KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 28 January 2016

CERAMAH PAN DI KUALA KEDAH BERSAMA-SAMA DENGAN ANAK-ANAK BEKAS PRESIDEN PAS MENDAPAT SAMBUTAN LUAR BIASA HANGAT.

PAS sudah lumpuh ... PAS sudah tidak relevan .. PAS sudah ditolak rakyat ... lebih 70% ahli PAS menyertai PAN ... PAN bakal ambil alih peranan PAS ... anak-anak muda dakap PAN ... PAN Parti Islam Generasi Kedua yang didokongi anak-anak muda ... PAN Rahmatan Lil ' Alamin.

Itulah antara ungakapan-ungkapan yang pernah disebut dan terhambur dari mulut-mulut pemimpin PAN.

Realitinya????  .. Lihat sendiri akan ceramah bersama-sama dengan dua anak mantan Presiden PAS .. seorang berjawatan Naib Presiden PAN yang juga Ahli Parlimen Mujahid Yusoff Rawa dan seorang lagi anak Almarhum Fadzil Nor yang berjawatan Timbalan Ketua Pemuda PAN yang juga seorang profesional, seorang peguam muda yang namanya amat meningkat naik kalangan pengamal undang-undang kini di Kg Baru Tambak Bunga, Jalan Kuala Kedah pada hari Sabtu lepas.

Nak kupas dan ulas lebih panjang rasanya membuang masa, nafas, tenaga dan stamina.

95 comments:

  1. Kahkahkah. Guna la modal lain omakkau.. Xkreatif langsung... Asyik2 modal yg sama je...modal mcmni guna tahun 70an bolehla. Kahkahkahkah omakkau2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah pun omakkau dan macai2 UG sume pemalas.kopips aje keje nye xda inisiatif sendiri maybe otak lembab malas bfikr...tu sbb kalo hadi kata babi tu halal dimakan pun macai2 walaon terima bulat2 hujah tu...

      Delete
    2. Ni bukan tempat Phahrulradzi PASMA ka ni.

      Delete
    3. PAN adalah talibarut DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    4. Gambar sapa yg kat atas sekali tu mrboo ke mujahid.majunya perut.spt yg omakkau kata la tak perlupun peningkan kepala dgn kump ini.modal zaman dahulupun sudah boleh buat mereka tergolek dog dap.hua hua hua.tp lawak pan masih kalah kepada lawak najib.cuba lg la sarkus geng

      Delete
    5. Hahaha...sering hina kutuk dap dan kaitkan pan mcm2 tetapi baij sgt ke pas?? Adakah kelantan banjir teruk sebab hutan gondol salah dap pan?? Baik sgt ke umno samun wang negara sampai hutang beratus billion?? Nampak sgt kecerdikan penyokong pas dan umno sgtlah kebudakkan senang diperbodohkan dgn agama dan bangsa malayu memperlihatkan cina sgtlah jahat tetapi skrg china juga pelabur paling byk di negara ini.malah cina paling kaya dlm negara ini sedangkan melayu yg berkuasa lebih 50 thn kenapa?? Kerana melayu malas tidak cerdik tidak mahu terima kelemahan sdr dan sering salahkan bangsa lain bermcm2 alasan apa perubahan yg mampu dibawa oleh melayu?? Kalau rakyat tidak bersatu dan berbalah resis hina kutuk yg rugi tetap malaysia malah melayu sdr kerana majoritinya melayu. Omak kau tiada hati lg nak perjuangkan nasib rakyat hanya pentingkan wang semata2 utk kutuk hina pan tak kira apa sj agar pan kalah teruk dlm pru 14 ,dgn ini pas akan bermegah terus jadi pilihan tetapi hanya atas agama semata tidak mampu membawa perbangunan pd negeri apalg negara jauh tersasar dari landasan.

      Delete
    6. Tiada negara mampu maju dgn agama hanyalah perbalahan peperangan dgn agenda yg tersirat demi berkepentingan..kalaulah agama boleh terajui negara sudah lama pas umno bersatu tetapi tidak belaku kenapa?? Guna akal bila berpolitik agama sebagai pedoman bukan sebagai peneraju membangunkan negara.siapakah pilihan utk bangunkan negara yg mampu majukan masa depan negara?? Adakah pas atas dasar agama mampu??? Atau pkr dap pan mampu?? Maka lihat kemampuan membangunkan negara bukan pd tahap agama mrk. Umno telah memerintah negara lebih 50 thn adakah mrk masih boleh memerintah dgn telus kembali wang yg telah mrk samun dan hutang negara ratusan billion yg mrk cipta?? Guna akal berfikir bukan nafsu perasan yg tidak membawa perubahan lebih pd kecelakaan.

      Delete
    7. Nak modal kejadah apanye? Klu niaga barang tak laku. Ni lah name nye berniage buluh kasap untung habis modal lesap. Pan parti islam? Parti tebako berasap ade le! Pegi main jauh2 leeeéeé......

      Delete
    8. PAN pimpinan Mat Sabu adalah Talibarut DAP

      DAP pula Anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/02/dap-semakin-rasis-terhadap-islam/

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, 10 Feb- Pengerusi PEMBELA, Ustaz Mohamed Hafiz Mohamed Nordin hari ini mempersoalkan tindakan pemimpin-pemimpin parti rasis, DAP apabila kelihatan semakin biadab terhadap agama Islam.

      Katanya, sejak akhir-akhir ini, pemimpin DAP terlalu menunjuk yang mereka tidak berpuas hati dengan amalan-amalan Islam termasuk khutbah Jumaat.

      Seperti semalam, Exco Pulau Pinang, Chong Eng mengkritik teks khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Agama Islam Selangor berkenaan ‘Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri’.

      Chong Eng menyifatkan mesej tutup aurat tidak membantu wanita daripada serangan seksual dan penderaan.

      Ustaz Hafiz berkata, apa yang Chong Eng tahu mengenai aurat dan hubung kaitnya dengan penzinaan atau rogol?

      “Sejak bila Chong Eng rajin mendengar khutbah Jumaat?

      “Bayangkan kalau kami umat Islam mula mempertikaikan agama Chong Eng dengan lojik akal kami sendiri, apa akan jadi pada penganut yang sama agama dengan Chong Eng?

      “Jadi, fikirkanlah, jagalah hati umat Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Sehubungan itu, Ustaz Hafiz berkata, Peguam Negara didesak untuk mendakwa Chong Eng mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan atas keceluparan mulut beliau.

      “Dan kepada Chong Eng, anda disarankan untuk belajar lagi mengenai Islam.

      “Jangan sekadar mendengar khutbah Jumaat dan mengulasnya dengan penuh kejahilan mengenai Islam, agama yang diwahyukan Allah ini,” katanya.

      Delete
    9. Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

      http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

      KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

      Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

      “Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

      “Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

      Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

      Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

      “Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

      “Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

      Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

      Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

      Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

      “Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

      “Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

      Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

      Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

      “Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

      Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

      “Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

      Delete
    10. http://www.ismaweb.net/2013/07/desakan-dap-cuba-ubah-status-islam-sebagai-agama-persekutuan/

      Desakan DAP cuba ubah status agama Islam sebagai agama persekutuan


      BANGI, 12 Julai – Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) membantah tindakan Ahli Parlimen DAP, Nga Kor Ming yang meminta lima negeri meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam yang masih memberi kuasa kepada seorang daripada penjaga untuk menentukan agama anak di bawah umur.

      Presidennya, Tuan Musa Awang berkata, ini sebenarnya antara perjuangan DAP yang mahu menghapuskan status agama Islam sebagai agama Persekutuan.

      “Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 belum lagi selesai dibincangkan, hari ini DAP minta pula pindaan di peringkat negeri.

      “Kenapa harus dipinda? Sedangkan enakmen tersebut adalah selari dengan Perlembagaan Persekutuan.

      “Maka dalam hal ini seharusnya kita yang beragama Islam inilah perlu memainkan peranan dalam mempertahankannya,” tegas Tuan Musa ketika dihubungi wartawan ISMA.

      Beliau berkata, Mahkamah Persekutuan adalah mahkamah tertinggi yang membuat keputusan. Jadi tidak timbul sebarang masalah dalam hal ini sepertimana dengan kes yang dirujuk sebagai Subashini Rajasingam lawan Saravanan Thangathoray.

      Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa bapa kanak-kanak itu mempunyai kuasa mengislamkan anaknya berdasarkan perkara 12 (4) Perlembagaan Persekutuan.

      Bagaimanapun katanya, beliau kesal dengan tindakan kerajaan kerana telah menarik balik pembentangan terhadap pindaan Rang Undang-Undang Pentadbiran Islam Wilayah Persekutuan 2013 yang lalu kerana pindaan tersebut adalah selari dengan perlembagaan dan beberapa keputusan mahkamah yang juga berpendapat seperti itu.

      Seharusnya pihak kerajaan tidak akur dengan mana-mana desakan yang mahu penarikan balik rang undang-undang tersebut dan kini natijahnya mereka mahu pula meminda Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri.

      Delete
    11. Begitu hebat DAP menentang agama Islam di Malaysia. Pada masa yang sama PAN Imayam pimpinan Mat Sabu sanggup menjadi Talibarut DAP.

      Zaman tahun 50an Golongan anti Islam ini dipanggil Komunis dan siapa yg menjadi talibarut adalah penderhaka yang nyata. Apa abang Mat Sabu buat? Bapak Komunis Karl Marx kata ugama itu candu dia boleh setuju. Lain lagi la.

      Tak percaya; Ni Link kat Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Kalau President setuju dengan Bapak Komunis, Prebet, Koperal, Sarjan PAN macam mana ???????

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  2. Kahkahkahkah...sehangat kentut mat sabu pada mah.......WKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKKAKAKA......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan menyokong PAN dan DAP lebih banyak kampung melayu dihapuskan. Ini kerana DAP adalah anti Islam dan Anti Melayu. PAN pula kerja mencari keredhaan DAP sahaja.

      http://www.ismaweb.net/2015/12/lagi-kampung-melayu-di-pulau-pinang-bakal-lenyap/

      Lagi kampung Melayu di Pulau Pinang bakal lenyap?

      GEORGE TOWN, Rabu — Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran bandaraya George Town di sini wujud sejak 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      “Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      “Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit,” dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      “Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan,” katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      “Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      “Kami memang membantah sekeras-kerasnya kerana kampung itu adalah tempat kami malah kami juga tidak dimaklumkan mengenai nasib penduduk di sini jika pembangunan semula dibangunkan. Kami berharap ada pihak yang dapat tampil membantu penduduk di sini,” katanya.

      Ibrahim berkata penduduk di situ ada menghantar surat untuk berjumpa dengan wakil kerajaan negeri Pulau Pinang untuk berbincang mengenai masalah itu, namun sehingga hari ini tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak berkenaan.

      Delete
  3. kah kah kah ... PAN dah tak laku kah kah kah ... alangkah baiknya kalau orang-orang PAN balik kampung cuci parit ka.., tebas lalang ka... tak pun cuci jamban ka ... kah kah kah kah kah kah aduhai sakit perut kami gelak ramai-ramai bila petang semalam ada beberapa malaon yang cuba mempengaruhi kami tentang kelebihan bersama PAN rasa macam samy vellu atau Lim Guan Eng mengajak pergi berjemaah ke masjid .... habis satu kedai makan ketawakan diorang kah kah kah... kesian pulak kami kat malaon PAN tu ... sedih sebab diorang pergi dengan kesedihan... tapi apa boleh buat itu pilihan diorang dan kami.. tetap dengan pilihan kami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah
      Hadi kene saman.Pesideng kene saman..xdptle mkn sushi.
      Kahkahkahkah

      Delete
    2. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
  4. Boring layan korang.baik tgk vidoe porno jerman tp xbayar bil.huahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEBODOHAN SI MAT SABU, ORANG LAIN KENA TANGGUNG!!!

      Orang tua - tua dah pesan, "Cakap Siang Pandang - Pandang, Cakap Malam Dengar - Dengar". Maksudnya, kalau nak bercakap tu, jangan main ikut sedap mulut je. Takut nanti menyusahkan diri sendiri.

      Dek kerana kecabulan mulut Longkang Si Mat Sabu tu membuat tuduhan terhadap PAS sebelum ini, maka terpaksa la puak - puak Pengkhianat yang menyertai parti dia tampil mempertahankan kemaluan dia pulak.

      Dengar katanya, parti pimpinan Si Mat Sabu tu bersedia untuk mempertahankan Presiden parti itu sekiranya PAS mengambil tindakan Undang-Undang terhadap kenyataan yang dikeluarkan baru-baru ini.

      Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, pihaknya menghormati hak pelbagai pihak termasuk PAS untuk mengemukakan tindakan saman malu terhadap parti itu atau pemimpinnya.
      "Saya ingin menegaskan bahawa terdapat banyak juga tuduhan liar, tidak berasas dan fitnah telah ditujukan terhadap pemimpin Amanah termasuk oleh beberapa pemimpin PAS.
      "Amanah berhak memfailkan tuntutan balas sekiranya PAS masih mahu menjadikan mahkamah sebagai medan pertempuran," katanya.
      Selain itu, parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pada masa sama juga turut mengingatkan PAS bahawa parti itu tidak pernah menjadi musuh Politik kepada pihak mereka.

      Sebelum ini, laman media melaporkan bahawa PAS Pulau Pinang bersedia untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mat Sabu berikutan tuduhan 'PAS diresapi ideologi IS'.

      Walaupun kepimpinan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu cuba menafikan bahawa dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu ditujukan kepada PAS, namun ianya tidak menjustifikasikan tindakannya.

      (Artikel Berkaitan: Kemaluan Mat Sabu Bakal Didedahkan!!!)

      Malah, Si Mat Sabu tu sendiri enggan untuk meminta maaf dan sebaliknya turut mengulangi dakwaan yang sama terhadap bekas parti yang dipimpinnya dalam satu ceramah yang dianjurkan sebelum ini.

      Pokok pangkalnya, dakwaan yang dibuat tu telah dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sendiri. Dia sendiri yang pandai cari penyakit. Jadi, memang patut sangat la kalau dia kena pertahankan dakwaan yang dibuat tu didalam mahkamah. Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!!

      Delete
  5. Saya menyokong penuh usaha murni omakkau mengikut perkembangan ehhhhhhh... peguncupan pengaruh PAN di persada politik negara di kala ini..

    Boleh saya jadikan hasil usaha murni omakkau sebagai kenangan dan diabadikan dalam khutub khanah politik saya yg sdg sarat dgn hasil kerja tangan omakkau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKTI DAPigs SINGKIRKAN CALON BUMIPUTERA!!!

      Biarpun pada ketika ini DAPigs dikhabarkan sedang giat nak menarik sokongan dari kalangan orang Melayu dengan mempergunakan Barua Melayu dalam parti tersebut, tapi itu semua 'Wayang' belaka.

      Hakikatnya, DAPigs hanya sekadar memperalatkan orang Melayu dan MENIPU orang Melayu dengan pelbagai cara. Salah satu contohnya macam yang pernah dilakukan oleh Si Wong Tak tu.

      Kalau sebelum Pilihan Raya, bukan main lagi dia tonjolkan diri dia seolah - olah macam seorang 'Hero' yang memperjuang Alam Sekitar. Tapi itu semua 'Wayang' supaya dia dapat jadi calon je.

      Habis orang Bentong kena tipu dengan Si Wong Tak dan puak - puak DAPigs tu. Termasuk la orang Melayu dari kalangan 'Pak Lebai' dikawasan Felda kena kencing dengan puak - puak DAPigs ni.

      Bahkan taktik DAPigs mempergunakan anak Muda Melayu yang Liberal juga dianggap sebagai satu usaha yang 'Jijik'. Realitinya, DAPigs hanya menjaja wajah anak muda tu demi kepentingan mereka.

      Perkara yang sama juga telah berlaku kepada seorang anak muda Bumiputera di Sarawak yang ternyata kecewa dengan tindakan yang dilakukan oleh pimpinan DAPigs ke atas dirinya.
      “Dalam beberapa status FB terbarunya, Aziz, yang juga merupakan penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong, jelas menunjukkan kekecewaannya kerana tidak tersenarai di dalam Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 baru-baru ini.

      “Luah Aziz: Saya belajar sesuatu yang baru hari ini. Kalau nak masuk dalam satu pasukan bola sepak, kamu tak perlu berlatih main bola bersungguh-sungguh. Kamu hanya perlu duduk dan asalkan sudah ada nama, maka kamu akan masuk dalam pasukan tersebut biarpun baru masuk kelab.

      "Apa guna berlatih bersungguh-sungguh selama bertahun-tahun kalau kamu hanya menjadi maskot kelab? Yang sudah lama dalam kelab, selagi kamu tak ada PhD dalam Sains Sukan, kamu tak akan diambil masuk dalam pasukan walaupun kamu sudah berlatih hampir 2-3 tahun.

      "Tak guna kamu hari-hari turun berlatih apabila pada akhirnya, orang yang jarang turun berlatih yang akan dipilih untuk bermain bola.Lebih baik berlatih berenang kerana anda mungkin lebih bagus dalam berenang daripada bola sepak.

      "Mungkin akan ada orang melihat bakat kamu dalam renang dan akan mengambil anda sebagai perenang biarpun anda juga pandai main bola sepak.


      “Biar pada penghujung penulisannya, Aziz mendakwa beliau “bercakap tentang bola sepak, tak ada kaitan dengan yang hidup ataupun yang mati”, (sedangkan) umum (sudah) tahu penulisan berkenaan sebenarnya menjurus kepada keputusan Pemilihan Jawatankuasa DAP Sarawak 2015/2018 tersebut,” dedah blog TheUnreportedNews.
      Jelas, pendedahan dan luahan yang dibuat oleh anak muda Bumiputera tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni hanya mempergunakan anak Melayu demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!! Bukannya diorang nak memperjuangkan anak Melayu tu sangat pun!!!

      Delete



  6. SAMAN TONY PUAKA,

    PERMOHONAN NAJIB DIDENGAR 13 APRIL.. RABU, 27 JANUARI 2016 PERMOHONAN Perdana Menteri,

    ..............
    Dalam pernyataan tuntutannya, DS Najib selaku plaintif berkata pada 13 November 2014, Pua, sebagai penceramah utama pada jamuan malam kutipan dana DAP, telah mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah mengenai 1MDB.

    DS Najib berkata rakaman ucapan itu telah dimuat naik oleh Chan sendiri dan/atau ejennya dalam laman YouTube Mediarakyat dan laman web Mediarakyat yang didakwa menggunakan tajuk berunsur fitnah.

    Katanya, rakaman ucapan itu mengandungi perkataan yang merujuk dan berkaitan dengan dirinya dan memfitnahnya dan individu dikenali sebagai ‘Perdana Menteri’ dan semestinya merujuk secara spesifik kepada dirinya (Najib).

    DS Najib mendakwa perkataan-perkataan fitnah itu antara lain membawa maksud bahawa beliau telah merompak duit rakyat berkaitan urus niaga 1MDB dan oleh itu beliau adalah seorang yang tidak boleh dipercayai dan tidak layak memegang jawatan awam.

    Beliau berkata penerbitan perkataan-perkataan fitnah itu telah merosakkan reputasinya kerana rakaman ucapan itu boleh diakses secara meluas dan mudah di seluruh dunia melalui internet, blog, forum dan laman web tanpa sebarang sekatan dan boleh dikongsi semula.

    Sehubungan itu, DS Najib menuntut ganti rugi am, teladan, kos dan perintah injunksi bagi menahan defendan pertama dan kedua atau ejen-ejen mereka daripada menerbitkan lagi perkataan-perkataan fitnah itu terhadapnya. Manusia seperti Tony Puaka ini elok benar diajar.


    HABISLAH KO PUAKA LEPAS NI...BERAPA JUTA PULA KO KENA BAYAR NAJIB KURANG RM100J.

    ReplyDelete
  7. Kalau asyik wirid melayu melayu dalam blog ni tidak lain tidak bukan...mereka askar siber barua ameno untuk mempertahankan bapak puaka yang tarah khazanah negara dan menyusahkan rakyat keh keh keh

    ReplyDelete
  8. Omakkau dah tak tau nak tulis tajuk berita yg nampak gah bagi menarik minat utk org baca.sbb tu lah dia tulis tajuk dgn perkataan atau ayat sindiran.

    ReplyDelete
  9. Pan telah mendapat persepsi yg negetif sama macam najib.najib salahkan tunm pan salahkan pas.padahal ternyata salah mereka sendiri.mereka yg beri peluru utk org menembak.ada org pas suruh en mat tempek amoi ada org pas suruh en mat lepak direstoren bak ku te.sendiri punya salah lg nak tuduh org.

    ReplyDelete
  10. betina "omakkau" ni dah makan upah cai umno...menjatuhkan maruah diri sendiri.

    ReplyDelete
  11. sokong spy omakkau teruskn cr ini dgn lebih ganaz krn ini cara 70an dan tak berkesan pun pd PAN.terbukti ceramah PAN makin ramai dr semasa ke semasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup2 la fitnah orang wahai PAN Imayam Talibarut DAP

      DAP pula anti Islam

      Delete
  12. Pasal apa citer AG support PM xde plak jadi tajuk utama? Rasanya dah KPI omakkau kot diberi tugas2 KHAS utk memburuk dan mengutuk sesama pembangkang? Macamana UMNO/BN nak tumbang kalau asyik dok pecah belahkan pembangkang? Ke PAS dah belah sinun? Pelik betul dgn omakkau? Kutuk DAP kutuk PAN kutuk PKR? PAS ni belah mana ACTUALLY? Bleh bagi pencerahan ke? TPPA tentang...tp UMNO tak tentang plak ahli akar umbi dah mabuk todi dan ketum dok fikir mana satu yg betul nak berjuang utk rakyat? Fening fening...yg kaki copy paste wa tabik lu laa mmg lu x makan saman punya olang...suka buat copy paste citer sama....ni kalau mengaji kat univ ni mesti kaki copy paste paperwork hahaahaa...copy paste lah lagi...lagi byk perkataan yg hang copy paste tak betul x pasal2 dpt dosa FREE...katalah satu huruf satu dosa...mau at least 1000 dosa/copy paste...bayangkan berpuluh2 copy paste sehari? Mau bangkrap kat akhirat...so hati2lah yg dok copy paste...pastikan cerita anda benar dan sahih

    Ahli bawahan PAS yang dok perati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama itu adalah nasihat...Anonymous28 January 2016 at 13:44 beri peringatan agar kita hati2 bila sebar maklumat jangan sampai kita sebar fitnah....takutlah ALLAH swt wahai sedara2 muslimku

      Delete
    2. Apa pulak fitnah !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      DAP menghina Khutbah tu Fitnah ka ???????????

      Aku saja letak link, tak da tindakan punnnn???????

      Babi punya PAN, Talibarut DAP


      https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/26/khutbah-aidiladha-jaip-tidak-akan-mohon-maaf-kepada-dap/

      SHAH ALAM: Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAP yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu.

      Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu.

      “Kita tak akan minta maaf kerana kita bercakap hal agama. Hal agama ini (pihak luar) tak boleh campur tangan, apatah lagi dalam khutbah,” tegas beliau.

      “Kita tak akan tarik balik khutbah (ini). Kita ada hak untuk menyatakan tentang kebenaran Islam,” katanya ketika dihubungi Antarapos.

      Abdul Rahman membidas DAP kerana memberikan kata dua kepada JAIP tanpa menghayati kandungan khutbah Aidiladha itu.

      Malah, tegas beliau, DAP sepatutnya memohon maaf terlebih dahulu kerana campurtangan dalam hal ehwal Islam seperti pelaksanaan hudud di Kelantan.

      “Khutbah ini merupakan nasihat, nasihat daripada orang Islam supaya semua orang Islam bersatu atas nama Islam, bukan bersatu dengan pihak yang mana mencabar tentang Islam, misalnya hudud. Hudud sebahagian daripada Islam.

      Delete
    3. http://www.ismaweb.net/2015/07/dap-ajar-rakyat-perangai-suka-melawan/

      DAP ajar rakyat perangai suka melawan

      Oleh Siti Fatimah Ishak

      BANGI, Khamis – Naib Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam sederhana, Abd Rahman Mt Dali menyifatkan parti rasis dan cauvinis DAP sejak akhir-akhir ini sering menunjukkan lagak suka melawan.

      Menyerlahkan lagi sikap suka melawan itu ianya ditunjukkan dalam isu kod etika berpakaian baru-baru ini.

      Beliau berkata, DAP dengan sengaja mahu membudayakan sikap melawan, membangkang dan memprotes apa sahaja peraturan yang ditetapkan termasuklah isu-isu yang berkaitan dengan kedudukan Islam di negara ini.

      “Mereka kira, apa yang mereka tidak suka, mereka akan protes. Mereka membiasakan budaya mencabar sehingga ianya berjaya diterima dalam masyarakat. Mereka cuba mengajar rakyat untuk melawan.

      “Macam isu kod etika pemakaian ini, mereka cuba menunjukkan protes yang mereka tidak bersetuju dengan peraturan yang ditetapkan. Hasilnya, akan ada pengikut sealiran yang menyokong mereka,” katanya.

      Beliau berkata demikian mengulas sikap cauvinis DAP yang masih suka memprotes pelbagai isu selain kod etika ini.

      Terdahulu dalam isu kalimah Allah mereka menunjukkan kelantangan mereka. Ini apabila Lim Guan Eng menegakkan pendiriannya bahawa tiada larangan dikenakan terhadap masyarakat bukan Islam di Pulau Pinang untuk menggunakan kalimah Allah sekalipun mahkamah menetapkan ianya khusus untuk orang Islam sahaja.

      Begitu juga dalam isu pesta arak Oktoberfest yang dihalang penganjurannya, tetapi Adun DAP Teresa Kok dilaporkan tetap menghadiri pesta tersebut untuk memberikan sokongan kepada penganjur.

      Lebih daripada itu, pemimpin veteran mereka, Lim Kit Siang bukan sahaja pernah mempertikaikan khutbah Jumaat yang dikeluarkan JAKIM, bahkan beliau mendakwa ayat Al-Quran yang dibaca dalam satu khutbah Jumaat sebagai satu seruan meniupkan sentimen persengketaan agama di dalam negara ini.

      Justeru, Abdul Rahman berkata, jika DAP terus membudayakan sikap seperti ini, negara pasti hancur kerana mempunyai rakyat seperti mereka.

      “Bayangkan apa yang akan terjadi kepada negara? Ada peraturan tetapi tidak mahu ikut. Yang mereka tahu hanya membangkang,” katanya.

      Delete
    4. Hang dok kata BABI kat org ni agak2 dakwah hang bleh org terima ka? Nabi mana yg ajar hang dakwah org guna perkataan BABI? Mak bapak hang tak ajar ke cara hormat org jgn caci maki org...kat sini rata2 semua muslim...nabi saw dulu sebar dakwah dgn akhlak dan ihsan...kalau nak nabi saw bleh bunuh semua kafir di tanah arab tapi apsal nabi saw tak buat? Sedap mulut kata sama muslim BABI...aku ni org muslim yg atas pagar tp pemerhati bukan org politik yg semua cari makan dgn politik...sedar dah insaf diri tu dah rasa hebat sgt masuk jihad perang fisabiliLLAH lah...dok maki hamnu dlm ni apa jadah? Ada org kafir takut kat nko....mulut tu jaga sedara jgn kerana mulut badan binasa

      Delete
  13. QS. 'Ali `Imran [3] : 28


    لَّا يَتَّخِذِ ٱلْمُؤْمِنُونَ ٱلْكَٰفِرِينَ أَوْلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلْمُؤْمِنِينَ ۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىْءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُوا۟ مِنْهُمْ تُقَىٰةً ۗ وَيُحَذِّرُكُمُ ٱللَّهُ نَفْسَهُۥ ۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلْمَصِيرُ


    Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali karena (siasat) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ayat dan hadis pasal jgn bersetongkol dgn pemerintah yg zalim nanti nabi saw tak mengaku umat bleh copy paste kat sini tak?
      Quran itu syumul jgn guna sekerat2

      Delete
    2. Inilah PAN Imayam, tak hormat kepada Al Quran. Baca Paham dahh. Jangan Nak peleceh kitabullah

      Delete
    3. Aik org mintak ayat atau hadis pasal bersetongkol dgn pemerintah yg zalim? Ke takde dlm Quran nko? Bila plak dok perleceh kitab ALLAH swt? Ada aku pny statement perleceh Quran? MURTAD LAA BHAI KALAU PERLECEH QURAN ke TAK TAHU HUKUM? JGN PAKAI SATU HUKUM JE DLM QURAN NI....susah kalau manusia dah hati hitam...cakap pun x terima jugak...betul kata Ustaz Anas Madani...jgn kita berlawan dgn org yg tidak ada akal buang masa....

      Delete
    4. Sia2 Berjuang Bila President Sendiri Berjuang Pertahan DAP Racist dan Anti Islam Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam G18 - GHB - PAN Imayam sebelum pemilihan parti 2015 apabila President dan segala dan semua pimpinan PAN sendiri berjuang untuk keredhaan DAP yang anti Islam.

      Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai. Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus berkempen untuk G18 dulu sebelum dan selepas kalah melingkop dari PAS dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke lewat malam walaupun yg datang tu hanya anak nini kami.

      Sekali tu punya semangat kami pi Terengganu kempen atas pick up truck walaupun tak da sapa yg dengar. Punya Komited kami siap pi kempen kat pendatang Bangladesh yg tak da IC tu

      Penat jerih nak bina Islam tiba2 Presiden dan semua kepimpinan ( Bekas Baghal G-18) sendiri jadi tali barut DAP yg racist.

      President PAN yg tak da degree tapi mengaku professional sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat DAP racsit anti Islam tu makin panjang.


      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES SEKRETARIAT Bekas PAN Imayam

      Delete
  14. PAN mengambil DAP sebagai wali - Sudah terjadi
    Mat Sabu setuju dgn Karl Marx - Sudah terjadi

    Wahai Pan Imayam, bertaubatlah kamu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    http://www.malaysiakini.com/news/166723 "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. " " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Jaga2 rakan2 DAP yg anti Islam berusaha untuk merosakkan Aqidah orang Islam.

    ReplyDelete
  15. Kalau dah muka tu buruk omak kau cerita ke tak cerita ke tetap lah buruk juga.mcm muka najib tu.tutuplah bloq ke apa bagai tetap juga org tahu buruknya.lg nak salahkan omakkau.ingatlah satu jari menunding pd org empat lg menunding pd diri sendiri.omakkau tukang penyampai berita sj.anon 13:44 nasib baik je mr copy paste tu tak copypaste muka buruk kau.muka buruk pan mesti dijaja sbb pengkuanat bawak lari kerusi yg tertulis dgn nama Allah.perjuangan pas tak pernah berubah mereka yg kahwin lari dgn kesyangan mereka dap.kezaliman umno tetaplah ditentang oleh pas tp kita mengambil pendekatan yg rasional bukan emosional(baca kahwin lari dgn dap serampang dua mata).padahal diketahui dapitu anti islam n melayu.jika tdk bagaimana boleh berbanga dgn kerja dakwah krostian di serawak.semoga nanti serawak subur dgn islam lalu dap n pan boleh jalan

    ReplyDelete




  16. DAP punca perpecahan Pas

    Tindakan DAP yang secara terang-terangan menolak pelaksanaan hukum hudud di negeri ini menjadi punca kepada perpecahan di dalam Pas.

    Justeru, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Nasuruddin Daud menegaskan, Pas tidak akan bersatu atau menjalinkan kerjasama dengan mana-mana pihak yang secara jelas menentang usaha ke arah perlaksanaan undang-undang Islam itu.

    “DAP tidak setuju dan halang jika Kelantan ingin laksanakan hudud, kenapa perlu kita berpakat dengan mereka lagi.

    “Punca Pas berpecah disebabkan perkara inilah, tetapi orang kata kita berpecah disebabkan mahu berpakat dengan UMNO, sedangkan ia kerana DAP,” katanya yang juga Ketua Penerangan Pas negeri ketika menyampaikan kuliah di sini hari ini.

    ReplyDelete
  17. Refer Surah 'Ali `Imran [3] : 2 aku copy paste kat atas tu.

    Rentikanlah bersifat apa DAP anti Islam tu cakap adalah suci dan sehina2 manusia di mata PAN adalah melayu Islam

    Bukti PAN Imayam berwalikan DAP Laknatullah ada di bawah

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ahli-parlimen-amanah-sedia-undi-tolak-hudud-kata-mat-sabu

    Ahli Parlimen Amanah sedia undi tolak hudud ikut konsensus, kata Mat Sabu


    Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia merupakan keputusan konsensus pembangkang, kata pengerusinya Mohamad Sabu.

    Katanya, pendirian mereka akan bergantung kepada konsensus yang dicapai antara Amanah dan rakan lain dalam gabungan parti pembangkang yang akan ditubuhkan kelak, katanya.

    "Kami akan berunding dengan rakan dalam gabungan terlebih dahulu," kata Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

    ReplyDelete
  18. Ini aku copy paste dari website DAP. Roketkini.

    Laknatullah punya DAP memaki hamun Khutbah Jumaat. Saya malu dengan Mujahid, Mat Sabu, Dr Dzul, Khalid Samad dll dalam PAN. Sanggup berwalikan DAP Anti Islam kerana mahukan Pangkat.

    Ini bukti DAP memaki hamun Khutbah Jumaat pada tahun 2014. Roketkini tu

    http://www.roketkini.com/2014/02/02/sebar-kebencian/

    Khubah Jumaat sebar kebencian, JAKIM cabar usaha ke arah keharmonian? -Lim Kit Siang

    KUALA LUMPUR, 3 FEBRUARI: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang melahirkan kekesalannya terhadap beberapa khutbah Jumaat baru-baru ini yang dilihat sebagai sengaja meniup sentimen persengketaan agama.

    Beliau berkata, kandungan teks khutbah terbabit yang disediakan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) ternyata amat bertentangan dengan nada positif kerajaan BN untuk menerima tawaran PR agar perbincangan Konsensus Nasional diadakan.

    Yang lain saya tak sanggup copy paste kerana kenyataan dari orang Sesat dan menyesatkan itu amat menghiris hati umat Islam.

    Komem aku : Mungkin PAN Berbangga dengan sifat anti Islam DAP

    ReplyDelete
  19. .....saorang tu ahli parlimen yang antaranya mewakili parlimen Malaysia melawat ke Jerman....ha....ha....ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebutlah sebab DAP maki khutbah dan ini terbukti

      http://www.roketkini.com/2014/02/02/sebar-kebencian/

      Delete
    2. Bhai xde isu baru ke isu 2014 dok perangat? Agak2 UMNO/BN ni khutbah mereka ada baik punyaaa kaa? Cermin diri laa brader...Aku tahu DAP parti kafir tp apasal parti PAN pun hang maki hamun sama...apa ustaz2 dlm PAN tu mengaji tak habis blaja ke? igt ustaz PAS saja yg habis blaja? Ilmu itu luas brader...xde siapa bleh mendabik dada dia betul...sduah2 lah maki org dgn BABI atau perkataan caci yg tak munasabah...jgn smp kita nak dakwah org..bukan org makin dekat org makin jauh...hang ni solat jemaah kat masjid cukup ke 5 waktu? saja tny jgn maki plak

      Delete
    3. Balik la oi! Nak spin konon. Dah Kau tu talibarut DAP mengaku je lah

      Delete
    4. Begitu hebat DAP menentang agama Islam di Malaysia. Pada masa yang sama PAN Imayam pimpinan Mat Sabu sanggup menjadi Talibarut DAP.

      Zaman tahun 50an Golongan anti Islam ini dipanggil Komunis dan siapa yg menjadi talibarut adalah penderhaka yang nyata. Apa abang Mat Sabu buat? Bapak Komunis Karl Marx kata ugama itu candu dia boleh setuju. Lain lagi la.

      Tak percaya; Ni Link kat Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Kalau President setuju dengan Bapak Komunis, Prebet, Koperal, Sarjan PAN macam mana ???????

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    5. Susah nak komen...salah komen kata talibarut DAP silap komen kata PAN IMAYAM habis semua yg dok bagi nasihat semua ni org jahat semua yg x sependapat dilabel barua DAP hanya sanya dia aje yg baik dia aje yg betul...dialah maksum xde dosa..suci bersih sejak beranak...habis takkan nak bagi no AHLI PAS kat sini bhai...baru hang nak percaya? Ingat aku xde otak nak fikir mana baik mana buruk? Ingat aku tak tahu kalau sokong kafir tu jadi camne? Susah nak bagi penjelasan ambik kat nko lah kepala keretapi..nkolah yg menang...ambiklah aku lah yg salah akulah yg kalah dah puashati? Ya ALLAH jauhkan aku dari sifat2 yg buruk sangka dan fitnah menfitnah sesama muslim amiiin

      Delete
    6. Yang dok kutuk DAP asyik makan McD dan KFC jugak sama je sokong YAHUDI hehehehe xde bezanya cakap berdegang2 habuk pun tadak....

      Delete
  20. PAN gembira bila Melayu Islam ditindas.di Penang


    Niat kerajaan DAP Pulau Pinang mengenakan pelbagai syarat tidak munasabah kepada syarikat pemaju yang mahu membina rumah kos rendah dilihat sebagai satu taktik halus untuk menghalau orang Melayu keluar dari negeri itu.

    Bekas ahli DAP, Mohamed Razali Abdul Rahman berkata, kerajaan negeri itu hanya berminat membina rumah kos mewah di Pulau Pinang yang tidak mampu untuk dibeli oleh kebanyakkan orang Melayu di situ.
    "Memang betul DAP ada niat tidak baik untuk menyukarkan proses bagi pembinaan rumah kos rendah di negeri itu. Sebenarnya, mereka memang tidak mahu bina rumah kos rendah," katanya ketika di sini hari ini.

    ReplyDelete
  21. DAP ITU sesat lagi menyesatkan
    PAN Imayam adalah talibarut DAP

    DAP anti Islam
    PAN Imayam gembira

    Melayu Penang kena tindas
    Mat Sabu senyap

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  23. Kahkahkah. Macai walaon mmg bodoh jenis manusia melayu bodoh pemalas nak mmpos tp nk untung besar gaji byk,semua kesalahan dsalahkan dapigs...kalo kentut bau busuk pun mesti dapigs juga disalahkan kan.bagus2 hotak walaonCai nih. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesia dah nak kena jual tapi masih nak mengutuk sesama pembangkang...UMNO/BN tepuk tangan..isu besar kita tolong cover kasi tutup...rakyat dok baham tanah apa laa melayu2 dlm blog komentar ni...tak tahu mana yg lebih wajib nak perjuang...sedarlah wahai umat melayu islam...tapi mungkinkah yg dok kutuk DAP ni cybertrooper UMNO/BN? Saja nak laga kan pembangkang? Hishh kebarangkalian tu besar...nak tutup isu big boss yg kaki jahanamkan negara...timbulkan isu perkauman hebat hebat

      Delete
    2. PAN adalah talibarut DAP


      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete




  24. DAP akan lepas tangan?
    Jika berlaku ketegangan kaum

    DAP tidak akan bertanggungjawab dan hanya akan bersikap ‘lepas tangan’ jika berlaku ketegangan antara kaum akibat permainan politik mereka yang menyentuh sentimen perkauman.

    Sebelum situasi buruk itu berlaku, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendesak parti itu menghentikan segera perbuatan bermain dengan isu tersebut semata-mata mahu mendapat sokongan masyarakat Cina.

    “Tindakan DAP itu jelas dapat dilihat melalui penganjuran demonstrasi Bersih, walaupun tujuannya dikatakan mahu menuntut sistem pilihan raya yang bersih dan adil, tetapi demonstrasi tersebut yang disertai hampir kesemuanya masyarakat Cina hanya bermatlamat untuk menjatuhkan kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Dalam pada itu, Tunku Aziz berkata, setiap parti politik sepatutnya berusaha untuk mengekalkan keamanan dan ketenteraman antara masyarakat pelbagai kaum.

    “Nikmat keamanan dan ke­selamatan yang dikecapi rakyat selama ini tidak boleh dipertaruhkan demi kepentingan mana-mana parti politik,” katanya.

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Jgn kata abg tak payung....
    Pertanyaan-pertanyaan baru mengenai skandal RM2.6 bilion
    Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) amat terperanjat dengan pengumuman Peguam Negara Mohamed Apandi Ali yang memutuskan bahawa Najib bebas dari sebarang salah laku rasuah dalam skandal pengubahan wang terbesar di Malaysia.

    Umum sedia maklum tentang drama ‘derma’ RM2.6 billion ini yang telah berlanjutan sekian lama. Bermula daripada pendedahan akhbar Wall Street Journal, pelbagai soalan telah diajukan, dan tidak dijawab. Dengan pendedahan hari ini, timbul lebih banyak persoalan yang harus dijawab oleh Najib :
    1. Jika RM2.03billion telah dipulangkan kepada penderma Arab, ke mana pergi baki berjuta-juta ringgit? Di manakah duit ini telah dibelanjakan dan untuk kegunaan apa? Mungkinlah, wang ini digunakan untuk membeli PRU-13, seperti yang didakwa oleh Wall Street Journal?
    2. Kenapa Gani Patail perlu dipecat daripada jawatan Peguam Negara jikalau RM2.03billion telah dipulangkan dan tiada salah laku?
    3. Kenapa Najib Razak tidak bertindak menyaman Wall Street Journal jikalau beliau tidak menyalahgunakan dana 2.6 billion yang masuk ke akaunnya seperti yang dilaporkan WSJ?.
    4. Kenapa bekas Timbalan Perdana Menteri dipecat apabila beliau menyoal isu RM2.6 billion. Kenapa rombakan kabinet dilakukan dan menggugurkan mereka yang lantang bersuara mengenai aliran tunai ini. Apakah terlalu susah untuk menerangkan transaksi ini?
    5. Kenapa Najib mengambil masa yang terlalu lama untuk menerangkan isu ini dan pelbagai cerita direka sebelum ini. Dari satu penderma, kepada lebih dari satu penderma. Dan kini, Peguam Negara mengatakan bahawa RM 2.03 billion telah dipulangkan. Siapa yang bercakap benar?
    6. Kenapa akaun peribadi Najib Razak di Ambank dilupuskan jikalau tidak ada apa-apa transaksi yang meragukan?
    7. Di manakah bukti-bukti pembayaran semula RM2.03billion? Apakah perlu lagi setahun untuk menunjukkan bukti tersebut?
    8. Najib Razak dilaporkan telah memulangkan semula RM2.03billion kepada penderma Arab pada tahun 2013. Namun, beliau menerima RM42 juta pada 2014/2015. Kemudiannya Najib Razak berkata beliau tidak pasti atau sedar bahawa RM42 juta itu datang dari RM 2.6 billion atau tidak. Apakah Bank Negara Malaysia gagal mengesan transaksi sebesar ini?
    9. Adakah sebarang permohonan dibuat kepada Bank Negara untuk menghantar, menghantar semula atau menerima wang dalam jumlah yang amat besar ini? Adakah aliran wang dalam jumlah yang amat besar dari sumber asing ini tidak melanggar apa-apa undang-undang pengubahan wang?

    Persoalan-persoalan ini harus dijawab segera oleh Najib Razak. Pada masa yang sama, Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia dan Bank Negara juga harus tampil kehadapan dan mendedahkan apa sebenarnya hasil siasatan mereka yang tempoh hari dikembalikan oleh Peguam Negara; adakah dapatan siasatan tersebut berbeza atau tidak lengkap?

    BERSIH 2.0 juga ingin mengetahui siapa sebenarnya yang terlibat dalam rentetan peristiwa ini? Apakah nama penderma yang baik budi itu tidak dapat didedahkan? Mungkin si penderma boleh membantu Tabung Haji yang didakwa sedang mengalami masalah kewangan.

    Sepertimana kebebasan pejabat Peguam Negara dikompromi pada bulan Julai tahun lalu, BERSIH 2.0 bimbang bahawa siasatan Jawatankuasa Kira-kira Wang Awam akan turut menghasilkan natijah yang sama, selepas Najib Razak menyusun semula komposisi Ahli Parlimen di dalam Jawatankuasa tersebut. BERSIH 2.0 menggesa PAC menjalankan siasatan secara terperinci dan bebas ke atas 1MDB supaya orang ramai diberikan jawapan yang sepatutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sat lagi ada yg komen Bersih ni talibarut DAP hahaha...DAP jugak yg kena...isu pasal PM tp last2 DAP yg kena haram jadah...rakyat yg MAMPUIH

      Delete



    2. Laporan BBC News menyebut
      -------------------------



      Penderma 2.6b ialah dari keluarga diraja Arab Saudi.

      Secara spesifiknya, arwah Raja Abdullah.

      Ia datang dari 'personal & state funds'.

      Tujuan utama untuk memastikan BN menang dalam PRU ke 13. Sumber BBC News ialah sumber dari Saudi yang enggan/tidak

      Untuk kekang Ikhwan. Salah satu misi. Selain kekang keganasan ISIS.

      Derma mula disalurkan sedikit demi sedikit pada March 2013 hingga April 2013. Pru ke 13 bermula pada 5 Mei 2013. Turut dilaporkan, anak Raja Abdullah juga Putera Turki Bin Raja Abdullah mempunyai jaringan perniagaan yang luas di Malaysia.

      Laporan tersebut turut menyebut bahawa Saudi beranggapan Ikhwan ialah kumpulan pengganas. Dan Saudi juga kecewa dengan pergolakan yang berlaku di Mesir yang ketika itu ditadbir Morsi yang bekerjasama dengan kumpulan Ikhwan Muslimin.

      Mereka mempercayai pembangkang di Malaysia turut mempunyai kaitan dengan sokongan dari Ikhwan dan Qatar.

      Sumber tersebut turut menyatakan, ia bukan perkara pelik untuk Arab Saudi terlibat dalam pergolakan politik di beberapa buah negara. Antaranya Sudan, Jordan dan Mesir. Sumbangan 100 juta (US dollar)kepada beberapa buah negara, bukan perkara luar biasa bagi Saudi.

      Saudi turut membiayai samada berbentuk sumbangan, bantuan ketenteraan mahupun pinjaman kepada Mesir dalam mengulingkan Morsi suatu ketika dahulu.

      http://www.bbc.com/news/world-asia-35409424


      Delete
  28. Gaduh Melayu Gaduh. Sampai bila Engkau semua nak berbalah dan berkelahi. Bila agaknya Engkau nak bersatu hati? Sedangkan Agamamu Islam. Kebenaran Hanya Satu. Tauhid Hanya Satu. Iman dan Taqwa pun Satu.

    ReplyDelete




  29. The $681m (£479m) deposited in the bank account of Malaysian PM Najib Razak by Saudi Arabia was to help him win the 2013 elections, a Saudi source says.



    The Saudi source said the donation was made amid concern in Riyadh about the influence of the Muslim Brotherhood.

    The well-placed Saudi source, who has asked not to be named, told the BBC the payment was authorised from the very top - from Saudi Arabia's late King Abdullah - with funds coming from both his personal finances and state funds.
    Saudi Arabia's King Abdullah speaks

    A Saudi source said the donation was approved by the late King Abdullah

    Prince Turki bin Abdullah, one of the king's sons, is reported to have had extensive business dealings in Malaysia.

    The purpose of the donation was simple, said the Saudi source - it was to help Mr Najib and his coalition win the election, employing a strategic communications team with international experience, focusing on the province of Sarawak, and funding social programmes through party campaigning.

    But why should the Saudis care about an election in a non-Arab country more than 6,000 km (3,700 miles) away? The answer, the source said, lay in their concerns over the rising power of the Muslim Brotherhood, which they consider a terrorist organisation.
    The Saudis were already upset at events in Egypt, where President Mohammed Morsi was busy consolidating the Brotherhood's hold on the country.

    Supporters of ousted Egyptian President Mohammed Morsi in Cairo in June 2012Image copyrightGetty Images
    Image caption

    Saudi Arabia was concerned by the rise of Mohammed Morsi's Muslim Brotherhood in Egypt.

    It would be another three months before Mr Morsi was to be deposed by the army, and the Saudis were convinced that the opposition was being supported by the Brotherhood and Qatar, which backed the Brotherhood and other Islamist groups in the Middle East.
    'Very murky'.

    So how unusual is it for the Saudi royal family to hand over this amount of cash in a personal donation? Not at all, said the Saudi insider, adding that Jordan, Morocco, Egypt and Sudan have all been beneficiaries of multi-$100m donations from the Saudi royal purse.

    "There is nothing unusual about this donation to Malaysia," he said. "It is very similar to how the Saudis operate in a number of countries."

    Saudi Arabia was quick to support the overthrow of Mr Morsi in Egypt, providing the military-backed government with billions of dollars in aid and loans.

    Attorney-General Mohamed Apandi Ali says no further action needs to be taken on the donation

    Jordan has been the beneficiary of more than $1bn in Saudi development funding, while Riyadh has deposited more than $1bn in Sudan's central bank and signed deals to finance dams on the Nile. Morocco has been provided with oil, financing, investments and jobs in recent years.

    A British corporate investigator with extensive experience of the Middle East told the BBC that the $681m was paid through the Singapore branch of a Swiss bank owned by the rulers of Abu Dhabi.





    Kalau sesiapa berani sila saman Najib atau BBC atau Arab Saudi atau kesemuanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap admin boleh delete komen 18:15. Komen tak ikut tajuk.

      Orang cerita PAN Imayam, dia cerita najib.

      Delete
    2. Hahaha macai cybertrooper UMNO detected

      Delete
    3. [12:08pm, 1/25/2016] shahrulzahari73: Hi! Please join me on WowApp. Visit my personal page at https://wowapp.com/w/shahrulzahari73 and see what it is all about. Thank you.
      [12:11pm, 1/25/2016] shahrulzahari73: https://wowapp.com/w/shahrulzahari73

      Delete
  30. Hahahha.dapigs salah dapigs salah tiap saat zikir walaon passikulutut... Terkentut2 Terberak dlm seluar pun mst salah dapigs nih, dapigs berkerjasama dgn israel mbuatkan terkentut2 nih
    Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  31. Salam mana 2.6b ?

    Tahukah anda najib tidak pernah habiskan pengajiannya. Justeru beliau tidak pernah tahu jerih pedih orang yang berusaha untuk skor spm nak buat degree.

    Maka semasa beliau menjadi menteri pelajaran, degree telah dilacurkan bila mana kelayakan untuk mengambil degree bukan lagi kepandaian, calon serendah 3A/10 subjek pun boleh ambil ada yang cakap calon gred 3 pun boleh ambil. Begitulah hinanya degree dibuat najib.

    Sebab itulah ramai skorer masih menganggur dan bodo pula diterima bekerja bukan berdasarkan kepandaiannya.

    Oleh itu kepada skorer di luar sana jom pangkah keadilan kembalikan keadilan sosial agar semua orang berfungsi ikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.heee

    #KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm 5A< degree & guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah & pekerja am) demi kualiti pendidikan negara dan masa depan anak-anak kita. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies



    1. KUALA LUMPUR 26 Jan. – Tiga saintis negara disenaraikan sebagai 72 saintis Minda Sains Paling Berpengaruh Dunia 2015 oleh Agensi Perkhidmatan Penarafan Indeks Saintifik Dunia, Thomson Reuters yang beribu pejabat di New York, Amerika Syarikat (AS), baru-baru ini.

      Ketiga-tiga mereka, Profesor di Fakulti Kejuruteraan dan Alam Bina, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Datuk Dr. Ir. Wan Ramli Wan Daud; Timbalan Pengarah Institut Sel Fuel, UKM; Prof. Dr. Siti Kartom Kamarudin dan Prof. Dr. B.H Hameed dari Universiti Sains Malaysia (USM).

      Kejayaan mereka sangat membanggakan kerana Malaysia satu-satunya negara di Asia Tenggara selain Singapura yang berjaya tersenarai malah berjaya mengatasi Israel yang hanya mempunyai seorang sahaja saintis tersenarai.

      Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Hubungan Antarabangsa), UKM, Prof. Datuk Ir. Dr. Riza Atiq Abdullah O.K Rahmat berkata, ketiga-tiga mereka mempunyai kepakaran dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh sebuah badan bebas terkenal dunia, yang memantau penerbitan makalah-makalah bersifat sains oleh ahli-ahli sains dari seluruh dunia.

      “Kira-kira 3,000 penyelidik atau ahli sains dari seluruh dunia dipilih sebagai calon dan saintis yang paling banyak makalah atau jurnal diterbitkan sejak tahun 2003 sehingga 2015 akan terpilih dalam senarai sebagai saintis yang berpengaruh dunia,” katanya.

      Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar mengumumkan dua ahli akademik UKM yang menerima pengiktirafan Minda Sains Paling Berpengaruh Dunia 2015 di Bangi dekat sini hari ini.
      Riza Atiq berkata, apa yang lebih membanggakan UKM, segala hasil penyelidikan yang dihasilkan oleh ahli-ahli sains berkenaan diterbitkan dalam bahasa Melayu dan telah mendapat pengiktirafan oleh semua pihak.

      “Ini membuktikan bahawa bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan laras bahasa utama dalam pengajian tinggi terutama dalam bidang kejuruteraan boleh diterima di peringkat antarabangsa sebagai bahasa akademik,” katanya.
      Sementara itu, Wan Ramli menyifatkan kejayaan tersenarai dalam indeks tersebut sebagai satu pengiktirafan kepada kejayaan anak Melayu yang jarang sekali disebut oleh dunia.
      “Kita mampu berada dalam se­narai prestij ini walaupun mendapat saingan kuat dari negara-negara besar yang lain terutama China, Denmark, United Kingdom (UK), Amerika Syarikat (AS), Arab Saudi, Australia, Itali dan Sepanyol yang begitu ramai ahli sains mereka yang tersenarai dalam indeks ini.

      “Kejayaan negara berkenaan tidak dapat dinafikan kerana mereka mempunyai dana yang besar untuk melakukan sebarang penyelidikan yang bersifat futuristik,” katanya yang berkhidmat di UKM sejak 1996.

      Beliau merupakan pakar dunia dalam teknologi penukaran tenaga pancaran sifar, sel fuel yang menggunakan hidrogen, alkohol dan air sisa buangan itu telah menerbitkan sebanyak 865 makalah, iaitu 299 makalah jurnal antarabangsa, 341 makalah persidangan antarabangsa dan 225 makalah persidangan kebangsaan.

      Anak kelahiran Bukit Mertajam, Pulau Pinang itu telah disebut sebanyak 4,895 kali dalam Google Scholar yang menjadi sumber rujukan utama dunia.

      Sementara itu, Siti Kartom berkata, kejayaan beliau tersenarai dalam indeks tersebut adalah satu pengiktirafan terhadap ahli sains wanita Malaysia dan berharap lebih ramai saintis wanita tempatan akan diiktiraf.

      “Dalam masa yang sama, tanggungjawab sebagai suri rumah tidak pernah diabaikan dan saya sendiri tidak pernah membawa pulang kerja-kerja pejabat ke rumah,” katanya.

      Beliau yang berkhidmat hampir 15 tahun di UKM telah menyelia sebanyak 25 siswazah Ijazah Doktor Falsafah dan Persuratan dan 40 siswazah Ijazah Sarjana.



      Delete


  32. 17:37



    Tak perlu Najib, aku pun boleh jawab salan mudah nih.


    1. hak peribadi Najib

    2. Kroni T Mathadir, yg marah dg Najib kerana tadak meneruskan rancangan titi bengkoknya

    3. Mungkin dia sedang memikirkannya

    4. Seperti jawapan No 2

    5. Dia sebok, sebagai PM banyak tugasnya

    6. Seperti jawapan No 2

    7. Seperti jawapan No 2

    8. Najib tak pulang semua RM2.6B

    9. Ada pengkecualiannya.


    Nota: Arab Saudi memang selalu menderma.. termasuk kepada ABIM...Semasa Anwar menjadi ketua ABIM dulu dia ada menerima sumbangan dp Arab Saudi untuk kegiatanya. Sila tanya Anwar sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana nuar suka buat kegiatan menjubo dan mengelentong terpaksalah sumbangan dihentikan..kehkehkeh

      Delete
    2. ante Anonymous28 January 2016 at 20:08 penyokong hukum hudud ke penentang? Kalau sokong hukum hudud apa yg ante fitnah ini boleh dibawa ke mahkamah dan dibicarakan kerana memfitnah dan menuduh tanpa saksi 4 org...ante bleh di sebat 80 kali sebatan kerana menuduh org meliwat...so sekrg dah makan tuan hati2 dgn tuduhan...hukuman ni berjalan jika tidak didunia ante akan kena di akhirat...jadi bertaubatlah jgn sedap mulut mengata...fikir dulu masak2...kalau anwar tu bapa ante adakah ante akan berkata demikian jadi istighfarlah ante dan ante juga perlu minta maaf sama anwar yg ante
      fitnah...beratkan? Inilah cantiknya hukum ALLAH swt....hukuman yg mengajar manusia jadi baik...taubatlah ante

      Delete
  33. Kenapa ada org perasan bila org lain salahkan DAP tapi dia x perasan bila org lain salahkan TGHH..

    Tu maknanya talibarut DAP!! Cumanya dia x nak mengaku jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke yg salahkan TGHH? Scroll dari atas bawah xde plak jumpa bro?

      Delete
    2. ooo baru keluar hahaa apasal slow blog omakkau ni hahahaha...jgn laa salahkan sesiapa apa plak sebut2 nama ni...jadi fitnah plak...sebut PM xpe mmg dibolihkan hahaha

      Delete
  34. Haji Hadi lontar idea terbaru

    Pernah dengar Negara Teknokrat ??Ha! Ha! Ha!

    Sebelum dibuat diperingkat negara, suruh dia buat diperingkat pentadbiran parti PAS terlebih dahulu. Sekiranya sistem teknorasi, dimana hanya kalangan profesional sahaja layak dilantik sebagai pentadbir dibuat diperingkat pentadbiran PAS, maka kita semua akan bergembira untuk melambaikan tangan ucap selamat jalan kepada toklebai-toklebai yang mentadbir PAS sekarang ini!

    Kita akan ucapkan selamat bersara kepada Hj Hadi, Harun Din , Nasarudin Velfire, Nik Abduh....moga PAS akan kembali ke landasan perjuangannya yg asal dengan ketiadaan mereka....

    Siapakah lagi profesional yang tinggal dalam PAS setelah kumpulan profesional dicantas setandan sewaktu muktamar yang baru lalu?

    Nampak merapu bila baca ayat nih : "Sebelum ini pemimpin parti politiklah yang biasa menjawat jawatan PM dan Menteri. Tetapi idea kerajaan teknokrat ini meletakkan penjawat tersebut berdasarkan kelulusan akademik tertentu yang tidak terlibat dengan pilihanraya."

    Agaknya apalah yang Hj Hadi maksudkan dengan 'kelulusan akademik tertentu' itu?

    Lazimnya dinegara kita, kalau nak jadi guru, kita masuklah kolej atau universiti perguruan. Kalau mahu jadi doktor prubatan, kita kena masuk universiti perubatan.... Tapi kalau nak jadi Perdana Menteri atau Tim Perdana Menteri, kita belum ada lagi tempat pengajian untuk itu.

    Maka kita minta Hj Hadi sila buat universitinya boleh?? Kah!Kah! Kah!

    Pendidikan bukanlah penentu segalanya. Kita memerlukan seorang pemimpin yang arif dan bijaksana yang dapat mententeramkan suasana, bukan pemimpin yang justru memperkeruh suasana.

    Seorang pemimpin seperti Hj Hadi sendiri terbukti gagal mententeramkan keadaan dalaman PAS sehingga berlaku kegawatan dalam parti hingga membawa kepada perpecahan.

    Haji Hadi boleh kawal bini-bini dia tetapi gagal kawal mulut daripada memaki hamun dan memfitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bikin malu saja... macam ni mai jadi konsultant Amnu...perghhhhhh diri sendiripun tak terurus

      Delete
    2. Bodoh nya kamu Al Hadi...kalau dah bodoh baik diam jer supaya permikiran bodoh kamu tu tak terlihat

      Delete
  35. Ha ha ha.... idea sapalah dia cedok ni....

    jangankan perkataan teknokrat... perkataan teknikal pun bukan dia faham....

    contoh terbaik betapa bodohnya budak2 dia ialah antara KEWANGAN ASING dgn PEKERJA ASING pun dia tak dapat beza.

    ReplyDelete
  36. ISU CABARAN TERBUKA DEBAT PERDANA HUDUD ANTARA AMBO DAN EXCO AGAMA KELANTAN Ambo dgn YB Dato Ust Nasaruddin Hj Daud ni bukan baru kenal sari dua, masa dia dok ngaji Maahad Muhammadi, ambo dok besaing dah dgn abg dia ustaz Mansur, mudir Maahad Muhammadi (P) lo ni dan abang ipar dia tok haji Rahim.

    Isteri dia ustazah Anita rajin juga tumpang kereta ambo masa dia baru2 balik mesir dulu dan mengajar di MML Peng Chepa.

    Maaf cakap dgn gemulah Baba dia Tok Guru Haji Daud Meranti pun ambo baik, rajin juga tidur rumah dia, bahkan ambo masih ingat kena ngepek ko Baba dia kerana motor Yamaha RXS ust Mansur bernombor DL 9091 hilang di tangan ambo ketika parking di Pej Pas Kelantan musim praya thn 1982, masa tu ust Mansur diarah bertugas membantu kempen praya di Parlimen K Krai yg ditandingi oleh Khalid Samad, ambo pula bertugas di Bilik Gerakan Praya Pas Negeri di Pej Perhubungan Pas.

    Terlanjur dah YB Dato Ustaz Nasarudin yg masa budak2 mulo ambo panggil Ssudin, telah cabar ambo utk berdebat sbgmana yg disebutnya dlm Forum Isu Semasa di KOMTIK Pas Dun Chetok baru2 ni, ambo menyahutnya dgn 3 pilihan:

    1. Menerima pelawaan sbg Ahli Panel dlm Forum " Akta 355 dan Hudud di Malaysia anjuran Cakna UT pd 29/1/2016, jam 9.00 mlm Tunjung Banquet di mana ambo telah mengesahkan utk hadir sbg salah seorang ahli panel, atau mana2 forum terbuka lain, atau

    2. Secara Muzakarah Tertutup dgn dianjurkan oleh Jabatan Kehakiman Syariah Kelantan atau Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan di mana peserta muzakarah melibatkan 2 orang wakil dari Pas, Umno dan Amanah yg mewakili parti politik serta wakil2 drp JKSK, Jab Pendakwa Syarei Kelantan,JHEIK (unit penguatkuasa dan unit penyiasatan), Jabatan Mufti Kelantan dan 2 orang wakil dari ahli akademik/perundangan, atau

    3. Ambo gi seorang diri rumah YB Dato untuk perbahasan tertutup dgn dihadiri oleh ust Mansur dan Tok Haji Rahim sbg pemerhati.

    Ambo hanya ingin pesan so karo jah, ingatlah hadis nabi saw yg meminta kita buat baik dgn siapa saja yg baik dgn ayah kita, itulah feel anak yg soleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada berani Dato Nasa hahaha sya dolu2 sokong kuat Dato Nasa la ni sori la...baik sokong Amanah.

      Delete
  37. PAS KELANTAN MULA SINGKIRKAN SIMPATISAN PARTI PAN !

    Kerajaan Pas Kelantan mengambil tindakan drastik menyingkirkan beberapa penghulu yang didapati cenderung menyokong Parti Amanah Negara (PAN) atau terlibat secara langsung dengan program anjuran parti itu.

    Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, tindakan keras itu diambil bagi memastikan semua penghulu serta pemimpin akar umbi menyokong penuh kerajaan negeri yang memerintah.

    “Pelantikan jawatan penghulu ini dibuat atas asas politik, jadi dia kena bersama kerajaan negeri. Kalau kita dapati ada yang menentang kerajaan, sama ada perbuatan atau kata-kata, kita terpaksa ambil tindakan.

    “Sebelum ini memang sudah ada beberapa kes yang kita tidak lantik semula, sebaliknya kita ganti mereka dengan orang lain,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penyampaian Watikan Pelantikan Penghulu 2016, di sini hari ini.

    Penyampaian watikah kepada 790 penghulu itu disempurnakan oleh Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.

    Mohd. Amar yang juga Pengerusi Majlis Penghulu Kelantan bagaimanapun enggan mendedahkan jumlah penghulu yang disingkirkan kerana menyokong PAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mula bersikap zalim...sama dgn parti yg PAS nak nasihat? Siapa nasihat siapa ni hehehe

      Delete
  38. TAHUKAH ANDA : 9 DARI 10 CINA PRO DAP TAPIIII ANDA LAGI TERUK KERANA ANDA HIPOKRIT PUM PANG PAM PANG KATA CINA ITU CINA INI TAPI BELI HP, LAPTOP, BARANG DAPUR SEMUA KAT KEDAI CINA HEHHH - HATTA PAD BINI DAN PAD ANAK PEREMPUAN HAMPA PUN BILA DATANG HAID BELI KAT KEDAI CINA....... bahkan Mydin pun belambak jual barang dari kilang cina dap nih

    Poodah Tabong Hajee Rugi

    ReplyDelete
    Replies

    1. Hang sorang saja do pi kedai cina, makan kedai cina, bekawan dg cina, duduk dg cina..

      KAMI SEMUA DAH BERHHIJRAH KE "BUY CHINESE LAST"

      Delete




    2. Dana Tabung Haji kukuh
      Dividen dibayar awal Februari


      KUALA LUMPUR 27 Jan. - Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) mengingatkan semua pendepositnya agar tidak terpengaruh dengan fitnah terhadap institusi Islam itu yang kononnya berada dalam keadaan terdesak serta tidak mampu membayar dividen kepada setiap pencarum.


      Abdul Azeez Abdul Rahim
      Pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, tuduhan bahawa Tabung Haji akan muflis adalah satu polemik yang sengaja dipolitikkan oleh pembangkang bagi menghilangkan keyakinan orang ramai terhadap institusi itu.

      Sehubungan itu tegasnya, bayaran dividen kepada setiap penabung akan diumumkan dalam tempoh terdekat dan dibayar pada awal Februari depan seperti yang telah ditetapkan di dalam takwim sedia ada.

      “Saya ingin maklumkan supaya sabar, memang suku tahun pertama se­perti lazim, Tabung Haji akan umumkan dividen, sebelum Tahun Baharu Cina, sebelum minggu pertama Februari, ini memang dalam takwim kita.

      “Kita tidak ada sebarang masalah, saya ingin menzahirkan kepada semua pendeposit, pencarum bahawa kita tidak rugi, kita tidak perlu kerajaan datang bantu dalam sudut kewangan,” katanya dalam sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

      Tabung Haji menerima kritikan daripada pelbagai pihak selepas tersebar surat daripada Bank Negara Malaysia (BNM) yang menyatakan kebimba­ngan terhadap peningkatan liabiliti dan kemerosotan hasil pelaburan institusi kewangan Islam itu.

      Menurut BNM, faktor ekonomi yang semakin mencabar sekarang memerlukan Tabung Haji melantik ahli lembaga pengarah yang mampu me­lakukan pengawasan lebih baik untuk memastikan pelaburan institusi ber­kenaan dapat mengaut keuntungan.

      Abdul Azeez berkata, prestasi kewangan Tabung Haji tetap kukuh, justeru subsidi haji yang diberikan kepada setiap jemaah haji untuk menunaikan rukun Islam kelima itu akan diteruskan seperti tahun-tahun sebelumnya tanpa sebarang pengurangan.

      “Saya ingin memaklumkan kepada semua, peruntukan sebanyak RM160 juta disediakan untuk subsidi haji, mak long, pak long tahun ini kos haji sebanyak RM18,980 dan Tabung Haji hanya ambil kos seba­nyak RM9,980.

      “Setiap kali pertama pergi Mekah akan dapat subsidi RM8,910, mana mungkin kita rugi, kita tiada sebarang masalah kewangan,” katanya.

      Mengulas lanjut, beliau berkata, surat nasihat daripada BNM itu adalah peringatan yang biasa dikeluarkan, bukannya disebabkan Tabung Haji telah mengalami kerugian atau kehilangan wang.

      Tambahnya, surat tersebut sebenarnya telah dijawab kepada BNM awal bulan ini, justeru beliau sedang berbincang dengan pegu­amnya untuk mengambil tindakan susulan terhadap individu yang membocorkannya.

      “Saya sedang berbincang dengan peguam, surat itu untuk simpanan saya, sudah dijawab bulan Januari. Saya akan ambil tindakan undang-undang kepada pihak yang mengeluarkannya,” tegas beliau.


      Delete
  39. PAS terus kerjasama dengan UMNO jayakan sistem Islam Malaysia

    28 JAN: Kerjasama PAS dan UMNO kini dilihat lebih cenderung ke arah perkara yang berkaitan dengan perihal agama.

    Menyokong kerjasama tersebut, Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata kerjasama di peringkat awal itu memberi kesan positif apabila umat Islam khususnya menyambut kerjasama tersebut dengan begitu baik.

    “Setakat ini, PAS dan UMNO telah bekerjasama dalam isu enakmen kanun jenayah (Hudud), beberapa penambahbaikan terhadap sistem kehakiman Islam yang dibawa JAKIM, itu yang kita nampak kerjasama pada awalnya yang lebih kepada kepentingan agama.

    “Selepas ini, banyak lagi PAS akan turut sama dalam menjayakan sistem Islam di Malaysia,” katanya dalam majlis Hi Tea rakan media Dewan Pemuda PAS Malaysia di Damansara, Khamis.

    Sebelum ini, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah mengumumkan yang parti Islam itu bersedia untuk bekerjasama dengan UMNO BN demi kepentingan rakyat.

    Kata Hadi, selepas perpecahan Pakatan Rakyat, parti itu juga tidak lagi akan membenarkan DAP terus mengkudakan PAS seperti yang diperlakukan sebelum ini.

    Pengumuman itu kemudiannya disambut baik seluruh pimpinan kerajaan termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Malah, kerjasama tersebut turut dianggap sebagai ‘hijrah politik baharu’ di Malaysia.

    “Kita tak kisah pun sebenarnya jika UMNO nak bekerjasama dengan DAP atau PAS, janji ia bertujuan untuk membangunkan rakyat dan negara, maka itu adalah cita-cita politik PAS.

    “Dan rakyat boleh lihat kita semua dalam satu persaingan yang sihat, jadi semasa pilihanraya rakyat boleh buat pilihan yang tepat,” ujar Nik Abduh lagi.

    Tambahnya lagi, PAS turut tidak akan teragak-agak untuk bekerjasama dengan UMNO pada perkara lain yang memberi manfaat kepada rakyat selurunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka selepas ini, PAS boleh berlawan dengan UMNO tanpa rasa gusar lagi.

      Tiada lagi modal isu PAS diperkudakan DAP, tiada lagi PAS hanya pak turut Anwar Ibrahim, tiada lagi isu PAS dikuasai Syiah, tiada lagi modal PAS dikuasai fahaman liberal, tiada lagi isu PAS dikuasai fahaman yang bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah, tiada lagi isu PAS hanya mempermaikan Hudud untuk kepentingan politik.

      Sinar yang gemilang menanti PAS dalam PRU-14 kerana UMNO telah kehabisan modal untuk melawan PAS. Undi Melayu Islam pasti terarah kepada PAS !

      Delete
    2. PAS PASTI PERINTAH MALAYSIA NEXT PRU....JGN BIMBANG SAUDARA SAUDARA YAKINLAH...!!!!!
      (dalam hati boleh kaa?) was was jugak ekeke

      Delete
  40. walaupun kerja aku tak seberapa...
    rasanya dh bole tutup buku.. InsyaAllah...
    aku cuma ni ni tau drpd kumpulan nk menjatuhkan Datuk Seri Mukriz dua perkara ;
    1. tak layakkah beliau menjadi MB.
    2. adakah tindakkan hampa ni menguntungkan dan demi rkyat kedah?

    aku berpendapat kepimpinan ulama bkn menjadi agenda PAS...
    Hadits tentang bahaya menyerahkan urusan kepada yang bukan ahlinya, telah ditegaskan oleh Nabi Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam.

    إِذَا وُسِّدَ الْأَمْرُ إِلَى غَيْرِ أَهْلِهِ فَانْتَظِرِ السَّاعَةَ( البخاري)

    “Idzaa wussidal amru ilaa ghoiri ahlihi fantadziris saa’ah.” Apabila perkara diserahkan kepada orang yang bukan ahlinya maka tunggulah kiamat. (HR Al-Bukhari dari Abi Hurairah).

    #boikotAmanah
    #CIMB_08050002702205

    ReplyDelete
  41. Halo 21.33 pkr tu tak zalim kah? terajang khalid dari kerusi MB tak pernah dibuat dik orang.Tiada parti seganas ini jika seseorang tu enggan melepaskan jawatannya terus dipecat dari parti.Siap buat fitnah lagi dgn lapuaran 90 mukasurat.Bila Khalid sudah hilang jawatan tak malu pulak minta maaf dgn Khalid kerana menfitnah...gila sungguh parti ini.DAP tu pulak baik sangatlah disisi kau ya.Kau tak tahu ke berapa kampung melayu telah hilang diPP.Apa nasib jkkk pas bila kritik Guan Eng yang kau puja tu.Tu tak kira lagi bantuan sekolah agama yg ditarik.Kalau kau hari2 hanya asyik dok mentelaah blog greenboc,tulang besi,asd dan yang seangkatan dgn nya tak payahlah masuk dok buat komen bodoh disini krn ianya hanya akan menampakkan lagi kebodohan kau yang berganda-ganda

    ReplyDelete
    Replies
    1. alooo walaonta. psl sahak gagap kao x yah cerita ler. dah jd sejarah, x laku dah...kao sebut nama sahak x psl2 mlm ni omak getel kelen... dia

      Delete
  42. celaka punya keling tokey rayani air, ari tu janji nak lantak...eh lantik tuan mursyidul kami sebagai panel syariah kompeni, aleh2 kata tak jadi pulak. Harap jgn lantik mat sabun dah le. Atau mungkin nak lantik Azeeeeez pundek, almaklum satu kaum. Harap tuang presedeng kuarkan arahan boikot kompeni yg malukan mursyidul kita.
    Mat WalaONTA

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete