Monday 18 January 2016

SUASANA SAMBUTAN CERAMAH PERDANA PAN DI KOK LANAS BUKTI KUKUH PAS SUDAH LUMPUH DI KELANTAN DAN KELANTAN BAKAL JATUH KETANGAN PAN PADA PRU KE-14 NANTI??????


Pada malam Sabtu lepas 16hb Januari 2011 bertempat di Futsal Planet, Kok Lanas, Ketereh, Kelantan berlangsung suatu acara gilang gemilang Ceramah Perdana PAN dengan para penceramah antaranya terdiri dari Ulama Luar Biasa Ustaz Ahmad Awang Penasihat Umum PAN dan Pemikir dan pencetus Langkah Kajang yang juga Setiausaha Agung PKR Sdr Rafizi Ramli.

Sungguh hebat dan mengkagumkan sekali akan sambutan diberikan oleh rakyat Kelantan ... kalau begini berterusan maka tidak hairan dalam masa terdekat ini bukan sahaja PAS Kelantan lumpuh malahan ahlimya pun paling ramai tinggal sepuluh orang.

Hasrat dan niat murni suci mulia PAN mau rampas Kelantan dari PAS pada PRU ke-14 nanti teramatlah cerah lebih-lebih lagi dengan bantuan Rafizi Ramli yang dikategori dan dinobatkan sebagai Pakar Strategi Paling Luar Biasa dan Hebat seantaro dunia dengan mengambil Langkah Kajang sebagai kayu ukurnya.

88 comments:

  1. Jangan fitnah!! PAN bukan parti politik tapi sarekat direct selling jual idea PANipu. Semuanya untuk DAP racist anti islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN sudah berusaha untuk menjual tanah2 rakyat Kelantan demi Abuya Sifoo Stalin Bukit Penang

      Delete
    2. Dimata PAN Imayam yg suci hanya DAP Laknatullah, Dan kaum Melayu Islam Ahlul Sunnah sehina2 manusia dimata mereka

      Pada 7 Jan lalu, IDE mengeluarkan kajian yang menunjukkan ketakutan bercampur kemarahan orang Melayu terhadap DAP adalah tinggi di negeri itu, dan sentimen sama juga dipercayai berlaku di seluruh negara.

      “Kemarahan dan kebencian ini kami kesan di kalangan Melayu luar bandar terutamanya, termasuk di kalangan ahli dan penyokong PAS.

      “Hanya di kawasan yang dimenangi DAP saja menunjukkan peratusan kecil kemarahan itu,” kata Redzuan kepada The Malaysian Insider.

      Redzuan berkata demikian berdasarkan kajian dijalankan IDE pada 13 – 15 November tahun lalu.

      Dalam kajian melibatkan 1,716 responden di seluruh kawasan Dewan Undangan Negeri dan Parlimen di Selangor itu, IDE mendapati sentimen anti DAP sangat tinggi di kalangan Melayu, khasnya luar bandar.

      Bagi soalan “DAP adalah parti perkauman yang hanya memperjuangkan kepentingan orang Cina”, 72% responden Melayu mengatakan “Ya”, 12% berkata “Tidak” dan 16% lagi “Tidak pasti”.

      Bagi soalan “DAP adalah parti yang anti Melayu dan anti Islam”, 64% pengundi Melayu di Selangor berkata “Ya”, 18% berkata “Tidak” dan 19% lagi “Tidak pasti”.

      Delete
    3. Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Malangnya Talibarut DAP melalui parti PAN hanya mampu mencemuh orang2 ditindas INI. Mat Sabu dan Mujahid mana peduli walaupun mereka Anak jati Penang. Mungkin yg suci hanya DAP bagi mata PAN Imayam durjana ini

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    4. DAP Mahu Saman JAIP, Khatib Khutbah Aidiladha


      Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya aidil adha yang menyelar sikap orang Islam berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang kelas anti-Islam.

      Teks khutbah Aidiladha itu menyebut:

      “Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti Umno, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam.

      “Sepatutnya umat Islam bergabung dan bersatu suara walaupun berlainan dasar politik mereka…”



      Menggunakan orang Melayu dan Islam sebagai alat, DAP Pahang memberi masa selama lima hari bermula hari ini untuk JAIP memohon maaf secara terbuka serta menarik balik teks khutbah tersebut atau berdepan dengan tindakan undang-undang.

      “DAP Pahang akan hantar surat pada Jabatan Agama Islam Pahang atau bahagian mufti yang menuntut mereka menarik balik ucapan berbaur fitnah serta memohon maaf secara terbuka melalui media elektronik dalam masa lima hari dari hari ini.

      Delete
    5. Jika diberi peluang untuk PAN yg talibarut DAP tu habislah Melayu Kelantan. Habis kampung 2 Melayu kelantan, Kedah, terengganu Dan Perlis.

      Kerana apa? Kerena DAP adalah anti Islam dan PAN adalah talibarut DAP melalui bukti2 diatas

      Delete
    6. Akhir Terbukti DAP Dusta & hipokrit dan PAS BENAR..!!


      Bermakna PAS berada di pihak BENAR dan PAN kianat kerana keluar PAS dan menyokong DAP....!! Dosa kering je sape yg marahkan PAS..!!

      Hujahnya dan buktinya aku rangkumkan dan kumpulkan dari semua Post2 yg sebelum ini...:-

      1. Perjanjian kerjasama PAKATAN RAKYAT jelas menyebut: " PAS berhak memperjuangkan akidah Islam dan konsep negara Islam secara sendiri"

      - Bermakna PAS sesekali tidak pernah dan tidak langsung melanggar perjanjian atau memungkiri janji dengan perjanjian PR... Jelas DAP dan PAN telah berdusta kepada rakyat Malaysia dengan memfitnah PAS:- Video di bawah ini nanti membuktikannya...!!

      - Usaha hudud PAS di Kelantan adalah perjuangan PAS sendiri dan tidak kena-mengena dengan PR masa itu..!!

      2. Perlembagaan DAP dalam Fasal II No. 4 yang berpaksikan Demokrasi, yg dianuti oleh DAP menyebut dengan terang:

      - "DAP Mengiktiraf kebebasan beragama sebagai hak asasi
      yang merangkumi kebebasan pelbagai agama daripada
      diancam oleh undang-undang yang bersifat menindas
      dan akta-akta yang berunsur diskriminasi;"

      - Bermakna DAP bukan sahaja melanggar janji bersama PR malah DAP melanggar perlembagaan parti mereka sendiri..

      3. DAP sendiri tidak pernah membuktikan fahaman ugama mereka menolak hudud atau misalnya budha melarang lain2 ugama mengamalkan fahaman dan kepercayan masing2.

      4. Kalau DAP marah kerana konon PAS didakwa bekerjasama dengan UMNO..

      - Salahkah PAS bekerjasama dengan Umno sedang mereka pun orang Islam jugak yg mana rata2 saudara-mara orang PAS, PKR dan PAN cukup ramai di dalam UMNO....?!!

      - PAS berkali-kali menegaskan kerjasama dengan Umno hanya dalam kepentingan rakyat, bangsa melayu dan kepentingan Islam sejajar dengan capasiti umno sebagai parti yg menguasai kerajaan Malaysia ketika ini.. dan sesekali tidak akan menyokong kemungkaran dan korup yang dilakukan oleh umno malah akan terus menentang Umno kerana itu.

      - Lagipun pihak ahli2 Umno sendiri telah sedar dan sedia maklum bahawa pemimpin2 atasan mereka telah melakukan kemungkaran dan korup dan mereka sesama mereka dalam usaha menjatuhkan pemimpin tersebut..!

      - Kerana itu PAS masih mengharapkan pihak Umno dapat berubah sikap, lebih telus, lebih bertanggungjawab dan adil kepada rakyat...malah lebih besar dari itu PAS sedia dibubarkan jika umno kembali kepada Islam yg sebenar dan melaksanakan segala tuntutan Islam di dalam pemerintahan dan bersedia berusaha untuk melaksanakan hudud..sebagaimana yg ditegaskan oleh TGNA suatu ketika dulu...

      - Sekali lagi kenyataan itu menunjukkan PAS tidak pernah mengkafir dan menyatakan Umno murtad kerana PAS masih menganggap Umno cuma berdosa kepada rakyat dan Allah dan bila-bila sahaja boleh bertaubat jika mereka bersungguh-sungguh bersikap jujur...!

      - Terbukti PAS tidak pernah menolak Umno dengan menuduh Umno ini kafir dan murtad sehingga nak berkawan dan bekerjasama dengan mereka atas kepentingan rakyat dan Islam pun tidak dibolehkan..!

      - Terbukti juga tiada pertuduhan mahkamah atau sebarang saman Umno terhadap PAS yg mengsabitkan PAS menuduh Umno kafir?

      - Jesteru itu wajarkan DAP bertindak beria-ria untuk memutuskan silaturahim sesama Islam umat islam dan PAN pula beria-ria menyokong DAP..?

      - Lebih kuat bermakna DAP sendirilah yg menganggap Umno ini telah 'kafir' dan 'murtad' sampai nak berkawan dan bekerjasama dengan Umno pun 'haram'... Fatwa apa yang dipakai oleh DAP....??? PAN pulak menyokong "fatwa' Lim Kit Siang Ini...??!!

      5. Jelas dan sah DAP telah bersikap bermuka-muka dan hipokrit serta sangat penipu kerana DAP sendiri diam2 ada hati juga untuk bekerjasama dengan puak2 Umno sedangkan di waktu yg lain konon melarang PAS berbuat demikian..??!!

      - Buktinya kenyataan DAP ini:- "Pakatan sedia kerjasama dengan pemimpin Umno yang tidak puas hati" , kata Kit Siang -

      Delete
    7. Hahaha...apa guna pas megah teguh kuat sokongan kalau nasib rakyat kelantan tidak terjamin kehidupan mrk yg semakin merana. Pilih pas nasib kelantan tidak pernah berubah tetapi bertambah susah atau pilih yg lain mungkin ada perubahan besar pada masa depan,umno sdr pernah mengatakan pas tak mampu majukan kelantan hanya kuat berceramah agama tidak membantu kemajuan negeri kelantan hanyalah penyatuan umatnya.

      Delete
    8. Habih tu PAN nak bantu UMNO lah nak jatuhkan kerajaan Islam ??

      Delete
  2. MAT SABU PUN "KETAR" JUGA???

    Huh! Memang sah pemimpin dari kalangan parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu ni semuanya kecut Buah Kerandut belaka. Sampai tahap nak sebut nama PAS pun terketar - ketar kepala lutut.

    Kalau semalam, salah seorang pemimpin parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu takut nak sebut nama PAS dan melabelkan mereka sebagai golongan "Ekstremis' dikalangan 'Tokoh Ulama' dia TAKUT.

    (Baca Sini: Nak Sebut PAS Pun Ketar Buah Kerandut!!!)


    Kalau mengendeng dengan
    Betina tak ketar pulak!!!
    Kali ini, Si Mat Sabu tu sendiri pulak buat benda yang sama. Punya dia TAKUT nak sebut PAS, Si Mat Sabu tu hanya berani melabelkan "Kawan Barisan Nasional" sebagai musuh mereka.
    “Kita musuh BN sekarang dan sesiapa sahaja yang berkawan dengan BN,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ucapan makan malam di Retreat Kepimpinan Kebangsaan 2016 DAP di sini.
    Hakikatnya, kenyataan Si Mat Sabu tu ditujukan kepada pendirian yang telah dibuat oleh pucuk pimpinan PAS Selangor sebelum ini yang turut mengisytiharkan 'Perang' ke atas parti dia.

    Tapi bezanya, pucuk pimpinan PAS tu berani sebut nama parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Takde la orang luar membuat anggapan bahawa mereka "Kecut Buah Kerandut" macam Si Mat Sabu tu sendiri.

    Apa yang jelas, kenyataan Si Mat Sabu tu sebenarnya membuktikan bahawa parti dibawah pimpinan dia kini hanya sekadar Barua kepada DAPigs. Dia hanya membawa suara puak - puak DAPigs tu yang memang selama ini Anti Melayu dan Islam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal PAN tak ungkit isu ADUN DAP pinjam fulus tak bayar di Penang? INI adalah ADUN ITU bukan Islam dan bukan Melayu. Kalau YB tu Melayu Islam maka PAN akan maki beliau 24 jam.

      PAN kan talibarut DAP.


      Selepas 5 Hari Pendedahan Salah Laku ADUN DAP, Semua Tutup Mulut
      JANUARY 15, 2016


      AIDCNews- 15/1/16 – Selepas lima hari pendedahan ahli perniagaan Datuk Chan Swee Teik berkenaan salah laku seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Pinang, semua pimpinan parti menutup mulut daripada membicarakan isu itu lagi.

      Pada 9 Januari lalu, Chan yang dikenali sebagai Jackie mengadakan sidang media mendedahkan ADUN PAP Pengkalan Kota Pulau Pinang, YB Lau Keng Ee gagal membayar balik hutang melebihi RM200,000 yang dipinjam daripadanya sejak daripada Mei 2013.

      “Selepas sidang media oleh Jackie Chan seminggu lepas, tiada apa-apa (respon), tiada satu perkataan daripada DAP terutamanya dari kumpulan rasis di Pulau Pinang. Semua tutup mulut.

      “Portal-portal (pembangkang) Malaysiakini, Malaysian Insider dan Malaysia Chronicle menggelapkan (tidak menyiarkan sidang media Jackie itu). Dapat tawaran projek baharu ?, “kata Tan Khai Beng dalam Facebook hari ini.



      Dalam sidang media Jackie itu beliau turut menunjukkan gambarnya bersama YB Lau dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng untuk membuktikan beliau merupakan penyokong DAP.

      “Saya pernah jumpa dengan pihak atasan DAP Pulau Pinang, minta mereka tolong kejar YB Lau pulangkan duit saya itu, tetapi gagal.

      “Maka saya pun minta pekerja saya cari YB Lau, akhirnya YB Lau pula buat laporan polis, mendakwa keselamatannya terancam.

      “Saya hendak selesaikan masalah ini dalam cara yang mudah, asalkan beliau pulangkan amaun itu, di mana saya telah memberi diskaun kepadanya, tapi beliau enggan berbuat demikian.

      “Sekarang beliau tidak mahu menjawab telefon saya, dan cara beliau melayan saya tidak seperti dulu, semasa beliau ingin pinjam duit daripada saya. Masa itu, tiap-tiap hari boleh jumpanya.

      “Tambahan lagi, saya penyokong DAP, sering kali pinjam duit dan tolong DAP, YB Lau tahu semua ini,”kata Jackie.

      Beliau turut berharap agar penasihat DAP, Lim Kit Siang campur tangan untuk menyelesaikan isu tersebut.

      “Saya berharap dengan adanya sidang akhbar ini, pemimpin DAP di peringkat nasional seperti Lim Kit Siang boleh bantu saya mengendalikan masalah ini,”katanya lagi.

      Delete
    2. Cadangan untuk pimpinan PAS: Dr Aznan Hasan
      September 22, 2015

      "Tak guna ada ramai ahli parlimen muslim jika Islam tidak dipertahankan. Maka tunaikanlah tanggungjawab anda!" - Prof Madya Dr Aznan Hasan. Gambar oleh Nor Azlan Nor Muhammad.

      SAYA mencadangkan kepada pimpinan PAS agar tidak lagi menimbulkan isu baiah dan talak tiga. Pada saya, enough has been said. Biarlah perkara tersebut seterusnya diselesaikan oleh pihak yang berkenaan (individu yang keluar dan pihak berwajib).

      Jika mereka tidak berniat membawanya kepada Majlis Agama dan Majlis Agama juga tidak berminat untuk membicarakan perkara ini, biarkan sahaja. Tiada sebarang tanggungjawab PAS untuk membicarakan perkara ini. Isu urusan mereka dengan Allah. Overkill kadangkala akan backfire.

      PAS seharusnya menguatkan lagi gerak kerja mereka untuk sampai kepada masyarakat dan menjelaskan lagi misi islah PAS. ‘Serangan’ lebih sepatutnya berdasarkan idea dan cadangan.

      Umpamanya, golongan GHB kononnya menggelarkan diri mereka progresif dan menggambarkan golongan yang berada di dalam PAS adalah golongan konservatif.

      Pada saya adalah berbaloi untuk PAS menjelaskan sisi kefahaman PAS dalam hal ini. Jelaskan bahawa dakwah PAS kini tetap bersifat progresif, tetapi mempunyai paksi thawabit yang jelas, bersifat inklusif, tetapi setia kepada prinsip, bersifat considerate tetapi tidak sehingga sanggup menggadaikan segalanya untuk menang.

      Ini akan lebih memberi faedah kepada PAS, pada pandangan saya.

      Gerakan kerja penerangan dan outreach seharusnya lebih menjurus ke arah itu. Gambarkan juga bahawa golongan profesional dan anak muda yang kekal dengan PAS amatlah ramai, dan yang berpindah rumah hanya sedikit.

      Salah satu satu serangan saraf yang dimainkan oleh kumpulan GHB (PAN) ialah dengan menggambarkan seolah-olah hampir semua golongan profesional dan anak muda telah keluar dari PAS. Yang tinggal hanya Pak Lebai sahaja. Ini perlu dijelaskan. Oleh kerana itu saya rasa gerakan Profesional Istiqamah yang cuba digerakkan amatlah baik.

      PAS juga seharusnya menegaskan bahawa ia tidak akan berundur daripada kawasan-kawasan yang telah dimenangi oleh PAS, tetapi telah dibawa lari ke dalam parti lain (sama ada PKR atau Parti Pekerja-Pekerja Malaysia).

      Saya amat bersetuju dengan ketegasan PAS untuk tidak berbincang dengan Parti Pekerja-Pekerja Malaysia. Ia memberikan keyakinan rakyat bahawa PAS tidak dengan mudah sanggup ‘menjual’ prinsipnya demi untuk menang undi. Begitu juga dengan DAP. PAS ada integriti. Harapnya tak ada U-Turn pula selepas ni.

      Jika terdapat keperluan (atas apa juga consideration) untuk bekerjasama pada masa hadapan dengan sesiapa sekalipun, PAS wajib menyatakan prinsip-prinsipnya dengan jelas, menjelaskan perkara-perkara yang PAS akan terus memperjuangkannya, dan tiada tolak ansur.

      Perlu jelas sejak dari awal lagi dan sebarkan kepada masyarakat. Itu akan menjadi suatu parameter yang akan dipegang dan dapat dinilai oleh semua orang.

      Taklah nanti PAS akan dituduh khianat apabila terpaksa bertindak menarik diri apabila pihak-pihak tersebut gagal mematuhi butiran-butiran yang telah dipersetujui.

      Dr Aznan Hasan

      Delete
  3. Copy Paste dari artikel Bro Aspan Alias

    http://aspanaliasnet.blogspot.my/


    Kit Siang masih bermimpi lagi?
    Lim Kit Siang memberi jaminan Melayu tidak perlu takut jika Pakatan Harapan memenangi pilihanraya yang akan datang. Pakatan Harapan akan mentadbir negara mengikut apa yang dipandukan oleh Perlembagaan Negara dan menjaga setiap kepentingan bangsa di negara ini.

    Dalam pilihanraya yang lalu Pakatan Rakyat menjanjikan janji-janji yang sama tetapi Pakatan Rakyat itu sendiri terkubur, jauh sekali untuk melaksanakan janji-janji itu. Bagi saya selagi Pakatan Harapan tidak mempunyai satu parti yang mampu mengetuai dan memandu Pakatan itu janji-janji itu elok kita akui ia merupakan mimpi di siang hari semata-mata. Kita tidak tahu siapa yang memimpin Pakatan Harapan ini. Adakah PKR? Atau DAP atau parti serpihan PAS Parti Amanah?

    Sebusuk-busuk BN UMNO menjadi ketuanya, tetapi dalam Pakatan Harapan tidak ada satu parti pun yang boleh mengetuainya, setakat DAP membuat bising di Selangor untuk membuat tekanan dan pengaruhnya dan tidak pula membenarkan parti-parti lain untuk bersuara di Pulau Pinang. Setakat ini Pakatan Harapan belum memerintah kerajaan Persekutuan lagi pun sudah nampak kekecohan dan keadaan tidak sehaluan di antara satu parti dengan parti yang lain. Kita bukan tidak mahu Pakatan Harapan memenangi pilihanraya kali ini tetapi hakikatnya kerajaan Pakatan Harapan akan terkubur dengan cepat jika mereka mendapat mandat untuk mentadbir negara ini.

    Sesungguhnya inilah dilemma yang jelas di kalangan rakyat sekarang. DAP tidak akan mampu meyakinkan rakyat yang parti itu tidak akan berbuat bising dan menjadi buas jika ada kuasa selepas pilihanraya nanti. Begitu baik dengan PAS, akhirnya PAS dianggap sebagai parti musuhnya semata-mata kerana mahukan gulungan yang kalah dalam pemilihan parti PAS untuk menjadi rakannya. Tidak ada salahnya kumpulan ini menubuhkan apa-apa parti pun tetapi ia ditubuhkan selepas penajanya adalah dikalangan mereka yang tewas dalam pemilihan parti PAS dan ditambah pula semasa DAP sedang menghimpit PAS untuk keluar dari Pakatan Rakyat. Asas waktu penubuhan parti ini tidak dapat memberikan nilai tambah kepada kewujudannya dan sebab kenapa parti itu wujud.

    Harapan Lim Kit Siang itu saya anggapkan sebagai pungguk rindukan bulan sahaja atau bermimpi di siang hari. Walaupun DAP segar dan kuat mendaftarkan pengundi-pengundi di kawasan Shah Alam misalnya tetapi itu merupakan kawasan yang dipegang oleh rakan kongsinya Khalid Samad. Itu juga sudah menjadi persoalan oleh banyak pihak.

    Bagi sesiapa yang mempunyai tenaga untuk dibazirkan sememangnya bolehlah meneruskan membina parti Amanah ini tetapi bagi mereka yang sudah tidak mempunyai banyak tenaga lagi elok fikirkan kembali niat untuk membina parti itu yang saya anggap sebagai tindakan yang membuang waktu dan masa kehidupan kita sahaja.

    Akhirnya nanti Parti Amanah akan hanya dijadikan sebagai ‘pelapik kaki’ sahaja oleh rakan kongsinya dengan menggunakan pemimpin-pemimpin yang sudah selesa dengan kehidupan bersama DAP. Orang yang di bawah ini hanya menjadi umpan semata-mata.

    Itulah realitinya. Jika umur kita panjang, sama-samalah kita lihat apa kesudahannya nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah PAN Imayam hanya layak jadi pelapik kaki sahaja. Memang sah PAN Imayam talibarut DAP

      Delete
  4. Asyik2 gambo ceramah..klu ramai orng dtg pn bkn pas bleh menang..dengo ceramah sebab nk dpt rahmat Allah..bkn nk tunjuk sape kuat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10:14, asyik2 mengamuk bila kejahatan DAP dibongkar. Ini adalah kerana PAN merupakan talibarut DAP yg ANTI ISLAM

      Delete
    2. Aku ni PAS bkn PAN pn bukan..yg kau kait aku dgn DAP apesal? aku kata, Nape banyak sangat citer ceramah, sbb macamlah hadir ceramah ramai tu tanda boleh menang pilihanraya..aku klu ceramah pati ape pun klu ceramahnya berkaitan membawa kita kepada Islam..aku tetap join..jangan lah sebab patah hati..penyokong PAS nk meroyan..bahasa pn dh macam orang UMNO..x de hujah melainkan makian dan cacian..kata PAS ni parti rahmat sekelian alam..baru kena gertak dgn DAP yg ape ape tu pn dh kecut, tak istikomah dgn dakwah..maki lg ade..camane org kapir nk respek Islam ,Pas..

      Delete
    3. Bagus tu hujah kau.. Cumanya buat masa ni PAS nak beralih arah dakwah kpd non Muslims sbbnya di luar DAP lebih ramai lg non Muslims berbanding dari dlm DAP!

      Delete
    4. aku suka jawapan kau yang rasional dan ade fakta ni..barulah ade diskusi ilmiah..bukan hentam keromo je!

      Delete
    5. Klu cerita tak bergambar nti pan cakap semua fitnah pula. Maka gambar atau video menunjukkan majlis ceramah pan kosong hya ramai makhluk halus dan sundal bolong saja pun pehak pan masih nak pusing kelentong konon pan mendapat sambutan. Porah pan ni lebih teruk daripada perangai keling mabuk.

      Delete
  5. PAN Imayam menggunakan lidah dan tulisan untuk menampar golongan melayu Islam Sunnah Wal Jamaah demi mendapat keredhaan DAP yg anti Islam.

    Cukuplah mulut sahaja, jangan ikut MP Uttar Pradesh yg menampar pilot dengan tangan

    Seorang anggota parlimen India ditangkap polis awal hari ini kerana didakwa menyerang seorang pengurus syarikat penerbangan Air India.

    Midhun Reddy, Anggota Parlimen Rajampet dari negeri Andra Pradesh, ditangkap pada kira-kira 1 pagi (waktu tempatan) di Lapangan Terbang Antarabangsa Chennai setelah gagal menghadirkan diri di balai polis tempatan berikutan kejadian pada 25 November tahun lepas itu.

    India Today, sebuah laman sesawang akhbar terkemuka India, melaporkan bahawa anggota parlimen itu ditahan reman 14 hari bagi membantu siasatan polis.

    Menurut laporan itu, Reddy dituduh menampar MP Rajasekhar kerana tidak membenarkan saudara maranya menaiki pesawat setelah waktu untuk berbuat demikian berakhir.

    Anggota parlimen itu disiasat bagi tiga tuduhan iaitu sengaja menyebabkan kecederaan, menceroboh dan menggunakan kekerasan bagi menghalang penjawat awam menjalankan tugasnya.

    Beberapa media India memberi fokus terhadap tindakan yang disifatkan sebagai 'budaya VVIP' itu dan menggesa Perdana Menteri Narendra Modi mengambil langkah untuk menghentikannya.

    - Bernama

    ReplyDelete
  6. Pelayar dari entiti haram Israel, membongkar wajah hipokrit DAP

    TIDAK ada apa-apa yang istimewa atau perlu diberi sambutan baik terhadap tindakan parti sosialis DAP menarik balik kenyataan yang mengecam Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berhubung isu pelayar dari entiti haram Israel baru-baru ini.

    Tindakan ini tidak meleburkan identiti parti rasis ini yang sangat konsisten dengan agenda anti-Islamnya yang sangat dimaklumi oleh umat Islam. Ia tidak menjadikan parti ini sebagai patriotik atau penyokong kuat perjuangan rakyat Palestin yang sah. Malah episod ini hanya menguatkan lagi pernyataan bahawa DAP hanya pandai bersandiwara sahaja dan bersifat hipokrit.

    Dan ini bukan kali pertama mereka berbuat demikian.

    Terdapat satu kalimat yang masyhur di dalam Bahasa Inggeris iaitu “Bad Cop Good Cop” (polis jahat dan polis baik). Taktik ini sangat ketara digunakan oleh DAP dalam kes pelayar dari Israel. Pada mulanya mereka mengecam tindakan Khairy Jamaludin dengan pelbagai alasan yang hanya mendedahkan wajah pro-Israel mereka).

    Ini adalah satu aplikasi Bad Cop Good Cop yang diambil oleh DAP.
    Bagaimanapun di dalam banyak isu yang melibatkan kedudukan dan kepentingan Islam, umat Islam dan bangsa Melayu, ciri-ciri Bad Cop lebih menonjol dan sangat ketara tanpa mengorbankan ciri-ciri hipokrit mereka. Laungan ingin mengikuti jejak langkah Khalifah Umar Abdul Aziz hanyalah retorik busuk yang telah berjaya mengelabui mata sebilangan umat Islam supaya menyokong mereka. Umat Islam yang lurus bendul itu tidak menyedari bahawa prinsip Machiavelli (matlamat menghalalkan cara) sedang diaplikasikan secara halus dan berkesan.


    DAP sangat takut kepada kemungkinan satu hari nanti umat Islam dan bangsa Melayu tanpa mengira kecenderungan politik mereka akhirnya akan bersepakat dan bekerjasama dalam lingkungan persaudaraan Islam dan membentuk satu agenda perjuangan bersama yang berteraskan Islam dan identiti keMelayuan yang kuat. Realiti ini bukanlah satu yang mustahil, malah bibit-bibit positif ke arah tercapainya hasrat tersebut sudahpun disemai.

    Tanpa disedari, episod pelayar Israel juga telah mendedahkan satu elemen persamaan dengan parti PAP yang memerintah Singapura. Bukan lagi satu rahsia bahawa Singapura merupakan satu negara satelit bagi Israel. Sedikit pengkajian dan penggalian maklumat akan membawa seseorang supaya merumuskan bahawa ideologi yang dianuti oleh PAP dan DAP hanyalah satu wasilah yang digunakan oleh Zionis untuk mencapai cita-cita mereka.

    Seorang penulis Yahudi bernama Jack Bernstein di dalam mukadimah bukunya The Life of an American Jew in Racist Marxist Israel telah menulis:

    “Zionism is a political movement started mainly by East European (Ashkenazi) Jews who for centuries have been the main force behind communism/socialism. The ultimate goal of the Zionists is one-world government under the control of the Zionists and the Zionist-oriented Jewish international bankers. Communism/socialism are merely tools to help them accomplish their goal.”

    Hal ini tidak memeranjatkan dalam konteks hubungan politik dan sejarah yang sangat rapat antara DAP dan PAP.

    DAP bukanlah rakan sekutu yang boleh dipercayai. Semangat patriotisma yang ada pada PAS dan UMNO langsung tidak ada pada parti DAP ini.

    Tidak ada alasan dari segi Syara’ untuk umat Islam menyokong DAP ataupun berkongsi agenda perjuangan dengannya.

    Adakah kita semua akan percaya kepada DAP sedangkan Allah berfirman di dalam Al Quran:

    Bermaksud:

    “Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka adalah lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.” Surah Ali ‘Imran: Ayat 118

    Muhammad Luttfi Abdul Khalid
    Pengerusi I-Peguam

    ReplyDelete
  7. Juga buat Anons 9:_ _ ke atas.. Mmg terbaek hujah kalian semua!!

    ReplyDelete
  8. Juga buat Anons 9:_ _ ke atas.. Mmg terbaek hujah kalian semua!!

    ReplyDelete
  9. ANON 10.32
    Baru skg nk bukak hadis bukak kitab...bukak dan kaji segala gala secara detail....kes stopa ali dah ada ke ulamak adi awang dan aron din buat hukuman den bangga stopa ali tayang perut boroi dan cifut sedut stopa ali....kes assmin rakan penjilatan PAS di Sgork demi projek dan masyukk poket makan icr cream jamban ada ulamak PAS hukum assmin.? Kat Pulau pinang arahan undur diri dah keluar sbb ulamak dan pemimpin PAS dah tak masyukk projek.. Klu org lain
    PAS jatuh hukum kafir..sembelihan org lain haram ..
    . kubo berasingan dll.... org mengaku dan memilih milih jatuhkan hukuman pada org lain ini lah yg merosakkan imej islam..... Bubar PAS islam selamat....insyallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam diketuai oleh orang yg setuju dgn Karl Marx Ayahanda komunis



      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    2. Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini.

      Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria.

      Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    3. TINGGI SANGAT KE PENDIDIKAN SI MAT SABU TU!!!

      Aduhai! Tak mampu pihak Kerajaan nak ikut saranan yang diberikan oleh Presiden parti "Periuk" yang dipimpin Si Mat Sabu ni. Cadangan dia terlalu bijak sangat untuk dilaksanakan.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, Si Mat Sabu tu kata pihak Kerajaan tak payah nak mengabihkan masa buat akta yang bukan - bukan bagi mengekang keganasan agama ni.

      Si Mat Sabu tu kata, kalau nak kekang perkara tersebut dari berlaku, cukup hanya setakat bagi 'Pendidikan' je. Tak perlu nak susah - susah melaksanakan akta - akta yang dilabelkan 'Mengarut'.
      "Kekang keganasan dengan pendidikan dan demokrasi dan sebagainya. Tidak perlu akta-akta baru. Akta lama pun mengarut," katanya kepada pemberita di Retreat Kepimpinan DAP di Subang Jaya hari ini.
      Bahkan kata Si Mat Sabu, pihak Kerajaan kena tiru pendirian yang dibuat oleh parti "Periuk" pimpinan dia yang secara konsisten menolak keganasan sedemikian berlaku di seluruh Negara.

      Tapi mungkin Si Mat Sabu tu lupa. Setinggi mana 'Pendidikan' yang dia sendiri miliki? Entah ceruk mana punya pondok dia belajar, tiba - tiba je nak cerita pasal bab agama dan sebagainya.

      Lepas tu ada hati pulak dia nak mengajar orang lain suruh tingkatkan pendidikan sedangkan dia sendiri pun PEMALAS. Macam tu pun Si Mat Sabu tu masih tak sedarkan diri lagi?

      Soalnya sekarang, walaupun diberikan pendidikan setinggi mana sekali pun tapi kalau takde akta tertentu, macam mana pihak Kerajaan nak ambik tindakan terhadap mereka yang terlibat?

      Sedangkan Si Mat Sabu tu sebelum ini pun pernah menjadi tanahan dibawah Akta ISA. Adakah itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri 'Kurang Berpendidikan'?

      Delete
    4. Karl Marx - Anti Ugama
      Syiah - Anti Sunnah
      DAP - Anti Melayu Islam

      PAN menyintai 3 golongan diatas

      Delete
  10. Contoh nyata PAN Imayam Talibarut DAP, walaupun DAP anti Islam


    KHALID PULAK CUBA NAK JADI "HERO" DAPigs!!!

    Alamak ai!!! Ada hati jugak Si Khalid Samad ni nak jadi 'Hero Tamil' dengan mempersoalkan motif pemimpin PAS membangkitkan isu mengenai Dana Israel yang melibatkan puak - puak DAPigs tu.

    Kalau dah namanya Barua tu, maka Barua jugak la. Memang perkara tu tak dapat diubah, Mungin sebab itu la Si Khalid Samad ni bertindak mempertikaikan isu yang dibangkitkan oleh PAS.

    Kata Si Khalid Samad, isu mengenai Dana Israel yang dibangkitkan sebelum ini tidak pernah dibincangkan sewaktu PAS masih bersama - sama dengan DAPigs dalam Pakatan Haramjadah tu.

    Si Khalid Samad tu turut mendakwa, isu Dana Israel itu juga tidak pernah dijadikan sebagai alasan utama untuk PAS memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan puak - puak DAPigs.
    “Jadi samada ianya bukti yang baru diterima, walaupun sudah empat tahun ia mula diketengahkan, atau ianya hanya usaha terdesak menambahkan alasan untuk Pas menolak DAP.

    “Seruan Melayu Islam bersatu menghadapi ancaman Israel dan agennya mungkin dianggap seruan yang boleh menyatupadukan undi orang Melayu,” katanya kepada The Rakyat Post.
    Persoalannya, kenapa pulak perkara tu perlu dibangkitkan dalam mesyuarat atau pun Muktamar sedangkan ianya sudah lama dipersoalkan dikalangan puak - puak PAS tu sendiri?

    Adakah ianya menjadi satu Dosa Besar sekiranya PAS sekarang mahu mencari kebenaran dalam isu berhubung Dana Israel yang berjumlah RM 1.2 billion itu yang didakwa telah ditawarkan kepada DAPigs?

    Soalnya sekarang ni bukan pasal sentimen anti Zionist bagi merapatkan hubungan Melayu Islam. Tetapi soal nak mencari kebenaran disebalik dakwaan yang dibangkitkan oleh Bekas Pegawai Si Tokong DAPigs tu.

    Tapi, mungkin perkara itu dianggap tak penting bagi orang macam Si Khalid Samad ni. Bagi dia, parti DAPigs tu 'Suci' dan tidak boleh lansung dipertikaikan. Maka sebab itu dia meroyan.

    Walaubagaimana pun, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid Samad tu membuktikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini mengamalkan dasar Assobiyah. yang melindungi salah laku sesama mereka dengan hanya mendiamkan diri!!!

    ReplyDelete
  11. Nak jadi penasehat Umno...anak buah sendiri kucar-kacir.

    Tindakan pihak tertentu dalam Pas mengadakan majlis cereamah dalam Dun Salor, Kbang Kerian malam kelmarin yang dikatakan tidak melalui atau pengetahuan tindakan Dun, menunjukkan satu pencerobohan ke atas hak Pas Dun Salor. Ceramah itu dihadiri oleh seorang Exco yang juga ahli Dewan Harian Kelantan.

    Seramai 20 dari 22 ketua cawangan Dun Salor telah mengadakan pertemuan malam tadi dan mengambil keputusan membantah pencerobohan berkenaan. Mereka dikatakan akan melaporkan kepada Pas Pusat meminta Pesuruhjaya Pas negeri mengambil tindakan ke atas apa yang berlaku.

    Kejadian itu bolehlah disifatkan sebagai melancarkan "perang" terhadap Adun Salor, Husam Musa yang juga Yang diPertua Pas Kawasan Kubang Kerian. Apa yang berlaku itu, walaupun untuk menguatkan parti tetapi ia ternyata tidak mengikut prosuder dan hanya dilakukan oleh mereka yang pandir dalam berpersatuan.

    Exco yang menghadiri majlis berkenaan juga jelas jenis yang buta mengenai peraturan dan jahil berhubung dengan berorganisasi. Kalau dia sedar majlis ceramah berkenaan tidak mengikut peraturan tetapi dia hadir juga, maka jelas kehadirannya sengaja mencetuskan sesuatu yang buruk. Sebelum ini pun Exco berkenaan pernah menyerang Adun Salor beberapa kali.

    Semoleknya pihak Pas Kelantan memaantau majlis-majlis pencerobohan dan bersifat haram begini bagi meleraikan apa yang sedang nyala dan kini sudah redha. Pesuruhjaya Pas negeri juga wajar memanggil Exco berkenaan dan memberi taklimat tentang adat-adat berorganisasi.

    # dah beratus jenis gila dah kelakuan Pas sekarang ni.
    Dengan sekutu di Selangor (PKR) dia tikam, Amanah dan DAP jangan sebutlah..kini dengan kaum kerabat sendiri pun main ceroboh-ceroboh jer.

    Tidak ada budi pekerti Islam langsung dah puak-puak dalam Pas sekarang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA DAH JADI SUMPAH LAFAZ TALAK HUSAM???

      Pelik jugak dengan Si Husam Musa ni. Masa dia bercakap dalam sesi dialog 'Demo Tanyo Ambo Jawab' tu bukan main SOMBONG lagi lagak dia. Bercakap macam dia je yang ada kuasa.

      Habis semua orang diperlekehkannya. Sampai tahap sanggup dia menggadaikan isteri dia sendiri sebagai bahan Politik Murahan demi untuk mendapatkan sokongan dari kalangan ahli - ahli PAS.

      Si Husam tu siap buat cabaran untuk membuktikan yang dia bercakap benar mengenai tuduhan yang dilemparkan terhadap kepimpinan PAS sebelum ini. Malah dia sanggup angkat Sumpah Lafaz Talak.

      Tapi sejak dua tiga hari selepas dia mengemukakan cabaran dan disindir oleh Hadi Awang, puas jugak la kita cari cerita susulan mengenai perkara tersebut. Nak tau jugak apa respon Si Husam tu.

      Malangnya, takde pulak kita jumpa sebarang komen dari Si Husam tu terhadap sindiran yang telah dibuat oleh Hadi Awang yang mencabar dia balik untuk angkat sumpah lafaz talak tu.

      Sebaliknya, Si Husam tu hanya sekadar mendiamkan diri dari memenuhi cabaran yang dia buat bagi menegakkan Kebenaran. Tup - tup hari ni, Si Husam tu muncul dengan cerita lain pulak.

      Kata Si Husam, dia bersedia nak berdebat dengan Mustafa Ali berhubung semua dakwaan yang dibuat sebelum ini terhadap kepimpinan PAS Pusat termasuk cerita pasal nak bergabung dengan UMNO.
      KOTA BHARU - Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa bersetuju untuk berdebat secara terbuka dengan Pengarah Pilihan Raya Pusat, Datuk Mustafa Ali termasuk sesiapa sahaja dalam isu pertemuan Pas dan Umno.


      Husam berkata, peluang berdebat dengan guru politik sehebat Mustafa ataupun Cikgu Pa itu adalah satu penghormatan kepada beliau.
      Habis, apa jadi pada sumpah talak yang dia nak buat sebelum ini? Bila agakya Si Husam tu nak memenuhi cabaran yang telah dibuat? Atau, adakah dia sendiri TAKUT nak penuhi cabaran tersebut?

      Rupanya, pemimpin Pakatan Haprak ni memang macam tu perangainya. Bila diorang dah buat cabaran, diorang TAKUT nak penuhi cabaran tersebut. Sebaliknya, diorang akan cari alasan lain untuk mengelakkan diri. Cakap je pandai diorang ni, tapi buatnya Tak Berani!!!

      Delete
    2. Cerita banyak sampai berbuih pun tak guna. Hakikatnya pan tak disokong oleh org melayu. Pergilah mana saja ceramah pan semua nya sama mcm negeri dilanda garuda lengang kontang. Tak ada siapa yg jadi bongok nk dtg buang masa majlis2 pan.yg lebih malang pan bawa penceramah seksi bergetah dyana sofia, young sefura utk mata meratah pun org tak kebuloq nak dtg sbb org tahu pan ni tak lebih barua pencacai dap

      Delete
  12. Dulu saya pernah kata Pas macam ular berkepala 7. Masing-masing ikut selera sendiri bila bercakap. Tak sekata.

    Trend ini menjadi-jadi sekarang. Kepala pun bertambah. Bukan 7 lagi tetapi 13.

    Sekarang ada kepala yang mabuk, ada yang pening, ada yang sasau, ada juga yang terlopong dan seperti biasa ada yang gumbira hingga tak terkata.

    Ada yang menyalak dalam bukit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
  13. Masalah PAS ialah pemimpin PKR yang masih ingin bersama PAS tetapi tidak sanggup hadir ceramah PAS.

    Pemimpin PKR tidak berani menyokong sampai sejauh itu. Kerana takut kepada pemimpin Pas bila berucap jadi macam orang sasau dan akan mengakibatkan hilang sokongan ahli dan hilang undi.

    Bagaimanapun PAS tidak berani ajak pemimpin PKR yang ingin terus bersama Amanah dan DAP kerana pemimpin tersebut akan mengutuk kawan baik Pas iaitu Najib.

    ReplyDelete
  14. Bukankah PKR bergabung dgn AMANAH dan DAP dlm PH utk menumbangkan BN.

    PAS pula tiba2 menghulurkan tong gas atau tongkat kpd UMNO yg sedang nazak.

    Kemudian tiba-tiba pula Pas kontrol PKR jangan sertai aktiviti Amanah.

    Dalam masa yang sama Pres PAS dan beberapa org pimpinan PAS mgkhianati PKR dengan menyokong Umno.

    Inilah bukti bahawa pemimpin Pas telah gila.

    Dia sendiri boleh berbaik-baik dengan musuh PKR iaitu Umno tapi pada masa yang sama dia larang PKR berbaik dengan Amanah. Padahal Amanah itu sekutu PKR secara terang.

    Allahuakbar...apa nak jadi dengan Pas kini....

    ReplyDelete
  15. kalau Pas sudah terlalu yakin ia sebuah parti yang kuat putuskan terus hubungan dengan saja PKR terutamanya di Selangor.

    Beranikah Pas berbuat demikian kerana kerajaan selangor di bawah PKR memberi makan kepada 5000 ahli Pas yang memegang jawatan lantikan politik.

    Kalau ada maruah dan itegritilahkan....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAN Imayam Talibarut DAP

      Delete
  16. Perjuangan Pakatan Harapan adalah menentang yg zalim tetapi terbalik pulak ni hadi & geng.

    Ugut sana sini jadi macam kepala samseng Bentong Kali.

    Mangkuk betul hadi & geng ni permainkan ugama utk kepentingan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Pakatan Harapan PKR+PAN+DAP

      Masalahnya DAP ant Islam dan PAN pula talibarut mereka


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  17. Masa dalam PR dulu Pas teringin sangat nak jadi Ketua tapi kempunan sampailah PR arwah.

    Sekarang ni tinggal PKR saja yang sanggup berkawan tetapi Pas dah mula tunjuk samseng dengan paksa & ugut PKR ikut arahan dia pulak.

    PAS tak sepatutnya mengugut PKR, apa haknya berbuat demikian?

    Ugut mengugut macam ini amat kebudak-budakan.

    PKR ada maruah, takkan semudah itu nak biarkan diri ditakluk dan dikotak-katikkan oleh PAS.

    Adakah PKR dijatuhkan hukuman wajib mendengar arahan PAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral
      September 28, 2015 Berita Utama #2, Kata Pedang, Utama 0

      KHUTBAH AIDILADHA PAHANG 2015
      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  18. Tindakan PAS menunjukkan siapa PAS hari ini?

    Mengutuk dan memburukkan UMNO dan pemimpin UMNO telah menjadi pantang kepada ahli PAS dan pemimpin PAS.

    Maklumlah Pas sedang memuji-muja tengah asyik dan tergila-gilakan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral
      September 28, 2015 Berita Utama #2, Kata Pedang, Utama 0

      KHUTBAH AIDILADHA PAHANG 2015
      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  19. apa lg kejahatan kerja2 fasik parti telur penyu ni nk buat. berpeluk dgn umnu kunun demi melayu dn islam tp menganjur permusuhan pkr dn pan yg juga melayu islam

    jahat sungguh parti assobiyah pas ni

    bermkna berbaik dgn umnu bkn kerana melayu dn islam tp kerana ada persamaan fikrah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
  20. merebut dunia.. assobiyah kebangsaan.. menghalal cr..hukum terpilih..menipu... mengabai isu rakyat...sama2 rasuah bolot hak rakyat..sama2 membenci anwar..sama2 menggunakan agama utk nafsu dn byk lagi

    munafiklah pas klu berbaik dgn umnu demi melayu dn islam

    ReplyDelete
  21. Gila PAS nak makin pelik. Semua nak jd Presiden...semua nak buat keputusan sendiri...semua nak keluar kenyataan. Ntah sapa Presiden PAS yg betoi pun aku tak tahu.

    ReplyDelete
  22. PAS dan Umno adelah parti Melayu yang Suci dan lagi Mulia dan dah dijamin masuk Syurga..PAS cuma jadi Punai Sehat (penasihat)je pade UMNO atas kerjasama sesama Melayu,tak salah pun Memaafkan kesalahan UMNO yang lepas walaupun termasuk peristiwa Memali,kitakan sesama Melayu ..so kami PAS dah maafkan UMNO...itukan ajaran Agama Melayu...Janganlah parti lain nak marah kami PAS ni.....

    ReplyDelete
  23. apa nas yg menghalalkan hadi buat tuduhan keatas calon pkr dgn pil kuda?

    apa nas yg menghalalkan hadi menipu konon ug dah tutup tp masih bangkit isu di singapura?

    apa nas yg menghalalkan hadi ponteng sidang parlimen?

    apa nas yg menghalalkan hadi menyokong najib yg jelas zalim?

    apa nas yg menghalalkan hadi utk mencalon ku li sbg perdana menteri slps setuju sdr anwar utk jwtn itu?

    apa nas yg menghalalkan hadi menghina kak wan?

    apa sudah jadi dgn surat2 YB Husam kpd pas? dah jadi umno ke? kejahatan pemimpin dibiarkan, org yg melapor dihukum?

    ReplyDelete
  24. Ajaran Agama Melayu yang paling Mulia ialah mesti utamakan dasar Asoibiah Melayu dulu...Mesti memaafkan Melayu dulu walaupun kesalahannya dulu membunuh dan menzalami sesama Melayu...yang penting maafkan sesama Melayu dulu, kalau setakat kesalahan bagi lesen Judi Dan Kilang Arak itu pekara kecil je sebab lesen itu lah yang menjana Ekonomi Negara Melayu ini Dan yang penting asalkan orang Melayu tak main Judi Dan minum arak kira oklah tu....itulah sebab kami Melayu PAS memaรคfkan saudara Melayu kami UMNO ni Dan suka nak jadi Penasihat kepada Melayu UMNO ni Dan kita PAS harap masa akan datang Melayu UMNO pakailah Serban dan Jubah yang lebih Besar Dan labuh dari kami Melayu PAS ni yang dalam Serban ade Fulus(Duit) Dan dalam Jubah ade Siku Dan Lutut untuk mempertahankan kesucian Bani Asoibiah Ketuanan Melayu Kayu Kamj. Insyallah

    ReplyDelete
  25. Padan Muko Cow

    Ketua Penerangan PAS tarik kenyataan, diarah bayar kos RM10,000 kepada Guan Eng

    GEORGE TOWN - Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hasan At-Tantawi hari ini diarah membayar kos RM10,000 kepada plaintif serta menarik balik kenyataan kononnya Kerajaan Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri YAB Tuan Lim Guan Eng tidak mengamalkan tender terbuka dalam Projek Terowong Bawah Tanah.

    Penghakiman persetujuan itu diputuskan oleh Pesuruhjaya Kehakiman, Lim Chong Fong di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, pagi tadi.

    "Selepas kita menunjukkan dokumen, akhirnya beliau menerima kebenaran bahawa Kerajaan Negeri memang mengamalkan tender terbuka.

    "Ini kerja Tuhan, iaitu menunjukkan kebenaran itu benar," jelas Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP kepada pemberita.


    KAHKAHKAHKAHKAHAKKAHAK...!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka pun poyo bodowww jer masa dalam court...

      patut LGE caj 10 juta.....

      Delete
    2. hahahaha...

      mula tu dia ingat nak lawan...

      bila LGE tunjuk dokumen bukti dakwaannya adalah bohong, terus kecut telor minta ampoooon.

      Delete
  26. aku tengok akhir akhir ni..dh x de suara mengkritik UMNO dr ahli PAS@yg seangkatan dengannya dalam ni melainkan asyik sangat mengutuk Parti Amanah seolah olah Amanah la menyekandal(skandal le tu!)2.6b..NFC..GST..1MDB..mcm x de hari lain dah..Tapi aku rase..bila orang mula mersoalkan kredibility party baru macam ni maknanya PAS lebih gerun pd Amanah dari gerun kepada UMNO!Mungkin senak perut atau sakit hati sbb x sangka "yg disingkirkan" rupanya ade semangat "lawan tetap Lawan"..Ape lah sangat DAP tu..dh mmng kapir pun..silap korang jugak x cukup semangat dakwah dan istikomah dlm menyampaikan syiar Islam di mata DAP..tapi MCA pn kapir jugak..x de plak korang macai persoalkan..

    ReplyDelete
  27. Kalau kena bayar satu juta pun kami PAS tak takut sebab kami ialah Punai Sehat (Penasihat) kepada Parti MELAYU UMNO 2.6 Billion.....apalah sangat dengan puluh ribu tu . itu kes taik gigi celah gigi je tu....hidup PAS ...takbir..takbir..takbir..Hidup jugak le UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus le tu kalau burung Punai kau Sehat..jngn mcm mat sabu, Punai dia tak sehat bnyk penyakit akibat dimasoki oleh setan..punai tak sehat dia semakin mengechil lembik tak bermaya tu pasal le muka dia semakin serabut akibat tak laku dn kecewa bertingkat tingkat..kah kah kah

      Delete
  28. Alim ulamak dlm PAS perlu mencontohi azmin..walaupun beliau bukan ulamak tapi lebih cenderung untuk mengeratkan silaturrahim spt yang dituntut dlm islam...

    Pemimpin PAS sekarang sedang dirasuk oleh syaitan yang dikenali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal jngn mencontohi aljuburi udah le nanti pulak bnyk yg jadi kaki jubur..kih3

      Delete
  29. pas ni mgaku pati islam tpi hati perut x mcm islam...semua pmimpin nak bcakap tpi x spakat...hati bukan islam lebih mulia lgi...

    sikap ego x kemana..da 60th bepolitik masih bodoh mcm lembu kondoww.

    ReplyDelete
  30. bukankah pas umpama jalang?

    menang atas kapisiti pakatan rakyat tp bile menang nak bermimpi dgn umno...

    lbh teruk maki hamun kawan sendiri, bela musuh yg dulunya dikapirkan siang malam sampai buat masjid dan surau sendiri..tafsir al quran dan hadis ikut kepala bana sendiri semata nak cari pengikut dan penuhkan tin milo..

    ReplyDelete
  31. PAS tongong ni tahu kesal dia jer. Kesal penyokong dia yang Lebai Hadi Candat pi sokong UMNO tu tak kesal pulak.

    MP PAS ni pun sama tongong jugak rupanya dgn MP UMNO. Semua kecut pelir kalau nak tegur PRESIDEN bengap diaorg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang di Malaysia semua bodoh, kalau cerdik sikit dah lama menang.

      Delete
  32. pas akan berkokok hebat selagi belum berlangsung pru..

    tgklah nanti result pru akan datang, kalau dulu kalah teruk umnolah dicaci maki hamun tuduh undi hantu bagai..

    sampai tahap baling batu pada bas konongnya dlm tu ada undi hantu..akan dtg ni pas nak maki hamun sape pulok kalau kalah teruk...

    asyik salahkan org lama2 jd biol, blom apa2 nak jd penasihat umno...

    ReplyDelete
  33. PAS PIS PUS HARUS SEDAR BAHAWA HUBUNGAN PKR AMANAH SERTA DAP ADALAH ATAS PERJANJIAN YANG DIMETERAI OLEH KETIGA PARTI SEMETARA HUBUNGAN PAS PKR HANYALAH BAGI MEGELAKKAN BERLAKUNYA PILIHANRAYA DI SELANGOR PAS PIS PUS WALAU TAHU DEPA TAK KUAT TAPI MASIH ADA HATI LAGI NAK MENYOMBONG PUIIIIIIIIIIII

    ReplyDelete
  34. Pas bodoh sungguh .
    Awak saja ka ada hak sendiri nak kawan dgn umno.

    Hak pkr juga nak berkawan dgn amanah.

    Hadi ludah ke langit kena muka sendiri.

    ReplyDelete
  35. Mana macai semua ni? klu gi solat zuhur berjemaah di masjid n surau bagusla..mintak ampun banyak banyak dengan Allah ..lepas ni jangan memaki mencarut pulak lagi kat sini..Allah x suka!

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  37. Suma macai PAS.....anon 14.17 ...embah wastuh kim salam tu.....PAS dan mbah wastuh satu kapal... tunggu masa nok karam di selangor bersama assmin... rakan sepenjilatan ada masyuk sokong dan sama assmin yg terkapai kapai sudah karam.... PKR tunggu karam sendiri walau dilautan yg ssgt tenang .....ahaksss

    ReplyDelete
  38. PAN...Parti Angkut Najis untuk tokeh-tokeh DAPigs....parti yang didokong oleh Mat Jenin2 dan Pak Pandir2....dan nasib mereka nanti ibarat Lebai Malang2

    ReplyDelete
  39. JUDI DAN TENUNG NASIB ADALAH HARAM DISISI AGAMA ISLAM DAN IA MERUPAKAN SALAH SATU DOSA BESAR....BERTAUBAT DAN CARI REZEKI YANG HALAL...DAGING YANG TUMBUH DARI REZEKI YANG HARAM MAKA API NEREKA ADALAH LEBIH AFDAL UTKNYA....NAHUZUBILLAH BIZALIK!

    ReplyDelete
  40. Kah kah mbah wastuh tu main judi utk menang... pas pun buat perjudian jugak...judi pas lagi teruk dari mbah misbah ...judi pas kalau ada masyukk projek sokong assmin yg dah nak karam bersama pkr di srlangork.di penang bila tak masyuk undur sukarela.... judi pas jadikan hukum islam barang mainan ....kikiki ...pkr dan pas nak karam tak lama lagi di selangork......kikikiki

    ReplyDelete
  41. Salam mana 2.6b ?,

    Menjatuhkan najib bukan bererti menjatuhkan kerajaan.

    Bila jawatan pegawai bank diberi kepada perompak tidak hairanlah income pasif tapi saving overflow.

    Begitu juga jika orang obes jadi pekerja kementerian kesihatan di mana hanya berlaku di Malaysia BMI pekerja kesihatan tidak diambil kira gimana nak jadi contoh kepada rakyat.

    Begitu juga jawatan tukang ajar diberi kepada orang tak cukup ajaran maka lahirlah sampah insan. Bayangkan mereka ini dulu kawan-kawan anda yang rendah intelek dan rendah akhlaknya tak dengar cakap guru dan ibu bapa tiba-tiba diberi degree di KU mana tah orang tak pernah dengar. Bila grad jadi beban kepada rakyat. Graduan pandai terpaksa berebut jawatan dengan mereka, pekerja am terpaksa diimport dari luar menambah jenayah. Jawatan mulia seperti guru diberi pula kepada penjenayah yang terkenal waktu di sekolah dulu tidak pernah naik pentas kecemerlangan dan rosak akhlak maka lahirlah sampah insan doktor cucuk sendiri dan perogol kanak-kanak.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  42. WAHAI MBAH WASTUH!....JANGAN PROMOSIKAN JUDI KAMU...KAMU MENGAJAK ORANG LAIN JOIN JUDI KAMU...JANGAN PERGUNAKAN AYAT SUCI UNTUK PROMOSI JUDI KAMU YA!....ORANG INDON MEMANG BODOH DAN JAHIL SAMA AGAMA ISLAM....TAK TAHU MANA SATU YANG HARAM DAN YANG HALAL

    ReplyDelete
  43. Tok Usin UG Ceroi

    TOK BERGADUH DALAM MEETING

    Dalam mesyuarat kawasan parti tok petang tadi, tok bergaduh dengan YDP kawasan. Dalam mesyuarat tu, ramai yg kutuk2 Dap...macam2 ayat maki hamun keluar dari mulut2 lebai2 yg hadir mesyuarat tadi. Ada yg terlalu marah sampai pengsan2 dan masuk hantu atau seperti histeria memaki DAP. Waktu tu, tok senyum je tak kata apa2 kerana tok dapat lihat usrah2 parti tok benar2 berkesan selama ini.

    Cuma, sewaktu YDP kawasan tok dlm ucapan akhirnya dia sebut agar sama2 berdoa supaya DAP dilenyapkan dari dunia ini. Semua pakat Ameen belaka. Kecuali tok. Tok terus bangun dan membantah doa berkenaan. Apa lagi, kecuh semua dalam mesyuarat. Hampir2 bergaduh tok dengan YDP. Mereka semua tuduh tok membela Dap dan tok ni munafik Haraki serta penjilat tegar Dap. Tok akhirnya capai mikropon untuk jelaskan kenapa tok bantah doa melenyapkan Dap.

    "Tuan2 Walaun semua, Dengar sini tok cakap dulu. Jgn mudah sangat kamu semua label tok munafik Haraki, barua, broker Dap dan sebagainya. Tok tak setuju kita berdoa agar Allah hapuskan Dap kerana tok tahu, doa dari Ostat YDP kita tu mesti kabul punya.

    Bayangkan, kalau doa itu termakbul dan tiba2 Dap ghaib dari dunia ini, apa akan jadi?" Soal tok. Semua bangun dan riuh dlm dewan. Ada yg baling kasut, selipar, terompah dan tasbih kat tok. Tok mengelak. " Tokkk....biarlah Dap musnah...memang itu yg kita mahu sbb Dap tolak Hudud...Hudud....Hudud....paham tak tokkkk!!!" Jerit seorang pakcik yg terlalu marah sampai tertanggal kain pelikatnya menampakkan kerandutnya yg usang sbb tak pakai seluar dalam. " Sabarrrr...dengar dulu. Kamu kata kita tak boleh buat Hudud kerana Dap, bukan?

    Haaaa...itulah sebabnya tok minta kita jgn berdoa agar Dap hilang kat negara kita. Bayangkan kalau Dap takde....abis tu, kita nak tuduh siapa sebagai penghalang Hudud? Siapa? Nak tuduh Amno? Bukankah guru kita dah bertunang dgn Amno, takkan tergamak kita nak tuduh Amno penghalang Hudud? Bukankah guru kita telah menjadi Penasihat Amno, takkan guru kita tak nasihat Amno untuk buat Hudud? Abis tu, nak tuduh siapa lagi kalau bukan Dap? Nak tuduh Anwar? Anwar dlm penjara. Nak tuduh Amanah? Amanah tu semua pimpinannya adalah bekas pimpinan kita juga, mereka byk berkorban dgn parti kita dan mereka berada dlm parti kita sewaktu dasar kita mahu Hudud. Ertinya mereka bukan anti Hudud.

    Siapa lagi kalau bukan Dap saja yg mudah kita tuduh dan ramai org2 Melayu yg bodoh tu pasti percaya kalau kita tuduh Dap sebagai penghalang. Sebab itu lah, wajib kita berdoa agar Dap dikekalkan dlm negara kita untuk memudahkan kita menuduhnya sebagai penghalang Hudud. Faham?". Kata tok dgn penuh semangat. Dewan sunyi sepi. Semua terdiam. Tiba2 meluru semua dalam dewan menyerbu ke arah tok dan memeluk tok sambil minta ampun. Ada yg melutut dan sembah kaki tok menyesal menuduh tok barua. "Alhamdulillah....kita bertuah ada lagi orang bijak macam tok Usin ni dlm jemaah kita..." Kata YDP kawasan sambil disahut Takbit oleh semua. Tok tersengeh puas.

    ReplyDelete
  44. kah kah kah.. kalau ikut ramai penonton yg datang ceramah Pas dah tentu Terengganu tak jd milik PAS sepenggal jer. Itu pun menang zaman reformasi Anwar Ibrahim.hehe..

    Selama ini yg memenangkan Pas Kelantan adalah pengundi2 luar anak2 Kelantan yg balik mengundi. Mrk2 ini yg akan berpindah undi pd Amanah. Yg tinggal org2 tua tetap mengundi Umno.

    Setiap posting Blogger Omakkau si pemakan dedak, baca boleh percaya jgn sekali..kah kah kah

    ReplyDelete
  45. PKR dan PAS sekarang sudah bercerai .... cuma Assmin berselingkuh dan berzina dng PAS ... kah kah... bisala tabiat assmin mcm mentor dia anwar aljuboori namanya... mentor assmin suma dia bedal depan belakang sama saja jantan betina sama rasa.... PAS tunggu masa nak karam dengan Assmin di selangork...Bubar PAS islam selamat

    ReplyDelete
  46. Nasharuddin ni belajar fitnah dan tak reti minta maaf dari presidennya la...
    fitnah calun ambil pil kuda masa pru 13 lalu.

    ReplyDelete
  47. Kepada pemimpin tertinggi parti amanah saudara mat sabu rakyat n pengundi2 dr sarawak menjemput anda n rakan2 anda dr semenanjung agar datang ke sarawak krn rakyat sarawak dr berbilang bangsa n agama menanti saudara n rakan2 saudara untuk merasmikan cawangan2 parti amanah di setiap kampung yg sudah di buka n ahli2 nya semakin hari semakin ramai yg telah menyertai atau masuk menjadi ahli parti amanah pada masa ini krn rakyat atau penduduk di setiap kampung ingin nak beramah mesra dgn saudara mat sabu n di samping itu juga terus merasmikan setiap cawangan2 yg telah beroperasi pada masa ini n rakyat serta pengundi2 di sarawak akan memberi sokongan yg tidak berbelah bagi kpd parti amanah n rakyat serta pengundi2 di sarawak juga akan berkempen berhabis habisan kpd parti amanah agar calon2 dr parti amanah akan menerima kemenangan yg berharga utk rakyat negeri sarawak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu....lebih kurang 200 juta rumput dan daun kering, nyamuk, lalat dan langau akan menyokong mat sabu.

      Delete
  48. omak tak patut terusan menyerang geng mat sabu terutamanya di kelantan, tapi malangnya omak selaku ketua gong walaun bangang. baso jenih bodor...banyak kerusi kelantan pas menang cukup2 makan aje...majoriti 200-300 undi. kalu 150 orang geng amanah swing undi dumbno, mmg pas mapus jilat chok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  49. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  50. PAN parti barua cina..org kelantan x bodoh..org kelantan x boleh dipisahkan dgn PAS
    X yah dok sembang kencang la PAN..org kelantan tahu pemimpin PAN adalah org yg kecewa..x boleh terima hakikat dia kalah..hehehe

    ReplyDelete
  51. Dalam hujahan yg dikemukakan pemimpin PAN yang tak amanah ni mereka menyelar kononnya sah PAS nak bergabung dengan BN..Menyelar tindakan PAS bersetuju dlm RUU BERITA TAK BENAR yang diluluskan dalam parlimen..sahih PAS nak joint BN katanya..masa RUU 355 kenapa MP PAN tak bersetuju,dulu kata nak ikut perjuangan Islam tetapi hakikat berkiblatkan DAP Chauvinis tu.

    Masa ni Islam kat mana dalam kepala otak pimpinan PAN??? Fitnah yg dilontarkan pemimpin PAN macam aur dengan tebing,bumbung dengan atap...

    Nak sangat Putrajaya tu pi la..
    Saya yakin dengan seyakinnya...PRN 11 Sarawak PAN terkubur dan kali ini PRU 14 menjadi kubur besar buat pemimpin PAN selepas kubur yang tak sengaja digalikan semasa PRN 11 Sarawak...
    Janji Allah SWT itu benar wahai pimpinan PAN...

    Bersedialah kamu berdepan dengan kami yg menyokong kepimpinan ulama' berbanding ular dalam semak kamu itu....

    Sirru ala barakatillah pejuang Islam

    Takbir✊✊✊
    Allahuakbar!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...