KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 17 January 2016

SUASANA DAN SAMBUTAN KULIYAH MAGHRIB BERSAMA-SAMA USTAZ AZHAR IDRUS DI MASJID JAMEK BANDAR BARU UDA, TAMPOI, JOHOR BAHRU.

Kuliyah maghrib di Masjid Jamek Bandar Baru Uda Johor Bahru 16/1/2016.

162 comments:

  1. HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU-14


    KAH KAH KAH


    CINABENG DAPIGS RASIS, CAUVINIS, FIKIR ALA KOMUNIS


    CINABENG DAPIGS NAK RAMPAS KUASA POLITIK MELAYU


    KALAU DENGAN PAS PUN CINABENG DAPIGS BOLEH KHIANAT


    APA LAGI ORANG YG TAK TAU POLITIK


    HANCURKAN CINABENG DAPIGS PADA PRU-14


    KAH KAH KAH




    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP = DOGS AND PIGS

      Delete
    2. Kamu yang anti DAP ni BANGANG & PENGECUT....bersaing lah kalau kamu BIJAK & BERANI.
      Sikap kamu memalukan bangsa
      Melayu...TAK CUKUP KE MENJADI BANGSA TERMISKIN DI BUMI SENDIRI?

      TAK HINAKAH MENJADI PENGEMIS BRIM?

      DAN LEBEH 50 TAHUN UMNO JAGA MELAYU, MANA DUDOKNYA BANGSA MELAYU? YANG JELAS...MELAYU DAH JADI PARIYA DIMALAYSIA....

      HA HA HA. PADAN MUKA BUAT MELAYU YANG MASEH BERPAYUNG DENGAN UMNO.

      (Dr.G)

      Delete
    3. 90% Cina telah beri undi mereka kpd DAP dlm PRU-14. FAP tidak akn dpt lebih kerusi drp apa yg mereka dpt dlm PRU-14.

      Utk mereka berkuasa, mereka terpaksa mendpt undi org Melayu. Usaha DAP utk wujud cabang Melayu dlm DAP telh gagal. Jadi DAP terpaksa mewujudkan PAN sbg cabang Melayunya. Kita boleh yakin bhw DAP akn pastikan PAN hidup sehingga PRU-14.

      Tapi PAN ada masalah kredibiliti. Org Melayu melihat PAN adalah proksi DAP. Jika org Melayu marah dgn DAP sbg parti yg berjuang utk Cina. Blog2 pro-DAP membuat berbagai hasutan memburukkan org Melayu. DAP kena bersihkan dirinya drp ini.

      Negeri2 Melayu spt Kelantan, Terengganu, Pahang, Kedah & Perlis termasuk Melaka & N.Sembilan adalah sukar utk DAP kuasai.

      Malah di P.Pinang pun jumlah pengundi Melayu-Cina adalah 50-50. Kesombongan LGE bukan saja buat org Melayu marah ttapi org Cina juga marah. Munkin PRU-14 akn lihat MCA & Gerakan kembali.

      Delete
    4. Jahat betul dap ni..duit rakyat 2.6b..dia bedal..duit kwsp..tabung haji..zakat..pnb..pencen..jahanam betul dap ni..najibbssss betul..

      Delete
    5. Yg paling byk ambik brim ni cina, blh cek dgn mana2 agensi. Kamu ni dh byk makan lendir dap, bangsa sendiri pon kamu pukul. Lain kali klau mati, suruh geng dap lge tu sembahnyang kan kamu kt gereja.

      Delete
    6. PANdir betul...org dok citer psl dap depa dok jilat2 dap...

      Delete
    7. Byk ekor jugak pascai yg meroyan kat sini yer..dah 50 tahun melayu tipu melayu woi..bodoh..cubalah sedar sikit..

      Delete
    8. Kau ingat duit br1m ti bapak umno punye ker..itu duit rakyat la..

      Delete
    9. Melayu tipu melayu kamu marah...cina tipu melayu kamu diam. Yg melayu nilah yg buat uni utk islam, bg keje gomen, bg kontraktor kelas F, dll. Apa sgt lge buat? Halau org melayu dari penang tu kira jasa ke? Ingt bodoh, ingt pancacai dap/pan. Mul2 gadai kalimah, pastu gadai semua brg dlm umah...

      Delete
    10. Selangor ada rezab rm3b...ce cuba mintak sikit buat byr bil elektrik...kut kene halau dgn azmin dh kira baik...silap2 kene ludah....dh kira duit rakyat, blh le mintak suka hati kan??

      Delete
    11. Patutlah umno selesa perintah malaysia ni..ramai pengundi2 melayu bingai..rela ditipu berpuluh tahun..redha aje lah

      Delete
    12. PAS akan menang insyAllah, bukan DAP/PKR atau PAN. Pada yg bingai nk sgt Dap menang, blh la pindah ke penang. jenis2 yg bodoh ni kalau ckp dia tak percaya, jenis kene merasa ludah lge baru nk percaya...heheh

      Delete
    13. Anon 11:16 17Jan dr g pariah bodoh sombong. Brim bukan melayu je yg terima, cina, india dan seluruh rakyat malaysia yg berhak diberi pun ambik. Ikut statistik % la bodoh, dimalaysia paling pariah adalah pariah keling mari. Ini terbukti dr info jkm base on % vs bilangan bangsa yg pariah tu.

      Delete
  2. DAP sekarang ni sebenarnya adalah dibawah pengaruh Kristian Evangelist, yg sememangnya amat anti-Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam mana 2.6b ?

      Kurang PATI kurang jenayah!

      Berlakulah adil di bumi ini. Adil itu meletakkan sesuatu pada tempatnya. Negara tidak perlukan PATI sumber manusia kita cukup untuk menggerakkan negara ini. Kita tak perlukan pati untuk cuci tandas di pasaraya, jadi buruh di kaw pembinaan, tombak buah sawit di ladang. Rakyat kita boleh buat semua itu, yang penting kurang pati kurang jenayah.

      Rakyat negara kita yg tak pandai pun nak buat degree lepas tu siapa yg nak kerja buruh? Kena la ambil org org pelarian ni. Mewahnya negara kita ni org yg lari dari negara asal dia dah tak nak balik negara dia sebab selesa kat sini.

      Kalau org org tak pandai tak sibuk nak kejar degree so kenalah dia org kerja buruh. Takde la peluang pelarian nak kerja kat negara kita.

      Manifesto PR akan menghantar pulang 100k pati seterusnya membuka 100k peluang pekerjaan kepada rakyat.

      #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

      Delete
    2. otak rakyat malaysia telah dicuci oleh guru agar jgn jadi buruh sejak di sekolah rendah. Akhirnya jadilah spt skrg. Rela mengangur dari jadi buruh.

      Delete
    3. Benar. Ini sbb Guru yg mengajar tu pun result layak jdi buruh spm 1A, tpi dpt msk ipt ikut belakang. Klu kt us dah kna saman mereka tu.

      Delete
    4. Kepandaian dikira dgn byknya jumlah A...mana punya lauk cna ko dh makan? Otak pon dah biol. Sib baek tak menang PRU...klau tak jahanam negara dpt kat sibodoh...hehehe

      Delete
    5. Umnobdh nk tumbang jgn risau...iman kits yg nk tumbang ni kita kene risau...xkan nk harap dap pelihara islam kita...atau kau ni lgbt atau g25

      Delete
  3. Saiful azmi husin, payment bulan ni dah pi ambik belom. Depa habaq bulan ni masuk awai skit sebab raya cina. Apanama..apa...jangan lupa habaq kat kawan kawan. Apapun tahniah atas usaha berterusan saudara. Cuma satu nasihat dari abg chik, jangan mengalah dengan geng cina ni, kita mesti bersatu dalam mempertahankan bangsa kita.

    Abang Kechik Abang Besar

    ReplyDelete
  4. Harap satu masa nanti paderi melayu,sami melayu juga diberikan ruang menceriakan melayu dgn lawak jenaka meraka.

    ReplyDelete
  5. Yang ko tu pula sapa? LGBT melayu ? Islam liberal melayu ? Syiah melayu ?

    ReplyDelete
  6. Tak perlu takut kepada bangsa lain,
    Tak perlu takut kepada ugama lain...
    Sekiranya benar MELAYU hebat dan ISLAM itu KEBENARAN....

    SEBENAR NYA, MELAYU HEBAT DAN ISLAM ITU BENAR...CUMA MELAYU PENYOKONG UMNO YANG PENGECUT DAN ORANG ISLAM DALAM UM NO YANG TAK FAHAM KEBENARAN ISLAM....
    TAKUT TAK TENTU HALA...BODOH TAK TENTU ARAH....
    (DR.G)

    ReplyDelete
  7. hahaha...

    tak sangka melimpah ruah orang johor dengar ceramah Tuang Presideng Pas...

    eheheh....bukang Tuang Presideng larrr...

    ustaz azhar ropanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tak tahu ke baru2 ni presiden PAN baru balik umrah lepas tu buat minum petang di warong kopi.. Langsung tak dpt sambutan..

      Delete
    2. Kau tak tahu ke baru2 ni presiden PAN baru balik umrah lepas tu buat minum petang di warong kopi.. Langsung tak dpt sambutan..

      Delete
    3. Kau tak tahu ke..ustaz azhar idris join bersih hari tu..presideng mu..haram tak nampak muka..

      Delete
  8. Tak ada pun mat sabu sentuh pasal pascai..

    yg aku heran..hari2 puok2 pascai ni hentam amanah..inilah akhlak terpuji seorang berjiwa rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=28263

      Delete
  9. Prinsip Pas tidak berkerjasama dengan pengkhianat".

    Sejak bergabung dengan Umno, Pas sudah tidak dapat membezakan parti mana dan peminpin mana yang jadi pengkhianat.

    Seluruh rakyat nampak parti Umno dan pemimpin Umno yang jadi pengkhiant negara tetapi Pas pilih umno pengkhianat juga sebagai sahabat baru.


    Dilabelkannya Amanah pula pengkhianat. Bukankah itu pelik?

    Begitulah sikap dan pandangan Pas sekarang sejak Pas mabuk ketum berasmara dana dengan Umno.

    Rosak otak Pas macam otak bauksit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan aku dah ajaq hang... Kalau seseorg tu seorg perogol kena labelkan dia sbg perogol bukannya tukang gunting rambut.. Begitu jugalah jika seseorg itu seorg pengkhianat..

      Delete
    2. PANkhianat....tk fhm lg xtaula...

      Delete
    3. Tak faham lah..yg aku tgk..pascai yg khianat PR..

      Delete
  10. Kepada semua kepimpinan PAS.mari sama-sama mencandat sotong.. bukan senang nak jadi pencandat sotong bro, cakap memang senang..

    syok sendiri je laa. Tengok apa sudah jadi pada PAS selama ni..alahai pascai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tgk ke sambutan presiden PAN buat high-tea lepas balik umrah?

      Delete
    2. Candat sotong xnkla...nk laga dada dgn amoi nk gak

      Delete
  11. Ginilah...

    kalau Pas istiqomah mahu jadi parti kera sumbang tak payah ugut2, gertak2 PKR.

    Tanpa banyak songeh putuskan saja kerjasama politik Pas-PKR.

    Seelok2nya talak tiga.

    Kamu perasan jadi kuat sejak bersedondon dengan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita rasa kuat dgn UMNO x de lah kita declare x akan kerjasama politik dgn UMNO..

      Delete
  12. Fulus...

    Hadi awang asyik ungkit PAS parti lama..da berpuluh tahun..Yg jadi PAS dihormati adalah pemimpin sebelumnyer..

    Kamu la Pemusnah PAS...da jd angkuh dan takbur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beliau iaini TGHH sebenarnya telah menyelamatkan PAS dari pemusnah PAS yg kami dah berjaya tendang keluar dari PAS masa muktamar.. Kini setelah gagal musnahkan PAS mereka tgh cuba dari luar pulak dan terbukti kini bergabung dgn DAP plk..

      Delete
    2. Org xleh terima kekalahsn rasa diri jer betul...ginila...PANdir

      Delete
    3. Org gila kuar parti buat parti oren...pastu meroyan nak jawatan kat selangor. Menang pon tiket PAS, bendera PAS tapi hati syok kat dap...jenis tak reti malu ni susah nk sembuh...

      Delete
  13. altakiiri,
    altontowi,
    al buduhi,
    alzuhdi
    al amar tongkat ali
    al walpadang pasiiri tompok2 taik untaa ya habiibi yaa baiah yaa tahalul siyasi ALSENDODOONI alfonso d'albuqerqi..

    hoi takiiri..!! aku cabor mung gi cakap/lebong kat selangor.
    orang Pas selangor dok cari makang numpang pkr-PH ..
    kalu mung lebong di selangor, mung memang kene pelekong ding ayang dgn pelepoh nyor..
    asal ccakap bodow..altakiiri,
    asal ccakap lebong..altakiiri,
    asal ccakap mengong..altakiiri,

    mabok kerpok lekor mu altakiiri,
    wat maluu orang teganung kite jer mung altakiiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aLGE dan aLKS.. Ulamak rujukan PAN.. setelah UAA dan UGS gagal menahan PAN dari menolak hudud kalau DAP menolak hudud!!

      Delete
  14. AlTakiiri ni kalu cakap, lebong mcam jual obat. menang parlimen 600 undi kebetulang naseb baek kerana protes/krisis dalamang ummo.

    woi takiiri orang seberang taker kenal sape mung..

    masok pas 2-3 hari ngampu tuang presideng jadi wakelrakyat,gaya pong berobah macang orang koporat.

    bila orang tegor presideng & Pas .. mung bukang maing lagi beri fatwa "munafek haraky'..lebong ikut sedap mulot macang orang mabok nasidagang kuoh lebeh.

    amboi bengkeng nyer ..nok ajor nok aroh pkr..nok suroh pkr dengor lebong bodow mung..

    mung ni layok beri kuliah bab nikohkawen macang mana nok tamboh bini & jual obat & berniaga busana muslim supaya nampok sehat & jangok.

    sapa mung wahai takiiri.?. berat nannang mung takiiri.. wat malu orang kelaut seberang taker jer..

    pru 14 kekgi mung dok jadi doh wakel rakyat.. gi kelaut la weh... bangung bangung bangung ke laut ke laut ke laaauuut la takiiri.

    seberangtakir teganung kite" ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau baru tapi x pandai nak tolak hudud macam yg lama atau yg bekas PAS..

      Delete
    2. bulan berganti kuali tahun berganti tahun tapi...hudud tak dibentang2 juga...penipu betul presideng mung

      Delete
  15. Cakap Parti Islam ni semakin kuat sangat bila bersendirian. Alih2 nak kontrol parti lain pulak.

    Kalo ginilah perangai tok tok lebai, memalukan Islam saja. Kalo kuat, buat la hal sendiri2. Jangan kacau parti lain punya hal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau PAN bwk lari kerusi PAS tu dah dikira kacau parti org la bengong..

      Delete
    2. Hoi bingai..pas dah lari dpd perjuangkan hak rakyat..sbb tu Amanah nk ambik alih..dpd dpt kat BN..

      Delete
    3. Mcm ni punya sambutan hebat maka dah tentu pan dan sifunya lks hancur punah di johor bkn setakat gelang saja patah tetapi pan dap habis muntah belilah dikerja oleh umat islam pru14 nti.

      Delete
  16. Yang parti walaun ini pergi multaqa sedondon dengan Umno tu, apakah jadahnya pula?

    Walhal semua kita tahu Umno itu adalah parti musuh utama PKR, tapi pemimpin parti walaun ini boleh pula duduk bersama dengan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO tak pernah bawak lari kerusi yg PAS dah menang..

      Delete
  17. Kerjasama putus jika PKR khianati Pas

    PUTRAJAYA - Pas tidak teragak-agak memutuskan kerjasama politik dengan PKR sekiranya parti pelbagai kaum itu mengikut jejak langkah DAP.

    Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, Pas tidak akan membiarkan rakan tahaluf siyasinya melakukan sabotaj bersama musuhnya di kawasan Pas.

    "Prinsip Pas tidak bekerjasama dengan pengkhianat, walaupun PKR ada perjanjian dengan Amanah dan DAP, namun kita kena tengok dari semasa ke semasa.


    "(Tindakan) PKR meraikan program Amanah menyerang kawasan Pas seolah-olah sabotaj kepada Pas. Kita tak boleh berkawan dengan orang yang berkawan dengan musuh kita," katanya pada sidang media selepas Konvensyen Usahawan Haraki, di sini, hari ini.

    Beliau mengulas kenyataan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin semalam bahawa PKR tetap bekerjasama dengan DAP dan Pas bagi menghadapi PRU14 khususnya di Selangor.

    Mengulas lanjut, Mohd Khairuddin juga berkata, Pas tidak mahu 'diperkuda' oleh PKR seperti mana yang dilakukan DAP (kepada PAS selama ini) bagi memenangi pilihan raya lalu.

    "PKR (mahu) guna tenaga kita untuk pilihan raya (PRU14), lepas pilihan raya pula, ia mempergunakan kita ini bukan untuk prinsip Islam," tegasnya.

    Rabu lalu, Pas Kelantan telah menghantar surat bantahan rasmi kepada PKR berhubung kehadiran pemimpin PKR negeri itu dalam majlis anjuran Amanah.

    Surat bertarikh 13 Januari itu ditujukan kepada Setiausaha Agung merangkap Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli.

    Sehubungan itu, Mohd Khairuddin menyerahkan kes tersebut kepada kebijaksanaan Pas negeri untuk menanganinya.

    "Kita sedia bersendiri walaupun tanpa DAP dan PKR, kita juga boleh bekerjasama dengan parti-parti baharu yang lain

    "Kita akan bekerjasama juga dengan NGO untuk buat kerjasama politik ke arah politik baru tanpa mengabaikan keperluan rakyat itu khususnya dalam menghadapi pilihan raya akan datang," katanya lagi. -SH

    ReplyDelete
  18. PASHADI pernah ditanya tentang akaun 2.6b perompak wang rakyat itu. PASHADI pun menjawab bahawa takkan orang itu bodoh sangat nak simpan wang berbilion-bilion di dalam bank dalam negara. Tambah PASHADI lagi dan mengatakan bahawa dia pun tak nampak mana ada saksi. nak tuduh ikut Islam mesti ada saksi

    Ini menunjukkan bahawa PASHADI begitu bodoh sekali tentang sistem perbankan ini. sekiranya dia fahan sistem perbankan dia kena mengatakan bahawa akuan 2.6b ini kena rujuk Pn Zeti kerana setiap transaksi antara bank tetap melalui Bank Negara. Pn Zeti tekan sahaja komputer dah taulah samada akaun 2.6b wujudke tidak.

    Ini PASHADI hanya faham bab agama sahaja,bab sistem perbankan pun tak erti, macam,mana nak jadi pemimpin politik. Sekiranya dia memerintah negara negara tetap mampus dibawanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu maknanya bersangka baik selagi x didapati bersalah..apa yg kita boleh buat sblm ada kuasa.. Yg terbaek ialah kita turunkan najib dlm PRU14..

      Delete
    2. Sekali bersangka baik..fitrah..byk kali bersangka baik..walaupun ditipu..bangang namanya..nk turunkan najib camane..presideng mu bg oksigen pulak..bingai

      Delete
  19. Pada mulanya saya agak keberatan nak komen ulamak orang Islam, tapi apabila mendapati PASHADI ini seorang ulamak dan pemimpin poltik yang mempergunakan Islam dan dia begitu bodoh sekali tentang ekonomi dan teknologi moden dan sekiranya dia memerintah negara Malaysia , Malaysia akan hancus dari segi ekonomi, maka terjejaslah semua rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujurlah ahli PAS x terfikir macam kau.. Agak2 Rasulullah SAW tahu ke teknologi moden utk jd khalifah Islam..

      Delete
    2. hudud bila nak bentang? dasar penipu

      Delete
    3. Amboi, en an anonymous mempersoalkan samada Rasullullah tahu atau tidak teknologi moden untuk jadi khalifah.
      Apa punya statement la awang ni. Ni nak habaq kat hang, ilmu Rasullullah merangkumi. Hang kena paham apa maksud merangkumi. Cerita kiamat pun nabi tahu, yang kita sendiri pun tak tahu bila..inikan pula keadaan semasa sebelum kiamat. Ni cek, cek pi mengaji lagi...Tok sah dok cakap tak ketahuan kalu. Satu, orang nampak seakan merendahkan ilmu Rasullullah.
      Dua, orang nampak en ni...mmm.
      No heart feeling aa..nasihat.

      Delete
  20. Ada baik berkawan dengan 13 parti tambah satu lagi jadi 14. Kahwin tetapi tak nikah atau nikah tapi tak kahwin.

    Hebat juga dapat menyelesaikan pertikaian antara negara-negara timur tengah.

    Tapi kantoi gagal selesai masaalah dalam parti sendiri...fuyyyooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasti kau rujuk pd parti PAN kan? Sbb sampai skrg ni masih x de perlembagaan.. Haru biru betul.. Pakatan Harubiru..

      Delete
  21. btol gok lantik dia jd menteri pnasihat kp pm....kesian benar dh aku tngok...masa TGNA ada dulu xnpk pun pimpinan pas yg meroyan nk bkawan dg umnok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih elok daripada dikeldaikan oleh DAP..

      Delete
  22. Betul Guru Hadi, pas bebas berkawan dengan sesiapa termasuk berkawan dengan penyamun, perompak, pencuri dan sebagainya.

    Ada yang baiknya berkawan dengan omno ialah dapat bahagian derma 2.6 billion......besar ooooo.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau berkawan dgn LGBT camana plk..? Islam liberal ala Mujahid..

      Delete
  23. Maknanya Pas juga boleh bekerjasama dgn dap jika untuk membangunkan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..tapi yg berlaku ialah DAP tolak hudud wpun hanya utk Muslims.

      Delete
    2. Umno tolak hudud apa cerita..dah lah ngaku islam..

      Delete
    3. Anon 14.31 sebelah mata dah buta....dikira mata satu lah....serupe lah mcm yg bertanduk bermata satu jugalah.

      Delete
  24. Pas berkawan hanya inginkan jawatan sbb bila dipaksa ltak jwtn di PP serangan pada dap lebih kerap dilakukan

    tiada sapa nak percaya parti itu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya PAN shj yg x percaya PAS sbb dah dikasi oleh DAP..

      Delete
  25. PAS dilihat mangkin lemah kerana terpaksa bergantung kepada kerajaan UMNO-BN untuk partinya.

    UMNO lagi lemah walaupun ada kuasa tak mampu menjadi Islam dan Melayu bertambah perkasa untuk melayu jadi mangkin kuat.

    Eloklah serah kuasa tu kepada PAKATAN HARAPAN memerintah negara In Sha Allah kerajaan baru ini akan memerintah dengan KONSEP ISLAM RAHMATAN LIL A'LAMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bagi PH memerintah alamat berkeliaranlah LGBT di mesia..

      Delete
    2. kalau PH memerintah alamat bnyk lah yg buat kerja jijik jubur menjubur sampai keluar taik..maka suka lah aljuburi..kih3

      Delete
    3. Memang aku suka PH memerintah bolih lah bangla menjubur mak dan adik2 ko.

      Delete
    4. Memang aku suka PH memerintah bolih bangla2 menjubo mak dan adik2 ko.

      Delete
  26. Apabila mewakili negara ke sesebuah negara lain, ianya bermaksud wakil kepada negara bukannya parti politik.

    Pakcik keliru dngn ilmu agama tuan presiden. Benarkah politik dan menjadi penasihat hal2 yg memakmur dan menjaga islam tidak berkaitan antara satu lain?

    Adakah rasuah, ketirisan, skandal itu dan ini bukan sebahagian dr islam?

    Bila dan d mana pendirian tuan presiden berkaitan pentadbiran negara yg semakin hari membebankan rakyat?

    Bukan konsep islam kah utk mensejahterakan dan mengurangkan bebanan rakyat. Sampai bila tuan presiden meliwat-liwatkan pertanyaan dan meminta jawapan pendirian umno berkaitan hudud?

    Pakcik rasa tertipu dngn tuan presiden. Pakcik undi pas bukan nak minta tuan presiden berkawin dngn umno.

    Pakcik undi pas supaya pas dpt menyingkirkan parti tersebut yg gagal membela rakyat.

    Kepada tuan presiden, mmg sah, dalang kerajaan perpaduan dr pihak tuan dan macai presiden. Betul kata jiran pakcik, selepas tok guru meninggal, kenduri kendara lah puak2 ni utk mahu berkerjasama dengan umno kerana tidak ada lagi halangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dah declare x akan kerjasama politik dgn UMNO.. Bangang punye pakcik ni..
      Tapi yg pasti PAN ada kerjasama dgn DAP yg perjuang Islam liberal..

      Delete
  27. Seluruh keluarga saya sudah tertipu dgn perjuangan PAS ni.

    Sampai satu kampung memusuhi keluarga kami. Sekarang nak letak muka kat mana???

    Kita bermati-matian mempertahankan cemuhan puak2 UMNO ini dari berterusan mengutuk ketua2 PAS yg kononnya ULAMA ni.

    Tapi skrg apa yg kita dapat???..

    Pukimak HADI CANDAT ni senang2 berpeluk cium dgn kepala penjenayah UMNO.

    Kita kat sini malu di caci satu kampung. Ini lah dia BARUA2 PAS yg kononnya ULAMA yang hanya menggunakan agama utk memperbodohkan umat islam di Malaysia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah apa kita mahu bagi gelaran org spt ini?

      Tak lepas nk jd penasihat skrg nk jadi kawan pulak lepas ni nak masuk umno jadi ketua cawangan pulak. Bangang

      Delete
    2. Sebelum org cukup hormat termasuk aku pd mamat ini sebab dia org yg tahu agama tak pernah undi umno mesti pangkah pas tetapi skrg HARAM keluarga aku pangkah manusia spt ini hukumnya berdosa

      Delete
    3. Alhamdulillah TGHH berjaya menyelamatkan Islam dari penganut Islam liberal dan syiah yg dianuti oleh pihak musuh PAS..

      Delete
  28. Kalau parti lembu vs pas insyallah aku undi parti lembu sebab pas sudah sesat sokong rasuah dan krjn zalim tindas rakyat.

    Janji parti lembu perangai tidak sama dg pemimpin pas. T

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sekali, pas berhak untuk memulakan hubungan baik dengan umno.

      Pemimpin dan pengikut pas tidak wajar dicemuh andai memilih umno sebagai kawan. Haji Hadi memang bijak sebab pilih Umno untuk bergabung.

      Kalu dia pilih MIC..sahlah boleh hantar Haji Hadi masuk spital bahgia...

      Delete
  29. PAS nekad untuk bertanding tiga penjuru dalam pilihan raya akan datang dan tidak akan menyerahkan kerusi mereka kepada pembangkang lain termasuk Parti Amanah Negara (AMANAH).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertandinglah brapa byk yg kamu mahu....
      Mmg pak2 lebai gila nak merebut pangkat & fulus saja.... Bukan dia tau yg mana perlu yg mana tidak. ..Dari mana kamu belajar tamak dan sombong...??!!

      Delete
    2. Btanding semua la...umno/Bn boleh tolong bayar deposit.....biasa la mcm sbotaj Pru 13 beri Bn mnang tenru dpt habuan....ha3 !!!

      Delete
    3. lebai2 tamak, langgar janji & gila fulus..
      Biaq depa nak bertanding lebih byk nnti yg kalah pun terlebih byk....

      Baru padan dgn muka lebai2 putar alam....

      Delete
  30. Elok bertanding semua kerusi, pasti pas perentah. Senang nak laksana apa saja.

    Bertanding jangan tak bertanding.

    Masa dibawah pompinan ulama terkenal inilah kita mesti ambil berkatnya. Pasti menang, kacang aja...kahkahkahkahak!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS Kamu pergi bertanding sebanyak yang Kamu mahu, Kamu sekarang dah gila kuasa, UMNO musuh Utama Kamu, pun sanggup berkerja sama dengan mereka Kerana nak menlaksaan Hudud .

      Kamu tunggu untuk Kalah dengan teruk sekali

      Delete
  31. BERTANDINGLAH BANYAK MANA KERUSIPUN SEBAB ITU NAMANYA DEMOKRASI TAPI PAS NI MACAM TULAH ALIH2 KAT SERAWAK 10 KERUSI JAAAAAA.

    CAKAP BESAR RIAK SOMBONG PADAHAL APA PUN TAK BOLEH BUAT DULU KINI SELAMANYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyesal aku bagi sumbangan pada PAS dahulu.. Lagi BANGSAT parti ni dari UMNO sebenarnya

      Delete
  32. Salam mana 2.6b ?

    Guru dan ustaz ramai nak kerja saja bukan nak berkhidmat untuk masyarakat. Buktinya ramai yang ingkar bila ditugaskan jauh dari celah ketiak ibu bapa dan celah kangkang suami isteri mereka. Ada yang macam saudara cakap sampai je cabut lari or tak lapor diri terus. Malangnya kerajaan celaka kita tidak membuang mereka sebalik diposting pula di sekolah dekat bandar. Manakala yang pergi pula, confirmed sahaja mulalah cari alasan minta tukar. Pernah terbaca seorang celaka yang dihantar ke Sabah untuk berdakwah, mula minta tukar lepas posting, 6 kali minta, lepas 3 tahun oleh kerana celaka ini tiada komitmen maka dipindahkan ke perak, 16 kali pula minta tukar, lepas 8 tahun balik kedah tapi dekat kulim, 4 kali minta tukar sampai sekarang tak dapat balik sp, katanya dalam fb. Berbanding guru dulu first posting dalam ladang sawit or pulau, 5 tahun ke bandar, 8 ke 13 tahun baru balik negeri. Rakyat di luar sana fikir fikirkanlah kenapa kerajaan Selangor buang pekerja PKNS dan pekerja hotel milik pkr? Kerana mereka yang dibuang itu spesis celaka-celaka ini yang disimpan kerajaan BN. Kasihan anak bangsa.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  33. Ha ha ha umno sudah jadi kawan pas ke? Tak ungkit langsung pun. Jawab lah kawan ke musuh?

    Orang tengah cari kawan dia pula sibuk cari musuh. nanti rakyat pun dijadikan musuh .

    ReplyDelete
  34. PasHadi nih, diorang bertanding kat kerusi orang lain boleh!
    Orang lain nak bertanding kat kerusi dia tak boleh!

    Apa punya bangang daaaa...

    ReplyDelete
  35. Pndai najid buat perngkap tikus..Akhirnya brjya lh umnu memerangkap mereka yg mna bila pembngkang bepecah umnu yg menjadi pemenangnya. Tahniah najid..

    ReplyDelete
  36. Pas jangan bazirkan Wang Dan masa, bertandinglah dikawasan ug benar benar berpotensi menang,janganlah bila kalah bagi alasan Pas bukan nak menang sekadar bertanding saja nk keredaan Allah

    ReplyDelete
  37. Tanding ke tak..ingat...bagi pas....

    tak tahan bau kenceng pak lebai yg gemar dikenceng dan mengenceng....

    hairan dlm sejarah...islam..boleh pula mereka bersekongkol dgn penzalim dan penipu yg giat mencuri harta dana negara dari warga rakyat..

    ReplyDelete
  38. lagi dekat akhir zaman..lebih jelas kejujuran dan amanah yang diberikan pada alim ularmak pas ni...

    maka benar dan jelas sikap sebenar mereka ini....hanya bertopengkan agama untuk tujuan keduniaan semata2.

    asal haram pun boleh dihalalkan dan yang halal jadi halal.

    ReplyDelete
  39. Riuhnya KT cni.

    PAN buat parti lps kalah

    PKR lebih Anuar dr rakyat

    DAP kiasu Cina terselindung

    PAS menyambung sejarah perjuangan melayu dan Islam sblm merdeka.
    Menang kalah pahit Manis semua dilaluinya.

    And a fikurlah sendiri.

    ReplyDelete
  40. Pas dah jadi parti orang gila... teruskan kegilaan mu parti pas.. moga2 dengan langkah mu ini akan memberi kemenangan kepada penzalim.

    ReplyDelete
  41. bg penyokong2 pakatan harapan, kalu kaw anda pertandingan 3 penjuru kita sokong pakatan harapan.

    kalu 2 penjuru antara pas dan umno jgn kuar mengundi ataupun kasi undi rosak.

    ReplyDelete
  42. Bubar pas isle selamat.....ulamak pas jenis ulamak pasang siap dan jenis tok guru uturn...esok cakap lain ari ni lain... ulamak pasang siap dan tok gur u turn mennghukum orang sesuka hati tapi kes stopa ali tayang cifut sedut sambik kirai spender mahsam tak ada satu pun hukum yg keluar...ini kah contoh ulama bebal PAS..... bubar pas iskam pasti selamat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan kukuh iskam(agama baru direstui dap) kuat, pas kukuh islam Selamat

      Delete
  43. Rindu Sham TM (Tak seMayang) , ckp pongpang2 kantoi tak solat.

    ReplyDelete
  44. Terus perjuangkan hak rakyat PH..jgn di layan puak2 pascai sewel..tggu nak tanam jer..itupun kalau tanah terima..guna islam utk kepentingan diri..

    ReplyDelete
  45. Tok Usin UG Ceroi

    TOK BERGADUH DALAM MEETING

    Dalam mesyuarat kawasan parti tok petang tadi, tok bergaduh dengan YDP kawasan. Dalam mesyuarat tu, ramai yg kutuk2 Dap...macam2 ayat maki hamun keluar dari mulut2 lebai2 yg hadir mesyuarat tadi. Ada yg terlalu marah sampai pengsan2 dan masuk hantu atau seperti histeria memaki DAP.

    Waktu tu, tok senyum je tak kata apa2 kerana tok dapat lihat usrah2 parti tok benar2 berkesan selama ini. Cuma, sewaktu YDP kawasan tok dlm ucapan akhirnya dia sebut agar sama2 berdoa supaya DAP dilenyapkan dari dunia ini. Semua pakat Ameen belaka. Kecuali tok.

    Tok terus bangun dan membantah doa berkenaan. Apa lagi, kecuh semua dalam mesyuarat. Hampir2 bergaduh tok dengan YDP. Mereka semua tuduh tok membela Dap dan tok ni munafik Haraki serta penjilat tegar Dap. Tok akhirnya capai mikropon untuk jelaskan kenapa tok bantah doa melenyapkan Dap.

    "Tuan2 Walaun semua, Dengar sini tok cakap dulu. Jgn mudah sangat kamu semua label tok munafik Haraki, barua, broker Dap dan sebagainya. Tok tak setuju kita berdoa agar Allah hapuskan Dap kerana tok tahu, doa dari Ostat YDP kita tu mesti kabul punya.

    Bayangkan, kalau doa itu termakbul dan tiba2 Dap ghaib dari dunia ini, apa akan jadi?" Soal tok. Semua bangun dan riuh dlm dewan. Ada yg baling kasut, selipar, terompah dan tasbih kat tok.

    Tok mengelak. " Tokkk....biarlah Dap musnah...memang itu yg kita mahu sbb Dap tolak Hudud...Hudud....Hudud....paham tak tokkkk!!!" Jerit seorang pakcik yg terlalu marah sampai tertanggal kain pelikatnya menampakkan kerandutnya yg usang sbb tak pakai seluar dalam. " Sabarrrr...dengar dulu.

    Kamu kata kita tak boleh buat Hudud kerana Dap, bukan? Haaaa...itulah sebabnya tok minta kita jgn berdoa agar Dap hilang kat negara kita. Bayangkan kalau Dap takde....abis tu, kita nak tuduh siapa sebagai penghalang Hudud? Siapa? Nak tuduh Amno? Bukankah guru kita dah bertunang dgn Amno, takkan tergamak kita nak tuduh Amno penghalang Hudud? Bukankah guru kita telah menjadi Penasihat Amno, takkan guru kita tak nasihat Amno untuk buat Hudud?

    Abis tu, nak tuduh siapa lagi kalau bukan Dap? Nak tuduh Anwar? Anwar dlm penjara. Nak tuduh Amanah? Amanah tu semua pimpinannya adalah bekas pimpinan kita juga, mereka byk berkorban dgn parti kita dan mereka berada dlm parti kita sewaktu dasar kita mahu Hudud. Ertinya mereka bukan anti Hudud. Siapa lagi kalau bukan Dap saja yg mudah kita tuduh dan ramai org2 Melayu yg bodoh tu pasti percaya kalau kita tuduh Dap sebagai penghalang.

    Sebab itu lah, wajib kita berdoa agar Dap dikekalkan dlm negara kita untuk memudahkan kita menuduhnya sebagai penghalang Hudud. Faham?". Kata tok dgn penuh semangat. Dewan sunyi sepi. Semua terdiam. Tiba2 meluru semua dalam dewan menyerbu ke arah tok dan memeluk tok sambil minta ampun. Ada yg melutut dan sembah kaki tok menyesal menuduh tok barua.

    "Alhamdulillah....kita bertuah ada lagi orang bijak macam tok Usin ni dlm jemaah kita..." Kata YDP kawasan sambil disahut Takbit oleh semua. Tok tersengeh puas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org islam takbir!

      Org iskam takbit!(membesarkan DAP)

      Delete
    2. Terbaikk la tok

      Delete
  46. DAP jugak yg akan disalahkan. Takburrr!!! kah kah kah

    ReplyDelete
  47. Pas jgn ugut-ugut.nak putus,putus jelah...biarkan saja pas tu dgn labu2 nya si lebai malang.

    Kali ini lebai Pas betul-betul malang.

    Putus dengan PR, gabung denan Umno. Tak lama lagi kena kencing Umno. Tak tau nak gi mana.

    Nak join PH, dah berguni-guni kahak di ludah masakan nak sedut balik.

    ReplyDelete
  48. PAS mana boleh putus dengan PKR di Selangor..

    kalau ikut logik lama dah PAS menarik diri dari Pakatan Rakyat..kan itu usul yang anak Senik maunah...

    ReplyDelete
  49. PAS tak payah lah nak ugut-ugut PKR.

    kalau pemipin PAS ada harga diri di Selangor letak jawatan beramai supaya senang pihak PR memikir hala tuju bagi menjana ekonomi rakyat dan mengurang kos sara hidup rakyat

    ReplyDelete
  50. PAS makin pelik. Macam lori rosak brek dah...Habis diredah tak kira apa didepan.

    Semua nak jd Presiden...semua nak buat keputusan sendiri...semua nak keluar kenyataan. Ntah sapa Presiden PAS yg betoi pun aku tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pok jib le, sapo laie

      Delete
  51. anon walaun bingai tuh dah ke mana yek? tak kuar2 lg...gian jugak aku nak baca komen taik dia tu...hudud dah berganti tahun to tak bentang2 jugak...rope nye org pas pun auta juge

    ReplyDelete
  52. PAS TIDAK BOLEH DIANGGAP SEBAGAI "JAMAAH ORANG ISLAM" KERANA:

    1. Ianya tidak mewakili atau dianggotai oleh keseluruhan ummat Islam.

    2. Keahliannya sendiri bebas dan terbuka, boleh masuk dan boleh keluar serta boleh dipecat bila-bila masa.

    3. Pas tidak ada kuasa untuk menjatuhkan hukuman ke atas sesiapa yang keluar daripada jamaahnya, nak jatuh hukuman bunuh kerana murtad macam mana?

    4. Jika keluar Pas dianggap murtad/haram, maka tidak masuk Pas pun murtad/haram, adakah Pas merasakan keluar sahaja yang tidak dibolehkan mengikut hukum syarak, tetapi tidak masuk Pas seperti duduk dalam umno diharuskan?

    Parti hanyalah alat kepada perjuangan, kita wajib berjuang menegakkan Islam, namun uslub dan kaedah yang nak digunakan adalah tertakluk kepada maslahah dan persekitaran semasa, bukannya tetap kepada satu alat sahaja sepanjang masa.

    Perjuangan menegakkan Islam diwajibkan secara nas, namun bagaimana cara nak berjuang Islam adalah perkara ijtihadi, tertakluk kepada maslahat dan kesesuaian semasa.

    ReplyDelete
  53. Bodoh punya rakyat. Bodoh punya parti pembangkang. Semua cerita masing2 hebat. Dasar LEMBU. Selayaknya kamu diperhambakan!Jangan mimpi kamu menang melawan UMNO. UMNO dan BN akan terus berkuasa. Hidup UMNO

    ReplyDelete
  54. Wala'uns bukan tahu apa pun.... dengan yakinnya mendakwa kononnya Haji Hadi menyambung perjuangan Rasulullah SAW..... Sesiapa yang mengkritik Haji Hadi, disamakan seperti Abu Jahal yang menentang perjuangan Nabi Muhammad SAW.

    Wala'ung qiyas ikut celah mana pun kita tak tahu....

    Perjuangan Haji Hadi sejak tahun 1978 sampai sekarang, didakwa menyambung perjuangan Rasulullah...?

    Hey wala'un..!!! Dakwah Nabi SAW ialah mengislamkan orang kafir, dakwah Haji Hadi ialah mengkafirkan orang Islam.....!

    Sama ke...? Sambung ikut mana...?

    Dalam perjuangan, Haji Hadi mengambil sikap berkawan dengan musuh dan bermusuh dengan kawan.... Itu sikap sang pengkhianat...!

    Jangan kata pengkhianatan itu menyambung perjuangan Rasulullah, itu satu penghinaan kepada baginda dan satu fitnah kepada agama Islam.

    Haji Hadi seorang pembohong.... Mana mungkin seorang yang bercakap bohong dikatakan penyambung perjuangan nabi...?

    ReplyDelete
  55. Kadang2 susah juga nak tunggu lebai2 pas berjanji tp tak tepati, contohnya, Ahmad yaakob nak letak jawatan kaau tak laksana hudud, nik amr pula nak tamatkan gencatan senjata serang umno kalau hudud tak dibawa ke parlimen.. Kesian walaun sanggup kena tipu..maklumlah, ajaran presideng..

    ReplyDelete
  56. Dulu-dulu orang mengaku ulamak sering menuduh seorang dengan kafir hanya semata-mata mahu meraih sokongan tapi harini beri sokongan untuk meneruskan kepimpinan hanya selepas diberi layanan istimewa dan penghomatan.

    Segala tuduhan dahulu dah dilupakan seolah-olah tak pernah berlaku. Walaupun dah komfem ditipu.

    Harini sekali lagi menuduh secara menghina seseorang itu kafir walaupun memang benar pun kafir macam LGE tapi perlu diingat belum tentu lagi dia kekal kafir.

    Barangkali keanutan dia bertukar ganti macam ramai dah berlaku kepada selebriti dan ahli sukan.

    ReplyDelete
  57. BN MANA NAK TERIMA PAS.....MAIN2 JE ..SETELAH HANCOR PR PAS AKAN DI TENDANG LA...

    SEKARANG PUN PEMIMPIN UMNO DAH CAKAP LAIN MCM TENTANG KERJESAMA DGN PAS....PRESIDENG TAK SEDAR LAGI KE...

    ReplyDelete
  58. Nampak sangat PAS dah NAZAK..

    Dah nak KO sangat2 dah tu.. Alasan yang tak masuk akal langsung. Siapa perosak dan merosakkan PAS kalau bukan Si Lebai Hadi Candat kamu tu. Dia lah manusia yang merosakkan segala usaha TGNA.

    ReplyDelete
  59. Kah kah kah..PAS tak sedar diri.. dia lah Tongkat UMNO, Amanah, DAP dan PKR sama2 duduk dalam Pakatan Harapan nak lawan UMNO.. Presiden dia duduk atass pentas . sedondon sama pemimpin UMNO nak nasihat tu la jadi Tongkat UMNO..

    ReplyDelete
  60. Amboi2... baju pink sedondon dgn najib tu sapa ya??

    nak kilas isu kerjasama dgn umno lah tu..

    TGNA dh pesan bnyk kali jgn dok percaya kerjasama dgn UMNO..

    tk serik2..

    # kenapa tak serik?...kerana bodoww...larrr tu

    ReplyDelete
  61. betul ke amanah bagi tongkat kpd umno?

    tuan presiden kata tak nak memerintah malaysia tapi nak jadi penasihat saja kpd kerajaan dan hak pas nak bekerjasama dgn umno.

    ReplyDelete
  62. Distinasi dan halatuju punoh tak kesampaian

    Tok Imam dengan Tok bilal dah berak tengah jalan dan tak mengaku pulak tu tuduh orang lain buat fitnah mulut manis dubur masam.

    makmum habih lari cari tok Imam lain dan Misjid lain yang lebih Aman dan Amanah.

    ReplyDelete
  63. amanah dap pkr maklum dah ada hubungan dalam pakatan harapan....

    pas ni je dengan umno main silap mata kejap ada kejap tak de ....

    kejasamalah taawunlah...

    APA ni....hei...dengarlah balik ceramah amanat haji di banggol peradong tu...lepas tu fikirlah sendiri....macam mana pas berubah 180 dajah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar ceramah haji hadi yang dikataka amanat hj hadi baru lah tau umno ni dah laksana undang2islam..peraturan Islam...perlembagaan Islam maknanya bolehlah berkerjasama dengan umno

      Delete
  64. Hari tu, Amar dah jenama Amanah Tongkat Ali, sekarang ni Tongkat UMNO pulak. Jangan nafi2 ada kerjasama, Mustapa UMNO kelate dah mengaku kerjasama diKelantan selama 2 tahun dah.

    Kenapa Che Abdullah nok belit2 buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ni kata kat orang bukan main,bukan ke PAS yang mahu sangat-sangat bermusuh dengan AMANAH ,kene batang hidung sendiri dah megelabah, hidup AMANAH

      Delete
  65. Amanah ujud kerana PAS sudah tidak boleh dipercayai dah, kalau sudah nyata tidak penting dah parti PAS maka terima saja lah.

    Amanah bukan tongkat kepada UMNO tetapi sebagai jambatan baru utk menyelamatkan Malaysia setelah jambatan lama sudah dibakar oleh PAS yg tak bertanggungjawab.

    Rakyat faham apa yg tersirat di dalam hati para pemimpin PAS, bukan kerjasama politik kononnya.

    Ini zaman apa wahai PAS ???

    Anda ingat ini zaman perang Dunia kedua ker ???

    Orang Pas pikir rakyat masih bergantung kepada utusan malaysia utk mendapatkan berita ???

    Ha ha ha....sungguh bodoh pemimpin Pas kini...

    terutama presidengnya...

    ReplyDelete
  66. Cakap dah mcm AHMAD MASLAN TUANG PRESIDENG Pas ni.

    Dia yang melolong nak kerjasama dengan Umno (beri tongkat) salahkan PAN pulak....

    Mamat nie cuak bila amanah nak masuk kelantan....

    kalau tak mahu amanah masuk kelantan terenganu lepaskan selangor....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang guna istilah 'tongkat', dia pun guna juga.

      Entah ke manalah perginya akal pemimpin pas kini.

      Delete
  67. Berkawan dgn UMNO hak Presiden PAS bukan ahli Pas, kami ahli bawahan tak suka berkawan dgn UMNO

    ReplyDelete
  68. Hadi tak ada kepentingan apa-apa, tak ada kepentingan politik, hanya nak menang pilihan raya saja. Kepentingan diri pun tak ada. Memamg dasar opportunist menafikan semua kepentingan...

    ReplyDelete
  69. Sebab itu la ulama ulama PAS jgn meludah di langit,nanti air lior jatuh kena muka sendiri.

    ReplyDelete
  70. Orang yg bertaraf ulamak dunia ni patut diam dari buat kenyataan yg tak berfakta.. Rendahnya maruah ulama dunia bila bercakap lebih rendah dari tahap jakun.

    ReplyDelete
  71. Aku kurang memahami pendirian PAS ni. Sekejap kata boleh berkawan dgn semua parti, sekejap lgi kata memusuhi sebuah parti. Yg mna betul ni atau aku yg keliru.

    ReplyDelete
  72. Kalau mcm tu pak hadi oii..jgn lah menghalang hak2 ahli PAS utk menjauhi Parti yg semakin menyimpang dari landasan perjuangan asal..hanya org bodoh saja yg tinggal dlm umno sekarang ni..takkan pak hadi nak jadi org bodoh jgk kot??

    ReplyDelete
  73. Cian paspigs,terpaksa pgil ust azhar idrus nk ramaikn org dtg
    Kihkihkih

    ReplyDelete
  74. Jelaslah sekarang musuh utama Pas adalah parti yg berjuang menantang penindasan rasuah dan penyelewengan, dan sehabat pas adalah parti yg mengamalkan rasuah.

    ReplyDelete
  75. Ulamak2 pas adalah ulamak taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau pulak tukang ramas taik

      Delete
  76. dalam kepala saya terfikir, kenapa selama 20 tahun lebih semasa arwah TGNA ada, tak pernah wujud pun perkara2 begini, kenapa sekarang amat pelik perjalanan PAS tidak seperti dulu, tapi saya bersangka baik mungkin ada sesuatu yang kita belum tahu.

    ReplyDelete
  77. kenapa org hang cemburu apabila PKR hadri acara PKR ?????? Kalau itu adalah hak PAS utk berkawan dgn sesiapa maka PKR Juga ada hak utk berkawan dgn sesiapa.

    Presiden cakap satu tapi org bawah dia cakap lain, itu lah PAS ular kepala dua. Pakatan Harapan memang bijak keluarkan PAS dari gabungan baru itu. Parti PAS adalah parti membawa masalah di mana-mana dia berada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiannya aku tgok kau

      Delete
  78. Mmg Meman la isu berkawan tu hak pas....

    kalau kita manusia, org kenal kita tengok pada paras rupa....orang kenal kita melaluai paras rupa gaya dan suara.......

    Pas zaman TGNA berbeza rupa paras dan budi bicara nya...wajah tampan penuh santun..

    Wajah pas sekarang dah jauh berubah...terlalu tebal make up yg di colek mcm wajah comanddo ddlm hutan berceloreng x nak orang kenal dan nampak wajah mereka yg sebenar....

    tapi pak pandir dah modern dah belajar setinggi langit malah telah hancur jasad yg fana...dah mengembara ke alam ghaib.....boleh membezakn wajah yg tulin dan berceloreng....

    yg x boleh di celorengkn biji mata yg dua butir tu je.

    ReplyDelete
  79. salam...
    aku berpendapat , keadaan Parti boleh diterjemahkan kepada kerajaan memerintah semasa...
    maka sebab itu tak dak parti yg bole menggantikan UMNO walaupun UMNO bukan yang terbaik..
    bagi aku main prospect leadership is to give...
    to lead is to give...

    #TolakPAN

    ReplyDelete
  80. Haha..sakit ati btul geng2 pan imayam karapuley kat pas kan..us azhar yg pro pas ramai dtg dengar pun salah..dah takkan nak panggil korang macai2 pan dap ni
    beceramah..kelentong auta pndai la..ntah2
    istinjak pun tak tahu mende..haha

    ReplyDelete
  81. Kenapa ada yahudi dan musuh Islam buat komen dalam sini ???

    ReplyDelete
  82. BUBAR PAS ISLAM SELAMAT

    ReplyDelete
  83. Ada tak ada yg penting kita ketawa..ieuwwwww

    ReplyDelete
  84. Pemerhatian aku yang tak pandai berpolitik ni rumusan selepas pru 12 dan 13 ialah tidak ada mana2 parti politik di Malaysia ni setanding Umno baik dari segi saiz,struktur dan gerak kerja.Umno nampak jauh lebeh tersusun,berpengalaman dan strategis. Yang jelas ia juga adalah ketua mutlak dan berkarisma bagi semua parti dalam gabungan BN(14 parti) yang mempunyai organisasi yang lengkap dan berdaftar.Umno ialah parti melayu yang solid.Berbanding pakatan yg terdiri dari 3 parti yang bersaiz sama besar dan masih berusaha sehingga sekarang mencari titik pertemuan yg tak sudah2.Malahan tidak ada parti ketua dan pemimpin yang nyata dalam kumpulan ini justeru sebarang keputusan amat sukar diputuskan.Yang nampak big brother pun parti DAP yang bagi orang melayu adalah parti yang anti islam dan bumiputera.Ditambah lagi keadaan parti masing2 yang nampak tunggang langgang dan sekarang ini muncul pula parti Amanah yg bagi setengah pehak makin mengusutkan keadaan. Maka hal ini sudah tentu memberikan keraguan yang cukup tinggi kepada rakyat yg mengimpikan sebuah pilihan yang baik untuk membentuk kerajaan.Jika dilihat disudut ini Pakatan bukan lah tandingan BN jauh sekali perjudian untuk diberikan amanah mentadbir negara. Apa pun isu BN adalah masih yang terbaik.

    ReplyDelete
  85. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  86. Hoi puak2 pembangkang. Jangan kau bermimpi nak tawan Putrajaya. Bodoh ke apa korang ni baik Pas, Pkr, Amanah & Dap. Sepatutnya korang aku campak ke laut satu per satu. Ini Umno BN lah. Tetap terus berkuasa si bumi Malaysia. Pergi jahanam dengan politik korang! Yang bahlol shj cerita nak tukar kerajaan..ko ingat apa ! Kami Umno BN tidak sebodoh kamu! Kahkahkah dasar manusia yg kuat bermimpi! Puiiii aku ucapkan. Hidup Umno. Hidup BN

    ReplyDelete
  87. Dah nampak blogger omakkau dok kacau bilaukan pembangkang asyik dok hentam pembangkang yg nak hancurkan UMNO...citer pasal UMNO satu habuk pun tak dak? Agak2 dah dapat fulus dr Kak Mah kot banyak ke Kak Mah bagi? Ada billion billion?
    Sampai kiamat laa UMNO perintah mesia...pembangkang dok tarang satu sama lain...UMNO dok bertepuk tangan omakkau dok libas mereka yg nak jatuhkan kerajaan zalim...cuba solat istikharah wahai omakkau agak2 betul ke agenda yg omakkau dok hentam dalam blog dia ni? Jgn nanti di pdg mahsyar byk soal jawab....nauzubiLLAHiminzaalik...tepuk dada tny iman...berubahlah...KENALI MUSUH KITA SEKRG UMNO UMNO UMNO KITA NAK JATUHKAN UMNO FAHAM BAHASA KE TAK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete