KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 6 January 2016

(VIDEO) .... KANAK-KANAK TERKUNCI HAMPIR 1 JAM DALAM KERETA.


Seorang kanak-kanak lelaki berumur kira-kira setahun enam bulan telah terperangkap di dalam sebuah kereta milik ibunya selepas kereta berkenaan terkunci dari dalam di sini.

Menurut sumber, kejadian yang berlaku di Bertam Indah kira-kira jam 7.40 pagi itu apabila dikatakan ibu kanak-kanak tersebut menghantar seorang lagi anaknya ke taska sebelum meninggalkannya di dalam kereta dan diberikan kunci untuk bermain.

Namun, tidak disangka anak kecil berkenaan tertekan butang 'lock' pada alat kawalan pada kunci kereta berkenaan.

Selepas tidak berjaya membuka pintu, orang ramai telah menghubungi Jabatan Pertahanan Awam Kepala Batas kira-kira jam 8.15 pagi.

Sepasukan 4 anggota JPAM telah tiba di lokasi kira-kira 5 minit kemudian. Pihak JPAM mengambil masa kira-kira 15 minit untuk membuka pintu kereta tersebut dan menyelamatkan kanak-kanak berkenaan.

Kanak-kanak akhirnya berjaya dikeluarkan dan diserahkan kepada ibunya.

Kami telah menghubungi JPAM Kepala Batas, Pulau Pinang dan mengesahkan kejadian ini

Sila klik video dibawah.



6 comments:

  1. Kesian budak tu, mujur tak lemas macam insiden yg lalu. Budak kecik mana boleh tinggal Dlm kereta




    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya macai, orang citer bab budak dia citer bab dap, agak2 masa angkat takbir pun teringatkan dap, tu pun kalau islam. ..macai macai.

      Delete
  2. Aiikk dia bg kunci kat budak tu utk main...maknanya enjin keta mati, aircon tkde...tingkap tertutup...mcamni punya bangang punya mak pun ada...
    Nasib baik budak tu tak padam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memangle mak dia bodoh+Bangang, pakai kereta mahal macam ni gayannya, Nak pecah cermin kereta pun takut, nak ganti balik mahal, lebih pentingkan kereta dari nyawa budak tu. Tak pernah belajar dari kes-kes sebelum ni.

      Delete
  3. 26:51 aku setuju komen kau.memang puak ni bodoh malah bengong yg teramat.org bincang bab lain,depa komen lain.admin pun bodoh juga sbb upload juga komen yg keluar dr tajuk.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete