Azmin kerana tidak puas hati dengan 8 PBT. Ikut cerita orang, PAN Imayam juga ada hati untuk 2 kerusi exco di Selangor. Sudahlah 10 PBT PKR kena serah kepada PAN Imayam, tapi mereka minta 38 kerusi PBT.

      AMANAH tak puas hati lapan kerusi sahaja

      PETALING JAYA: AMANAH Selangor menyuarakan ketidakpuasan hati berhubung sepuluh kerusi yang diterima daripada Kerajaan Selangor untuk mengisi jawatan ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT).

      Pengerusinya, Izham Hashim berkata disebabkan itu, AMANAH masih menyimpan harapan untuk meneruskan rundingan dengan pimpinan Pakatan Harapan.

      Katanya, rundingan itu bagi membolehkan AMANAH mendapat penambahan kerusi.

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      Delete
    3. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-prinsip-amanah-terkorban-dalam-pan/

      SAMBIL menunggu giliran korban kambing beliau, salah seorang teman memberitahu saya bahawa ahli-ahli PAS seperti Dr Mujahid melakukan suatu pengorbanan besar apabila meninggalkan PAS untuk menyertai Amanah. Ini bersesuaian dengan tema bulan Zulhijjah – sebagai bulan pengorbanan.

      Saya bertanya kepada beliau semula, “mengapa?”

      “Ya lah, mereka sudah selesa di dalam PAS. Tiba-tiba sanggup melepaskan keselesaan tersebut lalu menubuhkan parti baharu.”

      Soalan: Benarkah mereka telah benar-benar melakukan pengorbanan besar?

      Bagi saya tidak.

      Adakah mereka dibayar sepanjang keahlian mereka di dalam PAS? Saya rasa tidak.

      Adakah mereka mendapat keuntungan wang sepanjang keberadaan mereka bergerak di dalam PAS sebelum ini? Saya rasa tidak.

      Tapi, adakah mereka yang berkenaan dengan amanah sanggup berkorban melepaskan jawatan Ahli Parlimen atau ADUN hasil kemenangan mereka di atas tiket PAS tempohari?

      Saya pasti mereka tidak sanggup dan sehingga sekarang mereka tidak meletak jawatan. Alasan mereka, kerusi itu dimenangi atas tiket PR, bukan PAS. PAS yang khianat PR, kata mereka lagi.

      Jika begitu, maka tidak boleh dikatakan pengorbanan besar, malah kecil apatah lagi jika mahu dikaitkan dengan bulan Zulhijjah.

      Mengapa?

      Andaikata mereka mahu memikul makna perkataan Amanah yang sebenar, mereka yang berkenaan harus berani melepaskan jawatan bukan setakat di dalam PAS, tetapi sebagai Yang Berhormat hasil kemenangan PRU13 dahulu.

      Mereka boleh sahaja katakan kemenangan adalah atas tiket PR, tetapi andaikata mereka benar-benar ikhlas, mereka sangup mengorbankan jawatan sebagai Ahli Parlimen mahupun ADUN sebagai bukti pengorbanan yang ikhlas untuk Islam.

      Malah lebih baik, andaikata kawasan yang dimenangi dipertandingkan semula agar kita benar-benar tahu, adakah rakyat memilih mereka atas tiket PAS atau atas tiket PR?

      Jika calon Pakatan Harapan menang melawan PAS, barulah kita tahu bahawa kemenangan mereka memang benar atas tiket PR dahulu. Tiada lagi spekulasi.

      Andaikata setakat melepaskan keahlian PAS tanpa melepaskan jawatan YB, tidak perlu mewar-warkan mereka telah melakukan pengorbanan besar. Mengaku berkorban tetapi masih mendapat gaji YB. Itu bukan berkorban, itu tidak amanah namanya!

      Andaikata YB-YB PAN tidak amanah dalam melepaskan jawatan bergaji yang dimenangi, tidak sanggup mengorbankan jawatan yang dimiliki di atas platform PAS ketika PRU13, bagaimana mahu bersemuka dengan rakyat dan mengaku bersikap amanah dalam melaksanakan tanggungjawab dalam melindungi hak umat Islam melaksanakan agama Islam sebagai cara hidup, bukan hanya spiritual semata?

      Soalan yang lebih penting: Apakah matlamat PAN? Apakah polisi PAN dalam isu Bumiputera?

      Apakah sikap yang akan diambil oleh PAN dalam isu ketidakseimbangan ekonomi antara bumi dan non bumi ketika Presiden PAN sendiri menolak agenda membantu bangsa Melayu dalam perjuangan mereka?

      Bagaimana pula kedudukan Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi? Adakah PAN melihat Islam seperti DAP iaitu sekadar agama spiritual seperti agama lain yang terpelihara sekadar perlembagaan bertulis atau melihat Islam sebagai cara hidup yang menyeluruh meliputi aspek kehakiman, perundangan, hiburan, pendidikan, ekonomi, hubungan sosial dan lain-lain?

      Adakah PAN akan menghapuskan kuota bumiputera di universiti? Apakah perancangan Parti Amanah untuk menjadikan bumiputera lebih progresif dan mampu berdaya saing dengan bangsa lain?

      Adakah PAN akan menjadikan Islam dan penguatkuasaan perundangan syariah terhad kepada isu individu dan keluarga Muslim sahaja?

      Adakah PAN akan menghapuskan institusi yang membantu bumiputera seperti MARA, FELDA dan lain-lain kerana mahu menghapuskan identiti bangsa dari Malaysia?




      Bawah ni komen saya plak

      Di mata PAN Imayam, DAP d racist lebih afdhal dari imam.bukhari, imam Muslim Dan Imam Ghazali

      Delete
    4. Hahaha....blog omak kau terus diserang oleh ug bloger bercopy paste sana sini. Harapan rakyat berkecai oleh yg tamak rasuah kuasa rakyat dipinggir biar pru 14 rakyat tak yah turun mengundi biar mrk yg tamak gila kuasa gila rasuah gila jawatan gila nama sj turun undi ,tiada guna rakyat biasa undi tiada apa yg dpt hanya sengsara diseksa ditipu dibodohkan dipermainkan. Biar politik mati yg tidak membantu rakyatnya lebih pada kepentingan politik mrk sdr.mati politik malaysia! Mati politik malaysia!

      Delete
    5. PANdir...PANcuri...PANdusta..PANkhianat

      Delete
    6. jeles!!!!ksian

      Delete
  2. GUAN ENG TERASA BUAH KERANDUT DIA KECUT!!!

    Hahaha!!! Nampak sangat BACUL Si Tokong DAPigs ni. Kecut Buah Kerandut rupanya. Entah - entah, Buah Kerandut pun tak de. Kalau tengok pada lagak gayanya, macam la dia BERANI sangat.

    Kalau hari tu, ayah dia tampil dalam satu kenyataan media yang berbaur ugutan, kononnya nak mengambil tindakan terhadap dakwaan yang dibuat oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS.

    Dalam satu lagi kenyataan media, Si Apek Kit Siang tu kata peguam DAPigs akan memfailkan saman berhubung dakwaan mengenai Dana Israel berjumlah sebanyak RM 1.2 billion.

    Tapi hari ini, nampak gayanya Si Tokong DAPigs pulak tampil mendedahkan kemaluan Si Apek Kit Siang tu dengan membuktikan bahawa keturunan dia terdiri dari 'Lelaki Bacul' belaka.

    Jika dibaca kenyataan yang dibuat oleh Si Tokong DAPigs tu, nampak sangat macam diorang dah buat 'Pusingan U' dengan mencabar Dr. Muhd Zuhdi untuk tampil dengan bukti.
    GEORGETOWN - DAP hari ini menyifatkan dakwaan Pas bahawa parti itu menerima dana RM1.2 bilion daripada Israel sebagai satu fitnah jahat bagi menimbulkan kebencian terhadap pemimpin bukan Islam.

    Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berkata beliau tidak pernah berjumpa atau bersalam dengan pemimpin Israel di Singapura atau di mana-mana.

    "Saya tidak faham mengapa DAP dikaitkan dengan Israel, saya tidak pernah jumpa dan salam dengan pemimpin Israel. Saya minta Pas kemukakan bukti mereka berhubung dakwaan ini," katanya kepada pemberita selepas majlis pelantikan 24 anggota Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) di sini, hari ini.

    Sepuluh daripadanya dari DAP, lapan (PKR), dua (Amanah) manakala empat dari Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).

    Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, mengulas dakwaan Pengarah Penyelidikan Pas Pusat Dr Mohd Zuhdi Marzuki kononnya DAP ditawarkan RM1.2 bilion daripada Israel sekiranya memenangi pilihan raya umum Ke-13.

    Mohd Zuhdi juga dilapor berkata antara syarat tawaran itu termasuk membenarkan pembukaan pangkalan tentera Israel di negara ini, jika DAP dapat menawan Putrajaya.


    Guan Eng meminta Pas mengemukakan bukti berhubung dakwaan itu dan jika gagal, beliau tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.
    Kan nampak sangat yang Si Tokong DAPigs tu dah 'Kecut Buah Kerandut' dia. Kalau setakat pandai nak cabar orang je, baik tak payah. Kalau betul - betul berani, ambik la tindakan. Jangan la tunjuk sangat kemaluan tu pada orang lain!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guan Eng akui Melayu luar bandar anti-DAP


      BANGI, Khamis – Orang Melayu luar bandar terpengaruh dengan propaganda hitam yang membawa kepada kebencian terhadap parti rasis dan cauvinis DAP.

      Setiausaha parti, Lim Guan Eng berkata, sentimen itu ketara di kawasan luar bandar di mana DAP tidak mempunyai kerusi dan masyarakatnya bergantung kepada media arus perdana bagi mendapatkan berita dan maklumat.

      “Jika pilihan raya diadakan sekarang, kita akan menghadapi masalah, tetapi kita ada dua tahun lagi untuk berusaha menjelaskannya,” katanya kepada pemberita hari ini.

      Kenyataannya bertepatan dengan hasil kajian Institut Darul Ehsan (IDE) yang mendapati peningkatan kemarahan Melayu terhadap DAP, yang dilihat sebagai anti-Melayu, anti-Islam dan parti bersifat berkauman.

      IDE menjalankan kajian itu pada 13 hingga 15 November tahun lepas dengan 1,716 responden di seluruh Selangor.

      Kajian mendapati hampir dua pertiga daripada responden (72 peratus) bersetuju DAP adalah sebuah perti bersifat perkauman yang hanya menjaga kepentingan masyarakat Cina.

      Hanya 12 peratus tidak bersetuju manakala 16 peratus berkata mereka tidak pasti.

      Lebih separuh (64 peratus) bersetuju dengan kenyataan “DAP adalah sebuah parti anti-Melayu dan anti-Islam”. 18 peratus tidak bersetuju manakala 19 peratus tidak pasti.

      Delete
    2. Komen2 diatas dgn jitunya menunjukkan DAP anti Islam Dan anti melayu. Malangnya demi aedikit pangkat dan perasaan HASAD yg menebal, PAN Imayam sanggup Jadi Hamba abdi DAP

      Delete
  3. Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

    Sila Tengok Video ini.

    Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

    https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

    Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria.

    Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

    Saya harap PAN Imayam tak ikut otak Mat Sabu dengan memuji muji Nasrullah, Khomeini dan apa bentuk syiah di mesyuarat PBT nanti.

    Baru tau apasal.anti sangat dgn Melayu Islam sampai bersengkongkol dgn DAP anti Islam, ini disebabkan kebencian PAN Imayam terhadap Melayu Islam.yh bermazhab Sunnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tengok video tu...
      nampak Pas tengah jilat Tong Taik Umno..

      Delete
    2. Pas nk ug ke PANdir nk ug

      Delete
  4. Hahaha!!! Nampak gayanya, Macai-macai Ahli PAN Imayam yg jadi hamba abdi DAP anti islam tu dah mula kekeringan idea seperti mana "keringnya" Selfie Amoy President mereka.

    Adakah mereka belum dibayar elaun oleh Abuya Sifoo Stalin Bukit Penang? Kah kah kaj

    ReplyDelete
  5. PKR, DAP, Amanah meterai perjanjian kukuh pakatan politik Sabtu ini

    Tiga parti komponen Pakatan Harapan iaitu PKR, DAP dan Amanah akan menandatangan satu perjanjian politik yang dinamakan "Perjanjian Pakatan Harapan" pada Sabtu, 9 Januari ini bertujuan mengukuhkan lagi kerjasama antara mereka.

    Ia adalah lanjutan persetujuan yang dicapai oleh mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pada 5 Januari lalu.

    Menurut Ketua Setiausaha Pakatan Harapan Dato Saifuddin Abdullah, perjanjian ini mengandungi 7 Fasal dan antara yang terpenting adalah tentang kedudukan Majlis Presiden sebagai badan pembuat keputusan tertinggi; dan tentang persefahaman dalam pilihan raya.

    "Perjanjian ini adalah yang pertama seumpamanya dalam sejarah politik tanah air. Ia adalah inisiatif dan komitmen Pakatan Harapan untuk meningkatkan kerjasama dalamannya ke tahap yang lebih tinggi, iaitu mencapai tahap 'kesatuan politik yang mampan'," kata Saifuddin dalam satu kenyataan yang dikeluarkan lewat semalam.

    Perjanjian itu, jelas beliau akan ditandatangani dan dilancarkan dalam Persidangan Pimpinan Pakatan Harapan yang berlangsung dari jam 9.30 pagi hingga 1 petang di SACC Shah Alam.

    Persidangan ini, tambah beiau akan dihadiri 150 pemimpin kanan ketiga-tiga parti dalam Pakatan Harapan dengan 50 orang mewakili setiap parti.

    Antara aturcara persidangan adalah pembentangan kandungan perjanjian oleh Setiausaha Agung dan Setiausaha Organisasi Nasional - ‎Rafizi Ramli (PKR), Anthony Loke (DAP) dan Anuar Tahir (PKR); ulasan oleh sembilan perwakilan iaitu tiga daripada setiap parti.


    Pas gabung dengan Umno aja lah...perangai pun sama.

    FACEBOOK


    ReplyDelete
  6. Kerjasama Umno-PAS: “Tunggu Sabtu ini”

    Hangat ekoran kemesraan Presiden PAS dan Presiden Umno duduk sepentas berpakaian sedondon di Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar akhir tahun lalu, keputusan berhubung kerjasama Umno-PAS dijangka akan dimuktamadkan, Sabtu ini.

    Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat, Muhammad Khalil Abdul Hadi memberitahu demikian ketika dihubungi Malaysia Dateline petang ini dan menegaskan hal berkenaan tidak harus lagi dibangkitkan...

    Ditanya lanjut mengenai reaksi Exco Pemuda Umno, Dr Fathul Bari Mat Jahaya yang menyambut baik keputusan Majlis Syura untuk bekerjasama dengan Umno dalam perkara kebaikan termasuk mengukuhkan Islam, beliau bagaimanapun enggan mengulas.

    Dalam hal berkaitan, Setiausaha BN Kelantan, Datuk Hanafi dilaporkan berkata, kerjasama tidak membawa erti sekiranya tidak berakhir dengan berpakat dalam pilihan raya.

    Ujarnya, Umno sejak dulu konsisten tidak tamak untuk berkongsi kuasa sebaliknya sedia bekerjasama dengan mana-mana pihak.

    Menyifatkan parti-parti politik tidak perlu membuang masa berpolemik hal kerjasama jika gagal untuk bersama dalam pilihan raya, Hanafi berkata, BN Kelantan tiada masalah dengan keputusan PAS yang tidak akan menyertai BN.

    Malaysia Dateline hari ini melaporkan reaksi Fathul Bari yang berkata, kerjasama Umno-PAS tidak semestinya perlu dimulakan melalui kerjasama politik.

    Beliau menganggap kerjasama kedua-dua parti terbesar orang Melayu itu sudah terjalin sekiranya salah satu daripada dasar perjuangan utama Umno yang meletakkan kepentingan bangsa, agama dan raja Melayu dipenuhi.


    # Eloklah Pas dan Umno nikah cepat..!!!

    ReplyDelete
  7. Hubungan PAS-DAP di Pulau Pinang & Selangor cetus tanda tanya

    Pendirian berbeza PAS berkenaan hubungannya dengan DAP di Pulau Pinang dan Selangor mencetuskan persoalan di hati rakyat ketika parti tersebut sebelum ini bertindak memutuskan hubungan dengan DAP.

    rakyat hairan dan tertanya-tanya apabila tindakan memutuskan hubungan dengan DAP hanya terpakai di Pulau Pinang sahaja tetapi tidak termasuk Selangor.

    “Namun mengapa hubungan dengan DAP di Pulau Pinang menjadi 'haram' tetapi hubungan dengan DAP di Selangor menjadi 'harus'?”


    “Tindakan bersungguh-sungguh ingin 'menyelamatkan negara' dengan hubungan silaturrahim bersama Najib Tun Razak yang masih dibelit skandal RM2.6 billion dan penyelewengan RM42 billion dana 1MDB bukanlah satu tindakan politik yang cermat dan mendahulukan rakyat.

    “Bagaimana perbuatan khianat terhadap amanah rakyat dan negara itu boleh mudah-mudah ditoleransi hanya semata-mata faktor ‘kau Islam (Umno) dan aku pun Islam’(Pas)?”

    ReplyDelete
  8. Memang tujuan kita untuk membuli Pas,sebab kita tahu ulamk dalam Pas ni tak kuat imanya .kita jolok dengan pagkat dan harta je tergolek imnanya .kita nak jadikan Pas sebagai kaldai tunganagn DAP ,begitu juga dengan PKR .Omak kau nak kata apa?

    ReplyDelete
  9. Bairkan PANdir berjenaka...parti amanah negara tanah air tercinta

    ReplyDelete
  10. Mula-mula dulu Pas nak jadikan DAP kuda tunggangan...tapi hampeh...dia yang ditunggang DAP.

    Sekarang ni Pas cuba pula nak tunggang Umno.

    Kali ni pun hampeh lagi rasanya sebab lebai Pas lebih bodoh daripada malaun Umno.

    ReplyDelete
  11. Jangan memfitnah pada Jumaat!

    Waras dan Sedar Dirimu.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis mengikut Aqidah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudahlah jeff syiah.. jgn nk tunjuk baik

      agama sesat kau fitnah Aishah rdha sgt keji

      semuga binasa agama sesat syiah

      Delete
  12. 2 x 5 semua parti bodoh semua berjuang nak jawatan dan pangkat rakyat mampuih x peduli pergi jahanam sama semua parti politik kata dulang paku serpih puiii baik xde parti kat mesia ni buat semak jer cinabeng

    ReplyDelete
  13. KOTA BHARU - Pas tidak boleh bersendiri, sebaliknya perlu bergabung bersama Pakatan Harapan dalam menghadapi PRU14, kata Nik Omar Nik Abdul Aziz anak kepada bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    Beliau yang sebelum ini dikaitkan dengan Parti Amanah Negara (Amanah) berkata, sejarah membuktikan Pas tidak mampu memperoleh keputusan baik ketika bersendirian dalam menghadapi pilihan raya.

    “Saya lebih suka kalau Pas bersama Pakatan Harapan dan ketiga-tiga parti (DAP, PKR, Parti Amanah Negara) perlu berjiwa besar untuk menerima Pas bersama Pakatan Harapan.

    “Dari sudut politik lebih terjamin untuk peralihan kerajaan baru dalam PRU14. Pas pun tahu, kalau (bertanding) sendiri menerima risiko kalah dalam banyak kerusi,” katannya.

    Nik Omar dalam masa yang sama turut menyarankan agar Pas menerima kehadiran Amanah kerana asas perjuangan parti itu sama iaitu menegakkkan Islam.

    Sambil menegaskan kesetiaan beliau kepada Pas, anak kedua Nik Abdul Aziz itu berkata, Amanah dilahirkan daripada rahim yang sama.

    “Pandangan ini yang menyebabkan orang melihat saya berbeza, saya bukan ahli Amanah, kalau Umno minta pergi ceramah saya pergi, itu kalau Umno, apatah lagi kalau rakan sendiri.

    “Kita kena terima dari sudut asas dasar, Pas membawa dasar Islam. Amanah pun sama, tiada perbezaan, sama-sama nak perjuangkan Islam, cuma yang berbeza pendekatan dan ia tidak membabitkan akidah.

    “Sejak dari dulu lagi perkara ini sepatutntya diselesaikan dalam perbicangan dalaman, macam mana pun Amanah ini anak kepada ibu, anak dalam rahim yang sama (dengan Pas), kepimpinan yang ada sekarang asalnya puluhan tahun dalam Pas,”katanya.

    Ditanya adakah Pas kini sudah berubah tidak sepertimana zaman Allahyarham ayahdanya, Nik Omar berkata, dasar Pas tidak berubah, sebaliknya pendekatan yang dibawa pimpinanya berbeza.

    Beliau memberi contoh bagaimana Allahyarham Nik Aziz mengendalikan isu hudud dengan baik walaupun menerima tentangan lantang daripada pimpinan DAP.

    “Politik Pas kini nampak DAP musuh utama, adapun Amanah melihat DAP rakan kongsi yang penting untuk pilihan raya, saya nampak, cara yang dibawa Pakatan Harapan ataupun Amanah ini lebih dekat dengan pendekatan tok guru.

    “Kalau DAP tidak setuju hudud, bila mereka tentang, adakah lepas tok guru meninggal dunia? Tidak, masa tok guru ada lagi, mereka tentang tetapi tidak berlaku perpecahan, walaupun (bekas pengerusi DAP) Karpal Singh lawan tetapi tok guru pergi ziarah,“katanya.

    Nik Omar bagaimanapun berkata, walaupun berbeza pandangan, namun beliau menegaskan menghormati apa juga keputusan yang dibuat oleh pemimpin parti termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    ReplyDelete
  14. Pas sepatutnye keluar dr kerajaan selangor.pkr bg kerusi pbt pd Pan,sdgkan Pas tak iktiraf Pan.letak mana muka pas exco dikurangkan,pan dpt kerusi pbt.keluar kerajaan selangor kerjasama dgn umno.rakan taawun terbaru Pas.

    ReplyDelete
  15. Omakkau ini x ada keje lain n hari hari buat racun fitnah dgn PAN n klu betul omakkau ni nak tengok program pas d sarawak, dtg lh ke sarawak n tengok sendiri ada x rkyt sarawak hadir dengar ceramah pemimpin pas yg kaki pembohong

    ReplyDelete
  16. Untuk makluman pemimpin pemimpin pas di semenanjung, ramai ahli ahli pas telah keluar parti pas n telah menyertai parti amanah krn ianya parti yg bagus n mesra rakyat n sebab itu lh pas akan hancur di sarawak dlm pilihanraya negeri bulan mac ini n klu nak tahu ahli ahli parti amanah semakin hari semakin banyak yg menyertai atau masuk parti amanah m pula semakin ramai yg telah keluar pas krn parti itu parti angkut sampah

    ReplyDelete
  17. Agggoto unit amal pas pun dah ghai kelaur menyertoi ARIF

    ReplyDelete
  18. Jika anda butuh angka togel SGP/HK hasil ritual MBAH WASTUH hbg di no 0853 7778 4848 di jamin 100% tembus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...