KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 12 January 2016

RAKAMAN GAMBAR-GAMBAR MEMBUKTIKAN BETAPA PAS KOTA RAJA MEMANG SAH SUDAH LUMPUH GARA-GARA AHLI PARLIMENNYA SUDAH MELOMPAT MASUK PAN ... MESYUARAT AGUNG KAWASAN KOTA RAJA TIDAK CUKUP KORUM, LENGANG, SUNYI, HAMBAR TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN DAN KENA BOIKOT?????


Semalam 11hb Januari 2016 di perkarangan Markaz PAS Bukit Naga berlangsung Majlis Perasmian Serentak Mesyuarat Agung Cawangan-cawangan PAS Kawasan Kota Raja yang disempurnakan oleh YB. Dato' Iskandar Abdul Samad, Naib Presiden PAS merangkap Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor yang juga Exco Kanan Kerajaan Negeri Selangor.

Sebanyak 32 cawangan menghantar wakil ke majlis ini.

Ingatkan benar sungguh apabila semasa pengumuman dibuat Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti mariah Mahmud dan beberapa pemimpin PAS Kota Raja membuat keputusan untuk meninggalkan PAS melompat masuk PAN maka PAS Kawasan Kota Raja sudah lumpuh terus.

Rupa-rupanya menjadi sebaliknya pula ... Bukan nya lumpuh tetapi semakin subur, mekar segar bugar dan bertambah kuat sokongan dan semangat para ahli dan pendokong PAS kawasan Kota Raja.

Pemimpin boleh datang dan pergi ... boleh setia kekal dan melompat ... yang pasti ialah PAS tetap kekal kukuh berdiri dan semakin kuat dan hebat dari hari ke hari. Itu pasti.

Beristiqamah sehingga kemenangan

94 comments:

  1. TERBAIK OMAK KAU,ISTIQOMAH HINGGA KEMENANGAN......

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. DAP PARTI HARAM KEPADA UMAT ISLAM", MENUNGGU KEPUTUSAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN

      Jabatan Mufti Pahang Darul Makmur di dalam khutbah Eidul Adhanya pada 24 September 2015 lepas secara terang-terangan dan tanpa berselindung menyatakan bahawa DAP MENENTANG ISLAM.

      Antara lain, teks khutbah tulisan jawi berkenaan menyebut;
      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti parti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan GHB. Malahan ada dikalangan umat Islam yang menyertai parti DAP YANG TERANG-TERANG MENENTANG ISLAM."

      Apakah menjadi satu kesalahan kepada saya dan umat Islam lain yang bertaraf awam memohon supaya kerajaan melalui JAKIM, Majlis Fatwa Kebangsaan atau Majlis Raja-raja mengambil suatu ketetapan yang konkrit terhadap DAP agar umat Islam tidak terus diporak perandakan oleh golongan ultra kiasu yang sememangnya licik dan keji demi mencapai matlamat perjuangan mereka?

      Apakah dengan fatwa-fatwa dari Guru-guru Pondok Kelantan, ulama' PAS dan Jabatan Mufti Pahang tidak cukup kuat untuk kerajaan mengharamkan DAP sebagai sebuah parti politik yang mengancam Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, "Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan?"

      Saya percaya jika kita meneliti undang-undang tubuh DAP, ia bukan sahaja bertentangan dengan Islam Sebagai Agama Bagi Persekutuan bahkan ianya juga bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

      Bertindak pantas dan tepat menjamin survival umat Islam selagi kita diberi amanah kekuasaan oleh ALLAH SWT.

      Delete
    3. Terus Hina Dan Pertikai Islam… Apa Sebenarnya DAP Mahu?

      Bukan sekali atau dua kali malah sudah berkali-kali perbuatan umat Islam dipersoalkan dan dihina oleh puak cauvinis DAP.

      Tak reda lagi dengan isu Eric Paulsen yang membuat dakwaan kononnya khutbah Jumaat yang disampaikan Khatib dikatakan menanam sifat extrimis dan teks dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) juga perlu disiasat. Timbul lagi satu provokasi hampir serupa dari pihak yang sama menghina Islam.



      Kali ini dakwaan Ketua Wanita DAP, Chong Eng. Sama ada beliau cuba meraih populariti segera ataupun tidak, itu perkara kedua. Tetapi tindakan mempersoalkan teks khutbah Jumaat yang disediakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) amat mengganggu emosi umat Islam terutamanya ketika ini.

      Khutbah tersebut didakwa kononnya menyampaikan maklumat mengelirukan berhubung aurat wanita yang bertajuk ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Amat pelik sekali, semenjak bila pemimpin DAP begitu prihatin dengan khutbah-khutbah Jumaat? Apa yang mereka mahukan?

      Atau sebenarnya pemimpin DAP risau melihatkan umat Islam boleh bersatu tanpa mengira fahaman politik dan duduk di bawah satu bumbung mendengar teks ucapan Khutbah yang sama.

      Desakan kepada pihak JAIS dan Masjid untuk membuat permohonan maaf bukan maksud sebenar yang mereka mahukan. Realiti sebenarnya mereka cuba menimbulkan provokasi dan berharap umat Islam melatah dan bangkit mempersoalkan mereka dengan cara kekerasan.

      Ibarat membaling batu menyorok tangan dan berharap sebilangan umat Islam mencipta perkara-perkara yang tak sepatutnya berlaku seperti berhimpun di hadapan pejabat mereka, mengugut mereka secara individual dan paling diharapkan mereka adalah berlaku kejadian yang boleh mendatangkan kecederaan agar ianya nanti dapat dimanipulasikan.

      Matlamatnya adalah sama iaitu untuk melihat umat Islam pecah belah kerana sudah pasti bakal ada pihak berkepentingan dari Islam sendiri di sini akan cuba mempertahankan tindakan biadap DAP atas nama Pakatan.

      Akhirnya Islam akan terus terpecah kepada beberapa kelompok yang berlainan ideologi politik.

      Melihatkan kepada gerakan kurang ajar yang dilaksanakan mereka, sudah pasti ia adalah satu perkara yang perlu diambil serius. Ini adalah salah satu bentuk ancaman kepada umat Islam di Malaysia.

      Maka umat Islam hari ini perlu bersedia dari segi mental dan fizikal kerana ancaman penghinaan daripada mereka seolah-olah cuba mengajak kita melakukan sesuatu yang di luar jangkaan.

      Umat Islam tidak perlu rasa bersalah apabila kita menghukum gerakan yang dilakukan oleh pemimpin DAP Cauvinis, sememangnya mereka seperti mencurah minyak ke dalam api.

      Kejadian buruk sememangnya sesuatu yang tidak ingin kita saksikan berlaku. Namun sekiranya penghinaan yang dilakukan oleh pemimpin DAP ini secara berterusan, sudah pastinya akan wujud ketidakpuasan hati di kalangan orang yang dihina.

      Setiap kali kenyataan yang menghina sesiapa sahaja, tindakbalas daripada pihak yang dihina mesti ada. Sejauh mana tindakan diambil, ianya bergantung kepada sejauh mana penghinaan itu dirasai.

      Setiap kita ada tanggungjawab menjaga sensitiviti dan kebanyakan rakyat Malaysia faham akan landasan menghormati sempadan agama. Namun ahli politik hari ini tidak mempedulikan perkara ini kerana sasaran mereka hanya mahu mencari kemenangan dalam Pilihanraya.

      Delete
    4. DAP Perlu Buktikan Ia Tidak Bersalah



      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP ditawarkan RM1.2 bilion untuk memenangi PRU13, bina kem tentera Israel sebagai ganjaran, dakwa Pengarah Penyelidikan PAS,” lapor The Rakyat Post semalam (BACA DI SINI). Dakwaan itu memulakan rempuhan kritikan terhadap Dr Mohd Zuhdi Marzuki, sedangkan beliau bukanlah orang yang membuat dakwaan itu.

      Inilah masalahnya apabila kebanyakan orang sekadar baca tajuk dan tak baca pun beritanya, berita diputarbelit dan apa yang dilaporkan sebenarnya tak pernah diutarakan.

      Saya cukup faham keadaan yang dialami Dr Zuhdi kerana saya juga mengalami perkara sama dan walaupun selepas tujuh setengah tahun, saya masih dituduh mengatakan sesuatu yang tidak pernah saya kata. Kemudian, apabila saya terangkan yang saya tak kata bahawa Rosmah Mansor berada di tempat Altantuya Shaariibuu dibunuh, dia orang tuduh saya buat u-turn dan tarik balik kata-kata saya, walhal saya tak pernah cakap begitu pun.

      Anda boleh baca kenyataan penuh Dr Zuhdi (di bawah) yang diterbitkan Harakah dua hari lalu.

      Sebenarnya, Dr Zuhdi kata bahawa kenyataan Chong Zhemin dari DAP Perak tentang pengharaman kemasukan atlet lelaki/wanita Israel ke Malaysia tak seserius kenyataan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lepas.

      Dr Zuhdi kemudian hanya menyebut apa yang didakwa Mohamed Razali. Dr Zuhdi kemudian menambah bahawa jika tuduhan Mohamed Razali itu benar, maka ia lebih serius daripada kenyataan Chong Zhemin. Kata Dr Zuhdi lagi, walaupun dah empat tahun, DAP tak pernah menafikan dakwaan Mohamed Razali.

      Dr Zuhdi menambah bahawa jika tuduhan itu palsu, DAP sepatutnya ambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali (kerana ia tuduhan yang sangat serius, seperti yang boleh anda baca di bawah). Kegagalan menafikan dakwaan ini membangkitkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      Delete
    5. Itulah yang sebenarnya berlaku. Jadi, betulkah Dr Zuhdi buat tuduhan itu, seperti yang dilaporkan? Nampak sangat bahawa ini satu lagi serangan terhadap PAS dan bertujuan membuatkan orang PAS nampak macam badut bodoh.

      Satu-satunya jalan keluar untuk DAP adalah dakwa Mohamed Razali, malah mereka sepatutnya melakukannya empat tahun lalu. Lagipun, bukankah mereka mendesak perkara sama dilakukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (iaitu kalau memang betul PM tak curi RM42 bilion wang 1MDB, maka samanlah orang yang menuduhnya mencuri)?

      Apa yang Dr Zuhdi katakan adalah dakwaan serius telah dibuat terhadap DAP (lebih serius daripada apa yang Chong Zhemin katakan) dan DAP tidak pernah menafikan mahupun mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohamed Razali. Jadi, dakwaan itu tidak terjawab dan menimbulkan persoalan mengenai hubungan DAP dengan Israel.

      DAP mengatakan perkara yang sama tentang Najib, iaitu jika Najib tak bersalah, maka samanlah orang yang menuduh itu. Kalau dia tak saman, maka kita mesti anggap dia bersalah. Kalau ‘standard pembuktian’ yang dikenakan terhadap Najib dikenakan juga terhadap DAP, maka itu bermakna DAP juga bersalah.

      Najib diminta membuktikan dia tak bersalah, dan sehingga dan melainkan dia berbuat begitu, itu bermakna dia bersalah. Jadi, DAP juga mesti membuktikan mereka tak bersalah, dan sehingga dan melainkan mereka berbuat begitu, itu juga bermakna mereka bersalah.

      Penulis asal Raja Petra Kamarudin

      Penafian: Artikel ini adalah pendapat peribadi penulis dan ia tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana.

      Delete
    6. Kah kah kah,

      Pembaca boleh tengok betapa talibarut DAP yg anti Islam bangkit apabila DAP dikritik.

      Kat bawah ni penuh dengan komen2 pro DAP Dari talibarut mereka yakni PAN Imayam.

      Dimata PAN Imayam yg suci hanya DAP. Kaum Melayu Islam adalah sehina2 manusia.

      PAN Imayam sekurang diketuai oleh Ayato-Lim Rohul-Lim Mat Selfie

      Delete
    7. Jaga2 debgan kata2 provokasi dari Talibarut DAP yakni Pan Imayam kat bawah ni. Banyak kali diperhatikan yg PAN Imayam akan melontarkan ayat2 provokasi, memaki hamum admin, memaki hamun orang2 alim, para mufti, majlis ugama dll

      Kalau sekerat perkataan mengkritik DAP, talibarut2 DAP yakni PAN Imayam akan tangkas bangun dan memaki hamun, menfitnah dll.

      Delete
    8. woi!!!...

      mesorat cawangan ape ramai2 mcm nih...?

      pan imayam karayilek jgnkan mesorat...ceramoh pung org dok mau mari...

      hina hidup jd barua dap barua israel

      kah kah kah

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. Hahaha....senanglah hidup melayu lepas ni pas semakin kuat megah teguh kukuh taklah menagih simpati mengemis lagi dgn begitu kuatnya sokongan melayu dari ahli dan rakyat malaysia.

      Delete
    11. Ini bukan ramalan. tapi mungkin akan jadi kenyataan. PRU akan datang pas xkan dapat perintah 1 negeri pun. Semuanya akan terlepas ke tangan BN. sama2 kita saksikan.

      Delete
    12. anon 9.28

      u dn omak tk sempt nk tgk pas menang sebb pas tknk menang cepat

      pas nk menang lagi 200 tahun

      masa tu pas dh jd parti assobiyah sepenuhnya dan dap mungkin dh jd parti islam

      teruskn istiqomah kerana nama parti dan pakaian pemimpin parti. akhlak come last

      mcm2 blh jadi.

      Delete
    13. Cukup meriah dan mendapat sambutan yg sungguh mengalakan mesyuarat agung pas kota raja mcm majlis perkahwinan anak ds azmin mb selangor mgu lepas. Npk nya ada yg tak lelap tidur mlm asyik terbayang kehijauan di setiap sudut pandangan. Klu dulu npk pas kota raja mcm kurang bermaya dgn keluarnya mp yg tak setia dgn aku janji mereka tetapi semuanya hya fatamorgana bayangan pengkhianat saja. Sebenarnya pas lebih segar kental bak pengantin baru yg melalui mlm2 yg indah membara. Tahniah kpd pas kota raja yg kembali bertunas merimbun spt pokok yg baru disirami hujan.

      Delete
  2. Macam ini rupa nya cara bagi ' nasihat' oleh si penasihat ..

    Kalau semasa angkat plakad pakai baju kot hitam dan bertali leher, budak-budak lah ya.

    Yang angkat plakad pakai serban, pakai jubah, apa pulak ??
    macam Jebon ? atau macam

    Ini membuktikan PAS secara terang-terang melindungi tindakan Najib berhubung dengan duit 'derma' sedangkan apa jua tindakan orang politik walaupun bergurau memberi kesan kepada rakyat !!

    Bila PAS berkerjasama dengan UMNO, Subky ambil contoh apa yang Nabi saw buat tidak semua orang akan faham dan tahu mengapa. Sekarang, apa yang Hj Hadi buat pun kita tak akan faham. Nabi saw buat orang tak faham sebab dalam banyak hal Nabi saw mengalah. Tetapi Hj Hadi buat dan kita tak akan faham ialah kerana orang lain buat salah tetapi Hj Hadi buat yang salah pun kira betul !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong islam kerjasama dgn kafir harbi..
      Tentang islam kerjasama dgn islam...
      bodo piang...

      Delete
    2. sepanjang perjalanan politik hadi awang, beliau tidak pernah di tangkap oleh penguasa.walaupun pernah mengeluarkan amanat yang ekstrim iaitu amanat hadi. dapatkah kalian fikir, siapakah hadi awang yang sebenarnya?? mungkinkah beliau sebenarnya sebahagian dari parti pemerintah? ini cuma satu teori dari aku. sekian terima kasih.

      Delete
    3. Teori PANdir...byk PANipu dari betul...PANyampah lebih

      Delete
    4. Celah kangkang mak ko nak panggil PAN ape?

      Delete
  3. TITM kata undi pas untuk hapus dosa arwah tok nenek, mak bapak yang dulu sokong umngok?? Sambung nyawa umngok boleh plak?? Tak dosa ke neraka ke??
    Kat selangor dap bukan musuh sblm pru14.. boleh ke tak boleh ni kerjasama dengan musuh islam, penentang hudud, ajen yahudi??kalau mati sebelum pru14 macam mana??
    Tokoh kat kelantan pulak dok pikir ke tongkat ali je.. kepala balut serban lima kilo tapi otak macam budak baru cukup umur..

    undi pas untuk hapus dosa. ini ajaran islam ke kristian?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pg blajar hukum hakam islam dulu lah...

      Delete
  4. Inilah pas dah jadi parti haru biru orang yang ankat plakad mengata macam macam bila kena batang tubuh Sendiri diam pula.

    ReplyDelete
  5. bagaimana polisi dgn israel,umno didepan matanya mendapat nasihat apco pun dia boleh "sedondon dgn najib.

    Bagaimana peimpin-pemimpin PAS yg ada sekarang nak bekorban untuk agama dan rakyat..sedangkan mereka yg ada ini tiadak pernah mengalami kesusahan/kepayahan langsung.

    Perhatikan Hadi..walaupun amanAtnya mengancam negara..beliau tak pernah sekalipun ditangkap dibawah ISA.

    malah pendapatannya mengalahkan CEO BANK kat malaysia ini. Haron lagi,tak pernah susah,tenguk sahaja rumahnya/keretanya..(kalau nabi masih hidup..menangis nabi melihatnya..ulamak pewaris nabi..nabi bersama 9 orang isterinya tinggal rumah ala kadar sahaja..sehingga nabi nak sembahyang tahjud terpaksa menguis-guis kaki syaidina aishah.)

    Iskandar/TITM/Idris/zuhdi......pernahkah mereka dipenjara/bersusah payah kerana rakyat???sebagai ahli-ahli PAS,anda2 kena perhatikan semuanya ini....kEMANAKAH pemimpin-pemimpin sebegini nak bawa anda........

    KALAU SETAKAT AYAQ-LIUK saja....saya rasa Mat maselan/hassan malek lagi hebat..sekurang2nya mereka tak gunakan ayat2 allah untuk mendapat sesuap nasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9.41 bangang tahap keldai..kalau nabi masih hidup lagi confirm baginda akan melaknat org2 macam ko dan puak2 PAN. Dahla memfitnah alim ulamak, jadi macai puak kafir harbi, menolak hukum islam. kalau setakat kena tangkap pasal buat demo bodoh AKA Bersih, lantak korangla dah sendiri cari penyakit. Ni akau nak tanya..ada puak PAN buat demo pasal DAP menghina khutbah aidil adha pahang, G25 pasal issue tangkapan, mansuhkan JAKIM etc..tak ada kan...

      Delete
  6. Dah nama pun perasmian serentak mesyuarat agung cawangan2... yg dtg pulak tu jenis suami isteri pegang jawatan tentu la nampak mcm ramai. Siap ada khemah utk claim elaun kehadiran lagi... huh, takde apa yg boleh dibanggakan dgn Pas sekarang ni.. flip flop parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak kau meroyan kot.duk yakin sangat pilihan dia kali ni betol.orang lain pun berpolitik jugak.tapi sedcara matanglah.bukan macam omak kau.duk bertempik pong pang pong pang.kahkahkah.menjijikkan.

      Delete
    2. Omakkau bkn bertempik kosong mcm balaci pan dap menyondol membabi buta walaupun terang2 pan dap berkata auta nista. Hya yg berilmu dan berprinsip yg mampu memperkatakan kebenaran spt omakkau.

      Delete
    3. Yess...Pan macai tak lebih dari bunyi tin kosong

      Delete
  7. Bayangkan betapa lemahnya "PEMIMPIN-PEMIMPIN"PAS kini,Bagaimana nak jadi "KHALIFAH" atau ketua negara.Bagaimana agaknya bila Hadi jadi PM nanti:

    Nak hapuskan rasuah???di kelantan negeri PAS controlpun dia tak boleh buat apa2.

    Nak hapuskan KRONISMA,nak nasihatkan menantunya pun dia tak berani.
    bagaimana nak buat hudud!!!nak nasihatkan isteri najibpun tak berani..bagaimanapula nak nasihatkan raja2 dan agong tentang hudud.
    bagaimana nak naikkan ekonomi negara!!!sedangkan setiap polisi pembentangan parlimen dia selalu "PONTENG"
    bagaimana polisi dgn israel,umno didepan matanya mendapat nasihat apco pun dia boleh "sedondon dgn najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kegilaan apa anon 09.43 mengatakan yg pas kini lemah? Apakah himpunan fastaqim dan terbaru ijtima'pilihanraya pas selangor di k selangor yg mendapat sambutan cukup hebat dari rakyat bagai nak runtuh stadium ks dikerumuni oleh org ramai merupakan keleman pada pas? Jadi yg hebat adalah pan? Kerana di mana saja pan buat majlis jgn kan stadium, kenopi putih 20kaki persegi pun tak blh penuh, jadi itulah yg dikatakan pan ni kuat hebat mendapat sambutan rakyat? Mmg lah pan kuat dan hebat tetapi kuat temberang auta dan hebat meroyan berselfie dgn amoi? Tak lama lagi amoi pun dah tak teringin nak berselfie sbb pan ni hebat dgn kebusukan kerja pengkhianat dan kuat nafsu serakahnya gilakan jawatan. Kalau pemimpin pan kuat menipu maka balaci pencacainya lagi lah berhantu kapcai dgn kegilaan meroyan mcm org gila talak.

      Delete
  8. Nasib baik PR tak menang PR13 dulu,ada hikmahnya,kalau tidak bergaduh besar antara pemimpin-pemimpin DAP/PKR dan PAS..Terutamanya PAS yg memanjang nak jadi ketua dan king maker.

    pemimpin-pemimpin PAS tidak pernah mahu "mengukur baju dibadanya sendiri" dan muhasabah diri. Mereka menganggap mempunyai "LESEN BESAR" bila menjadi penganut agama islam dan ada ilmu agama. Semua apa yg dilakukan orang lain tak "BETUL" walaupun apa yg dilakukan orang lain tadi "BETUL". Yg penting bagi pemimpin-pemimpin PAS, IALAH segala perbuatan2 orang lain kena dapat "endorsement" dari PAS DULU...walupun perbuatan2 itu nampak bodoh, ataupun dilarang oleh agama.

    Kita ambil contoh, Najib terang-terang sapu 2.6billion,tapi disebabkan Najib mendapatkan "endorsemnt" dari Hadi/haron..segala perbuatan Najib tiba2 tiada cacat-celanya. umno terang2 dapat penasihat apco/yagudi, manakala DAP belom tentu lagi bekerjasama dgn israel, disebabkan DAP tidak dapat "endorsement" dari Hadi/haron. Maka DAP terpaksa menjawab tuduhan Zuhdi tentang kerjasama dgn israel.

    ReplyDelete
  9. Nak gelak,nak ketawa pun dah malas dah!!hanya senyum sinis sahaja.

    Inilah bahananya bila pemimpin-pemimpin atasan PAS,Mengangap mereka sahaja yg BENAR/BETUL dalam segala HAL.Sehingga mereka pernah mengeluarkan statement-statement mengatakan mereka hanya nak jadi "KETUA" dan "KING MAKER" dalam Pakatan rakyat dulu tak nak jadi pak turut.Sebab utama mereka keluar PR dulu ,kerana tak nak jadi pak turut DAP,nak jadi pembuat dasar dan king maker dalam PR dulu.

    Tapi alih-alihnya Tuhan nak tunjukkan,yg mereka cuba nak meniru apa yg dibuat oleh seterunya...apa yg mereka kata kebudak2an dulu.Tapi kali ini,tuang president dan naib-naib president mereka yg jadi "KETUA" pula ..melakukan apa yg mereka kutuk dulu..........

    ReplyDelete
  10. hadi kt tk beradab angkat plakad isu 2.6b

    sudah tidak beradab hadi ini angkat plakad bntah tppa pula

    bukti jelas bahawa pas diseret sama dlm hubungan intim hadi dgn najib

    sbb 2.6b itu jenayah peribadi najib maka hadi marah pembangkang angkat plakad

    tp dlm isu tppa nungkin hadi fikir bukan kena mengena dgn najib.. jadi boleh angkat plakad

    mungkin hadi fikir yg bersalah dlm isu tppa ialah mustafa mohamad dn bukn najib

    so apa sebenarnya hadi nak dr najib. tk mungkin hadi peminat kak ros maka kelihatannya hadi mengidam barang secubit rasa dpd 2.6b itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan Ahmad Fadhli Shaari berkata, langkah PAS tidak mengangkat plakad di parlimen bukan bermaksud mereka menyokong kemasukan RM2.6 bilion ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak.

      Sebaliknya, katanya PAS sudah membuat pelbagai kempen membantah isu kemasukan dana itu selain menyatakan pandirian jelas dalam isu itu.

      “Jadi kalau setakat tak angkat plakad dalam parlimen pun terus di label sebagai penyokong RM2.6 bilion, nampak agak keterlaluan lah saudara.

      “Cari-carilah modal lain kalau nak hentam PAS pun,” tulisnya di Facebook.

      Delete
    2. Pemimpin PAS menyindir rakan pembangkang parti itu bertindak melebihi kanak-kanak apabila mempamerkan plakad “mana 2.6 bilion?” selepas belanjawan 2016 dibentangkan.

      Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat Dr Mohd Zuhdi Marzuki mengaitkan langkah itu dengan rancangan ‘mini parlimen’ pada tahun 1970-an yang dikendalikan oleh Allahyarham Jamal Muhamad atau lebih dikenali sebagai Pak Cik Jamal.

      “Sekitar akhir 1970-an dan awal 1980-an, ada satu rancangan kanak-kanak yang dikendalikan oleh Pak Cik Jamal, iaitu Parlimen Kanak-kanak. “Seingat saya tiada kanak-kanak yang menjadi ‘ahli parlimen’ dalam rancangan itu bertindak angkat plakad seperti sebahagian ahli parlimen pembangkang semalam,” katanya melalui tulisan di Facebook.

      Delete
    3. Ramai yang bertanya: ke manakah gagasan "politik matang" yang diwarwarkan oleh PAS sebelum ini apabila tiba-tiba pimpinan dan ahli PAS mengangkat plakad tanda bantahan terhadap TPPA?

      Sebelum ini sewaktu PKR, DAP dan AMANAH mengangkat plakad "Mana RM2.6 Bilion" di parlimen, pemimpin PAS tidak bersama mengangkat plakad, dengan menyatakan bahawa kononnya PAS mengamalkan politik matang. Tindakan mengangkat plakad itu dianggap "kerja budak-budak" malah salah seorang ahli jawatankuasa PAS, Dr. Zuhdi Marzuki menyatakan parlimen kanak-kanak pun tak angkat plakad!


      Tiba-tiba pemimpin-pemimpin dengan tidak segan silu mengangkat plakad menentang TPPA. Masing-masing menonjol-nonjolkan muka, tersengih-sengih sehingga terlupalah kata-katanya dulu bahawa angkat plakad adalah tindakan tindak matang dan tidak memberi kesan kepada Najib dan UMNO.

      Apa sudah jadi?

      Delete
  11. TITM kata undi pas untuk hapus dosa arwah tok nenek, mak bapak yang dulu sokong umngok?? Sambung nyawa umngok boleh plak?? Tak dosa ke neraka ke??
    Kat selangor dap bukan musuh sblm pru14.. boleh ke tak boleh ni kerjasama dengan musuh islam, penentang hudud, ajen yahudi??kalau mati sebelum pru14 macam mana??
    Tokoh kat kelantan pulak dok pikir ke tongkat ali je.. kepala balut serban lima kilo tapi otak macam budak baru cukup umur..

    Orang yang masih dengan pas tak nampak ke pas makin mengarut?? Heran betul aku.. mungkin dalam mindset diorang kalau nak masuk syurga mesti sokong pas, sama la kalau sayang melayu mesti sokong umngok. Susah nak ubah mindset ni..

    ReplyDelete
  12. Kah kah Kah. Terbuktilah PAN Imayam talibarut DAP yg nyata. SIla baca komen2 ini. Komen kat bawah ni keluar setelah komen yg mendedahkan sikap DAP yg Anti Islam keluar.

    Tak lama lagi macai2 PAN Imayam akan dapat AngPow dari Abuya Sifoo Stalin Bukit. Itu sebab mereka hangin satu badan bila DAP anti Islam dikritik.

    Cuba baca kitab, perangai PAN Imayam ni dah dekat sama dengan Abdullah bin Ubay, ketua munafiq Madinah. Aku tak kata mereka munafiq, tapi perangai mereka memang iras2.

    Aku harap malam Jumaat ni mereka buat Qiamulail, solat taubat dll agar sikap menjadi talibarut tu hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kata apa!!!!!!!!!!!11 Perangai pemimpin PAN Imayam pun macam Talibarut DAP. Apa yg DAP kata halal dan berkat!!!

      KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!


      Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

      Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

      Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

      Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
      “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

      “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
      Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

      Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

      Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

      Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

      Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

      Delete
  13. Janganlah marahkan pemimpin-pemimpin PAS. Bertimbang rasalah sikit. Banyak perkara mereka hadapi dan fikirkan.

    Kalau keluar dari kerajaan Selangor kerana haram kawan dengan DAP, kat mana pencacai-pencacai tu nak cari makan?

    Kat mana nak cari kerja yang bayar ribu-ribu?

    Walau pun Presiden kata nak berkawan dengan UMNo, ramai juga ahli-ahli yang tak setuju. Ini pun satu hal pulak.

    Kalau baik dengan Amanah nampak sangat jilat kahak sendiri. Dulu dah kata macam-macam dan hari-hari terus mengata-ngata. Lagi pening.

    Kalau boleh nak tendang saja presiden dan pembodek-pembodeknya untuk selamatkan parti. Tapi tak boleh sebab takut masuk neraka.

    Jadi dari sekarang kena rancang nak buat apa selepas 2018. Berkebun ke? Atau makan duit pencen ke? Atau jual air liur keliling negeri, atau jual ubat, atau jual kepok lekor, atau masuk UMNO atau masuk MCA atau masuk parti Gerakan.

    Sekarang pulak gulungan wahabi dah mula bertapak. Susah jugak nak cari makan kalau takde tahlil arwah dan sebagainya.

    Itu belum lagi kerenah anak menantu dan bini-bini.

    Jadi tolonglah sikit jangan ganggu pemimpin-pemimpin PAS. Mereka ada banyak hal (tapi tak banyak buat kerja).

    Fikiran tengah kusut, sedang serabut.

    ReplyDelete
  14. Umno kasihan PAS disisih Pakatan Harapan

    Umno kasihan melihat PAS disisihkan dari Pakatan Harapan ekoran apa yang berlaku di Selangor dan juga seluruh negara sekarang.

    Di Selangor misalnya, kasihan melihat PAS yang disisihkan dari Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kat puak2 PAN ni meroyan jer siang malam pasal pas tak layan depa...merengekla korang sampai pupus...!1 HAHAHAHA

      Delete
    2. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
  15. Bubar ajer PAS ni....tak ada pendirian... asal masyukk sokong...mengkafir orang...laki bini cerai berai... doa macam gampang... penang action lain ...di selangork jilat pkr mcm gampang...kat sarawak jijah sound pepek( pepek. .? Ahaks pepek sepat) PAS low klass...ego nak mampos ..apa .org PAS bole buat skg nih....Bubar jer PAS...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti Amanah Negara Talibarut DAP Tercinta (pha aliph nun ta aliph ta bunyinya??)

      Delete
    2. Celah kangkang mak ko nak panggil ape? Sian mak ko sampai terkoyak2 mak ko nak kuarkan ko, dapat anak kuat mencarut. Tak gitu Anon 12:43.

      Delete
    3. pha aliph nun ta aliph ta bunyinya :- HIDUP UMNO

      Delete
  16. Selangor dah tak ada kjaan lagi....oleh kerana PAS tak ada pendirian assmin masih mampu jadi MB Selangor. ...dlm masa Assmin jadi MB parti PAS masih dilayan mvm hanjing oleh Assmin...PAS patut undur diri spt di Pulau Pinang...sepatutnya PAS yg jadi MB...oleh sbb ego bodo sanggup jdi hanjing ...hanjing pun hanjing laa....nk kata PAS berstrategi lansung x masuk akal strategi mereka....asal masyuk sikit pun  jadi la......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihikih.....hanjing...pas..kihkihkih

      Delete
  17. PAN ni xlayak dipanggil Amanah...lbh baik dipanggil PAN...mereka tetap tidak 'amanah' jika tak pulangkan kerusi yg dimenangi dan tak pulangkan logo yg diciplak atas usaha keringat org lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesuai dipanggil PANtaik sbb suka main taik.

      Delete
    2. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
  18. orang-orang yang memusuhi PAS dan memberi komen kat sini sasau atau meroyan atau sebab terkena makn tahi orang DAP ? aku yang penyokong PKR pun tak sampai begini memberi komen cam orang takde otak... apakah semua penyokong PAN ni terencat akal... atau patut di hantar ke syria untuk menjadi sasaran Bom tentera kat sana... kat malaysia pun buat menghabiskan beras dan menghabiskan oksijden sebab otak diorang semua tak boleh pakai... ada mata tapi tak nak menerima kebenaran bahawa PAN dah semakin di tolak ... maaflah dan DEMI ALLAH sekiranya ditakdirkan Allah PKR dah takde lagi ( hancur disebabkan percayakan PAN ) aku sekali-kali tak akan menyokong PAN /DAP dan sesungguhnya AKU AKAN MEMILIH PAS sebagi wadah perjuangan... setakat ni PKR belum lagi meroyan cam PAN / DAP...

    ReplyDelete
  19. salam mana 2.6b?

    Kenapa Singapura , Jepun dan Korea maju. Kenapa Malaysia, Indonesia dan Brunei (kaya kerana hasil bumi bukan kerana ekonomi dan pencapaian sains dan teknologi ) mundur?

    Ya kerana di Singapura, korea dan jepun majoriti bangsa mata sepet. Berbanding Malaysia , Indonesia dan Brunei mereka minoriti.

    Mereka terkenal rajin berusaha dan tidak dayus untuk berdikari. Dalam pendidikan mereka tiada kuota spm 3A atau pensiswazahan, mereka harus skor at least 10A spm baru dapat peluang buat degree. Dalam penjawatan awam mereka harus betul-betul skor di ipt baru diterima sebab itu mereka hanya pegang jawatan tinggi kalau masuk gomen seperti doktor kalau guru pun mesti guru add math, fizik dan kimia. Dalam berniaga pun sama tiada shortcut mlm, forex atau jual makanan sunnah dengan harga mahal untuk cepat kaya. Semua bermula dari bawah slow and steady.

    Tiada istilah welfare datang goyang telor dapat duit bagi anak bini makan. Semuanya persaingan , persaingan , persaingan. Hasilnya lihat sahaja, jepun, singapore dan korea (korea bankrup semasa serangan matawang 1997) di mana mereka berbanding Malaysia?

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian spm 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil untuk semua heee

    ReplyDelete
    Replies

    1. STATUTORY DECLARATION DATO ABDUL MURAD KHALID
      June 8, 2013 at 11:05am
      Berikut akuan bersumpah Datuk Murad pada 26 Oktober 1999, sebulan selepas Anwar dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.
      STATUTORY DECLARATION DATO ABDUL MURAD KHALID


      I, Dato’ Abdul Murad Bin Khalid (NRIC No. 531215-08-5957), a Malaysian citizen of full age and care of No. 104, Jalan Setiabakti 9, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur, do hereby solemnly and sincerely declare as follows:-

      1....
      2....
      3....
      4....
      5....

      6. I believe there are at least 20 other “Master Accounts” established for Datuk Seri Anwar Ibrahim by his various cronies. I believe that the total funds in these 20 Master Accounts run into more that RM3 billion. DSAI’s modus operandi is to divide and rule and the operator of each Master Account is not aware of the existence of the other Master Accounts. I believe the Government is aware of who these cronies are.



      Hendak tau lebih lanjut sila layari:-
      https://www.facebook.com/notes/ahmad-kamal-othman/statutory-declaration-dato-abdul-murad-khalid/508008569253477/


      Delete
    2. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
    3. Komen orang gila

      Delete
  20. Itu gambar lama yg omakkau letak dlm blog dia ni, omakkau ni suka memperbodohkn semua org sehingga semua org percayakan dia, ini semua keje pembohong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
    2. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
  21. Pakatan harapan di sarawak dari awal lagi dh berkempen dr kpg ke kpg utk mendekati rakyat n juga pengundi2 krn pilihanraya negeri sarawak diadakan bulan mac ini n apa yg menyedihkan adalah pemimpin2 dan ahli2 pas dr semenanjung mahupun dr sarawak x ada nampak batang hidung berkempen pada masa ini n ada yg mengatakan bahawa calon pas dh tua n calon kitar semula n x ada pengundi2 yg mahu mendekati mrk n nampaknya calon pas akan terkubur bulan mac ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
    2. Mangkuk 19:15 dah kehabisan modal, modalnya kutuk je lah.

      Delete
    3. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
    4. Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie
      Kah kah kah Anak buah kerandut Ayato-Lim Rohu-Lim Mat Selfie

      Delete
  22. PAN lembik...
    lenyaplah PAN Dari bumi bertuah nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GUAN ENG TAK JUMPA LAGI KE BUAH KERANDUT DIA!!!

      Dah memang takde 'Buah Kerandut' dah Si Tokong DAPigs ni. Jadi, tak payan la susah - susah dia nak tercari - cari pulak. Benda bukannya baru, tapi dah lama dah orang bangkitkan.

      Kenapa baru sekarang Si Tokong DAPigs tu nak ambik tindakan sedangkan pendedahan bekas pembantu khas dia tu dah dibuat lebih kurang 5 tahun yang lalu? Kenapa selama ini dia diam?

      Hanya semata - mata perkara tu dibangkitkan semula oleh salah seorang pemimpin PAS yang kini menjadi musuh Nombor Satu kepada DAPigs, baru Si Tokong DAPigs tu nak saman?

      Itu membuktikan bahawa Si Tokong DAPigs tu ada niat buruk dan cuba nak menyembunyikan sesuatu dari rakyat. Jika tidak, kenapa selama ini dia hanya mendiamkan diri?

      Sekarang, dah banyak minggu dah Si Tokong DAPigs tu ulang benda yang sama. Sebelum ni dia kata nak saman, tapi kenapa masih tak saman - saman? Takkan dia masih tercari - cari 'Buah Kerandut' dia kot.

      Dalam pada masa yang sama, Si Tokong DAPigs tu juga turut dilihat cuba nak mencari alasan dengan memburuk - burukkan orang lain semata - mata nak tutup kemaluan dia sendiri.

      Kes orang bersalam pun dia nak jadikan isu sedangkan isu Dana Israel tu jauh berbeza dengan apa yang cuba nak dibangkitkan. Nampak sangat la yang Si Tokong DAPigs tu dah terdesak.

      Alasan yang sama jugak pernah digunakan oleh Macai Si Nurul Izzah tu bila dia bergambar dan bermesra dengan anak Ketua Pencerobohan Lahad Datu tu tersebar didalam laman media sosial sebelum ini.

      Kesimpulannya, kalau Si Tokong DAPigs tu takde Buah Kerandut nak ambik tindakan saman, jangan la dia nak tutup kemaluan dengan memburukkan orang lain pulak. Penyudahnya nanti, diri dia sendiri jugak yang malu!!! Dah la muka pun macam Komunis!!!
      SHAH ALAM, 9 Januari - “Saya akan keluarkan saman fitnah.” Itu kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang menegaskan saman fitnah akan dikeluarkan berhubung dakwaan Pas bahawa parti itu menerima dana RM1.2 bilion daripada Israel.
      Lim yang juga merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang berkata dakwaan tersebut merupakan satu fitnah dan pihaknya akan berlawan habis-habisan.
      Menurutnya, beliau tidak pernah berjumpa dengan mana pemimpin Israel sama ada di Singapura atau sewaktu membuat lawatan ke luar negara.
      “Dalam isu ini saya difitnah teruk sedangkan ada orang yang bersalam dengan pemimpin Israel tidak pula menjadi hal. Dalam perkara ini saya akan keluarkan saman fitnah kerana ia fitnah yang sama seperti mana Pulau Pinang tidak benarkan azan dan saya akan buka kasino di Pulau Jerejak sebelum ini,” katanya.

      Delete
  23. Jangan tabur fitnah dan kutuk Syiah. Komen tentang politik tapi jngan kait dengan Syiah

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tali beruk syiah rupanya kau ni, syoklah kau sbb boleh kawin mutaah. Cara nak halalkan pelacuran kan..jeff kan?

      Delete
    2. APA KAU NAK BUAT JEFF? SYIAH TERKUTUKKKK

      Delete
    3. mutaah dgn omak

      atau omak pun memang syiah

      sbb hj hadi memang pro syiah iran dr segi ajaran syiah

      mat sabu hanya terpesona perang hizbosyaitn israel

      hadi pro syiah sgt bahaya dn nmpk menerap fahaman taksub syiah dlm pas

      syiah adalah ajaran dajjal musuh islam akhirzaman

      Delete
  24. Kamu sendiri x tahu mat sabu telah failkan saman kpd zahid hamidi kerana menuduhnya syiah..orang melayu mudah termakan propaganda umno..pernah dengar ker mat sabu bagi tazkirah berkaitan syiah?????buktipun x der sampai skg

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ko baca baik2 keratan akhbar di bawah ..
      1. Perkataan 'akan'
      2. Peguam PAS pula tu

      Mat Sabu cuma acah2 saja. Mana berani dia nak saman



      -------------------------------------------------------

      KUALA LUMPUR - [KEMASKINI] Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, beliau akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang mendakwanya sebagai pengikut ajaran Syiah.

      Mohamad berkata, beliau telah menyerahkan perkara itu kepada panel peguam pas yang diketuai Mohamed Hanifah Maidin untuk mengambil tindakan selanjutnya terhadap Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri.


      Delete
  25. Camtula deh ghamai goma tabir fitnah..dah tak takut dodo koh apo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata Najib pda Hadi...Pru13 dulu u tolong sabotaj... 6 kursi...harap2 Pru14 ni klau boleh sabotaj lagi semua kosi...jngan bimbang duit derma banyak lgi

      Delete
  26. Klau pegang placard di perlimen atau di jalan raya ada juga lojiknya tetapi bila pegang placard dalam dewan dan tunjuk kepada siapa.

    siapa ada dia atas pentas tersebut ketika peminpin ualamk Pas pegang placard tersebut?

    najib dengan Mustafa Mohd kot.kalau takda orang atas pentas ini menunjukakan bahawa peminpin Pas sudah separuh biul.

    ReplyDelete
  27. Parti tiada maruah, pas syok sendiri. Ada masa sokong UMNO, Ada masa duduk sekali dgn dap, Ada masa sokong PKR. Tiada pendirian Dan tiada keputusan muktamad. Ahli2 tak bersalah sebab mereka tiada Ilmu politik, Ilmu Ugama bagus

    ReplyDelete
    Replies

    1. PAS berada atas kebenaran, parti mana saja lebih benar kami akan sokong tak kira UMNO ke, PKR ke atau lain2 parti ke.. kebenaran adalah mengikut ukuran Islam.

      Delete
  28. Boring la omakkau ni. Bwk la isu2 bauksit ke, jenayah ke, 1mdb ke, tppa ke, kos sara, . Tak abes2 pan vs pas. Kasi la berilmu sket posting tu. Lantak la dgn panpas tu. Ini org rmai dtg pon nk upkan ke. Adeyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. PSSSTTT....OMAKKAU KENA LAPOR CAMNI NNT TAK MASYUK FULUSSSS......DAH SONYAP2...BACA UDAH...NNT PRU14 PAS PERINTAH MALAYSIA..PENYOKONG PULUH JUTA...JGN DOK BIMBANG NOOO

      Delete
  29. KUALA LUMPUR 12 Jan. – Orang Melayu dinasihatkan supaya tidak tertipu dengan strategi DAP yang mendakwa parti itu tidak anti Melayu dan Islam.
    Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, dakwaan itu jelas bertentangan dengan tindakan parti itu sebelum ini yang sering mempertikai dan mempersoalkan keistimewaan orang Melayu dan Islam di negara ini.
    Katanya, sikap sebenar DAP dapat dilihat apabila mempersoalkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang menggariskan pelbagai inisiatif untuk meningkatkan ekonomi orang Melayu.
    “Kenyataan ini sebenarnya me­ngulangi skrip-skrip yang lalu dan saya menyifatkan ini semua janji kering kepemimpinan parti tersebut untuk menarik undi orang Melayu.
    “Jika benar DAP ini parti yang tidak anti Melayu dan Islam, saya ingin mempersoalkan kepemimpinan tertinggi mereka yang majoriti dianggotai oleh orang Cina,” katanya dalam sidang akhbar di Pejabat Perkasa di Wisma Koperasi Guru-Guru Malaysia Berhad (KGMB), di sini hari ini.
    Beliau mengulas me­ngenai ura-ura bahawa DAP bakal memper­kenalkan lebih ramai calon Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
    Dalam perkembangan lain, Ibrahim yang juga bekas Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, beliau tidak per­caya terdapat pelajar institusi pe­ngajian tinggi awam (IPTA) di negara ini mengalami kebuluran.
    Katanya, situasi sebenarnya adalah pelajar hari ini tidak biasa hidup susah dan gagal membiasakan diri dengan kos sara hidup yang semakin meningkat.
    “Saya tidak percaya terdapat pelajar IPTA di negara ini hidup kebuluran ke­rana Malaysia mempunyai banyak makanan berlebihan. Mungkin terdapat pelajar yang kurang berkemampuan yang terpaksa menanggung semua keperluan termasuk yuran sendiri.
    “Atau pelajar ber­kenaan hanya mendapat pinjaman untuk membayar yuran manakala kos sara hidup seperti makan, minum dan keperluan belajar perlu ditanggung sendiri,” katanya merujuk laporan terdapat penuntut universiti kelaparan yang menjadi viral di laman sosial baru-baru ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEMON LAA BEB IBRAHIM ALI JADI ASAS BUAT PERBANDINGAN
      KETAWA KATAK GUA

      Delete
  30. Habislah lepas ni PAS perintah Malaysia beb...ramainya penyokong2 PAS...Fulamak...confirm perintah malaysia camni wa rasa MUSTI INI KALI PUTRAJAYA DAPAT KAT PAS...KESIAN NAJIB MUSTI TERKOJUT RAMAI PENYOKONG PAS...

    ReplyDelete
  31. BUBAR KAN SAJA PAS...MENYEMAK POLITIK MALAYSIA SAJA.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya.bubarkan saja.perangai tak mewakili orang Islam.memalukan.

      Delete
  32. PAN,parti yang didokong oleh Mamat-mamat yang kuat perasan dan syok sendiri....sanggup diperguna dan menjadi barua belian dan suruhan DAP....begitu kebulur dan tiada bermaruah...Perangai mereka umpama Pak Pandir....angan mereka umpama Mat Jenin....dan akhirnya nasib mereka Lebai Malang........Hai! pemimpin Parti Angkut Najis (PAN) jadilah melayu yang cerdik sikit dan berjiwa besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. err helloo yg jalin bekerjasama dgn UMNO boleh ulas ke? Nak dgr jugak....ke sama dgn PAN BALACI DAP..PAS BALACI UMNO GITU Ke?

      Delete
  33. Pakatan harapan seperti pan pkr n dap sudah diterima baik oleh penduduk n pengundi2 di setiap kampung n juga di bandar2 di sarawak apabila mereka setiap kali turun padang untuk menjenguk kawasan penduduk pada masa ini n sambutan sangat baik di berikan oleh penduduk n rata2 penduduk mengatakan mereka akan memberi sokonganberbentuk undi kpd calon2 dr pakatan harapan n x akan memberi undi kpd calon2 dr pas krn pemimpin2 pas sudah tua n tiada pendidikan tinggi seperti mana calon2 dr pakatan harapan n sambutan untuk calon2 pas kurang mendapat liputan akhbar di sarawak n x seperti calon2 dr pakatan harapan krn mrk sering berkempen di setiap kampung n ini boleh menggusarkan parti bn krn pilihanraya negeri sarawak x lama lg

    ReplyDelete
  34. Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI KUNCORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karna berkat bantuan Angka togel 4D 1180 yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka KI KUNCORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karna sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karna bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI KUNCORO di nomor : 0823 1332 9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI<<< Karna angka yang di berikan KI KUNCORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewah dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI KUNCORO yang menjamin 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete
  35. Tahniah PAS Kota Raja. Tahniah pada yg cekal kekal dlm PAS. Semoga berjaya : SD Johari.

    ReplyDelete
  36. PAS - Parti Al-Walaun Semelaysia

    ReplyDelete