Saturday 2 January 2016

MOHON BAWA BERTENANG DAN JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... ISU KEMASUKAN NIK OMAR ANAK ALMARHUM TUAN GURU NIK AZIZ SEBAGAI AHLI PAN SEBENARNYA SALAH LAPOR.




KOH KOH KOH KOH KOH ... MUAHAHAHAHAHAHAHAHA ... KWAH  KWAH KWAH KWAH .... HO HO HO HO .... KAH KAH KAH KAH KAH ... HA HA HA HA HA HA .... HI HI HI HI HI HI ..... HU HU HU HU HU.

Ini betul-betul lawak paling gila dalam sejarah politik ... hebahkan beritahu satu dnuia kononnya anak Almarhum Tuan Guru Nik Aziz, Nik Omar sudah masuh PAN siap ada diberikan jawatan lagi sebagai Pengerusi Panel Syariah PAN Kelantan.

Bila diasak dan diajukan soalan ... tukang hebahkan pula menafikannya siap cakap silap lapor lagi tu.

Paling lawaknya Nik Omar Nik Aziz tidak pun hadir dalam majlis malam tadi .. kira pengumuman dibuat tanpa hadir dan pengesahan .. sebiji seketulah mengumumkan kemasukan pembantu khas Ahli Parlimen Bukit Gantang YB Ustaz Idris Ahmad kedalam PAN baru-baru ini dengan menyerahkan borang kosong.

Boleh pula cakap sudah masuk PAN tapi tidak mau heboh kerana menghormati balu Almarhum Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat yang juga bondanya.

Punyalah terdesak juak-juak PAN ini sampai sanggup lakukan kerja haprak, hapak lagi jijik dan meloyakan.


Yang ini kisah beritahu satu dunia Nik Omar Nik Aziz dah masuk PAN.


Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, diisytiharkan pada satu majlis malam ini sebagai salah seorang pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan.

Beliau yang dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah Amanah Kelantan diumumkan menyertai parti serpihan PAS itu pada majlis makan malam Amanah negeri itu yang diadakan di Dewan Sivik Petaling Jaya.

Sebelum ini wujud desas-desus mengatakan Nik Omar akan menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) yang ditubuhkan bekas pemimpin progresif PAS yang meninggalkan parti itu selepas tewas dalam pemilihan parti Jun lalu.

GHB yang ditubuhkan sebagai badan bukan kerajaan kemudiannya membentuk Amanah yang dilancarkan secara rasmi pada hujung Ogos lalu.

Pada majlis malam ini, lebih 1,000 orang menyertainya sehingga mengejutkan pihak penganjurnya.

Ekoran itu, mereka terpaksa menambah meja dan kerusi bagi menampung jumlah kehadiran yang besar itu sehingga mengganggu persiapan makanan untuk mereka yang hadir.

Antara tetamu majlis makan malam itu ialah ketua pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan bekas naib presiden PAS Datuk Husam Musa.

"Kedatangan yang tidak dijangka pihak penganjur ini membayangkan sokongan khasnya orang Melayu kepada Amanah di Kelantan," kata seorang pemerhati politik yang turut menyertai majlis itu bagi melihat sendiri sambutan yang diterima parti pimpinan Mohamad Sabu itu.

"Mat Sabu yang kini berada di Mekah untuk menunaikan umrah sudah tentu gembira dengan sambutan ini," katanya kepada The Malaysia Insider sambil mendengar alunan dikir barat yang dipersembahkan pendikir dari Kelantan.

"Saya mohon maaf atas segala kekurangan majlis malam ini," kata Pengerusi Amanah Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah menyedari masalah yang dihadapi ekoran kedatangan di luar jangkaan itu ... MALAYSIAN INSIDER



Yang ini berita menafikannya ...





Salah seorang anak kepada bekas mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dikatakan telah menyertai Parti AMANAH Negara (AMANAH).


Dalam satu majlis makan malam anjuran parti itu malam tadi, Pengarah Komunikasi Amanah Kelantan Nordin Hussin mengumumkan Nik Omar Nik Aziz dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah AMANAH Kelantan.


Nik Omar bagaimanapun tidak hadir dalam majlis tersebut yang berlangsung di Petaling Jaya.

Namun ketika ditemui Malaysiakini selepas itu, Nordin menafikan beliau ada menyebut penyertaan Nik Omar dalam AMANAH.

Malah, beliau mengatakan mungkin wartawan tersalah dengar berhubung pengumuman tersebut.
"Eh mana ada anak Nik Aziz masuk AMANAH. Kamu salah dengar ni. Mana ada," katanya selepas majlis yang dihadiri kira-kira 1000 penyokong parti itu.

Bagaimanapun, menurut seorang pemimpin AMANAH Kelantan yang ditemui Malaysiakini mengesahkan anak lelaki sulung kepada bekas menteri besar Kelantan itu memang telah menyertai parti berkenaan.

Sumber tersebut yang enggan namanya didedahkan berkata Nik Omar bagaimanapun tidak akan hadir pada majlis-majlis yang melibatkan orang ramai pada ketika ini.

Hormati permintaan keluarga

Katanya, ia bagi menghormati permintaan keluarganya serta kematian bapanya yang meninggal dunia pada Februari lalu.


"Sebenarnya dia (Nik Omar) memang dah sertai AMANAH tapi sebab nak menghormati permintaan bondanya serta keluarganya yang lain.

"Tetapi kalau ada mesyuarat dalaman memang dia akan hadir cuma di majlis terbuka seperti ini dia tak mahu menonjol," katanya kepada Malaysiakini.

Masih belum bersedia.

Selain itu, beliau menambah Nik Omar belum bersedia "menunjukkan" dirinya kerana permintaan ibunya sendiri Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak.

"Lagi pun permintaan bonda dia. Iyalah, seorang (anak) PAS, seorang AMANAH.

"Tapi sebenarnya, dialah (Nik Omar) yang betul-betul mewarisi seperti ayahnya dari segala segi," kata sumber itu lagi.

Nik Omar merupakan anak kedua daripada sepuluh adik-beradik. Sebelum ini beliau dikhabarkan akan menyertai AMANAH tetapi menafikannya.

Manakala adiknya, Nik Abduh yang merupakan anak kelima pula merupakan Ketua Pemuda PAS dan anggota parlimen Pasir Mas.

Malaysiakini
sedang berusaha menghubungi Nik Omar untuk mendapatkan pengesahan daripada beliau sendiri..... MALAYSIA KINI.


MEMANG KALUT MENGARUT CACAR MERBA HARU BIRU HURU HARA SAKIT MENTAL DAN JIWA JUAK-JUAK PAN INI.

100 comments:

  1. Nampak gaya PAN Imayam dah Jadi PANdusta kah kah kah

    Esok.lusa mau PAN Imayam dedahkan yg Michael Jackson pun ahli PAN Imayam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan Sep 2015, PAN pakai nama model tanpa keizinan.


      PETALING JAYA: Model Felixia Yeap enggan dirinya dikaitkan dengan parti yang baru dilancarkan, Parti Amanah Negara (Amanah), selepas gambar kononnya menunjukkan beliau menyokong parti itu tersebar di rangkaian sosial.

      Bekas model yang memeluk Islam pada Julai tahun lepas itu berkata beliau tidak mahu gambar atau namanya digunakan untuk sesuatu yang mempunyai kaitan dengan politik.

      "Saya tidak berminat untuk terlibat apa-apa yang berkaitan politik. Sila padam gambar ini. Keadaan terdesak anda membuat anda kelihatan menyedihkan," kata Felixia atau nama Islamnya Raisha Rania, dalam laman Facebook, Sabtu.

      Delete
    2. Aug 2015 cilok logo Cable TV imayam

      Delete
    3. President Plak setuju dgn Karl marx


      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    4. Berita lama yg Penting


      KOTA BHARU - Anak sulung kepada Allahyarham mantan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Nik Omar menafikan pembabitannya dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) seperti dakwaan yang tersebar di laman sosial.

      Nik Omar, yang juga Pengetua Sekolah Agama Maahad Darul Anuar dekat Pulau Melaka, di sini, berkata beliau kini lebih suka menumpukan perhatian kepada bidang pendidikan dan tidak berminat menyertai politik.

      Beliau berkata, gambar yang tersebar di lama sosial itu sebenarnya diambil oleh seorang individu dalam satu majlis pada minggu lalu dan langsung tidak berkaitan dengan GHB.

      “Saya berada di majlis terbabit bagi pengkisahan sejarah mengenai arwah bapa saya dan perjuangannya,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
      Dari kenyataan yang dibuat, nampak s

      Delete
    5. Lagi hebat klw cakap obama dah sertai Pan tapi dirahsiakan krn menghormati nik ajih...hehehe...rakyat malaysia ni bodo sgt ke senang2 nak tipu?

      Delete
    6. negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam.


      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka,

      Jelaslah tindakan biadap DAP ini seperti cuba memusuhi umat Islam. Apa pula yang akan dimusuhi DAP selepas menyaman ucapan khutbah hari raya Aidiladha ini? Adakah umat Islam Malaysia mahu parti roket DAP persoalkan setiap teks ucapan khutbah termasuk khutbah jumaat? Di mana maruah kita? Sampai tahap mana umat Islam Malaysia mahu membiarkan DAP terus masuk campur? Belum memerintah sudah begini, jangan sampai nanti isi ucapan khutbah juga ditulis oleh DAP, pasti janggal melihat khatib mimbar menyokong segala bentuk kebebasan termasuk LGBT.

      Delete
    7. MEMANG DAH SAH NIK OMAR MASUK AMANAH. JADI HORMATILAH PILIHAN BELIAU. PAS JGN KECIK HATI

      Delete
    8. Mana boleh sertai AMANAH, parti pengkhianat, parti cap ayam..

      Delete
    9. KAHAKAHAKAH...KAHAK...!!!

      MOHON JANGAN TERLAMPAU...KETAWA BOLEH...TAPI JANGAN SAMPAI CIRIT...!!!!

      "Saya hanya mencontohi presiden yang pergi ke majlis bersama presiden Umno.

      "Takkan saya tidak boleh datang ke majlis bekas rakan kita kalau presiden boleh ke majlis bersama pemimpin Umno," kata Husam pada majlis makan malam Amanah Kelantan di Petaling Jaya malam tadi.

      Beliau dipercayai merujuk kepada pertemuan antara Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak pada persidangan serantau bekas pelajar Universiti Al-Azhar di Kuala Lumpur awal bulan lalu.

      Kata Husam, kalau presiden PAS boleh menasihatkan pemimpin Umno, apa salahnya beliau hadir ke majlis anjuran Amanah bagi menasihati rakannya yang dulunya anggota PAS.

      Ini kerana, Hadi berkata beliau mahu berperanan sebagai penasihat kepada Umno ketika ditanya mengenai hubungannya dengan parti Melayu itu yang selama ini merupakan musuh ketat PAS.

      Husam turut memaklumkan, beliau akan menyertai majlis DAP malam esok di Kluang, Johor atas alasan yang sama.

      "Saya akan bersama majlis DAP untuk menasihati rakyat Malaysia agar bersatu menjatuhkan regim Barisan Nasional (BN),"

      KAHAK..KAHAK....!!! NI BARU ADA TELOR....

      Delete
    10. MACAMANA PARTI TUDUNG PERIOK SEMALAYSIA BOLEH TUKAR AKRONIM JADI PAS???

      PELIKK BETOL LA

      Delete
  2. hehe misi satu keluarga satu amanah sudah berjalan. keluarga amanah keluarga bahagia. kalau dlm keluarga ada org lutut jahanam. kalau ada geng lendir alamat lenjun ler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Racist- mahu campur Khutbah Aidl Adha di Pahang

      Agenda Daily) – PAS menggesa agar DAP tidak campur tangan dalam urusan jabatan mufti bersabit teks khutbah Aidiladha yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip), bulan lalu.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihaknya menyokong pendirian Mufti Pahang, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman yang enggan tunduk dengan ugutan DAP agar pihaknya meminta maaf.

      “Khutbah yang berupa nasihat agama bagi umat Islam yang terikat dengan syarat dan rukun merupakan peringatan baik bagi umat Islam.

      “PAS mempunyai pengalaman bersama dengan DAP, (PAS) sangat memahami bagaimana sikap DAP terhadap penghayatan dan amalan Islam,” katanya dalam satu kenyataan.

      Pada 26 September lalu DAP Pahang menggesa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memohon maaf berhubung teks khutbah sempena Aidiladha yang mendakwa mereka menentang Islam.

      Dalam teks khutbah solat sunat Aidiladha dikeluarkan Jaip itu, umat Islam dinasihati bersatu padu walaupun berlainan ideologi politik bagi mengelak perpecahan di kalangan orang Melayu.

      Dalam pada itu, PAS menggesa seluruh institusi agama Islam turut berperanan menentang sebarang kemungkaran yang turut dilakukan oleh parti pemerintah.

      “Pas gesa DAP tidak campur tangan dalam urusan Jabatan Mufti yang mempunyai hak bagi mengeluarkan fatwa dan nasihat agama dalam pelbagai medium sama ada kuliah, ceramah atau khutbah. Nasihat agar umat Islam bersatu menentang kemungkaran agama dan syariat juga menjadi dasar dan matlamat perjuangan Pas.

      Komen aku

      PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
    2. hehehe. pas dah melalut. menuduh dap tanpa bukti. apa pun hakikatnya dari sokong pas beh baik sokong dap. pas spt ameno tak memberi faedah apa2. baik pada agama maupun sesama manusia. jika ameno taik maka pas pula tong taiknya.

      Delete
    3. Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Islam tetap menjamin dan tidak akan menganggu amalan agama lain. Oleh itu, mengapa perlu risau Malaysia menjadi sebuah negara Islam model?

      Delete
    4. itu bukan membuktikan dap anti islam. itu semua membuktikan perjuangan dap sentiasa jelas iaitu demokrasi sekular. rekod menunjukkan tidak ada beza perjuangan ameno dan dap. ameno takat berslogan utk agama bangsa dan negara. namun amalan kehidupan ameno jelas bersifat sekular dan malah lebih merukuni cara hidup nasrani dan yahudi. jadi apa yg peliknya bila dap menegaskan semula apa yg diperjuangkan secara terang2an?? menyatakan secara jelas lagi mulia dari bertopengkan agama bangsa dan negara sedangkan amalan org anti islam yahudi dan nasrani.

      selain itu apa yg dap lakukan tidak menyalahi mana2 undang2. jika ianya menyalahi sudah pasti dap diharamkan. kerajaan dap sekarang ni lebih baik dari kerajaan lutut dan ameno. malah disukai oleh semua lapisan rakyat.

      bukan seperti ameno dan tong taiknya baru nya parti lutut. makin dijauhi rakyat kerana kebusukan yg dibawa.


      Delete
    5. Terbuktilah lagi PAN Imayam hamba abdi DAP. Silap baca macamana hna abdi mempertahankan tuannya

      Delete
    6. baca dengan lapang dada memberi banyak manafaat. bukan dibawah serban lutut.

      Delete
    7. nagara pun dah menjadi hina samada dimata agama maupun dimata dunia angkara gelagat ameno. jadi biarkan org lain muliakan negara semula walaupun yg mengusahakannya adalah dap.

      Delete
    8. dan tak menjadi hina bila menyokong mereka yang ingin memuliakan maruah semula. yang hina adalah mereka yang bersengkongkol menghina maruah sendiri.

      Delete
    9. AKIBAT 1MDB MARUAH KITA DAN NEGARA TERGADAI KPD CHINA.

      Delete
  3. Hahaha.. .pan pan pan diasak terus oleh omakau hingga tak lepas2 serik2 bergoyang rumah kampung bergegar bumi tanah melayu, pan semakin hangat tak sunyi mendgr cerita2 lucu lawaknya. Adakah pan akan terkubur lebur hancur pecah berderai !! Tunggulah hingga pru 14 masih kukuh wujudkah pan yg dikutuk dihina diketawakan oleh sebilangan org terutama omakau!!

    ReplyDelete
  4. Bagaimanapun, menurut seorang pemimpin AMANAH Kelantan yang ditemui Malaysiakini mengesahkan anak lelaki sulung kepada bekas menteri besar Kelantan itu memang telah menyertai parti berkenaan.

    Sumber tersebut yang enggan namanya didedahkan berkata Nik Omar bagaimanapun tidak akan hadir pada majlis-majlis yang melibatkan orang ramai pada ketika ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmm. diam2 berisi

      Delete
    2. Hmmmmmm Amanah cerita tahayoool kah kah kah

      Delete
    3. Nampak gaya PAN Imayam dah Jadi PANdusta kah kah kah

      Esok.lusa mau PAN Imayam dedahkan yg Michael Jackson pun ahli PAN Imayam

      Delete
    4. Nik omar confirm ahli amanah. Cuma utk menjaga hati bonda dan keluarga, dia tidak hadir.

      Tahniah kerana sanggup berubah sbb pas pun dah berubah tak mcm dulu.

      Delete
    5. Nampak gaya PAN Imayam dah Jadi PANdusta kah kah kah

      Esok.lusa mau PAN Imayam dedahkan yg Michael Jackson pun ahli PAN Imayam.

      Kalau ambil gambar model tanpa izin boleh buat. Temberang lain pun wokey

      Delete
    6. PANdita PANdista PANkhianat PANipu PANyamun PANyampah

      Delete
  5. "Tapi sebenarnya, dialah (Nik Omar) yang betul-betul mewarisi seperti ayahnya dari segala segi," kata sumber itu lagi."

    statement ni yg tak tahan nih. dah tu nik abduh tu apa?? ooo pemjilat jubur ameno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN menjadi Badut DAP yg Pro Zionist


      DAP pertahan ahli sukan Israel, ada udang di sebalik batu: Isma


      Ahli sukan Israel, Yoav Omer dilarang memasuki Malaysia.

      Oleh Mohd Firdaus Salleh Hudin

      BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

      “Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

      Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin dilaporkan menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi hari ini.

      “Sukan sepatutnya melampaui sempadan politik dan perlu berkecuali daripada politik,” katanya.

      Ustaz Hazizi yang juga Setiausaha Biro Politik Isma menyifatkan bantahan itu dengan sendirinya memberikan persepsi seolah-olah hubungan dua entiti itu amat mesra dan ibarat ada udang di sebalik batu.

      “DAP perlu menyatakan pendiriannya secara jelas terhadap isu Palestin, terutamanya status negara haram Israel. Jika tidak, persepsi mencurigakan itu akan kekal terpahat dalam minda rakyat negara ini,” katanya.

      Jelasnya lagi, keputusan Khairy itu bukan suatu yang luar biasa kerana ia selari dengan pendirian rasmi kerajaan Malaysia terhadap isu Palestin.

      “Satu dunia sudah amat maklum dengan kekejaman tidak berperikemanusiaan Yahudi Zionis ke atas umat Islam Palestin.

      “Hanya orang-orang yang tidak berhati perut dan mati nurani sahaja yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat Palestin dan masih mengiktiraf negara haram Yahudi Zionis Israel,” katanya.

      Delete
    2. isu ni dah dijawab oleh dap pusat. ianya tak berbangkit. tapi dibangkitkan oleh org ameno yang ketandusan idea.

      sedangkan jika dikaji lagi kerajaan ameno terus meneruskan org kenamaannya berjabat tangan, melawat israel. malah membiarkan negara menjadi rakan dagang dengan israel.

      apa lah sangat membernarkan atlit israel bertanding berbanding apa yg ameno lakukan secara sembunyi2.

      Delete
    3. SYUKURLAH SEBAB NIK OMAR BIJAK MEMBUAT PILIHAN YANG BETUL. BELIAU TAHU BAHAWA AMANAH LEBIH IKHLAS MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN RAKYAT

      Delete
    4. Kalau betul, Nik Omar sertsi AMANAH, jom.kita ramai-ramai betalih kpd AMANAH, kita cuba dulu, kita lihat dulu..
      Pemimpin, YB PAS takyah cakap banyak.. gaji semua nak.naik....

      Delete
    5. PANjilat + PANdap =
      PAN (jilat + dap)

      Delete
    6. 21.57
      Itu sja yg boleh ko bagi kat najib dgn bayaran duit rakyat brim 1000 setahun? Tak berbaloi lagi tu

      Delete
    7. LAGI LAMA DIA JADI PM, LAGI BANYAK HARTA DAN MARUAH NEGARA TERGADAI PADA CHINA

      Delete
  6. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uttar Pradesh Cable TV tu pakai ciplak tanpa izin. Kah kah kah

      Delete
    2. Ceh....baru aku tau. Pas tu lambang tudung periuk. Aku ingat gambar bulan

      Delete
    3. Ketika PANtandingan logo PANkhianat yang tidak diPantandingkan diadakan, maka PANdita pun memilih logo yang diPANciplakkan dari negeri atas angin. Berseru PANdita...ini logo...kita yang PANya...

      Delete
    4. Teroknya...
      Penutup periok pun boleh jadi lambang parti

      Delete
    5. Parti Tudung Periuk Semalaysia.
      Cantik jugak nama tu

      Delete
    6. Parti dacing tua lagi teruk.
      Skang cuma ada kat muzium aje.

      Delete
    7. Jgn jadi macam PANdir sudah la....

      Delete
  7. ----
    Walaupun berbeza parti politik, namun bekas presiden PAS Datuk Husam Musa yakin tindakannya yang hadir pada majlis makan malam anjuran Parti Amanah Negara (AMANAH) malam tadi "direstui" partinya.

    Malah, Husam secara sinis juga berkata, "restu" itu akan diperoleh memandangkan PAS kini dilihat terbuka dengan membenarkan pertemuan bersama parti lain terutamanya dalam isu nasihat-menasihati.

    "Saya bernasib baik kerana presiden saya telah buat satu ketetapan bahawa hadir dalam majlis pihak bertentangan diizinkan sebagaimana hadirnya presiden saya yang satu pentas dengan presiden Umno.

    "Lebih-lebih lagi dalam semangat nasihat-menasihati. Tetapi saya yakin akan dapat restu dari presiden dan parti kerana tindakan saya selari dengan presiden.

    "Saya juga menunjukkan saya seiiring dan setia pada parti," katanya semasa berucap dalam majlis makan malam anjuran AMANAH Kelantan di Petaling Jaya malam tadi.
    ------

    satu lagi misi satu keluarga satu amanah makin menyerap.

    hmmmm..

    habih la parti lutut.
    nak buat camna ni lutut??
    dimana2 AMANAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heleh Husam, PAM Imayam bolei ambil la


      TAKUT BERSUMPAH TALAK ISTERI, HUSAM LARI KE CHINA!!!

      Huh! Dasar "Cakap Tak Serupa Bikin" betul Si Husam Musa ni rupanya. Kita ingatkan bila dia bercakap berdegar - degar atas pentas sebelum ni, dia berani la nak tunaikan apa yang dia cakap.

      Rupanya, perangai Haramjadah Si Husam Musa ni lebih kurang sama je dengan Si Tony Puaka tu. Berani buat cabaran tapi Kecut Buah Kerandut bila nak memenuhi cabaran dia sendiri.

      Tapi perangai Haramjadah Si Husam ni lagi teruk. Lepas dia buat cabaran untuk angkat sumpah Talak Isteri bagi membuktikan yang dakwaan terhadap Hadi Awang tu benar, dia terus cabut lari.

      Sekarang ni, kata Si Husam dia berada di China. Rajin betul Si Husam tu ke China. Apa yang dia cari kat Negara China tu, kita tak pasti la pulak. Mungkin dia tengah cari buah kerandut dia kot.

      Tapi Si Husam tu dengan lagak sombongnya kata, dia sedia untuk berhadapan dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat seperti mana yang dinyatakan oleh Setiausaha Agung parti itu sebelum ini.

      Tinggal lagi, Si Husam tu kata, sehingga hari ini dia masih belum terima sebarang notis, surat arahan atau pun dihubungi oleh sesiapa untuk mendesak dia melakukan tindakan tersebut.
      "Kini saya di China tetapi jika benar notis itu dikeluarkan, saya tetap boleh dihubungi melalui sms, whatsapp atau e mail. Namun tidak satu cara pun saya dihubungi," katanya dalam satu kenyataan.
      Yang herannya, kenapa pulak Si Husam tu nak susah - susahkan diri mengadap Jawatankuasa Harian PAS Pusat sedangkan dia dah buat cabaran untuk angkat Sumpah Talak Isteri?

      Takkan Si Husam tu dah lupa dengan cabaran yang dia buat? Atau, adakah Si Husam tu saja je buat - buat lupa dengan cabaran tersebut? Adakah Si Husam tu ingat orang akan lupa apa yang dia cakap sebelum ini?

      Sekarang kenapa Si Husam tu tak buat je tindakan yang dia sebut sebelum ini? Kenapa sehingga hari ini dia masih tak bersumpah Talak Isteri dia seperti mana yang dinyatakan? Kalau dia setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
    2. hehehe. gitu lah husam. dengan selamba je husam bagi flying kick pada parti lutut secara berdepan. mati akal dan terpinga2 parti lutut dibuatnya tak tau nak buat apa2. dengan husam pun parti lutut tak mampu, apa lagi dengan parti amanah. kecut punai dalam jubah,


      Delete
    3. Sumpah sebelah pihak jadi ke? Nak sumpah biar kedua2 sekali yg kena suruh dan yg menyuruh baru adil...husam kan dah jawab ke baca blog omakkau saja blog2 lain tak baca? adoi

      Delete
    4. Aku setuju sangat husam terus duduk dlm pas. Kasi hajar tok2 lebai yg tak sedar diri tu

      Delete
    5. DIN AYAM YG BERDEBAT DGN KERUSI MEJA HARI TU PUN DAH MALU2 ALAH NAK TUNJUK MUKA.

      Delete
    6. Husam dah jadi PANdir ke...

      Delete
    7. PANdir....PANdir

      Delete
  8. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal-usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut la perjalanan parti dah macam periuk terlungkup

      Delete
    2. Hidup sehari klu x jadi PANipu...PANdusta...PANyamun...PANbohong...PANakut (pada DAP je)...x sah...kesian PANdir

      Delete
  9. KADANG2 RASA HERAN YG SAMA ISLAM DOK KUTUK MENGUTUK DOK MAKI HAMUN PARTI KAFIR TEPUK TGN....BUTA LAGI KE WAHAI PENYOKONG2 PARTI ORTODOK? SIAPA YANG DOK BERGADUH SEKRG NI? SAPA MUSUH SEBENAR? SESAMA ISLAM KE? SEDARLAH WOII NKO DOK MENGUTUK SAMA ISLAM APA JADAH? PARTI KAFIR RILEK SELAMBER JE DOK PERATI....SEDARLAH WOII SEDARLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je ubatnya. salahkan blog omakkau. kerana blog ni bukan sahaja blog lendir tapi juga blog pengadu domba. pastu salahkan ameno yang bukan shj kuat menipu, menyonglap duit rakyat bahkan pengamal tegar cara hidup mungkar nasrani dan yahudi. pastu salahkan parti lutut. kerana menjadi barua ameno dgn mendokong perbuatan mungkar ameno. tu je ubatnya.

      Delete
    2. Blog ni blog one man show.....cer perhatikan cara komen2nya......serupe je ayat dan tekniknya.......orang yg sama buat komen...orang yg sama reply....

      Delete
    3. kita serupa kaaa?

      Delete
    4. ooo. betul la, blog omak kau ni blog syok lendir sendiri. sendiri gentel sendiri jilat lendir sendiri. hihihi. biarkn.

      Delete
    5. Tu la yg pelik...dulu masa dalam PAS perangai macam duri dalam daging...dah keluar PAS pun...asihhh masih lagi dok tikam2 depan blkg atas bwh...pastu ckp Islam cam hebat...PANdir betul...yang pelik...fatwa LKS boleh plak taat...PANjilat betoi

      Delete
  10. Kahkahkahkah
    Bodo punya omakkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiii PANdir...lawak bodoh la

      Delete
  11. Omakkau kena tukar dah kenyataan dlm blog omakkau yg berkata: KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.
    Sebab sekrg dah sokong UMNO jadi dah tak relevan dah dgn kenyataan tersebut...bila nak buang logo DAP dan PKR...dah lama dok sebut xde buat pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mau bava pi Blog Tulang Loser, Loserwaves. Kat situ ada papagemoq tak sedar diri
      Kah kah kah

      Delete
    2. si pekak badak omak kau tu mana nak dgr. biarkan je la omak kau dengan kebodohannya tuh. bila dia buka je posting kasi gentel je bagi dia syok.

      Delete
    3. Elehhhhh... parti tudung periuk ni cakap aje lebeh. Mangsa banjir banyak tu pun masih tak mampu nak bagi rumah. Pasal apa? Pasal harga tudung periuk dah turun....

      Delete
    4. Anon 14.08, sebenarnya ko yg bodoh..ni blog dia ikut suka hati diala nak letak apa2 pun, yg ko menyibuk apasal, kalau tak suka berambus pi blog hanyir mcm alhusseyn, tulang besi etc..

      Delete
    5. biarla PANdir2 nak tunjuk hebat kt sini...tp kt tempat sendiri pandai plak censored...PANbelit punya geng

      Delete
  12. http://greenboc.blogspot.com/2016/01/nik-omar-sah-sertai-amanah-husam-bakal.html
    cuba jengok2 blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...
      Klu setakat 2 org tu, tak ada apa yg nak dibanggakan.

      Lebih baik 2 org tu terus duduk dlm pas dan godak tok2 lebai pas dari dalam sampai pas tergolek dog.

      Delete
    2. Greenboc tu PANdir...tmpt org bkn main nk mnegomen...tempat sendiri bercensored...PANipu punya blogger...PANbelit...lagi mau ckp handal...piirahhhh PANdap

      Delete
  13. The second eldest son of former PAS musyidul am the late Nik Abdul Aziz Nik Mat has been announced as the chairperson of PAS-splinter, Parti Amanah Negara's Kelantan syariah panel.

    This was announced by Kelantan Amanah communications director Nordin Hussin at a dinner in Petaling Jaya tonight.

    Nik Omar Nik Aziz was introduced along with the rest of the nascent leadership line-up of Kelantan Amanah.
    bio betul penafian tu dr malaysia kini omakkau oii..ke kau paste dr blog apak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ler...
      Dia sekor tak jadi apa pun.
      Sedarlah sikit Amanah hoii

      Delete
    2. Apa halnya dgn Nik Omar ni..setakat anak nik Aziz jer..tak der karisma dan tak dikenali..kalau dia join PAN pun PAN tak kan kemana..lps PRU14 lingkupla..

      Delete
  14. Ape cter omakkau.

    Jadi lidah pembohong....kompom anak nik aziz masuk amanah tu...mana ada putar belit mcm pesideng omakkau tu.kahkahkahkah. Malu la omakkau. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. AHMAD YAKOB DAH PENCEN MB KER?
      DULU KATA NAK PENCEN AKHIR TAUN 2015. EXTEND SAMPAI ELAUN NAIK DULU KER?

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Pan imayam mmg terdesak punn..kahkah
    .ambek je la nik omar tu..brapa juta pngikut dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. takkan dah ngaku kalah. yang tahu nik omar. yang tak bagi tahu bnyk lagik. lama2 parti lutut tinggal presideng dan pil kudanya je.

      Delete
    2. pengikut yg tak tahu?? amik jer la sumer pengikut yg ko tak tahu tu...kasi free jer

      Delete
  17. Husam bagus kluar join imayam la..byk pula crita dia..takut ke join pan..kan ke imayam pati inklusif lokomotif..pnyokong lbih ramai dr pnduduk asia..kluar la..bikin kacau sja..kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam tolong jangan keluar pas. Kasi godak pas dari dalam sampai lunyai...

      Mahfuz jangan keluar pas. Kasi tibai pak2 lebai janggut kontot tu sampai terbarai...

      Delete
    2. Kelakar la..
      Tudung periok kat dapor pom bole jadi lambang parti tok lebai. Mati hidup balik aku ingatkan gambar bulan...ptuii betol la

      Delete
  18. "Ketika logo bulan dan bintang parti Pas diharamkan oleh pemerintah, maka ustaz Hassan Shukri segera masuk ke dalam dapur di markas Pas taman Melawar, kemudian beliau keluar membawa tudung periuk. Dengan menggunakan tudung periuk tersebut, ustaz Hassan Shukri membuat logo baru Pas berbentuk bulat" cerita ustaz Fadhil Noor kepada hadirin tentang bagaimana asal usul logo Pas dicipta.

    ReplyDelete
  19. Kreatif...sekurang2nya tidak meniru logo org lain cam imayam..ditubuhkan atas dasar kelam kabut dan kuciwa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tudung periuk..PAS, aku.ponmula ingat bulan..
      Takpa tudung periuk pun.tudung periuklah, asal jangan dgelar siku lutut..

      Delete
  20. AMANAH DAP DN PH TETAP DIHATI

    PEROMPAK PENIPU PENG U TURN PEMAKI HAMUN TETAP DIBENCI

    KLU SYG ROSMAH TERUSLA SOKONG PASUG DN UMNU

    ReplyDelete
  21. Bengong mung nih

    ReplyDelete
  22. semua nya sama,masuk politik sebab pangkat,kuasa dan duit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada yg masuk politik sbb stim nak jadi penasihat najib

      Delete
  23. ha3 parti tudung periuk ropenye...omak, omak!

    ReplyDelete
  24. Bukan suatu yg pelik nik omar sertai PAN. PAN wadah politik bagi golongan.ikram/jim/irc. Nik omar memang dari golongan ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo bkn golongan tudung periuk ke?

      Delete
    2. Bukan.
      Nik abdul baru la geng parti tudung periok

      Delete
    3. LAGU TUDUNG PERIUK TU MUNGKIN ASALNYA LAGU TEMA PARTI TUDUNG PERIUK SEMALAYSIA.

      Delete
  25. Elok la tu, satu parti tudung periuk, satu parti stesen tv... dua2 mengaku islam. Lepas tu bergaduh sama-sendiri. Aku hempap dengan tv dan piring astro rumah aku pada dua2 parti ni baru tahu... tak habis2 nak berkelahi!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...